Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 16:01

Forza skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:Er det ikke lidt forsimplet, trods alt, at sidestille enhver indskiftning af MC med, at hele holdet befales i betondefensiv? Kunne det måske tænkes, at det skal give plads til, at Risgård får en mere offensiv rolle?
Hvad mener du at et bytte af Rolim med MC er udtryk for?
Prøv at læse mit forrige indlæg.
Det kan jo også tænkes, at MC er tiltænkt en offensiv rolle på høje bolde i FCN's felt.

Dommeren er godtnok ringe.
Du mener ikke at man havde sat Safranko ind der hvis det havde været formålet?
Du mener ikke, man kunne tænke så offensivt at det kunne være fint med både MC og Safranko på høje bolde?

Skal vi prøve med en mere opbyggelig debatform, i stedet for de der små-hånlige retoriske spørgsmål?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 416
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Bisgaard » 25. feb 2018, 16:01

Forza skrev:
FIDEL skrev:Hvad fanden ligner det at skifte Safranko ind SÅ sent? Wieghorst er den vildeste vatarm.
Glæder mig til at han og Gaarde bliver fyret. Sikke et par gigantiske fusere.
Man var tydeligvis mere end tilfreds med 1-1 (igen), indtil udvisningen. Vi kommer aldrig i top 6 med den mentalitet.
Glem ALT om top 6, det vil kræve et mirakel. Vi må se det som 1 point til nedrykningsspillet. Desværre....
Kom nu igang AaB!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Pastorius » 25. feb 2018, 16:03

Forza skrev:
FIDEL skrev:Hvad fanden ligner det at skifte Safranko ind SÅ sent? Wieghorst er den vildeste vatarm.
Glæder mig til at han og Gaarde bliver fyret. Sikke et par gigantiske fusere.
Man var tydeligvis mere end tilfreds med 1-1 (igen), indtil udvisningen. Vi kommer aldrig i top 6 med den mentalitet.
Jeg synes top-6 er underordnet - det kan vi sådan set sagtens nå endnu. Problemet er at vi er milevidt fra at indløse det potentiale der er i truppen. Det er næsten udelukkende trænerens ansvar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Forza » 25. feb 2018, 16:04

Funky skrev:
Forza skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:Er det ikke lidt forsimplet, trods alt, at sidestille enhver indskiftning af MC med, at hele holdet befales i betondefensiv? Kunne det måske tænkes, at det skal give plads til, at Risgård får en mere offensiv rolle?
Hvad mener du at et bytte af Rolim med MC er udtryk for?
Prøv at læse mit forrige indlæg.
Det kan jo også tænkes, at MC er tiltænkt en offensiv rolle på høje bolde i FCN's felt.

Dommeren er godtnok ringe.
Du mener ikke at man havde sat Safranko ind der hvis det havde været formålet?
Du mener ikke, man kunne tænke så offensivt at det kunne være fint med både MC og Safranko på høje bolde?

Skal vi prøve med en mere opbyggelig debatform, i stedet for de der små-hånlige retoriske spørgsmål?
Det er skam slet ikke et forsøg på at være hånlig, jeg kan bare slet ikke følge din argumentation.

Nu var Safranko jo ikke på banen på daværende tidspunkt, man lavede denne udskiftning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Pastorius » 25. feb 2018, 16:05

Bisgaard skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:Hvad fanden ligner det at skifte Safranko ind SÅ sent? Wieghorst er den vildeste vatarm.
Glæder mig til at han og Gaarde bliver fyret. Sikke et par gigantiske fusere.
Man var tydeligvis mere end tilfreds med 1-1 (igen), indtil udvisningen. Vi kommer aldrig i top 6 med den mentalitet.
Glem ALT om top 6, det vil kræve et mirakel. Vi må se det som 1 point til nedrykningsspillet. Desværre....
Vi er efter dagens runde maks 1 point og en dårlig målscore fra top-seks. Det skal vi da selvfølgelig gå efter. Det er bare langt fra nok til at kunne redde Wieghorst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Maglau » 25. feb 2018, 16:07

Synes det er en helt igennem ok udskiftning at sætte MC fremfor Rolim som slet ikke er med de sidste 10 min inden han bliver taget ud.
For at kunne skabe noget offensivt er man ofte nødt til at tage kontrol og den var vi ved at miste bla pga Rolims fravær.
Synes at vi var det bedre hold i 2 halvleg og er ret træt af at vi ikke kam spille en hel kamp for fuld skrue. Alt for ofte har præsteret dag og nat halvlege
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Forza » 25. feb 2018, 16:08

Pastorius skrev:
Bisgaard skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:Hvad fanden ligner det at skifte Safranko ind SÅ sent? Wieghorst er den vildeste vatarm.
Glæder mig til at han og Gaarde bliver fyret. Sikke et par gigantiske fusere.
Man var tydeligvis mere end tilfreds med 1-1 (igen), indtil udvisningen. Vi kommer aldrig i top 6 med den mentalitet.
Glem ALT om top 6, det vil kræve et mirakel. Vi må se det som 1 point til nedrykningsspillet. Desværre....
Vi er efter dagens runde maks 1 point og en dårlig målscore fra top-seks. Det skal vi da selvfølgelig gå efter. Det er bare langt fra nok til at kunne redde Wieghorst.
I min optik er stillingen bare slet ikke det altafgørende i forhold til vurderingen af Wieghorst. Uanset om vi bliver nr. 5 eller nr 8 så synes jeg stadig vores taktiske oplæg sejler. Vi er udelukkende inde i en dårlig udvikling og vi har vel reelt set intet bygget på sin leverpostejs Lars.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 16:12

Forza skrev:
Funky skrev:
Forza skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:Er det ikke lidt forsimplet, trods alt, at sidestille enhver indskiftning af MC med, at hele holdet befales i betondefensiv? Kunne det måske tænkes, at det skal give plads til, at Risgård får en mere offensiv rolle?
Hvad mener du at et bytte af Rolim med MC er udtryk for?
Prøv at læse mit forrige indlæg.
Det kan jo også tænkes, at MC er tiltænkt en offensiv rolle på høje bolde i FCN's felt.

Dommeren er godtnok ringe.
Du mener ikke at man havde sat Safranko ind der hvis det havde været formålet?
Du mener ikke, man kunne tænke så offensivt at det kunne være fint med både MC og Safranko på høje bolde?

Skal vi prøve med en mere opbyggelig debatform, i stedet for de der små-hånlige retoriske spørgsmål?
Det er skam slet ikke et forsøg på at være hånlig, jeg kan bare slet ikke følge din argumentation.

Nu var Safranko jo ikke på banen på daværende tidspunkt, man lavede denne udskiftning.
Fair nok. Den var heller ikke udelukkende møntet på dig.
MC har ikke Rolims offensive kvaliteter, men han lå da langt fremme, spillede bolden fint videre, eks. ud til Pallesen (som så konsekvent misbrugte det). Han kom ind efter at Risgård var blevet sat ind for Wurtz (det var vel i øvrigt en offensiv indskiftning). Rolim så efter min mening ud til at være gået død, så at han blev byttet var ikke nogen overraskelse. Jeg synes ikke, vi så stærke ud i defensiven på det tidspunkt, så at man valgte MC kan jeg godt forstå. Uden at ville lyde plat, så var vejen til sejr på det tidspunkt også at undgå at give et mål mere væk. Det var vi vel reelt set tættere på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 25. feb 2018, 16:12

Pallesen må have spillet færdig for AaB efter idag
Helt igennem forfærdelig indsats

Han laver et hav af fejl

Men set fra stadion er min klart største bekymring hans vanvittigt dårlige placeringsevne

Jeg har ikke lagt mærke til det på TV før men på stadion kan man tydeligt se han står fejlplaceret hver gang vi her bolden . Han holder slet ikke bredden
Han har ingen forudseenhed i hvornår han skal løbe frem osv
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af troelsh » 25. feb 2018, 16:13

Idag er endnu et eksempel på at DBU tilgangen er dræbende for vores hold, i anden Halveg begynder vi endelig at presse på og spille direkte, og der var massere af muligheder mod det her fcn hold.

Store plusser til Pohl idag! Og Pallesen ligner ikke en spiller der hører til på det her niveau

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 16:15

Forza skrev:
Pastorius skrev:
Bisgaard skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:Hvad fanden ligner det at skifte Safranko ind SÅ sent? Wieghorst er den vildeste vatarm.
Glæder mig til at han og Gaarde bliver fyret. Sikke et par gigantiske fusere.
Man var tydeligvis mere end tilfreds med 1-1 (igen), indtil udvisningen. Vi kommer aldrig i top 6 med den mentalitet.
Glem ALT om top 6, det vil kræve et mirakel. Vi må se det som 1 point til nedrykningsspillet. Desværre....
Vi er efter dagens runde maks 1 point og en dårlig målscore fra top-seks. Det skal vi da selvfølgelig gå efter. Det er bare langt fra nok til at kunne redde Wieghorst.
I min optik er stillingen bare slet ikke det altafgørende i forhold til vurderingen af Wieghorst. Uanset om vi bliver nr. 5 eller nr 8 så synes jeg stadig vores taktiske oplæg sejler. Vi er udelukkende inde i en dårlig udvikling og vi har vel reelt set intet bygget på sin leverpostejs Lars.
Jeg er enig i, at det er bekymrende hvad vi ser lige nu. Alt den snak om, hvor meget man havde fokuseret på at levere varen mod SIF - og det var et flop. Og ikke kun pga. personlige fejl. SÅ skulle man rigtig ud og hævne det mod BIF. Flop. SÅ var det NU, der skulle leveres mod FCN. Flop.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af mich1596 » 25. feb 2018, 16:16

Forza skrev:
Imer skrev:
Forza skrev:Lad os få Wieghorsts yndlingsspiller Børsting ned på HB og og smide Thellufsen eller MC ind istedet for Pallesen.

Han har godt nok sejlet i dag.
Kan vi ikke godt snart droppe det med at tro, at alle bare kan spille højre back?
Nu har Børsting jo rent faktisk spillet back før for AaB. Og han ville samtidig også kunne lidt fremad i banen og hjælpe Kusk.

Palle har jo været helt væk i denne kamp.
Tror det handler om tillid/mistillid, jeg tror ikke Wieghorst tror på Pallesen, det smitter tydeligtvis af på mandens spil. Hvem der så skal bringes i spil er jo et åbent spørgsmål?
Om ledelsen så magter opgaven er jo spørgsmålet vi snart får svar på, AaB har jo en målsætning og et budget.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 25. feb 2018, 16:16

Rolim og kusk på hver sin kant pynter godt nok vores hold ifht efteråret hvor Flores og Børsting spillede . De to sidste er bedst centralt . Nu her vi rigtigt kreative kanter

Det største problem pt er at vores backs er elendige i begge ender af banen. Det nytter jo ikke kusk og Rolim trækker ind i banen og skaber overtal når der ingen overlap kommer.
Ahlman + PK næste gang
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Elscorpio » 25. feb 2018, 16:20

Wieghorst og Gaarde ud, de er igang med at ødelægge vores klub. Der er ingen rød tråd i det de foretager sig.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Elscorpio » 25. feb 2018, 16:23

Funky skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Bisgaard skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:Hvad fanden ligner det at skifte Safranko ind SÅ sent? Wieghorst er den vildeste vatarm.
Glæder mig til at han og Gaarde bliver fyret. Sikke et par gigantiske fusere.
Man var tydeligvis mere end tilfreds med 1-1 (igen), indtil udvisningen. Vi kommer aldrig i top 6 med den mentalitet.
Glem ALT om top 6, det vil kræve et mirakel. Vi må se det som 1 point til nedrykningsspillet. Desværre....
Vi er efter dagens runde maks 1 point og en dårlig målscore fra top-seks. Det skal vi da selvfølgelig gå efter. Det er bare langt fra nok til at kunne redde Wieghorst.
I min optik er stillingen bare slet ikke det altafgørende i forhold til vurderingen af Wieghorst. Uanset om vi bliver nr. 5 eller nr 8 så synes jeg stadig vores taktiske oplæg sejler. Vi er udelukkende inde i en dårlig udvikling og vi har vel reelt set intet bygget på sin leverpostejs Lars.
Jeg er enig i, at det er bekymrende hvad vi ser lige nu. Alt den snak om, hvor meget man havde fokuseret på at levere varen mod SIF - og det var et flop. Og ikke kun pga. personlige fejl. SÅ skulle man rigtig ud og hævne det mod BIF. Flop. SÅ var det NU, der skulle leveres mod FCN. Flop.
Vores hold er dødelendigt, Gaarde laver nogle underlige indkøb, det er vel ikke så mærkeligt. Et godt indkøb Kusk kan ikke redde det hele.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 25. feb 2018, 16:30

Ingen udvikling. Som i absolut ingen. Guderne må vide hvad der får nogen herinde til at tro på en positiv fremtid med den nuværende sportslige ledelse ved roret. Vi er elendige og har været det i mere end halvandet år - ingen grund til at forsvare det!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 25. feb 2018, 16:33

Gamen skrev:Ingen udvikling. Som i absolut ingen. Guderne må vide hvad der får nogen herinde til at tro på en positiv fremtid med den nuværende sportslige ledelse ved roret. Vi er elendige og har været det i mere end halvandet år - ingen grund til at forsvare det!
Og det er jo netop det, der er det allermest skræmmende. Og det er sjovt, at både Wieghorst og Gaarde netop snakker om, at her og nu ikke er interessant, men derimod udviklingen. Og der er bare absolut ingen af dem. Så det er oveni utrolig skidt spin af dem begge.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 25. feb 2018, 16:34

Dagens bedste - Pohl
Dagens svageste - Pallesen
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af FIDEL » 25. feb 2018, 16:46

Jeg var optimistisk inden kampen idag, men det er så sidste gang jeg er det med Wieghorst ved roret. Sikke en enorm fiasko den mand er!

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 141
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Aalborgmanden » 25. feb 2018, 16:48

Elscorpio skrev:Wieghorst og Gaarde ud, de er igang med at ødelægge vores klub. Der er ingen rød tråd i det de foretager sig.
Bestyrelsen vil ikke fyre Gaarde.
Gaarde vil ikke fyre Wieghorst
Wieghorst vil ikke fyre Blåbjerg og Børsting.

En lang kæde af svigt på svigt i alle led.

Jeg græmmes.

Besvar