AaB - Hvorfor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

AaB - Hvorfor?

Indlæg af raekkeettre » 2. mar 2018, 14:00

Det er blevet mere og mere polariserende at kommer her ind på siden. Du har den daglige kritiker, som er væltet frem det seneste år, og hvor AaB nu er rent guf for dem...AaB bliver den daglige aflastning, og det kan jeg på en måde godt forstå. Det er jo heller ikke et mester hold, men hvor meget det negative skal fylde er jo et personligheds spørgsmål. Så har du de lalleglade optimister, der altid mener at gennembruddet kommer i næste kamp, og man kan se positive tendenser i spillet, spillerne og holdet bag. Og da tryk avler modtryk i den her situation, så kommer det hele bare til at være en kamp om holdning og ret - i stedet for at man holder med AaB!

AaB er jo ikke en defineret størrelse, en person, en virksomhed, en kultur - det er en kraft der bliver tildelt energi af den enkelte fan, spiller, medarbejder, lokal interessenter, nationale interessenter - så når nogle kræver handling, fx fyring af MW - Hvem skal gøre det? Når den klub man holder med, er en ikke eksisterende element, men en kraft - er det hans chef, som man jo hepper på når man tror på AaB, eller er det hans chefs chef, eller hvis man holder med AaB holder man så ikke med alle, som er i centrum af denne her kraft? Indtil de ikke er der mere? - jeg tænker vil alle ikke det bedste for AaB? Retorisk spørgsmål - for det går jeg udfra alle vil, men hvad hjælper så? Måske at vi alle understøtter denne kraft med positivitet - det kan dog være svært, hvis AaB har tabt 4 kampe i træk, og alt ser sort ud - det vedkender jeg, men så holder man da ikke med AaB, men holder med et element, som man har købt dig ret til at afreagere på - positivt som negativt - hver dag - 24/7! Og det må AaB sgu leve under, og det må vi andre faktisk også.....

Men godt nok en svær størrelse det her! For kan jo se det rigtige i alt hvad folk siger - begge grupper i hver ende af polariseringen har jo ret - og de har købt sig denne ret, ved at holde med AaB! Deal with it - og længe leve debatten!!! :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af FIDEL » 2. mar 2018, 14:50

raekkeettre skrev:Det er blevet mere og mere polariserende at kommer her ind på siden. Du har den daglige kritiker, som er væltet frem det seneste år, og hvor AaB nu er rent guf for dem...AaB bliver den daglige aflastning, og det kan jeg på en måde godt forstå. Det er jo heller ikke et mester hold, men hvor meget det negative skal fylde er jo et personligheds spørgsmål. Så har du de lalleglade optimister, der altid mener at gennembruddet kommer i næste kamp, og man kan se positive tendenser i spillet, spillerne og holdet bag. Og da tryk avler modtryk i den her situation, så kommer det hele bare til at være en kamp om holdning og ret - i stedet for at man holder med AaB!

AaB er jo ikke en defineret størrelse, en person, en virksomhed, en kultur - det er en kraft der bliver tildelt energi af den enkelte fan, spiller, medarbejder, lokal interessenter, nationale interessenter - så når nogle kræver handling, fx fyring af MW - Hvem skal gøre det? Når den klub man holder med, er en ikke eksisterende element, men en kraft - er det hans chef, som man jo hepper på når man tror på AaB, eller er det hans chefs chef, eller hvis man holder med AaB holder man så ikke med alle, som er i centrum af denne her kraft? Indtil de ikke er der mere? - jeg tænker vil alle ikke det bedste for AaB? Retorisk spørgsmål - for det går jeg udfra alle vil, men hvad hjælper så? Måske at vi alle understøtter denne kraft med positivitet - det kan dog være svært, hvis AaB har tabt 4 kampe i træk, og alt ser sort ud - det vedkender jeg, men så holder man da ikke med AaB, men holder med et element, som man har købt dig ret til at afreagere på - positivt som negativt - hver dag - 24/7! Og det må AaB sgu leve under, og det må vi andre faktisk også.....

Men godt nok en svær størrelse det her! For kan jo se det rigtige i alt hvad folk siger - begge grupper i hver ende af polariseringen har jo ret - og de har købt sig denne ret, ved at holde med AaB! Deal with it - og længe leve debatten!!! :)
Man skal bare ikke mærke en bestemt bruger som værende negativ, da brugeren sagtens kan være positiv og optimistisk ugen efter. Sådan er fodbold. Det er følelser, og en stor del af éns liv. Der er ikke noget der er rigtigt eller forkert!
Personligt har jeg været meget efter Gaarde og Wieghorst, men jeg kan sagtens glædes over en sejr og godt spil. Men for mig kan det ikke undgåes, at jeg bruger debatsiden som en ventil for frustrationer, skuffelse og vrede. Sådan er fodbold, sådan er livet!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2018, 14:55

Som fan kan jeg sagtens leve med dårlige perioder, de er ikke sjove, bevares, men jeg kan sagtens tage det med, så længe jeg føler, at man på nogle punkter trods alt er på vej i den rigtige retning. Det er bare som om, at man med det nuværende AaB ikke rigtigt kan pege på en specifik del hvor man kan sige "det her gør vi trods alt godt". En ting er at Gaarde ikke har udfyldt rollen som sportsdirektør optimalt, lavet nogle fejlskud og dermed har fået skabt nogle huller i truppen. Men når vi samtidig har en træner der er så åbenlyst inkompetent som Wieghorst, så bliver det hele bare så uendelig ligegyldigt. Manden virker sympatisk, men mange af hans valg får jo også en til at overveje om den hovedskade han fik i BIF-tiden, har slået et eller andet løst i knolden på ham.
En ting er, at man i visse situationer kan være tvunget til at foretage nogle valg der ellers ikke er optimale, men når man eksempelvis konsekvent benytter Børsting som 10'er, så ber' man jo også om, at der ikke skal skabes chancer. Oveni, så spiller vi ofte med to 6'ere, bare for at dræbe al kreativitet, og har i det hele taget et defensivt udgangspunkt på trods af at vi slet ikke har holdet til det. Så ikke nok med, at vi ikke producerer chancer, så er vi også usikre bagi, og lukker det ene idiotmål ind efter det andet. Vi er det hold der har færrest skud i hele sæsonen (endda et godt stykke efter Randers). Hvordan er det lige, at det kan lade sig gøre?
Jeg har på ingen måde noget positivt at sige om Wieghorst, og så længe han er træner, så skal jeg heller ikke se AaBs kampe.

Det er i virkeligheden en uhyggeligt bizar situation. ALLE, som i virkelig alle, kan jo se hvad holdet mangler. Det har været de samme problemer vi har stået med siden Søndergaards 1. halvsæson. Allerede dengang blev der skreget efter en midterforsvar og en central midtbane som erstatning for Risgaard. Midtbanen kom, men fejlede. Midterforsvaren kom aldrig. Først da KEP forsvandt kunne vi finde en erstatning på trods af, at det nærmere er en erstatning for Thelander der har været behov for.
Det er ikke engang fordi vi mangler penge. Emner burde der også være rigeligt af. Midterforsvarere især.

Jeg tror ikke på, at Gaarde, Wieghorst og de andre med ansvaret ikke kan se det. Men hvorfor fanden reagerer de ikke? En ekstra midterforsvarer kunne virkelig gøre underværker, og måske endda betyde vi ikke er nødt til at spille med to seksere. En 8'er, istedet for en af 6'erne, vil også give flere muligheder til de offensive midtbane folk, og dermed også flere chancer til angriberne. Det er lidt en konen med æggene argumentation, det er jeg klar over, men når midterforsvaret ikke leverer den ene brøler efter den anden, så frigiver det også bare en helt anden ro til de andre kæder, der så kan placere sig længere fremme på banen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af gravballe » 2. mar 2018, 18:58

Det største problem er AaB påstår man har AaB konceptet hvor vi satser på egen styrke, som er det offensive spil, men nu 2 gange har valgt trænere der ikke vil spille på den måde.

Selv på hjemme bane imod Silkeborg stiller vi meget defensivt op. Vi spiller konstant med 4 defensive spillere for hver offensiv.

Hvis man kun spiller med en angriber skal der altså være meget mere offensivt fra midtbanen hvis det på nogen måde skal blive brugbart. Men igen kan vælger konstant spillere som Børsting, som altid aflevere den en meter forkert, og enlig måske kunne udvikle sig som en god back men på ingen måde som en god offensiv midtbane spiller.

Samtidig har klubben været fortsætter for at ændre ligaen til det vi har nu, hvor der ikke er meget tro til stille og roligt bygge et hold op med en sikker 7/8 plads men nu konstant skal forholde sig til nedrykning når top 6 misser.

Lynge kritiserede dbu spille stilen i 2014, nu spiller vi den selv. Vi spiller den rundt og der sker ikke en Skid..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af Jakobsen » 2. mar 2018, 20:03

gravballe skrev:Det største problem er AaB påstår man har AaB konceptet hvor vi satser på egen styrke, som er det offensive spil, men nu 2 gange har valgt trænere der ikke vil spille på den måde.

Selv på hjemme bane imod Silkeborg stiller vi meget defensivt op. Vi spiller konstant med 4 defensive spillere for hver offensiv.

Hvis man kun spiller med en angriber skal der altså være meget mere offensivt fra midtbanen hvis det på nogen måde skal blive brugbart. Men igen kan vælger konstant spillere som Børsting, som altid aflevere den en meter forkert, og enlig måske kunne udvikle sig som en god back men på ingen måde som en god offensiv midtbane spiller.

Samtidig har klubben været fortsætter for at ændre ligaen til det vi har nu, hvor der ikke er meget tro til stille og roligt bygge et hold op med en sikker 7/8 plads men nu konstant skal forholde sig til nedrykning når top 6 misser.

Lynge kritiserede dbu spille stilen i 2014, nu spiller vi den selv. Vi spiller den rundt og der sker ikke en Skid..
Både enig og uenig. Mange af de samme ting som du nævner frustrerer mig, men jeg tror det stikker meget dybere end vores træner. Risgård som er en den 8''er der kunne skabe noget dynamik og sætte vores kanter op er over the hill og har ikke fysikken til den spillestil mere. Rasmus Würtz skaber ikke meget og der skal også være plads til Würtz. Derudover mangler der altså den kvalitet bagude, som gør man kan løsne op på midtbanen. Havde man forsvarsspillere der individuelt var dygtigere kunne man ofre en defensivspiller. Stortset hver gang man prøver at spille lidt offensivt bliver Kasper P og/eller Blåbjerg udstillet så det batter. Forrige år forsøgte man at addressere nogle af de defensive problemer med sneglen Holgersson, som var et totalt, men hvor Gaarde gik med hvad han havde set i WyScout fra en liga der er mere Micky Mouse end vores egen,. I sommer var det så Okore og det har jeg ikke noget problem for han er dygtig, men han er ikke længere den forsvarsspiller der kan klare sig individuelt som en gang. På vores backs har vores trænere i flere år skulle køre med spillere som Patrick og Blåbjerg der slet ikke kan gå med offensivt og skabe de overtal der gør os gode. Man har forsøgt at addressere det med Pallesen, men det virker ikke vellykket indtil videre. De forsvarsspillere vi har er først og fremmest FORSVARSspillere. Ingen af dem kan føre bolden frem som KEP, de er ikke gode nok 1 mod 1 og vi ejer ingen back der kan i nærheden af hvad Dalsgaard kan eller hvad Ahlmann kunne i 2014. Så kan det godt være, at man endelig har hentet de kanter vi i den grad har manglet, men der skal også være nogen der tilbyder sig til dem som f.eks. vores backs og der skal også være nogen til at sætte kanterne op som i Risgård. Samtidig forfremmer man et hav af unge spillere som har ringe egnethed i vores "drømmesystem". Vi kan fodre svin med unge defensive midtbanespillere i MC, Abildgaard, Kakeeto og Lesniak som alle kan gøre det hæderligt, men ikke for alvor understøtter vores spillestil. Man kan også stille spørgsmål ve den type, som Børsting som jeg absolut synes har Superliganiveau, men hvis man skal det man siger man vil skal Børsting være kant eller back og måske mere den der skal sættes ind og arbejde i slutningen af en kamp sådan lidt ala. Lindström på 07/08 holdet. Vi uddanner ikke specielt mange spillere, som passer til det man vil og derudover køber man heller ikke rigtigt ind til det. Holgersson, Sloth og Meilinger var alle tre dårlige fit, prestigekøbet Flores halter stadig og tilsyneladende havde man slet ikke sat sig ind i hvilken type man hentede, Lesniak er ikke nogen voldsom upgrade fra MC/Kakeeto/Abildgaard og ikke den vi mangler, Safranko er slet ikke de millioner værd han er købt for og Sylvestr passer mere til et kontrohold end det AaB vil være. Så kan det da godt være, at komiske Allan siger "Spil som i 2014", men træneren skal altid skaffe resultater og må se på at få det bedste ud af de spillere han har og det er begge vores to sidste og meget forskellige trænere endt nøjagtig samme sted. Jeg hører til dem der mente, at det ikke blev en hak bedre af at fyre Søndergaard og set på spillemæssig udvikling, holdets styrke og spillernes udvikling har jeg desværre ret om så det hedder Top 6 eller ej efter 26 kampe.

For mig at se er det springende punkt, at enten må vi blive bedre til at uddanne og caste spillere til den her stil eller også må man være mere pragmatiske fremadrettet. Jeg er stor fan af, at vi har et fast koncept og et rigtigt ambitiøst et af slagsen, MEEEEEN så kræver det også man handler derefter. Du kan ikke bare sætte en Danmarksseriespiller og en jævn U19 spiller til at erstatte vores nok dygtigste stopper og besætte din 8'er som er en nøgleposition med en masse helt grønne 6'ere. Der er slet ikke den rigtige kerne i de bagerste seks til det man siger man vil og det er problematisk. Enten må man investere i at få det eller også må man vælge og være pragmatiske og bygge det bedst mulige hold med det vi har som man har gjort før. Det gjorde vi i 2008, hvor vi fik fyldt hullerne i truppen ved at bruge egen avl rigtigt, det gjorde vi i 2011 hvor vi bygge op om Duncan og fra 2011-2014 hvor vi bygge det på den gamle garde og de typer vi havde blandt de unge. Vores nuværende hold som helhed har slet ikke komeptencerne til at spille som 2014 holdet, men tilgengæld har de kompetencer til at blive en rigtig god og solid enhed. Det peger på sportsdirektøren og ikke træneren.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af FIDEL » 2. mar 2018, 20:20

Jakobsen skrev:
gravballe skrev:Det største problem er AaB påstår man har AaB konceptet hvor vi satser på egen styrke, som er det offensive spil, men nu 2 gange har valgt trænere der ikke vil spille på den måde.

Selv på hjemme bane imod Silkeborg stiller vi meget defensivt op. Vi spiller konstant med 4 defensive spillere for hver offensiv.

Hvis man kun spiller med en angriber skal der altså være meget mere offensivt fra midtbanen hvis det på nogen måde skal blive brugbart. Men igen kan vælger konstant spillere som Børsting, som altid aflevere den en meter forkert, og enlig måske kunne udvikle sig som en god back men på ingen måde som en god offensiv midtbane spiller.

Samtidig har klubben været fortsætter for at ændre ligaen til det vi har nu, hvor der ikke er meget tro til stille og roligt bygge et hold op med en sikker 7/8 plads men nu konstant skal forholde sig til nedrykning når top 6 misser.

Lynge kritiserede dbu spille stilen i 2014, nu spiller vi den selv. Vi spiller den rundt og der sker ikke en Skid..
Både enig og uenig. Mange af de samme ting som du nævner frustrerer mig, men jeg tror det stikker meget dybere end vores træner. Risgård som er en den 8''er der kunne skabe noget dynamik og sætte vores kanter op er over the hill og har ikke fysikken til den spillestil mere. Rasmus Würtz skaber ikke meget og der skal også være plads til Würtz. Derudover mangler der altså den kvalitet bagude, som gør man kan løsne op på midtbanen. Havde man forsvarsspillere der individuelt var dygtigere kunne man ofre en defensivspiller. Stortset hver gang man prøver at spille lidt offensivt bliver Kasper P og/eller Blåbjerg udstillet så det batter. Forrige år forsøgte man at addressere nogle af de defensive problemer med sneglen Holgersson, som var et totalt, men hvor Gaarde gik med hvad han havde set i WyScout fra en liga der er mere Micky Mouse end vores egen,. I sommer var det så Okore og det har jeg ikke noget problem for han er dygtig, men han er ikke længere den forsvarsspiller der kan klare sig individuelt som en gang. På vores backs har vores trænere i flere år skulle køre med spillere som Patrick og Blåbjerg der slet ikke kan gå med offensivt og skabe de overtal der gør os gode. Man har forsøgt at addressere det med Pallesen, men det virker ikke vellykket indtil videre. De forsvarsspillere vi har er først og fremmest FORSVARSspillere. Ingen af dem kan føre bolden frem som KEP, de er ikke gode nok 1 mod 1 og vi ejer ingen back der kan i nærheden af hvad Dalsgaard kan eller hvad Ahlmann kunne i 2014. Så kan det godt være, at man endelig har hentet de kanter vi i den grad har manglet, men der skal også være nogen der tilbyder sig til dem som f.eks. vores backs og der skal også være nogen til at sætte kanterne op som i Risgård. Samtidig forfremmer man et hav af unge spillere som har ringe egnethed i vores "drømmesystem". Vi kan fodre svin med unge defensive midtbanespillere i MC, Abildgaard, Kakeeto og Lesniak som alle kan gøre det hæderligt, men ikke for alvor understøtter vores spillestil. Man kan også stille spørgsmål ve den type, som Børsting som jeg absolut synes har Superliganiveau, men hvis man skal det man siger man vil skal Børsting være kant eller back og måske mere den der skal sættes ind og arbejde i slutningen af en kamp sådan lidt ala. Lindström på 07/08 holdet. Vi uddanner ikke specielt mange spillere, som passer til det man vil og derudover køber man heller ikke rigtigt ind til det. Holgersson, Sloth og Meilinger var alle tre dårlige fit, prestigekøbet Flores halter stadig og tilsyneladende havde man slet ikke sat sig ind i hvilken type man hentede, Lesniak er ikke nogen voldsom upgrade fra MC/Kakeeto/Abildgaard og ikke den vi mangler, Safranko er slet ikke de millioner værd han er købt for og Sylvestr passer mere til et kontrohold end det AaB vil være. Så kan det da godt være, at komiske Allan siger "Spil som i 2014", men træneren skal altid skaffe resultater og må se på at få det bedste ud af de spillere han har og det er begge vores to sidste og meget forskellige trænere endt nøjagtig samme sted. Jeg hører til dem der mente, at det ikke blev en hak bedre af at fyre Søndergaard og set på spillemæssig udvikling, holdets styrke og spillernes udvikling har jeg desværre ret om så det hedder Top 6 eller ej efter 26 kampe.

For mig at se er det springende punkt, at enten må vi blive bedre til at uddanne og caste spillere til den her stil eller også må man være mere pragmatiske fremadrettet. Jeg er stor fan af, at vi har et fast koncept og et rigtigt ambitiøst et af slagsen, MEEEEEN så kræver det også man handler derefter. Du kan ikke bare sætte en Danmarksseriespiller og en jævn U19 spiller til at erstatte vores nok dygtigste stopper og besætte din 8'er som er en nøgleposition med en masse helt grønne 6'ere. Der er slet ikke den rigtige kerne i de bagerste seks til det man siger man vil og det er problematisk. Enten må man investere i at få det eller også må man vælge og være pragmatiske og bygge det bedst mulige hold med det vi har som man har gjort før. Det gjorde vi i 2008, hvor vi fik fyldt hullerne i truppen ved at bruge egen avl rigtigt, det gjorde vi i 2011 hvor vi bygge op om Duncan og fra 2011-2014 hvor vi bygge det på den gamle garde og de typer vi havde blandt de unge. Vores nuværende hold som helhed har slet ikke komeptencerne til at spille som 2014 holdet, men tilgengæld har de kompetencer til at blive en rigtig god og solid enhed. Det peger på sportsdirektøren og ikke træneren.
Tænk at jeg kan være enig i alt i sådan et langt indlæg. Men det kan jeg... Godt skrevet.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af BassogogsVen » 2. mar 2018, 21:58

Jakobsen skrev:
gravballe skrev:Det største problem er AaB påstår man har AaB konceptet hvor vi satser på egen styrke, som er det offensive spil, men nu 2 gange har valgt trænere der ikke vil spille på den måde.

Selv på hjemme bane imod Silkeborg stiller vi meget defensivt op. Vi spiller konstant med 4 defensive spillere for hver offensiv.

Hvis man kun spiller med en angriber skal der altså være meget mere offensivt fra midtbanen hvis det på nogen måde skal blive brugbart. Men igen kan vælger konstant spillere som Børsting, som altid aflevere den en meter forkert, og enlig måske kunne udvikle sig som en god back men på ingen måde som en god offensiv midtbane spiller.

Samtidig har klubben været fortsætter for at ændre ligaen til det vi har nu, hvor der ikke er meget tro til stille og roligt bygge et hold op med en sikker 7/8 plads men nu konstant skal forholde sig til nedrykning når top 6 misser.

Lynge kritiserede dbu spille stilen i 2014, nu spiller vi den selv. Vi spiller den rundt og der sker ikke en Skid..
Både enig og uenig. Mange af de samme ting som du nævner frustrerer mig, men jeg tror det stikker meget dybere end vores træner. Risgård som er en den 8''er der kunne skabe noget dynamik og sætte vores kanter op er over the hill og har ikke fysikken til den spillestil mere. Rasmus Würtz skaber ikke meget og der skal også være plads til Würtz. Derudover mangler der altså den kvalitet bagude, som gør man kan løsne op på midtbanen. Havde man forsvarsspillere der individuelt var dygtigere kunne man ofre en defensivspiller. Stortset hver gang man prøver at spille lidt offensivt bliver Kasper P og/eller Blåbjerg udstillet så det batter. Forrige år forsøgte man at addressere nogle af de defensive problemer med sneglen Holgersson, som var et totalt, men hvor Gaarde gik med hvad han havde set i WyScout fra en liga der er mere Micky Mouse end vores egen,. I sommer var det så Okore og det har jeg ikke noget problem for han er dygtig, men han er ikke længere den forsvarsspiller der kan klare sig individuelt som en gang. På vores backs har vores trænere i flere år skulle køre med spillere som Patrick og Blåbjerg der slet ikke kan gå med offensivt og skabe de overtal der gør os gode. Man har forsøgt at addressere det med Pallesen, men det virker ikke vellykket indtil videre. De forsvarsspillere vi har er først og fremmest FORSVARSspillere. Ingen af dem kan føre bolden frem som KEP, de er ikke gode nok 1 mod 1 og vi ejer ingen back der kan i nærheden af hvad Dalsgaard kan eller hvad Ahlmann kunne i 2014. Så kan det godt være, at man endelig har hentet de kanter vi i den grad har manglet, men der skal også være nogen der tilbyder sig til dem som f.eks. vores backs og der skal også være nogen til at sætte kanterne op som i Risgård. Samtidig forfremmer man et hav af unge spillere som har ringe egnethed i vores "drømmesystem". Vi kan fodre svin med unge defensive midtbanespillere i MC, Abildgaard, Kakeeto og Lesniak som alle kan gøre det hæderligt, men ikke for alvor understøtter vores spillestil. Man kan også stille spørgsmål ve den type, som Børsting som jeg absolut synes har Superliganiveau, men hvis man skal det man siger man vil skal Børsting være kant eller back og måske mere den der skal sættes ind og arbejde i slutningen af en kamp sådan lidt ala. Lindström på 07/08 holdet. Vi uddanner ikke specielt mange spillere, som passer til det man vil og derudover køber man heller ikke rigtigt ind til det. Holgersson, Sloth og Meilinger var alle tre dårlige fit, prestigekøbet Flores halter stadig og tilsyneladende havde man slet ikke sat sig ind i hvilken type man hentede, Lesniak er ikke nogen voldsom upgrade fra MC/Kakeeto/Abildgaard og ikke den vi mangler, Safranko er slet ikke de millioner værd han er købt for og Sylvestr passer mere til et kontrohold end det AaB vil være. Så kan det da godt være, at komiske Allan siger "Spil som i 2014", men træneren skal altid skaffe resultater og må se på at få det bedste ud af de spillere han har og det er begge vores to sidste og meget forskellige trænere endt nøjagtig samme sted. Jeg hører til dem der mente, at det ikke blev en hak bedre af at fyre Søndergaard og set på spillemæssig udvikling, holdets styrke og spillernes udvikling har jeg desværre ret om så det hedder Top 6 eller ej efter 26 kampe.

For mig at se er det springende punkt, at enten må vi blive bedre til at uddanne og caste spillere til den her stil eller også må man være mere pragmatiske fremadrettet. Jeg er stor fan af, at vi har et fast koncept og et rigtigt ambitiøst et af slagsen, MEEEEEN så kræver det også man handler derefter. Du kan ikke bare sætte en Danmarksseriespiller og en jævn U19 spiller til at erstatte vores nok dygtigste stopper og besætte din 8'er som er en nøgleposition med en masse helt grønne 6'ere. Der er slet ikke den rigtige kerne i de bagerste seks til det man siger man vil og det er problematisk. Enten må man investere i at få det eller også må man vælge og være pragmatiske og bygge det bedst mulige hold med det vi har som man har gjort før. Det gjorde vi i 2008, hvor vi fik fyldt hullerne i truppen ved at bruge egen avl rigtigt, det gjorde vi i 2011 hvor vi bygge op om Duncan og fra 2011-2014 hvor vi bygge det på den gamle garde og de typer vi havde blandt de unge. Vores nuværende hold som helhed har slet ikke komeptencerne til at spille som 2014 holdet, men tilgengæld har de kompetencer til at blive en rigtig god og solid enhed. Det peger på sportsdirektøren og ikke træneren.
Du har rigtig mange gode pointer, og jeg synes, du rammer hovedet på sømmet mange steder. Men interessant, at du nævner KEP. For han hverken er eller var sandt for dyden nogen Gudsbenådet fodboldspiller, og hans Beckenbauer-stil fandtes vist mere i hans hoved end på banen. Men jo, han kunne drive bolden frem. Det dels pga en kompetent makker (Wæhler/Lasse/Thelander), hvoraf især de to sidste var samme type som Okore er. Stærke, solide midtforsvarere. Her ser jeg to ting gøre sig gældende: Det ene er netop, at man har den rigtige sammensætning/typer i midtforsvaret, og det har vi ikke nu. Vi mangler den boldspillende ved siden af den solide og stærke duelspiller i Okore. Og Kasper P er Okore light, mens Blåbjerg simpelthen bare er en hund i et spil kegler på en fodboldbane.

Men jeg tror så også, at det handler om træneren. Og trænerens tillid til de to bagerste. Og den tillid har Wieghorst bare ikke. Med rette. Men det er også, fordi han og Gaarde har forsømt at hente den kompetente, spillende makker til Okore, som alle har skreget på, og som selv en blind abe længe har kunnet se, vi mangler.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af BassogogsVen » 2. mar 2018, 22:11

Noget helt andet - i henhold til overskriften - er, at hele den situation, som AaB er inde i nu. Fra et fanperspektiv handler det også enormt meget om selvforståelse.

Én ting er, at en klub ændrer spillestil. Det kan nok ikke undgås, da man skifter spillere og trænere. Men den ændring kan også blive FOR radikal, og det er her, mange fans' selvforståelse bliver ramt - og man reagerer derefter.

Et eksempel: Gennem mange år har vi fans både hånet og grinet af hold som Horsens, Sønderjyske, Randers, til dels OB, etc. Fordi vi selv havde et (korrekt) billede af at være et teknisk hold med gode boldspillere, mens de nævnte var nogle røvsygt kedelige tonserhold med 10 Børsting-typer på banen.
Det selvbillede af AaB har mere eller mindre været der altid, siden jeg begyndte at følge klubben for 30+ år siden, og overvejende med rette.

I dag står AaB så som et hold af ovenstående slags. Et røvsygt og kedeligt, defensivt indstillet hold, blottet for tekniske finesser med snart 3-årig mangel på gode tekniske spillere. Og det gør altså nas på selvforståelsen at se ens eget hold, som altid har været kendt for det modsatte, ryge i samme kategori som de ovenstående tumpehold - dem vi altid har hånet og gjort grin med. Nu er det AaB, der af "de kloge" bliver hånet for en jammerlig, kedelig, passionsløs omgang lortefodbold.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Hvorfor?

Indlæg af Elscorpio » 3. mar 2018, 12:46

jonas386 skrev: Jeg tror ikke på, at Gaarde, Wieghorst og de andre med ansvaret ikke kan se det. Men hvorfor fanden reagerer de ikke? En ekstra midterforsvarer kunne virkelig gøre underværker, og måske endda betyde vi ikke er nødt til at spille med to seksere. En 8'er, istedet for en af 6'erne, vil også give flere muligheder til de offensive midtbane folk, og dermed også flere chancer til angriberne. Det er lidt en konen med æggene argumentation, det er jeg klar over, men når midterforsvaret ikke leverer den ene brøler efter den anden, så frigiver det også bare en helt anden ro til de andre kæder, der så kan placere sig længere fremme på banen.
Og det er jeg helt enig med dig i. Synes ikke der er nogen rød tråd i det Gaarde og Wieghorst foretager sig mhs til vores hold.

Besvar