Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 26. feb 2018, 13:00

BoT skrev: Jeg ser det faktisk udelukkende som Wieghorsts udfordring/fejl. Jeg mener helt seriøst, at vi materialemæssigt ligger i den absolut bedre ende i ligaen kun overgået (klart dog) af Brøndby, FCK, FCM og FCN. Resten af holdene har på ingen måde bedre trupper end vores, men flere af holdene har meget tydeligere og afklarede spillemæssige koncepter, hvilket giver dem flere point, end deres spillermateriale egentlig muliggør.

Hobro og Horsens har jo væsentligt dårligere trupper end vores med spillere, som ville falde igennem på mange andre hold, men trænerne får til at yde det maksimale hver eneste gang sammen med holdkammeraterne.

Det har jeg altså en klar forventning til, at en træner i AaB også kan, for der er intet der taler for, at der skulle være en stemning eller en kultur i AaB, der forhindrer en stærk holdpræstation. Tvært i mod.
Materialemæssigt? Målt på hvad? Jeg kan ikke se på vores start-11'er, at vi har brugt 25-30 mio. mere end vores konkurrenter om top 6 i transfer og lønkroner det seneste halvandet år.

Problemet er i høj grad også, at rigtigt mange af vores spillere enten er med pil ned eller status quo rent udviklingsmæssigt de seneste 2-3 år. Børsting, Kasper P., Blåbjerg og Ahlmann - ingen af dem har udviklet sig synderligt, og man frygter mere og mere at deres karriereforløb bliver Patrick Kristensen om igen - tilhører den grå, mediokre masse i 8-10 år, for udelukkende at spille godt i 15-20 % af den tid de har optaget plads i vores trup.
Den type spillere synes jeg vi har alt for mange af i AaB - særligt blandt vores egenopdyrkede talenter. Og ingen af dem er spillere der tager særligt meget ansvar, hvilket er et andet problem. Når jeg ser unge Nordsjælland-spillere svinge taktstokken som i går, så bliver jeg dybt misundelig, når man ser på hvordan vores egne leverer alibipræstation efter alibipræstation. Som om deres ønske er aldrig at blive bedre end at de er garanteret en plads i AaB.

Én ting er et spillemæssigt koncept, noget andet er at have spillere der evner at fungere som et hold. Intet ondt om Würtz og Risgård m. fl., men jeg har på fornemmelsen at det bliver rigtigt sundt at få rusket op i det hierarki der hersker i truppen, og som er blevet endnu mere tydeligt efter tilgangen af udenlandske alibispillere og alt for mange talenter. Jeg tror det er en af forklaringerne på at vi ikke har et fodboldHOLD længere, men 11 spillere, hvoraf langt de fleste er relativt intetsigende fodboldspillere, hvis mangler bliver udstillet på et hold hvor der ikke er et sammentømret koncept.

Der er en træner der har fejlet, og en sportschef der har fejlet. Det gik helt galt, da man hentede en ledertype ind til at supplere Würtz, men som faldt helt igennem (Holgersson). Siden da har det sejlet max., og det gør det stadig. Det hjælper ikke, at vores ungdomsafdeling har det store problem at boldflyttere uden pondus tilsyneladende er i høj kurs der. Det er ikke derfra de fremtidige ledertyper kommer.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af birk » 26. feb 2018, 13:16

Bo T nej det var en fejl af mig. Med top 4 hold mente jeg Brøndby, FcK, Fc Nordsjælland og Fc MIdtjylland. Men tror godt du vidste hvad jeg mente. Men du kan lige forholde dig til de 4 hold, hvis duvil gøre dig ulejligheden. Er dog ikke sikker på at de kunne komme på i alle 4 klubber. Rinne kunne komme på i Fc Midtjylland og Nordsjælland. Men Kan Kusk / OKore komme på nogen af de 4 hold ?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 26. feb 2018, 13:20

birk skrev:Bo T nej det var en fejl af mig. Med top 4 hold mente jeg Brøndby, FcK, Fc Nordsjælland og Fc MIdtjylland. Men tror godt du vidste hvad jeg mente. Men du kan lige forholde dig til de 4 hold, hvis duvil gøre dig ulejligheden. Er dog ikke sikker på at de kunne komme på i alle 4 klubber. Rinne kunne komme på i Fc Midtjylland og Nordsjælland. Men Kan Kusk / OKore komme på nogen af de 4 hold ?
Taget i betragtning af at Midtjylland har villet have Kasper Kusk de sidste 3 transfervinduer, så er jeg ret sikker på at de mener at han ville passe perfekt ind hos dem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BoT » 26. feb 2018, 13:20

Gamen skrev:
BoT skrev: Jeg ser det faktisk udelukkende som Wieghorsts udfordring/fejl. Jeg mener helt seriøst, at vi materialemæssigt ligger i den absolut bedre ende i ligaen kun overgået (klart dog) af Brøndby, FCK, FCM og FCN. Resten af holdene har på ingen måde bedre trupper end vores, men flere af holdene har meget tydeligere og afklarede spillemæssige koncepter, hvilket giver dem flere point, end deres spillermateriale egentlig muliggør.

Hobro og Horsens har jo væsentligt dårligere trupper end vores med spillere, som ville falde igennem på mange andre hold, men trænerne får til at yde det maksimale hver eneste gang sammen med holdkammeraterne.

Det har jeg altså en klar forventning til, at en træner i AaB også kan, for der er intet der taler for, at der skulle være en stemning eller en kultur i AaB, der forhindrer en stærk holdpræstation. Tvært i mod.
Materialemæssigt? Målt på hvad? Jeg kan ikke se på vores start-11'er, at vi har brugt 25-30 mio. mere end vores konkurrenter om top 6 i transfer og lønkroner det seneste halvandet år.

Problemet er i høj grad også, at rigtigt mange af vores spillere enten er med pil ned eller status quo rent udviklingsmæssigt de seneste 2-3 år. Børsting, Kasper P., Blåbjerg og Ahlmann - ingen af dem har udviklet sig synderligt, og man frygter mere og mere at deres karriereforløb bliver Patrick Kristensen om igen - tilhører den grå, mediokre masse i 8-10 år, for udelukkende at spille godt i 15-20 % af den tid de har optaget plads i vores trup.
Den type spillere synes jeg vi har alt for mange af i AaB - særligt blandt vores egenopdyrkede talenter. Og ingen af dem er spillere der tager særligt meget ansvar, hvilket er et andet problem. Når jeg ser unge Nordsjælland-spillere svinge taktstokken som i går, så bliver jeg dybt misundelig, når man ser på hvordan vores egne leverer alibipræstation efter alibipræstation. Som om deres ønske er aldrig at blive bedre end at de er garanteret en plads i AaB.

Én ting er et spillemæssigt koncept, noget andet er at have spillere der evner at fungere som et hold. Intet ondt om Würtz og Risgård m. fl., men jeg har på fornemmelsen at det bliver rigtigt sundt at få rusket op i det hierarki der hersker i truppen, og som er blevet endnu mere tydeligt efter tilgangen af udenlandske alibispillere og alt for mange talenter. Jeg tror det er en af forklaringerne på at vi ikke har et fodboldHOLD længere, men 11 spillere, hvoraf langt de fleste er relativt intetsigende fodboldspillere, hvis mangler bliver udstillet på et hold hvor der ikke er et sammentømret koncept.

Der er en træner der har fejlet, og en sportschef der har fejlet. Det gik helt galt, da man hentede en ledertype ind til at supplere Würtz, men som faldt helt igennem (Holgersson). Siden da har det sejlet max., og det gør det stadig. Det hjælper ikke, at vores ungdomsafdeling har det store problem at boldflyttere uden pondus tilsyneladende er i høj kurs der. Det er ikke derfra de fremtidige ledertyper kommer.
Nu ved jeg udmærket, at vi to aldrig bliver helt enige om vurderingen af bestemte spillere. Men konkurrerende hold som OB, Horsens, Hobro og AGF er altså fyldt med spillere med samme kvalitet som Blåbjerg, KP, Børsting og Ahlmann - som ret beset er udmærkede trupspillere. Vores problem har i langt højere grad været, at de spillere, der har været tiltænkt en rolle i toppen af truppen, ikke har leveret - Würtz, Risgård, Okore, Safranko, Flores - og inden det også Holgersson og Meilinger.

Vores "egne" spillere ville i på et mere velfungerende hold let kunne levere solide præstationer. (Og man ville også kunne argumentere for, at folk som KP og Børsting allerede gør det nu).

Men se en spiller som Kasper Kusk - helt uden diskussion en fremragende spiller - men også i går virker det meget som om, han skal fungere på egen hånd. Altså hans medspillere giver ham bolden, og så håber de allesammen, at der sker noget. Lidt samme med Rolim og Pohl.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 13:31

Gamen skrev:
BoT skrev: Jeg ser det faktisk udelukkende som Wieghorsts udfordring/fejl. Jeg mener helt seriøst, at vi materialemæssigt ligger i den absolut bedre ende i ligaen kun overgået (klart dog) af Brøndby, FCK, FCM og FCN. Resten af holdene har på ingen måde bedre trupper end vores, men flere af holdene har meget tydeligere og afklarede spillemæssige koncepter, hvilket giver dem flere point, end deres spillermateriale egentlig muliggør.

Hobro og Horsens har jo væsentligt dårligere trupper end vores med spillere, som ville falde igennem på mange andre hold, men trænerne får til at yde det maksimale hver eneste gang sammen med holdkammeraterne.

Det har jeg altså en klar forventning til, at en træner i AaB også kan, for der er intet der taler for, at der skulle være en stemning eller en kultur i AaB, der forhindrer en stærk holdpræstation. Tvært i mod.
Materialemæssigt? Målt på hvad? Jeg kan ikke se på vores start-11'er, at vi har brugt 25-30 mio. mere end vores konkurrenter om top 6 i transfer og lønkroner det seneste halvandet år.

Problemet er i høj grad også, at rigtigt mange af vores spillere enten er med pil ned eller status quo rent udviklingsmæssigt de seneste 2-3 år. Børsting, Kasper P., Blåbjerg og Ahlmann - ingen af dem har udviklet sig synderligt, og man frygter mere og mere at deres karriereforløb bliver Patrick Kristensen om igen - tilhører den grå, mediokre masse i 8-10 år, for udelukkende at spille godt i 15-20 % af den tid de har optaget plads i vores trup.
Den type spillere synes jeg vi har alt for mange af i AaB - særligt blandt vores egenopdyrkede talenter. Og ingen af dem er spillere der tager særligt meget ansvar, hvilket er et andet problem. Når jeg ser unge Nordsjælland-spillere svinge taktstokken som i går, så bliver jeg dybt misundelig, når man ser på hvordan vores egne leverer alibipræstation efter alibipræstation. Som om deres ønske er aldrig at blive bedre end at de er garanteret en plads i AaB.

Én ting er et spillemæssigt koncept, noget andet er at have spillere der evner at fungere som et hold. Intet ondt om Würtz og Risgård m. fl., men jeg har på fornemmelsen at det bliver rigtigt sundt at få rusket op i det hierarki der hersker i truppen, og som er blevet endnu mere tydeligt efter tilgangen af udenlandske alibispillere og alt for mange talenter. Jeg tror det er en af forklaringerne på at vi ikke har et fodboldHOLD længere, men 11 spillere, hvoraf langt de fleste er relativt intetsigende fodboldspillere, hvis mangler bliver udstillet på et hold hvor der ikke er et sammentømret koncept.

Der er en træner der har fejlet, og en sportschef der har fejlet. Det gik helt galt, da man hentede en ledertype ind til at supplere Würtz, men som faldt helt igennem (Holgersson). Siden da har det sejlet max., og det gør det stadig. Det hjælper ikke, at vores ungdomsafdeling har det store problem at boldflyttere uden pondus tilsyneladende er i høj kurs der. Det er ikke derfra de fremtidige ledertyper kommer.
Jeg er enig med dig.
Det er endvidere dybt bekymrende, at vi har en træner, som har en bestemt spillestil han gerne vil implementere, men nu har han altså haft 2 vinduer til at hente spillere, der passer til Wieghorst foretrukne stil. Det har indtil videre ikke hjulpet en fløjtende fis på hverken resultater eller kvaliteten af spillet på banen.
Der er så mange eksempler på tvivlsomme eller direkte skammelige beslutninger, som Gaarde og Wieghorst har været inde over. Seneste eksempel er Safranko. En angriber der ikke får spilletid, og vel egentlig ikke passer ind i den stil Wieghorst ønsker at praktisere. Han bliver talt op i medierne af særligt Wieghorst, men tillid får han ihvertfald ikke! Det gør boldflytteren Lesniak til gengæld, og jeg kan ikke se at han bidrager med noget som vores egne danske spillere ikke kan. Og så er Lesniak nok truppen absolut dårligste afslutter.

Og HVORFOR har Gaarde og Wieghorst ikke yderligere forstærket de bagerste rækker??! Okore laver stadig personlige fejl, og har stadig nogle mangler i sit spil. Vi har endnu ikke fået en ny leder til det forsvar. Blåbjerg, KP og Okore render på skift og laver personlige fejl - særligt i modstandernes omstillinger hvor de skal spille mand/mand, eller i det opbyggende spil.
Jeg kan ikke forstå hvorfor Wieghorst ikke har fået Gaarde til at hente spillere, som passer bedre ind i en offensiv possesion-stil. Jeg synes ikke, at vi har et hold, der er godt nok til at holde bolden i egne rækker, og gøre det farligt for modstanderne.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 26. feb 2018, 13:33

BoT skrev: Nu ved jeg udmærket, at vi to aldrig bliver helt enige om vurderingen af bestemte spillere. Men konkurrerende hold som OB, Horsens, Hobro og AGF er altså fyldt med spillere med samme kvalitet som Blåbjerg, KP, Børsting og Ahlmann - som ret beset er udmærkede trupspillere. Vores problem har i langt højere grad været, at de spillere, der har været tiltænkt en rolle i toppen af truppen, ikke har leveret - Würtz, Risgård, Okore, Safranko, Flores - og inden det også Holgersson og Meilinger.

Vores "egne" spillere ville i på et mere velfungerende hold let kunne levere solide præstationer. (Og man ville også kunne argumentere for, at folk som KP og Børsting allerede gør det nu).

Men se en spiller som Kasper Kusk - helt uden diskussion en fremragende spiller - men også i går virker det meget som om, han skal fungere på egen hånd. Altså hans medspillere giver ham bolden, og så håber de allesammen, at der sker noget. Lidt samme med Rolim og Pohl.
Horsens og Hobro har også et lønbudget der er halvdelen af vores eget. De har ikke råd til andet. AGF lider under nogle meget voldsomme kontrakter til spillere som Spelmann, Daniel A. m. fl., der ville træde direkte ind i toppen af vores lønhierarki. De har ikke brugt mange transferkroner.

Udmærkede trupspillere, ja, men de har ikke kvaliteteten til at spille fast på et hold der vil i Europa. Ingen af dem har nogle særlige spidskompetencer, og teknisk er specielt Blåbjerg og Børsting helt på månen ifht. at kunne indgå i hurtigt kombinationsspil.

Men hvorfor tror du? Ingen tror på sig selv. Samme mytteritendenser der brød ud i lys lue under Søndergaard (han blev totalt isoleret), var der også skyggen af inden vi begyndte at få point i slutningen af efteråret. Træneren får ikke forløst nogens potentiale med det kujonfodbold der spilles. Her mener jeg at det vil være sundt at få rusket op i hierarkiet. For det er meget tydeligt lige nu, og det flade hierarki på og udenfor banen mener jeg før har været med til at skabe en god holdånd i AaB. Men det kræver spillere der tager ansvar, og her har de udenlandske spillere (der ikke ligefrem har været åbenbaringer), samt en massiv overvægt af unge, uprøvede spillere ikke ligefrem været nogen fordel. Det har Gaarde bestemt sin aktie i - han har talt meget om at bygge et hold op, og en væsentlig del af det er selvfølgelig at have de rigtige spillertyper.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af BoT » 26. feb 2018, 13:33

birk skrev:Bo T nej det var en fejl af mig. Med top 4 hold mente jeg Brøndby, FcK, Fc Nordsjælland og Fc MIdtjylland. Men tror godt du vidste hvad jeg mente. Men du kan lige forholde dig til de 4 hold, hvis duvil gøre dig ulejligheden. Er dog ikke sikker på at de kunne komme på i alle 4 klubber. Rinne kunne komme på i Fc Midtjylland og Nordsjælland. Men Kan Kusk / OKore komme på nogen af de 4 hold ?
Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 26. feb 2018, 13:38

BoT skrev: Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.
For 2,5 år siden skulle vi (ifølge den sportslige strategi, der løb frem til primo 2018) gå igang med at opbygge et nyt (stor)hold, der skulle kunne kæmpe med om de sjove placeringer. Det mål er vi milevidt fra i dag, men det vælger folk behændigt at undlade at kommentere på herinde. I en hvilken som helst anden virksomhed, ville der have rullet hoveder, hvis man havde skudt så langt forbi de mål man som øverste chef selv har været med til at definere for virksomhedens resultater som AaB's sportslige ledelse har gjort. Vi har stået i stampe - totalt i stampe.

Hvis det er målestokken for hvordan AaB udvikler sig, så kommer der til at gå væsentligt længere end 2-4 år, før vi er med på vognen. De andre hold spiller attraktivt, og får solgt deres spillere på det. Vi spiller kujonfodbold, og bliver hånet for at være dødssyge at se på. Dermed forbliver vi sportsligt uattraktive.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 13:51

Gamen skrev:
BoT skrev: Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.
For 2,5 år siden skulle vi (ifølge den sportslige strategi, der løb frem til primo 2018) gå igang med at opbygge et nyt (stor)hold, der skulle kunne kæmpe med om de sjove placeringer. Det mål er vi milevidt fra i dag, men det vælger folk behændigt at undlade at kommentere på herinde. I en hvilken som helst anden virksomhed, ville der have rullet hoveder, hvis man havde skudt så langt forbi de mål man som øverste chef selv har været med til at definere for virksomhedens resultater som AaB's sportslige ledelse har gjort. Vi har stået i stampe - totalt i stampe.

Hvis det er målestokken for hvordan AaB udvikler sig, så kommer der til at gå væsentligt længere end 2-4 år, før vi er med på vognen. De andre hold spiller attraktivt, og får solgt deres spillere på det. Vi spiller kujonfodbold, og bliver hånet for at være dødssyge at se på.
Og her poppede spørgsmålet op i mit hoved: "Vil jeg helst have at AaB lusker sig med i top 6 - eller er det bedre at vi misser top 6 og dermed (måske) kan få vendt bøtten med en ny træner og evt. ny sportsdirektør...!?? Det er ærligt talt tæt på, at jeg håber på det sidste, da jeg ikke kan se Gaardes og Wieghorsts nuværende AaB-hold blive godt nok.
Jeg synes jeg sidder med følelsen af, at AaB hele tiden holder igen i kampene, og det afspejler sig mest af alt på tilskuertallene, og det kan bestyrelsen i AaB IKKE ignorere...!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af gravballe » 26. feb 2018, 14:37

FIDEL skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.
For 2,5 år siden skulle vi (ifølge den sportslige strategi, der løb frem til primo 2018) gå igang med at opbygge et nyt (stor)hold, der skulle kunne kæmpe med om de sjove placeringer. Det mål er vi milevidt fra i dag, men det vælger folk behændigt at undlade at kommentere på herinde. I en hvilken som helst anden virksomhed, ville der have rullet hoveder, hvis man havde skudt så langt forbi de mål man som øverste chef selv har været med til at definere for virksomhedens resultater som AaB's sportslige ledelse har gjort. Vi har stået i stampe - totalt i stampe.

Hvis det er målestokken for hvordan AaB udvikler sig, så kommer der til at gå væsentligt længere end 2-4 år, før vi er med på vognen. De andre hold spiller attraktivt, og får solgt deres spillere på det. Vi spiller kujonfodbold, og bliver hånet for at være dødssyge at se på.
Og her poppede spørgsmålet op i mit hoved: "Vil jeg helst have at AaB lusker sig med i top 6 - eller er det bedre at vi misser top 6 og dermed (måske) kan få vendt bøtten med en ny træner og evt. ny sportsdirektør...!?? Det er ærligt talt tæt på, at jeg håber på det sidste, da jeg ikke kan se Gaardes og Wieghorsts nuværende AaB-hold blive godt nok.
Jeg synes jeg sidder med følelsen af, at AaB hele tiden holder igen i kampene, og det afspejler sig mest af alt på tilskuertallene, og det kan bestyrelsen i AaB IKKE ignorere...!
Det værste er vel et eller andet sted, at AaB har været stor drivkraft efter den nye struktur, en struktur, der altså ikke giver meget arbejdsro til at udvikle hold i. Alt uden for top 6, skal pludselig med lidt uheld bekymre sig om potential nedrykning. Den nye struktur, er til AaB´s fordel, MW tør jo tydelig vis ikke spille offensiv baseret spil, og bygge holdet op med det, i frygt for vi ryger ned, hvilke nu har efterladt os, som et hold der intet kan, og som virkelig kan risikere at rykke ned, hvis vi ender uden for top 6.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 15:39

gravballe skrev:
FIDEL skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.
For 2,5 år siden skulle vi (ifølge den sportslige strategi, der løb frem til primo 2018) gå igang med at opbygge et nyt (stor)hold, der skulle kunne kæmpe med om de sjove placeringer. Det mål er vi milevidt fra i dag, men det vælger folk behændigt at undlade at kommentere på herinde. I en hvilken som helst anden virksomhed, ville der have rullet hoveder, hvis man havde skudt så langt forbi de mål man som øverste chef selv har været med til at definere for virksomhedens resultater som AaB's sportslige ledelse har gjort. Vi har stået i stampe - totalt i stampe.

Hvis det er målestokken for hvordan AaB udvikler sig, så kommer der til at gå væsentligt længere end 2-4 år, før vi er med på vognen. De andre hold spiller attraktivt, og får solgt deres spillere på det. Vi spiller kujonfodbold, og bliver hånet for at være dødssyge at se på.
Og her poppede spørgsmålet op i mit hoved: "Vil jeg helst have at AaB lusker sig med i top 6 - eller er det bedre at vi misser top 6 og dermed (måske) kan få vendt bøtten med en ny træner og evt. ny sportsdirektør...!?? Det er ærligt talt tæt på, at jeg håber på det sidste, da jeg ikke kan se Gaardes og Wieghorsts nuværende AaB-hold blive godt nok.
Jeg synes jeg sidder med følelsen af, at AaB hele tiden holder igen i kampene, og det afspejler sig mest af alt på tilskuertallene, og det kan bestyrelsen i AaB IKKE ignorere...!
Det værste er vel et eller andet sted, at AaB har været stor drivkraft efter den nye struktur, en struktur, der altså ikke giver meget arbejdsro til at udvikle hold i. Alt uden for top 6, skal pludselig med lidt uheld bekymre sig om potential nedrykning. Den nye struktur, er til AaB´s fordel, MW tør jo tydelig vis ikke spille offensiv baseret spil, og bygge holdet op med det, i frygt for vi ryger ned, hvilke nu har efterladt os, som et hold der intet kan, og som virkelig kan risikere at rykke ned, hvis vi ender uden for top 6.
Det er bare så frygteligt, at vi har en trup, der ikke er så gode til at spille det possesion-fodbold, som Wieghorst og Gaarde så gerne vil stå for. Hvorfor har de ikke hentet spillere, der kunne gøre en forskel forholdsvist hurtigt? Kusk og Rinne er vel de eneste spillere, der med det samme kan anses som forstærkninger. Jeg synes simpelthen det er SÅ himmelråbende dårligt arbejde af vores sportslige ledelse!!!
Samtidig har det hidtil set ud til at Wieghorst ikke stoler særligt meget på sin defensiv - Jamen hvorfor så ikke hente spillere ind, der kan hjælpe os defensivt. At hente en Okore, der skal bruge 20+ kampe på at spille sig i form, kombineret med et par under middel centrale forsvarere af egen avl er bare ikke godt nok. Vores backs er også møg ustabile, og Ahlmann har en grim skadesfrekvens.

Steven Madvig
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11. maj 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Steven Madvig » 26. feb 2018, 15:41

Peter Brachmann er også ude med riven, ift tilgangen til kampen i går.

https://soundcloud.com/medianonu/26218-sl

Lyt fra minut 11.40

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Patmand » 26. feb 2018, 15:49

BoT skrev:
birk skrev:Bo T nej det var en fejl af mig. Med top 4 hold mente jeg Brøndby, FcK, Fc Nordsjælland og Fc MIdtjylland. Men tror godt du vidste hvad jeg mente. Men du kan lige forholde dig til de 4 hold, hvis duvil gøre dig ulejligheden. Er dog ikke sikker på at de kunne komme på i alle 4 klubber. Rinne kunne komme på i Fc Midtjylland og Nordsjælland. Men Kan Kusk / OKore komme på nogen af de 4 hold ?
Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.
Nej, det er der givet flere af de hold der ligger foran AaB der er taknemmelige for.

Men når det er sagt, så syntes jeg AaB’s trup indeholder ganske få spillere der kan betegnes som profiler i Superligaen. Der er jeg nok meget på linje med birk. Det er mestendels en stor grå masse med nogle få lyspunkter.
Det er et kæmpe problem fordi det betyder, at alt det arbejde Gaarde har udført siden det seneste mesterskab har ført til...ingenting. Og der er brugt rigeligt med millioner på projekt ‘genopbygning’. Den trup er ikke på vej mod topplaceringer. Det har alle interessenter luret for længst.

Jeg tror man kan finde mange spillere i Hobro, Horsens, Sønderjyske mfl. der snildt kunne erstatte spillere i AaB’s trup.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 16:06

Patmand skrev:
BoT skrev:
birk skrev:Bo T nej det var en fejl af mig. Med top 4 hold mente jeg Brøndby, FcK, Fc Nordsjælland og Fc MIdtjylland. Men tror godt du vidste hvad jeg mente. Men du kan lige forholde dig til de 4 hold, hvis duvil gøre dig ulejligheden. Er dog ikke sikker på at de kunne komme på i alle 4 klubber. Rinne kunne komme på i Fc Midtjylland og Nordsjælland. Men Kan Kusk / OKore komme på nogen af de 4 hold ?
Nu er det jo generelt altid en svær leg at lege "bytte-spillere", men nej, pt. er de fire hold langt foran os. Og selvfølgelig er det top 4, vi gerne vil kæmpe med om, men det ser jeg først ske om 2-4 år. For heldigvis bliver placeringerne ikke altid afgjort på, hvem der spiller for spiller har det bedste hold - men i højere grad på, hvem der har det bedste hold og det mest effektive koncept.
Nej, det er der givet flere af de hold der ligger foran AaB der er taknemmelige for.

Men når det er sagt, så syntes jeg AaB’s trup indeholder ganske få spillere der kan betegnes som profiler i Superligaen. Der er jeg nok meget på linje med birk. Det er mestendels en stor grå masse med nogle få lyspunkter.
Det er et kæmpe problem fordi det betyder, at alt det arbejde Gaarde har udført siden det seneste mesterskab har ført til...ingenting. Og der er brugt rigeligt med millioner på projekt ‘genopbygning’. Den trup er ikke på vej mod topplaceringer. Det har alle interessenter luret for længst.

Jeg tror man kan finde mange spillere i Hobro, Horsens, Sønderjyske mfl. der snildt kunne erstatte spillere i AaB’s trup.
Nu handler det meget om hvilken spillestil man stræber efter. Jeg er f.eks. sikker på, at Horsens ville elske at se Børsting i truppen.

Vi har kun ganske få spillere, som bør være på et hold, der vil spille offensiv possesion-fodbold.
Rinne, Ahlmann, Okore, Lyngø, Risgård, Flores, Rolim, Thellufsen, Kusk, Wessam, Pohl, Ramkilde. Disse spillere er gode nok til at spille offensiv possesion-fodbold, men problemet er jo delvist, at vores træner ikke bruger flere af dem, og delvist, at vi mangler flere spillere med god teknik, temposkift og målfarlighed.
Pohl er så hamrende giftig når han er i det spilhumør igår, men han mangler en makker oppe i front, som kan tage presset af Pohl og score mål, hvilket vi mangler.
Vi bør gå tilbage til at spille med 2 angribere, så vi har en angriber mere til at drage nytte af Pohls spidskompetencer. Vi så det i starten, da Safranko kom til, hvordan ham og Pohl fandt ind i et okay samarbejde. Men tænk lige hvis vi havde en rutineret målræv på toppen sammen med Pohl...puha.
Lad Rolim eller Flores spille på toppen sammen med Pohl, og spil med Kusk og Thellufsen/Flores på kanterne. Det vil give flere mål og et mere underholdende kampbillede. Wieghorst illusion om at være i kontrol holder bare ikke i min verden!

Besvar