Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 20. jan 2018, 11:04

Gamen skrev:
birk skrev:Hvis nu superligaens bedste højre back ryger til Ajax,, hvad er prisen på ? Nogen ide ?
Står da på EB. 34 mio.

Ja, jeg skrev det herinde sidste år - FCM kan nemt afhænde en 3-4 profiler til en 80-100 mio., mens det er svært at finde særligt mange salgsemner i vores trup, bortset fra Flores. Alene dét gør at vi ikke skal have så travlt med deres forbrug. Det er en klub der har en lang historie for at sælge godt og dyrt.
En lang tradition for at sælge godt og dyrt og alligevel have underskud ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gamen » 20. jan 2018, 11:14

Hanga skrev:
En lang tradition for at sælge godt og dyrt og alligevel have underskud ;)
Jojo bevares, men det er jo en del af forretningsmodellen. Pengene geninvesteres sportsligt, nøjagtig som de gør i AaB, hvor man heller ikke vil have overskud hvis man kan undgå det (dog selvfølgelig heller ikke bragende underskud ;-))

Gamen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gamen » 20. jan 2018, 11:15

Mike80 skrev:
Henvisning til en lang historie og traditioner i FCM? Det havde jeg alligevel aldrig.. ;)
Nu skal du ikke blive alt for opstemt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 20. jan 2018, 11:25

Gamen skrev:
Hanga skrev:
En lang tradition for at sælge godt og dyrt og alligevel have underskud ;)
Jojo bevares, men det er jo en del af forretningsmodellen. Pengene geninvesteres sportsligt, nøjagtig som de gør i AaB, hvor man heller ikke vil have overskud hvis man kan undgå det (dog selvfølgelig heller ikke bragende underskud ;-))
Vi har ellers ikke haft andet end overskud længe, men jeg er med på, at vi ved den lunkne 6. plads og ingen salg kommer til at se underskud de næste år. Og jeg er helt enig i, at det ligner et sandsynligt scenarie, fordi vi pt. ingen salgsobjekter har pånær Flores.

Men man kan simpelthen ikke sammenligne deres forretningsmodel med vores. Vi skal gerne hænge nogenlunde sammen med en 6. plads og ingen spillersalg, og bevare et stort likviditetsberedskab. De budgetterer og investerer langt mere aggressivt fordi deres forretningsmodel er baseret på én ting - Benham der står klar til at dække hullerne. Hvis de kun investerede hvad de solgte for, ville vi jo ikke have set store underskud år efter år. Hvis ikke Benham var der, ville de agerer væsentligt anderledes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 20. jan 2018, 11:27

Man må bare tage hatten af for se priser der meldes om i pressen, men det er stadigvæk mærkeligt, at FCm ikke formår at lave et større transferoverskud end 40 mio i et regnskabsår, hvor de også havde flotte salg af Sisto, Olsson og Kadlec.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2018, 12:38

Mike80 skrev:Stoppede du på noget tidspunkt i din klippe/klister og tænkte "hov hvor kommer den pris fra?" Du gad ikke engang følge henvisningen på tipsbladets artikel for at se om tallene passede fordi du synes 14mio. Lyder så meget bedre end 19mio i din iver på at belyse en pointe. -Og nu efterlyser du så mere kritiske FCM fans syn på hvor prisen dog kom fra :thumbsup: :aabfan:

Tak for snakken og fortsat spændende transfervindue :)
To ting. Generelt nyder Tipsbladet rimelig anerkendelse og ikke blot et tilfældigt fodboldmedie. Og derfor vil jeg klart noterer, hvis de på dagen for salget netop kommer med en langt lavere pris end tidligere omtalt.

Det var det ene. Den anden var, at I dit univers ville min tavshed i forbindelse med NK være et bevis på, at jeg blot var misundelig og nu gik det lige godt for jer. Derfor svarer jeg nu.

Det er et godt salg, uanset om det er 34 mio kr. eller 40 mio kr. Da vi solgte Prica i vinteren 2007-08, hvor vi lå på førstepladsen, mente jeg også det var det rigtige selvom mesterskabet var i det fjerne. Jeg mener også, at I gør det rigtige her.

Men jeg håber da, at hvis det pludselig viser sig, at prisen kun var 25 mio kr. så er I kritiske på jeres eget debatfora. Eller hvis prisen pludselig er 50 mio kr. så ville det også få nogle indlæg på jeres side.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gamen » 20. jan 2018, 12:52

doukas skrev:Man må bare tage hatten af for se priser der meldes om i pressen, men det er stadigvæk mærkeligt, at FCm ikke formår at lave et større transferoverskud end 40 mio i et regnskabsår, hvor de også havde flotte salg af Sisto, Olsson og Kadlec.
En stor del af potentialet i Sisto-handlen ligger i videresalgsklausulen såvidt jeg husker.
Kadlec fik man 20 mio. for, og Olsson solgte man for kun 6,3 mio. Her er der igen en ret god klausul ved videresalg.

Den slags er jo også penge værd.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 20. jan 2018, 17:04

FlæskeFrank skrev:
Mike80 skrev:Stoppede du på noget tidspunkt i din klippe/klister og tænkte "hov hvor kommer den pris fra?" Du gad ikke engang følge henvisningen på tipsbladets artikel for at se om tallene passede fordi du synes 14mio. Lyder så meget bedre end 19mio i din iver på at belyse en pointe. -Og nu efterlyser du så mere kritiske FCM fans syn på hvor prisen dog kom fra :thumbsup: :aabfan:

Tak for snakken og fortsat spændende transfervindue :)
To ting. Generelt nyder Tipsbladet rimelig anerkendelse og ikke blot et tilfældigt fodboldmedie. Og derfor vil jeg klart noterer, hvis de på dagen for salget netop kommer med en langt lavere pris end tidligere omtalt.

Det var det ene. Den anden var, at I dit univers ville min tavshed i forbindelse med NK være et bevis på, at jeg blot var misundelig og nu gik det lige godt for jer. Derfor svarer jeg nu.

Det er et godt salg, uanset om det er 34 mio kr. eller 40 mio kr. Da vi solgte Prica i vinteren 2007-08, hvor vi lå på førstepladsen, mente jeg også det var det rigtige selvom mesterskabet var i det fjerne. Jeg mener også, at I gør det rigtige her.

Men jeg håber da, at hvis det pludselig viser sig, at prisen kun var 25 mio kr. så er I kritiske på jeres eget debatfora. Eller hvis prisen pludselig er 50 mio kr. så ville det også få nogle indlæg på jeres side.
Jeg gider ikke rigtig mere så du får lige et sidste forsøg skåret helt ud i pap.

Tipsbladet er et fint medie, men din artikel henvisning indeholdt jo intet andet end en henvisning til trasfermarkt.dk som vel nærmest har et bud på en købspris for 90% af alle handler.

Prøv nu engang at følge din egen efterlysning af en lidt mere kritisk tilgang, og kig lidt på bla. De salg i selv har stået for i nyere tid og sammelign så jeres salgspriser med Transfermarkt.de. Transfermarkt harmonerer sjældent med de priser, man ellers hører og så vi tilbage ved den troværdighed jeg efterhånden forgæves har forsøgt at henvise til nogle gange.

32 mio for Bassogog
9.5 mio for Mæhle
11.5 mio for Spalvis

Hvor er den kritiske tilgang herinde du ellers ser som værende så typisk manglende i FCM?!

Jeg har ikke set nogen herinde inkl. Dig selv sætte spørgsmålstegn ved de 45 Bassogog millioner selvom selvsamme medie du henviser til mht. Novak oplyser 4.4 mio euro altså omkring 32-33 millioner kr. Er det egentligt ikke lidt underligt Flæskefrank?

Anyway jeg stoler mere på rigtigheden af Sorgenfri og Egelund m.f. når der kommer nyt fra div. danske klubber end Jeg stoler på en kæmpe stor tysk statistik database, som næppe har samme fod inden for danske klubber som tilfældet er med de navne jeg nævner.

Hvis tipsbladet skulle komme med en artikel indeholdene en henvisning til transfermarkt.de og en salgspris opgivet til 2 mio euro kommer det heller ikke denne gang til at være noget jeg gider bruge tid på at debattere yderligere på ulvegraven.
For ligesom med Novak stoler fortsat mere på Egelunds troværdighed og hans bud på henholdsvis 19 og 40 mio. Kr. end Transfermarkt.de.

I min verden sund logik men åbenbart en pointe jeg ikke rigtig kan få gennemført i denne debat.

Det bliver mit sidste indspark for nu, så tak for snakken selvom vi jo nok ikke bliver enige.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Debatjuntaen » 21. jan 2018, 08:54

Vi har lige ryddet ud i lidt indlæg. Hold jer nu til trådens emne!

/Debatjuntaen

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mogens » 24. jan 2018, 18:44

FCM skrev:
FlæskeFrank skrev:Og det som jeg undrer mig over er, at jeg stadig ikke har hørt en reel begrundelse for, hvorfor FCM kan lave det ene gode salg efter det andet, men stadig komme ud med minus år efter år. I din verden har I tjent 18 mio kr. på Novak. Men vi ved jo begge godt inderst inde, at regnskabet ikke går i plus af den grund.
Hvis det sådan er en ægte undren efter reelle begrundelser, så har du vist ikke læst meget i denne tråd. Det er fantastiske formuleringer som denne, som får jantelov-lyset til at blinke over Nordjylland. “Det kan godt være, at I laver store salg, men I skal ikke tro I er noget, for I har stadig underskud”. Har I overvejet at lave en ‘table of accounting’ når I nu går mere op i regnskab end resultater? Der vil I nok have en rimelig mulighed for i det mindste at komme i top-6 ;)
Der er ingen der bestrider, at I har bedre regnskaber end os de seneste sæsoner. Ligesom der ingen er, der bestrider, at vi har bedre resultater end jer. Der er nok heller ingen, der inderst inde ikke ved, hvilken tabel de helst vil føre.
Nej, alle de der ligegyldige "table of..." lader vi bønderne om.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jan 2018, 20:24

Det gode ved, at Fcm har sportslig succes, er at vi slipper for alle de alternative måder at opgøre hvem er bedst. Det er hverken U13 Herning kredsen, helårsligastilling eller table of justice, table of nonsens osv
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 5. feb 2018, 19:22

Så er det Klaus Egelund fra Ekstra Bladet, der giver los med janteloven. :thumbsdown:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7025162

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2018, 11:09

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af De Fem » 20. feb 2018, 11:20

Billede

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 20. feb 2018, 12:16

sulakvelidze skrev:Så er det Klaus Egelund fra Ekstra Bladet, der giver los med janteloven. :thumbsdown:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7025162
Mere jantelov fra København...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -piedestal
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 20. feb 2018, 12:30

Hanga skrev:
sulakvelidze skrev:Så er det Klaus Egelund fra Ekstra Bladet, der giver los med janteloven. :thumbsdown:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7025162
Mere jantelov fra København...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -piedestal
Ja, Jan Bech er ikke så meget for medieopmærksomhed. Man risikerer jo, at de opdager, at man skriver ting og sager om træneren på et debatforum.... Men det var naturligvis det gamle Brøndby, sådan noget foregik i. I det nye Brøndby kunne man ikke finde på, at søge opmærksomhed ved at få en journalist på besøg i privaten på deadlineday, så man kan vise alle sine mobiltelefoner frem...... Nej, hov. Det var i sommer. Nu er det, det nye-nye Brøndby. Der er man ydmyge og arbejder hårdt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 20. feb 2018, 13:50

FCM skrev:
Hanga skrev:
sulakvelidze skrev:Så er det Klaus Egelund fra Ekstra Bladet, der giver los med janteloven. :thumbsdown:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7025162
Mere jantelov fra København...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -piedestal
Ja, Jan Bech er ikke så meget for medieopmærksomhed. Man risikerer jo, at de opdager, at man skriver ting og sager om træneren på et debatforum.... Men det var naturligvis det gamle Brøndby, sådan noget foregik i. I det nye Brøndby kunne man ikke finde på, at søge opmærksomhed ved at få en journalist på besøg i privaten på deadlineday, så man kan vise alle sine mobiltelefoner frem...... Nej, hov. Det var i sommer. Nu er det, det nye-nye Brøndby. Der er man ydmyge og arbejder hårdt.
Det er jeg helt enig i. Jan Bech kaster med sten mens han sidder i sit glaspalads. Lige i dette tilfælde kan jeg virkelig heller ikke se problemer med Thorup indslaget.

Pointen er dog at der kommer kritik af jer fra alle kanter, ikke kun Nordjylland. Noget af det er hyklerisk, andet er ikke...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 20. feb 2018, 14:37

Hanga skrev: Pointen er dog at der kommer kritik af jer fra alle kanter, ikke kun Nordjylland. Noget af det er hyklerisk, andet er ikke...
Sådan er gamet jo, når man stikker næsen frem. FCM har altid haft store armbevægelser, og så bliver der givet og taget lidt i begge retninger. Fx blev vi gjort til grin for 1 år siden, da vores formand talte om, at vi egentlig præsterede bedre end resultaterne viste (den famøse table of justice, som efterhånden har vundet ret meget indpas, selv de steder, hvor den blev latterliggjort mest), og at vi ville spille med i toppen i den kommende sæson :D
Man kunne dog nok finde mere relevante ting at kritisere os for, end at vi siger, vi går efter guldet, når vi ligger nr 1, samt at vi åbner op for medierne. Men der er Jan Bech mere til ‘ydmyg og hårdtarbejdende’-pladen, som jo virkelig er med til at sælge ligaen. I sidste runde var mere end 1/3 af alle superligatilskuere samlet i Herning, mens man havde ca 2500 tilskuere i alt til 2 kampe i Farum, og det laveste tilskuerantal til en Brøndbykamp i Aalborg i 25 år. Hu-hej hvor det går. Måske har ligaen brug for lidt flere hold, der tør stikke næsen frem og skabe lidt større overskrifter end Jan Bechs ‘det vil ikke være skuffende hvis vi får sølv - for det drejer sig ikke om guld, men udvikling’.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 20. feb 2018, 19:11

FCM skrev:Sådan er gamet jo, når man stikker næsen frem. FCM har altid haft store armbevægelser, og så bliver der givet og taget lidt i begge retninger. Fx blev vi gjort til grin for 1 år siden, da vores formand talte om, at vi egentlig præsterede bedre end resultaterne viste (den famøse table of justice, som efterhånden har vundet ret meget indpas, selv de steder, hvor den blev latterliggjort mest), og at vi ville spille med i toppen i den kommende sæson :D
Nu bringer I jo Table of justice frem hver uge i denne sæson. Nåh nej, nu går det godt, så vil I faktisk godt bruge den reelle scoreboard...

Og bare for the record. Jan Bech er en hykler, så enig i, at han skal være den sidste som hyle op om opmærksomhedshungrende. Han har altid været reserveret, men kluntet i opførelse har givet for meget opmærksomhed. Og netop kan han stille op foran pressen, som en verdensmand, så er han der med det samme.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af De Fem » 21. feb 2018, 08:56

FCM skrev:Den famøse table of justice, som efterhånden har vundet ret meget indpas, selv de steder, hvor den blev latterliggjort mest
Ja, de viser jo knapt nok de rigtige point længere. Alle ungerne går kun op i hvad regressionsmodellen har at sige.

Besvar