Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Legum Magister » 3. feb 2018, 11:36

Der er 21 point at spille om i grundspillets resterende kampe.

HIF 27-25 27p - AGF (H) RFC (U) FCM (H) FCK (H) LFC (U) SIF (H) BIF (H)
ACH 25-27 27p - FCM (U) FCH (U) RFC (H) AGF (H) AaB (U) BIF (H) LFC (U)
FCK 33-25 26p - RFC (H) FCM (U) OB (H) HIF (U) AGF (U) FCH (H) SIF (U)
AaB 18-21 26p - SIF (U) BIF (H) FCN (H) SJE (U) ACH (H) RFC (H) AGF (U)
OB 20-19 25p - FCH (H) FCN (U) FCK (U) LFC (H) BIF (U) AGF (H) RFC U)
SJE 30-28 21p - FCN (H) AGF (U) SIF (H) AaB (H) FCH (U) LFC (H) FCM (U)
SIF 23-37 20p - AaB (H) LFC (H) SJE (U) FCN (U) FCK (H) HIF (U) FCK (H)
AGF 20-34 19p - HIF (U) SJE (H) LFC (U) ACH (U) FCK (H) OB (U) AaB (H)

Det er naturligvis en ulempe for AaB, at samtlige andre hold, på nær FCK, med en bare tilnærmelsesvis realistisk mulighed for at komme i slutspillet får 3 gratis point smidt i nakken hvis/når Lyngby går konkurs. Bortset fra det har AaB som jeg ser det ganske gode muligheder for at avancere den ene livsvigtige plads, der vil give adgang til medaljeslutspil.

FCK må anses som storfavorit til at tage en af de 3 slutspilspladser, og Sønderjyske, Silkeborg og AGF har brug for seriøse mirakler for at kunne nå en af pladserne, hvilket efterlader Hobro, Horsens, AaB og OB som de mest sandsynlige bejlere til de to sidste slutspilspladser.

Hobro har på papiret et marginalt værre slutprogram end AaB, og det samme gælder Horsens og OB; så en spæd optimisme er vel ikke helt tosset, særligt hvis Kusk kan levere et par genistreger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 4. feb 2018, 19:05

Jeg er godt nok spændt på om Lyngby bliver erklæret konkurs i denne uge.

Det virker håbløst, men kan forstå, at de forhandler med Aldo om overtagelse. Han er lige præcis den type, som faktisk vil kunne overtage klubben og få en forretning ud af det. Der er mange andre dårligdomme omkring Aldo, men den del er svær at tage fra ham.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 6. feb 2018, 07:06

Synes godt nok AGF ser stærke ud. Først vandt de KMD-Cup og nu Atlantic Cup. Tror godt de kan komme buldrende her i foråret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af MrBangDK » 6. feb 2018, 07:44

doukas skrev:Synes godt nok AGF ser stærke ud. Først vandt de KMD-Cup og nu Atlantic Cup. Tror godt de kan komme buldrende her i foråret.
Ja, de vinder sgu nok suppen og styrer direkte mod CL trofæet!

Det eneste de kommer buldrende med er deres selvfedme
Ska' vi hak'?

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af birk » 7. feb 2018, 14:11

Lige et spørgsmål ang pokalturnering 2017-18. Kan det være tilladt; at Robert Skov kan spille for Silkeborg i ottendelfinalen og i ottendelsfinalen for FCK ? Det må jo være lovligt, studsede bare lidt over det.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 7. feb 2018, 14:16

birk skrev:Lige et spørgsmål ang pokalturnering 2017-18. Kan det være tilladt; at Robert Skov kan spille for Silkeborg i ottendelfinalen og i ottendelsfinalen for FCK ? Det må jo være lovligt, studsede bare lidt over det.
Jeg undrede mig også over, at han spillede. Men tænkte, at det var fordi det var i foråret og de andre kampe blev afviklet i efteråret.

Men spørgsmålet er vel om det var lovligt, når der nu var tale om samme runde. Det plejer ikke at være tilladt.
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af birk » 7. feb 2018, 14:37

Det er vist lovligt. Gik lige på Dbu.
§ 9.1 En spiller er spilleberettiget i turneringen, når den pågældende spiller ville være spilleberettiget for klubben i en kamp samme spilledag i den ordinære turnering og bestemmelserne i § 9.2 eller § 9.3 ikke fører til et andet resultat.

§ 9.2 I de indledende runder skal spilleren tillige være spilleberettiget efter lokalunionens regler.

§ 9.3 I de afsluttende runder kan en spiller, der har skiftet klub efter den første semifinalekamp, ikke deltage for sin nye klub, hvis han tidligere har deltaget for en anden klub i de afsluttende runder.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Halil » 7. feb 2018, 15:44

Så begynder Lyngby spillerne at smutte.

Bror Blume og Rygård, samt Lars Højers søn gider ikke det pis mere.

Er det rigtigt forstået, at Lyngby forsætter i suppen og kommer i en af nedrykningspuljerne??
Uden Synd Ingen Frelse

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af 9000AA » 7. feb 2018, 17:46

Halil skrev:Så begynder Lyngby spillerne at smutte.

Bror Blume og Rygård, samt Lars Højers søn gider ikke det pis mere.

Er det rigtigt forstået, at Lyngby forsætter i suppen og kommer i en af nedrykningspuljerne??
Ja selvom de skulle gå konkurs i morgen, skal de sidste kampe alligevel afvikles (skrivebord sejr til dem der skal møde Lyngby) og de kommer stadig med i en nedryknings pulje. Så der kan være fordel i at tabe nogle kampe, for at komme i samme gruppe som dem - hvilket er endnu et bevis på at den her struktur er røv og nøgler. Ligesom vi så det i sidste sæson, i kampen mellem Viborg og os, hvor vi havde fordel af at tabe.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 7. feb 2018, 18:42

Spørgsmålet er hvorledes DBU forholder sig til at give spillerne dispensation til at skifte (som de stadig skal have, selvom de er løst fra deres kontrakt), hvis der inden da (fredag) er en afklaring af at Lyngby er blevet købt, og kører videre..

Umiddelbart tænker jeg, at det ikke får en indflydelse på deres dispensation, men det kunne være helt barokt, hvis spillerne ikke har fundet en klub, og derfor bliver kontaktet af det nye nye Lyngby

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 7. feb 2018, 18:45

9000AA skrev:
Halil skrev:Så begynder Lyngby spillerne at smutte.

Bror Blume og Rygård, samt Lars Højers søn gider ikke det pis mere.

Er det rigtigt forstået, at Lyngby forsætter i suppen og kommer i en af nedrykningspuljerne??
Ja selvom de skulle gå konkurs i morgen, skal de sidste kampe alligevel afvikles (skrivebord sejr til dem der skal møde Lyngby) og de kommer stadig med i en nedryknings pulje. Så der kan være fordel i at tabe nogle kampe, for at komme i samme gruppe som dem - hvilket er endnu et bevis på at den her struktur er røv og nøgler. Ligesom vi så det i sidste sæson, i kampen mellem Viborg og os, hvor vi havde fordel af at tabe.
Der kan også komme en situation, hvor det næsten er en ulempe for det hold som kommer i pulje med Lyngby som det tredje bedste hold i den pulje.. Så er der pludselig færre point i spil, og de har jo brug for så mange point i forskel til de andre hold i puljen, for at kunne komme op i top 2..
Men som udgangspunkt må det siges, at være en fordel at være i pulje med Lyngby.. Dog er det dog heller ikke skidt at blive nummer tre i den anden pulje, fordi så kan man max risikere at skulle møde nummer 3 fra 1.div

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 8. feb 2018, 08:59

Dalbjerg skrev:Spørgsmålet er hvorledes DBU forholder sig til at give spillerne dispensation til at skifte (som de stadig skal have, selvom de er løst fra deres kontrakt), hvis der inden da (fredag) er en afklaring af at Lyngby er blevet købt, og kører videre..

Umiddelbart tænker jeg, at det ikke får en indflydelse på deres dispensation, men det kunne være helt barokt, hvis spillerne ikke har fundet en klub, og derfor bliver kontaktet af det nye nye Lyngby
Det er et noget kringlet spørgsmål, så beklager hvis jeg misforstår dig - men det er ikke sådan at spillerne lige nu er klubløse. De er stadig tilknyttet Lyngby, dog på uafklaret kontraktgrundlag, hvor de er fritstillede til at søge nye klub. Hvis/når Lyngby får penge i kassen vil de køre videre med den samme spillertrup bortset fra dem, der måtte have fundet ny klub i mellemtiden.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 8. feb 2018, 12:16

Yankee skrev:
Dalbjerg skrev:Spørgsmålet er hvorledes DBU forholder sig til at give spillerne dispensation til at skifte (som de stadig skal have, selvom de er løst fra deres kontrakt), hvis der inden da (fredag) er en afklaring af at Lyngby er blevet købt, og kører videre..

Umiddelbart tænker jeg, at det ikke får en indflydelse på deres dispensation, men det kunne være helt barokt, hvis spillerne ikke har fundet en klub, og derfor bliver kontaktet af det nye nye Lyngby
Det er et noget kringlet spørgsmål, så beklager hvis jeg misforstår dig - men det er ikke sådan at spillerne lige nu er klubløse. De er stadig tilknyttet Lyngby, dog på uafklaret kontraktgrundlag, hvor de er fritstillede til at søge nye klub. Hvis/når Lyngby får penge i kassen vil de køre videre med den samme spillertrup bortset fra dem, der måtte have fundet ny klub i mellemtiden.
Og det er lidt min pointe/spørgsmål:

Hvis en spiller er blevet fritstillet, og er i gang med at lave en aftale med en anden klub, men lige nøjagtigt bliver overhalet indenom af Lyngby, som pludselig får penge.. Ja, hvorledes står spilleren så...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 8. feb 2018, 13:31

Dalbjerg skrev:
Yankee skrev:
Dalbjerg skrev:Spørgsmålet er hvorledes DBU forholder sig til at give spillerne dispensation til at skifte (som de stadig skal have, selvom de er løst fra deres kontrakt), hvis der inden da (fredag) er en afklaring af at Lyngby er blevet købt, og kører videre..

Umiddelbart tænker jeg, at det ikke får en indflydelse på deres dispensation, men det kunne være helt barokt, hvis spillerne ikke har fundet en klub, og derfor bliver kontaktet af det nye nye Lyngby
Det er et noget kringlet spørgsmål, så beklager hvis jeg misforstår dig - men det er ikke sådan at spillerne lige nu er klubløse. De er stadig tilknyttet Lyngby, dog på uafklaret kontraktgrundlag, hvor de er fritstillede til at søge nye klub. Hvis/når Lyngby får penge i kassen vil de køre videre med den samme spillertrup bortset fra dem, der måtte have fundet ny klub i mellemtiden.
Og det er lidt min pointe/spørgsmål:

Hvis en spiller er blevet fritstillet, og er i gang med at lave en aftale med en anden klub, men lige nøjagtigt bliver overhalet indenom af Lyngby, som pludselig får penge.. Ja, hvorledes står spilleren så...
Der er fire spillere, der har valgt at få deres kontrakter ophævet og de er 100% på fri transfer. Derfor kan de i princippet godt skrive under på en ny kontrakt på Lyngby, hvis klubben bliver reddet, men Lyngby har ikke fortrinsret eller kan overhale nogen indenom. Det er 100% spillerens beslutning.

Resten af truppen har stadig kontrakt med Lyngby indtil de vælger at få den ophævet eller klubben må erklæres konkurs.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Mogens » 9. feb 2018, 12:51

birk skrev:Det er vist lovligt. Gik lige på Dbu.
§ 9.1 En spiller er spilleberettiget i turneringen, når den pågældende spiller ville være spilleberettiget for klubben i en kamp samme spilledag i den ordinære turnering og bestemmelserne i § 9.2 eller § 9.3 ikke fører til et andet resultat.

§ 9.2 I de indledende runder skal spilleren tillige være spilleberettiget efter lokalunionens regler.

§ 9.3 I de afsluttende runder kan en spiller, der har skiftet klub efter den første semifinalekamp, ikke deltage for sin nye klub, hvis han tidligere har deltaget for en anden klub i de afsluttende runder.
Så reelt kunne han have spillet for silkeborg om tirsdagen og fck om onsdagen (hvis ikke transfervinduet havde sat en stopper for det)?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af De Fem » 9. feb 2018, 13:51

Ifølge EB så lever Lyngby frem til sommer på lokale dollars og derefter kan udenlandske investorer måske tage over.

Lidt ærgerligt for dem, at fire mand fra truppen er smuttet i mellemtiden, men sådan går det når man ikke betaler sine regninger.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af 9000AaB » 9. feb 2018, 14:25

De Fem skrev:Ifølge EB så lever Lyngby frem til sommer på lokale dollars og derefter kan udenlandske investorer måske tage over.

Lidt ærgerligt for dem, at fire mand fra truppen er smuttet i mellemtiden, men sådan går det når man ikke betaler sine regninger.
Men det trods alt det bedste udfald for AaB hvis i spørg mig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 9. feb 2018, 14:28

Hvis Lyngby overlever og jeg var en af pengemændende. Så ville jeg fyre træner Thomas Nørgaard, han har vist for lidt.

Og så ansætte Allan Kuhn. Gamle Lyngby-dreng og signalerer, at man er indstillet på det lange seje træk, modsat hvis man ansat Glenn Riddersholm, hvor man i stedet signalerer, at man gerne vil have en tosse i spidsen for klubben.

Det burde være sundt for omgivelserne og i øvrigt give Kuhn en god base at starte op på trænerkarrieren igen.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af De Fem » 9. feb 2018, 14:32

9000AaB skrev:
De Fem skrev:Ifølge EB så lever Lyngby frem til sommer på lokale dollars og derefter kan udenlandske investorer måske tage over.

Lidt ærgerligt for dem, at fire mand fra truppen er smuttet i mellemtiden, men sådan går det når man ikke betaler sine regninger.
Men det trods alt det bedste udfald for AaB hvis i spørg mig.
Jow jow, og for ligaen også. Har intet imod fodbold i Lyngby, men det var måske lidt usmart at de skulle køre en model hvor deres udgifter og indtægter på inden måde matchede.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 9. feb 2018, 14:40

Fint at Lyngby BK undgår konkurs (i det mindste i denne omgang), en konkurs ville være skadeligt for Superligaen på mange måder. Derudover har jeg altid haft sympati for Lyngby BK, det er en klub som ofte har stået for teknisk bold og som har opfostret mange talentfulde spillere gennem årene.
Det er ikke noget kønt forløb Lyngby BK har været igennem igen, men overraskende er det ikke da deres sponsor- og tilskuerpotentiale er begrænset.

Besvar