Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Forza » 17. feb 2018, 11:29

Jakobsen skrev:
Forza skrev:AaB er altid bedst imod de hold der gerne vil spille bold. Vi er klart lettest at slå når modstanderen overlader os til at trille bolden på midten mellem vores 6’ere.

Her ser jeg klart muligheder mod Brøndby.

Havde vi (MW) turde satse på Kusk, Rolim og Pohl ville vi virkelig have en potent offensiv med fart der kan udfordre.

Jeg føler mig dog helt sikker på at Rolim ikke starter. MW sætter en betonblok af spillere der er defensivt orienteret og så satser han på kontraer til Pohl.
Jeg håber virkelig, at vi får en offensivt stærk venstre side. Brøndby er uden Johan Larsson og reserven bliver vel den noget langsommere Svenn Crone. Jeg kan godt se, at f.eks. Rolim og Ahlmann her kunne straffe Brøndby. Jeg havde umiddelbart dog nok også hældt mest til Pohl som spids i morgen. Ingen af deres stoppere er hurtige og der er mulighed i deres bagrum.
Jeg er helt enig.

Brøndby er muligvis den modstander i ligaen som Pohl spillestil er allerbedst imod, så det vil være decideret dumt ikke at udnytte det. Safranko vil alligevel bare flagre forvirret rundt over hele banen hvis han skulle starte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af frederikshavneren » 17. feb 2018, 11:40

Banen ser fin ud årstiden i betragtning: https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... raarsklar/

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Uldahl » 17. feb 2018, 11:48

Er sikker på Pohl starter i morgen, andet vil være for dumt. Som andre skriver så passer han bedst til den kontra stil vi kommer til at køre på i morgen. Han kan komme til at gøre ondt på deres forsvar med sin speed og fysik. :aabfan:

Jeg tror på en 1-0 sejr i morgen, der må komme en trods reaktion efter sidste kamp. Pohl eller Kusk som målscore. :aabfan: Vi går tilbage til at spille 0-0 eller 1-1 og håbe på en smal sejr. Det bliver stilen resten af grundspillet eller til en plads i top 6 er sikker.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af 9000AA » 17. feb 2018, 13:08

Nogen der har et link til at se kampen i udlandet?!

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af MrDomoon » 17. feb 2018, 17:42

1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 21 Kasper Risgård, 22 Michael Lansing, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 30 Wessam Abou Ali og 32 Kasper Pedersen.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Super Hansen » 17. feb 2018, 18:27

MrDomoon skrev:1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 21 Kasper Risgård, 22 Michael Lansing, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 30 Wessam Abou Ali og 32 Kasper Pedersen.
Hvor er Thellufsen der er da meget mere fodbold i ham frem for Børsting. ?

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Funky » 17. feb 2018, 19:39

Super Hansen skrev:
MrDomoon skrev:1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 21 Kasper Risgård, 22 Michael Lansing, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 30 Wessam Abou Ali og 32 Kasper Pedersen.
Hvor er Thellufsen der er da meget mere fodbold i ham frem for Børsting. ?

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Børsting scorer mål og kommer til chancer lige for tiden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af birk » 17. feb 2018, 20:16

Med den logik ang Bøsrting, skal Pohl da vist ikke spille :)

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 17. feb 2018, 20:32

Bærsting er en fantastisk Superligaspiller hvis end målsætning er overlevelse og blive nummer 8-12 hver år

Han ville passe perfekt ind i Sønderjyske, Horsens , Silkeborg etc
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af birk » 17. feb 2018, 20:45

Han passer godt ind i AaB ,til de placeringer du nævner.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af AaB-Jones » 18. feb 2018, 07:54

Nordjyske har her til morgen følgende bud på dagens startopstilling (3-4-2-1):
Rinne
Kasper P - Okore - Blåbjerg
Patrick - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Kusk - Børsting
Pohl
Det kunne vel dårligt være mere defensivt!! Mon ikke udtrykket bliver 5-4-1, når Brøndby har bolden... Virkelig bekymrende ift de tendenser, de ellers havde opsporet på fredagens træning.

Ahlmann bliver aldrig wingback - han fylder ikke noget på den plads og har problemer 1 mod 1. Patrick er bedre egnet, fordi han er bedre teknisk, men han er også for svag 1 mod 1.

Hvis dette bliver opstillingen og vi går ud med et kønsløst defensivt udgangspunkt, så tilslutter jeg mig koret, der ikke længere tror på Wieghorst. Men lad os se hvad der sker fra kl. 18.00 - alle mand på stadion!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Yankee » 18. feb 2018, 08:41

AaB-Jones skrev:Nordjyske har her til morgen følgende bud på dagens startopstilling (3-4-2-1):
Rinne
Kasper P - Okore - Blåbjerg
Patrick - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Kusk - Børsting
Pohl
Det kunne vel dårligt være mere defensivt!! Mon ikke udtrykket bliver 5-4-1, når Brøndby har bolden... Virkelig bekymrende ift de tendenser, de ellers havde opsporet på fredagens træning.

Ahlmann bliver aldrig wingback - han fylder ikke noget på den plads og har problemer 1 mod 1. Patrick er bedre egnet, fordi han er bedre teknisk, men han er også for svag 1 mod 1.

Hvis dette bliver opstillingen og vi går ud med et kønsløst defensivt udgangspunkt, så tilslutter jeg mig koret, der ikke længere tror på Wieghorst. Men lad os se hvad der sker fra kl. 18.00 - alle mand på stadion!!
Jeg synes faktisk den opstilling giver OK mening, hvis man kigger lidt på holdets form og hvilke rum, vi skal åbne og lukke.

Med tre stoppere har vi gode forudsætninger for at bremse det direkte spil og de mange indlæg på Wilczek og Pukki, hvilket ellers kunne komme til at gøre rigtig ondt. Med fire centrale spillere kan vi matche deres og måske faktisk til tider komme i overtal centralt. Med to wing-backs har vi altid en spiller, der holder bredt i hver side og som kan modtage bolden når Brøndby sideforskyder. i Pohl har vi en dybdeløber, der samtidig har en god 2. boldsspiller som Børsting tæt på sig.

Jeg tror ikke ret meget på en sejr fordi vi stadig har et par spillere, der simpelthen ikke er gode nok til det niveau, men formationsmæssigt kunne det godt være OK.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af doukas » 18. feb 2018, 08:55

Alt andet end at stille med 5 i bagkæden imod Brøndby ville være ren selvmord. KP, Blåbjerg og Okore har slet ikke kvaliteterne til at spille i et 2-stopper system centralt imod et hold, der sørger at spille så central og direkte. Sørgeligt, men sandt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af frederikshavneren » 18. feb 2018, 09:00

Lad os da endelig parkere bussen på hjemmebane :@
Det er godt nok uambitiøst at spille så defensivt på hjemmebane og i den grad indstille os på en alt andet end prangende modstander.

Det bliver kun mere komisk for hver eneste gang Gaarde udtaler at vi skal spille offensiv teknisk bold.

Gaarde og MW raus!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2018, 09:10

Uanset hvordan det ender i dag, så er der ikke noget perspektiv i det her.

Hvis vi gerne vil spille offensivt og underholdende på et tidspunkt (det koncept tror jeg ikke Wieghorst nogensinde har købt), så er vi nødt til at gøre os klar til det. Det sker ikke ved at prøve at spille 0-0 på hjemmebane.

Nu har vi brugt hele vinterpausen til at spille med fire i bagkæden, og så skal der bare én kamp til før vi får kolde fødder og sadler helt om.

Set fra et kommercielt synspunkt er det helt i skoven, at vi ikke spiller med Flores. Han er vores bedste transferaktiv, og det skal passes og plejes så godt som overhovedet muligt. han skal holdes i form indtil VM. Hvis der har været det mindste tvivl om at han skal spillei foråret, så skulle han have været skudt af i transfervinduet.

At Rolim ikke spiller, må vel snart være ensbetydende med at han ikke spiller i klubben til sommer. Uanset hvad vi vil betale, så kan han ikke rigtig tro på at han nogensinde kommer til at spille på holdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af AaB-Jones » 18. feb 2018, 09:11

Yankee skrev:
AaB-Jones skrev:Nordjyske har her til morgen følgende bud på dagens startopstilling (3-4-2-1):
Rinne
Kasper P - Okore - Blåbjerg
Patrick - Würtz - Lesniak - Ahlmann
Kusk - Børsting
Pohl
Det kunne vel dårligt være mere defensivt!! Mon ikke udtrykket bliver 5-4-1, når Brøndby har bolden... Virkelig bekymrende ift de tendenser, de ellers havde opsporet på fredagens træning.

Ahlmann bliver aldrig wingback - han fylder ikke noget på den plads og har problemer 1 mod 1. Patrick er bedre egnet, fordi han er bedre teknisk, men han er også for svag 1 mod 1.

Hvis dette bliver opstillingen og vi går ud med et kønsløst defensivt udgangspunkt, så tilslutter jeg mig koret, der ikke længere tror på Wieghorst. Men lad os se hvad der sker fra kl. 18.00 - alle mand på stadion!!
Jeg synes faktisk den opstilling giver OK mening, hvis man kigger lidt på holdets form og hvilke rum, vi skal åbne og lukke.

Med tre stoppere har vi gode forudsætninger for at bremse det direkte spil og de mange indlæg på Wilczek og Pukki, hvilket ellers kunne komme til at gøre rigtig ondt. Med fire centrale spillere kan vi matche deres og måske faktisk til tider komme i overtal centralt. Med to wing-backs har vi altid en spiller, der holder bredt i hver side og som kan modtage bolden når Brøndby sideforskyder. i Pohl har vi en dybdeløber, der samtidig har en god 2. boldsspiller som Børsting tæt på sig.

Jeg tror ikke ret meget på en sejr fordi vi stadig har et par spillere, der simpelthen ikke er gode nok til det niveau, men formationsmæssigt kunne det godt være OK.
Ja, det er rigtigt, hvis vi bygger vores holdopstilling udelukkende på Brøndbys styrker... Der hvor Brøndby især har problemer er, når der tunge centerforsvarer bliver flyttet rundt på - fx ved dydbeløb fra Pohl, men især når de skal lukke bag deres to backs. I dag er de uden Larsson og Jung er ringe - dette ser vi overhovedet ikke ud til at tage være på med opstilling uden kanter til at udfordre bag de backs og med to svage 1 mod 1-spillere på wingback.

Synes kun vi har to deciderede wingbacks i truppen - Pallesen og Børsting, men vi må se..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 18. feb 2018, 09:23

Vi kommer aldrig til at finde kontinuitet og udvikle holdet hvis vi skifter formation uge efter uge. Vi skal have fundet vores egne styrker, i stedet for hele tiden at agere som et bundhold der bare skal overleve i ligaen.

Jeg kan ikke finde hoved og hale i hvad AaB vil. Lige så tydelig som spillestilen var i Kent æraen, ligeså utydelige er den nu.

Ledere og trænere snakker stadig om at vi forsøger at spille offensivt, attraktivt fodbold, men hver uge stiller vi maksimalt med 2-3 offensive spillere på banen fra start. Vi ligner mere Sønderjyske og Lyngby i spillestil end vi ligner FC Nordsjælland eller Brøndby.
Når vi henter spillere er det ofte spillere der ikke passer ind i det koncept man snakker om. "Safranko skal bruge indlæg", jamen hvorfor har I så købt ham, når vi spiller uden kanter og med meget få indlæg? Han passer overhovedet ikke ind på et hold der vil være boldbesiddende og kombinere sig til chancerne.

Hvor er det AaB vil hen? Jeg kan ikke se det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 18. feb 2018, 09:41

Jeg begynder at blive lidt ligeglad med om MW vil spille offensivt eller defensivt . Boldbesiddende eller kontrafodbold etc ..

Men find nu for helvede dit koncept og hold dig til det .. det der vaklen rundt mellem hvad du vil og konstant indstille holdet på modstanderen istedet for at fokusere på os selv hjælper os ingen steder ..
det er fuldstændig irrelevant hvor mange point vi kan samle sammen når der intet er at bygge videre på

Find nu dit koncept MW. Stol på det og arbejd tydeligt med det fremadrettet

Vi begynder mere og mere at ligne en sørgelig udgave af Silkeborg , Horsens eller Sønderjyske
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Bundgaard » 18. feb 2018, 09:56

MrDomoon skrev:1 Jacob Rinne, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Jores Okore, 6 Kristoffer Pallesen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 21 Kasper Risgård, 22 Michael Lansing, 23 Filip Lesniak, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 28 Yann Rolim, 30 Wessam Abou Ali og 32 Kasper Pedersen.
Jeg ville spille en 4-4-1-1

Rinne

Palle. Okore. P. Ahlmann

Kusk. Lesniak. Wurtz. Flores

Rolim

Pohl
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af troelsh » 18. feb 2018, 10:15

Hanga skrev:Vi kommer aldrig til at finde kontinuitet og udvikle holdet hvis vi skifter formation uge efter uge. Vi skal have fundet vores egne styrker, i stedet for hele tiden at agere som et bundhold der bare skal overleve i ligaen.

Jeg kan ikke finde hoved og hale i hvad AaB vil. Lige så tydelig som spillestilen var i Kent æraen, ligeså utydelige er den nu.

Ledere og trænere snakker stadig om at vi forsøger at spille offensivt, attraktivt fodbold, men hver uge stiller vi maksimalt med 2-3 offensive spillere på banen fra start. Vi ligner mere Sønderjyske og Lyngby i spillestil end vi ligner FC Nordsjælland eller Brøndby.
Når vi henter spillere er det ofte spillere der ikke passer ind i det koncept man snakker om. "Safranko skal bruge indlæg", jamen hvorfor har I så købt ham, når vi spiller uden kanter og med meget få indlæg? Han passer overhovedet ikke ind på et hold der vil være boldbesiddende og kombinere sig til chancerne.

Hvor er det AaB vil hen? Jeg kan ikke se det.
Fuldstændig enig, det er fint nok at lave små justeringer alt efter hvem man møder, men når man ændrer sin spillestil hver gang man møder fcn, fcm, fck og bif fordi træneren er så bange for at tabe, så ødelægger det fuldstændig kontinuiteten på holdet, og når træneren samtidig konstant insisterer på at bruge spillere hvor defensiven er deres force, ja så er der meget lang vej til flot fodbold.

Det er samtidig lidt spøjst at høre Gaarde og MW snakke om Rolim til preseason, hvor de fortæller han har et teknisk niveau der er langt over superligaen og roser ham til skyerne, og weekenden efter foretrækker de så Børsting fordi han formentlig kan løbe længere

Besvar