Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 7. mar 2018, 11:34

Halil skrev: Det har jeg skrevet. Hvis du ikke kan se det, så må du jo heller ikke kunne se, hvad de andre bidrager med. Især offensivt.
Magnus Christensen havde 4 afslutninger på 26 spillede kampe sidste sæson. Lesniak har haft 15 på 23 kampe - dog 200 spilleminutter mere end MC. Det er indiskutabelt, at han er bedre offensivt og kommer oftere frem til muligheder og skud qua hans evne til at gå med i angrebene. I slutfasen mod Horsens har han to gode afslutninger, som kun afværges af en hockeytackling fra Nymann og en blokering få meter fra målstregen.

I træningskampene var han også med i flere mål - et element, som Magnus Christensen slet ikke kan tilføje det her AaB-hold.

Derfor skal vi heller ikke have MC og Würtz på den midtbane, det er ufarligt og bliver kun til røvsyg boldmassage, ingen afslutninger. Jeg er helt enig i, at Lesniak har været mere svingende end i starten, men han er stadig langt bedre bud end vores "talenter"... hvis vores intention er vores centrale midtbane også skal medvirke til at komme til afslutninger, og derigennem vinde fodboldkampe.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 7. mar 2018, 11:51

Pastorius skrev: Ja, jeg synes Pohl har været en af vores bedste spillere i foråret, men selvfølgelig ikke kun fordi han har forhindret målmanden i at komme ud et par gange. Jeg synes selvfølgelig også han har andre styrker, der bidrager positivt, og en selvfølgelig også nogle områder, hvor han skal blive bedre.

Styrker:
- Dybdeløb der trækker modstandernes forsvar langt, og giver bedre plads i mellemrummene (som vi så ikke er rigtig gode til at udnytte.
- Løbepensum
- Fysik og nærkampsstyrke.
- Skaber ravage.

Svagheder:
- Afslutninger/skarphed.
- Spiller for meget på at få frispark/straffe
- Tager mange forkerte beslutninger (særlig med bolden).

At han har været en af vores bedste, siger selvfølgelig også noget om resten af holdet - særligt, de der burde kunne byde ind som alternativer som målscorere.

Det er da et problem at han ikke scorer mere, men der er altså ikke nogen der har været i nærheden af at overbevise om at de kan gøre det bare nogenlunde lige så godt. Jeg tænker delvist det skyldes at vi som hold heller ikke er målfarlige. Vi er ret enstrengede offensivt, der er ikke så mange alternativer til Pohls dybdeløb eller et raid fra Kusk, Rolim el Flores. Heldigvis har vi fået dødbolde tilbage som våben, ellers havde det set sort ud.

Vi har stadig massive udfordringer. Angriberpladsen (eller pladserne) er stadig én af dem, selvom det isoleret set mest er de individuelle fejl bagud, der har stjålet rampelyset i foråret.
Du mangler en altoverskyggende svaghed - boksspillet. Han er kun farlig på dybdeløb, men elendig til at finde rum i boksen. Han tager konsekvent forkerte løb, og medmindre jeg husker helt galt, er der vel heller ikke ét eneste af hans mål (udover det med låret i Århus), samt en enkelt retur, der er scoret i boksen.

Derfor er der heller ikke nogen idé i at komme til masser af indlæg når han ikke kan eksekvere dem. Han lever på sin speed og ikke så meget andet. Afslutninger og placeringsevne er desværre en by i Rusland, og det alene er vel egentlig nok til at vi SKAL have hentet en ny førsteangriber i dette vindue. Safranko arbejder hårdt, men er helt på månen teknisk og taktisk.
Lige nu er vi meget hæmmet af, at dybdeløb er det eneste sted vi er farlige. Hvis modstanderne går ned og står dybt, så har vi ikke så meget andet tilbage. Vi har endelig fået 1-2 spillere der kan åbne et forsvar lidt, men de har ingen værdig angriber at sigte efter i boksen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Martino » 7. mar 2018, 12:10

Gamen skrev:
Halil skrev: Det har jeg skrevet. Hvis du ikke kan se det, så må du jo heller ikke kunne se, hvad de andre bidrager med. Især offensivt.
Magnus Christensen havde 4 afslutninger på 26 spillede kampe sidste sæson. Lesniak har haft 15 på 23 kampe - dog 200 spilleminutter mere end MC. Det er indiskutabelt, at han er bedre offensivt og kommer oftere frem til muligheder og skud qua hans evne til at gå med i angrebene. I slutfasen mod Horsens har han to gode afslutninger, som kun afværges af en hockeytackling fra Nymann og en blokering få meter fra målstregen.

I træningskampene var han også med i flere mål - et element, som Magnus Christensen slet ikke kan tilføje det her AaB-hold.

Derfor skal vi heller ikke have MC og Würtz på den midtbane, det er ufarligt og bliver kun til røvsyg boldmassage, ingen afslutninger. Jeg er helt enig i, at Lesniak har været mere svingende end i starten, men han er stadig langt bedre bud end vores "talenter"... hvis vores intention er vores centrale midtbane også skal medvirke til at komme til afslutninger, og derigennem vinde fodboldkampe.
Jeg ved godt du ikke er fan af MC, men jeg tror faktisk Lesniak og ham kan udgøre en rigtig god midtbaneduo evt fra næste sæson hvor jeg for alvor forudser en udfasning af Wurtz. Magnus kan godt spille længere fremme, men tror Wieghorsts system fastlåser ham en smule. Synes han var en af banens bedste inden sin udvisning i sin seneste start.
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 7. mar 2018, 12:16

Martino skrev:
Gamen skrev:
Halil skrev: Det har jeg skrevet. Hvis du ikke kan se det, så må du jo heller ikke kunne se, hvad de andre bidrager med. Især offensivt.
Magnus Christensen havde 4 afslutninger på 26 spillede kampe sidste sæson. Lesniak har haft 15 på 23 kampe - dog 200 spilleminutter mere end MC. Det er indiskutabelt, at han er bedre offensivt og kommer oftere frem til muligheder og skud qua hans evne til at gå med i angrebene. I slutfasen mod Horsens har han to gode afslutninger, som kun afværges af en hockeytackling fra Nymann og en blokering få meter fra målstregen.

I træningskampene var han også med i flere mål - et element, som Magnus Christensen slet ikke kan tilføje det her AaB-hold.

Derfor skal vi heller ikke have MC og Würtz på den midtbane, det er ufarligt og bliver kun til røvsyg boldmassage, ingen afslutninger. Jeg er helt enig i, at Lesniak har været mere svingende end i starten, men han er stadig langt bedre bud end vores "talenter"... hvis vores intention er vores centrale midtbane også skal medvirke til at komme til afslutninger, og derigennem vinde fodboldkampe.
Jeg ved godt du ikke er fan af MC, men jeg tror faktisk Lesniak og ham kan udgøre en rigtig god midtbaneduo evt fra næste sæson hvor jeg for alvor forudser en udfasning af Wurtz. Magnus kan godt spille længere fremme, men tror Wieghorsts system fastlåser ham en smule. Synes han var en af banens bedste inden sin udvisning i sin seneste start.
Hvis MC bygger på sit spil, så ja. Så kan de blive et fint 6'er-par, hvis man skal spille med det. Men som sagt kræver det, at MC bygger alvorligt på sit spil, så han ikke hele tiden tænker bagud og til siden.
Personligt har jeg mere fidus til Lesniak og Kakeeto, selvom det både er mere risikobetonet og de heller ikke er naboens sønner. Jeg synes, Kakeeto har vist fint, at han kan være oprydderen, men at han også tænker fremad, når bolden er erobret.

Generelt skræmmer tanken om udfasning af Würtz mig dog meget, da jeg har svært ved at se nogle af de nuværende løfte arven med hans kompetencer som bølgebryder.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 7. mar 2018, 12:32

Martino skrev: Jeg ved godt du ikke er fan af MC, men jeg tror faktisk Lesniak og ham kan udgøre en rigtig god midtbaneduo evt fra næste sæson hvor jeg for alvor forudser en udfasning af Wurtz. Magnus kan godt spille længere fremme, men tror Wieghorsts system fastlåser ham en smule. Synes han var en af banens bedste inden sin udvisning i sin seneste start.
Jeg er ikke fan af tempoløse boldflyttere, uanset om de hedder Magnus eller noget andet. Det gider jeg ikke se mere af på det her fodboldhold - det var slemt nok sidste sæson.
Af kalde ham en af banens bedste, når han rager et tåbeligt rødt kort til sig et komplet ufarligt sted på banen og bringer 3 vigtige point i fare er alligevel noget af en bedrift. Han var usynlig som sædvanlig, medmindre det gjaldt om at flytte bolden i lavt tempo - de to eneste chanceskabende afleveringer i 1. halvleg stod Lesniak og Børsting for mod Sønderjyske.
Jeg KAN ikke se lyset i en spiller som øjensynligt er en tro kopi af det meste andet værdiløse på den centrale midtbane, som vi har fået op fra ungdomsafdelingen de seneste år. Det er ufatteligt at vi ikke kan lykkes med at skabe tovejs-spillere.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 7. mar 2018, 12:35

i 1. halvleg stod Lesniak og Børsting for mod Sønderjyske.
Det var Rolim der lagde bolden frem til Pohl. Det var iøvrigt en fremragende bold. Ærgerligt, at Pohl forsøger at loppe bolden over istedet for at tage trækket udenom. Der var masser af plads til det.

Børsting havde dog et flot tyrehug 3 meter ved siden af kassen.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 7. mar 2018, 12:58

Halil skrev:
i 1. halvleg stod Lesniak og Børsting for mod Sønderjyske.
Det var Rolim der lagde bolden frem til Pohl. Det var iøvrigt en fremragende bold. Ærgerligt, at Pohl forsøger at loppe bolden over istedet for at tage trækket udenom. Der var masser af plads til det.

Børsting havde dog et flot tyrehug 3 meter ved siden af kassen.
Nej, det er Lesniak der lægger den gode aflevering i dybden efter 7 min., som giver Pohl en friløber.

https://imgur.com/a/Tt8dS

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 7. mar 2018, 13:02

Gamen skrev:
Halil skrev:
i 1. halvleg stod Lesniak og Børsting for mod Sønderjyske.
Det var Rolim der lagde bolden frem til Pohl. Det var iøvrigt en fremragende bold. Ærgerligt, at Pohl forsøger at loppe bolden over istedet for at tage trækket udenom. Der var masser af plads til det.

Børsting havde dog et flot tyrehug 3 meter ved siden af kassen.
Nej, det er Lesniak der lægger den gode aflevering i dybden efter 7 min., som giver Pohl en friløber.

https://imgur.com/a/Tt8dS
Den anden så. Rolim med ydersiden. Er det ikke den vi tænker på?
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 7. mar 2018, 13:04

Halil skrev: Den anden så. Rolim med ydersiden. Er det ikke den vi tænker på?
Jo, det har du helt ret i, det er Rolim og ikke Børsting.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 7. mar 2018, 13:14

Gamen skrev:
Halil skrev: Den anden så. Rolim med ydersiden. Er det ikke den vi tænker på?
Jo, det har du helt ret i, det er Rolim og ikke Børsting.
Cool. Rolim har været god offensiv i foråret. Dødboldene alene har skaffet point.

Børsting bør meget snart omskoles eller komme fast på bænken.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Yankee » 7. mar 2018, 13:37

Pastorius skrev:
Det er da et problem at han ikke scorer mere, men der er altså ikke nogen der har været i nærheden af at overbevise om at de kan gøre det bare nogenlunde lige så godt. Jeg tænker delvist det skyldes at vi som hold heller ikke er målfarlige. Vi er ret enstrengede offensivt, der er ikke så mange alternativer til Pohls dybdeløb eller et raid fra Kusk, Rolim el Flores. Heldigvis har vi fået dødbolde tilbage som våben, ellers havde det set sort ud.
Helt enig. Jeg er sådan set også enig i at Pohl er vores suverænt bedste angriber - så mine rants hører måske bedre til i transfertråden. Jeg synes bare der er en tendens til at overvurdere ligegyldige færdigheder i spillere - især stoppere og angribere. Det er de spillere, der skal afgøre kampene i begge felter og det er jo netop evnerne i felterne, der er svære at finde. Du kan finde masser af spillere, der kan løbe dybt, er fysisk stærke og gode i presspillet - selvom Pohl er rigtig stærk på de parametre. Det er bare ikke ret meget værd i sig selv.

Jeg synes i øvrigt du overser hvor begrænset Pohl er i det etablerede angrebsspil. Han bidrager ikke ret meget til vores mellemrumsspil og er meget sjældent med i hurtige kombinationer og stikninger. Han finder kun sjældent rum når modstanderen står dybt og han er totalt ufarlig i indlægsspillet (hvilket er til at leve med på det nuværende AaB-hold).

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Martino » 7. mar 2018, 14:47

Gamen skrev:
Martino skrev: Jeg ved godt du ikke er fan af MC, men jeg tror faktisk Lesniak og ham kan udgøre en rigtig god midtbaneduo evt fra næste sæson hvor jeg for alvor forudser en udfasning af Wurtz. Magnus kan godt spille længere fremme, men tror Wieghorsts system fastlåser ham en smule. Synes han var en af banens bedste inden sin udvisning i sin seneste start.
Jeg er ikke fan af tempoløse boldflyttere, uanset om de hedder Magnus eller noget andet. Det gider jeg ikke se mere af på det her fodboldhold - det var slemt nok sidste sæson.
Af kalde ham en af banens bedste, når han rager et tåbeligt rødt kort til sig et komplet ufarligt sted på banen og bringer 3 vigtige point i fare er alligevel noget af en bedrift. Han var usynlig som sædvanlig, medmindre det gjaldt om at flytte bolden i lavt tempo - de to eneste chanceskabende afleveringer i 1. halvleg stod Lesniak og Børsting for mod Sønderjyske.
Jeg KAN ikke se lyset i en spiller som øjensynligt er en tro kopi af det meste andet værdiløse på den centrale midtbane, som vi har fået op fra ungdomsafdelingen de seneste år. Det er ufatteligt at vi ikke kan lykkes med at skabe tovejs-spillere.
Selvfølgelig var det en dum - lidt tynd - udvisning. Jeg synes ikke han var usynlig. Jeg vil langt hellere satse på MC end på feks Kakeeto. Vi må se om han i takt med bedre offensive spillere også får lettere ved at spille bolden fremad.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FIDEL » 7. mar 2018, 15:11

Gamen skrev:
Halil skrev: Det har jeg skrevet. Hvis du ikke kan se det, så må du jo heller ikke kunne se, hvad de andre bidrager med. Især offensivt.
Magnus Christensen havde 4 afslutninger på 26 spillede kampe sidste sæson. Lesniak har haft 15 på 23 kampe - dog 200 spilleminutter mere end MC. Det er indiskutabelt, at han er bedre offensivt og kommer oftere frem til muligheder og skud qua hans evne til at gå med i angrebene. I slutfasen mod Horsens har han to gode afslutninger, som kun afværges af en hockeytackling fra Nymann og en blokering få meter fra målstregen.

I træningskampene var han også med i flere mål - et element, som Magnus Christensen slet ikke kan tilføje det her AaB-hold.

Derfor skal vi heller ikke have MC og Würtz på den midtbane, det er ufarligt og bliver kun til røvsyg boldmassage, ingen afslutninger. Jeg er helt enig i, at Lesniak har været mere svingende end i starten, men han er stadig langt bedre bud end vores "talenter"... hvis vores intention er vores centrale midtbane også skal medvirke til at komme til afslutninger, og derigennem vinde fodboldkampe.
Jeg giver dig ret i, at Lesniak er langt bedre fremadrettet end f.eks. MC.
Det der er så frustrerende ved Lesniak i mine øjne er, at han er ekstremt dårlig til at afslutte. Han har som du skriver haft mange afslutninger, men han formøbler dem allesammen med enten skæve skud eller skud der smadrer pølsevognen. Lad os håbe han kan udvikle den del af sit spil - så bliver han rigtig god.
For at illustrere hvad jeg mener med Lesniaks afslutninger, så kan man se sammendrag fra vores 0-0 kamp nede i Horsens, hvor Lesniak havde en del afslutninger fra kanten af feltet - allesammen af ringe karakter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BoT » 8. mar 2018, 12:02

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Det er da et problem at han ikke scorer mere, men der er altså ikke nogen der har været i nærheden af at overbevise om at de kan gøre det bare nogenlunde lige så godt. Jeg tænker delvist det skyldes at vi som hold heller ikke er målfarlige. Vi er ret enstrengede offensivt, der er ikke så mange alternativer til Pohls dybdeløb eller et raid fra Kusk, Rolim el Flores. Heldigvis har vi fået dødbolde tilbage som våben, ellers havde det set sort ud.
Helt enig. Jeg er sådan set også enig i at Pohl er vores suverænt bedste angriber - så mine rants hører måske bedre til i transfertråden. Jeg synes bare der er en tendens til at overvurdere ligegyldige færdigheder i spillere - især stoppere og angribere. Det er de spillere, der skal afgøre kampene i begge felter og det er jo netop evnerne i felterne, der er svære at finde. Du kan finde masser af spillere, der kan løbe dybt, er fysisk stærke og gode i presspillet - selvom Pohl er rigtig stærk på de parametre. Det er bare ikke ret meget værd i sig selv.

Jeg synes i øvrigt du overser hvor begrænset Pohl er i det etablerede angrebsspil. Han bidrager ikke ret meget til vores mellemrumsspil og er meget sjældent med i hurtige kombinationer og stikninger. Han finder kun sjældent rum når modstanderen står dybt og han er totalt ufarlig i indlægsspillet (hvilket er til at leve med på det nuværende AaB-hold).
Men lad os nu også lige huske på, at han får absolut intet at arbejde med. Ingen indlæg fra baglinjen fra hverken back eller kant - ingen korte pasninger i feltet fra midtbanen. Hvornår har Pohl sidst fået foræret en stor chance fra en holdkammerat?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Yankee » 8. mar 2018, 12:25

BoT skrev: Men lad os nu også lige huske på, at han får absolut intet at arbejde med. Ingen indlæg fra baglinjen fra hverken back eller kant - ingen korte pasninger i feltet fra midtbanen. Hvornår har Pohl sidst fået foræret en stor chance fra en holdkammerat?
Jeg synes ikke problemet er at han ikke kommer til nok chancer. Problemet er at han ikke sparker dem ind.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af le Cid » 8. mar 2018, 12:45

Yankee skrev:
BoT skrev: Men lad os nu også lige huske på, at han får absolut intet at arbejde med. Ingen indlæg fra baglinjen fra hverken back eller kant - ingen korte pasninger i feltet fra midtbanen. Hvornår har Pohl sidst fået foræret en stor chance fra en holdkammerat?
Jeg synes ikke problemet er at han ikke kommer til nok chancer. Problemet er at han ikke sparker dem ind.
Men de chancer han kommer til, skaber han som regel selv. Problemet er, at vi simpelthen skaber for få chancer - især når vores frontangriber skal bruge så mange chancer for at score...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2018, 12:46

le Cid skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev: Men lad os nu også lige huske på, at han får absolut intet at arbejde med. Ingen indlæg fra baglinjen fra hverken back eller kant - ingen korte pasninger i feltet fra midtbanen. Hvornår har Pohl sidst fået foræret en stor chance fra en holdkammerat?
Jeg synes ikke problemet er at han ikke kommer til nok chancer. Problemet er at han ikke sparker dem ind.
Men de chancer han kommer til, skaber han som regel selv. Problemet er, at vi simpelthen skaber for få chancer - især når vores frontangriber skal bruge så mange chancer for at score...
Hvad enten han skaber dem selv eller andre skaber dem, ændrer jo ikke noget i regnskabet, når han ikke sparker dem ind. Altså, så er det jo grundlæggende ligegyldigt, hvor mange chancer de andre skaber for ham, når hans slutprodukt er så elendigt ringe.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af le Cid » 8. mar 2018, 13:00

BassogogsVen skrev:
le Cid skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev: Men lad os nu også lige huske på, at han får absolut intet at arbejde med. Ingen indlæg fra baglinjen fra hverken back eller kant - ingen korte pasninger i feltet fra midtbanen. Hvornår har Pohl sidst fået foræret en stor chance fra en holdkammerat?
Jeg synes ikke problemet er at han ikke kommer til nok chancer. Problemet er at han ikke sparker dem ind.
Men de chancer han kommer til, skaber han som regel selv. Problemet er, at vi simpelthen skaber for få chancer - især når vores frontangriber skal bruge så mange chancer for at score...
Hvad enten han skaber dem selv eller andre skaber dem, ændrer jo ikke noget i regnskabet, når han ikke sparker dem ind. Altså, så er det jo grundlæggende ligegyldigt, hvor mange chancer de andre skaber for ham, når hans slutprodukt er så elendigt ringe.
Han brænder for meget, ja! Men det kunne vi nok bedre leve med, hvis han fik chancer nok af de andre, så der faktisk også kom lidt flere mål på kontoen.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2018, 13:05

le Cid skrev:
BassogogsVen skrev:
le Cid skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev: Men lad os nu også lige huske på, at han får absolut intet at arbejde med. Ingen indlæg fra baglinjen fra hverken back eller kant - ingen korte pasninger i feltet fra midtbanen. Hvornår har Pohl sidst fået foræret en stor chance fra en holdkammerat?
Jeg synes ikke problemet er at han ikke kommer til nok chancer. Problemet er at han ikke sparker dem ind.
Men de chancer han kommer til, skaber han som regel selv. Problemet er, at vi simpelthen skaber for få chancer - især når vores frontangriber skal bruge så mange chancer for at score...
Hvad enten han skaber dem selv eller andre skaber dem, ændrer jo ikke noget i regnskabet, når han ikke sparker dem ind. Altså, så er det jo grundlæggende ligegyldigt, hvor mange chancer de andre skaber for ham, når hans slutprodukt er så elendigt ringe.
Han brænder for meget, ja! Men det kunne vi nok bedre leve med, hvis han fik chancer nok af de andre, så der faktisk også kom lidt flere mål på kontoen.
Men ser du en forskel på, at han brænder sine egne eller brænder dem skabt af andre? Det gør jeg ikke; og som Yankee anfører, så er problemet ikke, at chancerne ikke er der (underordnet hvem der skaber dem), men at han ikke sparker dem ind. Det er hele kernen i problemet jo.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af le Cid » 8. mar 2018, 14:17

BassogogsVen skrev:Men ser du en forskel på, at han brænder sine egne eller brænder dem skabt af andre? Det gør jeg ikke; og som Yankee anfører, så er problemet ikke, at chancerne ikke er der (underordnet hvem der skaber dem), men at han ikke sparker dem ind. Det er hele kernen i problemet jo.
Som sagt - han brænder for meget, men han ville trods alt score flere mål, hvis han fik flere chancer...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar