Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af FIDEL » 7. dec 2017, 17:08

Udtalelserne og situationen omkring Rolim stinker virkelig. Hvordan kan en spiller være i så dårlig form? Eller prøver Gaarde bare at bortforklare endnu et fejlkøb?!

Nå men hvis vi i det mindste kan få Flores og Thellufsen fra start med Pohl på top, så har vi da lidt fart i startopstillingen. Men jeh kan slet ikke komme mig over at Wieghorst er så bange for at bruge spillere der kan noget offensivt. Aldrig har vi set noget lignende i AaB. Ikke engang Søndergaard var så defensiv.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2017, 17:36

Jeg synes, at man kan sammenligne AGF og AaB. De kunne begge med fordel udskifte deres træner henover efteråret og for begge var David Nielsen svaret på problemet.

Det var AGF, som traf beslutningen og fyrede Riddersholm, da de lå nr. 7 og et par point fra top6. AaB holdt fast, men lå på samme tid vel nr. 9 og en del point efter. Inden sidste runde i efteråret ligger AaB a point med top6, mens AGF er nr. 11 og 7 point efter.

Det er aldrig sort og hvidt, men trænerskiftet havde måske ikke gjort tingene bedre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2017, 18:38

Småskadede Fede Rico starter for FCK i aften. Så, han starter nok på bænken på søndag. Vigtigt vigtigt. Deres klart skarpeste angriber som kan holde et helt forsvar beskæftiget. Nu skal Okore og Co nok æde caféprinsesserne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Danni » 7. dec 2017, 18:50

Buzz Killington skrev:Småskadede Fede Rico starter for FCK i aften. Så, han starter nok på bænken på søndag. Vigtigt vigtigt. Deres klart skarpeste angriber som kan holde et helt forsvar beskæftiget. Nu skal Okore og Co nok æde caféprinsesserne.
Fede Santa:-)
Længe leve arbejderklassen!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Forza » 7. dec 2017, 19:09

Undskyldningen med Rolims formproblemer hænger simpelthen ikke sammen. Jeg kan kun se to grunde til at han konsekvent bliver siet fra. En lad attitude til træning eller at MW vurderer han ikke arbejder nok defensivt.

Jeg hælder til det sidste da det har været åbenlyst at Wieghorst udelukkende har tænkt defensivt i denne sæson. Risgård er ligeledes røget på den bekostning.

Rolim har alt det vores offensiv skriger på, det er en gåde for mig at han ikke har fået flere chancer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Forza » 7. dec 2017, 19:13

Ønsket startopstilling:
Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Würtz - Risgård - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Forventet startopstilling:
Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Børsting
Pohl
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af troelsh » 7. dec 2017, 19:43

Forza skrev:Ønsket startopstilling:
Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Würtz - Risgård - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Forventet startopstilling:
Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Børsting
Pohl
Jeg syntes egentlig Thellufsen har gjort det rigtig fint, han er en af de få i vores trup der kan skabe noget offensivt, jeg håber på følgende.

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2017, 20:07

FlæskeFrank skrev:Jeg synes, at man kan sammenligne AGF og AaB. De kunne begge med fordel udskifte deres træner henover efteråret og for begge var David Nielsen svaret på problemet.

Det var AGF, som traf beslutningen og fyrede Riddersholm, da de lå nr. 7 og et par point fra top6. AaB holdt fast, men lå på samme tid vel nr. 9 og en del point efter. Inden sidste runde i efteråret ligger AaB a point med top6, mens AGF er nr. 11 og 7 point efter.

Det er aldrig sort og hvidt, men trænerskiftet havde måske ikke gjort tingene bedre.
Jeg tror heller ikke et trænerskifte ville have givet bedre resultater i efteråret - og havde det været til David Nielsen, vil jeg hellere beholde Wieghorst.

Formålet med et trænerskifte skulle være at begynde at arbejde den rigtige vej mod målet med det samme, fremfor at vente endnu en halv sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af astonvilla » 8. dec 2017, 09:02

Jeg kan simpelthen ikke se vi kan stille anderledes end:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Med Risgård og Børsting på bænken har vi 2 gode forholdsvist alsidige spillere at kaste ind til at foretage justeringer under vejs.

Lad os nu for h*****e gå all in, og forsøge at vinde denne kamp - i stedet for det defensive crap. Får vi én over nakken, ja så er det jo bare det som sker. Jeg trænger til at blive underholdt i det mindste....
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. dec 2017, 09:37

astonvilla skrev:Jeg kan simpelthen ikke se vi kan stille anderledes end:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Med Risgård og Børsting på bænken har vi 2 gode forholdsvist alsidige spillere at kaste ind til at foretage justeringer under vejs.

Lad os nu for h*****e gå all in, og forsøge at vinde denne kamp - i stedet for det defensive crap. Får vi én over nakken, ja så er det jo bare det som sker. Jeg trænger til at blive underholdt i det mindste....
Jeg kan godt forestille mig at vi igen indretter os efter modstanderen og for at dæmme op for københavnernes luftvåben vælger hold derefter:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Lesniak - Abildgaard - Ahlmann
Pohl
Safranko

Det er ikke ligefrem et hold jeg ville vælge

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 8. dec 2017, 10:04

Når Flores endelig scorer, skal han selvfølgelig ikke sættes af.

Safranko og Børsting bør ikke på baggrund af pokalkampen få startpladser.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Martino » 8. dec 2017, 10:05

astonvilla skrev:Jeg kan simpelthen ikke se vi kan stille anderledes end:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Med Risgård og Børsting på bænken har vi 2 gode forholdsvist alsidige spillere at kaste ind til at foretage justeringer under vejs.

Lad os nu for h*****e gå all in, og forsøge at vinde denne kamp - i stedet for det defensive crap. Får vi én over nakken, ja så er det jo bare det som sker. Jeg trænger til at blive underholdt i det mindste....
Helt enig. Postede samme opstilling tidligere. Udfra det materiale vi har til rådighed, er det i min optik bedste opstilling.
Jeg savner Winsnes

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Danni » 8. dec 2017, 10:24

Martino skrev:
astonvilla skrev:Jeg kan simpelthen ikke se vi kan stille anderledes end:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Med Risgård og Børsting på bænken har vi 2 gode forholdsvist alsidige spillere at kaste ind til at foretage justeringer under vejs.

Lad os nu for h*****e gå all in, og forsøge at vinde denne kamp - i stedet for det defensive crap. Får vi én over nakken, ja så er det jo bare det som sker. Jeg trænger til at blive underholdt i det mindste....
Helt enig. Postede samme opstilling tidligere. Udfra det materiale vi har til rådighed, er det i min optik bedste opstilling.
Jeg er temmelig overbevist om, at det der ikke bliver tilfældet, og jeg håber det heller ikke. Det kunne være underholdende med de kreative spillere, men Thellufsen er ikke særlig god til at forsvare, så der er faktisk 3 spillere, jeg hellere ser på den plads. Men han må meget gerne starte længere fremme på banen! Rolim ser meget spændende ud og jeg håber som minimum, at se ham på banen noget af kampen. Resten tror jeg, du rammer plet ved.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 8. dec 2017, 10:29

astonvilla skrev:Jeg kan simpelthen ikke se vi kan stille anderledes end:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Med Risgård og Børsting på bænken har vi 2 gode forholdsvist alsidige spillere at kaste ind til at foretage justeringer under vejs.

Lad os nu for h*****e gå all in, og forsøge at vinde denne kamp - i stedet for det defensive crap. Får vi én over nakken, ja så er det jo bare det som sker. Jeg trænger til at blive underholdt i det mindste....
Enig i det sidste. I mange tilfælde kan man spekulere i spille fobeholdende for ikke risikere at give en direkte modstander 3 point. Men, her møder vi et hold der med garanti kommer til at ende over os i tabellen uanset resultatet af denne kamp. Så kan vi lige så godt satse det hele. De er møre efter kampen i går, og vi har i de to sidste kampe fået spillet vores offensiv varm.

Evt. starte med lidt håndbremse, for så at skure op de sidste 30 min. med Rolim på banen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af hje1980 » 8. dec 2017, 12:00

astonvilla skrev:Jeg kan simpelthen ikke se vi kan stille anderledes end:

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Thellufsen - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Flores - Pohl - Rolim

Med Risgård og Børsting på bænken har vi 2 gode forholdsvist alsidige spillere at kaste ind til at foretage justeringer under vejs.

Lad os nu for h*****e gå all in, og forsøge at vinde denne kamp - i stedet for det defensive crap. Får vi én over nakken, ja så er det jo bare det som sker. Jeg trænger til at blive underholdt i det mindste....
Tvivler Rolim starter inde, så der kan du smide Thellufsen ind og så må en anden tage højre kant!

Vi skal ikke ud i noget underholdning med at tabe med 3-4 mål. Vil sgu være en dum måde at gå på juleferie på... tror den ender 1-1. Det kan begge hold godt leve med.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Glenn Francisco » 8. dec 2017, 12:57

Jeg tror det bliver sådan her i vores 3-5-2 system.



Men jeg ville nok helst have det sådan her:

En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Kenneth K » 8. dec 2017, 16:34

Er jeg den eneste, som har det en lille smule ambivalent op til den her kamp?

Man håber selvfølgelig altid på, at AaB vinder, og dét at slå FCK (eller en anden af vores rivaler) er selvfølgelig altid ekstra skønt, men... hvis vi vinder, så overvintrer vi i top-6, og vi er også stadig i live i pokalturneringen. Resultater, der opfylder vores målsætninger, men igennem/ved spil og præstationer, der har været ganske forfærdelige at se på. Og så er det jo heller ikke fordi, at vi ligefrem har været uheldige med hverken pointhøst i Superligaen eller avancement i Pokalturneringen. Hvis man var den lidt trælse type, så kunne man måske sågar sige, at vi har fået mere, end vi reelt har fortjent.

Men når man imidlertid skal kigge tilbage og evaluere på efterårssæsonen, så er vi som sagt inden for vores målsætning... og det håber jeg da så sandelig ikke bliver en sovepude for hverken spillere, trænerstab eller direktion. Tingene kører langt fra optimalt noget sted i organisationen (det skulle da lige være i økonomiafdeligen), og hvis der ikke sker store forbedringer henover vinteren, så bør vi i foråret hverken kunne holde vores placering i top 6 (først og fremmest skal vi selvfølgelig slå FCK, før det sker) eller leve ret meget længere i pokalturneringen, og så bliver foråret igen blot en lang ørkenvandring.

Mere kampnært, så er jeg enig med flertallet herinde. Både Flores, Rolim og Thellufsen (og Pohl) skal man selvfølgelig finde plads til i vores startopstilling, da de formår at give offensiv bare en lille smule uforudsigelighed og bid.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af MrBangDK » 8. dec 2017, 17:05

Kenneth K skrev:Er jeg den eneste, som har det en lille smule ambivalent op til den her kamp?

Man håber selvfølgelig altid på, at AaB vinder, og dét at slå FCK (eller en anden af vores rivaler) er selvfølgelig altid ekstra skønt, men... hvis vi vinder, så overvintrer vi i top-6, og vi er også stadig i live i pokalturneringen. Resultater, der opfylder vores målsætninger, men igennem/ved spil og præstationer, der har været ganske forfærdelige at se på. Og så er det jo heller ikke fordi, at vi ligefrem har været uheldige med hverken pointhøst i Superligaen eller avancement i Pokalturneringen. Hvis man var den lidt trælse type, så kunne man måske sågar sige, at vi har fået mere, end vi reelt har fortjent.

Men når man imidlertid skal kigge tilbage og evaluere på efterårssæsonen, så er vi som sagt inden for vores målsætning... og det håber jeg da så sandelig ikke bliver en sovepude for hverken spillere, trænerstab eller direktion. Tingene kører langt fra optimalt noget sted i organisationen (det skulle da lige være i økonomiafdeligen), og hvis der ikke sker store forbedringer henover vinteren, så bør vi i foråret hverken kunne holde vores placering i top 6 (først og fremmest skal vi selvfølgelig slå FCK, før det sker) eller leve ret meget længere i pokalturneringen, og så bliver foråret igen blot en lang ørkenvandring.

Mere kampnært, så er jeg enig med flertallet herinde. Både Flores, Rolim og Thellufsen (og Pohl) skal man selvfølgelig finde plads til i vores startopstilling, da de formår at give offensiv bare en lille smule uforudsigelighed og bid.
Bedste bud er, at der ikke er nogen der ser det som en sovepude. Jeg tror ikke på, at der er nogen der ikke anerkender at vi eks. har et afslutterproblem.

Om vi så ender i top-6 så er der jo så også så langt op til de sjove pladser, at ja, det bliver en ørkenvandring.. Men lige meget hvad, så SKAL vi for helvede gå efter en top-6. At ønske sig noget som helst andet vil være at pisse på klubben!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af troelsh » 8. dec 2017, 17:09

Kenneth K skrev:Er jeg den eneste, som har det en lille smule ambivalent op til den her kamp?

Man håber selvfølgelig altid på, at AaB vinder, og dét at slå FCK (eller en anden af vores rivaler) er selvfølgelig altid ekstra skønt, men... hvis vi vinder, så overvintrer vi i top-6, og vi er også stadig i live i pokalturneringen. Resultater, der opfylder vores målsætninger, men igennem/ved spil og præstationer, der har været ganske forfærdelige at se på. Og så er det jo heller ikke fordi, at vi ligefrem har været uheldige med hverken pointhøst i Superligaen eller avancement i Pokalturneringen. Hvis man var den lidt trælse type, så kunne man måske sågar sige, at vi har fået mere, end vi reelt har fortjent.

Men når man imidlertid skal kigge tilbage og evaluere på efterårssæsonen, så er vi som sagt inden for vores målsætning... og det håber jeg da så sandelig ikke bliver en sovepude for hverken spillere, trænerstab eller direktion. Tingene kører langt fra optimalt noget sted i organisationen (det skulle da lige være i økonomiafdeligen), og hvis der ikke sker store forbedringer henover vinteren, så bør vi i foråret hverken kunne holde vores placering i top 6 (først og fremmest skal vi selvfølgelig slå FCK, før det sker) eller leve ret meget længere i pokalturneringen, og så bliver foråret igen blot en lang ørkenvandring.

Mere kampnært, så er jeg enig med flertallet herinde. Både Flores, Rolim og Thellufsen (og Pohl) skal man selvfølgelig finde plads til i vores startopstilling, da de formår at give offensiv bare en lille smule uforudsigelighed og bid.
Selvom spillet stadig ikke er godt, syntes jeg dog for første gang i umindelige tider, at der er fremgang at spore i hvert fald i perioder.
Vi kommer ikke til at spille champagnebold fra den ene dag til den anden, uanset om vi skifter MW ud med Kuhn eller ej.
Om vi har fået flere point en fortjent syntes jeg lidt er en mærkelig debat, vi kunne f.eks. også have fået tre point senest vi mødte fcm men endte med nul, og over flere kampe så tror jeg sol og vind er nogenlunde fordelt, i pokaltuneringen har vi haft heldet til sidst men vi opsøgte også heldet til sidst i begge kampe.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 10.12.2017

Indlæg af Danni » 8. dec 2017, 17:34

Kenneth K skrev:Er jeg den eneste, som har det en lille smule ambivalent op til den her kamp?

Man håber selvfølgelig altid på, at AaB vinder, og dét at slå FCK (eller en anden af vores rivaler) er selvfølgelig altid ekstra skønt, men... hvis vi vinder, så overvintrer vi i top-6, og vi er også stadig i live i pokalturneringen. Resultater, der opfylder vores målsætninger, men igennem/ved spil og præstationer, der har været ganske forfærdelige at se på. Og så er det jo heller ikke fordi, at vi ligefrem har været uheldige med hverken pointhøst i Superligaen eller avancement i Pokalturneringen. Hvis man var den lidt trælse type, så kunne man måske sågar sige, at vi har fået mere, end vi reelt har fortjent.

Men når man imidlertid skal kigge tilbage og evaluere på efterårssæsonen, så er vi som sagt inden for vores målsætning... og det håber jeg da så sandelig ikke bliver en sovepude for hverken spillere, trænerstab eller direktion. Tingene kører langt fra optimalt noget sted i organisationen (det skulle da lige være i økonomiafdeligen), og hvis der ikke sker store forbedringer henover vinteren, så bør vi i foråret hverken kunne holde vores placering i top 6 (først og fremmest skal vi selvfølgelig slå FCK, før det sker) eller leve ret meget længere i pokalturneringen, og så bliver foråret igen blot en lang ørkenvandring.

Mere kampnært, så er jeg enig med flertallet herinde. Både Flores, Rolim og Thellufsen (og Pohl) skal man selvfølgelig finde plads til i vores startopstilling, da de formår at give offensiv bare en lille smule uforudsigelighed og bid.
Jeg kan slet ikke genkende, vi skulle have fået mere end fortjent. Hvis du mener sidsteøjeblikscoringer er det snarere mindre end fortjent og spillemæssigt er vi da også fint med.
Længe leve arbejderklassen!

Besvar