Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2018, 01:01

Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:
FIDEL skrev:Alternative sandheder? Fakta kan ret tydeligt ses på resultaterne, de spillere der hentes, og på holdets personlige fejl. Det er absurd.
Jamen lige præcis, derfor er der heller ingen grund til at hidse sig op over @9000AaB, som blot konstaterede, at der ikke var tale om defensive udskiftninger i gårsdagens kamp.
Det er tydeligt, at der blot skal findes noget at skyde MW med jo.
Ja fordi han gør jo et super godt job ik...?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 20. feb 2018, 04:35

Pastorius skrev:
BassogogsVen skrev: Wieghorst er en moderne leder. Dem kan vi godt lide i DK - de gør ikke nogen fortræd.
Stop nu det intetsigende vrøvl.

Man behøver skam ikke være et dumt svin for at være en god leder, og man bliver ikke en god leder af at være et dumt svin.

...og så er det sådan set ligegyldigt hvormange gange du gentager det, det bliver det ikke mere rigtigt af.

En (ren) indpisker som Jacob Michelsen giver måske god mening i Sønderjyske, men hvis man gerne vil spille flot angrebsfordbold, så er det nok andre kompetencer der er mere vigtige. Uanset hvad, så er den del af trænergerningen (coachingen) der foregår på banen groft overvurderet i fodbold, men det hænger nok sammen med at det er der man ser træneren. 95% af hans arbejde foregår altså på andre tidspunkter og andre steder.
Stop nu med at have et åndsvagt lavt abstraktionsniveau som en 5-årig.
Og stop i øvrigt også gerne med stråmændene, nu du er i gang - intet sted er nævnt de "sandheder", du der pludselig opfinder til lejligheden.

I øvrigt er det tankevækkende at se, hvilke trænere AaB har haft de år, de er blevet mestre. 3/4 vil jeg kategorisere som "no bullshit"-trænere; og sjovt nok er AaB's mesterskaber vundet på et stærkt kollektiv, der fungerer som en velsmurt maskine, fordi ingen har været i tvivl om hverken helheden, projektet eller ens egen rolle. Akkurat som Alexander Zorniger.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Debatjuntaen » 20. feb 2018, 09:06

Hold nu lige et ordentligt debatniveau. Det hjælper ikke på argumenterne, at I sidder bag tasterne og skriver grimt til hinanden!!

/Debatjuntaen

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af hje1980 » 20. feb 2018, 09:46

BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
BassogogsVen skrev: Wieghorst er en moderne leder. Dem kan vi godt lide i DK - de gør ikke nogen fortræd.
Stop nu det intetsigende vrøvl.

Man behøver skam ikke være et dumt svin for at være en god leder, og man bliver ikke en god leder af at være et dumt svin.

...og så er det sådan set ligegyldigt hvormange gange du gentager det, det bliver det ikke mere rigtigt af.

En (ren) indpisker som Jacob Michelsen giver måske god mening i Sønderjyske, men hvis man gerne vil spille flot angrebsfordbold, så er det nok andre kompetencer der er mere vigtige. Uanset hvad, så er den del af trænergerningen (coachingen) der foregår på banen groft overvurderet i fodbold, men det hænger nok sammen med at det er der man ser træneren. 95% af hans arbejde foregår altså på andre tidspunkter og andre steder.
Stop nu med at have et åndsvagt lavt abstraktionsniveau som en 5-årig.
Og stop i øvrigt også gerne med stråmændene, nu du er i gang - intet sted er nævnt de "sandheder", du der pludselig opfinder til lejligheden.

I øvrigt er det tankevækkende at se, hvilke trænere AaB har haft de år, de er blevet mestre. 3/4 vil jeg kategorisere som "no bullshit"-trænere; og sjovt nok er AaB's mesterskaber vundet på et stærkt kollektiv, der fungerer som en velsmurt maskine, fordi ingen har været i tvivl om hverken helheden, projektet eller ens egen rolle. Akkurat som Alexander Zorniger.
4/4 af de mesterhold er så også enten købt eller kommet efter 3-5 år EFTER træneren kom til... så måske vi skal lave den sammenligning om 2-4 år når MW har haft samme tid med holdet.
Under både Hamren og Kent Nielsen ville pøblen jo sende de 2 trænere LANGT væk efter de første par sæsoner... akkurat som med MW nu.
Hamren fordi holdet spillede af h..... til (var måske fordi de spillere i starten bare ikke var bedre)
KN fordi holdet var alt for defensivt også spillede dårligt fodbold (var måske fordi de spillere i starten bare ikke var bedre)

Ens for dem begge var at som tiden gik og man fik justeret truppen og stillen til, så blev spillet bedre og begge kulminerede med titler og de dårlige tider var sjovt nok glemt igen.

AaB er bare ikke en klub mere hvor man med et trylleslag kan købe sig til titler - som vi så med vores mesterskab nr. 2 med købene af Matovac, Ståle, Bette-Anders og Strandli.
De penge har AaB ikke til at bruge mere... det er ALT for risikabelt med mindre man som FCM har en daddy der lige kan dække sønnens luderbesøg i ny og næ.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af raekkeettre » 20. feb 2018, 10:06

Jeg synes den seneste kamp med MW virkelig peger fremad!!! - Han stillede med 4 i bagkæden, som jeg absolut ikke troede, og derfor har gjort alle dem til skamme som siger, han hele tiden bare skifter formation efter modstander - og med undtagelse af Blåbjerg gik det faktisk godt med at holde BIF fra store chancer. Jeg tror simpelthen Alhmann er for lang fra formen (eftersigende spillede han en vildt dårlig reserve kamp i mandags) - at vores alternativer bare ikke er bedre på den plads. Han stillede med 3 meget offensive spilleder i Rolim, Kusk og Phol og holdt fast i en 4-5-1 når vi forsvarede og 4-3-3 når vi havde bolden. Jeg synes bænken ser stærkere ud end den har gjort i lang tid, og jeg synes vores offensiv spil havde karakter af noget stort i vente - specielt hvis vi kan få vendt 3 kanten på midten om, så det er Lesniak og Wurtz som 2 6'ere og så Flores som off. midt, lidt ala Eriksen, og så Rolim og Kusk på hver sin side, og så Pohl i front, så kan jeg godt se målene begynde at komme fra flere spillere, og modstanderne vil have mange at holde øje med. Men vi TRÆNGER så meget til en Alhmann er tilbage i topform..Igen, ikke noget MW kan gøre noget ved, han spiller med de spillere der er til rådighed, og jeg tror først nu, at han synes han har de spillere, han skal bruge for at spille hans spil med hurtige kombinationer langs jorden, og mere direkte.

Jeg synes man skal slå en streg i sandet angående MW, for det er først nu folk er ved at være i form, at vi er kommet af med de spillere, som ikke skulle spille en rolle i AaB, og de unge er begyndt at højne vores træningskultur efter et år med seniorerne!

Jeg ved godt det vil pisse en masse af herinde, hvis AaB begynder at klare sig godt med MW i spidsen - men jeg tror alle gerne vil det bedst for drengene!!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af 9520AaB » 20. feb 2018, 12:09

raekkeettre skrev:Jeg synes den seneste kamp med MW virkelig peger fremad!!! - Han stillede med 4 i bagkæden, som jeg absolut ikke troede, og derfor har gjort alle dem til skamme som siger, han hele tiden bare skifter formation efter modstander - og med undtagelse af Blåbjerg gik det faktisk godt med at holde BIF fra store chancer. Jeg tror simpelthen Alhmann er for lang fra formen (eftersigende spillede han en vildt dårlig reserve kamp i mandags) - at vores alternativer bare ikke er bedre på den plads. Han stillede med 3 meget offensive spilleder i Rolim, Kusk og Phol og holdt fast i en 4-5-1 når vi forsvarede og 4-3-3 når vi havde bolden. Jeg synes bænken ser stærkere ud end den har gjort i lang tid, og jeg synes vores offensiv spil havde karakter af noget stort i vente - specielt hvis vi kan få vendt 3 kanten på midten om, så det er Lesniak og Wurtz som 2 6'ere og så Flores som off. midt, lidt ala Eriksen, og så Rolim og Kusk på hver sin side, og så Pohl i front, så kan jeg godt se målene begynde at komme fra flere spillere, og modstanderne vil have mange at holde øje med. Men vi TRÆNGER så meget til en Alhmann er tilbage i topform..Igen, ikke noget MW kan gøre noget ved, han spiller med de spillere der er til rådighed, og jeg tror først nu, at han synes han har de spillere, han skal bruge for at spille hans spil med hurtige kombinationer langs jorden, og mere direkte.

Jeg synes man skal slå en streg i sandet angående MW, for det er først nu folk er ved at være i form, at vi er kommet af med de spillere, som ikke skulle spille en rolle i AaB, og de unge er begyndt at højne vores træningskultur efter et år med seniorerne!

Jeg ved godt det vil pisse en masse af herinde, hvis AaB begynder at klare sig godt med MW i spidsen - men jeg tror alle gerne vil det bedst for drengene!!

Enig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af CphAab » 20. feb 2018, 17:16

I kan jo sige mange flotte ting.

Men vi spillede 1-1 .. 11 mod 10 og i 25 minutter af anden halvleg spillede vi defensivt og det lignede bif var i overtal.

Det er meget svært for mig at se på det og så bagefter være enig i at ‘det går fremad’ :)

Ved ikke helt hvad den der kommentar ‘først nu de er i form’ betyder.. vi har vel samme træning og opstart som
alle andre. Hvis vores spillere ikke er i form samtidig med
alle de andre hold, er det i den grad også trænerens skyld.


Jeg er dog helt enig han bare spiller med dem han har til rådighed. Jeg synes så bare han spiller forkert.

Vores spil er alt for meget side til side og alt for lidt fremad.
Alle kan se det. Bif kunne.. medierne.. Camilla Martin.. selv skide Tøfting kan se det.. undtagen Wieghorst og et par herinde åbenbart.

Det er hans ansvar hvordan vi spiller. Det har intet med form og skader at gøre. Ham der vælger det der røvsyge Morten Olsen bold. Og der ser grimt ud, det er kedeligt og har intet med det ‘seværdige’ fodbold at gøre som Gaarde påstår vi gerne vil spille i Nordjylland.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2018, 19:21

CphAab skrev:I kan jo sige mange flotte ting.

Men vi spillede 1-1 .. 11 mod 10 og i 25 minutter af anden halvleg spillede vi defensivt og det lignede bif var i overtal.

Det er meget svært for mig at se på det og så bagefter være enig i at ‘det går fremad’ :)

Ved ikke helt hvad den der kommentar ‘først nu de er i form’ betyder.. vi har vel samme træning og opstart som
alle andre. Hvis vores spillere ikke er i form samtidig med
alle de andre hold, er det i den grad også trænerens skyld.


Jeg er dog helt enig han bare spiller med dem han har til rådighed. Jeg synes så bare han spiller forkert.

Vores spil er alt for meget side til side og alt for lidt fremad.
Alle kan se det. Bif kunne.. medierne.. Camilla Martin.. selv skide Tøfting kan se det.. undtagen Wieghorst og et par herinde åbenbart.

Det er hans ansvar hvordan vi spiller. Det har intet med form og skader at gøre. Ham der vælger det der røvsyge Morten Olsen bold. Og der ser grimt ud, det er kedeligt og har intet med det ‘seværdige’ fodbold at gøre som Gaarde påstår vi gerne vil spille i Nordjylland.
Meget enig. :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af raekkeettre » 20. feb 2018, 19:47

FIDEL skrev:
CphAab skrev:I kan jo sige mange flotte ting.

Men vi spillede 1-1 .. 11 mod 10 og i 25 minutter af anden halvleg spillede vi defensivt og det lignede bif var i overtal.

Det er meget svært for mig at se på det og så bagefter være enig i at ‘det går fremad’ :)

Ved ikke helt hvad den der kommentar ‘først nu de er i form’ betyder.. vi har vel samme træning og opstart som
alle andre. Hvis vores spillere ikke er i form samtidig med
alle de andre hold, er det i den grad også trænerens skyld.


Jeg er dog helt enig han bare spiller med dem han har til rådighed. Jeg synes så bare han spiller forkert.

Vores spil er alt for meget side til side og alt for lidt fremad.
Alle kan se det. Bif kunne.. medierne.. Camilla Martin.. selv skide Tøfting kan se det.. undtagen Wieghorst og et par herinde åbenbart.

Det er hans ansvar hvordan vi spiller. Det har intet med form og skader at gøre. Ham der vælger det der røvsyge Morten Olsen bold. Og der ser grimt ud, det er kedeligt og har intet med det ‘seværdige’ fodbold at gøre som Gaarde påstår vi gerne vil spille i Nordjylland.
Meget enig. :aabfan:
Som sagt. Det vil pisse en masse af, hvis AaB begynder at spille godt under MW....Smukke Erik, Kent etc...Ville man også væk med inden det blev godt!! Jeg tror MW konceptet kræver rigtig dygtige spillere...og dem tror jeg vi er ved at få.....men jeg glæder mig over det, og ser rigtig trygt på fremtiden...:) Selvom jeg synes Gaarde har gjort processen her til liiige lang nok med nogle knap så fornuftige indkøb....men lad det ligge det er jo MW vi snakker om...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2018, 20:46

raekkeettre skrev:
FIDEL skrev:
CphAab skrev:I kan jo sige mange flotte ting.

Men vi spillede 1-1 .. 11 mod 10 og i 25 minutter af anden halvleg spillede vi defensivt og det lignede bif var i overtal.

Det er meget svært for mig at se på det og så bagefter være enig i at ‘det går fremad’ :)

Ved ikke helt hvad den der kommentar ‘først nu de er i form’ betyder.. vi har vel samme træning og opstart som
alle andre. Hvis vores spillere ikke er i form samtidig med
alle de andre hold, er det i den grad også trænerens skyld.


Jeg er dog helt enig han bare spiller med dem han har til rådighed. Jeg synes så bare han spiller forkert.

Vores spil er alt for meget side til side og alt for lidt fremad.
Alle kan se det. Bif kunne.. medierne.. Camilla Martin.. selv skide Tøfting kan se det.. undtagen Wieghorst og et par herinde åbenbart.

Det er hans ansvar hvordan vi spiller. Det har intet med form og skader at gøre. Ham der vælger det der røvsyge Morten Olsen bold. Og der ser grimt ud, det er kedeligt og har intet med det ‘seværdige’ fodbold at gøre som Gaarde påstår vi gerne vil spille i Nordjylland.
Meget enig. :aabfan:
Som sagt. Det vil pisse en masse af, hvis AaB begynder at spille godt under MW....Smukke Erik, Kent etc...Ville man også væk med inden det blev godt!! Jeg tror MW konceptet kræver rigtig dygtige spillere...og dem tror jeg vi er ved at få.....men jeg glæder mig over det, og ser rigtig trygt på fremtiden...:) Selvom jeg synes Gaarde har gjort processen her til liiige lang nok med nogle knap så fornuftige indkøb....men lad det ligge det er jo MW vi snakker om...
Det kommer aldrig til at pisse mig af hvis AaB begynder at spille godt, men jeg vil gerne medgive at jeg bliver overrasket, hvis det her er vejen til et rigtig stærkt AaB-hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2018, 20:50

raekkeettre skrev:
FIDEL skrev:
CphAab skrev:I kan jo sige mange flotte ting.

Men vi spillede 1-1 .. 11 mod 10 og i 25 minutter af anden halvleg spillede vi defensivt og det lignede bif var i overtal.

Det er meget svært for mig at se på det og så bagefter være enig i at ‘det går fremad’ :)

Ved ikke helt hvad den der kommentar ‘først nu de er i form’ betyder.. vi har vel samme træning og opstart som
alle andre. Hvis vores spillere ikke er i form samtidig med
alle de andre hold, er det i den grad også trænerens skyld.


Jeg er dog helt enig han bare spiller med dem han har til rådighed. Jeg synes så bare han spiller forkert.

Vores spil er alt for meget side til side og alt for lidt fremad.
Alle kan se det. Bif kunne.. medierne.. Camilla Martin.. selv skide Tøfting kan se det.. undtagen Wieghorst og et par herinde åbenbart.

Det er hans ansvar hvordan vi spiller. Det har intet med form og skader at gøre. Ham der vælger det der røvsyge Morten Olsen bold. Og der ser grimt ud, det er kedeligt og har intet med det ‘seværdige’ fodbold at gøre som Gaarde påstår vi gerne vil spille i Nordjylland.
Meget enig. :aabfan:
Som sagt. Det vil pisse en masse af, hvis AaB begynder at spille godt under MW....Smukke Erik, Kent etc...Ville man også væk med inden det blev godt!! Jeg tror MW konceptet kræver rigtig dygtige spillere...og dem tror jeg vi er ved at få.....men jeg glæder mig over det, og ser rigtig trygt på fremtiden...:) Selvom jeg synes Gaarde har gjort processen her til liiige lang nok med nogle knap så fornuftige indkøb....men lad det ligge det er jo MW vi snakker om...
Det vil også gøre mig meget glad hvis wieghorst får det til at fungere. Kritikken af Gaarde og Wieghorst er fuldt ud berettiget, så stop med det der fan-blaming.
Personligt ville jeg ikke have hverken Hamren eller Kent ud, men de havde også bedre stats med holdet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af raekkeettre » 20. feb 2018, 21:09

FIDEL skrev:
raekkeettre skrev:
FIDEL skrev:
CphAab skrev:I kan jo sige mange flotte ting.

Men vi spillede 1-1 .. 11 mod 10 og i 25 minutter af anden halvleg spillede vi defensivt og det lignede bif var i overtal.

Det er meget svært for mig at se på det og så bagefter være enig i at ‘det går fremad’ :)

Ved ikke helt hvad den der kommentar ‘først nu de er i form’ betyder.. vi har vel samme træning og opstart som
alle andre. Hvis vores spillere ikke er i form samtidig med
alle de andre hold, er det i den grad også trænerens skyld.


Jeg er dog helt enig han bare spiller med dem han har til rådighed. Jeg synes så bare han spiller forkert.

Vores spil er alt for meget side til side og alt for lidt fremad.
Alle kan se det. Bif kunne.. medierne.. Camilla Martin.. selv skide Tøfting kan se det.. undtagen Wieghorst og et par herinde åbenbart.

Det er hans ansvar hvordan vi spiller. Det har intet med form og skader at gøre. Ham der vælger det der røvsyge Morten Olsen bold. Og der ser grimt ud, det er kedeligt og har intet med det ‘seværdige’ fodbold at gøre som Gaarde påstår vi gerne vil spille i Nordjylland.
Meget enig. :aabfan:
Som sagt. Det vil pisse en masse af, hvis AaB begynder at spille godt under MW....Smukke Erik, Kent etc...Ville man også væk med inden det blev godt!! Jeg tror MW konceptet kræver rigtig dygtige spillere...og dem tror jeg vi er ved at få.....men jeg glæder mig over det, og ser rigtig trygt på fremtiden...:) Selvom jeg synes Gaarde har gjort processen her til liiige lang nok med nogle knap så fornuftige indkøb....men lad det ligge det er jo MW vi snakker om...
Det vil også gøre mig meget glad hvis wieghorst får det til at fungere. Kritikken af Gaarde og Wieghorst er fuldt ud berettiget, så stop med det der fan-blaming.
Personligt ville jeg ikke have hverken Hamren eller Kent ud, men de havde også bedre stats med holdet.
Kent havde heller ikke rigtig ambitioner med holdet, det var defensiv først i en 2 år inden det offensive kom på....MW kan havde haft for store ambitioner med det hold han havde til rådighed og det har ikke virket! Men, jeg synes at kan se tegningerne til, at den proces de har været igennem er begyndt at virke, og derfor skriver jeg, lad os tegne den streg i sandet, og sige det er nu vi skal se fremgang, det er nu vi skal se et koncept gå igen i vores kampe...Det er NU!! Det eneste jeg synes vi lider under er simpelthen for dårlige spillere til den VB....kryds alt hvad man har for Ahlmann kommer i form...for så synes jeg dælme det ser godt ud....

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 28. feb 2018, 21:19

Det er påfaldende, hvor meget trænere i superligaen har ufatteligt travlt med at rose kommende modstandere til skyerne. Og Wieghorst er en af dem, der er værst (/bedst - alt efter temperament) til det. Men andre følger også godt med.

Jeg skal ikke kunne sige det, dersom der jeg ikke kender til, at der skulle være lavet undersøgelser af dette, men tror I, at det har en effekt indadtil også, når en træner har så travlt med nærmest at hylde modstanderen?

Jeg ved, at det er til medier, der adspørger, og at der bliver sagt meget andet og mere til truppen selv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvilken effekt det evt. kunne have. Også i forhold til det generelle selvbillede, etc.

Måske er det bare mig, men jeg savner virkelig danske trænere, der bare siger: "Jeg vil se 11 knaldhårde pikkemænd i martskulden, og jeg forventer, at de smadrer modstanderen og flår dem fra hinanden!".
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af raekkeettre » 28. feb 2018, 22:51

BassogogsVen skrev:Det er påfaldende, hvor meget trænere i superligaen har ufatteligt travlt med at rose kommende modstandere til skyerne. Og Wieghorst er en af dem, der er værst (/bedst - alt efter temperament) til det. Men andre følger også godt med.

Jeg skal ikke kunne sige det, dersom der jeg ikke kender til, at der skulle være lavet undersøgelser af dette, men tror I, at det har en effekt indadtil også, når en træner har så travlt med nærmest at hylde modstanderen?

Jeg ved, at det er til medier, der adspørger, og at der bliver sagt meget andet og mere til truppen selv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvilken effekt det evt. kunne have. Også i forhold til det generelle selvbillede, etc.

Måske er det bare mig, men jeg savner virkelig danske trænere, der bare siger: "Jeg vil se 11 knaldhårde pikkemænd i martskulden, og jeg forventer, at de smadrer modstanderen og flår dem fra hinanden!".
Godt skrevet!!! Den bedste interne kommunikation er mange gange den eksterne kommunikstion....så jeg er helt enig!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af De Fem » 1. mar 2018, 08:54

BassogogsVen skrev: Måske er det bare mig, men jeg savner virkelig danske trænere, der bare siger: "Jeg vil se 11 knaldhårde pikkemænd i martskulden, og jeg forventer, at de smadrer modstanderen og flår dem fra hinanden!".
"Nu går vi ud og smadrer det pige kor, som var det to pikke der bankede ind i hinanden"-


Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Frygah » 16. aug 2018, 09:55

Tænkte den var bedre her end i "raus-tråden".

https://www.bt.dk/fodbold/wieghorst-kan ... et-frister

Jeg kan ikke helt se hvori interviewet at han siger at udlandet frister, men det er alligevel lidt spændende der ikke er snakket om næste sæson endnu, og de overvejelser han gør sig.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 16. aug 2018, 10:08

Frygah skrev:
16. aug 2018, 09:55
Tænkte den var bedre her end i "raus-tråden".

https://www.bt.dk/fodbold/wieghorst-kan ... et-frister

Jeg kan ikke helt se hvori interviewet at han siger at udlandet frister, men det er alligevel lidt spændende der ikke er snakket om næste sæson endnu, og de overvejelser han gør sig.
Jeg tror egentlig det er ret standard i AaB. Jeg husker i alt fald ikke, at tidligere trænere lang tid før kontraktudløb fik forlænget. Det giver da også rigtig god mening at se, hvordan Wieghorst får tingene til at virke her i den sidste del af sin periode, før man beslutter sig for noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kenneth K » 16. aug 2018, 10:15

Frygah skrev:
16. aug 2018, 09:55
Tænkte den var bedre her end i "raus-tråden".

https://www.bt.dk/fodbold/wieghorst-kan ... et-frister

Jeg kan ikke helt se hvori interviewet at han siger at udlandet frister, men det er alligevel lidt spændende der ikke er snakket om næste sæson endnu, og de overvejelser han gør sig.
Efter min mening, så er det klart mest interessante i artiklen følgende:
Hvor kan setup'et omkring AaB's bedste fodboldhold optimeres?

»Jeg kunne sagtens forestille mig, at man gjorde staben større og havde flere specialister til at hjælper spillerne endnu mere på vej. Men det er også et spørgsmål om økonomi, og det må man have respekt for.«
Det er svært at læse det anderledes end en slet skjult kritik af det sportslige setup, hvor han tilsyneladende mener, at der mangler noget. Er der nogen, som ved hvad Augo og Friis laver/er særligt dygtige eller udfordret i? Dér tænker jeg måske særligt på Augo, hvor jeg aldrig har syntes, at der har været forklaret hvad Augo i grunden er ansat på baggrund af/for. Man kan jo godt frygte, om han i grunden mestendels bare er ansat, fordi han er stolt AaB-dreng, og ikke fordi han har nogle ekstraordinære evner.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hanga » 16. aug 2018, 10:19

Funky skrev:
16. aug 2018, 10:08
Frygah skrev:
16. aug 2018, 09:55
Tænkte den var bedre her end i "raus-tråden".

https://www.bt.dk/fodbold/wieghorst-kan ... et-frister

Jeg kan ikke helt se hvori interviewet at han siger at udlandet frister, men det er alligevel lidt spændende der ikke er snakket om næste sæson endnu, og de overvejelser han gør sig.
Jeg tror egentlig det er ret standard i AaB. Jeg husker i alt fald ikke, at tidligere trænere lang tid før kontraktudløb fik forlænget. Det giver da også rigtig god mening at se, hvordan Wieghorst får tingene til at virke her i den sidste del af sin periode, før man beslutter sig for noget.
Det tror jeg at du har ret i, men mon ikke gerne AaB ville have forlænget med Kent eller Hamren i god tid... I dette tilfælde kan AaB langt fra være overbevist om at Wieghorst er manden der skal føre genopbygningen videre, ligesom at Wieghorst vel mellem linjerne også siger at han er i tvivl om hvorvidt han selv ønsker at være en del af det. Meget kommer til at afhænge af hvordan denne sæson forløber.

Min egen holdning kan naturligvis også bøjes hvis vi helt uventet skulle formå at holde fast i de øjeblikkelige resultater og måske ligefrem spille noget mere sammenhængende fodbold, men ellers er jeg i ikke i tvivl om hvor jeg håber den ender. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vi fik fat i en udefra der kom ind og så AaB med nye øjne, og gerne en energisk personlighed der kunne løfte AaB ud af en meget grå fremtoning, og som kan få fansene og omverdenen på sin side.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 16. aug 2018, 10:29

Hanga skrev:
16. aug 2018, 10:19
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vi fik fat i en udefra der kom ind og så AaB med nye øjne, og gerne en energisk personlighed der kunne løfte AaB ud af en meget grå fremtoning, og som kan få fansene og omverdenen på sin side.
Set i det lys, er det jo lidt ærgerligt at man skal høre Hamrén udtale (ifbm. ansættelsen som islandsk landstræner) at han gerne ville tilbage og være klubtræner, og i øvrigt tættere på far Pelle og mor Kerstin, der bor nogle få hundrede km. nord for Stockholm. Og at der var løse henvendelser fra klubber men ikke noget konkret. AaB kunne godt lige have hyret ham, og så givet ham carte blanche til at foretage en regionalflyvning hjemover i ny og næ.

Besvar