Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Forza » 10. feb 2018, 20:08

Hanga skrev:Bare rolig drenge, Gaarde har sikret at vi har Blåbjerg 2 år mere!

Til tider fornuftigt spil men de personlige fejl er tilbage og koster dyrt. Jeg er skuffet over vores noget tilbageholdne udgangspunkt og at vi ikke forsøger at vinde bolden længere oppe på banen. De momenter hvor vi formår at presse lidt højere op er der vi får tempo i spillet og får sat afleveringerne sammen. Og så må Rolim da undre sig over, hvad han skal gøre, for at få lov til at starte inde.

Dagens bedste: Kusk
Bestået: Okore, Kasper P, Børsting, Risgaard, Rolim.
På vippen: Rinne, Patrick, Würtz, Lesniak
Dumpet: Flores, Pohl og naturligvis Blåbjerg... og Wieghorst.
Jeg har som sådan ikke noget imod at have Blåbjerg i truppen. Han skal bare for Guds skyld ikke starte inde!
I dag var han horribel men han har også spillet gode kampe.

Jeg synes virkelig Wieghorst får dumpekarakter. Startopstilling havde tydelige mangler og han er som sædvanlig handlingslammet på bænken indtil kort før lukketid.

Gaarde må virkelig sidde med en dårlig smag i munden. Wieghorst gør alt det man ikke ønskede da man fyrede Lars og hentede ham til istedet med løfter om fokus på offensiven.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Funky » 10. feb 2018, 20:13

Forza skrev:
Hanga skrev:Bare rolig drenge, Gaarde har sikret at vi har Blåbjerg 2 år mere!

Til tider fornuftigt spil men de personlige fejl er tilbage og koster dyrt. Jeg er skuffet over vores noget tilbageholdne udgangspunkt og at vi ikke forsøger at vinde bolden længere oppe på banen. De momenter hvor vi formår at presse lidt højere op er der vi får tempo i spillet og får sat afleveringerne sammen. Og så må Rolim da undre sig over, hvad han skal gøre, for at få lov til at starte inde.

Dagens bedste: Kusk
Bestået: Okore, Kasper P, Børsting, Risgaard, Rolim.
På vippen: Rinne, Patrick, Würtz, Lesniak
Dumpet: Flores, Pohl og naturligvis Blåbjerg... og Wieghorst.
Jeg har som sådan ikke noget imod at have Blåbjerg i truppen. Han skal bare for Guds skyld ikke starte inde!
I dag var han horribel men han har også spillet gode kampe.

Jeg synes virkelig Wieghorst får dumpekarakter. Startopstilling havde tydelige mangler og han er som sædvanlig handlingslammet på bænken indtil kort før lukketid.

Gaarde må virkelig sidde med en dårlig smag i munden. Wieghorst gør alt det man ikke ønskede da man fyrede Lars og hentede ham til istedet med løfter om fokus på offensiven.
2 mål i Silkeborg og chancer til flere er sådant set okay. Det er da den store sårbarhed i defensiven, man må være mest bekymret over efter denne kamp. Spillerne virkede jo nærmest kyste og med fødder af bly da SIF besluttede sig for at gå op og presse lidt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Klaus » 10. feb 2018, 20:25

Hanga skrev:Bare rolig drenge, Gaarde har sikret at vi har Blåbjerg 2 år mere!

Til tider fornuftigt spil men de personlige fejl er tilbage og koster dyrt. Jeg er skuffet over vores noget tilbageholdne udgangspunkt og at vi ikke forsøger at vinde bolden længere oppe på banen. De momenter hvor vi formår at presse lidt højere op er der vi får tempo i spillet og får sat afleveringerne sammen. Og så må Rolim da undre sig over, hvad han skal gøre, for at få lov til at starte inde.

Dagens bedste: Kusk
Bestået: Okore, Kasper P, Børsting, Risgaard, Rolim.
På vippen: Rinne, Patrick, Würtz, Lesniak
Dumpet: Flores, Pohl og naturligvis Blåbjerg... og Wieghorst.
At dumpe Flores er lige hårdt nok... Det er trods alt hans ripost Rolim scorer på, og han har også et godt forsøg i første halvleg. Indrømmet han skal blive bedre, men han var altså ikke nær så dårlig som Blåbjerg og Pohl.... Børsting og Risgaard synes jeg altså heller ikke var imponerende. Men OK, man ser måske ikke så godt på stadion. Men for mig virkede det som om, vi faldt sammen da Risgaard kom ind. Om det så var fordi Lesniak ikke kunne udfylde Wurtz' rolle eller Risgaard er ved at være for gammel skal jeg ikke kunne sige....

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 10. feb 2018, 20:27

Jeg syntes faktisk vi idag rammer en god balance mellem offensiv og defensiv ..
vi forsvarer egentlig okay syntes jeg. Simpelthen personlige fejl som smadrer os. Først Blåberg/PK , så Rinne og til sidst Blåberg igen

Vi har flere offensive ideer , men vi mangler stadig en angriber med pondus i feltet..

Hold da op hvor Risgaard skuffer mig. Jeg har været en SF dem der har råbt på at få ham ind som 8’er igen
Men han virker ekstremt langsom og meget gammel onde 30 min han får og reelt falder vi sammen da han kommer ind i stedet for wurtz

Jeg er imponerer af lesniak løbepensum. Shit han arbejder , han er også god til short passing, men meget lidt kreativ

Kusk oplæg ved første mål er rigtigt godt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 10. feb 2018, 20:29

Funky skrev:Det er da den store sårbarhed i defensiven, man må være mest bekymret over efter denne kamp.
Jubii, så kan Wieghorst "konsolidere vores defensiv" endnu mere. Jeg gætter på 6-4-0 mod BIF.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Funky » 10. feb 2018, 20:29

Klaus skrev:
Hanga skrev:Bare rolig drenge, Gaarde har sikret at vi har Blåbjerg 2 år mere!

Til tider fornuftigt spil men de personlige fejl er tilbage og koster dyrt. Jeg er skuffet over vores noget tilbageholdne udgangspunkt og at vi ikke forsøger at vinde bolden længere oppe på banen. De momenter hvor vi formår at presse lidt højere op er der vi får tempo i spillet og får sat afleveringerne sammen. Og så må Rolim da undre sig over, hvad han skal gøre, for at få lov til at starte inde.

Dagens bedste: Kusk
Bestået: Okore, Kasper P, Børsting, Risgaard, Rolim.
På vippen: Rinne, Patrick, Würtz, Lesniak
Dumpet: Flores, Pohl og naturligvis Blåbjerg... og Wieghorst.
At dumpe Flores er lige hårdt nok... Det er trods alt hans ripost Rolim scorer på, og han har også et godt forsøg i første halvleg. Indrømmet han skal blive bedre, men han var altså ikke nær så dårlig som Blåbjerg og Pohl.... Børsting og Risgaard synes jeg altså heller ikke var imponerende. Men OK, man ser måske ikke så godt på stadion. Men for mig virkede det som om, vi faldt sammen da Risgaard kom ind. Om det så var fordi Lesniak ikke kunne udfylde Wurtz' rolle eller Risgaard er ved at være for gammel skal jeg ikke kunne sige....
Risgård bibragte ikke spillet noget, og Lesniak...jeg er ikke sikker på, jeg ved, hvad hans kvaliteter egentlig er, udover at han efter sigende kan løve en gevaldig masse. Han solgte totalt holdet ved optakten til målet til 2-1. Hvad er det, Lesniak kommer med, som vi ikke kunne få med eks. Kakeeto?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Klaus » 10. feb 2018, 20:29

9520AaB skrev:Netop hjemvendt fra fryseren i Silkeborg.
Vi har Superligaens ringeste backpar.
Vi har ingen angriber.
Okore er ved at være tilbage.
Kusk ok.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcist sådan så jeg også kampen fra kummefryseren i Silkeborg.... I øvrigt møgirriterende med det net de har sat op. Der er jo begrænset udsyn på hele tribunen. Hvorfor pokker har de ikke ringet til de andre klubber for at få at vide, hvor de kunne købe et net man kunne se igennem. Ellers et flot stadion, men det er sgu for ringe med det net....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Hanga » 10. feb 2018, 20:32

Klaus skrev:
Hanga skrev:Bare rolig drenge, Gaarde har sikret at vi har Blåbjerg 2 år mere!

