Midtvejsstatus/grundspillet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2017, 22:01

Brodernumsi skrev:
Jakobsen skrev:Jeg synes vi må se på forudæstningerne for efteråret når vi laver vores bedømmelse. Så kan det godt være der er en masse spillemæssige ambitioner som er vi er stykke fra, men præstationen skal også set relativt ifht. udgangspunktet. Udgangspunktet er for mig at, vi i sommer stod med et ungt hold og relativt stor udskiftning hvor der primært kom udenlandske lottokuponer ind. Læg dertil, at det hurtigt stod klart, at holdet slet ikke var dygtigt nok eller en stærk nok enhed til at opfylde de spillemæssige ambitioner. Ifht. den præmis vurderer jeg således:

- Wieghorst: 10
Wieghorst fik først sat proppen i og har derefter fået holdet til at fungere som en rigtig stærk enhed. I takt med efteråret er skredet frem er resultaterne blevet bedre og bedre og man begynder også så småt at kunne hvad de offensive ideer er. Jeg synes Wieghorst vinder fordi han har fået skabt et hold der er en mentalt stærk enhed og skabt en robusthed der kan være med til at skabe fundamentet for at flytte os hen imod den spillemæssige ambition. Jeg havde frygtet, at Wieghorst ville være en DBU idealist af væsrte skuffe og det ville bringe os in deep shit, men han har stille og roligt skabt en enhed der vinder og er meget svære at slå. Som Hamren sag så skabes et godt fodboldhold nedefra og det er præcis det Wieghorst er ved at gøre. Det der trækker ned for mig er omvendt, at vi har set Oliver Abildgaard på kanten lidt for mange gange.

- Tilgange: Gennemsnit på 5.16
Okore: 7
Begynder efter en lidt sløj start virkelig at se skarp ud og kun den svage start og til tider lidt for hyppige personlige fejl holder ham fra en god karakter. Jeg tror på vi har meget i vente fra Okore.
Pallesen: 4
Det har været meget jævnt og han har slet ikke været noget "monster" som offensiv wingback i Henrik Dalsgaard klassen. Mindre kunne også gøre det, men jeg savner en mere markant og stabil presence fra Palle. Jeg har dog langt fra afskrevet, at det kan komme. Den største risiko for Pallesen er nok, at i 3-4-3 kan Børsting lige så godt være back.
Rinne: 10
Nærmest perfekt start i AaB og meget lidt holder fra et 12 tal. Det er helt vildt at se alle de bolde som Larsen tabte eller ikke greb, som Rinne bare tager uden at anstrenge sig.
Lesniak: 4
Ikke for alvor shinet, men stadig gjort en fornuftig og solid indsats. Havde troet en central midt fra et Premier League hold kunne lidt mere offensivt alene fordi han er skolet i deres skole. Omvendt kan han sagtens være Würtz's afløser og er pt. milevidt foran Kakeeto, MC og Abildgaard.
Rolim: 4
Virkelig gode indhop, men har spillet for lidt. Jeg køber ikke alle teorierne om det udelukkende skyldes Wieghorsts kontrollerede tilgang til tingene. De har givet været nogle formmæssige ting at arbejde på og måske også nogle relationelle. Derudover har der vel også været en prioritet at finde den formation og stamme der virker og nu da vi har det er der nok også bedre muligheder for typer Rolim og Thellufsen.
Pavol Safranko: 00
Kan slet ikke se han har niveau eller kompetencer til at styrke os. Typen er rigtig, men hans niveau er rystende ringe. Jeg er med på, at han skal fodres men jeg kan dælme ikke se noget lys i ham her. Pohl er lyssår foran og Safranko er IMO fyld.
Michael Lansing: Udenfor bedømmelse
Lansing har desværre endnu ikket fået chancen for at konkurrere med RInne, men bulletinnerne var lovende i optakten. Jeg synes derfor ikke det er fair at vurdere Lansing da det nok var mening han skulle have spillet.
Tamati Williams: 02
Har løst den opgave han skulle som tredje målmand og derfor kan det vel godt kaldes bestået da det aldrig har været meningen han har skullet spille.

Allan Gaarde: 4
Gaardes indkøb har gjort det ganske godt og det er et bedre vindue end længe det da fejlskuddende ikke ser ud til at være så mange. Indtil videre er det kun Safranko der ligner et sådant. Det trækker dog ned, at vi ikke fik en kvalitetsangriber og en kreativ kant med kvalitet. Derfor bliver det ikke mere end et 4-tal. På den positive tide slap man af med Holgersson og Sloth, hvilket var en befrielse.
Jeg er så gammel, at jeg ikke kender den nye karaktertabel, men så vidt jeg ved er et 4-tal vist mere end bestået, og det synes jeg overhovedet ikke Gaarde lever op til.
Han har fundet nogle gode spillere til forsvaret, men vores angreb, som har manglet kvalitet i meget lang tid, er slet ikke blevet forstærket med de profiler man kunne forvente.
Vi er enige i, at der mangler profiler men omvendt må vi også erkende at der er sket en del gode tilgange i Rinne, Okore, Palle og Lesniak. Rolim ligner også en der måske kan blive til noget, men nu må vi se. Jeg er enige i dig i manglerne og især Safranko ligner en gedigen skuffelse, men jeg synes helheden ender på et 4 tal (som svarer til 7 på den gamle skala).
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Forza » 13. dec 2017, 20:16

Jakobsen skrev:Jeg synes vi må se på forudæstningerne for efteråret når vi laver vores bedømmelse. Så kan det godt være der er en masse spillemæssige ambitioner som er vi er stykke fra, men præstationen skal også set relativt ifht. udgangspunktet. Udgangspunktet er for mig at, vi i sommer stod med et ungt hold og relativt stor udskiftning hvor der primært kom udenlandske lottokuponer ind. Læg dertil, at det hurtigt stod klart, at holdet slet ikke var dygtigt nok eller en stærk nok enhed til at opfylde de spillemæssige ambitioner. Ifht. den præmis vurderer jeg således:

- Wieghorst: 10
Wieghorst fik først sat proppen i og har derefter fået holdet til at fungere som en rigtig stærk enhed. I takt med efteråret er skredet frem er resultaterne blevet bedre og bedre og man begynder også så småt at kunne hvad de offensive ideer er. Jeg synes Wieghorst vinder fordi han har fået skabt et hold der er en mentalt stærk enhed og skabt en robusthed der kan være med til at skabe fundamentet for at flytte os hen imod den spillemæssige ambition. Jeg havde frygtet, at Wieghorst ville være en DBU idealist af væsrte skuffe og det ville bringe os in deep shit, men han har stille og roligt skabt en enhed der vinder og er meget svære at slå. Som Hamren sag så skabes et godt fodboldhold nedefra og det er præcis det Wieghorst er ved at gøre. Det der trækker ned for mig er omvendt, at vi har set Oliver Abildgaard på kanten lidt for mange gange.

- Tilgange: Gennemsnit på 5.16
Okore: 7
Begynder efter en lidt sløj start virkelig at se skarp ud og kun den svage start og til tider lidt for hyppige personlige fejl holder ham fra en god karakter. Jeg tror på vi har meget i vente fra Okore.
Pallesen: 4
Det har været meget jævnt og han har slet ikke været noget "monster" som offensiv wingback i Henrik Dalsgaard klassen. Mindre kunne også gøre det, men jeg savner en mere markant og stabil presence fra Palle. Jeg har dog langt fra afskrevet, at det kan komme. Den største risiko for Pallesen er nok, at i 3-4-3 kan Børsting lige så godt være back.
Rinne: 10
Nærmest perfekt start i AaB og meget lidt holder fra et 12 tal. Det er helt vildt at se alle de bolde som Larsen tabte eller ikke greb, som Rinne bare tager uden at anstrenge sig.
Lesniak: 4
Ikke for alvor shinet, men stadig gjort en fornuftig og solid indsats. Havde troet en central midt fra et Premier League hold kunne lidt mere offensivt alene fordi han er skolet i deres skole. Omvendt kan han sagtens være Würtz's afløser og er pt. milevidt foran Kakeeto, MC og Abildgaard.
Rolim: 4
Virkelig gode indhop, men har spillet for lidt. Jeg køber ikke alle teorierne om det udelukkende skyldes Wieghorsts kontrollerede tilgang til tingene. De har givet været nogle formmæssige ting at arbejde på og måske også nogle relationelle. Derudover har der vel også været en prioritet at finde den formation og stamme der virker og nu da vi har det er der nok også bedre muligheder for typer Rolim og Thellufsen.
Pavol Safranko: 00
Kan slet ikke se han har niveau eller kompetencer til at styrke os. Typen er rigtig, men hans niveau er rystende ringe. Jeg er med på, at han skal fodres men jeg kan dælme ikke se noget lys i ham her. Pohl er lyssår foran og Safranko er IMO fyld.
Michael Lansing: Udenfor bedømmelse
Lansing har desværre endnu ikket fået chancen for at konkurrere med RInne, men bulletinnerne var lovende i optakten. Jeg synes derfor ikke det er fair at vurdere Lansing da det nok var mening han skulle have spillet.
Tamati Williams: 02
Har løst den opgave han skulle som tredje målmand og derfor kan det vel godt kaldes bestået da det aldrig har været meningen han har skullet spille.

Allan Gaarde: 4
Gaardes indkøb har gjort det ganske godt og det er et bedre vindue end længe det da fejlskuddende ikke ser ud til at være så mange. Indtil videre er det kun Safranko der ligner et sådant. Det trækker dog ned, at vi ikke fik en kvalitetsangriber og en kreativ kant med kvalitet. Derfor bliver det ikke mere end et 4-tal. På den positive tide slap man af med Holgersson og Sloth, hvilket var en befrielse.
Jeg er sådan set rimelig enig i dine karaktere til spillerne, men synes du virkelig Wieghorst fortjener et 10 tal?

Han har med en god pointmæssig slutspurt fået os tæt på en top 6 men jeg syntes virkelig der har været langt mellem snapsene i år.

Vi spiller noget af det mindst seværdige fodbold i ligaen (stik imod de ting han lovede ved ansættelsen) og
Klubbens målsætning er top 6. I min optik vil han maksimalt kunne snige sig op på et 4 tal.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af FlæskeFrank » 13. dec 2017, 20:35

Forza skrev:Jeg er sådan set rimelig enig i dine karaktere til spillerne, men synes du virkelig Wieghorst fortjener et 10 tal?

Han har med en god pointmæssig slutspurt fået os tæt på en top 6 men jeg syntes virkelig der har været langt mellem snapsene i år.

Vi spiller noget af det mindst seværdige fodbold i ligaen (stik imod de ting han lovede ved ansættelsen) og
Klubbens målsætning er top 6. I min optik vil han maksimalt kunne snige sig op på et 4 tal.
Lige med "slutspurten", så startede den vel i august ?!

Vi startede ud med ikke at vinde i de første 7 kampe, men modsat så tabte vi kun to i den periode. Vi har tabt fem kampe i efteråret pænt fordelt henover efteråret. Faktisk så er der et pænt hul i midten, hvor vi tabte den 29. juli og først næste gang den 1. oktober.

Faktisk kan jeg godt se, at vi havde et lignende mønster under Hamren og Kent - kedeligt og solidt - inden de to fik holdet til at blomstre med deres mesterskaber.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 13. dec 2017, 21:15

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Jeg er sådan set rimelig enig i dine karaktere til spillerne, men synes du virkelig Wieghorst fortjener et 10 tal?

Han har med en god pointmæssig slutspurt fået os tæt på en top 6 men jeg syntes virkelig der har været langt mellem snapsene i år.

Vi spiller noget af det mindst seværdige fodbold i ligaen (stik imod de ting han lovede ved ansættelsen) og
Klubbens målsætning er top 6. I min optik vil han maksimalt kunne snige sig op på et 4 tal.
Lige med "slutspurten", så startede den vel i august ?!

Vi startede ud med ikke at vinde i de første 7 kampe, men modsat så tabte vi kun to i den periode. Vi har tabt fem kampe i efteråret pænt fordelt henover efteråret. Faktisk så er der et pænt hul i midten, hvor vi tabte den 29. juli og først næste gang den 1. oktober.

Faktisk kan jeg godt se, at vi havde et lignende mønster under Hamren og Kent - kedeligt og solidt - inden de to fik holdet til at blomstre med deres mesterskaber.
Meget enig, derudover har Wieghorst vel forsøgt plan A og fundet ud af, at det var klogest at træde et skridt tilbage. Nu har han skabt en enhed og et fundament og det tror jeg på kan blive rigtigt godt til foråret.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af andreasaab89 » 14. dec 2017, 10:59

Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
Men er 2 kampe virkelig retvisende ? Herudover at tabe 3-2 i FCN som har været en af de bedste hold er ingen katastrofe . Reelt er det kun Sønderjyske kampen som virkelig var skidt . Men en dårlig kamp , er den virkelig nok til så at kunne sige “jamen vi har prøvet det offensive” så nu skal vi pakke os ned

VK spillede faktisk ret godt ude mod FCN i 3-2 nederlaget men lavede 2 personlige fejl i forsvaret og mødte et godt hold....
man kan så argumentere for sidste sæson var noget af set samme, altså en erkendelse af offensive spillere er så dårlige at der skal pakkes .

Men min holdning er stadig at Offensiven er dårlig fordo vi fokuserer defensivt. Ikke at vi fokuserer defensivt fordi offensiven er dårlig
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2017, 11:12

andreasaab89 skrev:Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
Men er 2 kampe virkelig retvisende ? Herudover at tabe 3-2 i FCN som har været en af de bedste hold er ingen katastrofe . Reelt er det kun Sønderjyske kampen som virkelig var skidt . Men en dårlig kamp , er den virkelig nok til så at kunne sige “jamen vi har prøvet det offensive” så nu skal vi pakke os ned

VK spillede faktisk ret godt ude mod FCN i 3-2 nederlaget men lavede 2 personlige fejl i forsvaret og mødte et godt hold....
man kan så argumentere for sidste sæson var noget af set samme, altså en erkendelse af offensive spillere er så dårlige at der skal pakkes .

Men min holdning er stadig at Offensiven er dårlig fordo vi fokuserer defensivt. Ikke at vi fokuserer defensivt fordi offensiven er dårlig
Jeg er helt enig, og mener stadig vi har spildt en halvsæson fuldstændigt. Intet af det vi har opnået kan vi bruge konstruktivt fremad. Vi har fået nogle point - det er alt - og jeg mener vi kunne have opnået det samme ved at stille et hold der var bedre balanceret mellem offensiv og defensiv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af troelsh » 14. dec 2017, 11:47

Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
Men er 2 kampe virkelig retvisende ? Herudover at tabe 3-2 i FCN som har været en af de bedste hold er ingen katastrofe . Reelt er det kun Sønderjyske kampen som virkelig var skidt . Men en dårlig kamp , er den virkelig nok til så at kunne sige “jamen vi har prøvet det offensive” så nu skal vi pakke os ned

VK spillede faktisk ret godt ude mod FCN i 3-2 nederlaget men lavede 2 personlige fejl i forsvaret og mødte et godt hold....
man kan så argumentere for sidste sæson var noget af set samme, altså en erkendelse af offensive spillere er så dårlige at der skal pakkes .

Men min holdning er stadig at Offensiven er dårlig fordo vi fokuserer defensivt. Ikke at vi fokuserer defensivt fordi offensiven er dårlig
Jeg er helt enig, og mener stadig vi har spildt en halvsæson fuldstændigt. Intet af det vi har opnået kan vi bruge konstruktivt fremad. Vi har fået nogle point - det er alt - og jeg mener vi kunne have opnået det samme ved at stille et hold der var bedre balanceret mellem offensiv og defensiv.
Enig, paradoksalt nok er vi millimeter fra vores objektive mål om top 6, men vi er milevidt fra det spillemæssige mål.
Men hvad er egentlig vigtigst? Jeg er ikke sikker på fans og trænerteam er enige her, jeg kunne godt leve med lidt færre point, hvis det spillemæssige var mere lovende.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 14. dec 2017, 12:21

troelsh skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
Men er 2 kampe virkelig retvisende ? Herudover at tabe 3-2 i FCN som har været en af de bedste hold er ingen katastrofe . Reelt er det kun Sønderjyske kampen som virkelig var skidt . Men en dårlig kamp , er den virkelig nok til så at kunne sige “jamen vi har prøvet det offensive” så nu skal vi pakke os ned

VK spillede faktisk ret godt ude mod FCN i 3-2 nederlaget men lavede 2 personlige fejl i forsvaret og mødte et godt hold....
man kan så argumentere for sidste sæson var noget af set samme, altså en erkendelse af offensive spillere er så dårlige at der skal pakkes .

Men min holdning er stadig at Offensiven er dårlig fordo vi fokuserer defensivt. Ikke at vi fokuserer defensivt fordi offensiven er dårlig
Jeg er helt enig, og mener stadig vi har spildt en halvsæson fuldstændigt. Intet af det vi har opnået kan vi bruge konstruktivt fremad. Vi har fået nogle point - det er alt - og jeg mener vi kunne have opnået det samme ved at stille et hold der var bedre balanceret mellem offensiv og defensiv.
Enig, paradoksalt nok er vi millimeter fra vores objektive mål om top 6, men vi er milevidt fra det spillemæssige mål.
Men hvad er egentlig vigtigst? Jeg er ikke sikker på fans og trænerteam er enige her, jeg kunne godt leve med lidt færre point, hvis det spillemæssige var mere lovende.
Jeg synes vi må kigge på det store billede som dels hedder sæsonstarten og dels nedrykningsspillet i foråret. Jeg synes vi i begge så opløsningstendenser og jeg tror faktisk at målet i de kampe var en mere offensiv tilgang end det er pt. Jeg tror man har indset, at det var tiden ikke til med det materiale vi har og derfor har man besluttet at bygge op nedefra og det er jeg helt cool ved. Vi er klasser bedre defensivt end vi var i sommer og det er trods alt fundamentet for det hele. Derudover synes jeg, at vi begynder at se en tegning til hvad der kan blive vores fremtidige offensive stil og det er jeg positiv over. Det måtte gerne gå lidt hurtigere ja, men jeg er alt i alt godt tilfreds med at man har stabiliseret holdet samtidig med, at unge spillere som Børsting, Thellufsen, Blåbjerg, Pohl og Lesniak får hår på brystet. Ja egentlig gælder det samme vel Kasper P selvom han er lidt ældre. Nu har vi et fundament vi kan bygge vores offensiv ovenpå og det er vigtigt. Hvis i tror man kan spille offensivt uden sådan et fundament bør i nok overveje hvor meget i ved om fodbold. The Double holdet startede også med at være defensive indtil der var styr på konceptet og det flyttede sig i takt med man fik store talenter op og kunne hente gode offensivspillere udefra.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamen » 14. dec 2017, 12:27

andreasaab89 skrev:Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
En meget mærkelig konklusion at komme til fra MW, synes jeg.
3-2 kampen i Nordsjælland var en typisk kamp tidligt på sæsonen. Husker det som at vi leverede en pæn 1. halvleg, men Larsen droppede og vi så skidt ud i et par situationer i 2. halvleg.
Kampen mod Sønderjyske leverer vi igen nogle dumme fejl fra start, og begynder først at spille offensivt da vi er bagud med 2 - de lukker så kampen.
Der er forskel på et forsvar der ikke er sammenspillet, kombineret med en ringe målmand, og så at satse offensivt. Vi spillede på ingen måde overdrevet offensivt i de to kampe.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af troelsh » 14. dec 2017, 12:37

Jakobsen skrev:
troelsh skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
Men er 2 kampe virkelig retvisende ? Herudover at tabe 3-2 i FCN som har været en af de bedste hold er ingen katastrofe . Reelt er det kun Sønderjyske kampen som virkelig var skidt . Men en dårlig kamp , er den virkelig nok til så at kunne sige “jamen vi har prøvet det offensive” så nu skal vi pakke os ned

VK spillede faktisk ret godt ude mod FCN i 3-2 nederlaget men lavede 2 personlige fejl i forsvaret og mødte et godt hold....
man kan så argumentere for sidste sæson var noget af set samme, altså en erkendelse af offensive spillere er så dårlige at der skal pakkes .

Men min holdning er stadig at Offensiven er dårlig fordo vi fokuserer defensivt. Ikke at vi fokuserer defensivt fordi offensiven er dårlig
Jeg er helt enig, og mener stadig vi har spildt en halvsæson fuldstændigt. Intet af det vi har opnået kan vi bruge konstruktivt fremad. Vi har fået nogle point - det er alt - og jeg mener vi kunne have opnået det samme ved at stille et hold der var bedre balanceret mellem offensiv og defensiv.
Enig, paradoksalt nok er vi millimeter fra vores objektive mål om top 6, men vi er milevidt fra det spillemæssige mål.
Men hvad er egentlig vigtigst? Jeg er ikke sikker på fans og trænerteam er enige her, jeg kunne godt leve med lidt færre point, hvis det spillemæssige var mere lovende.
Jeg synes vi må kigge på det store billede som dels hedder sæsonstarten og dels nedrykningsspillet i foråret. Jeg synes vi i begge så opløsningstendenser og jeg tror faktisk at målet i de kampe var en mere offensiv tilgang end det er pt. Jeg tror man har indset, at det var tiden ikke til med det materiale vi har og derfor har man besluttet at bygge op nedefra og det er jeg helt cool ved. Vi er klasser bedre defensivt end vi var i sommer og det er trods alt fundamentet for det hele. Derudover synes jeg, at vi begynder at se en tegning til hvad der kan blive vores fremtidige offensive stil og det er jeg positiv over. Det måtte gerne gå lidt hurtigere ja, men jeg er alt i alt godt tilfreds med at man har stabiliseret holdet samtidig med, at unge spillere som Børsting, Thellufsen, Blåbjerg, Pohl og Lesniak får hår på brystet. Ja egentlig gælder det samme vel Kasper P selvom han er lidt ældre. Nu har vi et fundament vi kan bygge vores offensiv ovenpå og det er vigtigt. Hvis i tror man kan spille offensivt uden sådan et fundament bør i nok overveje hvor meget i ved om fodbold. The Double holdet startede også med at være defensive indtil der var styr på konceptet og det flyttede sig i takt med man fik store talenter op og kunne hente gode offensivspillere udefra.
Det handler ikke om at forsøge at spille som i 2014, men snarere en bedre balance mellem offensiven og defensiven, at man kan spille halve og hele kampe uden at skabe mere end et par chancer, er ikke noget der får mig til at tro på lysere tider.
MEN i de seneste kampe har der i momenter været tegn på bedre tider det er jeg enig i, jeg syntes dog stadig vores kampe bærer præg af "livrem og seler" tilgangen.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamling » 14. dec 2017, 13:34

Kan vi ikke snart komme væk fra den floskel at spillere som blåbjerg, Børsting og kp med flere sæsoner bag sig på SL holdet og op mod 100 sl kampe i benene skal have “mere hår på brystet”.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af raekkeettre » 14. dec 2017, 14:02

Jakobsen skrev:
troelsh skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Er det ikke en skrøne at vi har prøvet det offensive og at det ikke gik ?
MW henviser selv til 1-4 mod Sønderjyske og 3-2 i FCN
Men er 2 kampe virkelig retvisende ? Herudover at tabe 3-2 i FCN som har været en af de bedste hold er ingen katastrofe . Reelt er det kun Sønderjyske kampen som virkelig var skidt . Men en dårlig kamp , er den virkelig nok til så at kunne sige “jamen vi har prøvet det offensive” så nu skal vi pakke os ned

VK spillede faktisk ret godt ude mod FCN i 3-2 nederlaget men lavede 2 personlige fejl i forsvaret og mødte et godt hold....
man kan så argumentere for sidste sæson var noget af set samme, altså en erkendelse af offensive spillere er så dårlige at der skal pakkes .

Men min holdning er stadig at Offensiven er dårlig fordo vi fokuserer defensivt. Ikke at vi fokuserer defensivt fordi offensiven er dårlig
Jeg er helt enig, og mener stadig vi har spildt en halvsæson fuldstændigt. Intet af det vi har opnået kan vi bruge konstruktivt fremad. Vi har fået nogle point - det er alt - og jeg mener vi kunne have opnået det samme ved at stille et hold der var bedre balanceret mellem offensiv og defensiv.
Enig, paradoksalt nok er vi millimeter fra vores objektive mål om top 6, men vi er milevidt fra det spillemæssige mål.
Men hvad er egentlig vigtigst? Jeg er ikke sikker på fans og trænerteam er enige her, jeg kunne godt leve med lidt færre point, hvis det spillemæssige var mere lovende.
Jeg synes vi må kigge på det store billede som dels hedder sæsonstarten og dels nedrykningsspillet i foråret. Jeg synes vi i begge så opløsningstendenser og jeg tror faktisk at målet i de kampe var en mere offensiv tilgang end det er pt. Jeg tror man har indset, at det var tiden ikke til med det materiale vi har og derfor har man besluttet at bygge op nedefra og det er jeg helt cool ved. Vi er klasser bedre defensivt end vi var i sommer og det er trods alt fundamentet for det hele. Derudover synes jeg, at vi begynder at se en tegning til hvad der kan blive vores fremtidige offensive stil og det er jeg positiv over. Det måtte gerne gå lidt hurtigere ja, men jeg er alt i alt godt tilfreds med at man har stabiliseret holdet samtidig med, at unge spillere som Børsting, Thellufsen, Blåbjerg, Pohl og Lesniak får hår på brystet. Ja egentlig gælder det samme vel Kasper P selvom han er lidt ældre. Nu har vi et fundament vi kan bygge vores offensiv ovenpå og det er vigtigt. Hvis i tror man kan spille offensivt uden sådan et fundament bør i nok overveje hvor meget i ved om fodbold. The Double holdet startede også med at være defensive indtil der var styr på konceptet og det flyttede sig i takt med man fik store talenter op og kunne hente gode offensivspillere udefra.
100% enig!!!! Jeg tror ikke du finder en professionel træner der ikke siger, det handler om at have styr på det defensive, og så bygger vi på derefter. Hvis vi havde en Okore i top form fra sommer, tror jeg bestemt også vi ville se bedre offensive tendenser, men holdet og Okore skulle lige have det defensive på plads, og så bygger vi på hen over vinter! Jeg synes det er super gået af MW og sådan som det skal gøres! Fandme fedt, at vi var 2 point fra at overvinter på 4. pladsen!

Gamen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamen » 14. dec 2017, 14:12

raekkeettre skrev: 100% enig!!!! Jeg tror ikke du finder en professionel træner der ikke siger, det handler om at have styr på det defensive, og så bygger vi på derefter. Hvis vi havde en Okore i top form fra sommer, tror jeg bestemt også vi ville se bedre offensive tendenser, men holdet og Okore skulle lige have det defensive på plads, og så bygger vi på hen over vinter! Jeg synes det er super gået af MW og sådan som det skal gøres! Fandme fedt, at vi var 2 point fra at overvinter på 4. pladsen!
Nu er der jo forskel på at spille som er man trænet af Tony Pulis, og så erkende at det koster point i starten med et usammenspillet forsvar.
At bruge to kampe, hvor man taber pga. personlige fejl til at konkludere, at den bedste løsning er at undgå at angribe modstandernes mål og i stedet krybe ned foran egen 16-meter i hovedparten af kampene virker besynderligt.
Brøndby lukkede også mange mål ind i starten af sæsonen, men de har trods alt lukket bedre og bedre af her mod slut i sæsonen, uden at gå på kompromis med deres presspil og deres (som regel) offensive tankegang.
Man kan tale om at finde en base, hvis man har sejlet rundt á la Helsingør og lukket 15 mål ind i 4 kampe.

Vi har brugt et halvt år på at spille defensivt, og selvom vi har haft bolden meget så har vi ikke kunnet udrette meget med den. Det kommer selvfølgelig til at koste defensivt igen, hvis vi vælger at gå offensivt til værks. Hvis man tror at det her AaB-hold efter en lang vinterpause pludselig går ud og vinder kampe 2-0 og 3-0, fordi vi nu har lært at forsvare med 11 mand, så må man tro om igen. Hvis vi allokerer flere spillere til offensiven, så koster det hjemover - selvfølgelig!
Problemet er at vi ikke aner, hvordan vi skal kombinere os igennem eller bringe modstanderne i ubalance, for vi har ikke lavet andet end at forsvare os det meste af tiden igennem de sidste 15 kampe, eller spille bolden hjælpeløst rundt uden at komme til afslutning. Det siger alt, når vi lader os spille ned igennem 2 x 45 min. af rækkens bundhold, fordi det eneste modsvar vi har til at forsvare en føring er at forsvare endnu hårdere, fremfor at spille for at lukke kampen.

Til forskel fra starten har vi nu en keeper der ikke klovner rundt, og så spiller vi med en langt mere solid defensiv kæde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 14. dec 2017, 14:51

Gamling skrev:Kan vi ikke snart komme væk fra den floskel at spillere som blåbjerg, Børsting og kp med flere sæsoner bag sig på SL holdet og op mod 100 sl kampe i benene skal have “mere hår på brystet”.
Den er jeg helt med på, men de har manglet noget robusthed og den synes jeg faktisk først er kommet nu. Nu ser jeg self. ikke AaB så tit fordi jeg bor på Sjælland, men jeg synes bare de har fået en helt anden udstråling og fasthed i blikket end de havde tidligere. De ligner altså virkelig nogen der er blevet hærdet og det er i mine øjne en genistreg af Wieghorst når man tænker på hvor mentalt skrøbeligt holdet har været i lang tid. Derudover tror jeg heller ikke man skal undervurdere betydningen af at det er svært at bygge noget på egne ungdomsspillere med op til et par års erfaring og så alle de random udlændinge der er røget ind og ud de sidste par år. Her ser jeg faktisk noget positivt i, at vi for første gang længe ikke er i tvivl om AaBs formation og hvem der er de vigtige på holdet. Der er stille og roligt blev skabt en stamme som er ved at blive robust og det har vi brug for når alle kulturbærrerne enten er væk eller er det lige om lid. Mon ikke også den defensive stil til tider har skyldtes at holdet har skullet blive mere komfortable. Usikre hold vil altid have en tendens til at trække sig og noget af det der kan ændre på der er, at vi har fået selvtillid og sejre.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af raekkeettre » 15. dec 2017, 13:30

Gamen skrev:
raekkeettre skrev: 100% enig!!!! Jeg tror ikke du finder en professionel træner der ikke siger, det handler om at have styr på det defensive, og så bygger vi på derefter. Hvis vi havde en Okore i top form fra sommer, tror jeg bestemt også vi ville se bedre offensive tendenser, men holdet og Okore skulle lige have det defensive på plads, og så bygger vi på hen over vinter! Jeg synes det er super gået af MW og sådan som det skal gøres! Fandme fedt, at vi var 2 point fra at overvinter på 4. pladsen!
Nu er der jo forskel på at spille som er man trænet af Tony Pulis, og så erkende at det koster point i starten med et usammenspillet forsvar.
At bruge to kampe, hvor man taber pga. personlige fejl til at konkludere, at den bedste løsning er at undgå at angribe modstandernes mål og i stedet krybe ned foran egen 16-meter i hovedparten af kampene virker besynderligt.
Brøndby lukkede også mange mål ind i starten af sæsonen, men de har trods alt lukket bedre og bedre af her mod slut i sæsonen, uden at gå på kompromis med deres presspil og deres (som regel) offensive tankegang.
Man kan tale om at finde en base, hvis man har sejlet rundt á la Helsingør og lukket 15 mål ind i 4 kampe.

Vi har brugt et halvt år på at spille defensivt, og selvom vi har haft bolden meget så har vi ikke kunnet udrette meget med den. Det kommer selvfølgelig til at koste defensivt igen, hvis vi vælger at gå offensivt til værks. Hvis man tror at det her AaB-hold efter en lang vinterpause pludselig går ud og vinder kampe 2-0 og 3-0, fordi vi nu har lært at forsvare med 11 mand, så må man tro om igen. Hvis vi allokerer flere spillere til offensiven, så koster det hjemover - selvfølgelig!
Problemet er at vi ikke aner, hvordan vi skal kombinere os igennem eller bringe modstanderne i ubalance, for vi har ikke lavet andet end at forsvare os det meste af tiden igennem de sidste 15 kampe, eller spille bolden hjælpeløst rundt uden at komme til afslutning. Det siger alt, når vi lader os spille ned igennem 2 x 45 min. af rækkens bundhold, fordi det eneste modsvar vi har til at forsvare en føring er at forsvare endnu hårdere, fremfor at spille for at lukke kampen.

Til forskel fra starten har vi nu en keeper der ikke klovner rundt, og så spiller vi med en langt mere solid defensiv kæde.
Jeg tror vores præmis er lidt forskelligt - for jeg giver dig ret i alt, hvis det betyder resultatet bliver at selvom vi ville ligge nummer 8 og have 10 point mindre end nu, så ville vi spille fantastisk fodbold foråret 2018, og ligge nummer 4-5 når sæsonen er færdig. Men min præmis er, at når man starter sæsonen har man ingen anelser om hvordan det vil gå, så hellere 5 fugle i hånden en 10 på taget. Og derfor mener jeg det var den rigtige beslutning af MW at få pointende, og ligge os tæt på 6 pladsen, og så "forhåbentlig" bygge på det offensive i foråret 2018, som du, jeg, alle der holder med AaB, træneren, Gaarde - ja alle - sagtens kan se det der vores hold mangler at bygge på. Jeg synes det ville være noget andet hvis AaB, MW etc. gik ud og sagde, det her er måden AaB skal spille på, det sådan det fremtidige koncept skal være - så ville jeg - sammen med resten af Debatsiden - råbe bål og brand. Jeg synes bare ikke det er konklusionen.

Og nej, jeg tror desværre ikke de vil komme flyvende ud og vinde 2-0 og 3-0 i foråret. Jeg mener bare Okore er i MEGET bedre form, KP og Blåbjerg virker til at føle sig meget bedre tilpas og tryg i det defensive. Så platformen er der, meget mere nu, end i starten på sæsonen til at køre lidt mere på offensivt. Og det håber jeg dælme også vil være "casen" når vi når til at evaluere sæsonen, at vi ser lidt flere mål, men samme pointsnit som de sidste 11 kampe.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af raekkeettre » 15. dec 2017, 15:04

Jeg så lige da kampprogrammet kom på plads - regnet mig lyn hurtigt frem til, vi får 10 point i de sidste 7 kampe :) Er det nok???

SIF - AaB = 1 point
AaB - Bif = 0 point
AaB - FCN = 1 point
Søn - AaB = 1 point
AaB - ACH = 3 point
AaB - Ran = 3 point
AGF - AaB = 1 point

= 10 point = 36 point for grundspillet - er det nok?

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af binderup » 15. dec 2017, 15:20

raekkeettre skrev:Jeg så lige da kampprogrammet kom på plads - regnet mig lyn hurtigt frem til, vi får 10 point i de sidste 7 kampe :) Er det nok???

SIF - AaB = 1 point
AaB - Bif = 0 point
AaB - FCN = 1 point
Søn - AaB = 1 point
AaB - ACH = 3 point
AaB - Ran = 3 point
AGF - AaB = 1 point

= 10 point = 36 point for grundspillet - er det nok?
Ud fra mine beregninger bliver det 21 point :cool: :thumbsup:
:cheers:

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af 9000AaB » 15. dec 2017, 15:49

binderup skrev:
raekkeettre skrev:Jeg så lige da kampprogrammet kom på plads - regnet mig lyn hurtigt frem til, vi får 10 point i de sidste 7 kampe :) Er det nok???

SIF - AaB = 1 point
AaB - Bif = 0 point
AaB - FCN = 1 point
Søn - AaB = 1 point
AaB - ACH = 3 point
AaB - Ran = 3 point
AGF - AaB = 1 point

= 10 point = 36 point for grundspillet - er det nok?
Ud fra mine beregninger bliver det 21 point :cool: :thumbsup:
Nu hvor Horsens mister Sannah og Hobro virker til at være gået i stå, så kan 36 point muligvis være nok.
Men der skal ikke gå meget galt før vi ender som taberne desværre.
Men som altid når der ikke er for meget fokus på os, så lister vi lige så stille op af tabellen og overrasker ;)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 15. dec 2017, 18:23

raekkeettre skrev:Jeg så lige da kampprogrammet kom på plads - regnet mig lyn hurtigt frem til, vi får 10 point i de sidste 7 kampe :) Er det nok???

SIF - AaB = 1 point
AaB - Bif = 0 point
AaB - FCN = 1 point
Søn - AaB = 1 point
AaB - ACH = 3 point
AaB - Ran = 3 point
AGF - AaB = 1 point

= 10 point = 36 point for grundspillet - er det nok?
Nok ikke helt så pesimistisk

Jeg tror, at vi vinder i enten AGF eller SønderjyskE og derudover tror jeg på mindst et point hjemme mod Brøndby. AaB - Brøndby er en kamp der lever lidt sit eget liv og der går imellem de gule sataner vinder heroppe. Derudover vil det være en fryd for os alle at stikke en kæp i Viasats guldfejring.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Halil » 15. dec 2017, 21:46

Nogle der kan ligge Nordjyskes vurderinger af spillerne op?
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar