Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2018, 21:56

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:
Så ud til at være Würtz der misser den. Men det er selvfølgelig federe at kunne skrive noget negativt, når der bliver fremhævet noget positivt!
Det er klart KP der misser sin markering som jeg ser det. Ellers er jeg enig med dig i, at KP spillede en god kamp.
Nu har jeg lige set sen igen. Jeg ser ikke KP være “synder” - nærmere Blåbjerg..
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 18. feb 2018, 21:58

MrBangDK skrev:
Nu har jeg lige set sen igen. Jeg ser ikke KP være “synder” - nærmere Blåbjerg..
Blåbjerg er jo allerforreste mand. Röcker kommer ind i KP's zone, og derfor er det ham der skal dække ham, medmindre mine zonemarkeringsevner er helt i skoven.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Halil » 18. feb 2018, 22:01

Var Ahlmann skadet?

Hvorfor kommer han ikke ind istedet for Blåbjerg?

Skuffende lidt der kommer ud af 60 minutter i overtal.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Simon » 18. feb 2018, 22:17

Ud med Blåbjerg (og snart MW, hvis ikke tingene ændrer sig) Hvorfor starter Ahlmann ikke hvis han er udtaget til kampen og hvorfor i alverden skal Kusk sparke det straffe??!! Mindes ikke Pohl har brændt fra pletten. Giv dog manden lidt selvtillid!!
Min MOTM: Rolim

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Kristian » 18. feb 2018, 22:59

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev: Helt fair. 10 minutter på banen er under alle omstændigheder sjældent nok til at vurdere en indsats.
Hold fast hvor må Ahlmann gerne blive klar nu. Til gengæld var Pallesen vel godkendt?
Jeg synes ikke han gør ret mange ting rigtigt.

Nordjyskes mand på Twitter havde ham også blandt de ringeste (i 1. halvleg).
Ikke hans bedste kamp men bringer stadig meget mere end PK.
Jeg vil vælge PK fremfor Pallesen - ved godt jeg er lidt alene med den holdning, men jeg synes altså han er er bedre - også offensivt. Måske ikke individuelt, men fordi han er bedre til at placere sig og gå med i spillet.
Må godt nok indrømme efter i dag, at Pallesen ser dårlig ud ved indlæg og i de offensive actioner.

Han får ikke en eneste gang noget godt indlæg slået og må desværre være blandt bunden i dag.

PK er langsommere og kommer ikke med så meget op som Palle..men han får meget mere ud af det. Sq en skidt position vi er havnet i med Palle og PK.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 18. feb 2018, 23:23

Kristian skrev: PK er langsommere og kommer ikke med så meget op som Palle..men han får meget mere ud af det. Sq en skidt position vi er havnet i med Palle og PK.
Men det må jo falde tilbage på den der vælger spillerne. Det virker fuldstændig uopfindsomt, at vi gik så benhårdt efter to so-so spillere hos nedrykkerne Viborg. Søren Reese, som vi bød på et utal af gange, indtil Viborg skruede prisen op på et tåbeligt niveau, har jo været metervare i 1. division i denne sæson.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af CphAab » 18. feb 2018, 23:28

Pallesen var ikke so-so i Viborg. han var deres største profil.

Edison var ikke so-so i Peru heller.

Vi taler meget om FCK ikke forløser gamle AaB spillere som kusk og Thomsen.

Men hvem er det lige vi forløser ;)

Prøv at tage en liste med spillere de sidste 3 år bare.
Lige fra ramkilde til Blomquist og meilinger,er du gal en lang liste af spillere der faldte igennem trods store forventninger.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Funky » 18. feb 2018, 23:30

Gamen skrev:
Kristian skrev: PK er langsommere og kommer ikke med så meget op som Palle..men han får meget mere ud af det. Sq en skidt position vi er havnet i med Palle og PK.
Men det må jo falde tilbage på den der vælger spillerne. Det virker fuldstændig uopfindsomt, at vi gik så benhårdt efter to so-so spillere hos nedrykkerne Viborg. Søren Reese, som vi bød på et utal af gange, indtil Viborg skruede prisen op på et tåbeligt niveau, har jo været metervare i 1. division i denne sæson.
Pallesen gjorde det altså ret godt i Viborg. Jeg skal i alt fald ikke gemme mig væk - jeg håbede på, AaB ville hente ham. At han ikke har bidt sig mere fast har da også overrasket mig, men jeg synes i øvrigt, han havde nogle gode kampe i efteråret og i nogle kampe var en af de eneste AaB'ere, som for alvor ville noget frem ad banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Alpa Chino » 18. feb 2018, 23:33

Ahlmann varmede op og lavede fysiske test midt på banen i pausen, så jeg var sikker på at han skulle starte inde i anden halvleg.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Funky » 18. feb 2018, 23:39

Alpa Chino skrev:Ahlmann varmede op og lavede fysiske test midt på banen i pausen, så jeg var sikker på at han skulle starte inde i anden halvleg.
En del af forklaringen på AaB's problemer er altså også, at man for efterhånden LANG tid siden traf et langsigtet valg om at satse på, at han kunne komme tilbage efter sin skade og være den samme rigtig gode, rimeligt stabile spiller, han var før. Kan vi ærligt sige, at det endnu har vist sig at være det rigtige sats?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2018, 23:46

Funky skrev:
Alpa Chino skrev:Ahlmann varmede op og lavede fysiske test midt på banen i pausen, så jeg var sikker på at han skulle starte inde i anden halvleg.
En del af forklaringen på AaB's problemer er altså også, at man for efterhånden LANG tid siden traf et langsigtet valg om at satse på, at han kunne komme tilbage efter sin skade og være den samme rigtig gode, rimeligt stabile spiller, han var før. Kan vi ærligt sige, at det endnu har vist sig at være det rigtige sats?
Var han blevet det, var han ikke længere i AaB.

Ahlmann er stadig en rigtig god superligaspiller, og han har ikke misset flere kampe end at det stadig er en spiller vi skal satse på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af 9520AaB » 19. feb 2018, 07:21

Efter have sovet på det og læst kommentarer herinde, giver jeg lige mit besyv med.
Brøndby er altså et godt hold, så 1-1 er fint resultat. Tror vi havde vundet hvis Kusk havde scoret på straffe.
Blåbjerg får kritik, jeg synes faktisk han var ok i dag.
Pallesen bidrager ikke med ret meget, og hans teknik er værre end Børstings.
BIF’s mål??, KP??, det er altså svært at gardere sig mod en mand på 4 meter på alle leder og kanter, det sker.
Rolim var overraskende god defensivt, men mister en del offensivt.
Würtz god defensiv, men varmer bolden for meget, når vi skal have tempo fremad.
Okore er ved at være et monster.
Pohl arbejder som sindsyg, men ser ikke en goalgetter i ham.
Modsat de fleste her, synes jeg at MW sætter et godt hold i dag, og laver de rigtige udskiftninger, vi skulle have det ene point.
Jeg er sgu positiv, det ser fornuftig ud, havde frygtet at vi fik en lussing igår.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 19. feb 2018, 07:41

9520AaB skrev:Efter have sovet på det og læst kommentarer herinde, giver jeg lige mit besyv med.
Brøndby er altså et godt hold, så 1-1 er fint resultat. Tror vi havde vundet hvis Kusk havde scoret på straffe.
Blåbjerg får kritik, jeg synes faktisk han var ok i dag.
Pallesen bidrager ikke med ret meget, og hans teknik er værre end Børstings.
BIF’s mål??, KP??, det er altså svært at gardere sig mod en mand på 4 meter på alle leder og kanter, det sker.
Rolim var overraskende god defensivt, men mister en del offensivt.
Würtz god defensiv, men varmer bolden for meget, når vi skal have tempo fremad.
Okore er ved at være et monster.
Pohl arbejder som sindsyg, men ser ikke en goalgetter i ham.
Modsat de fleste her, synes jeg at MW sætter et godt hold i dag, og laver de rigtige udskiftninger, vi skulle have det ene point.
Jeg er sgu positiv, det ser fornuftig ud, havde frygtet at vi fik en lussing igår.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er enig i 90% af hvad du skriver...med undtagelse af Blåbjerg, jeg synes han har været en katastrofe over 2 kampe nu på den back. Jeg kan ikke huske en god ting han lavede i går....Han passer ikke på den back. Han er en kanon spiller i et 3 mands forsvar....men ellers minder han mig rigtig meget om Michael Jakobsen....en spiller som heller ikke duede som back...selvom han gerne ville...og heller ikke var helt god som Center i en 4 kæde. Han ville også havde været kanon i en 3 mands kæde. Men, det duer ikke med blå derude...Han kostede os i Silkeborg og han koster os idag.....surt for ham og for AaB

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Buzz Killington » 19. feb 2018, 07:50

Martino skrev:Tænk sig, hvad kunne det ikke blive til med en offensivt tænkende træner...
Pohl, Rolim, Kusk og Flores skal simpelthen starte samtidigt! Hvorfor skal Børsting og Blåbjerg spille?
Flores, Kusk og Rolim kan bare spille i et helt andet tempo. Børsting blev en kæmpe flaskehals i deres kombinationsspil. Han passer bare ikke ind i den flok. Det håber jeg MW også kunne se.

Der skete dog noget med balancen på holdet efter Flores kom ind, og Brøndby fik flere alvorlige kontramuligheder. Så den er ikke clear cut at de skal starte inde sammen. De må afhænge af modstanderen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Buzz Killington » 19. feb 2018, 07:53

Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Vi mister momentum da byter Rolim med Safranko og går med 2 i front

Da vi spiller med kusk Rolim og Flores sammen så det virkelig spændende ud
Flores gør det godt centralt tilbage i banen

Vi skal bare have ahlman ind
Vi har da vist ikke flere udskiftninger.
Keg tænkte generelt fremover
Ovenstående opstilling igen næste kamp og så med ahlman med også tror jeg på vi faktisk kan begynde at spille fodbold
I dag er der ingen tvivl om vi bliver mærkbart dårligere da Rolim går ud.

Mw har ingen som helst begreb om hvad det er der gør os gode, når vi er det. Hans udskiftninger i dag gør meget mere skade end gavn.
Kusk og Rolim lignede nogen der var helt færdige i tilbageløb og Brøndby fik vadede i chancer. Så, jeg syntes ikke din kritik er fair. Det var jo ikke fordi der var gode offensive erstatninger på bænken.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Buzz Killington » 19. feb 2018, 07:57

Gamen skrev:Rolim med en rigtig skidt kamp indtil videre. Intet er lykkedes for ham.

Kusk med 2 matchvinder-afleveringer igen på de første 45 minutter. Skal vi ikke bare snart slå fast, at han er rigeligt motiveret for at spille for AaB og i øvrigt langt mere værd for holdet allerede, end Edison Flores er. Han er et niveau over sine medspillere i forudseenhed, afleveringsteknik og drev med bolden. Afsted med peruvianeren til sommer, så vi kan cashe ind, og lad os så købe noget mere kvalitet á la Kusk.
Jeg syntes ikke man kan konkludere ret meget med Kusk endnu. Det er stadig honeymoon fase. Men hvis han bliver ved med at holde niveau gennem hele kampen, flere kampe i træk, så kan vi snakke om det. Men positivt ser det sgu ud!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Forza » 19. feb 2018, 09:05

Vores trænerbænk spiller igen fallit.

Rolim fik mirakuløst chancen. Dog må han åbenbart ikke starte med Flores og Kusk.

Vi laver 3 udskiftninger som punkterer vores eget spil. Dette skyldes ikke kvaliteten hos indskifterne men hvem man piller ud + det taktiske oplæg.

Vi kommer ud fra pausen helt uden motivation, Hvad har man brugt det kvarter påv?!

Vi stiller os tilfreds med 1-1 på hjemmebane mod et hold der spiller med en mand i undertal. Decideret pinligt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 19. feb 2018, 09:20

raekkeettre skrev:
9520AaB skrev:Efter have sovet på det og læst kommentarer herinde, giver jeg lige mit besyv med.
Brøndby er altså et godt hold, så 1-1 er fint resultat. Tror vi havde vundet hvis Kusk havde scoret på straffe.
Blåbjerg får kritik, jeg synes faktisk han var ok i dag.
Pallesen bidrager ikke med ret meget, og hans teknik er værre end Børstings.
BIF’s mål??, KP??, det er altså svært at gardere sig mod en mand på 4 meter på alle leder og kanter, det sker.
Rolim var overraskende god defensivt, men mister en del offensivt.
Würtz god defensiv, men varmer bolden for meget, når vi skal have tempo fremad.
Okore er ved at være et monster.
Pohl arbejder som sindsyg, men ser ikke en goalgetter i ham.
Modsat de fleste her, synes jeg at MW sætter et godt hold i dag, og laver de rigtige udskiftninger, vi skulle have det ene point.
Jeg er sgu positiv, det ser fornuftig ud, havde frygtet at vi fik en lussing igår.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er enig i 90% af hvad du skriver...med undtagelse af Blåbjerg, jeg synes han har været en katastrofe over 2 kampe nu på den back. Jeg kan ikke huske en god ting han lavede i går....Han passer ikke på den back. Han er en kanon spiller i et 3 mands forsvar....men ellers minder han mig rigtig meget om Michael Jakobsen....en spiller som heller ikke duede som back...selvom han gerne ville...og heller ikke var helt god som Center i en 4 kæde. Han ville også havde været kanon i en 3 mands kæde. Men, det duer ikke med blå derude...Han kostede os i Silkeborg og han koster os idag.....surt for ham og for AaB
Ah hva for noget? Michael Jakobsen var en eminent fodboldspiller - hvordan du overhovedet kan sammenligne Blåbjerg mig ham, giver absolut ingen mening.

Og nej, Blåbjerg er altså heller ikke en 'kanon spiller' i et tremandsforsvar; det er han altså ikke. Fordi han ikke er en 'kanon spiller'.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af doukas » 19. feb 2018, 09:22

Pallesen, gud fader et fejlkøb. Det er jo grotesk, at man har givet knap 3 milloner for en 27-årig back med under 70 kampe på højeste niveau, med et år til udløb, fra et hold der lige er rykket ned.

Han har ikke produceret et eneste offensivt slutprodukt i i klubben endnu, og i går var det tydeligt, at han på trods af oceaner af plads og overfor Brøndbys svageste led, spillede totalt uden evner og selvtillid.

Defensivt synes jeg, at han alt for sjældent forhindrer indlæg og cut-backs. At han ovenikøbet nærmest aldrig stjæler/vinder bolden i en 1:1 situation gør det heller ikke bedre.

Håber Wieghorst foretrækker, leverposteg-spilleren over den alle, PK i resten af sæsonen. Eller Børsting. Så må vi se om Pallesen vil til Randers, Vendsyssel, eller Viborg, som hans niveau berettiger til, når vinduet åbner til sommer.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Remark » 19. feb 2018, 09:32

Altså, jeg synes der er tegning til noget godt. Ahlmann på banen og så burde der ligge de nødvendige point til top 6

Jeg kan ikke finde ud af Børsting. Viljen er enorm, teknikken ofte god men af og til helt og aldeles elendig (håndtæmning i gylden kontra fx).

Godt at Wieghorst satte Magnus C på banen. Hverken Rolim eller Flores fylder defensivt, og BIF er klart bedre end de sidste 13 år.

Besvar