Til tider fornuftigt spil men de personlige fejl er tilbage og koster dyrt. Jeg er skuffet over vores noget tilbageholdne udgangspunkt og at vi ikke forsøger at vinde bolden længere oppe på banen. De momenter hvor vi formår at presse lidt højere op er der vi får tempo i spillet og får sat afleveringerne sammen. Og så må Rolim da undre sig over, hvad han skal gøre, for at få lov til at starte inde.

Dagens bedste: Kusk
Bestået: Okore, Kasper P, Børsting, Risgaard, Rolim.
På vippen: Rinne, Patrick, Würtz, Lesniak
Dumpet: Flores, Pohl og naturligvis Blåbjerg... og Wieghorst.
At dumpe Flores er lige hårdt nok... Det er trods alt hans ripost Rolim scorer på, og han har også et godt forsøg i første halvleg. Indrømmet han skal blive bedre, men han var altså ikke nær så dårlig som Blåbjerg og Pohl.... Børsting og Risgaard synes jeg altså heller ikke var imponerende. Men OK, man ser måske ikke så godt på stadion. Men for mig virkede det som om, vi faldt sammen da Risgaard kom ind. Om det så var fordi Lesniak ikke kunne udfylde Wurtz' rolle eller Risgaard er ved at være for gammel skal jeg ikke kunne sige....
Jeg så skam også kampen fra de kolde tribuner :P Men det er jo helt i orden at have hver sin mening. Personligt har jeg noget svært ved at se hvordan Flores brændte chance, som så heldigvis giver ripost til Rolim, skulle tale til hans fordel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Funky » 10. feb 2018, 20:32

BassogogsVen skrev:
Funky skrev:Det er da den store sårbarhed i defensiven, man må være mest bekymret over efter denne kamp.
Jubii, så kan Wieghorst "konsolidere vores defensiv" endnu mere. Jeg gætter på 6-4-0 mod BIF.
Jeg synes, 6-4-0 lyder som en fin idé mod et hold, vi ikke har grund til at vente andet end en røvfuld imod. Jojo, bevares, spillede vi for sjov og udvikling og sådan noget, så pyt da med at få en snitter, men vi skal jo forestille at spille med om top-6. Så for guds skyld, parkér bussen. Fint med mig. Efter den tøsede reaktion på SIF's pres i 2. halvleg har jeg INGEN positive forventninger til vores evne til at stå imod et velfungerende BIF-hold. Det bliver grimt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Gamen » 10. feb 2018, 21:08

Buzz Killington skrev:Det er sgu da helt vildt nogle mål de får. PK fuckup ved det første. Rinne fuckup vedd det andet, og Blåbjerg fuckup ved det tredje. Det er fucking absurd det her.
Man kan vel diskutere det første. Klassisk PK bare at undlade at gå ind i duellen - Skhirtladze behøver jo knap nok hoppe efter bolden.
Men det er Blåbjerg der oversatser i den første duel, og ser ud til at komme på den forkerte side, så han nemt kan verfes væk. Backspil på serie-niveau.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 10. feb 2018, 21:12

Min top 3 er:

1) En fantastisk opbakning!!!! Ikke mindre end sygt. Sad blandt en masse SIF og kunne høre flere gange at de var imponerede!!
2) Synes faktisk vi spiller en god kamp! Igen kan jeg referer dem som sad ved siden af som hele tiden var imponeret over vores spil og ikke mindst Kusk, Okore og Pølsen...
3) Jeg er imponeret over hvordan vi kan tabe denne her kamp. Første mål er Okay, men liiige efter PK brænder en helt frit mål! De 2 sidste mål er jo mål vi slet ikke skal give væk. Personlig kæmpe fejl af blå og så et mega heldigt skud.

Vi må konstatere at da Würtz går ud....går balancen lidt galt og ellers så skulle den her kamp da vindes, når man ser på spil og chancer....Vi skal nok komme igen. Men ja Blå skal væk fra den back, andet kan man simpelthen ikke konkludere...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Buzz Killington » 10. feb 2018, 21:23

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Det er sgu da helt vildt nogle mål de får. PK fuckup ved det første. Rinne fuckup vedd det andet, og Blåbjerg fuckup ved det tredje. Det er fucking absurd det her.
Man kan vel diskutere det første. Klassisk PK bare at undlade at gå ind i duellen - Skhirtladze behøver jo knap nok hoppe efter bolden.
Men det er Blåbjerg der oversatser i den første duel, og ser ud til at komme på den forkerte side, så han nemt kan verfes væk. Backspil på serie-niveau.
Underlig verden, mener slet ikke den kan diskuteres. For det første, så er farten taget nogenlunde ud af Silkeborgs angreb og han bliver altså ikke slået i en spurt over 30 meter her hvor han bare ikke har farten. Han forudseende nok til at være et godt stykke foran Skirtlatse shirtlass skridtløse Georgieren inden Rodic' indlæg (props). Men af en eller anden grund fejler PK på det første man lærer som back, selv på miniputniveau: at man sørge for at holde modstanderen på ydersiden! Georgieren laver godt nok en kæk lille kropsfinte, men ffs mand. Kompenser dog!

Billede

Dette er afleveringstidspunktet. PK ser fodbold.

Blåbjerg fucker naturligvis også. Jøsses christ mand.

[edit: jeg læser måske dit indlæg forkert. Mon ikke vi er enige]
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af 9800 » 11. feb 2018, 00:33

Klaus skrev:
9520AaB skrev:Netop hjemvendt fra fryseren i Silkeborg.
Vi har Superligaens ringeste backpar.
Vi har ingen angriber.
Okore er ved at være tilbage.
Kusk ok.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcist sådan så jeg også kampen fra kummefryseren i Silkeborg.... I øvrigt møgirriterende med det net de har sat op. Der er jo begrænset udsyn på hele tribunen. Hvorfor pokker har de ikke ringet til de andre klubber for at få at vide, hvor de kunne købe et net man kunne se igennem. Ellers et flot stadion, men det er sgu for ringe med det net....
De net skulle op som straf. Nå i kunne ikke opføre jer ordentligt, så får i net op resten af halvsæsonen, og næst følgende halvsæson.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Kenneth K » 11. feb 2018, 09:02

For satan, hvor bliver det godt at få Ahlmann tilbage, og Blåbjerg ud på bænken. Enhver angriber i Superligaen må slikke sig omkring munden, når de ser gårsdagens highlights og ser, hvordan Rodic så let som ingenting værfer Blåbjerg væk ved 1-0 og 3-2. Gå let på kroppen af Blåbjerg, og du får en 100%-chance foræret... Jesus fucking Christ...

Og så kan Wieghorst simpelthen ikke komme udenom Rolim længere - han skal simpelthen starte, og det må blive på bekostning af Flores, der desværre stadig ikke gør nogen positiv forskel for os. I hvert fald ikke til sammenligning med Rolim, Kusk og Børsting.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Ala » 11. feb 2018, 09:42

Kenneth K skrev:For satan, hvor bliver det godt at få Ahlmann tilbage, og Blåbjerg ud på bænken. Enhver angriber i Superligaen må slikke sig omkring munden, når de ser gårsdagens highlights og ser, hvordan Rodic så let som ingenting værfer Blåbjerg væk ved 1-0 og 3-2. Gå let på kroppen af Blåbjerg, og du får en 100%-chance foræret... Jesus fucking Christ...

Og så kan Wieghorst simpelthen ikke komme udenom Rolim længere - han skal simpelthen starte, og det må blive på bekostning af Flores, der desværre stadig ikke gør nogen positiv forskel for os. I hvert fald ikke til sammenligning med Rolim, Kusk og Børsting.
Det er godt nok rædselsfuldt at se på igen - hvor er det nemt! Men jeg synes også PK, igen igen, er alt for passiv i en hovedstødsduel.

Jeg er fuldstændig enig. Er det ikke Børsting der skal ryge på bekostning af Rolim, så må det blive Flores. Men med henblik på VM og potentiel salg, så kommer sidstnævnte ikke til at ske.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af troelsh » 11. feb 2018, 11:25

Efter første kamp i forårssæsonen, er min vurdering af holdet;

Rinne (4) Generelt sikker i sine indgreb, og havde en god redning på Mattsson, desværre var målet til 2-1 tæt på et decideret drop, Gammelby må simpelthen ikke kunne sparke bolden i det korte hjørne fra 25 meter.
Blåbjerg (00) Man frygtede det værste inden kampstart og frygten blev desværre indfriet, Blåbjerg var direkte involveret i to af Silkeborgs mål, og dumper derfor med et brag. Blåbjerg skal ikke spille back! Hellere Ahlmann på krykker eller give en u19 spiller chancen.
Kasper P (4) Spillede ikke sin bedste kamp, og må bære en del af skylden ved 3-2 målet
Okore (7) Solid klippe i det centrale forsvar, lavede ikke mange fejl.
Patrik K (02) Direkte involveret i det første mål da han som så ofte taber en hovedstødsduel, kommer sjældent med frem, men kombinerede til tider fint med Kusk.
Børsting (4) Kom flot med i boksen og havde sidste fod på bolden ved 1-1 målet, hvilket gør han sniger sig op på et 4 tal, men ellers er hans tekniske niveau og spilforståelse bare for lavt til at starte inde, han blev spillet helt blank af Kusk to gange, og havde flere oplagte muligheder til at sende Pohl afsted.
Lesniak (4) Han kan løbe solen sort og laver sjældent fejlafleveringer, desværre fylder han ikke ret meget inde på den centrale midtbane, og mangler at udvikle sit presspil.
Flores (02) Spillede en dårlig kamp, hvilket er skuffende efter at have set lovende ud i opstarten.
Würtz (7) Leverede en solid Würtz indsats, og holdet faldt i niveau da han måtte forlade banen.
Kusk (7) Dagens bedste AaB'er, han var usynlig de første ti minutter, men trådte derefter i karakter og serverede flere sukkerbolde, b.la. til Børsting. Kusk så dog træt ud de sidste 20 minutter og havde nogle dumme boldtab hvilket gør han ikke får 10.
Pohl (4) Ligger hele tiden og lurer på det dybe løb, men fik bolden alt for sjældent,

MW (02) Holdet havde egentlig en fornuftig boldomgang de første 50-60 minutter, og Silkeborg spillede nærmest med 11 forsvarsspillere, men efter vores udligning begyndte de at presse højt, og det kunne vi ikke håndtere hvilket er skuffende da det ikke ligefrem er en ny tendens. Vi står overfor en alvorlig prøve i vores næste kamp mod Brøndby's tyske presspil.

Indskiftninger:
Risgård (02) Kom ind efter 54' og lignede lidt en gammel mand, han fandt aldrig ind i kampen og formåede ikke at løfte
Rolim (N/A) Kom ind efter 80' og scorede et minut senere, hvilket i sig selv er ganske godt, men ellers ikke meget at vurdere ham på. Forstår dog ikke hvorfor han ikke fik mere spilletid, da han har været sublim i opstarten.
Safranko (N/A) Kom ind efter 84'

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Alpa Chino » 11. feb 2018, 11:36

Vi skal gå tilbage til 3-mandsbagkæde igen nu.

Denne kamp lignede sæsonens første 2 kampe (uden FCK) inden vi skiftede over til 3-mandsbagkæden. Vi bliver fuldstændig rundbarberet i omstillingerne.

KP stærk, men langsom og ingen teknik
PK er lille og langsom
Blåbjerg er hurtig, men har ikke fysikken.
Okore er hurtig, men han mangler taktisk forståelse og skøjter rundt.

Så jeg foreslår følgende opstilling i næste kamp.

Rinne
Okore-KP-Blåbjerg
Pallesen-Wurtz-Kakeeto-Ahlmann
Kusk-Pohl-Flores

Evt. byt Kakeeto ud med Rolim, da han har fortjent en plads.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Hanga » 11. feb 2018, 11:58

troelsh skrev: Blåbjerg (00) Man frygtede det værste inden kampstart og frygten blev desværre indfriet, Blåbjerg var direkte involveret i to af Silkeborgs mål, og dumper derfor med et brag. Blåbjerg skal ikke spille back! Hellere Ahlmann på krykker eller give en u19 spiller chancen.
Jeg synes ikke de to situationer har noget med back positionen at gøre. Ok, den første muligvis en smule, da duellen foregår ude i siden, men en centerforsvarer må jo altså ikke blive puffet væk så nemt som var han en 8årig pige, fordi hans mistimer sit indgreb en smule. Situationen til 3-2 kunne lige så godt være sket som centerforsvarer, det er simpelthen bare en 100% brøler.

Dermed ikke sagt at jeg synes han skal spille back, for det skal han overhovedet ikke. Det har kostet AaB dyrt at vi nu i over 3 sæsoner aldrig har hentet en reel backup til Ahlmann.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af Gaarde6 » 11. feb 2018, 12:33

Skuffelsen er næsten større i dag i forhold til i går.

Først vil jeg sige.. NØJ hvor er jeg træt af, at vi er en klub, som satser så meget på naboens søn, SKAL spille.
Jeg mener virkelig at vi for meget få kroner kunne forstærke vores defensiv væsentlig! Men der SKAL åbenbart være plads til Blåbjerg og KP. Før vi blev "naboens søns klub" var Blåbjerg og KP reserver. Nu skal de så spille, på trods af det koster igen og igen.
Jeg synes det er fint vi har mange lokale spillere i truppen. Men når ikke de er gode nok, skal de ikke starte inde! Nu starter de inde, fordi der ikke er andre! Det er helt til grin!

Vil vi være et fast top 6 hold, skulle følgende spillere jo ikke starte i går: Patrick, Kasper P, Blåbjerg og Børsting... Men hov.. Det er jo alle naboens sønner. SUK!

Og så er jeg snart nød til at give de folk, som slagter Wieghorst ret.
Jeg ved godt hvorfor han spiller med 2 defensive cwentrale midtbanespillere. Det gør han for at aflaste vores forsvar. Man kan se det gang på gang. Senest i går da Würtz ryger ud. Hvis vi kun spiller med 1 defensiv og 1 offensiv derinde. Så sejler vores forsvar. Og det gør de simpelthen fordi de ikke er gode nok! Når han så vælger at stille med 2 defensive (Som KONSTANT, søger ned i banen for at gardere) Så SKAL vi satme ha noget mere kreativt og fart på banen samtdig. Flores og Børsting ligner jo nul og nix på vores hold. Har har vel aldrig præsteret meget mere end middelmådigt?! Giv nu for pokker Rolim eller Thellufsen chancen. Ja Pallesen ville også kunne spille en kant med meget mere fart og udfordrende spil.

Jeg tror sgu ikke på det her koncept med naboens søn. Jeg synes bestemt det har sin charme. Men det koster os sportsligt at man står så stejlt på det.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 10.02.2018

Indlæg af birk » 11. feb 2018, 13:17

Gaarde 6, Du kan da godt smide flere splllere ind i den gruppe af spillere, du ikke mener er gode nok til top 6. Hvis de andre hold fra top 6, vll forstærke sig med køb fra AaB, er det kun målmanden og Kusk de kan bruge. Hobro vil måske kunne 2 spillere mere. Du snakker altid om forsvaret er pisse ringe, hvad fanden er AaBs angribere Pohl og Safranko ?

Besvar