Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Yankee » 13. mar 2018, 16:42

Altså scenariet for at vi ikke går i mesterskabsspillet er:

1) AaB taber ude mod AGF
2) Horsens vinder ude over Lyngby
3) Hobro vinder ude over Brøndby

Alle tre skal gå hjem medmindre vi taber med mindst 4 mod AGF - så kan Horsens klare sig med uafgjort. Det går ikke galt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Hanga » 13. mar 2018, 16:44

Yankee skrev:Altså scenariet for at vi ikke går i mesterskabsspillet er:

1) AaB taber ude mod AGF
2) Horsens vinder ude over Lyngby
3) Hobro vinder ude over Brøndby

Alle tre skal gå hjem medmindre vi taber med mindst 4 mod AGF - så kan Horsens klare sig med uafgjort. Det går ikke galt.
De første to anser jeg ikke som værende usandsynlige og man kan jo frygte at Hobro pludselig skulle lave en overraskelse... Men lad os nu bare selv afgøre det! Lidt for ofte gennem tiden har vi været afhængige af andre resultater.

Genvalg til de 11 fra i søndags.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af troelsh » 13. mar 2018, 17:04

Hanga skrev:
Yankee skrev:Altså scenariet for at vi ikke går i mesterskabsspillet er:

1) AaB taber ude mod AGF
2) Horsens vinder ude over Lyngby
3) Hobro vinder ude over Brøndby

Alle tre skal gå hjem medmindre vi taber med mindst 4 mod AGF - så kan Horsens klare sig med uafgjort. Det går ikke galt.
De første to anser jeg ikke som værende usandsynlige og man kan jo frygte at Hobro pludselig skulle lave en overraskelse... Men lad os nu bare selv afgøre det! Lidt for ofte gennem tiden har vi været afhængige af andre resultater.

Genvalg til de 11 fra i søndags.
Jeg sad og så Hobros kamp mod Silkeborg, de har virkelig ikke meget at komme med udover enmands aktioner fra Kirkevold, at de skulle vinde på udebane mod Brøndby i deres nuværende forfatning har jeg yderst svært ved at forestille mig, men selvfølgelig er bolden rund og alt det der.

Når det er sagt skal vi selvfølgelig aldrig lade andre afgøre vores skæbne, vi skal ned og vise vi hører til i top 6 og afgøre det selv

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Frygah » 13. mar 2018, 18:17

Var det kun mig der var lidt imponerede over AGF's første halvleg mod OB? Der kunne snildt have stået 3 eller 4-0 ved pausen, og AGF havde stor succes med at lave enormt højt pres når OB forsøgte at spille bolden rundt. Det skal vi godt nok være voldsomt opmærksomme på, og vi skal være hurtige på bolden og få fart i spillet, ellers bliver vi presset.

Genvalg til de 11 fra Randers-kampen er fint, men måske man kunne overveje en endnu bedre central midtbane der kan spille sig ud af presset, fremfor at slås fysisk i motorrummet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Legum Magister » 13. mar 2018, 21:03

troelsh skrev:
Hanga skrev:
Yankee skrev:Altså scenariet for at vi ikke går i mesterskabsspillet er:

1) AaB taber ude mod AGF
2) Horsens vinder ude over Lyngby
3) Hobro vinder ude over Brøndby

Alle tre skal gå hjem medmindre vi taber med mindst 4 mod AGF - så kan Horsens klare sig med uafgjort. Det går ikke galt.
De første to anser jeg ikke som værende usandsynlige og man kan jo frygte at Hobro pludselig skulle lave en overraskelse... Men lad os nu bare selv afgøre det! Lidt for ofte gennem tiden har vi været afhængige af andre resultater.

Genvalg til de 11 fra i søndags.
Jeg sad og så Hobros kamp mod Silkeborg, de har virkelig ikke meget at komme med udover enmands aktioner fra Kirkevold, at de skulle vinde på udebane mod Brøndby i deres nuværende forfatning har jeg yderst svært ved at forestille mig, men selvfølgelig er bolden rund og alt det der.

Når det er sagt skal vi selvfølgelig aldrig lade andre afgøre vores skæbne, vi skal ned og vise vi hører til i top 6 og afgøre det selv
Selvfølgelig vil det være dejligt, hvis vi selv kan sørge for at få det afgjort, det vil også være rart for spillerne, hvis de for en gangs skyld kan strikke flere positive resultater sammen i streg.

Når det er sagt, så tror jeg faktisk, at det er en kæmpe fordel for AaB, at Brøndby i den grad underpræsterede mod Horsens. Jeg forventer, at Zorniger har gjort det meget klart, at han forventer en helt anden indstilling og indsats i kampen mod Hobro. Hertil kommer den åbenlyse motivation Brøndby har i forhold til ikke at sætte point til i forhold til Midtjylland.

Så skulle gymnasiasterne mod forventning kunne stikke en kæp i hjulet for AaB, er jeg overbevist om, at det højst kommer til at betyde, at Horsens tager 5. pladsen og AaB må nøjes med 6. pladsen. Og selvom det vil være træls, vil jeg alt i alt kunne leve med den udgang på tingene, særligt som sæsonen har formet sig hidtil.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2018, 21:18

Frygah skrev:Var det kun mig der var lidt imponerede over AGF's første halvleg mod OB? Der kunne snildt have stået 3 eller 4-0 ved pausen, og AGF havde stor succes med at lave enormt højt pres når OB forsøgte at spille bolden rundt. Det skal vi godt nok være voldsomt opmærksomme på, og vi skal være hurtige på bolden og få fart i spillet, ellers bliver vi presset.

Genvalg til de 11 fra Randers-kampen er fint, men måske man kunne overveje en endnu bedre central midtbane der kan spille sig ud af presset, fremfor at slås fysisk i motorrummet.
Derfor Würtz/Lesniak, alternativt Würtz/Kakeeto
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Danni » 13. mar 2018, 21:43

Legum Magister skrev:
troelsh skrev:
Hanga skrev:
Yankee skrev:Altså scenariet for at vi ikke går i mesterskabsspillet er:

1) AaB taber ude mod AGF
2) Horsens vinder ude over Lyngby
3) Hobro vinder ude over Brøndby

Alle tre skal gå hjem medmindre vi taber med mindst 4 mod AGF - så kan Horsens klare sig med uafgjort. Det går ikke galt.
De første to anser jeg ikke som værende usandsynlige og man kan jo frygte at Hobro pludselig skulle lave en overraskelse... Men lad os nu bare selv afgøre det! Lidt for ofte gennem tiden har vi været afhængige af andre resultater.

Genvalg til de 11 fra i søndags.
Jeg sad og så Hobros kamp mod Silkeborg, de har virkelig ikke meget at komme med udover enmands aktioner fra Kirkevold, at de skulle vinde på udebane mod Brøndby i deres nuværende forfatning har jeg yderst svært ved at forestille mig, men selvfølgelig er bolden rund og alt det der.

Når det er sagt skal vi selvfølgelig aldrig lade andre afgøre vores skæbne, vi skal ned og vise vi hører til i top 6 og afgøre det selv
Selvfølgelig vil det være dejligt, hvis vi selv kan sørge for at få det afgjort, det vil også være rart for spillerne, hvis de for en gangs skyld kan strikke flere positive resultater sammen i streg.

Når det er sagt, så tror jeg faktisk, at det er en kæmpe fordel for AaB, at Brøndby i den grad underpræsterede mod Horsens. Jeg forventer, at Zorniger har gjort det meget klart, at han forventer en helt anden indstilling og indsats i kampen mod Hobro. Hertil kommer den åbenlyse motivation Brøndby har i forhold til ikke at sætte point til i forhold til Midtjylland.

Så skulle gymnasiasterne mod forventning kunne stikke en kæp i hjulet for AaB, er jeg overbevist om, at det højst kommer til at betyde, at Horsens tager 5. pladsen og AaB må nøjes med 6. pladsen. Og selvom det vil være træls, vil jeg alt i alt kunne leve med den udgang på tingene, særligt som sæsonen har formet sig hidtil.
For en gang skyld kan strikke flere positive resultater sammen i streg? Det gør vi da allerede. Vi er ubesejret i de sidste 5 kampe og har fået 30 point for de sidste 18 kampe.
Længe leve arbejderklassen!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Sønderhof » 13. mar 2018, 21:52

BassogogsVen skrev:
Frygah skrev:Var det kun mig der var lidt imponerede over AGF's første halvleg mod OB? Der kunne snildt have stået 3 eller 4-0 ved pausen, og AGF havde stor succes med at lave enormt højt pres når OB forsøgte at spille bolden rundt. Det skal vi godt nok være voldsomt opmærksomme på, og vi skal være hurtige på bolden og få fart i spillet, ellers bliver vi presset.

Genvalg til de 11 fra Randers-kampen er fint, men måske man kunne overveje en endnu bedre central midtbane der kan spille sig ud af presset, fremfor at slås fysisk i motorrummet.
Derfor Würtz/Lesniak, alternativt Würtz/Kakeeto
Så du mener helt alvorligt at man til en så afgørende kamp skal bringe en mand i spil, som ikke har fået et eneste minut i foråret, nu når man for første gang i mands minde er ved at se tegningen til noget i vores spil! Vi var altdominerende central mod Randers, så der er absolut ingen grund til ændringer her.

Vi kunne jo også prøve Lyngø af i midterforsvaret.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Kristian » 13. mar 2018, 21:54

Sønderhof skrev:
BassogogsVen skrev:
Frygah skrev:Var det kun mig der var lidt imponerede over AGF's første halvleg mod OB? Der kunne snildt have stået 3 eller 4-0 ved pausen, og AGF havde stor succes med at lave enormt højt pres når OB forsøgte at spille bolden rundt. Det skal vi godt nok være voldsomt opmærksomme på, og vi skal være hurtige på bolden og få fart i spillet, ellers bliver vi presset.

Genvalg til de 11 fra Randers-kampen er fint, men måske man kunne overveje en endnu bedre central midtbane der kan spille sig ud af presset, fremfor at slås fysisk i motorrummet.
Derfor Würtz/Lesniak, alternativt Würtz/Kakeeto
Så du mener helt alvorligt at man til en så afgørende kamp skal bringe en mand i spil, som ikke har fået et eneste minut i foråret, nu når man for første gang i mands minde er ved at se tegningen til noget i vores spil! Vi var altdominerende central mod Randers, så der er absolut ingen grund til ændringer her.

Vi kunne jo også prøve Lyngø af i midterforsvaret.
Genvalg...vi har lige vundet 4-0..selfølgelig skal det give genvalg. Kakeeto ? Hvor kom den lige fra.
------------------
mvh Kristian

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 13. mar 2018, 22:11

Sønderhof skrev:
BassogogsVen skrev:
Frygah skrev:Var det kun mig der var lidt imponerede over AGF's første halvleg mod OB? Der kunne snildt have stået 3 eller 4-0 ved pausen, og AGF havde stor succes med at lave enormt højt pres når OB forsøgte at spille bolden rundt. Det skal vi godt nok være voldsomt opmærksomme på, og vi skal være hurtige på bolden og få fart i spillet, ellers bliver vi presset.

Genvalg til de 11 fra Randers-kampen er fint, men måske man kunne overveje en endnu bedre central midtbane der kan spille sig ud af presset, fremfor at slås fysisk i motorrummet.
Derfor Würtz/Lesniak, alternativt Würtz/Kakeeto
Så du mener helt alvorligt at man til en så afgørende kamp skal bringe en mand i spil, som ikke har fået et eneste minut i foråret, nu når man for første gang i mands minde er ved at se tegningen til noget i vores spil! Vi var altdominerende central mod Randers, så der er absolut ingen grund til ændringer her.

Vi kunne jo også prøve Lyngø af i midterforsvaret.
Nu skrev jeg jo sådan set også Lesniak først. Og sidst Kakeeto vikarierede på midtbanen var det såmænd ikke i mindre vigtige kampe, og det gik pænt godt.
Desuden gik debatten på en midtbane, der kan spille sig ud af presset - der ser jeg begge spillere som værende væsentligt bedre end MC.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af 9800 » 13. mar 2018, 22:38

Jeg smider sgu 500 på Oddset på at AaB ikke kommer i slutspillet. Det gir 46 gange igen, så kan jeg da trøste mig med at drikke mig fuld for 23.000 hvis vi Ikke ender i medalje slutspil.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af san » 14. mar 2018, 01:00

BassogogsVen skrev:
Nu skrev jeg jo sådan set også Lesniak først. Og sidst Kakeeto vikarierede på midtbanen var det såmænd ikke i mindre vigtige kampe, og det gik pænt godt.
Desuden gik debatten på en midtbane, der kan spille sig ud af presset - der ser jeg begge spillere som værende væsentligt bedre end MC.
Har du set Lesniaks sidste 3-4 kampe ?? MC var klart bedre set ud fra sidste kamp :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2018, 02:07

9800 skrev:Jeg smider sgu 500 på Oddset på at AaB ikke kommer i slutspillet. Det gir 46 gange igen, så kan jeg da trøste mig med at drikke mig fuld for 23.000 hvis vi Ikke ender i medalje slutspil.
Den taktik har jeg også fulgt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 14. mar 2018, 07:14

Jeg håber, at I er ædrue i weekenden
- FlæskeFrank

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af PeterS » 14. mar 2018, 09:47

Der er solgt over 500 billetter til udebaneafsnittet. Godt der ikke er så langt hjem fra århus, når nu vi skal være skuffet over den 7. plads.

Iøvrigt er der opvarmning i Århus 'Hos Anders' både for de der tror på mesterskab og de der tror på nedrykning.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Alpa Chino » 14. mar 2018, 10:09

Pastorius skrev:
9800 skrev:Jeg smider sgu 500 på Oddset på at AaB ikke kommer i slutspillet. Det gir 46 gange igen, så kan jeg da trøste mig med at drikke mig fuld for 23.000 hvis vi Ikke ender i medalje slutspil.
Den taktik har jeg også fulgt.
Synes ikke jeg kan finde noget sted, hvor dette odds er muligt?

Det er sgu en god ide lige at lave en Win-Win situation :D

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 14. mar 2018, 10:20

san skrev:
Har du set Lesniaks sidste 3-4 kampe ?? MC var klart bedre set ud fra sidste kamp :thumbsup:
Mod betydeligt ringere modstand, så det siger ikke en dyt. Boksere får jo heller ikke titelkampe ved at slå omvandrende boksebolde, men ved at levere mod ligeværdige modstandere.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Maglau » 14. mar 2018, 10:36

Gamen skrev:
san skrev:
Har du set Lesniaks sidste 3-4 kampe ?? MC var klart bedre set ud fra sidste kamp :thumbsup:
Mod betydeligt ringere modstand, så det siger ikke en dyt. Boksere får jo heller ikke titelkampe ved at slå omvandrende boksebolde, men ved at levere mod ligeværdige modstandere.
Mener du at Agf er så meget bedre end Sdrjyske. Det mener jeg altså ikke. Det er ikke FCM, BIF og FCK vi skal op imod, men AGF, som godt nok der ud til at være på frem meeen alligevel
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 14. mar 2018, 10:43

san skrev:
BassogogsVen skrev:
Nu skrev jeg jo sådan set også Lesniak først. Og sidst Kakeeto vikarierede på midtbanen var det såmænd ikke i mindre vigtige kampe, og det gik pænt godt.
Desuden gik debatten på en midtbane, der kan spille sig ud af presset - der ser jeg begge spillere som værende væsentligt bedre end MC.
Har du set Lesniaks sidste 3-4 kampe ?? MC var klart bedre set ud fra sidste kamp :thumbsup:
Naturligvis har jeg det, ellers ville jeg ikke byde ind med dette.
Og nu gik debatten på en mere spillende midtbane, og der anser jeg Lesniak for at være markant bedre end MC. MC spillede en fin kamp (undtagen, at han i den grad lænede sig op ad et rødt kort pga voldsomt dumme og satsede frispark) mod et eventyrligt ringe Randers-hold, men han er stadig meget, meget lidt fremadrettet i sit spil. Han tænker simpelthen ikke fremadrettet, hvilket også er fint, hvis det er det, man vil have på et hold. Et godt eksempel er, hvor AaB får erobret bolden (kan ikke huske, om det er MC, der erobrer den), hvorefter han spiller den til Rolim, der sætter tempo, men i stedet for også at sætte tempo og løbe bredt, begynder han at lunte umiddelbart efter sin aflevering. Det er som om han tænker, at hans aktion er afsluttet, hvor midtercirklen slutter.
Så jo, hvis vi skal have en mere spillende midtbane, så vil jeg til enhver tid foretrække Lesniak frem for MC. Hvis vi skal mosle og heade, så er MC valget. Personligt er jeg bare ikke vild med at se AaB spille den slags fodbold.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2018, 11:09

Alpa Chino skrev:
Pastorius skrev:
9800 skrev:Jeg smider sgu 500 på Oddset på at AaB ikke kommer i slutspillet. Det gir 46 gange igen, så kan jeg da trøste mig med at drikke mig fuld for 23.000 hvis vi Ikke ender i medalje slutspil.
Den taktik har jeg også fulgt.
Synes ikke jeg kan finde noget sted, hvor dette odds er muligt?

Det er sgu en god ide lige at lave en Win-Win situation :D
Danskespil.dk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar