Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Debatjuntaen » 13. feb 2018, 10:53

Så er den gamle transfertråd lukket og I kan fortsætte jeres søgen efter en garanteret +50-måls boksspiller i denne :thumbsup:

/Debatjuntaen

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af svendpoulsen » 13. feb 2018, 11:00

+ 20 skulle kunne gøre det :thumbsup:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af doukas » 13. feb 2018, 12:35

En ny sportsdirektør
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gnu » 13. feb 2018, 12:47

En angrebsn....
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. feb 2018, 14:04

Mit store ønske er, at AaB skifter sportsdirektør og cheftræner... :aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 13. feb 2018, 14:07

Ikke at tråden skal handle om kontraktforlængelser, men det er trods alt en vigtig kontekst til transfervinduet:

Kontraktudløb 30/6: Patrick Kristensen, Rasmus Würtz
Lejeudløb 30/6: Yann Rolim, Bardhec Bytyqi

Derudover udløber vores tilbagekøbsklausul på Sebastian Grønning så vidt vides også den 30/6.

Set fra den vinkel ligner det en ret stille sommer. Vi har også ret få oplagte salgsemner - vel egentlig kun Flores. Rinne, Okore og Lesniak kan også blive salgsemner til sommer, men det kræver nok et virkelig godt forår og evt. VM-udtagelse, som virker lidt langt væk - især for Lesniak!

Måske bliver det endelig vinduet hvor vi får taget nogle hårde beslutninger i forsvaret og på central midt. I forsvaret skal der tages en ærlig vurdering af Bytyqi, Blåbjerg og Lyngø - efter min mening bør max én af de tre blive i AaB. På midtbanen har vi Abildgaard, MC og Kakeeto, hvilket er mindst to for mange. Jeg håber alle tre bliver sendt videre - måske på udleje. Det vil også åbne op for at hente nogle lidt bedre udviklings-/breddespillere, måske i 1. division eller i andre Superligaklubber.

Alt i alt håber jeg der bliver plads til at hente 1-2 topspillere og 1-2 erfarne breddespillere. Større udskiftning er næppe sundt, men omvendt skal der også ske lidt på nogle positioner.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AK48hamas » 13. feb 2018, 14:38

Blaabjerg og KP kommer aldrig nogensinde op på et niveau som er godt nok til AaB. Det er jo så tydeligt.

Derudover foestår jeg ikke hvorfor vi ikke fik en gardering til venstre back? I sommers havde Gaarde nok at se til med at fixe alle sine tidligere fejlkøb men han kunne da have fundet en her i vinters?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. feb 2018, 15:30

AK48hamas skrev:Blaabjerg og KP kommer aldrig nogensinde op på et niveau som er godt nok til AaB. Det er jo så tydeligt.

Derudover foestår jeg ikke hvorfor vi ikke fik en gardering til venstre back? I sommers havde Gaarde nok at se til med at fixe alle sine tidligere fejlkøb men han kunne da have fundet en her i vinters?
Jeg tror Gaarde og Wieghorst vurderede, at Blåbjerg og PK er fine som gardering til VB. Det kan man tænke en del over...! :thumbsdown:

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Silver77 » 13. feb 2018, 15:56

Vi skal have en targetmand i angrebet samt en forsvars general :thumbsup:


Så må komiske Allen samt MW gerne smutte ud af døren.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 13. feb 2018, 16:44

Silver77 skrev:Vi skal have en targetmand i angrebet samt en forsvars general :thumbsup:


Så må komiske Allen samt MW gerne smutte ud af døren.
En targetman når vi slet ikke spiller med indlæg? Jeg ser hellere at vi får en angriber der er dygtig på bolden og som kan indgå i kombinationsspillet (...og naturligvis være en dygtig afslutter)... Vi har allerede to angribere i Pohl og Safranko hvis kompetencer ligger i det fysiske, men som ikke er gode når vi skal kombinere os til chancer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Dampbarn » 13. feb 2018, 20:42

Der skal minimum 2 spillere ind.
En angriber der har vist, at han kan score og en midterforsvarer med kvalitet.

Derud over handler det om at komme af med spillere, før nye skal ind.
Det er naturligvis ikke alle man skal sende videre, men kan man komme af med nogle, og begrænse tabet, så skal man gøre det.
Og så kan man se på nye spillere derefter.

Ud:
Enten KP eller Blåbjerg ( ingen af dem er gode nok som fast starter, så en kan blive som reserve)

Pallesen ( Ikke særlig god deffensiv, er dog offensiv aggressiv, men der kommer absolut intet ud af det, da der intet slut produkt er. Og bliver man overhalet af PK på pladsen, så er det skidt)

Safranko ( giga fejlkøb, kan man finde en der vil betale lønnen, så lad ham gå gratis) Han kan ikke score mål, er teknisk ekstremt svag, han har kun hans fysik, og den vælger han at bruge alle andre steder, end i modstanderens felt.

Flores ( kommer der lidt hype omkring ham til VM, så er det bare med at få ham skudt afsted). I AaB har han intet vist udover et godt touch på bolden. Han kan ikke sætte en mand, han er ikke hurtig, han er ikke fysisk stærk eller fylder meget offensiv/deffensiv. Og desuden har han flere gange årligt jetlag eller småskader pga landskampe. Jeg tror ikke på det projekt længere

Enten MC eller Abildgaard ( samme som med KP og Blåbjerg, behold den ene)

Og ikke mindst, hvis spillet ikke bliver bedre inden sommer, så skyd Gaarde og WH afsted.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 13. feb 2018, 23:20

FIDEL skrev:
AK48hamas skrev:Blaabjerg og KP kommer aldrig nogensinde op på et niveau som er godt nok til AaB. Det er jo så tydeligt.

Derudover foestår jeg ikke hvorfor vi ikke fik en gardering til venstre back? I sommers havde Gaarde nok at se til med at fixe alle sine tidligere fejlkøb men han kunne da have fundet en her i vinters?
Jeg tror Gaarde og Wieghorst vurderede, at Blåbjerg og PK er fine som gardering til VB. Det kan man tænke en del over...! :thumbsdown:
Jeg tænker, at Blåbjerg tidligere har spillet nogle ganske udmærkede kampe på venstre back. Det tæller så ikke helt så meget efter den sidste kamp...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 14. feb 2018, 00:29

Det vildeste er, at der er debattører der i ramme alvor mener at vi skal sige nej til 20 mio. for Flores, baseret på det han har vist so far. Kusk lægger op til 2 kæmpe chancer, samt assisterer en scoring mere eller mindre - i hans første kamp. Det var præcis det vi skulle have set fra Flores, hvis han skulle være det værd. Nu er vi heldige at han har præsteret på landsholdet, men ikke præsteret for AaB. Jeg sagde det inden Kusk kom til - han kan gøre en forskel! Det gør han i første kamp. Hans tempererede afleveringer resulterer i 2 kæmpechancer og 1 scoring - det er matchvinderpotentiale og langt mere end Flores har vist. Han skal skydes afsted, så snart vi har muligheden, og så skal han erstattes med 1-2 rigtigt gode spillere, der kan gøre en forskel på det her hold.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 14. feb 2018, 09:07

Gamen skrev:Det vildeste er, at der er debattører der i ramme alvor mener at vi skal sige nej til 20 mio. for Flores, baseret på det han har vist so far. Kusk lægger op til 2 kæmpe chancer, samt assisterer en scoring mere eller mindre - i hans første kamp. Det var præcis det vi skulle have set fra Flores, hvis han skulle være det værd. Nu er vi heldige at han har præsteret på landsholdet, men ikke præsteret for AaB. Jeg sagde det inden Kusk kom til - han kan gøre en forskel! Det gør han i første kamp. Hans tempererede afleveringer resulterer i 2 kæmpechancer og 1 scoring - det er matchvinderpotentiale og langt mere end Flores har vist. Han skal skydes afsted, så snart vi har muligheden, og så skal han erstattes med 1-2 rigtigt gode spillere, der kan gøre en forskel på det her hold.
Enig fra start til slut!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 14. feb 2018, 10:39

Gaarde6 skrev:
Gamen skrev:Det vildeste er, at der er debattører der i ramme alvor mener at vi skal sige nej til 20 mio. for Flores, baseret på det han har vist so far. Kusk lægger op til 2 kæmpe chancer, samt assisterer en scoring mere eller mindre - i hans første kamp. Det var præcis det vi skulle have set fra Flores, hvis han skulle være det værd. Nu er vi heldige at han har præsteret på landsholdet, men ikke præsteret for AaB. Jeg sagde det inden Kusk kom til - han kan gøre en forskel! Det gør han i første kamp. Hans tempererede afleveringer resulterer i 2 kæmpechancer og 1 scoring - det er matchvinderpotentiale og langt mere end Flores har vist. Han skal skydes afsted, så snart vi har muligheden, og så skal han erstattes med 1-2 rigtigt gode spillere, der kan gøre en forskel på det her hold.
Enig fra start til slut!
Må melde mig i koret. Det tangerer det utilgivelige, at man har betalt så mange penge for hvad der i realiteten er en udviklignsspiller. Det lugter langt væk af, at man har ladet sig forblænde af det lød godt på papiret uden at sætte sig ind i spilleren. Og nej, Allan Gaarde elskede WyScout er ikke nok i sig selv.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 14. feb 2018, 17:49

Mit eneste ønske i dette transfervindue er, at vi finder en ny træner. Gerne Kuhn, som jeg tror ville bibringe det vi mangler. Hans mangler såsom struktur tænker jeg egentligt Friis kan klare.

Gaarde er efterhånden på vippen i mine øjne men jeg er villig til at give ham lidt længere snor såfremt han er klar til lidt selvransagelse. Det er åbenlyst at han skal skifte sine transfer netværk og/eller opruste på scouting delen. Det skal han være klar til.

Vi har i mine øjne en god trup som bliver forvaltet helt forkert. Vi har mangler rundt omkring, men alt i alt kan jeg ikke se nogen positiv udvikling under Wieghorst. Tværtimod.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 14. feb 2018, 21:26

Forza skrev:Mit eneste ønske i dette transfervindue er, at vi finder en ny træner. Gerne Kuhn, som jeg tror ville bibringe det vi mangler. Hans mangler såsom struktur tænker jeg egentligt Friis kan klare.

Gaarde er efterhånden på vippen i mine øjne men jeg er villig til at give ham lidt længere snor såfremt han er klar til lidt selvransagelse. Det er åbenlyst at han skal skifte sine transfer netværk og/eller opruste på scouting delen. Det skal han være klar til.

Vi har i mine øjne en god trup som bliver forvaltet helt forkert. Vi har mangler rundt omkring, men alt i alt kan jeg ikke se nogen positiv udvikling under Wieghorst. Tværtimod.
Vurderer man at MW ikke er god nok, så bør Gaarde også gå. To trænere må være chance nok.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 14. feb 2018, 21:48

De Fem skrev:
Forza skrev:Mit eneste ønske i dette transfervindue er, at vi finder en ny træner. Gerne Kuhn, som jeg tror ville bibringe det vi mangler. Hans mangler såsom struktur tænker jeg egentligt Friis kan klare.

Gaarde er efterhånden på vippen i mine øjne men jeg er villig til at give ham lidt længere snor såfremt han er klar til lidt selvransagelse. Det er åbenlyst at han skal skifte sine transfer netværk og/eller opruste på scouting delen. Det skal han være klar til.

Vi har i mine øjne en god trup som bliver forvaltet helt forkert. Vi har mangler rundt omkring, men alt i alt kan jeg ikke se nogen positiv udvikling under Wieghorst. Tværtimod.
Vurderer man at MW ikke er god nok, så bør Gaarde også gå. To trænere må være chance nok.
Der er helt klart nogle ting der taler kraftigt imod Gaarde. Hans indkøb og trænersignings har været af skuffende kvalitet.

Wieghorst kom dog til med udtalelser om offensivt tænkende fodbold samt optimering af systemet. Samtidig havde han (med undtagelse af AGF tiden) et flot CV. Her kan jeg faktisk godt forstå hvorfor Gaarde kunne se hans vej.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 14. feb 2018, 22:13

Forza skrev:
De Fem skrev:
Forza skrev:Mit eneste ønske i dette transfervindue er, at vi finder en ny træner. Gerne Kuhn, som jeg tror ville bibringe det vi mangler. Hans mangler såsom struktur tænker jeg egentligt Friis kan klare.

Gaarde er efterhånden på vippen i mine øjne men jeg er villig til at give ham lidt længere snor såfremt han er klar til lidt selvransagelse. Det er åbenlyst at han skal skifte sine transfer netværk og/eller opruste på scouting delen. Det skal han være klar til.

Vi har i mine øjne en god trup som bliver forvaltet helt forkert. Vi har mangler rundt omkring, men alt i alt kan jeg ikke se nogen positiv udvikling under Wieghorst. Tværtimod.
Vurderer man at MW ikke er god nok, så bør Gaarde også gå. To trænere må være chance nok.
Der er helt klart nogle ting der taler kraftigt imod Gaarde. Hans indkøb og trænersignings har været af skuffende kvalitet.

Wieghorst kom dog til med udtalelser om offensivt tænkende fodbold samt optimering af systemet. Samtidig havde han (med undtagelse af AGF tiden) et flot CV. Her kan jeg faktisk godt forstå hvorfor Gaarde kunne se hans vej.
Klart.

Det er ikke nemt at finde den rette træner, men en del af det er vel også at se ud over CVet. Derfor var jeg også klar til at tilgive ham for Søndergaard, men synes at det er en rimelig betingelse at man får to skud.

Tilsvarende med transfermarkedet. Tror ham den hollandske tosse i Esbjerg snakkede om at 50 % succes er godt, men tror desværre at Gaarde er under det på indkøb. Det opvejes til dels af, at han er en god sælger, men i længden går den nok ikke.

Synes at en ny sportsdirektør også bør have lov at vælge den nye træner. Derfor bør Gaarde strittes ud, hvis MW ikke dømmes god nok til sommer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 15. feb 2018, 10:52

Forza skrev: Der er helt klart nogle ting der taler kraftigt imod Gaarde. Hans indkøb og trænersignings har været af skuffende kvalitet.

Wieghorst kom dog til med udtalelser om offensivt tænkende fodbold samt optimering af systemet. Samtidig havde han (med undtagelse af AGF tiden) et flot CV. Her kan jeg faktisk godt forstå hvorfor Gaarde kunne se hans vej.
Men du kan sige nøjagtig det samme om Allan Kuhn - han har bare et markant flottere CV og er vant til at vinde.

Problemet er, at Allan Gaarde ikke har nogen fodboldfaglig uddannelse eller ledermæssig erfaring. Han er en spiller, der har fået en kandidatuddannelse og så er blevet hyret ind som topchef - på samme måde som Michael Gravgaard. Det er næsten dømt til at gå galt.

Jeg ser nogle af de samme fejl, som tidligere spillere ofte laver som trænere. Der har været meget snak om hvorfor Zidane valgte at mandsopdække Messi i det seneste Clásico. For mig at se var det netop et logisk valg for en gammel spiller, fordi det var sådan man gjorde i 90'erne. Det er Zidanes eneste referenceramme fordi han ikke er ret godt skolet eller erfaren som træner. På samme måde frygter jeg lidt, at Gaarde hænger meget fast i 90'erne. Både i sin håndtering af Allan Kuhn, der minder meget om håndteringen af Lars Søndergaard i 90'erne, men også i hans spillerrekruttering og det faktum at Søren Kusk har været hans nærmeste rådgiver. Det virker for mig slet ikke til at Gaarde og AaB er fremme i skoene ift. scouting, dataanalyse, spillestilsudvikling, strategisk planlægning osv. Det virker meget tilfældigt og så er det selvfølgelig vores held at vi har så mange penge at vi ikke kan undgå at ramme nogle gode spillere en gang imellem.

Låst