Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 12. dec 2017, 17:39

NIN skrev:
doukas skrev:Jeg kan ikke forstå de sammenligninger, der laves. I AaB har der altid været en ambition om at køre en sund, bæredygtig forretning og skabe et solidt fundament. Det kan vi så mene er lykkes i højere eller mindre grad og vejen derhen har været meget kringlet. I BIF og FCM er det overhovedet ikke et tema og bliver det heller ikke, så længe deres ejere samler regningen op regnskabsår efter regnskabår. Deri består forskellen for mig.

Og kan vi ikke droppe den pseudo-teori om, at AaB er blevet reddet fra konkurs gang på gang og der ikke ville være et AaB, hvis det havde været for rigmænd. Det er en gang frygteligt sludder, som aldrig kan bevises eller modbevises
Du konkluderer ud fra at de har en rigmand i baglommen og vi ikke har. Havde vi fået en ind fra højre, er der intet i sol, måne eller stjerne der tyder på at vi ville have søgt den ansvarlige løsning der først tvang os til voldsom reducering af spillerbudget og derefter sats på egen avl.

Det andet er simpelthen så dumt, at jeg end ikke gider at kommenterer på det. Det var for lidt ekstra fedtkant til julefrokosten, at høj som lav i AaB stod i gågaden med hatten i hånden og tårer i øjenkrogen? Og "national" indsamling på ANR? Vi låner penge af moderklubben, fordi?
Ja, det konkluderer jeg ud fra, fordi det er sådan verden nu engang ser ud. Du kommer med en hel masse teorier, som måske, måske ikke har nogen bund i virkeligheden, så hvad skal jeg bruge det til? Det er ikke værd at diskutere med dig, med mindre du kan komme med oplysninger fra bestyrelseslokalet, der understøtter dine formodninger. Det eneste jeg kan bidrag med i den sammenhæng er, at Lynge engang har overvejet (Mediano eller Ripodsten mener jeg det var), om det var et scenarie AaB kunne være interesseret i, og det var det ikke. Det var Lynge selvfølgelig ikke ene om at bestemme og det er selvfølgelig nemt at sige her på bagkant.

Jeg vil gerne høre, om du seriøst mener, at det fra AaBs side har været en bevist strategi at prioritere det sportslige langt over det økonomiske, med det i sigte, at der nok skulle komme nogen og samle regningen op. For sådan har jeg sgu aldrig oplevet det.

Og det var simpelthen så dumt, at du ikke gad kommentere på det, men gjorde det så alligevel? Nu skrev jeg gang på gang, og det er da rigtig nok, at det så helt sort ud for 25 år siden med økonomien, men det bliver jo igen en ren bodega snak om, hvad der kunne være sket hvis og hvis og hvis.

Vi kan vel være enige om, at selv en konkurs ikke behøver være en klubs endeligt. Mig bekendt er Lyngby at finde i Superligaen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 12. dec 2017, 20:03

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev: Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.
Din bidende sarkasme fordrer også en god, sund debat. Det skal du have.
Jeg forestiller mig også, at man kan finde folk i andre klubber, der mente at det var en lille smule usund konkurrence, da vi kørte med et lønbudget på 60-70 mio. årligt, uden overhovedet at have råd til det - udelukkende fordi der var nogen der finansierede showet, mens andre klubber kørte en sund, legit forretning.
Når vi har modtaget 400 mio. kr siden '95, er det at det bliver decideret ulideligt at høre nogen hulke over, at andre har bedre vilkår end os for at præstere. Hvad tror I andre klubber har tænkt de gange vi er blevet reddet fra konkurs eller har måttet polstre økonomien igen, igen fordi vi har fået nogle løjerlige indfald, der absolut INTET har med kerneforretningen at gøre? Synes du ikke grupper af investorer som Eigild Christensen, der gentagne gange har skudt kapital ind (og endda har villet have noget igen), kan sidestilles med folk som Benham der stiller kapital til rådighed?
Brøndby's Jan Bech Andersen ville i øvrigt næppe have overtaget nogen anden klub, og ligesom flere af de erhvervsfolk der har nydt godt af at spytte penge i AaB, så har han ikke krævet sine penge tilbage. I mine øjne adskiller han sig ikke væsentligt fra den kreds af erhvervsfolk der har spillet en stor rolle de gange vi har måttet reddes, eller har skullet bruge ekstraordinære midler.

Og desuden, hvad i alverden er forskellen på kuldsejlede erhvervseventyr som latterlige sportsbutikker og et dødfødt ejendomsprojekt op imod investeringer i spillere?

Jeg ved godt, at jeg ikke får andet end negative tilbagemeldinger på det her indlæg, men det er jeg sådan set også bedøvende ligeglad med, for det er væsentligt at belyse, at vi siden '95 er den klub der har fået 3. flest penge ind af alle klubber i Superligaen - som oftest fordi vi har været i akut behov for det.
Var det ikke for en mindre gruppe af mennesker med penge på kistebunden, så havde der ikke været noget AaB i dag. Deri adskiller vi os ikke specielt meget fra FC Midtjylland og Brøndby. Vi kørte i årevis en ligeså usund forretning - men når andre gør det er det noget helt andet og langt mere kriminelt! Vorherre bevares. Brug du bare tid på at besvare indlægget, jeg kommer ikke til at læse det - din agenda stod krystalklart i det seneste indlæg.
Selvfølgelig læser du mit indlæg, hvert et ord. Jeg tror ikke, at nogen på debatsiden tror på det modsatte. Men når du ikke vil svare mig, kan du jo svare Doukas. Han forklarer forskellen meget godt, så med mindre du finder en agenda også i hans indlæg, som af besynderlige årsager demotiverer din lyst til at fortsætte en debat du selv skød i gang med en bizar påstand om mindreværd, så er bolden stadig i spil.

Og jo, der er nemlig stor forskel på at være håbløs med økonomi og urealistisk optimist i forhold til indtægter og på at leve i lalala-land, hvor alt er ligegyldigt, fordi man er ejet af en sugar daddy, der garanterer for driften, selv om man er ligeglad med, om den løber rundt. Det første har så godt som alle klubber prøvet. Også mens AaB gjorde det. Og både før og efter. Den sidste vej har kun nogle få betrådt.

Men nu hvor du alligevel ikke læser mit indlæg (som om!) kan jeg jo slutte med en fri tolkning. Min udfordring til dig om at sætte ord på, hvorfor det modsatte synspunkt end dit eget er et udtryk for mindreværd, blev selvfølgelig ikke taget op. Det får mig til at tolke, at du godt er klar over, at din påstand var helt ude i skoven. Eller hvad?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2017, 20:41

Nu kan man jo altid gå langt nok tilbage - i 1995 fandtes FCM ikke, så havde de jo svært ved at låne penge:-)

Men der er ingen, som har glemt at vi også har kørt lidt for spændende økonomisk. Ligesom vi var heldige med Champions League i 2008 som gjorde, at man kunne næsten klare sig selv økonomisk vha. hestekur.

I forhold til de opgørelser om pengetilførsler skal man huske på, at AaB faktisk har over 100 mio kr. tilbage. Det er ikke den kurs, som Brøndby og FCM følger. De jagter den store gevinst og den vej kan undlade at forholde sig til om bundlinjen her og nu.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2017, 20:56

FlæskeFrank skrev:Nu kan man jo altid gå langt nok tilbage - i 1995 fandtes FCM ikke, så havde de jo svært ved at låne penge:-)

Men der er ingen, som har glemt at vi også har kørt lidt for spændende økonomisk. Ligesom vi var heldige med Champions League i 2008 som gjorde, at man kunne næsten klare sig selv økonomisk vha. hestekur.

I forhold til de opgørelser om pengetilførsler skal man huske på, at AaB faktisk har over 100 mio kr. tilbage. Det er ikke den kurs, som Brøndby og FCM følger. De jagter den store gevinst og den vej kan undlade at forholde sig til om bundlinjen her og nu.
For at følge op på min tidligere pointe om, at denne sæson er "sidste udkald" for BIF, så var planen jo, at man i sommer skulle sælge for 15-20 millioner. De penge var vist mere eller mindre sikret ved et salg af hhv. Rønnow til England og Pukki til Grækenland, men man valgte i sidste øjeblik at afblæse missionen, fordi Rønnow og Pukki, ville være mere værd for BIF, hvis de gerne ville jagte et mesterskab (jeg mener de var ude af Europa på det tidspunkt). Det er en analyse der giver god mening, det kan der dårligt være to meninger om, hvis vi udelukkende snakker sportslige hensyn. Det betyder dog også, at Pukki kan forlade klubben på fri transfer efter denne sæson, og at Rønnow (der vel er ligaens bedste keeper), kun har et år tilbage. Det gør selvfølgelig noget for transferprisen, og jeg er ikke sikker på, at han er frisk på endnu en sæson på vestegnen, medmindre der skulle komme ChL på bordet.
Man kan muligvis stadig få en fornuftig pris for Rønnow (10 millioner er vel ikke skudt helt forbi), men man har valgt at takke nej til godt 30 millioner samlet, samt man skal ud og finde kvalificerede afløsere. Det kan godt vise sig, at blive en dyr fornøjelse. Netop målmandsposten og stabile angribere er vel noget af det der er allersværest at finde. Jeg mener, man kan næppe finde en målmand på samme niveau som Rønnow, så her er man formentligt nødt til at acceptere en nedgradering.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Mike80 » 12. dec 2017, 21:20

sulakvelidze skrev:
Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.
" Det er muligt at du ikke ser AaB som en klub gennemsyret af mindreværd og dobbeltmoral, men det kan man nemt finde folk der gør i Aalborg kredse". - Det sådan et argument du nu har fremført flere gange med FCM fans omkring Benham og sugerdaddy retorikken, og jeg antager sjovt nok, at det ikke har samme betydning, at AaB folk her på debatsiden underbygger min fremførte holdning om AaB som en klub gennemsyret af mindreværd, dobbeltmoral og jantelov.

Du får lige en :thumbsup: for dit grinagtige forsøg på, at fremføre et reelt argument, og hvis du fortsat formår at holde luderretorikken nogenlunde nede, når du fremfører hvordan alt ting bare preller af i dit vage forsøg på at vise overskud, mens du febrilsk går i arkiverne efter smuds får du endnu en :thumbsup:

AaB vil så gerne være en storklub men der ikke noget sted i Danmark hvor janteloven og mindre klubs forsmåedeheden skinner mere igennem end Nordjylland når manglende succes,og medfølgende anerkendelse ikke lever op til egne forventninger.

-Det være sig "snyd" med større budget.
-Sidestillelse af "prostitution" med tilføet kapital fordi det kommer fra udenlandsk valuta modsat egne helt acceptable nordjyske kroner.
-Manglende anderkendelse for det kun Aalborg ser som dk´s bedste talentfabrik fordi i samme år formår at præsentere 2 nuværende bænkspillere i FCK.
-Dumme umoralske klubber der giver øget konkurence om talenterne.
-BT karakter hvis man henter et resultat i parken (intet er for småt)
-Nydelsen og vigtigheden af underskud og sportsligt mislykkede mål i andre klubber.
-Selvudnævntførerhold i den "moralske liga" når det sportslige ikke følger med.

Jeg kunne blive ved men både du og jeg ved jo godt, at dine såkaldte forespørgsler om svar, alligevel aldrig har været en reel forespørgsel. Det eneste svar du ville kunne formå, at acceptere er en 100% medgivelse af den pointe du oprindeligt selv forsøger at fremføre. Alt andet ind imellem, er blot støj fra alle os andre klovne der fortjener :thumbsup: for vores dumme forsøg på at have en anden holdning.

AaB er mindreværd, jantelov og dobbeltmoral!! -Alt hvad du skriver i modsvar er blot :thumbsup: for grinagtige forsøg.. Ja, hvis vi alle havde din retorik numsekonge :cheers: (Nej det ikke plat med øgenavne for det er så sjovt at se hvor ked af det du bliver når jeg skriver numsekonge! - Men tør øjnene numse..)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2017, 21:54

Jeg synes det kan være interessant med udefrakommende perspektiver på AaB, superligaen osv. Men du er sgu en dårlig gæst, Mike. Jeg ved godt, at det måske ikke lige er mig der skal komme med den slags, men dit svar til Sulakvelidze stinker da om noget af mindreværd. Når debatten kører, så skrider du og tuder om, at du i hvert fald ikke vil være med længere. Men du kan jo ikke dy dig, når du så lige ser dit snit til, at få en stikpille smidt efter visse debattører.
Bærer du nag, eller hvad foregår der?

Og iøvrigt tillykke med nu, at være officielt mere aktiv på debatsiden end ulvegraven, nu du er så glad for at snakke dobbeltmoral :) Det er prisværdigt at du hellere end gerne tager debatten herinde, men de gange den har været på ulvegraven har du jo så fint glimret ved dit fravær.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Mike80 » 12. dec 2017, 22:13

jonas386 skrev:Jeg synes det kan være interessant med udefrakommende perspektiver på AaB, superligaen osv. Men du er sgu en dårlig gæst, Mike. Jeg ved godt, at det måske ikke lige er mig der skal komme med den slags, men dit svar til Sulakvelidze stinker da om noget af mindreværd. Når debatten kører, så skrider du og tuder om, at du i hvert fald ikke vil være med længere. Men du kan jo ikke dy dig, når du så lige ser dit snit til, at få en stikpille smidt efter visse debattører.
Bærer du nag, eller hvad foregår der?

Og iøvrigt tillykke med nu, at være officielt mere aktiv på debatsiden end ulvegraven, nu du er så glad for at snakke dobbeltmoral :) Det er prisværdigt at du hellere end gerne tager debatten herinde, men de gange den har været på ulvegraven har du jo så fint glimret ved dit fravær.
Jeg medgiver at jeg over for Sulakvelidze helt klart er en mindst lige så ringe gæst som han er en ringe vært. Jeg med i den her debat fordi FCM er med i denne debat og tillader mig at skrive hvor jeg finder mest lyst om det så er på ulvegraven eller debatside.dk.

Jeg debatterer tråde når FCM bliver en del af af debatten. Forskellen (eller ligheden) ligger vel i den overdrevne trang til netop at diskuterere, og tilsmudse min klub FCM herinde, (specielt hos visse debatører). Det netop her det enorme nordjyske mindreværd kommer stærkest til udtryk og ikke kan sidestilles mit bidrag fordi jeg reagerer på negative FCM postulater.

Jeg debatterer min klub, hvilket ikke er tilsvarende mange andre med AaB tilhørsforhold herinde. AaB som klub er egentligt en ret fin størrelse for mig, men min interesse omkring AaB, og ikke mindst deres fans er 100% steget netop pga. Det overdrevne behov for negativ FCM fokus her på siden.. Det medgiver jeg gerne.

Som jeg tidligere har skrevet er alle meget velkomne til at tage debatten på ulvegraven og udtrykke deres FCM holdning derinde. Sker dette tager jeg gerne debatten derinde, og det ved du også godt da jeg flere gange har debateret med netop dig på ulvegraven.dk så forstår ikke dit sidste argument.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2017, 22:30

Mike80 skrev: Jeg medgiver at jeg over for Sulakvelidze helt klart er en mindst lige så ringe gæst som han er en ringe vært. Jeg med i den her debat fordi FCM er med i denne debat og tillader mig at skrive hvor jeg finder mest lyst om det så er på ulvegraven eller debatside.dk.

Jeg debatterer tråde når FCM bliver en del af af debatten. Forskellen (eller ligheden) ligger vil i den overdrevne trang til netop at diskuterere og tilsmudse min klub FCM herinde, (specielt hos visse debatører) og det her det enorme nordjyske mindreværd kommer stærkest til udtryk og ikke kan sidestilles mit bidrag. Jeg debatterer altså stadig min klub hvilket ikke er tilsvarende mange andre med AaB tilhørsforhold herinde. AaB som klub er egentligt en ret fin størrelse for mig, men min interesse omkring AaB og ikke mindst deres fans er 100% steget netop pga. Det overdrevne behov for negativ FCM fokus her på siden det medgiver jeg gerne.

Som jeg tidligere har skrevet er alle meget velkomne til at tage debatten på ulvegraven og udtrykke deres FCM holdning og sker der tager jeg gerne debatten derinde også, (det ved du godt) så forstår ikke dit argument.
Men du debatterer jo ikke FCM i den her tråd. Du ripper op i et gammelt sår, fordi du (virker det til) har en såret stolthed. Jeg er ikke bedre selv, og er da også efter Thyge, inde på graven med jævne mellemrum (vi er dog begge "gæster"). For min skyld må du debattere hvor du vil, du har bare selv kritiseret mig for at være mere aktiv på graven end herinde, det viste sig ikke at være korrekt, men i dit tilfælde er du faktisk mere aktiv herinde, hvis man kigger på indlæg pr. dag. Igen, tillykke.

Fodbold lever af rivaliseringer. Uden rivalisering er fodbold (ligesom så meget andet sport) rimelig ligegyldigt. Sejren i sig selv er selvfølgelig altid rar, men sejren er også bare federe når den (med AaB-briller) er imod eksempelvis FCM eller Brøndby. At tale om mindreværd ift rivaliseringer giver bare dårlig mening. Ellers kan vi have sådan nogle mærkelige rivaliseringer som BIF/FCK, hvor man af gud ved hvilken grund, ønsker al mulig succes til rivalen og faktisk håber de vinder. Uden yderligere sammenligning, så er det ikke mindreværd der gør, at Celtic fans ønsker alt dårligt for Rangers (og omvendt), at Milan fans ønsker al dårligt for Inter, Barcelona hader Real Madrid osv. Det er sportens natur. Og sporten er ikke noget værd uden.

Jeg synes tilgengæld at det virker som en ret voldsomt projicering, når man forsøger (som især mange BIF-fans er gode til) at slå det hen med misundelse eller mindreværd. Nogle gange bryder folk sig bare ikke om dig, fordi du (ikke dig, men i almindelighed) er en usympatisk idiot. Jeg føler absolut ikke at AaB skulle være mindre værd end FCM, uanset at i klarer jer bedre i tabellen. Selv jeres bedste periode med mesterskab og europa overgik vi bare et år tidligere.
Vi er stadig et mere succesfuldt hold i Europa, og vi har stadig flere titler. Også i nyere tid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2017, 22:40

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Jeg synes det kan være interessant med udefrakommende perspektiver på AaB, superligaen osv. Men du er sgu en dårlig gæst, Mike. Jeg ved godt, at det måske ikke lige er mig der skal komme med den slags, men dit svar til Sulakvelidze stinker da om noget af mindreværd. Når debatten kører, så skrider du og tuder om, at du i hvert fald ikke vil være med længere. Men du kan jo ikke dy dig, når du så lige ser dit snit til, at få en stikpille smidt efter visse debattører.
Bærer du nag, eller hvad foregår der?

Og iøvrigt tillykke med nu, at være officielt mere aktiv på debatsiden end ulvegraven, nu du er så glad for at snakke dobbeltmoral :) Det er prisværdigt at du hellere end gerne tager debatten herinde, men de gange den har været på ulvegraven har du jo så fint glimret ved dit fravær.
Jeg medgiver at jeg over for Sulakvelidze helt klart er en mindst lige så ringe gæst som han er en ringe vært. Jeg med i den her debat fordi FCM er med i denne debat og tillader mig at skrive hvor jeg finder mest lyst om det så er på ulvegraven eller debatside.dk.

Jeg debatterer tråde når FCM bliver en del af af debatten. Forskellen (eller ligheden) ligger vel i den overdrevne trang til netop at diskuterere, og tilsmudse min klub FCM herinde, (specielt hos visse debatører). Det netop her det enorme nordjyske mindreværd kommer stærkest til udtryk og ikke kan sidestilles mit bidrag fordi jeg reagerer på negative FCM postulater.

Jeg debatterer min klub, hvilket ikke er tilsvarende mange andre med AaB tilhørsforhold herinde. AaB som klub er egentligt en ret fin størrelse for mig, men min interesse omkring AaB, og ikke mindst deres fans er 100% steget netop pga. Det overdrevne behov for negativ FCM fokus her på siden.. Det medgiver jeg gerne.

Som jeg tidligere har skrevet er alle meget velkomne til at tage debatten på ulvegraven og udtrykke deres FCM holdning derinde. Sker dette tager jeg gerne debatten derinde, og det ved du også godt da jeg flere gange har debateret med netop dig på ulvegraven.dk så forstår ikke dit sidste argument.
Din tilstedeværelse i vores "klubhus" bunder efter dit eget udsagn i et stort behov for at give igen overfor de negative FCM postulater.

Hvis disse postulater nødvendigivs i din bevidsthed indiskutabelt er udtryk for nordjysk mindreværd (og e.g. ikke bare had, rivalisering eller retfærdighedsfølelse), hvad mener du så er den mest nærliggende diagnose er for en person som dig, der i stedet for bare at hvile i sig selv i eget klubhus, aktivt opsøger andre klubhuse, sparker døren ind for aktivt at opstøve evt. kritiske udsagn overfor din klub, for derefter at give igen af på samme nedværdigende facon som de lokale, bag lukkede døre, retter mod din klub?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Mike80 » 13. dec 2017, 06:51

jonas386 skrev:
Mike80 skrev: Jeg medgiver at jeg over for Sulakvelidze helt klart er en mindst lige så ringe gæst som han er en ringe vært. Jeg med i den her debat fordi FCM er med i denne debat og tillader mig at skrive hvor jeg finder mest lyst om det så er på ulvegraven eller debatside.dk.

Jeg debatterer tråde når FCM bliver en del af af debatten. Forskellen (eller ligheden) ligger vil i den overdrevne trang til netop at diskuterere og tilsmudse min klub FCM herinde, (specielt hos visse debatører) og det her det enorme nordjyske mindreværd kommer stærkest til udtryk og ikke kan sidestilles mit bidrag. Jeg debatterer altså stadig min klub hvilket ikke er tilsvarende mange andre med AaB tilhørsforhold herinde. AaB som klub er egentligt en ret fin størrelse for mig, men min interesse omkring AaB og ikke mindst deres fans er 100% steget netop pga. Det overdrevne behov for negativ FCM fokus her på siden det medgiver jeg gerne.

Som jeg tidligere har skrevet er alle meget velkomne til at tage debatten på ulvegraven og udtrykke deres FCM holdning og sker der tager jeg gerne debatten derinde også, (det ved du godt) så forstår ikke dit argument.
Men du debatterer jo ikke FCM i den her tråd. Du ripper op i et gammelt sår, fordi du (virker det til) har en såret stolthed. Jeg er ikke bedre selv, og er da også efter Thyge, inde på graven med jævne mellemrum (vi er dog begge "gæster"). For min skyld må du debattere hvor du vil, du har bare selv kritiseret mig for at være mere aktiv på graven end herinde, det viste sig ikke at være korrekt, men i dit tilfælde er du faktisk mere aktiv herinde, hvis man kigger på indlæg pr. dag. Igen, tillykke.

Fodbold lever af rivaliseringer. Uden rivalisering er fodbold (ligesom så meget andet sport) rimelig ligegyldigt. Sejren i sig selv er selvfølgelig altid rar, men sejren er også bare federe når den (med AaB-briller) er imod eksempelvis FCM eller Brøndby. At tale om mindreværd ift rivaliseringer giver bare dårlig mening. Ellers kan vi have sådan nogle mærkelige rivaliseringer som BIF/FCK, hvor man af gud ved hvilken grund, ønsker al mulig succes til rivalen og faktisk håber de vinder. Uden yderligere sammenligning, så er det ikke mindreværd der gør, at Celtic fans ønsker alt dårligt for Rangers (og omvendt), at Milan fans ønsker al dårligt for Inter, Barcelona hader Real Madrid osv. Det er sportens natur. Og sporten er ikke noget værd uden.

Jeg synes tilgengæld at det virker som en ret voldsomt projicering, når man forsøger (som især mange BIF-fans er gode til) at slå det hen med misundelse eller mindreværd. Nogle gange bryder folk sig bare ikke om dig, fordi du (ikke dig, men i almindelighed) er en usympatisk idiot. Jeg føler absolut ikke at AaB skulle være mindre værd end FCM, uanset at i klarer jer bedre i tabellen. Selv jeres bedste periode med mesterskab og europa overgik vi bare et år tidligere.
Vi er stadig et mere succesfuldt hold i Europa, og vi har stadig flere titler. Også i nyere tid.
Brugeren "Gamen" kommer med mange af mine tilsvarende tidligere argumenter over for en specifik bruger, når netop den bruger i sine hade FCM raids konkluderer både det ene og det andet.

Brugeren må selvfølgelig skrive hvad han vil, men når man feks. Prøver at fremstå seriøst i postulater om FCM-KØGE som et større opgør end Fcm-Viborg, og efterfølgende helt ignorant lukker ned for modsvar, for istedet at falde til laveste fællesnævner med øgenavne og børnehave sprog, må man også forvente fremover, at kunne blive udfoedret og udstillet på sin troværdighed og sin agenda som debatør/ provokatør når FCM inkluderes i "debatten".

Når man fortsætter sit raid i bedste dansk folkeparti stil ved blot at gentage samme sætninger med reference til Sugar daddy og ludergloser, og den reele debat er forsøgt, må man også forvente, at modsvaret bliver et spørgsmål om hvorvidt man rent faktisk vil en reel debat, eller blot udtrykker sig på baggrund af et overdrevet negativt FCM fokus.

Nu har "Gamen" udtrykt meget af det jeg tidligere har forsøgt påpege og blevet mødt at præcis samme latterliggørelse som jeg. Folk skulle nødig tro at den specifikke bruger bør tages seriøst i sine lommematematiske beviser for det ene efter det andet negative FCM indspark, så jeg påpeger gerne hvilken seriøsitet (eller mangel på samme) som gør sig gældende når det kommer til denne specifikke debatør.

Så jov jeg debatterer i den grad FCM gennem "Gamens" indlæg.

Tak skal du have Jonas. Nu gider jeg ikke gentage mig selv men af alle mine indlæg herinde er omkring 80% direkte skrevet i en FCM tråd. Jeg bestemmer heldigvis selv hvor jeg debaterer FCM, og selvom det svært at accepeterer synes jeg debatten i modgang (kald det et forsvar af klubben) er sjovere end at medgive på ulvegraven.dk at vi gør det fantastisk. Prøv om du kan leve med det;-)

Når jeg skriver et indlæg herinde afstedkommer det i øvrigt gerne at 4-5 debattører efterfølgende alle mener at burde få svar på netop deres indspark. (Tag bare mig indlæg til Zulu og dit behov for svar) så ja det bliver hurtigt til mange indlæg, hvilket jeg egentligt meget godt kan lide herinde for aktiviteten er misundelsesværdig.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Debatjuntaen » 13. dec 2017, 09:06

Så stopper FCM/SugarDaddy, etc. diskussionen her. Den kan I tage i diverse FCM tråde, som langt bedre passer til netop dét emne.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. dec 2017, 10:51

Mike80 skrev:
sulakvelidze skrev:
Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.
" Det er muligt at du ikke ser AaB som en klub gennemsyret af mindreværd og dobbeltmoral, men det kan man nemt finde folk der gør i Aalborg kredse". - Det sådan et argument du nu har fremført flere gange med FCM fans omkring Benham og sugerdaddy retorikken, og jeg antager sjovt nok, at det ikke har samme betydning, at AaB folk her på debatsiden underbygger min fremførte holdning om AaB som en klub gennemsyret af mindreværd, dobbeltmoral og jantelov.

Du får lige en :thumbsup: for dit grinagtige forsøg på, at fremføre et reelt argument, og hvis du fortsat formår at holde luderretorikken nogenlunde nede, når du fremfører hvordan alt ting bare preller af i dit vage forsøg på at vise overskud, mens du febrilsk går i arkiverne efter smuds får du endnu en :thumbsup:

AaB vil så gerne være en storklub men der ikke noget sted i Danmark hvor janteloven og mindre klubs forsmåedeheden skinner mere igennem end Nordjylland når manglende succes,og medfølgende anerkendelse ikke lever op til egne forventninger.

-Det være sig "snyd" med større budget.
-Sidestillelse af "prostitution" med tilføet kapital fordi det kommer fra udenlandsk valuta modsat egne helt acceptable nordjyske kroner.
-Manglende anderkendelse for det kun Aalborg ser som dk´s bedste talentfabrik fordi i samme år formår at præsentere 2 nuværende bænkspillere i FCK.
-Dumme umoralske klubber der giver øget konkurence om talenterne.
-BT karakter hvis man henter et resultat i parken (intet er for småt)
-Nydelsen og vigtigheden af underskud og sportsligt mislykkede mål i andre klubber.
-Selvudnævntførerhold i den "moralske liga" når det sportslige ikke følger med.

Jeg kunne blive ved men både du og jeg ved jo godt, at dine såkaldte forespørgsler om svar, alligevel aldrig har været en reel forespørgsel. Det eneste svar du ville kunne formå, at acceptere er en 100% medgivelse af den pointe du oprindeligt selv forsøger at fremføre. Alt andet ind imellem, er blot støj fra alle os andre klovne der fortjener :thumbsup: for vores dumme forsøg på at have en anden holdning.

AaB er mindreværd, jantelov og dobbeltmoral!! -Alt hvad du skriver i modsvar er blot :thumbsup: for grinagtige forsøg.. Ja, hvis vi alle havde din retorik numsekonge :cheers: (Nej det ikke plat med øgenavne for det er så sjovt at se hvor ked af det du bliver når jeg skriver numsekonge! - Men tør øjnene numse..)
Hvis du virkelig gerne vil debattere med os herinde og ikke blot provokere så vil jeg anbefale dig at stoppe med at skrive om jantelov og mindreværd. De fleste springer blot dine indlæg over når du kører på med disse latterlige påstande. Og resten ser rødt. Der kommer ingen debat ud af det. Jeg synes det er berigende med folk fra andre klubber herinde men hvis man bare kommer med de samme provokationer igen og igen bliver det jo aldrig en debat men én stor gang mudderkastning fra begge lejre.
Og ja, jeg er klar over at du også bliver provokeret den anden vej...
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 13. dec 2017, 12:10

Mike80 skrev:
sulakvelidze skrev:
Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.
" Det er muligt at du ikke ser AaB som en klub gennemsyret af mindreværd og dobbeltmoral, men det kan man nemt finde folk der gør i Aalborg kredse". - Det sådan et argument du nu har fremført flere gange med FCM fans omkring Benham og sugerdaddy retorikken, og jeg antager sjovt nok, at det ikke har samme betydning, at AaB folk her på debatsiden underbygger min fremførte holdning om AaB som en klub gennemsyret af mindreværd, dobbeltmoral og jantelov.

Du får lige en :thumbsup: for dit grinagtige forsøg på, at fremføre et reelt argument, og hvis du fortsat formår at holde luderretorikken nogenlunde nede, når du fremfører hvordan alt ting bare preller af i dit vage forsøg på at vise overskud, mens du febrilsk går i arkiverne efter smuds får du endnu en :thumbsup:

AaB vil så gerne være en storklub men der ikke noget sted i Danmark hvor janteloven og mindre klubs forsmåedeheden skinner mere igennem end Nordjylland når manglende succes,og medfølgende anerkendelse ikke lever op til egne forventninger.

-Det være sig "snyd" med større budget.
-Sidestillelse af "prostitution" med tilføet kapital fordi det kommer fra udenlandsk valuta modsat egne helt acceptable nordjyske kroner.
-Manglende anderkendelse for det kun Aalborg ser som dk´s bedste talentfabrik fordi i samme år formår at præsentere 2 nuværende bænkspillere i FCK.
-Dumme umoralske klubber der giver øget konkurence om talenterne.
-BT karakter hvis man henter et resultat i parken (intet er for småt)
-Nydelsen og vigtigheden af underskud og sportsligt mislykkede mål i andre klubber.
-Selvudnævntførerhold i den "moralske liga" når det sportslige ikke følger med.

Jeg kunne blive ved men både du og jeg ved jo godt, at dine såkaldte forespørgsler om svar, alligevel aldrig har været en reel forespørgsel. Det eneste svar du ville kunne formå, at acceptere er en 100% medgivelse af den pointe du oprindeligt selv forsøger at fremføre. Alt andet ind imellem, er blot støj fra alle os andre klovne der fortjener :thumbsup: for vores dumme forsøg på at have en anden holdning.

AaB er mindreværd, jantelov og dobbeltmoral!! -Alt hvad du skriver i modsvar er blot :thumbsup: for grinagtige forsøg.. Ja, hvis vi alle havde din retorik numsekonge :cheers: (Nej det ikke plat med øgenavne for det er så sjovt at se hvor ked af det du bliver når jeg skriver numsekonge! - Men tør øjnene numse..)
Jeg var klar over, at du er ekstremt nærtagende og ømskindet over for drillerier mod såvel dig som din klub. Jeg vidste godt, at du, på trods af i årevis som gæst på et forum for AaB-tilhængere at have fremturet med nedladende generaliseringer over AaB-tilhængere og nordjyder som helhed med flabede påstande om mindreværd og jantelov, slet ikke kan kapere at blive kaldt noget så harmløst som jante-Mike. Alt det har du til fulde demonstreret i dine tidligere optrædener.

Men jeg må helt ærligt sige, at jeg ikke vidste, at du var så nagbærende en person, som du så tydeligt viser her. At du så mange måneder efter vores sidste dans ikke har fået pulsen ned, trukket frisk luft ind og i stedet er så bitter, at du føler dig kaldet til at afspore en debat om din klub til i stedet at handle om mig, kommer alligevel bag på mig.

Men jeg må være gået i hovedet på dig, og det beklager jeg. Det lyder ikke rart, og jeg ville ikke bryde mig om det selv. Ha’ det godt, Mike. Trods alt.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Mike80 » 15. dec 2017, 22:48

sulakvelidze skrev:
Mike80 skrev:
sulakvelidze skrev:
Gamen skrev:Kan vi ikke godt snart slippe for det der sugardaddy-snak?

Det er lidt ulideligt at blive ved med at høre på det mindreværd, med tanke på at vi rent faktisk har fået tilført flere penge end FCM i kapitaltilførsler siden 1995, som oftest fordi vi har været i nød.
AaB eksisterede da heller ikke, hvis ikke det var for lokale pengemænd, der havde holdt for i årene hvor det gik allerværst, og vi var elendige til at forvalte vores økonomi.

Desuden har Brøndby nedbragt deres lønbudget kraftigt - se lige ned over deres hold nu, sammenlignet med Kahlenberg og Elmander-tiden. Indrøm dog, at de denne gang også bare har handlet fornuftigt ind. Siden Troels Bech kom til er det marginalt hvad de har haft af vildskud på transfermarkedet.

Vi kan godt blive enige om, at det er irriterende at andre har væsentligt flere penge at bruge end os, men vi har fået tilført omkring 400 mio. kr. siden 1995 og altså tredjeflest af alle hold i Superligaen.
Hvis vi var ligeså attraktive som brand som Brøndby, så havde pengemænd formentlig også smidt dét mere i AaB gennem tiden.
Hvor mange år havde vi ikke et spillerbudget der var væsentligt over evne? Tænk lige på at det har været helt oppe i 60-70 mio. årligt da det toppede - det kan vist ikke på nogen måde siges at være noget der kunne retfærdiggøres med de indtægter vi havde.
Du får lige denne her :thumbsup: for din grinagtige påstand om mindreværd. Følg op med lidt ævl om janteloven, og du har gjort dig fortjent til en mere.

Det er muligt, du ikke ser ejerne af FCM og Brøndby som sugar daddies, men det kan man nemt finde folk der gør i både FCM- og Brøndby-kredse. Nogle har det umådeligt stramt med det, men æder lorten, så længe det går godt. Andre nyder velstanden uden et kny, fordi de ved, at alternativet er døden eller i det mindste fodbold på helt andre vilkår. Men du finder dem i både FCM og Brøndby.

Og selvfølgelig er der forskel på, at lokale investorer og naive tilhængere køber aktier for millioner for at redde deres elskede klub - og på en milliardær som Benham, der var på udkig efter et legetøj, han kunne overtage og snuppede det, der faldbød sig mest. Som et banner på Brøndby Stadion fortalte i mange år: “Fodbold er for dig og mig, ikke en rig mands leg.” Jeg ved ikke, om de har fjernet banneret efter Oscars totale overtagelse af Brøndby, som netop er blevet en rig mands legetøj.

Det sidestiller du på mærkværdig vis med AaB, fordi diverse bygningseventyr, koncerndrømme, synergitanker og almindelig dumhed tidligere bragte klubben på afgrundens rand. Forskellen er dog, at AaB aldrig har været ejet af en sugar daddy, som i princippet lige så godt kunne have overtaget Hobro, hvis han bedre kunne teste sine FM-skills der.

Du der anderledes på det, og fred være med det. Men lige en udfordring: Gider du uddybe, hvordan det modsatte synspunkt end dit har noget som helst med mindreværd at gøre? Sæt nogle ord på, hvad der ledte dig frem til den påstand, tak. Det kan blive underholdende læsning.
" Det er muligt at du ikke ser AaB som en klub gennemsyret af mindreværd og dobbeltmoral, men det kan man nemt finde folk der gør i Aalborg kredse". - Det sådan et argument du nu har fremført flere gange med FCM fans omkring Benham og sugerdaddy retorikken, og jeg antager sjovt nok, at det ikke har samme betydning, at AaB folk her på debatsiden underbygger min fremførte holdning om AaB som en klub gennemsyret af mindreværd, dobbeltmoral og jantelov.

Du får lige en :thumbsup: for dit grinagtige forsøg på, at fremføre et reelt argument, og hvis du fortsat formår at holde luderretorikken nogenlunde nede, når du fremfører hvordan alt ting bare preller af i dit vage forsøg på at vise overskud, mens du febrilsk går i arkiverne efter smuds får du endnu en :thumbsup:

AaB vil så gerne være en storklub men der ikke noget sted i Danmark hvor janteloven og mindre klubs forsmåedeheden skinner mere igennem end Nordjylland når manglende succes,og medfølgende anerkendelse ikke lever op til egne forventninger.

-Det være sig "snyd" med større budget.
-Sidestillelse af "prostitution" med tilføet kapital fordi det kommer fra udenlandsk valuta modsat egne helt acceptable nordjyske kroner.
-Manglende anderkendelse for det kun Aalborg ser som dk´s bedste talentfabrik fordi i samme år formår at præsentere 2 nuværende bænkspillere i FCK.
-Dumme umoralske klubber der giver øget konkurence om talenterne.
-BT karakter hvis man henter et resultat i parken (intet er for småt)
-Nydelsen og vigtigheden af underskud og sportsligt mislykkede mål i andre klubber.
-Selvudnævntførerhold i den "moralske liga" når det sportslige ikke følger med.

Jeg kunne blive ved men både du og jeg ved jo godt, at dine såkaldte forespørgsler om svar, alligevel aldrig har været en reel forespørgsel. Det eneste svar du ville kunne formå, at acceptere er en 100% medgivelse af den pointe du oprindeligt selv forsøger at fremføre. Alt andet ind imellem, er blot støj fra alle os andre klovne der fortjener :thumbsup: for vores dumme forsøg på at have en anden holdning.

AaB er mindreværd, jantelov og dobbeltmoral!! -Alt hvad du skriver i modsvar er blot :thumbsup: for grinagtige forsøg.. Ja, hvis vi alle havde din retorik numsekonge :cheers: (Nej det ikke plat med øgenavne for det er så sjovt at se hvor ked af det du bliver når jeg skriver numsekonge! - Men tør øjnene numse..)
Jeg var klar over, at du er ekstremt nærtagende og ømskindet over for drillerier mod såvel dig som din klub. Jeg vidste godt, at du, på trods af i årevis som gæst på et forum for AaB-tilhængere at have fremturet med nedladende generaliseringer over AaB-tilhængere og nordjyder som helhed med flabede påstande om mindreværd og jantelov, slet ikke kan kapere at blive kaldt noget så harmløst som jante-Mike. Alt det har du til fulde demonstreret i dine tidligere optrædener.

Men jeg må helt ærligt sige, at jeg ikke vidste, at du var så nagbærende en person, som du så tydeligt viser her. At du så mange måneder efter vores sidste dans ikke har fået pulsen ned, trukket frisk luft ind og i stedet er så bitter, at du føler dig kaldet til at afspore en debat om din klub til i stedet at handle om mig, kommer alligevel bag på mig.

Men jeg må være gået i hovedet på dig, og det beklager jeg. Det lyder ikke rart, og jeg ville ikke bryde mig om det selv. Ha’ det godt, Mike. Trods alt.
Du ikke uden selvironi, hvilket dog ikke skal forveksles med selvindsigt. Men når nu du historisk set vælger gang på gang at afspore debatten for istedet at dreje emnet ind på mig som debatør, og enda krydrer dine svar godt ind i ludergloser, børnehave retorik ja sågar øgenavne. Når du endvidere 6 mdr. Efter vores sidste "dans" går i arkiverne efter års gamle indlæg fordi du mener at have fundet smuds i mit svar til en anden bruger er det så også fordi du ikke har fået pulsen ned, trukket luft ned og i virkeligheden er lige nøjagtig så bitter som du gerne vil pådutte mig at være.

Ja, spørgsmålet er indlysende men af ren nysgerrig er det så fordi jeg er gået i hovedet på dig, og du slet ikke synes det særligt rart, eller gælder dine konklusion også i denne omgang kun den ene vej? Du behøver ikke svare for ved jo godt du fastholder dit selvfede overskud om end det så småt begynder at krakelerer lidt for dig.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Debatjuntaen » 16. dec 2017, 06:54

Nu stopper I simpelthen med de personfnidder diskussioner - det har INTET med Superligaen 2017/18 at gøre.

Der er advarsler og karantæner på vej!

/Debatjuntaen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 16. dec 2017, 21:15

De Fem skrev:Så har Helsingør indtaget deres naturlige position sidst i tabellen. Regner med at de langsomt falder længere og længere bagud. Gejsten er rendt af de projekt hurtigere end mange andre oprykkere.
Men de overvintrer to point over sidstepladsen. Så selvom det for en måned siden så skidt ud(hvor dette blev skrevet), så var de altså bedre end frygten.

Jeg tror stadig på dem, som direkte nedrykker. Men de har en klar gameplan, nemlig bruge efteråret til at finde dem, som de havde og kunne bruges i superligaen og så forstærke henover vinter. Det er også en konsekvens af den nye superligastruktur. Og det kan blive farligt for de andre i nedykningsfare, at Helsingør faktisk bygger på, for at toppe i slutspillet.
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 16. dec 2017, 23:29

FlæskeFrank skrev:
De Fem skrev:Så har Helsingør indtaget deres naturlige position sidst i tabellen. Regner med at de langsomt falder længere og længere bagud. Gejsten er rendt af de projekt hurtigere end mange andre oprykkere.
Men de overvintrer to point over sidstepladsen. Så selvom det for en måned siden så skidt ud(hvor dette blev skrevet), så var de altså bedre end frygten.

Jeg tror stadig på dem, som direkte nedrykker. Men de har en klar gameplan, nemlig bruge efteråret til at finde dem, som de havde og kunne bruges i superligaen og så forstærke henover vinter. Det er også en konsekvens af den nye superligastruktur. Og det kan blive farligt for de andre i nedykningsfare, at Helsingør faktisk bygger på, for at toppe i slutspillet.
Enig. Og endnu engang må man sige, at en oprykker gør påstandene om, at Superligaen ikke kan bære en udvidelse, til skamme. Helsingør kan sagtens rykke ned, men de har vist, at man ikke bør være så mange for en model med 16 hold - hvilket i forhold til turneringsstruktur også er nemmere at arbejde med. Og med klubber som Vejle, Viborg, Vendsyssel, Esbjerg og HB Køge udenfor kan DBU og Divisionsforeningen roligt overveje en liga med 16 hold. Hvilket selvfølgelig ikke sker.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af ekni99 » 17. dec 2017, 09:18

sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:
De Fem skrev:Så har Helsingør indtaget deres naturlige position sidst i tabellen. Regner med at de langsomt falder længere og længere bagud. Gejsten er rendt af de projekt hurtigere end mange andre oprykkere.
Men de overvintrer to point over sidstepladsen. Så selvom det for en måned siden så skidt ud(hvor dette blev skrevet), så var de altså bedre end frygten.

Jeg tror stadig på dem, som direkte nedrykker. Men de har en klar gameplan, nemlig bruge efteråret til at finde dem, som de havde og kunne bruges i superligaen og så forstærke henover vinter. Det er også en konsekvens af den nye superligastruktur. Og det kan blive farligt for de andre i nedykningsfare, at Helsingør faktisk bygger på, for at toppe i slutspillet.
Enig. Og endnu engang må man sige, at en oprykker gør påstandene om, at Superligaen ikke kan bære en udvidelse, til skamme. Helsingør kan sagtens rykke ned, men de har vist, at man ikke bør være så mange for en model med 16 hold - hvilket i forhold til turneringsstruktur også er nemmere at arbejde med. Og med klubber som Vejle, Viborg, Vendsyssel, Esbjerg og HB Køge udenfor kan DBU og Divisionsforeningen roligt overveje en liga med 16 hold. Hvilket selvfølgelig ikke sker.
Hvis nu FCK i år ender i nedrykningsspil kan man drømme om at det nuværende cirkus slutter og vi får en liga med 16 hold....

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Brodernumsi » 17. dec 2017, 14:31

ekni99 skrev:
sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:
De Fem skrev:Så har Helsingør indtaget deres naturlige position sidst i tabellen. Regner med at de langsomt falder længere og længere bagud. Gejsten er rendt af de projekt hurtigere end mange andre oprykkere.
Men de overvintrer to point over sidstepladsen. Så selvom det for en måned siden så skidt ud(hvor dette blev skrevet), så var de altså bedre end frygten.

Jeg tror stadig på dem, som direkte nedrykker. Men de har en klar gameplan, nemlig bruge efteråret til at finde dem, som de havde og kunne bruges i superligaen og så forstærke henover vinter. Det er også en konsekvens af den nye superligastruktur. Og det kan blive farligt for de andre i nedykningsfare, at Helsingør faktisk bygger på, for at toppe i slutspillet.
Enig. Og endnu engang må man sige, at en oprykker gør påstandene om, at Superligaen ikke kan bære en udvidelse, til skamme. Helsingør kan sagtens rykke ned, men de har vist, at man ikke bør være så mange for en model med 16 hold - hvilket i forhold til turneringsstruktur også er nemmere at arbejde med. Og med klubber som Vejle, Viborg, Vendsyssel, Esbjerg og HB Køge udenfor kan DBU og Divisionsforeningen roligt overveje en liga med 16 hold. Hvilket selvfølgelig ikke sker.
Hvis nu FCK i år ender i nedrykningsspil kan man drømme om at det nuværende cirkus slutter og vi får en liga med 16 hold....
Færre kampe med verdens største derby? Det tror jeg ikke, viashit synes er en god ide.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af ekni99 » 17. dec 2017, 16:12

Derfor drømmer jeg også kun ;)

Besvar