Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 6. dec 2017, 12:45

9000AaB skrev:
Men når man sidder og kigger tallene på hvordan det går holdet i forhold til sidste år, så der virkelig ikke en særlig stor fremgang holdet har lavet.
Dog manglede vi kun 3 point til top 6 sidste år, og i år bliver det lige så tæt - tror i år at vi skal ramme ca. 34-35 point for top 6 istedet for 38 som sidst.

sad lige og sammenlignede i år i forhold til sidste år efter 18 runder:
16/17 - 22 point, 19-26 målscore
17/18 - 25 point, 17-20 målscore

Så MW har da tordsalt lavet lidt fremgang ;)
Det har han og det er trods alt stærkt. Vi mangler formentlig kun 10-12 point for at gå i mesterskabsslutspillet, hvilket vil være en meget formildende omstændighed i vurderingen af denne sæson.

Men det er jo heller ikke nogen triumf eller succeskriterie for AaB at være et hold, der bare lige sniger sig med i top-6. Vi skal være et tophold i dansk fodbold og der er stadig et langt stykke vej derop. Men en kvalifikation til mesterskabsslutspillet vil da være et rigtig godt skridt på vejen og give noget positiv energi til hele klubben.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2017, 22:23

Jeg er ikke i tvivl om, at de to førende klubber og deres mæcener vil jagte mesterskabet med indkøb af minimum 2 profiler i vintervinduet. Uagtet deres allerede blodrøde økonomi.

FCM har allerede hentet en landsholdsmålmand Hamid og Horsens-forsvareren Sanneh. Tvivler på, at de sælger nogle, men tror derimod, at de henter yderligere en stærk spillere.

Brøndby vil nok ikke stå tilbage og henter også en par stærke spillere.

Det vil være fryd, hvis FCN snyder dem begge og tager mesterskabet og efterlader endnu mere blodrøde resultater i de to klubber.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2017, 22:40

Jeg er også på FCN. Men derudover må jeg indrømme at jeg hellere ser et mesterskab til FCM end til Brøndby. Et BIF mesterskab vil være helt ulideligt. Hvis ikke de vinder i år, så tror jeg der går lang tid før de får muligheden igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 10. dec 2017, 23:36

jonas386 skrev:Jeg er også på FCN. Men derudover må jeg indrømme at jeg hellere ser et mesterskab til FCM end til Brøndby. Et BIF mesterskab vil være helt ulideligt. Hvis ikke de vinder i år, så tror jeg der går lang tid før de får muligheden igen.
Enig i alt bortset fra sidste sætning. Intet tyder på, at Brøndbys sugar daddy bliver træt af at pumpe penge ind i en klub, der ligesom FCM lever skamløst over evne med et spillerbudget, de slet ikke har råd til - under normale omstændigheder. Hvis der vat Financial Fair Play til i dansk fodbold, var ingen af klubberne i toppen af ligaen - om overhovedet i live. Jeg tror dog, at Benham bliver træt af legen før Oscar, som nok har mere hjerte i det end den engelske milliardær. Og han lader hellere Brøndby overforbruge mange sæsoner frem uden titler frem for at trække stikket og se klubben synke i grus. Derfor (men ikke kun derfor) ser jeg hellere mesterskabet til Herning end til Brøndby.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2017, 23:58

sulakvelidze skrev:
jonas386 skrev:Jeg er også på FCN. Men derudover må jeg indrømme at jeg hellere ser et mesterskab til FCM end til Brøndby. Et BIF mesterskab vil være helt ulideligt. Hvis ikke de vinder i år, så tror jeg der går lang tid før de får muligheden igen.
Enig i alt bortset fra sidste sætning. Intet tyder på, at Brøndbys sugar daddy bliver træt af at pumpe penge ind i en klub, der ligesom FCM lever skamløst over evne med et spillerbudget, de slet ikke har råd til - under normale omstændigheder. Hvis der vat Financial Fair Play til i dansk fodbold, var ingen af klubberne i toppen af ligaen - om overhovedet i live. Jeg tror dog, at Benham bliver træt af legen før Oscar, som nok har mere hjerte i det end den engelske milliardær. Og han lader hellere Brøndby overforbruge mange sæsoner frem uden titler frem for at trække stikket og se klubben synke i grus. Derfor (men ikke kun derfor) ser jeg hellere mesterskabet til Herning end til Brøndby.
Det er jeg helt enig i. Min pointe er nærmere, at jeg ikke tror FCK er lige så langt væk til næste sæson. Det er i denne sæson, at BIF har muligheden for at vinde. FCK er ude af spillet og BIF har topholdenes held, hvor de vinder kampe selv når de spiller dårligt. Ståles Øst-europa projekt har vist sig at være knap så holdbart som forventet og derfor tror jeg, at FCK vil vende tilbage til succesformlen med stærke nordiske spillere, der er i og/eller omkring deres landshold. Derudover tror jeg, at bestyrelsen (i FCK) godt kan se, at man ikke har "råd" til at misse ChL, når vilkårene er så gunstige som de var i år, og at det godt kan være lidt farligt at undervurdere konkurrenterne.
FCKs "problem" er, at de har haft så meget succes de sidste mange år, at de ikke kan tåle for mange af de her mellemsæsoner. Folk bliver i forvejen væk, når det er Superliga-fodbold, hvis man så samtidig ikke kan tilbyde lidt europæisk kræs, så forsvinder hele glamouren omkring FCK og så bliver det svært at tiltrække sponsorere/tilskuere osv. Man kan mene hvad man vil om FCK som forretning, men de har trods alt formået at gøre deres europæiske kampe (navnligt Champions League) til et tilløbsstykke, hvor folk (det vil sige mere eller mindre offentlige personer) kommer for at blive set, ligesom med biografpræmierer og sådan. Dette gør også FCK til en fin platform for erhvervsklubber mv. Det vil derfor, vil jeg mene, være en katastrofe for PSE (altså selskabet bag), hvis de ikke længere kan tilbyde de her kampe på regulær basis, da hele eksistens- og kundegrundlaget forsvinder. Dermed ikke sagt, at FCK må gå nedenom og hjem grundet 2-3 mellemsæsoner, så grelt står det trodsalt ikke til, men hvis ikke man vil have en nedtur alá BIF, så er man nødt til at komme igen hurtigt.
Det er selvfølgelig noget forsimplet, men FCK har selv sat sig i en position, hvor de ikke har andet at tilbyde end succes. Det er selvfølgelig også nok sålænge succesen er der, men når succesen ophører, hvad er det så der skal få folk til at hænge ved? God fodbold? Ikke rigtigt. Lokal identitet? Vist mest for tidligere sovjetborgere.

Derfor; det korte af det lange: FCK er nødt til at fastholde deres position i toppen. Og man har vel indset (uanset Ståles sø-forklaringer i pressen), at man ikke kan blive en dansk pendant til Basel, Celtic, Anderlecht, Ajax (indsæt selv lignende klubber) uden at man har en stærk grundstamme, med en solid kultur samt et investeringsniveau der ligger niveauet over resten af ligaen.
Det kan ende med at blive en langt dyrere fornøjelse for FCK, hvis ikke de foretager den saltvandindsprøjtning som der er behov for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 13:34

Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. dec 2017, 15:56

Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Du mistede allerede mig i linje 4 da du begyndte på noget med mindreværd...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 11. dec 2017, 16:30

Mit synspunkt er, at der altid vil være en kæmpe forskel på at have en enkelte rig ejer i ryggen (som er stort set ligeglad med afkast eller rentabilitet) i forhold til at skulle sikre opbakning blandt en bred kreds af investorer.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 11. dec 2017, 20:07

FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke i tvivl om, at de to førende klubber og deres mæcener vil jagte mesterskabet med indkøb af minimum 2 profiler i vintervinduet. Uagtet deres allerede blodrøde økonomi.

FCM har allerede hentet en landsholdsmålmand Hamid og Horsens-forsvareren Sanneh. Tvivler på, at de sælger nogle, men tror derimod, at de henter yderligere en stærk spillere.

Brøndby vil nok ikke stå tilbage og henter også en par stærke spillere.

Det vil være fryd, hvis FCN snyder dem begge og tager mesterskabet og efterlader endnu mere blodrøde resultater i de to klubber.
Jeg er egentlig ligeglad med hvilket hold der napper mesterskabet, bare det ikke bliver FC Muuh. Desværre ligner FC Muuh en meget stærk kandidat til guldet :@

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af birk » 11. dec 2017, 20:35

De har bare et godt hold.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 21:56

doukas skrev:Mit synspunkt er, at der altid vil være en kæmpe forskel på at have en enkelte rig ejer i ryggen (som er stort set ligeglad med afkast eller rentabilitet) i forhold til at skulle sikre opbakning blandt en bred kreds af investorer.
Og det mener du ikke en bred kreds af investorer er, når de gang på gang kaster penge i et sort hul? De gør det da ikke fordi de får noget ud af det. Når vi har fået smidt næsten en halv milliard i nakken siden '95, så synes jeg ikke vi kan tillade os at pege fingre af FCK og Brøndby. Den fællesnævner vi har, er at ingen af de tre klubber længere eksisterede hvis ikke det var for investorers velvilje. Vores økonomiske katastrofekurs var jo også ansporet af et eksorbitant pengeforbrug, der ingen sammenhæng havde med vores indtægter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Brodernumsi » 11. dec 2017, 23:01

Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Stop dit bavl om mindreværd, det er da for latterlig en kommentar.
At få tilført under 20 millioner om året, rykker ikke meget for en fodboldklub ( Hvis tallet er korrekt ). Og det er pudsigt at du altid hiver et årstal ud af r...n, der lige passer til DIT argument. Lav samme regnestykke hvis vi bruger 2007 som skæringspunkt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 11. dec 2017, 23:22

Gamen skrev:
doukas skrev:Mit synspunkt er, at der altid vil være en kæmpe forskel på at have en enkelte rig ejer i ryggen (som er stort set ligeglad med afkast eller rentabilitet) i forhold til at skulle sikre opbakning blandt en bred kreds af investorer.
Og det mener du ikke en bred kreds af investorer er, når de gang på gang kaster penge i et sort hul? De gør det da ikke fordi de får noget ud af det. Når vi har fået smidt næsten en halv milliard i nakken siden '95, så synes jeg ikke vi kan tillade os at pege fingre af FCK og Brøndby. Den fællesnævner vi har, er at ingen af de tre klubber længere eksisterede hvis ikke det var for investorers velvilje. Vores økonomiske katastrofekurs var jo også ansporet af et eksorbitant pengeforbrug, der ingen sammenhæng havde med vores indtægter.
Nej, jeg tror faktisk ikke, at samtlige af de mennesker, som på et eller andet tidspunkt har hældt penge i kassen, har gjort det for sjov.

Jovist, men AaB har jo ageret ud fra det historiske forløb
og sadlet helt om i erkendelse af, at det nok ikke var holdbart på den lange bane. De næste 10 elendige regnskaber ville end ikke få FCMs og BIFs bestyrelse til at overveje at ændre strategi for at skabe noget, der bare minder om en balance i regnskabsbøgerne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 00:02

Brodernumsi skrev: Stop dit bavl om mindreværd, det er da for latterlig en kommentar.
At få tilført under 20 millioner om året, rykker ikke meget for en fodboldklub ( Hvis tallet er korrekt ). Og det er pudsigt at du altid hiver et årstal ud af r...n, der lige passer til DIT argument. Lav samme regnestykke hvis vi bruger 2007 som skæringspunkt.
Det ved jeg ikke om det er, når det eneste folk har travlt med herinde er sugardaddys, og behændigt glemmer at vi også har haft underfinansierede budgetter gang på gang - hvad tror I de andre klubber tænkte om os da vi konsekvent kørte med 20-25 mio. i minus hvert år?
AaB har fået reddet røven mindst ligeså mange gange som Brøndby og FC Midtjylland, fordi vi heller ikke har haft styr på økonomien. Vi kan da sagtens blive enige om, at den kurs vi er på nu er bedre end særligt sidstnævntes, men de har modsat os også vist at de kan sælge spillere for mange penge.
Og lur mig om ikke de nok skal få krattet omkring 80-100 mio. ind for bare 3 af de mange profiler de har i den nuværende trup - Duelund, Onuachu og Sørloth/Nissen Kristensen f.eks.
Det kan vi vist kun tillade os at drømme om, hvis vi ser ned over vores nuværende trup.

Jeg hiver ikke noget årstal ud af røven - den eneste historiske opgørelse, der er lavet over kapitaltilførsler tager udgangspunkt i 1995.

Mon ikke du skulle tage at skrue lidt ned for charmen. Hvorfor i alverden giver 2007 mening? Pointen er jo netop, at det ikke nytter noget at kritisere andre klubbers overforbrug, når vi selv har lavet præcis samme nummer tidligere. Lad mig lige minde om, at vi kun var en Tim Janssen-scoring fra en formodet konkurs efter fuldstændig overdrevent forbrug i årene inden, hvor vores budget lå i omegnen 60-70 mio. kr.
Om det er én mand der finansierer det, eller en hel gruppe investorer er da lige meget. Kun mirakuløse mesterskaber og europæisk deltagelse har reddet vores røv i flere omgange.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 01:01

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Stop dit bavl om mindreværd, det er da for latterlig en kommentar.
At få tilført under 20 millioner om året, rykker ikke meget for en fodboldklub ( Hvis tallet er korrekt ). Og det er pudsigt at du altid hiver et årstal ud af r...n, der lige passer til DIT argument. Lav samme regnestykke hvis vi bruger 2007 som skæringspunkt.
Det ved jeg ikke om det er, når det eneste folk har travlt med herinde er sugardaddys, og behændigt glemmer at vi også har haft underfinansierede budgetter gang på gang - hvad tror I de andre klubber tænkte om os da vi konsekvent kørte med 20-25 mio. i minus hvert år?
AaB har fået reddet røven mindst ligeså mange gange som Brøndby og FC Midtjylland, fordi vi heller ikke har haft styr på økonomien. Vi kan da sagtens blive enige om, at den kurs vi er på nu er bedre end særligt sidstnævntes, men de har modsat os også vist at de kan sælge spillere for mange penge.
Og lur mig om ikke de nok skal få krattet omkring 80-100 mio. ind for bare 3 af de mange profiler de har i den nuværende trup - Duelund, Onuachu og Sørloth/Nissen Kristensen f.eks.
Det kan vi vist kun tillade os at drømme om, hvis vi ser ned over vores nuværende trup.

Jeg hiver ikke noget årstal ud af røven - den eneste historiske opgørelse, der er lavet over kapitaltilførsler tager udgangspunkt i 1995.

Mon ikke du skulle tage at skrue lidt ned for charmen. Hvorfor i alverden giver 2007 mening? Pointen er jo netop, at det ikke nytter noget at kritisere andre klubbers overforbrug, når vi selv har lavet præcis samme nummer tidligere. Lad mig lige minde om, at vi kun var en Tim Janssen-scoring fra en formodet konkurs efter fuldstændig overdrevent forbrug i årene inden, hvor vores budget lå i omegnen 60-70 mio. kr.
Om det er én mand der finansierer det, eller en hel gruppe investorer er da lige meget. Kun mirakuløse mesterskaber og europæisk deltagelse har reddet vores røv i flere omgange.
Du ville sammenligne med FCM, i det tilfælde giver 2007 ligeså meget mening som 1995, siden FCM først kom i superligaen i 2000. Og min pointe er, at hvis vi bruger 2007 som skæringspunkt, får vi et andet billede end det du vil tegne, og derfor mener jeg, at du bare hiver et årstal ud af r...n, for at få din pointe til at passe.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 12. dec 2017, 15:20

Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 16:11

sulakvelidze skrev: Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.
Din bidende sarkasme fordrer også en god, sund debat. Det skal du have.
Jeg forestiller mig også, at man kan finde folk i andre klubber, der mente at det var en lille smule usund konkurrence, da vi kørte med et lønbudget på 60-70 mio. årligt, uden overhovedet at have råd til det - udelukkende fordi der var nogen der finansierede showet, mens andre klubber kørte en sund, legit forretning.
Når vi har modtaget 400 mio. kr siden '95, er det at det bliver decideret ulideligt at høre nogen hulke over, at andre har bedre vilkår end os for at præstere. Hvad tror I andre klubber har tænkt de gange vi er blevet reddet fra konkurs eller har måttet polstre økonomien igen, igen fordi vi har fået nogle løjerlige indfald, der absolut INTET har med kerneforretningen at gøre? Synes du ikke grupper af investorer som Eigild Christensen, der gentagne gange har skudt kapital ind (og endda har villet have noget igen), kan sidestilles med folk som Benham der stiller kapital til rådighed?
Brøndby's Jan Bech Andersen ville i øvrigt næppe have overtaget nogen anden klub, og ligesom flere af de erhvervsfolk der har nydt godt af at spytte penge i AaB, så har han ikke krævet sine penge tilbage. I mine øjne adskiller han sig ikke væsentligt fra den kreds af erhvervsfolk der har spillet en stor rolle de gange vi har måttet reddes, eller har skullet bruge ekstraordinære midler.

Og desuden, hvad i alverden er forskellen på kuldsejlede erhvervseventyr som latterlige sportsbutikker og et dødfødt ejendomsprojekt op imod investeringer i spillere?

Jeg ved godt, at jeg ikke får andet end negative tilbagemeldinger på det her indlæg, men det er jeg sådan set også bedøvende ligeglad med, for det er væsentligt at belyse, at vi siden '95 er den klub der har fået 3. flest penge ind af alle klubber i Superligaen - som oftest fordi vi har været i akut behov for det.
Var det ikke for en mindre gruppe af mennesker med penge på kistebunden, så havde der ikke været noget AaB i dag. Deri adskiller vi os ikke specielt meget fra FC Midtjylland og Brøndby. Vi kørte i årevis en ligeså usund forretning - men når andre gør det er det noget helt andet og langt mere kriminelt! Vorherre bevares. Brug du bare tid på at besvare indlægget, jeg kommer ikke til at læse det - din agenda stod krystalklart i det seneste indlæg.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 12. dec 2017, 16:45

Nu vil vi gerne bryste os som en klub med både historie og historik, kontra Ikast overbygningen og andre ned eller sammensmeltninger, så er det vel også kun fair, at vi inkluderer vores økonomiske historie længere tilbage end 2007? Ser vi bort fra de seneste par år, hvor ansvarligheden og fornuften har sejret, så har vi været en klub hvor vi gang på gang er blevet stillet i udsigt af den såkaldte ansvarlige ledelse, at næste regnskab så… og resultatet? Endnu et dundrende millionunderskud. Uforudsete udgifter, manglende indtægter. Negativt resultat grundet Ikke sportslige aktiviteter. Fejlslåede investeringer, håndbold, ishockey, fyringer, for dyr spillertrup og bla bla. Er man gammel nok, husker man endda tiggergangen i gågaden. Faktum er, at vi har fået reddet vores røv mere end én gang, fordi vi ikke har kunne betale ”huslejen” eller lønninger. Finder man ro på hovedpuden ved tanken, at det var lokale investorer der reddede os fra afgrunden, så fred være med det. Det ændrer ikke på, at dem vi nu peger fingre af, har vi gået i klasse med. Og havde der henvendt sig en udefra kommende ’sugardaddy’ da vi havde løkken om halsen, ja så havde vi også klappet hælene sammen og sagt ja tak! Tag mig i røven.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 12. dec 2017, 17:15

Jeg kan ikke forstå de sammenligninger, der laves. I AaB har der altid været en ambition om at køre en sund, bæredygtig forretning og skabe et solidt fundament. Det kan vi så mene er lykkes i højere eller mindre grad og vejen derhen har været meget kringlet. I BIF og FCM er det overhovedet ikke et tema og bliver det heller ikke, så længe deres ejere samler regningen op regnskabsår efter regnskabår. Deri består forskellen for mig.

Og kan vi ikke droppe den pseudo-teori om, at AaB er blevet reddet fra konkurs gang på gang og der ikke ville være et AaB, hvis det havde været for rigmænd. Det er en gang frygteligt sludder, som aldrig kan bevises eller modbevises
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 12. dec 2017, 17:27

doukas skrev:Jeg kan ikke forstå de sammenligninger, der laves. I AaB har der altid været en ambition om at køre en sund, bæredygtig forretning og skabe et solidt fundament. Det kan vi så mene er lykkes i højere eller mindre grad og vejen derhen har været meget kringlet. I BIF og FCM er det overhovedet ikke et tema og bliver det heller ikke, så længe deres ejere samler regningen op regnskabsår efter regnskabår. Deri består forskellen for mig.

Og kan vi ikke droppe den pseudo-teori om, at AaB er blevet reddet fra konkurs gang på gang og der ikke ville være et AaB, hvis det havde været for rigmænd. Det er en gang frygteligt sludder, som aldrig kan bevises eller modbevises
Du konkluderer ud fra at de har en rigmand i baglommen og vi ikke har. Havde vi fået en ind fra højre, er der intet i sol, måne eller stjerne der tyder på at vi ville have søgt den ansvarlige løsning der først tvang os til voldsom reducering af spillerbudget og derefter sats på egen avl.

Det andet er simpelthen så dumt, at jeg end ikke gider at kommenterer på det. Det var for lidt ekstra fedtkant til julefrokosten, at høj som lav i AaB stod i gågaden med hatten i hånden og tårer i øjenkrogen? Og "national" indsamling på ANR? Vi låner penge af moderklubben, fordi?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar