Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 19. mar 2018, 16:07

FCM skrev:
sulakvelidze skrev:Men sikke da et selvmål med de mange millioner til Hypercube for at finde en model, der var under beskydning fra start, og som så bliver skrottet ved først givne lejlighed. Helt utroligt forløb, hvor ejerne af Superligaen brugte kassen på at spørge til råds i udlandet, mens de virkelige eksperter, tilhængerne, påpegede en række problemer, der blev negligeret. Og nu reagerer man så på dem.
Ved du hvad Hypercube lavede og hvem, der besluttede hvilken struktur, vi skulle have?
Jeg ved, at Divisionsforeningen brugte mange millioner på at få Hypercube til at komme med forskellige forslag, og at man derefter valgte en model, mange kritiserede fra starten, og som nu ser ud til at lide en hurtig død. Du har tidligere i denne tråd forlangt, at jeg skulle læse Hypercube rapport, før jeg kunne tillade mig at mene noget om resultatet, men der må jeg igen skuffe dig: Jeg tillader mig selv at kritisere et forløb, der har kostet mange millioner, når resultatet er sådan e makværk, og produktet bliver skrottet ved først givne lejlighed.

Hypercube har fra første minut strålet langt væk af varme luftkasteller og tomme postulater om DK i top 11 med ny struktur og belgisk fodbolds fremgang efter skifte til en Hypercube-model. Det er muligt, det er svært for dig at gennemskue varm luft fra blærede bonderøve, men det er det så ikke for mig.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 19. mar 2018, 17:59

Det nærmer sig en omgang Komiske Ali med Claus Thomsen:

“Jeg kan ikke forstå, at det kan betale sig at tabe. Det er en påstand. Det er ualmindeligt farligt, uanset hvordan man går ind i slutspillet, hvis man står og mangler de tre point i sidste ende, siger direktør Claus Thomsen til DR Sporten.”

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... e-sig-tabe

Enten er han ualmindelig sløv i betrækket, eller også regner han alle andre for at være det. Måske er han bare desperat og på en håbløs mission med at forsvare det monster af en turneringsstruktur, han var med til at indføre.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 19. mar 2018, 19:00

doukas skrev: Hvis den struktur du skitserer tilnærmelsesvis blev til en realitet, så ville jeg lynhurtigt droppe Superligafodbold. Jeg ville slet ikke kunne rumme sådan en gang kunstigt produceret spænding i hver eneste kamp da jeg tror, at jeg ret hurtigt ville blive immun overfor det. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor folk tror, at hver eneste kamp skal sættes på spidsen? Det er jo ikke det en liga drejer sig om. Den drejer sig om, hvem der er bedst til at spille fodbold over 12 måneder. Det lange seje træk. Hvor man kan komme igen, selvom man har 2-3 dårlige kampe i træk. Hvor der kan gå gummiben i den eller skabes momentum.

Det andet har vi pokalturneringer til.
Hvorfor er det kunstigt? Det er anderledes og ukonventionelt, men hvorfor kunstigt?

Og hvem definerer hvad en liga "drejer sig om"? Er NFL ikke en liga? Hvorfor kan en liga ikke have knockout-kampe?

Fire gode argumenter for knock-out-slutspil:

1) Vi udvikler de bedste spillere ved at sætte dem i skarpe situationer hvor presset er maksimalt.

2) Vi får en række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Hvad er der galt med det?

3) Se Champions League. Knockout-kampene er 1000x federe end gruppespillet og er det eneste spændende i europæisk fodbold år efter år, når 4 ud af de 5 store ligaer er afgjort i februar.

4) Ingen risiko for at nogle vil tabe kampe eller blive mestre på at Sønderjyske taber med vilje osv. Mesterskabet afgøres mand-mod-mand. Det bliver ikke ret meget mere klassisk og råt, efter min mening. Finaler er da det fedeste, der findes. Alle andre sportsgrene har finaler - hvorfor ikke ligafodbold?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af le Cid » 19. mar 2018, 19:35

Yankee skrev:
doukas skrev: Hvis den struktur du skitserer tilnærmelsesvis blev til en realitet, så ville jeg lynhurtigt droppe Superligafodbold. Jeg ville slet ikke kunne rumme sådan en gang kunstigt produceret spænding i hver eneste kamp da jeg tror, at jeg ret hurtigt ville blive immun overfor det. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor folk tror, at hver eneste kamp skal sættes på spidsen? Det er jo ikke det en liga drejer sig om. Den drejer sig om, hvem der er bedst til at spille fodbold over 12 måneder. Det lange seje træk. Hvor man kan komme igen, selvom man har 2-3 dårlige kampe i træk. Hvor der kan gå gummiben i den eller skabes momentum.

Det andet har vi pokalturneringer til.
Hvorfor er det kunstigt? Det er anderledes og ukonventionelt, men hvorfor kunstigt?

Og hvem definerer hvad en liga "drejer sig om"? Er NFL ikke en liga? Hvorfor kan en liga ikke have knockout-kampe?

Fire gode argumenter for knock-out-slutspil:

1) Vi udvikler de bedste spillere ved at sætte dem i skarpe situationer hvor presset er maksimalt.

2) Vi får en række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Hvad er der galt med det?

3) Se Champions League. Knockout-kampene er 1000x federe end gruppespillet og er det eneste spændende i europæisk fodbold år efter år, når 4 ud af de 5 store ligaer er afgjort i februar.

4) Ingen risiko for at nogle vil tabe kampe eller blive mestre på at Sønderjyske taber med vilje osv. Mesterskabet afgøres mand-mod-mand. Det bliver ikke ret meget mere klassisk og råt, efter min mening. Finaler er da det fedeste, der findes. Alle andre sportsgrene har finaler - hvorfor ikke ligafodbold?
Hvis det er så fedt, hvorfor bruges det så i INGEN seriøse ligaer?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 19:53

Yankee skrev:
doukas skrev: Hvis den struktur du skitserer tilnærmelsesvis blev til en realitet, så ville jeg lynhurtigt droppe Superligafodbold. Jeg ville slet ikke kunne rumme sådan en gang kunstigt produceret spænding i hver eneste kamp da jeg tror, at jeg ret hurtigt ville blive immun overfor det. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor folk tror, at hver eneste kamp skal sættes på spidsen? Det er jo ikke det en liga drejer sig om. Den drejer sig om, hvem der er bedst til at spille fodbold over 12 måneder. Det lange seje træk. Hvor man kan komme igen, selvom man har 2-3 dårlige kampe i træk. Hvor der kan gå gummiben i den eller skabes momentum.

Det andet har vi pokalturneringer til.
Hvorfor er det kunstigt? Det er anderledes og ukonventionelt, men hvorfor kunstigt?

Og hvem definerer hvad en liga "drejer sig om"? Er NFL ikke en liga? Hvorfor kan en liga ikke have knockout-kampe?

Fire gode argumenter for knock-out-slutspil:

1) Vi udvikler de bedste spillere ved at sætte dem i skarpe situationer hvor presset er maksimalt.

2) Vi får en række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Hvad er der galt med det?

3) Se Champions League. Knockout-kampene er 1000x federe end gruppespillet og er det eneste spændende i europæisk fodbold år efter år, når 4 ud af de 5 store ligaer er afgjort i februar.

4) Ingen risiko for at nogle vil tabe kampe eller blive mestre på at Sønderjyske taber med vilje osv. Mesterskabet afgøres mand-mod-mand. Det bliver ikke ret meget mere klassisk og råt, efter min mening. Finaler er da det fedeste, der findes. Alle andre sportsgrene har finaler - hvorfor ikke ligafodbold?
Det er kunstigt, da det er forceret. Man tvinger spænding ind på alle mulige tider af sæsonen, hvor jeg ikke synes det hører hjemme. I min optik rummer hver kamp nok drama i sig selv. I Sverige kan de sagtens have langt flere tilskuere uden andet end en ganske almindelig ligastruktur.

Jeg ser ikke rigtig Champions League længere. Det er alligevel de samme 3-4 hold, der er i spil til trofæet år efter år. Røvsygt.

NFL? Baseball og basketball er også populære sportsgrene, så hvorfor ikke runde et slutspil af med bedst af 7 kampe imellem 2 finalister? Er sikker på, at Viasat er med på den.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jakobsen » 19. mar 2018, 22:03

10 hold

Os, OB, GF, Fuckerne, Snifferne, EfB, FCMuuuh, Bundby, NordtyskE og Farum/Randers.

De 10 størte klubber der mødes indbyrdes 4 gange. Det vil være interessant og vi slipper for diverse små stadions. Nr. 10 rykker ned og vi fordeler klubberne på færre klubber og en af de små skal nok komme i VM sæsonerne når AGF rykker ned. Saml pengene på færre klubber og få en bedre liga.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af seamann » 19. mar 2018, 22:11

Jakobsen skrev:10 hold

Os, OB, GF, Fuckerne, Snifferne, EfB, FCMuuuh, Bundby, NordtyskE og Farum/Randers.

De 10 størte klubber der mødes indbyrdes 4 gange. Det vil være interessant og vi slipper for diverse små stadions. Nr. 10 rykker ned og vi fordeler klubberne på færre klubber og en af de små skal nok komme i VM sæsonerne når AGF rykker ned. Saml pengene på færre klubber og få en bedre liga.
Hvis jeg forstår dig ret, mener du, at BIF skal have 2 hold med. Jeg er sikker på at Viasat vil bakke dig op.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af NIN » 19. mar 2018, 22:13

le Cid skrev:
Yankee skrev:
doukas skrev: Hvis den struktur du skitserer tilnærmelsesvis blev til en realitet, så ville jeg lynhurtigt droppe Superligafodbold. Jeg ville slet ikke kunne rumme sådan en gang kunstigt produceret spænding i hver eneste kamp da jeg tror, at jeg ret hurtigt ville blive immun overfor det. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor folk tror, at hver eneste kamp skal sættes på spidsen? Det er jo ikke det en liga drejer sig om. Den drejer sig om, hvem der er bedst til at spille fodbold over 12 måneder. Det lange seje træk. Hvor man kan komme igen, selvom man har 2-3 dårlige kampe i træk. Hvor der kan gå gummiben i den eller skabes momentum.

Det andet har vi pokalturneringer til.
Hvorfor er det kunstigt? Det er anderledes og ukonventionelt, men hvorfor kunstigt?

Og hvem definerer hvad en liga "drejer sig om"? Er NFL ikke en liga? Hvorfor kan en liga ikke have knockout-kampe?

Fire gode argumenter for knock-out-slutspil:

1) Vi udvikler de bedste spillere ved at sætte dem i skarpe situationer hvor presset er maksimalt.

2) Vi får en række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Hvad er der galt med det?

3) Se Champions League. Knockout-kampene er 1000x federe end gruppespillet og er det eneste spændende i europæisk fodbold år efter år, når 4 ud af de 5 store ligaer er afgjort i februar.

4) Ingen risiko for at nogle vil tabe kampe eller blive mestre på at Sønderjyske taber med vilje osv. Mesterskabet afgøres mand-mod-mand. Det bliver ikke ret meget mere klassisk og råt, efter min mening. Finaler er da det fedeste, der findes. Alle andre sportsgrene har finaler - hvorfor ikke ligafodbold?
Hvis det er så fedt, hvorfor bruges det så i INGEN seriøse ligaer?
Fordi de endnu ikke har kigget mod Danmark, og set hvad de går glip af: En række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Husk, kom i god tid.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jakobsen » 19. mar 2018, 22:15

seamann skrev:
Jakobsen skrev:10 hold

Os, OB, GF, Fuckerne, Snifferne, EfB, FCMuuuh, Bundby, NordtyskE og Farum/Randers.

De 10 størte klubber der mødes indbyrdes 4 gange. Det vil være interessant og vi slipper for diverse små stadions. Nr. 10 rykker ned og vi fordeler klubberne på færre klubber og en af de små skal nok komme i VM sæsonerne når AGF rykker ned. Saml pengene på færre klubber og få en bedre liga.
Hvis jeg forstår dig ret, mener du, at BIF skal have 2 hold med. Jeg er sikker på at Viasat vil bakke dig op.
Hov min fejl, så er der selvfølgelig plads til både Farum og Randers. Tror kun der er en ting værre end Brøndby og det vlle være 2 x Brøndby.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. mar 2018, 22:38

NIN skrev:
le Cid skrev:
Yankee skrev:
doukas skrev: Hvis den struktur du skitserer tilnærmelsesvis blev til en realitet, så ville jeg lynhurtigt droppe Superligafodbold. Jeg ville slet ikke kunne rumme sådan en gang kunstigt produceret spænding i hver eneste kamp da jeg tror, at jeg ret hurtigt ville blive immun overfor det. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor folk tror, at hver eneste kamp skal sættes på spidsen? Det er jo ikke det en liga drejer sig om. Den drejer sig om, hvem der er bedst til at spille fodbold over 12 måneder. Det lange seje træk. Hvor man kan komme igen, selvom man har 2-3 dårlige kampe i træk. Hvor der kan gå gummiben i den eller skabes momentum.

Det andet har vi pokalturneringer til.
Hvorfor er det kunstigt? Det er anderledes og ukonventionelt, men hvorfor kunstigt?

Og hvem definerer hvad en liga "drejer sig om"? Er NFL ikke en liga? Hvorfor kan en liga ikke have knockout-kampe?

Fire gode argumenter for knock-out-slutspil:

1) Vi udvikler de bedste spillere ved at sætte dem i skarpe situationer hvor presset er maksimalt.

2) Vi får en række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Hvad er der galt med det?

3) Se Champions League. Knockout-kampene er 1000x federe end gruppespillet og er det eneste spændende i europæisk fodbold år efter år, når 4 ud af de 5 store ligaer er afgjort i februar.

4) Ingen risiko for at nogle vil tabe kampe eller blive mestre på at Sønderjyske taber med vilje osv. Mesterskabet afgøres mand-mod-mand. Det bliver ikke ret meget mere klassisk og råt, efter min mening. Finaler er da det fedeste, der findes. Alle andre sportsgrene har finaler - hvorfor ikke ligafodbold?
Hvis det er så fedt, hvorfor bruges det så i INGEN seriøse ligaer?
Fordi de endnu ikke har kigget mod Danmark, og set hvad de går glip af: En række kampe der bliver ekstremt spændende og attraktive for tilskuere og seere. Husk, kom i god tid.
Nåå, ligesom sidste sæson, hvor hele fodbolddanmark sad i åndeløshed og fulgte de vanvittig afgørende nedrykningsfinaler mellem AC Horsens og EfB, så seertallet nåede op på utrolige 51.000 og 50.000. Hold. Kæft. Det. Var. Fedt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 20. mar 2018, 09:08

doukas skrev: Det er kunstigt, da det er forceret. Man tvinger spænding ind på alle mulige tider af sæsonen, hvor jeg ikke synes det hører hjemme. I min optik rummer hver kamp nok drama i sig selv. I Sverige kan de sagtens have langt flere tilskuere uden andet end en ganske almindelig ligastruktur.

Jeg ser ikke rigtig Champions League længere. Det er alligevel de samme 3-4 hold, der er i spil til trofæet år efter år. Røvsygt.

NFL? Baseball og basketball er også populære sportsgrene, så hvorfor ikke runde et slutspil af med bedst af 7 kampe imellem 2 finalister? Er sikker på, at Viasat er med på den.
Det er en helt fair holdning - men kan du ikke selv se at argumentet hele tiden er "det hører ikke hjemme"? Det er jo ikke noget argument. En gang hørte farvede fodboldstøvler heller ikke til i fodbold. En gang hørte udskiftningsspillere ikke til i fodbold. En gang hørte videodommere ikke til i fodbold.

Fodboldverdenen er desværre stok-konservativ. Superligaen er lige nu inde i en massiv tilskuer- og seerkrise, der strækker meget længere tilbage end den nye struktur. Derfor synes jeg der er grund til at tænke radikalt nyt og kigge mod de formater, der lige nu skaber størst spænding og begejstring - VM, NFL og Champions League. Det handler om færre kampe. Kvalitet frem for kvantitet. Folk vil i dag hellere høre radioprogrammer om fodbold end at tage på stadion og se de 90 minutter. Det er forventningens glæde, der er den største salgsvare i en moderne sportsturnering og derfor er der brug for markant færre kampe, men til gengæld flere af de kampe, hvor det hele er på spil og hvor der er noget at snakke om.

Og hvis du synes det er røvsygt at det altid er de samme 3-4 hold, der slås om trofæet, hvorfor støtter du så den model, der gør at det altid er de samme 1-2 hold, der vinder mesterskabet i stort set alle de europæiske fodboldligaer? Det er jo ekstremt sjældent at et af de store mesterskaber ikke er afgjort med 10-15 runder igen. Det er da elendig underholdning. Hvor mange sidder på kanten af sædet når Manchester City eller Bayern München spiller i øjeblikket?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 09:56

Yankee skrev:
doukas skrev: Det er kunstigt, da det er forceret. Man tvinger spænding ind på alle mulige tider af sæsonen, hvor jeg ikke synes det hører hjemme. I min optik rummer hver kamp nok drama i sig selv. I Sverige kan de sagtens have langt flere tilskuere uden andet end en ganske almindelig ligastruktur.

Jeg ser ikke rigtig Champions League længere. Det er alligevel de samme 3-4 hold, der er i spil til trofæet år efter år. Røvsygt.

NFL? Baseball og basketball er også populære sportsgrene, så hvorfor ikke runde et slutspil af med bedst af 7 kampe imellem 2 finalister? Er sikker på, at Viasat er med på den.
Det er en helt fair holdning - men kan du ikke selv se at argumentet hele tiden er "det hører ikke hjemme"? Det er jo ikke noget argument. En gang hørte farvede fodboldstøvler heller ikke til i fodbold. En gang hørte udskiftningsspillere ikke til i fodbold. En gang hørte videodommere ikke til i fodbold.

Fodboldverdenen er desværre stok-konservativ. Superligaen er lige nu inde i en massiv tilskuer- og seerkrise, der strækker meget længere tilbage end den nye struktur. Derfor synes jeg der er grund til at tænke radikalt nyt og kigge mod de formater, der lige nu skaber størst spænding og begejstring - VM, NFL og Champions League. Det handler om færre kampe. Kvalitet frem for kvantitet. Folk vil i dag hellere høre radioprogrammer om fodbold end at tage på stadion og se de 90 minutter. Det er forventningens glæde, der er den største salgsvare i en moderne sportsturnering og derfor er der brug for markant færre kampe, men til gengæld flere af de kampe, hvor det hele er på spil og hvor der er noget at snakke om.

Og hvis du synes det er røvsygt at det altid er de samme 3-4 hold, der slås om trofæet, hvorfor støtter du så den model, der gør at det altid er de samme 1-2 hold, der vinder mesterskabet i stort set alle de europæiske fodboldligaer? Det er jo ekstremt sjældent at et af de store mesterskaber ikke er afgjort med 10-15 runder igen. Det er da elendig underholdning. Hvor mange sidder på kanten af sædet når Manchester City eller Bayern München spiller i øjeblikket?
Selvfølgelig er det et argument. Jeg må blot gentage, at det jeg tidligere har skrevet til dig
doukas skrev: Det ene er en cup/slutrunde. Det andet er en liga/turnering.

I cup/slutrunde er der en større grad af tilfældighed. I en liga/turnering gælder det lange seje træk, hvor det kun i få tilfælde er sat helt på spidsen i den sidste kamp i forhold til mesterskab og nedrykning.

Hver form har sin charme. Ved at blande tingene alt for meget, bliver begge dele lidt mere grå.
Superligaen er inde i en massiv seer- og tilskuerkrisen. Det er hverken tilfældet i Norge, Sverige, England, Skotland, Holland, Tyskland osv. osv. Der er udsolgte stadions og mange seere, selvom man kører med en ganske almindelig ligastruktur.

Hvis din ide er så god, hvorfor er der så ingen seriøse ligaer, der har samlet den op?

Og så synes jeg du tillægger slutspilstrukturerne alt for stor værdi i forhold til f.eks. VMs succes. I langt de fleste lande har landsholdene bare en kæmpe popularitet.

Jeg er hverken fan af tysk eller engelsk fodbold, og det kunne den ene eller den anden gøglet ligastruktur ikke lave om på. Jeg interesserer mig for Superligaen, fordi jeg holder med AaB.

For en del hold en en sikker 8-plads et succeskriterium - disse hold skal en struktur også tilgodese. Jeg håber aldrig, at det bliver leflen for pøblen, der bliver afgørende i dansk fodbold.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 20. mar 2018, 10:15

doukas skrev:
Superligaen er inde i en massiv seer- og tilskuerkrisen. Det er hverken tilfældet i Norge, Sverige, England, Skotland, Holland, Tyskland osv. osv. Der er udsolgte stadions og mange seere, selvom man kører med en ganske almindelig ligastruktur.

Hvis din ide er så god, hvorfor er der så ingen seriøse ligaer, der har samlet den op?
I både Skotland og Holland kører man altså med slutspil. I Tyskland, England, Sverige og Norge afgøres op/nedrykning også via knock-out-kampe, så ingen af dem kører med en 100% lineær struktur. Men du har ret i at mit forslag ikke anvendes i andre europæiske ligaer - til gengæld har man fin succes med det i Champions League, NFL, Major League Soccer, ishockeyligaen og masser af andre steder.

Hvis knock-out-kampe er kunstige og useriøse, hvorfor er der så ingen kritik af oprykningsplayoff fra the Championship? Hvorfor er der så ingen kritik af de tyske play-off-nedrykningskampe, der år efter år holder HSV i Bundesligaen? Det er da også kunstigt og sportsligt unfair og hører vel ikke til i en ligastruktur jf dit ønske om at holde tingene adskilt?

Sport er underholdning. Sport er unfair. Det er da ikke fair at der kun er én 100 meter-finale til OL i stedet for at man finder den bedste løber over 10-15 løb - men det er sådan vi elsker sporten: når det hele er sat på spidsen og atleterne presses til at yde deres maksimale i nuet. Jeg tror også det er sådan, vi udvikler de bedste spillere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 10:39

Yankee skrev:
doukas skrev:
Superligaen er inde i en massiv seer- og tilskuerkrisen. Det er hverken tilfældet i Norge, Sverige, England, Skotland, Holland, Tyskland osv. osv. Der er udsolgte stadions og mange seere, selvom man kører med en ganske almindelig ligastruktur.

Hvis din ide er så god, hvorfor er der så ingen seriøse ligaer, der har samlet den op?
I både Skotland og Holland kører man altså med slutspil. I Tyskland, England, Sverige og Norge afgøres op/nedrykning også via knock-out-kampe, så ingen af dem kører med en 100% lineær struktur. Men du har ret i at mit forslag ikke anvendes i andre europæiske ligaer - til gengæld har man fin succes med det i Champions League, NFL, Major League Soccer, ishockeyligaen og masser af andre steder.

Hvis knock-out-kampe er kunstige og useriøse, hvorfor er der så ingen kritik af oprykningsplayoff fra the Championship? Hvorfor er der så ingen kritik af de tyske play-off-nedrykningskampe, der år efter år holder HSV i Bundesligaen? Det er da også kunstigt og sportsligt unfair og hører vel ikke til i en ligastruktur jf dit ønske om at holde tingene adskilt?

Sport er underholdning. Sport er unfair. Det er da ikke fair at der kun er én 100 meter-finale til OL i stedet for at man finder den bedste løber over 10-15 løb - men det er sådan vi elsker sporten: når det hele er sat på spidsen og atleterne presses til at yde deres maksimale i nuet. Jeg tror også det er sådan, vi udvikler de bedste spillere.
I England afgøres nedrykning ikke via play-off. I Tyskland, Sverige og Norge er det 1 ud af 3 nedrykningspladser, der afgøres via play-off.
Så er det på plads. I Skotland deler de ligaen og i 2 efter 3 kampe imod hinanden - top 6 og bund 6, hvor hvert hold møder hinanden 1 gang.

Jeg synes det er ok, at 1 ud af 3 oprykningspladser afgøres via play-off, men jeg synes det ville være bedre, at de 3 nederste pladser ville give direkte nedrykning, men at presse knald eller fald kampe ned over alle hold i den bedste række, som du foreslår, det er altså useriøst.

Og så er jeg generelt af den holdning, at play-off/knock-out er noget man gør sig fortjent til, ikke noget man taber sig til. Stokkonservativt :@!

Hvis de 20 største klubber i Europa dannede en fælles liga med den traditionelle struktur, tror du så der ville være mange seere? Ville der være mange tilskuere? Du kender vist godt svaret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 20. mar 2018, 11:17

doukas skrev:
Hvis de 20 største klubber i Europa dannede en fælles liga med den traditionelle struktur, tror du så der ville være mange seere? Ville der være mange tilskuere? Du kender vist godt svaret.
Tror du der ville være lige så mange spændende kampe hvis Champions League blev afgjort som én stor liga i stedet for de fantastiske kampe, vi ser i disse uger?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 11:28

Yankee skrev:
doukas skrev:
Hvis de 20 største klubber i Europa dannede en fælles liga med den traditionelle struktur, tror du så der ville være mange seere? Ville der være mange tilskuere? Du kender vist godt svaret.
Tror du der ville være lige så mange spændende kampe hvis Champions League blev afgjort som én stor liga i stedet for de fantastiske kampe, vi ser i disse uger?
Jeg tror vi har meget forskellige opfattelser af, hvad spændende er. Jeg tænker, at der ikke ville være forskel på seere- og tilskuerinteressen, om det er det ene eller andet format.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 20. mar 2018, 11:32

I min omgangs kreds, er det tydeligt flere har mistet interessen for superligaen efter den nye struktur.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 20. mar 2018, 11:58

doukas skrev:
Yankee skrev:
doukas skrev:
Hvis de 20 største klubber i Europa dannede en fælles liga med den traditionelle struktur, tror du så der ville være mange seere? Ville der være mange tilskuere? Du kender vist godt svaret.
Tror du der ville være lige så mange spændende kampe hvis Champions League blev afgjort som én stor liga i stedet for de fantastiske kampe, vi ser i disse uger?
Jeg tror vi har meget forskellige opfattelser af, hvad spændende er. Jeg tænker, at der ikke ville være forskel på seere- og tilskuerinteressen, om det er det ene eller andet format.
Det har vi helt klart - jeg synes knock-out-kampe er væsentligt mere spændende end det vi ser i f.eks. Premier League for øjeblikket, men det er jo fair med forskellige holdninger. Det bliver jo heller ikke til virkelighed foreløbig, men god diskussion anyway :thumbsup:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 24. mar 2018, 09:25

Peru-Kroatien. Træningskamp på neutral grund. Knap 65.000 tilskuere. Skal vi ikke bare blive enige om, at en fodboldkamp er interessant nok i sig selv. Selv uden noget som helst på spil.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 25. mar 2018, 15:01

Jeg har efterhånden accepteret, at professionel dansk fodbold er i færd med at begå selvmord ved kvælning. Og at denne kvælning sker noget hurtigere end jeg selv havde regnet med.

Nu har jeg holdt med AaB siden midten af firserne, fulgt med i op- og nedture, og jeg har betragtet mit engagement for klubben som en stor del af mit liv. Alt dette er væk nu. Jeg tvang mig sig til at se den sidste kamp i grundspillet imod AGF, og jeg følte ingen glæde ved resultatet. Det er bare blevet ligegyldigt.

Besvar