Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 20:47

CphAab skrev:
Funky skrev:
birk skrev:Bliver vel også snart lavet en trøje " Jeg var den dag, Pohl scorede " Det er jo umuligt for AaB, at lave 2-3 mål i en kamp, når man spiller med en så ringe angriber.
Wieghorst kommenterede i pausen på, at Horsens var bange for hans speed, og derfor lå langt tilbage. Dvs. ikke meget rum til ham, til gengæld plads til midtbanen. Takket være Pohl, kan man så sige.

Måske vi skal skrive en hyldest sang til ham?

En anden angriber havde måske lavet 1-2 mål.
Men kan godt se det er bedre med plads til Abildgaard..

Man ved det er en elendig angriber når hans bedste præstation er han trak en spiller væk fra de andre.
Nåda.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 20:55

okay funky fair nok måske er jeg lidt bombastisk.

Men forfanden han scorer jo ingen mål, han har startet inde en hel sæson nu, hvornår får Safranko lov? bør han ikke også få lov at prøve i 25 kampe fra start så?

Det klinger bare hult når man har en angriber der ingen mål laver overhovedet, og du så hiver et argument ind fra Wieghorst om hvorfor det er en god ide at have ham på banen, fordi så kan andre spille fodbold.
Argumentet fra selvsamme mand der har valgt ham til at starte og selvfølgelig skal forsvare sin opstilling.

Vi vil forfanden da ikke have en angriber der laver plads til dem nede på banen, vi vil have en angriber der scorer mål, ikke?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 21:01

CphAab skrev:
Gamen jeg finder det ironisk du først vil have vi skal sænke forventningerne fordi vi kun har vundet 3 hjemmebane kampe, og ikke skal forvente noget.

For derefter forlange vi skal hæve forventningerne fordi nu kan vi selv afgøre det (vi skal bare lige gøre det du selv har sagt vi har uendeligt svært ved)
Oki doki. Som jeg skriver, så mener jeg absolut ikke, at den top 6 bare kommer til os. Alt jeg skrev er at vi rent matematisk har chancen for selv at afgøre det med to kampe igen.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 21:02

Dalbjerg skrev: Og hvor har jeg skrevet noget om, at det var med AaB-brillerne, når jeg sagde den skulle have været udsat??

Jeg siger bare, at rent objektivt, ja så bør man ikke spille sådan en kamp.. Og den beslutning blev også taget for tre år siden, da FCN var på besøg..
Hvor det sneede væsentligt mere end det gjorde her til aften. Man kunne knap nok se ind på banen. Det var ikke ligefrem tilfældet i aftes.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Funky » 5. mar 2018, 21:05

CphAab skrev:okay funky fair nok måske er jeg lidt bombastisk.

Men forfanden han scorer jo ingen mål, han har startet inde en hel sæson nu, hvornår får Safranko lov? bør han ikke også få lov at prøve i 25 kampe fra start så?

Det klinger bare hult når man har en angriber der ingen mål laver overhovedet, og du så hiver et argument ind fra Wieghorst om hvorfor det er en god ide at have ham på banen, fordi så kan andre spille fodbold.
Selvsamme man der har valgt ham til at starte og selvfølgelig skal forsvare sin opstilling.

Vi vil forfanden da ikke have en angriber der laver plads til dem nede på banen, vi vil have en angriber der scorer mål, ikke?
Helt okay.
Det er jo ikke sådan, at Safranko slet ikke har fået nogle chancer. Han har bare set ringere ud end Pohl, som i det mindste kommer til chancer, lægger op til andre, skaber rum, osv. Og Wieghorsts argument behøver jo ikke være forkert, selv om han selvfølgelig gerne vil forsvare sin startopstilling. Jeg synes da også, det er træls, at den nyindkøbte angriber ikke kan finde vej til start-11'eren, ligesom jeg synes, det er træls, at den nyindkøbte højreback ikke kan spille mere overbevisende. Jeg er ikke imponeret. Jeg synes bare ikke, det nødvendigvis tager en hel masse fra Pohl.

Lige nu investerer Wieghorst en hel masse i særligt 3 spillere: Pohl, Børsting og Lesniak. Det ligner et bevidst valg, for jo, jeg kunne da godt forestille mig, at eks. Safranko ville have godt af samme tillid som Pohl får. Der er åbenbart ikke plads til samme mængde goodwill til dem begge.

Det er i øvrigt også træls i et lidt længere perspektiv, at hvis Pohl faktisk finder målformen, så har vi ham sikkert ikke særligt længe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 21:08

Jeg synes også det vil være rigtigt trist hvis POHL åbner for målformen i en anden klub

men i en klub der vil spille med i toppen så må 1 sæson hvor han ikke slår igennem på fast spilletid vil være nok.
Vi har ikke råd til at vente på ham i 2-3 år.

Det vi er uenige om det er om Pallesen kan spille sig ind eksempelvis fremfor PK.
Det mener jeg han kan fordi jeg mener Pallesen har spillet bedre end PK i alle de kampe han har spillet

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Gamen » 5. mar 2018, 21:09

Funky skrev: Det er i øvrigt også træls i et lidt længere perspektiv, at hvis Pohl faktisk finder målformen, så har vi ham sikkert ikke særligt længe.
Det kræver afslutningskvalitet og killerinstinkt, og det har han desværre ikke. Når jeg ser en afslutning som den FCN's unge Baden sætter ind til sidst mod Randers, så tænker jeg afslutningskvalitet. Det er en klasseafslutning. Hvis ikke man har det gen, så bliver man ikke solgt dyrt som angriber.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2018, 21:10

Er der nogen herinde, som stadig stædigt fastholder, at Børsting er god nok til at være fast mand på et superligahold?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 21:12

BassogogsVen skrev:Er der nogen herinde, som stadig stædigt fastholder, at Børsting er god nok til at være fast mand på et superligahold?
Nej men jeg råber ikke så højt om det fordi det gælder for halvdelen af vores startere.

Men så tilgengæld børsting er langt bedre end eksempelvis blåbjerg, som jeg synes efterhånden er gået fra 'ikke god nok' til decideret fiasko.

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Hinsur » 5. mar 2018, 21:15

BassogogsVen skrev:Er der nogen herinde, som stadig stædigt fastholder, at Børsting er god nok til at være fast mand på et superligahold?
Ud af hvad vi har at gøre med på vores hold, så har Børsting en plads på vores start 11'er. Godt nok gjorde han ikke meget idag, men normalt så gør han.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af CphAab » 5. mar 2018, 21:18

Hinsur skrev:
BassogogsVen skrev:Er der nogen herinde, som stadig stædigt fastholder, at Børsting er god nok til at være fast mand på et superligahold?
Ud af hvad vi har at gøre med på vores hold, så har Børsting en plads på vores start 11'er. Godt nok gjorde han ikke meget idag, men normalt så gør han.
Så du mener ikke der kan sættes et hold uden børsting?

hmmm lad mig prøve engang



Børsting kan i min opstilling her få lov at se kampen fra tribunen, og så kan Thelufsen og Abildgaard være indskiftere til den offensive midtbane.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af birk » 5. mar 2018, 21:24

Havde Børsting og Pohl spillet i FC Midtjylland , havde alle folk grinet af Midtjylland og de 2 spillere .
Selv Dissing er ved have bedre statistik end Pohl. Børsting er helt håbløs, teknik som Munken.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2018, 21:26

Hinsur skrev:
BassogogsVen skrev:Er der nogen herinde, som stadig stædigt fastholder, at Børsting er god nok til at være fast mand på et superligahold?
Ud af hvad vi har at gøre med på vores hold, så har Børsting en plads på vores start 11'er. Godt nok gjorde han ikke meget idag, men normalt så gør han.
Normalt? For, at vi ikke skal trække pinslerne i langdrag og kigge på hans ekstreme tekniske og kognitive mangler i MANGE kampe, så vil jeg gerne bare høre dig, om hvad han bidrog med bare i de to seneste kampe?

Børsting er langsom i handling og i hovedet, han har elendig teknik og enormt ofte sænker han farten voldsomt i vores fremadrettede spil. Dels, fordi han ikke tænker hurtigt nok eller også fordi han lige skal fjumre med bolden eller hamre den direkte ind på en modstander.

Det er mig en gigantisk gåde, at selv store dele af fanbasen i AaB er blevet så middelmådig i mindsettet, at man mener, at Børsting har nogen som helst berettigelse i en trup som AaB's.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2018, 21:29

Nå, selvom Wieghorst i pausen sagde vi skulle være endnu mere forsigtige, så synes jeg da han skal have ros for at sine udskiftninger i dag.

Specielt at sætte Flores ind for Børsting er ikke en slags udskiftninger vi har været forvænt med. Og for en gangs skyld så lykkedes det da os at presse Horsens en smule sidst i kampen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2018, 21:29

birk skrev:Havde Børsting og Pohl spillet i FC Midtjylland , havde alle folk grinet af Midtjylland og de 2 spillere .
Selv Dissing er ved have bedre statistik end Pohl. Børsting er helt håbløs, teknik som Munken.
Børsting ville jo ikke engang kunne komme på bænken i nogen af de andre top 6-klubber, måske lige Horsens undtaget. Det er til grin.

Og jeg er ret sikker på, at Dissings statistik var bedre. Jeg husker da nogle af hans kasser.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2018, 21:30

Pastorius skrev:Nå, selvom Wieghorst i pausen sagde vi skulle være endnu mere forsigtige, så synes jeg da han skal have ros for at sine udskiftninger i dag.

Specielt at sætte Flores ind for Børsting er ikke en slags udskiftninger vi har været forvænt med. Og for en gangs skyld så lykkedes det da os at presse Horsens en smule sidst i kampen.
Jeg troede, at Wieghorst havde fået frost til hjernen, da han skiftede 3 offensive spillere ind. Og så endda ved hans elskede 1-1. Utroligt!

Desuden blev vi markant bedre derefter. Utroligt, at man ikke prøver det noget mere fra start i stedet for det håbløse lort.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af birk » 5. mar 2018, 21:33

Kan også godt huske Dissing.
Mener han brændte en kæmpe chance i Hajduk Split, som kunne have været et vigtigt udebane mål .

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Halil » 5. mar 2018, 21:35

BassogogsVen skrev:
Hinsur skrev:
BassogogsVen skrev:Er der nogen herinde, som stadig stædigt fastholder, at Børsting er god nok til at være fast mand på et superligahold?
Ud af hvad vi har at gøre med på vores hold, så har Børsting en plads på vores start 11'er. Godt nok gjorde han ikke meget idag, men normalt så gør han.
Normalt? For, at vi ikke skal trække pinslerne i langdrag og kigge på hans ekstreme tekniske og kognitive mangler i MANGE kampe, så vil jeg gerne bare høre dig, om hvad han bidrog med bare i de to seneste kampe?

Børsting er langsom i handling og i hovedet, han har elendig teknik og enormt ofte sænker han farten voldsomt i vores fremadrettede spil. Dels, fordi han ikke tænker hurtigt nok eller også fordi han lige skal fjumre med bolden eller hamre den direkte ind på en modstander.

Det er mig en gigantisk gåde, at selv store dele af fanbasen i AaB er blevet så middelmådig i mindsettet, at man mener, at Børsting har nogen som helst berettigelse i en trup som AaB's.
Halleluja og tak den gode gavmilde Gud i himlen for det indlæg.

Børsting har være en blind passager offensivt de sidste tre kampe og krydrer det kraftedeme idag med et tilbageløb fra helvede. Øv!

På bænken med ham. Så kan han komme ind og pøle, når AaB skal fighte lortet hjem. Forhåbentligt.
Uden Synd Ingen Frelse

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af Maglau » 5. mar 2018, 21:46

Om jeg begriber at folk kan sætte spørgsmål ved om Pohl der har været vores bedste spiller foråret skal være med. Det er ham der på en fremragende enkeltmandpræstation fremtvinger det hjørnespark vi scorer på. Han holder konstant modstandernes forsvar beskæftiget med løb i dybden eller på bold jagt.
Han er dybt undervurderet.

Det er noget bavl og rigtigt mandagstræner snak at safranko etc ikke har fået chancen. Udtalelserne kommer fra folk der ser 2x45 min om ugen.
Udvælgelsen af start 11 sker af en flok høj uddannede faglige personer der ser spillerne flere timer hver dag udføre det de er blevet bedt om.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 05.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2018, 21:58

Maglau skrev:Udvælgelsen af start 11 sker af en flok høj uddannede faglige personer der ser spillerne flere timer hver dag udføre det de er blevet bedt om.
Det er da mildest talt et lorteargument! At være uddannet inden for faget betyder da ikke, at der kun er én tilgang til fodbold. Uddannelse betyder ikke, at man er blottet for ideologi. I så fald ville der jo kun være én trænertype, der alle ville vælge samme spillere.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar