Træningskampe vinteren 2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Sønderhof » 4. feb 2018, 12:49

troelsh skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Tror Wieghorst ser PK som manden hvis vi spiller med 4 bagi. Og Pallesen som den rigtige hvis vi spiller med 5 hvor backs skal mere med frem.

Og han sværger vel først og fremmest til 4 bagi hvor det så bliver PK.
Det er bare skidt at bruge ca. 3 mil på en back der kun kan bruges i et fem mands forsvar, jeg tror Pallesens manglende defensive kvaliteter er kommet lidt bag på staben.
En skam vi ikke endte med Gammelby i sin tid, men han var muligvis for dyr
Hvad der er endnu mere ærgerligt, er at vi har en træner der ikke tror vejen til succes er gennem offensiv fodbold. Som man kan læse i snart alle tråde herinde, så er vi fans ved at være enormt trætte af denne tilgang.

Jeg er med på at Pallesen ikke har set godt ud i sine defensive aktioner, men jeg er også overbevist om det er en rigtig træls type at skulle forsvare sig imod. Han er enormt pågående i sine offensive løb og lykkedes ofte med sine udfordringer. Slutproduktet har manglet, men PK når jo aldrig derop hvor han bliver en spiller modstandernes skal forholde sig til.

Morten Wieghorst foretrækker til enhver tid de disciplinerende og pasningsstærke frem for de mere direkte og udfordrende typer.

Ligesom Pastorius, så er min tålmodighed også ved at være brugt op. Denne tilbageholdene stil, ar netop grunden til vi skilte os af med Lars Søndergaard. Nu har vi accepteret at MW har brugt tid på genopbygning, men der er intet i vinteroptakten der har peget i retning af mere løssluppet spil.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2018, 13:44

Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Det er forholdsvis enkelt. PK er bedre end Pallesen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Gamling » 4. feb 2018, 15:13

Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Funky » 4. feb 2018, 16:15

Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Jeg synes ikke, Pallesens efterår skreg "fejlkøb". Så vidt jeg husker blev han vist endda præsenteret som et indkøb som skulle ind og konkurrere med, ta-daaa, PK om backpladsen. Så voldsomt som PK kritiseres i dette forum er det i sig selv naturligvis diskvalificerende for mange.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2018, 17:55

Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Jeg tænker det siger mere om hvor undervurderet PK er, når han spiller der hvor han passer bedst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Forza » 4. feb 2018, 18:07

Pastorius skrev:
Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Det er forholdsvis enkelt. PK er bedre end Pallesen.
Pudsigt at MW så har foretrukket Pallesen i alle kampe i sæsonen hidtil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FIDEL » 4. feb 2018, 18:09

Pastorius skrev:
Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Jeg tænker det siger mere om hvor undervurderet PK er, når han spiller der hvor han passer bedst.
Jeg tænker.... Måske synes MW, at der skal en bedre defensiv back ind bag kusk.
Jeg tror stadig ikke Wieghorst er manden, som skaber et nyt succes-hold. Jeg håber det da, men han er i mine øjne for fokuseret på kontrol i kampene, hvilket går ud over tempoet og kreativitet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Forza » 4. feb 2018, 18:10

Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Ja den kære Allan kan tilsyneladende kun ramme pletskud med tidligere AaB’ere. Alle udefra kommende med undtagelse af Rinne har ikke ligefrem brillieret.

De værste signings er dog de to han har foretaget på trænerposten. MW’s beslutninger ligner skræmmende meget dem som Søndergaard blev fyret for.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af gravballe » 4. feb 2018, 18:20

Hvis mw forsætter den kedelige tilgang til det, så kunne vi lige så godt have taget kuhn.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Maglau » 4. feb 2018, 18:31

Forza skrev:
Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Ja den kære Allan kan tilsyneladende kun ramme pletskud med tidligere AaB’ere. Alle udefra kommende med undtagelse af Rinne har ikke ligefrem brillieret.

De værste signings er dog de to han har foretaget på trænerposten. MW’s beslutninger ligner skræmmende meget dem som Søndergaard blev fyret for.
Okore og lesniak gør det nu ganske udemærket.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Buzz Killington » 4. feb 2018, 18:48

Maglau skrev:
Forza skrev:
Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Ja den kære Allan kan tilsyneladende kun ramme pletskud med tidligere AaB’ere. Alle udefra kommende med undtagelse af Rinne har ikke ligefrem brillieret.

De værste signings er dog de to han har foretaget på trænerposten. MW’s beslutninger ligner skræmmende meget dem som Søndergaard blev fyret for.
Okore og lesniak gør det nu ganske udemærket.
Ham målmanden er helle ikke hel tosse
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2018, 18:49

Forza skrev:
Pastorius skrev:
Gamling skrev:Det virker underligt at den i dette forum så udskældte pk nu i 2 kampe i streg har startet inde i stedet for en skadesfri Pallesen. Ikke ligefrem en offensiv tilgang til brugen af den backplads (pk har dog ud fra kampreferaterne gjort det godt)
Det er forholdsvis enkelt. PK er bedre end Pallesen.
Pudsigt at MW så har foretrukket Pallesen i alle kampe i sæsonen hidtil.
PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Forza » 5. feb 2018, 08:47

Buzz Killington skrev:
Maglau skrev:
Forza skrev:
Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Ja den kære Allan kan tilsyneladende kun ramme pletskud med tidligere AaB’ere. Alle udefra kommende med undtagelse af Rinne har ikke ligefrem brillieret.

De værste signings er dog de to han har foretaget på trænerposten. MW’s beslutninger ligner skræmmende meget dem som Søndergaard blev fyret for.
Okore og lesniak gør det nu ganske udemærket.
Ham målmanden er helle ikke hel tosse
Og hvis du læser ovenstående igen kan du også se han blev nævnt.

Okore og Lesniak kan måske også godkendes, men pointen er blot at der har virkelig været mange fejlskud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af gravballe » 5. feb 2018, 09:00

Forza skrev:
Buzz Killington skrev:
Maglau skrev:
Forza skrev:
Gamling skrev:Hvis det generelt viser sig at være sandt, så kan vi skrive endnu et fejlkøb på Komiske Allans lange liste.
Ja den kære Allan kan tilsyneladende kun ramme pletskud med tidligere AaB’ere. Alle udefra kommende med undtagelse af Rinne har ikke ligefrem brillieret.

De værste signings er dog de to han har foretaget på trænerposten. MW’s beslutninger ligner skræmmende meget dem som Søndergaard blev fyret for.
Okore og lesniak gør det nu ganske udemærket.
Ham målmanden er helle ikke hel tosse
Og hvis du læser ovenstående igen kan du også se han blev nævnt.

Okore og Lesniak kan måske også godkendes, men pointen er blot at der har virkelig været mange fejlskud.
inklusiv en træner der konstants stiller op med en tung defensiv midtbane, og gang på gang undre sig over der ikke er mere fart i midtbanen, at der ikke bliver udfordret mere... Alt imens han råder og adskillige offensive spillere, som burde få chancen for at spille sammen noget mere. Det er fanme som om MW har den ide at der skal være 4 defensive spillere for hver offensiv, og så er det fanme svært at være den offensive.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af FlæskeFrank » 5. feb 2018, 10:12

Jeg har store forventninger til Lesniak. Det virker til, at det halve års seniorfodbold har gjort ham godt.

Forventer, at han bliver for vild i foråret.

Nu Pastorius er blevet negativ overfor fremtiden, så tager jeg gerne hans gamle kasket på om, at vi vinder alle kampene. Jeg har fortrængt sidste forårs mareridt og tror, at Wieghorst har fået løst de basale udfordringer og dermed sikrer os en del point.

Forventningen er, at vi uden de store sværdslag kommer i top6 og bør komme i pokalfinalen.

Misser vi dette, så kommer mismodet hos mig. Ikke før.
- FlæskeFrank

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af 9000AaB » 5. feb 2018, 10:42

FlæskeFrank skrev:Jeg har store forventninger til Lesniak. Det virker til, at det halve års seniorfodbold har gjort ham godt.

Forventer, at han bliver for vild i foråret.

Nu Pastorius er blevet negativ overfor fremtiden, så tager jeg gerne hans gamle kasket på om, at vi vinder alle kampene. Jeg har fortrængt sidste forårs mareridt og tror, at Wieghorst har fået løst de basale udfordringer og dermed sikrer os en del point.

Forventningen er, at vi uden de store sværdslag kommer i top6 og bør komme i pokalfinalen.

Misser vi dette, så kommer mismodet hos mig. Ikke før.
Håber du har ret....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Pastorius » 5. feb 2018, 11:33

FlæskeFrank skrev:Jeg har store forventninger til Lesniak. Det virker til, at det halve års seniorfodbold har gjort ham godt.

Forventer, at han bliver for vild i foråret.

Nu Pastorius er blevet negativ overfor fremtiden, så tager jeg gerne hans gamle kasket på om, at vi vinder alle kampene. Jeg har fortrængt sidste forårs mareridt og tror, at Wieghorst har fået løst de basale udfordringer og dermed sikrer os en del point.

Forventningen er, at vi uden de store sværdslag kommer i top6 og bør komme i pokalfinalen.

Misser vi dette, så kommer mismodet hos mig. Ikke før.
Jeg tror skam stadig på vi får maksimumpoint, når jeg lige hurtigt gennemgår forårprogrammet.

...problemet er bare at jeg ikke gider glo på, hvis det skal ske Wieghorst-style.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Yankee » 5. feb 2018, 12:21

Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Martino » 5. feb 2018, 22:44

Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Jeg savner Winsnes

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Træningskampe vinteren 2018

Indlæg af Lyngehoevdingen » 5. feb 2018, 23:02

Martino skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev: PK startede sæsonen med at være skadet. Da Pallesen så var ude til sidst gjorde han det fint.
Helt enig. Patrick er en driftsikker spiller og hvis han kan ramme sit 2014-niveau, så er han markant bedre end hvad Pallesen nogensinde bliver.
What! Kunne ikke være mere uenig.
Det store "hvis" ligger jo i, om Patrick nogensinde ramme det tårnhøje niveau fra 2014. For nej, det niveau kommer Pallesen aldrig i nærheden af. Jeg tror nu heller ikke, at PK gør.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Besvar