Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af 9800 » 1. mar 2018, 20:20

Nu er der tre hold der spiller om to pladser. FCK er for stærke og fire point foran, de kommer med.
Hobro skal hente tre point på tre hold (fire på det ene) det tror jeg ikke på.
Horsens har det sværeste slutprogram, AaB på papiret det nemmeste.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Maglau » 1. mar 2018, 20:32

Off topic men Brøndby spiller altså lækkert fodbold med fart og energi. Søger hele tiden at den næste aflevering skal være farlig. Troede aldrig jeg skulle sige det men håber mesterskabet lander der
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Funky » 1. mar 2018, 20:34

Maglau skrev:Off topic men Brøndby spiller altså lækkert fodbold med fart og energi. Søger hele tiden at den næste aflevering skal være farlig. Troede aldrig jeg skulle sige det men håber mesterskabet lander der
Jeg sidder også her med en lampeskærm over hovedet og hvisker "kom så Brøndby...." :oops:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Kristian » 1. mar 2018, 20:41

Maglau skrev:Off topic men Brøndby spiller altså lækkert fodbold med fart og energi. Søger hele tiden at den næste aflevering skal være farlig. Troede aldrig jeg skulle sige det men håber mesterskabet lander der
Hehe de har jo også lagt i toppen i 2 år nu og spiller med stor frihed og tør tage alle de svære valg.
Husker at vi også var på det stadie for år tilbage.

De ridder på en bølge og har et godt setup efterhånden. Så mesterskabet skal vel lande der. Fcm skal sq ik have det.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 20:46

Kristian skrev:
Pastorius skrev:Jeg håber 1-0 folket er glade. Jeg synes det var noget lort de sidste 65 minutter. Sådan en kamp her må simpelthen ikke blive spændende og koste os en million advarsler.
Det er 3 point og de var fandme vigtige...

Sig mig havde man virkelig regnet med at det blev flot spil..der blev figtet og nu er vi på tavlen med sejre i år.

Så ja 1-0 folket er glade for vi fik 3 meget vigtige point og nej det var bestemt ikke kønt. Vi kan tage den deffensive indstilling og at vi står godt på banen med. Sønderjyske formår ikke at skabe afgørende chancer.

Kønt var det ikke, men det havde du vel virkelig ikke regnet med.
Det har ikke noget med kønt eller ej at gøre. Det har noget at gøre med det Hamrén kaldte vinder-skalle. Det viser Wieghorst fandme ikke meget af.
Vi skal dominere den her kamp, og vi skal gøre det på modstanderens banehalvdel. Efterhånden som vi skifter vores offensive spillere, har vi ikke noget som helst andet valg end at stille og ned, og håbe på en lang bold til Pohl. Det er hjernedødt.

Jeg kunne have levet med at vi havde startet med at skifte Kusk - han var helt væk i dag. Men jeg synes det er tåbeligt at skifte Rolim på det tidspunkt. Abildgaard kunne have været en fin udskiftning for Børstning (som igen var skidt spillende).

Men vigtigst at alt er at vi ikke må acceptere at trække os tilbage, og forsøge at fedte en 1-0 hjem. Vi er nødt til at prøve at presse for 2-0, dér er vi langt bedre, og alle de advarsler vi fik skrabet til os, kan risikere at bliver dyre senere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Kristian » 1. mar 2018, 20:46

9800 skrev:Nu er der tre hold der spiller om to pladser. FCK er for stærke og fire point foran, de kommer med.
Hobro skal hente tre point på tre hold (fire på det ene) det tror jeg ikke på.
Horsens har det sværeste slutprogram, AaB på papiret det nemmeste.
Er næsten sikker på at 6 point er nol efterhånden.
Horsens har os og BIF de næste to. Vi kan spille os 5 poimt foran Horsens med sejr mandag og mod Randers med alt sandsynlighed. Hobro må også næsten sætte poimt til i de sidste 3.

Tror på det nu

BIF
FCM
FCN
FCK
OB
AaB
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af troelsh » 1. mar 2018, 20:53

Kristian skrev:
9800 skrev:Nu er der tre hold der spiller om to pladser. FCK er for stærke og fire point foran, de kommer med.
Hobro skal hente tre point på tre hold (fire på det ene) det tror jeg ikke på.
Horsens har det sværeste slutprogram, AaB på papiret det nemmeste.
Er næsten sikker på at 6 point er nol efterhånden.
Horsens har os og BIF de næste to. Vi kan spille os 5 poimt foran Horsens med sejr mandag og mod Randers med alt sandsynlighed. Hobro må også næsten sætte poimt til i de sidste 3.

Tror på det nu

BIF
FCM
FCN
FCK
OB
AaB
Mandagens kamp bliver i hvert fald meget afgørende, en skam mc har karantæne vi kunne godt bruge ham til de mange luftdueller der vil komme i den kamp

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Danni » 1. mar 2018, 20:58

Pastorius skrev:
Kristian skrev:
Pastorius skrev:Jeg håber 1-0 folket er glade. Jeg synes det var noget lort de sidste 65 minutter. Sådan en kamp her må simpelthen ikke blive spændende og koste os en million advarsler.
Det er 3 point og de var fandme vigtige...

Sig mig havde man virkelig regnet med at det blev flot spil..der blev figtet og nu er vi på tavlen med sejre i år.

Så ja 1-0 folket er glade for vi fik 3 meget vigtige point og nej det var bestemt ikke kønt. Vi kan tage den deffensive indstilling og at vi står godt på banen med. Sønderjyske formår ikke at skabe afgørende chancer.

Kønt var det ikke, men det havde du vel virkelig ikke regnet med.
Det har ikke noget med kønt eller ej at gøre. Det har noget at gøre med det Hamrén kaldte vinder-skalle. Det viser Wieghorst fandme ikke meget af.
Vi skal dominere den her kamp, og vi skal gøre det på modstanderens banehalvdel. Efterhånden som vi skifter vores offensive spillere, har vi ikke noget som helst andet valg end at stille og ned, og håbe på en lang bold til Pohl. Det er hjernedødt.

Jeg kunne have levet med at vi havde startet med at skifte Kusk - han var helt væk i dag. Men jeg synes det er tåbeligt at skifte Rolim på det tidspunkt. Abildgaard kunne have været en fin udskiftning for Børstning (som igen var skidt spillende).

Men vigtigst at alt er at vi ikke må acceptere at trække os tilbage, og forsøge at fedte en 1-0 hjem. Vi er nødt til at prøve at presse for 2-0, dér er vi langt bedre, og alle de advarsler vi fik skrabet til os, kan risikere at bliver dyre senere.
Altså du mener, vi skal spille på modstanderens banehalvdel, være så gode at kampene ikke er spændende og så må vi heller ikke få advarsler, heller ikke selvom vi vinder. Det synes jeg også kunne fedt:-) Spillerne er altså ikke 11* Messi.
Længe leve arbejderklassen!

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Soren » 1. mar 2018, 21:00

Forza skrev:
troelsh skrev:Med rolims dødbolde har vi fået et helt nyt aspekt i vores offensiv
Hans indlæg på dødbolde er de bedste vi har set i mange mange år i Aalborg. Det kan undre at det tog over et halvt år før han måtte starte på banen.
Kunne det have noget at gøre med lejekontrakten at gøre? Feks at prisen er betinget af antal superligakampe? Så giver det mening at vente til han kan spille 60-70 min + bruge ham i pokalen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Halil » 1. mar 2018, 21:00

BassogogsVen skrev:
Halil skrev:
FIDEL skrev:
Halil skrev:Bør Morten Wieghorst ikke overveje Abildgaard på en kant istedet for Rolim?

Det giver noget mere drøjde og fysik. Kampen skal mosles igennem og han er god på låget. Det er vigtigt for defensiven og offensiven sådan som Wieghorst gerne vil spille.

Desuden gir Abildgaard sig altid 100 %

Ved den gode gavmilde Gud i himlen, hvor jeg håber AaB vinder dette brag i Sønderjylland.
Tjo det har han nok også overvejet, men Rolim kan skabe chancer og score mål, og det har vi brug for. Med MC og Risgård har vi et par drenge der fylder godt i luftspillet, og det er sgu nok der kampen skal afgøres. Derfor kunne Safranko også sagtens få betydning, især hvis vi kommer bagud, så mener jeg at det må være ind med Safranko og så på top med Pohl.
Risgård har også et godt skud, hvilket kan være et farligt våben på en dårlig bane. Jeg tror på sejren!! :aabfan:
Med tanke på hele banesituationen, så vil Sønderjylland nok forsøge at udnytte AaBs mindste spillere i bagkæden. Pallensen bør få genvalg, da han er noget kraftigere og større end PK.

Ellers bliver det som at se Corner score mod Niko Larsen i Pokalfinalen, hvor PK blev tromlet ned af netop Corner.

Det er vigtigt, at der er meget fysik og fight på den dårlige bane. Måske bør Rissi flyttes op på en kant istedet for Kusk også ind med Pølsen. Evt. Safranko som kant med sin store fysik.
Hold op med at kalde ham Corner. Du lyder som en eller anden caffe latte-idiot med en kop lun mælk til 45 kr på Jægersborggade!
Corner er ikke mere i fck. Vågn op.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 21:02

Danni skrev: Altså du mener, vi skal spille på modstanderens banehalvdel, være så gode at kampene ikke er spændende og så må vi heller ikke få advarsler, heller ikke selvom vi vinder. Det synes jeg også kunne fedt:-) Spillerne er altså ikke 11* Messi.
Vi skal i hvert fald prøve - og vi burde være gode nok til at lykkes med det i store dele af en kamp mod Sønderjyske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 21:03

troelsh skrev:
Kristian skrev:
9800 skrev:Nu er der tre hold der spiller om to pladser. FCK er for stærke og fire point foran, de kommer med.
Hobro skal hente tre point på tre hold (fire på det ene) det tror jeg ikke på.
Horsens har det sværeste slutprogram, AaB på papiret det nemmeste.
Er næsten sikker på at 6 point er nol efterhånden.
Horsens har os og BIF de næste to. Vi kan spille os 5 poimt foran Horsens med sejr mandag og mod Randers med alt sandsynlighed. Hobro må også næsten sætte poimt til i de sidste 3.

Tror på det nu

BIF
FCM
FCN
FCK
OB
AaB
Mandagens kamp bliver i hvert fald meget afgørende, en skam mc har karantæne vi kunne godt bruge ham til de mange luftdueller der vil komme i den kamp
Selv hvis vi vinder på mandag, skal vi nok bruge 2 point mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Kristian » 1. mar 2018, 21:12

Pastorius skrev:
Kristian skrev:
Pastorius skrev:Jeg håber 1-0 folket er glade. Jeg synes det var noget lort de sidste 65 minutter. Sådan en kamp her må simpelthen ikke blive spændende og koste os en million advarsler.
Det er 3 point og de var fandme vigtige...

Sig mig havde man virkelig regnet med at det blev flot spil..der blev figtet og nu er vi på tavlen med sejre i år.

Så ja 1-0 folket er glade for vi fik 3 meget vigtige point og nej det var bestemt ikke kønt. Vi kan tage den deffensive indstilling og at vi står godt på banen med. Sønderjyske formår ikke at skabe afgørende chancer.

Kønt var det ikke, men det havde du vel virkelig ikke regnet med.
Det har ikke noget med kønt eller ej at gøre. Det har noget at gøre med det Hamrén kaldte vinder-skalle. Det viser Wieghorst fandme ikke meget af.
Vi skal dominere den her kamp, og vi skal gøre det på modstanderens banehalvdel. Efterhånden som vi skifter vores offensive spillere, har vi ikke noget som helst andet valg end at stille og ned, og håbe på en lang bold til Pohl. Det er hjernedødt.

Jeg kunne have levet med at vi havde startet med at skifte Kusk - han var helt væk i dag. Men jeg synes det er tåbeligt at skifte Rolim på det tidspunkt. Abildgaard kunne have været en fin udskiftning for Børstning (som igen var skidt spillende).

Men vigtigst at alt er at vi ikke må acceptere at trække os tilbage, og forsøge at fedte en 1-0 hjem. Vi er nødt til at prøve at presse for 2-0, dér er vi langt bedre, og alle de advarsler vi fik skrabet til os, kan risikere at bliver dyre senere.
Ahh det er sq lidt noget fis det her.
Så du mener, at vi burde kunne gå ind til kampen og være så naive at tro, at AaB kan sable Sønderjyske over.

Med tanke på at vi ikke har vundet før i dag, så var det den rigtige gameplan man satte. At flere spillere ikke rammer toppen i dag, gør at det kommer til at blive en meget rodet kamp.

Spillerne kæmpede og der var brug for de kampe spillerne tog i dag. At dommeren så ikke fordeler kortene bedre, er så det. MC tog dog et dumt kort i dag.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Kristian » 1. mar 2018, 21:12

Pastorius skrev:
troelsh skrev:
Kristian skrev:
9800 skrev:Nu er der tre hold der spiller om to pladser. FCK er for stærke og fire point foran, de kommer med.
Hobro skal hente tre point på tre hold (fire på det ene) det tror jeg ikke på.
Horsens har det sværeste slutprogram, AaB på papiret det nemmeste.
Er næsten sikker på at 6 point er nol efterhånden.
Horsens har os og BIF de næste to. Vi kan spille os 5 poimt foran Horsens med sejr mandag og mod Randers med alt sandsynlighed. Hobro må også næsten sætte poimt til i de sidste 3.

Tror på det nu

BIF
FCM
FCN
FCK
OB
AaB
Mandagens kamp bliver i hvert fald meget afgørende, en skam mc har karantæne vi kunne godt bruge ham til de mange luftdueller der vil komme i den kamp
Selv hvis vi vinder på mandag, skal vi nok bruge 2 point mere.
Ja 3 + 3 = 6 point :aabfan:
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2018, 21:13

Hjemvendt fra dagens kamp. Ja, det var pissekoldt, men dejligt med en sejr.

Jeg synes faktisk, at der var en forskel fra andre kampe til sidst i kampen. Det blev ikke så forkrampet som det har set ud i andre kampe. Det var håbløst, at der kun blev sparket op imod Pohl, som pudsigt nok ikke kunne klare det hele selv mod tre mand og derfor mistede vi bolden hurtigt. Men jeg så ikke den panik, som jeg har set i en del andre kampe.

Så selvom det var ringe, så mentaliteten væsentlig bedre ud end de sidste kampe.

Hvis negativehattene var konsekvente så ville de råbe på fejlkøb mod Kusk, for han var vel dagens ringeste AaBer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af troelsh » 1. mar 2018, 21:14

Pastorius skrev:
Danni skrev: Altså du mener, vi skal spille på modstanderens banehalvdel, være så gode at kampene ikke er spændende og så må vi heller ikke få advarsler, heller ikke selvom vi vinder. Det synes jeg også kunne fedt:-) Spillerne er altså ikke 11* Messi.
Vi skal i hvert fald prøve - og vi burde være gode nok til at lykkes med det i store dele af en kamp mod Sønderjyske.
Det er urealistisk at tro vi ville kunne rykke spillet frem på deres banehalvdel ved at beholde spillere som Kusk og Rolim på banen, begge spillere havde det svært specielt i anden Halveg hvor banen blev endnu dårligere.

I superligaen spiller man af og til på meget dårlige baner og modstandere der spiller lange bolde, det skal man kunne tilpasse sig og det gjorde vi idag i 2.halveg.
Jeg tror vi havde tabt hvis de udskiftninger ikke var sket

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 21:18

Kristian skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev:
Kristian skrev:
9800 skrev:Nu er der tre hold der spiller om to pladser. FCK er for stærke og fire point foran, de kommer med.
Hobro skal hente tre point på tre hold (fire på det ene) det tror jeg ikke på.
Horsens har det sværeste slutprogram, AaB på papiret det nemmeste.
Er næsten sikker på at 6 point er nol efterhånden.
Horsens har os og BIF de næste to. Vi kan spille os 5 poimt foran Horsens med sejr mandag og mod Randers med alt sandsynlighed. Hobro må også næsten sætte poimt til i de sidste 3.

Tror på det nu

BIF
FCM
FCN
FCK
OB
AaB
Mandagens kamp bliver i hvert fald meget afgørende, en skam mc har karantæne vi kunne godt bruge ham til de mange luftdueller der vil komme i den kamp
Selv hvis vi vinder på mandag, skal vi nok bruge 2 point mere.
Ja 3 + 3 = 6 point :aabfan:
Ja, så burde den være næsten sikker. Tror 5 er nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 21:19

Kristian skrev:
Ahh det er sq lidt noget fis det her.
Så du mener, at vi burde kunne gå ind til kampen og være så naive at tro, at AaB kan sable Sønderjyske over.
Ja - dte er meget præcist. Kan vi ikke det, kan det sgu da være ligegyldigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Gamen » 1. mar 2018, 21:29

FlæskeFrank skrev: Hvis negativehattene var konsekvente så ville de råbe på fejlkøb mod Kusk, for han var vel dagens ringeste AaBer.
Der er nogle dage, hvor dine skriverier er ret hjælpeløse. Det ville være ret paradoksalt efter 4 foregående kampe, hvor han har lavet matchvinderafleveringer, fremtvunget straffe, og vel kreeret 4-5 kæmpechancer alene på hans tempererede afleveringer. Han er en klar forstærkning, i modsætning til meget af det andet lort vi har brugt penge på.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Kristian » 1. mar 2018, 21:32

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Hvis negativehattene var konsekvente så ville de råbe på fejlkøb mod Kusk, for han var vel dagens ringeste AaBer.
Der er nogle dage, hvor dine skriverier er ret hjælpeløse. Det ville være ret paradoksalt efter 4 foregående kampe, hvor han har lavet matchvinderafleveringer, fremtvunget straffe, og vel kreeret 4-5 kæmpechancer alene på hans tempererede afleveringer. Han er en klar forstærkning, i modsætning til meget af det andet lort vi har brugt penge på.
Men Kusk var nu den ringeste af de 11 i dag.
Mon ikke man skal kunne tage en stikpille eller to i ny og næ :thumbsup:
------------------
mvh Kristian

Besvar