Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Sønderhof » 9. feb 2018, 15:30

De Fem skrev:
9000AaB skrev:
De Fem skrev:Ifølge EB så lever Lyngby frem til sommer på lokale dollars og derefter kan udenlandske investorer måske tage over.

Lidt ærgerligt for dem, at fire mand fra truppen er smuttet i mellemtiden, men sådan går det når man ikke betaler sine regninger.
Men det trods alt det bedste udfald for AaB hvis i spørg mig.
Jow jow, og for ligaen også. Har intet imod fodbold i Lyngby, men det var måske lidt usmart at de skulle køre en model hvor deres udgifter og indtægter på inden måde matchede.
Det er desværre sådan, at langt de fleste klubber herhjemme er drevet. Lyngby, Brøndby, FCM, AGF og FCK kører vel alle med kæmpe driftsunderskud.
De er alle afhængige af pengemænd/spillersalg/Europæiske gruppespil.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af De Fem » 9. feb 2018, 15:51

Sønderhof skrev:
De Fem skrev:
9000AaB skrev:
De Fem skrev:Ifølge EB så lever Lyngby frem til sommer på lokale dollars og derefter kan udenlandske investorer måske tage over.

Lidt ærgerligt for dem, at fire mand fra truppen er smuttet i mellemtiden, men sådan går det når man ikke betaler sine regninger.
Men det trods alt det bedste udfald for AaB hvis i spørg mig.
Jow jow, og for ligaen også. Har intet imod fodbold i Lyngby, men det var måske lidt usmart at de skulle køre en model hvor deres udgifter og indtægter på inden måde matchede.
Det er desværre sådan, at langt de fleste klubber herhjemme er drevet. Lyngby, Brøndby, FCM, AGF og FCK kører vel alle med kæmpe driftsunderskud.
De er alle afhængige af pengemænd/spillersalg/Europæiske gruppespil.
Du har ret. Lad os lave en piratliga, hvor vi spiller imod Horsens i den virkelige table leauge/i] hvor pointene afregnes af FCM på table of justice.

seamann

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af seamann » 9. feb 2018, 16:11

Sønderhof skrev:
De Fem skrev:
9000AaB skrev:
De Fem skrev:Ifølge EB så lever Lyngby frem til sommer på lokale dollars og derefter kan udenlandske investorer måske tage over.

Lidt ærgerligt for dem, at fire mand fra truppen er smuttet i mellemtiden, men sådan går det når man ikke betaler sine regninger.
Men det trods alt det bedste udfald for AaB hvis i spørg mig.
Jow jow, og for ligaen også. Har intet imod fodbold i Lyngby, men det var måske lidt usmart at de skulle køre en model hvor deres udgifter og indtægter på inden måde matchede.
Det er desværre sådan, at langt de fleste klubber herhjemme er drevet. Lyngby, Brøndby, FCM, AGF og FCK kører vel alle med kæmpe driftsunderskud.
De er alle afhængige af pengemænd/spillersalg/Europæiske gruppespil.
1. De selskaber du nævner er ikke "langt de fleste". Det er 5 styk.
2. FCK har igennem mange år haft driftsoverskud (PS&E). FCM kan vist ikke undgå driftsoverskud med de seneste salg. Så de 5 er 3-4 stykker.
3. Mange selskaber er afhængige af pengemænd/spillersalg/europæisk gruppespil. Fx AaB A/S.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jakobsen » 10. feb 2018, 09:26

Som eksil-nordjyde i Kbh. burde jeg vel være glad for, at Lyngby overlever da det medfører større sandsynlighed for aways i Kbh. området. Dog synes jeg også, at der tegner sig et billede af en klub der ikke drives på ordentlig vis. Sidst de var oppe var der alt rodet med kontrakterne og, hvor man gav ting udover lønnen således, at man kunne bypasse kravet om egenkapitalens størrelse (som er afskaffet nu). Nu har der så været hele cirkusset, hvor man har hentet spillere selvom der ikke var penge i kassen og samtidig været på en sikkert dyr træningslejr i Portugal. Derudover holdt min sig heller ikke tilbage med indkøbene i sommer selvom jungletrommerne ang. Lyngbys økonomi har lydt længe. De har haft alle chancer for at tilpasse deres udgifter til at matche deres indkomst ved enten at sælge eller undlade at hente spillere. Lyngby har opført som et galehus i Serie B og var de gået konkurs havde de i den grad fortjent det.

Jeg er med på, at der også er pengemænd inde over andre steder, men de steder er der trods alt også andre indtægtskilder i form af flere TV-penge, sponsorer tilskuertal i en helt anden størrelsesorden. Derfor synes jeg egentlig der en ret stor gradsforskel på Lyngby som udefra ligner nogen der lever meget over evne end så mange andre. I Brøndby er Jan Bech nok forskellen på Mukthar eller ikke-Mukthar, men de ville givet have et ganske kapabelt hold uanset.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 11. feb 2018, 14:26

Det er ikke kun nordjyder der viser deres hold ryggen. Godt nok en yderst tam kulisse der er i Odense til kampen mod FC Helsingør, hvis man ikke vidste bedre så er rammerne på Fyn en træningskamp værdig.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 11. feb 2018, 15:43

Så mangler vi bare en Hobro-sejr i morgen, så har det været en ganske forfærdelig runde set med AaB-briller.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlemmingMG
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13. maj 2017, 17:46
Favoritspiller: Kasper Risgaard

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlemmingMG » 11. feb 2018, 15:47

OB igang med at pulverisere Helsingør. 3 point til dem plus at de får rykket godt på deres målscore ift os - og får et ordentlig skud selvtillid selvom det er på en billig baggrund. Der er virkelig ikke råd til mange missere i de sidste kampe i grundspillet for vores vedkommende. Ret beset skal vi vel vinde på søndag mod BIF for at vi kan bibeholde en realistisk forventning om top 6. Der er pres på drengen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 11. feb 2018, 17:55

FlemmingMG skrev:OB igang med at pulverisere Helsingør. 3 point til dem plus at de får rykket godt på deres målscore ift os - og får et ordentlig skud selvtillid selvom det er på en billig baggrund. Der er virkelig ikke råd til mange missere i de sidste kampe i grundspillet for vores vedkommende. Ret beset skal vi vel vinde på søndag mod BIF for at vi kan bibeholde en realistisk forventning om top 6. Der er pres på drengen
Ro på. Vi er to point efter OB, og i de sidste seks kampe skal de møde Nordsjælland, Brøndby og København på udebane. Derudover ligger både Horsens og Hobro inden for ét points afstand i skrivende stund.

Der er masser af muligheder for at komme i top-6 - også hvis vi skulle tabe på søndag. Det kræver nok at vi vinder tre af de sidste seks kampe, men det er helt forkert at lægge sådan et pres på inden kampen på søndag. Det ville være helt fint at få et X mod Brøndby.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 11. feb 2018, 23:57

Yankee skrev:
FlemmingMG skrev:OB igang med at pulverisere Helsingør. 3 point til dem plus at de får rykket godt på deres målscore ift os - og får et ordentlig skud selvtillid selvom det er på en billig baggrund. Der er virkelig ikke råd til mange missere i de sidste kampe i grundspillet for vores vedkommende. Ret beset skal vi vel vinde på søndag mod BIF for at vi kan bibeholde en realistisk forventning om top 6. Der er pres på drengen
Ro på. Vi er to point efter OB, og i de sidste seks kampe skal de møde Nordsjælland, Brøndby og København på udebane. Derudover ligger både Horsens og Hobro inden for ét points afstand i skrivende stund.

Der er masser af muligheder for at komme i top-6 - også hvis vi skulle tabe på søndag. Det kræver nok at vi vinder tre af de sidste seks kampe, men det er helt forkert at lægge sådan et pres på inden kampen på søndag. Det ville være helt fint at få et X mod Brøndby.
Vi taber til et hold, der har mistet deres ubestridte største profil. Har et hav af skader, samt mere end tvivlsomme træningsresultater. Et kryds er acceptabel mod Brøndby, men vi giver ikke os selv meget plads til at fejle i en spurt på blot syv kampe, når vi ikke bare smider point, men alle tre mod en modstander som i lørdags. Jeg har svært ved at se tre sikre point mod hverken FCN, SønderjyskE eller Horsens
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jakobsen » 12. feb 2018, 13:56

FlemmingMG skrev:OB igang med at pulverisere Helsingør. 3 point til dem plus at de får rykket godt på deres målscore ift os - og får et ordentlig skud selvtillid selvom det er på en billig baggrund. Der er virkelig ikke råd til mange missere i de sidste kampe i grundspillet for vores vedkommende. Ret beset skal vi vel vinde på søndag mod BIF for at vi kan bibeholde en realistisk forventning om top 6. Der er pres på drengen
Vi vinder garangeret over Brøndby og så er alt tilgivet. Det er så typisk AaB at lave en halvhjertet præstation mod et bundhold for ugen efter at stå knivskarpt mod et af de andre store hold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Maglau » 12. feb 2018, 16:43

Jakobsen skrev:
FlemmingMG skrev:OB igang med at pulverisere Helsingør. 3 point til dem plus at de får rykket godt på deres målscore ift os - og får et ordentlig skud selvtillid selvom det er på en billig baggrund. Der er virkelig ikke råd til mange missere i de sidste kampe i grundspillet for vores vedkommende. Ret beset skal vi vel vinde på søndag mod BIF for at vi kan bibeholde en realistisk forventning om top 6. Der er pres på drengen
Vi vinder garangeret over Brøndby og så er alt tilgivet. Det er så typisk AaB at lave en halvhjertet præstation mod et bundhold for ugen efter at stå knivskarpt mod et af de andre store hold.
For et par sæsoner siden så ja - det ville det AaB som jeg elsker for uforudsigelighed, op og nedture fra kamp til kamp og sæson til sæson - stabilitet har aldrig været AaB. Udspilning af FCK og BIF på hjemmebane og udebane nederlag til bundhold. Slutte som nr 4-6 i 5-7 sæsoner for så at bliver mester. I love it.

Men lige nu i den her sæson så nej - i andre sæsoner ville vi have vundet over FCK i den sidste kamp inden jul hvor vi var bedst og et mål fra at slutte efteråret af på en 4 plads, i stedet spiller vi 1-1 og taber godt nok planmæssigt efterfølgende til SIF.

BIF kampen lugter af livrem og seler. 5-4-1 og en 0-0. Vi falder ikke igennem mere siden 4-1 til sønderjyske, men vi brænder den kraftedme heller ikke af mere og udspiller københavner topholdene på hjemmebane.

Det er blevet så leverpostejsagtigt det kan være.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af De Fem » 14. feb 2018, 08:44

Ewiiiiiii siger stop for at betale for OB. Det giver heller ikke mening, heller ikke da Energi Nord betalte for stadion.

https://finans.dk/erhverv/ECE10301926/l ... ctxref=ext

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 13:48

https://www.bold.dk/video/?id=32897

Læg lige mærke til speakeren ved Midtjyllands scoringer. Lyder som en de har hentet nede på den lokale bodega op til kampen...

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af dyhrmaN » 19. feb 2018, 17:58

Gamen skrev:https://www.bold.dk/video/?id=32897

Læg lige mærke til speakeren ved Midtjyllands scoringer. Lyder som en de har hentet nede på den lokale bodega op til kampen...
Er det ikke Hekler?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af MrBangDK » 19. feb 2018, 19:46

Gamen skrev:https://www.bold.dk/video/?id=32897

Læg lige mærke til speakeren ved Midtjyllands scoringer. Lyder som en de har hentet nede på den lokale bodega op til kampen...
Lyder som en der godt kunne trænge til et anger management kursus :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2018, 11:09

MrBangDK skrev:
Gamen skrev:https://www.bold.dk/video/?id=32897

Læg lige mærke til speakeren ved Midtjyllands scoringer. Lyder som en de har hentet nede på den lokale bodega op til kampen...
Lyder som en der godt kunne trænge til et anger management kursus :D
Mon han også er Lupus i fritiden?
https://ekstrabladet.dk/112/politi-ulve ... rg/7048189
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af le Cid » 20. feb 2018, 13:07

Jakobsen skrev:
MrBangDK skrev:
Gamen skrev:https://www.bold.dk/video/?id=32897

Læg lige mærke til speakeren ved Midtjyllands scoringer. Lyder som en de har hentet nede på den lokale bodega op til kampen...
Lyder som en der godt kunne trænge til et anger management kursus :D
Mon han også er Lupus i fritiden?
https://ekstrabladet.dk/112/politi-ulve ... rg/7048189
Nope - Lupus er halvt svensker og taler med tydelig svensk accent :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. feb 2018, 14:48

Jeg kan ikke være mere enig, det kan kun gå for langsomt med at beskære Superligaen:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen

Tilskuere og tv seere flygter fra Superligaen hvorfor der skal ske et eller andet, hvis ikke risikerer klubberne at stå dårligt når tv rettighederne næste gang skal genforhandles

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af le Cid » 21. feb 2018, 14:54

frederikshavneren skrev:Jeg kan ikke være mere enig, det kan kun gå for langsomt med at beskære Superligaen:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen

Tilskuere og tv seere flygter fra Superligaen hvorfor der skal ske et eller andet, hvis ikke risikerer klubberne at stå dårligt når tv rettighederne næste gang skal genforhandles
Problemet er næppe antallet af hold. Når selv kampe som AaB-BIF trækker meget få tilskuere, så er der tale om et helt andet problem, og jeg skyder skylden på den latterlige struktur. Mange andre ligaer kan snildt bære mere end 10-12 hold - i Sverige og Norge klarer de sig mig bekendt fint med 16 hold i den bedste række.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 21. feb 2018, 15:13

Et eller andet skal der i hvert fald ske, og når dem, der betaler for gildet vil have færre hold, er det jo nok den vej det går.

Det er et kæmpeproblem, at tilskuerne vælger superligaen fra. Jeg har gransket ikke seertallene, men kigger man på tilskuertallene, så peakede interessen for superligaen for omkring ti år siden. Og i sidste sæson tog det gennemsnitlige tilskuertal et ordentligt hug ned med et fald på over 17 procent.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar