Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Alexis » 10. feb 2018, 00:09

Yankee skrev:
Alexis skrev:Det er helt vildt at snakke om Pohl til ikke at være klar til at have så meget pres. Manden er snart 22 år gammel. Det er sku da klart vi aldrig kan sælge spillere for mere en 10 millioner hvis de første er 22-23 år når de slår igennem.
Så du ham spille i efteråret?
At foreslå vi nærmest har ødelagt MC og Abildgaard ved at lade dem starte tidligt er noget af det vildeste jeg længe har hørt. Det er jo bare 2 spillere som er og altid vil være ganske middelmådige.
Men hvorfor får de så så mange kampe? Hvis de er middelmådige, hvorfor har AaB så vurderet dem så stærkt at man har skrevet kontrakt med dem og smidt dem i startopstillingen som førsteårsseniorer?

Når vi de i 95-98 tydeligvis har nogle ret svage ungdomsårgange, hvor talenterne ikke er helt så funklende som årgang 91-94, så må vi enten være noget grovere i udskilningen eller være mere tålmodige ift. at introducere dem på førsteholdet. Jeg synes AaB har haft en meget fejlslagen strategi hvor man har troet at Pohl, MC, Abildgaard, Bruhn og Blåbjerg ville have samme impact på førsteholdet som Lucas, Kusk, Thomsen, Ahlmann m.fl. Det har medført nogle år med elendige resultater fordi man satsede hele butikken på nogle spillere, der ikke var klar til at bære holdet og derudover har det også givet disse spillere et meget negativt forløb, hvor de hele tiden er udsat for massiv kritik og bliver gjort til syndebukke for de dårlige resultater. Igen - prøv at se hvordan FC Nordsjælland gør det, og lad os lære af deres best practice.
Har du set nogen eller hørt noget fra hele hans ungdomstid? Manden har spillet sådan hele sit liv. Utrolig fysik, elendig teknik. Det har intet at gøre med han er for tidligt på hold

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2018, 01:53

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
johnfrank skrev:Som de gør i Nordsjælland? Han er 19 år gammel. Det er muligt at enkelte spillere ville kunne blive acceptable superligaholdet efter en 3-4 år hvis man følger din model. Wessam er fysisk fuldt udviklet og hvis han ikke kan begå sig nu er det problem. Når spillere ikke slår til er det ofte så simpelt at de ikke er gode nok. Enten har de ingen åbenlyse kompetencer eller også har de for store mangler. Når Pohl f.eks skal bruge 3 år på at blive superligaholdet er det fordi hans udvikling har været temmelig mangelfuld. Når han måske alligevel bliver til noget er det fordi han har åbenlyse kompetencer. Tidligere spillere der er kommet tidligere i spil har ikke været gode nok og har haft den mangel at de ikke kunne håndtere modgang. Spil dem bare. At give dem 100 kampe før man konkludere at de ikke er gode nok er værre
Nej, ikke som i Nordsjælland, men som vi har gjort i AaB alt for mange gange.

Vi skal lade være med at begå de fejl, som vi har gjort alt for mange gange med fx Pohl, MC, Bruhn, Abildgaard, osv., osv., hvor vi har brækket halsen på talentfulde spille.

Hvis du virkelig tror at det bare er et spørgsmål om at være fuldt udviklet fysisk, så har de ikke forstået ret meget. Det er noget helt, helt andet at træne og spille superliga end U/19, der er en helt anden forberedelse til kampene, og der er betydeligt større pres på for at levere i hver eneste kamp. Det er langt de færreste førsteårsseniorer, der bare kan gå ind og gøre det uden at det har konsekvenser for deres udvikling.

Så kan man være nok så fysisk udviklet og brænde nok for meget for det, men det mentale skal også være med.
Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor det skulle være en hæmsko for en spillers udvikling at blive prøvet af på øverste mulige niveau, og jeg har godt nok svært ved at se vi skulle have så stort et problem med det, at vi ligefrem har brækket halsen på spillere som MC og Abildgaard, som er uhyre tæt på startopstillingen i deres hhv. 2. og 3. sæson, eller på Pohl, som vel er at betegne som mere eller mindre fast starter. Hvad angår Bruhn, så har det vel hele tiden været tydeligt at han havde nogle ret vilde spidskompetencer på det tekniske felt, og at man derfor ville prøve ham af, tiltrods for at han tydeligvis hele tiden har haft problemer med andre områder. Skulle grunden til at han ikke blev til noget være at han blev kastet i ilden for tidligt? Det kan jeg ikke se.

Skal vi sætte det op i modsætning til de mange fine talenter som ikke fik chancen for alvor som seniorspillere i AaB, og nu spiller i glemslen i de lavere rækker eller har stoppet karrieren? Jeg kunne nævne Asger Bust, V. Ahlmann, Rokkedal og utallige andre.

Eller skal vi se på hvilke spillere som blev førsteholdspillere i AaB i en ung alder, og som absolut ikke har knækket halsen - Kasper Kusk, Jacob Ahlmann, Thomsen, Lucas A, Blåbjerg, Mæhle osv.?

Jeg nægter at tro der er nogen som helst sammenhæng mellem at nogle spillere går i stå i deres udvikling når de bliver seniorer, og i hvor høj grad de spiller førsteholdsfodbold, det sker bare for nogle spillere. Blev kæmpe talentet Victor Fischer sendt for tidligt i kamp da han dominerede for Ajax som ung, og er det derfor han nu er hjemme i lille FCK og ikke i de storklubber som dengang savlede efter ham, eller var Messi blevet bedre af ikke at spille så tidligt for Barca?
Du understreger egentlig min pointe. Det er ikke et problem at prøve spillere af. Med tryk på "prøve af". Problemet er, at vi gang på gang vil gøre de unge til stamspillere før de er klar til det. Jannik Pohl er ikke klar til at bære ansvaret som førsteangriber i AaB, og i efteråret har han set mere og mere febrilsk ud. Det havde været langt bedre, hvis Pohl havde haft muligheden for flere kampe som indskifter. MC og Abildgaard er heller ikke klar til at være faste i startopstillingen.

Dine eksempler med Thomsen, Kusk, etc. er yderligere en understregning af min pointe. De blev bragt forsigtigt frem med indhop, havde erfarne folk at læne sig op ad, og blev ikke forceret til at være stamspillere før de var klar. Spalvis er endnu et eksempel.

Og ja, så er der kæmpetalenter, som bare brager igennem med det samme, men det er undtagelser mere end det er reglen.
Jeg er overhovedet ikke enig i at Pohl ser mere og mere febrilsk ud, jeg synes han er blevet bedre og bedre, særligt i dette efterår. Hvis han aldrig kommer til at score mål, er det fordi det viser sig at han ikke er dygtig nok til den del af spillet, og det har i mine øjne intet at gøre med om han har fået chancen i en tidlig alder. Det samme kan siges om MC og Abildgaard - er der virkelig nogen som i ramme alvor vil påstå at de havde været bedre spillere i dag uden at have fået den superligaerfaring som de har fået?

I min verden skal de bedste spillere spille, og så mener jeg det er totalt ligegyldigt om de er 17 eller 38.
Det er en vild nok påstand. Hvis man skal følge din logik her, så skal man bare smide unge spillere i ilden. Man kan ikke gøre noget for at optimere deres indkøring, og hvis de ikke lykkes, så er det bare fordi, de ikke er gode nok. Der er ikke noget, man kunne have gjort anderledes.

Men når du nu alligevel medgiver, at presset kan blive for stort, så lad mig spørge på den her måde: Hvem tror du, er mest tilbøjelig til at blive påvirket af presset?

A: En 17-årig nyoprykket, som aldrig har prøvet andet end ungdomsfodbold?
B: En 38-årig veteran med +15 sæsoner som senior under bæltet?
Selvfølgelig kan unge spillere nemmere påvirkes af presset, men det handler i mine øjne langt mere om at skabe de rigtige rammer for dem at præstere under, end om hvorvidt de skal spille hvis de er de bedste på deres position. Som jeg ser det, så handler det i langt højere grad om at vedblive med at tro på de unge spillere og have deres ryg, når de uundgåelige tilbageslag kommer, end det handler om hvor tidligt man giver dem chancen - det handler om at den unge spiller som spiller fordi han bedømmes til at være den bedste på sin position, dels har nogen at læne sig opad, og dels får lov og plads til at fejle. Så må vi sørge for at de mere erfarne spillere på holdet er i stand til at løfte mere end de har gjort i de senere år, og så handler det selvfølgelig samtidig om at tro på de rigtige unge fra start. Selvfølgelig skal man sørge for at unge spillere ikke knækker halsen pga. presset, men det ser jeg altså heller ikke nogen eksempler på er sket på det nuværende hold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 10. feb 2018, 10:45

Alexis skrev:
Har du set nogen eller hørt noget fra hele hans ungdomstid? Manden har spillet sådan hele sit liv. Utrolig fysik, elendig teknik. Det har intet at gøre med han er for tidligt på hold
Ja - helt enig. Derfor skulle han heller ikke spille så mange kampe, men fokusere på at forbedre sin teknik og så langsomt blive sluset ind på førsteholdet. Talentet er der jo, men han er ikke klar til at være førsteangriber for et hold, der forventer at spille med i toppen.

Jeg har set en del træninger i FC Nordsjælland, og der hvor spillerne rykker sig er i den sidste halve time af træningen. Dér, hvor startopstillingen til weekenden forbereder dødbolde og defensiv taktik mens resten af truppen træner teknik og spidskompetencer. Netop den del af træningen er fuldstændig vital for førsteårsseniorer, men den går de glip af hvis de uge efter uge bruger træningen på at bearbejde en pibekoncert på stadion eller at forberede hvordan de skal dække Troels Kløve op næste søndag. Der skal være en sund, individuel balance når man sluser en ung spiller ind på førsteholdet og den har vi efter min mening misset.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Alexis » 10. feb 2018, 12:30

Yankee skrev:
Alexis skrev:
Har du set nogen eller hørt noget fra hele hans ungdomstid? Manden har spillet sådan hele sit liv. Utrolig fysik, elendig teknik. Det har intet at gøre med han er for tidligt på hold
Ja - helt enig. Derfor skulle han heller ikke spille så mange kampe, men fokusere på at forbedre sin teknik og så langsomt blive sluset ind på førsteholdet. Talentet er der jo, men han er ikke klar til at være førsteangriber for et hold, der forventer at spille med i toppen.

Jeg har set en del træninger i FC Nordsjælland, og der hvor spillerne rykker sig er i den sidste halve time af træningen. Dér, hvor startopstillingen til weekenden forbereder dødbolde og defensiv taktik mens resten af truppen træner teknik og spidskompetencer. Netop den del af træningen er fuldstændig vital for førsteårsseniorer, men den går de glip af hvis de uge efter uge bruger træningen på at bearbejde en pibekoncert på stadion eller at forberede hvordan de skal dække Troels Kløve op næste søndag. Der skal være en sund, individuel balance når man sluser en ung spiller ind på førsteholdet og den har vi efter min mening misset.
Men så kan man jo lige så godt lade være med at bruge ham. Manden er snart 22 år gammel. Han spillede 7 kampe i 2015/2016. 19 kampe i 2016/2017, og er nu fast mand. Det er jo bare den perfekte indslusning. Ja der har været nogle skader undervejs, men vi kan jo ikke vente til ham er 25 med at give ham chancen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 10. feb 2018, 20:40

Alexis skrev:
Men så kan man jo lige så godt lade være med at bruge ham. Manden er snart 22 år gammel. Han spillede 7 kampe i 2015/2016. 19 kampe i 2016/2017, og er nu fast mand. Det er jo bare den perfekte indslusning. Ja der har været nogle skader undervejs, men vi kan jo ikke vente til ham er 25 med at give ham chancen.
Nej, det synes jeg heller ikke vi skal.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af strangecap » 10. feb 2018, 22:56

Jeg synes der er for meget brok herinde før jul kunne vi ikke ramme målet i dag lavede vi to kasser det er sku da en start så må vi bare sørge for at spille formationen og spillerene klar til næste sæson løbet er formentligt kørt i år for top6 men hvis så vi kan have noget sammentømret efter sommer så kan det blive rigtigt godt :)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: RE: Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gnu » 12. feb 2018, 12:52

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev: Nej, ikke som i Nordsjælland, men som vi har gjort i AaB alt for mange gange.

Vi skal lade være med at begå de fejl, som vi har gjort alt for mange gange med fx Pohl, MC, Bruhn, Abildgaard, osv., osv., hvor vi har brækket halsen på talentfulde spille.

Hvis du virkelig tror at det bare er et spørgsmål om at være fuldt udviklet fysisk, så har de ikke forstået ret meget. Det er noget helt, helt andet at træne og spille superliga end U/19, der er en helt anden forberedelse til kampene, og der er betydeligt større pres på for at levere i hver eneste kamp. Det er langt de færreste førsteårsseniorer, der bare kan gå ind og gøre det uden at det har konsekvenser for deres udvikling.

Så kan man være nok så fysisk udviklet og brænde nok for meget for det, men det mentale skal også være med.
Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor det skulle være en hæmsko for en spillers udvikling at blive prøvet af på øverste mulige niveau, og jeg har godt nok svært ved at se vi skulle have så stort et problem med det, at vi ligefrem har brækket halsen på spillere som MC og Abildgaard, som er uhyre tæt på startopstillingen i deres hhv. 2. og 3. sæson, eller på Pohl, som vel er at betegne som mere eller mindre fast starter. Hvad angår Bruhn, så har det vel hele tiden været tydeligt at han havde nogle ret vilde spidskompetencer på det tekniske felt, og at man derfor ville prøve ham af, tiltrods for at han tydeligvis hele tiden har haft problemer med andre områder. Skulle grunden til at han ikke blev til noget være at han blev kastet i ilden for tidligt? Det kan jeg ikke se.

Skal vi sætte det op i modsætning til de mange fine talenter som ikke fik chancen for alvor som seniorspillere i AaB, og nu spiller i glemslen i de lavere rækker eller har stoppet karrieren? Jeg kunne nævne Asger Bust, V. Ahlmann, Rokkedal og utallige andre.

Eller skal vi se på hvilke spillere som blev førsteholdspillere i AaB i en ung alder, og som absolut ikke har knækket halsen - Kasper Kusk, Jacob Ahlmann, Thomsen, Lucas A, Blåbjerg, Mæhle osv.?

Jeg nægter at tro der er nogen som helst sammenhæng mellem at nogle spillere går i stå i deres udvikling når de bliver seniorer, og i hvor høj grad de spiller førsteholdsfodbold, det sker bare for nogle spillere. Blev kæmpe talentet Victor Fischer sendt for tidligt i kamp da han dominerede for Ajax som ung, og er det derfor han nu er hjemme i lille FCK og ikke i de storklubber som dengang savlede efter ham, eller var Messi blevet bedre af ikke at spille så tidligt for Barca?
Du understreger egentlig min pointe. Det er ikke et problem at prøve spillere af. Med tryk på "prøve af". Problemet er, at vi gang på gang vil gøre de unge til stamspillere før de er klar til det. Jannik Pohl er ikke klar til at bære ansvaret som førsteangriber i AaB, og i efteråret har han set mere og mere febrilsk ud. Det havde været langt bedre, hvis Pohl havde haft muligheden for flere kampe som indskifter. MC og Abildgaard er heller ikke klar til at være faste i startopstillingen.

Dine eksempler med Thomsen, Kusk, etc. er yderligere en understregning af min pointe. De blev bragt forsigtigt frem med indhop, havde erfarne folk at læne sig op ad, og blev ikke forceret til at være stamspillere før de var klar. Spalvis er endnu et eksempel.

Og ja, så er der kæmpetalenter, som bare brager igennem med det samme, men det er undtagelser mere end det er reglen.
Jeg er overhovedet ikke enig i at Pohl ser mere og mere febrilsk ud, jeg synes han er blevet bedre og bedre, særligt i dette efterår. Hvis han aldrig kommer til at score mål, er det fordi det viser sig at han ikke er dygtig nok til den del af spillet, og det har i mine øjne intet at gøre med om han har fået chancen i en tidlig alder. Det samme kan siges om MC og Abildgaard - er der virkelig nogen som i ramme alvor vil påstå at de havde været bedre spillere i dag uden at have fået den superligaerfaring som de har fået?

I min verden skal de bedste spillere spille, og så mener jeg det er totalt ligegyldigt om de er 17 eller 38.
Det er en vild nok påstand. Hvis man skal følge din logik her, så skal man bare smide unge spillere i ilden. Man kan ikke gøre noget for at optimere deres indkøring, og hvis de ikke lykkes, så er det bare fordi, de ikke er gode nok. Der er ikke noget, man kunne have gjort anderledes.

Men når du nu alligevel medgiver, at presset kan blive for stort, så lad mig spørge på den her måde: Hvem tror du, er mest tilbøjelig til at blive påvirket af presset?

A: En 17-årig nyoprykket, som aldrig har prøvet andet end ungdomsfodbold?
B: En 38-årig veteran med +15 sæsoner som senior under bæltet?
Selvfølgelig kan unge spillere nemmere påvirkes af presset, men det handler i mine øjne langt mere om at skabe de rigtige rammer for dem at præstere under, end om hvorvidt de skal spille hvis de er de bedste på deres position. Som jeg ser det, så handler det i langt højere grad om at vedblive med at tro på de unge spillere og have deres ryg, når de uundgåelige tilbageslag kommer, end det handler om hvor tidligt man giver dem chancen - det handler om at den unge spiller som spiller fordi han bedømmes til at være den bedste på sin position, dels har nogen at læne sig opad, og dels får lov og plads til at fejle. Så må vi sørge for at de mere erfarne spillere på holdet er i stand til at løfte mere end de har gjort i de senere år, og så handler det selvfølgelig samtidig om at tro på de rigtige unge fra start. Selvfølgelig skal man sørge for at unge spillere ikke knækker halsen pga. presset, men det ser jeg altså heller ikke nogen eksempler på er sket på det nuværende hold.
Jamen, så er vi jo enige. Det er bare ret ærgerligt, at vi gennem de seneste par år har været så dårlige til at give de unge den støtte, de har brug. Fx at give Pohl ansvaret som førsteangriber uden nogen at læne sig op ad.

PS: Held og lykke til VM i rygcrawl. Jeg tror, du har fine medaljechancer. :thumbsup:
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 18. feb 2018, 17:13

1 år mere til Würtz:
https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... orlaenger/

Den var dejlig at få på plads selvom man selvfølgelig forventede det. Stadig en utrolig vigtig mand i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. feb 2018, 23:28

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor det skulle være en hæmsko for en spillers udvikling at blive prøvet af på øverste mulige niveau, og jeg har godt nok svært ved at se vi skulle have så stort et problem med det, at vi ligefrem har brækket halsen på spillere som MC og Abildgaard, som er uhyre tæt på startopstillingen i deres hhv. 2. og 3. sæson, eller på Pohl, som vel er at betegne som mere eller mindre fast starter. Hvad angår Bruhn, så har det vel hele tiden været tydeligt at han havde nogle ret vilde spidskompetencer på det tekniske felt, og at man derfor ville prøve ham af, tiltrods for at han tydeligvis hele tiden har haft problemer med andre områder. Skulle grunden til at han ikke blev til noget være at han blev kastet i ilden for tidligt? Det kan jeg ikke se.

Skal vi sætte det op i modsætning til de mange fine talenter som ikke fik chancen for alvor som seniorspillere i AaB, og nu spiller i glemslen i de lavere rækker eller har stoppet karrieren? Jeg kunne nævne Asger Bust, V. Ahlmann, Rokkedal og utallige andre.

Eller skal vi se på hvilke spillere som blev førsteholdspillere i AaB i en ung alder, og som absolut ikke har knækket halsen - Kasper Kusk, Jacob Ahlmann, Thomsen, Lucas A, Blåbjerg, Mæhle osv.?

Jeg nægter at tro der er nogen som helst sammenhæng mellem at nogle spillere går i stå i deres udvikling når de bliver seniorer, og i hvor høj grad de spiller førsteholdsfodbold, det sker bare for nogle spillere. Blev kæmpe talentet Victor Fischer sendt for tidligt i kamp da han dominerede for Ajax som ung, og er det derfor han nu er hjemme i lille FCK og ikke i de storklubber som dengang savlede efter ham, eller var Messi blevet bedre af ikke at spille så tidligt for Barca?
Du understreger egentlig min pointe. Det er ikke et problem at prøve spillere af. Med tryk på "prøve af". Problemet er, at vi gang på gang vil gøre de unge til stamspillere før de er klar til det. Jannik Pohl er ikke klar til at bære ansvaret som førsteangriber i AaB, og i efteråret har han set mere og mere febrilsk ud. Det havde været langt bedre, hvis Pohl havde haft muligheden for flere kampe som indskifter. MC og Abildgaard er heller ikke klar til at være faste i startopstillingen.

Dine eksempler med Thomsen, Kusk, etc. er yderligere en understregning af min pointe. De blev bragt forsigtigt frem med indhop, havde erfarne folk at læne sig op ad, og blev ikke forceret til at være stamspillere før de var klar. Spalvis er endnu et eksempel.

Og ja, så er der kæmpetalenter, som bare brager igennem med det samme, men det er undtagelser mere end det er reglen.
Jeg er overhovedet ikke enig i at Pohl ser mere og mere febrilsk ud, jeg synes han er blevet bedre og bedre, særligt i dette efterår. Hvis han aldrig kommer til at score mål, er det fordi det viser sig at han ikke er dygtig nok til den del af spillet, og det har i mine øjne intet at gøre med om han har fået chancen i en tidlig alder. Det samme kan siges om MC og Abildgaard - er der virkelig nogen som i ramme alvor vil påstå at de havde været bedre spillere i dag uden at have fået den superligaerfaring som de har fået?

I min verden skal de bedste spillere spille, og så mener jeg det er totalt ligegyldigt om de er 17 eller 38.
Det er en vild nok påstand. Hvis man skal følge din logik her, så skal man bare smide unge spillere i ilden. Man kan ikke gøre noget for at optimere deres indkøring, og hvis de ikke lykkes, så er det bare fordi, de ikke er gode nok. Der er ikke noget, man kunne have gjort anderledes.

Men når du nu alligevel medgiver, at presset kan blive for stort, så lad mig spørge på den her måde: Hvem tror du, er mest tilbøjelig til at blive påvirket af presset?

A: En 17-årig nyoprykket, som aldrig har prøvet andet end ungdomsfodbold?
B: En 38-årig veteran med +15 sæsoner som senior under bæltet?
Selvfølgelig kan unge spillere nemmere påvirkes af presset, men det handler i mine øjne langt mere om at skabe de rigtige rammer for dem at præstere under, end om hvorvidt de skal spille hvis de er de bedste på deres position. Som jeg ser det, så handler det i langt højere grad om at vedblive med at tro på de unge spillere og have deres ryg, når de uundgåelige tilbageslag kommer, end det handler om hvor tidligt man giver dem chancen - det handler om at den unge spiller som spiller fordi han bedømmes til at være den bedste på sin position, dels har nogen at læne sig opad, og dels får lov og plads til at fejle. Så må vi sørge for at de mere erfarne spillere på holdet er i stand til at løfte mere end de har gjort i de senere år, og så handler det selvfølgelig samtidig om at tro på de rigtige unge fra start. Selvfølgelig skal man sørge for at unge spillere ikke knækker halsen pga. presset, men det ser jeg altså heller ikke nogen eksempler på er sket på det nuværende hold.
Jamen, så er vi jo enige. Det er bare ret ærgerligt, at vi gennem de seneste par år har været så dårlige til at give de unge den støtte, de har brug. Fx at give Pohl ansvaret som førsteangriber uden nogen at læne sig op ad.

PS: Held og lykke til VM i rygcrawl. Jeg tror, du har fine medaljechancer. :thumbsup:
Jeg ved ikke om du ikke kan, eller ikke vil forstå...

Du siger vi ikke skal kaste de unge for tidligt i ilden - jeg siger at vi skal kaste de unge i ilden, når de er den bedste på deres position, uanset alder eller erfaring.

Det som det handler om, er at det ikke er de unge som skal trække læsset på holdet som helhed. Det handler om at vore erfarne spillere skal være så dygtige at det er dem som skal løfte, og at det ikke er de unge som det forventes af... det har ikke noget med at gøre om Pohl eller andre skulle have behov for at der er en støttepædagog, som kan spille deres plads, så de kan få lov til at komme tilbage på bænken hvis presset er for stort. Faktisk synes jeg at netop Pohl er et godt eksempel på den rigtige måde at håndtere det på, og jeg synes vi har set udbyttet af det i efteråret, og i de to kampe her i foråret. Jeg synes Pohl spiller virkelig godt, og at han er en kæmpe trussel for modstanderne at forholde sig til, modsat de fleste andre af de spillere som skulle levere det samme i vores offensiv. Hans udvikling er i mine øjne en konsekvens af at man hele tiden har bibeholdt troen på ham, det som du betegner som et ansvar der har været for stort.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: RE: Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gnu » 20. feb 2018, 08:49

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev: Du understreger egentlig min pointe. Det er ikke et problem at prøve spillere af. Med tryk på "prøve af". Problemet er, at vi gang på gang vil gøre de unge til stamspillere før de er klar til det. Jannik Pohl er ikke klar til at bære ansvaret som førsteangriber i AaB, og i efteråret har han set mere og mere febrilsk ud. Det havde været langt bedre, hvis Pohl havde haft muligheden for flere kampe som indskifter. MC og Abildgaard er heller ikke klar til at være faste i startopstillingen.

Dine eksempler med Thomsen, Kusk, etc. er yderligere en understregning af min pointe. De blev bragt forsigtigt frem med indhop, havde erfarne folk at læne sig op ad, og blev ikke forceret til at være stamspillere før de var klar. Spalvis er endnu et eksempel.

Og ja, så er der kæmpetalenter, som bare brager igennem med det samme, men det er undtagelser mere end det er reglen.
Jeg er overhovedet ikke enig i at Pohl ser mere og mere febrilsk ud, jeg synes han er blevet bedre og bedre, særligt i dette efterår. Hvis han aldrig kommer til at score mål, er det fordi det viser sig at han ikke er dygtig nok til den del af spillet, og det har i mine øjne intet at gøre med om han har fået chancen i en tidlig alder. Det samme kan siges om MC og Abildgaard - er der virkelig nogen som i ramme alvor vil påstå at de havde været bedre spillere i dag uden at have fået den superligaerfaring som de har fået?

I min verden skal de bedste spillere spille, og så mener jeg det er totalt ligegyldigt om de er 17 eller 38.
Det er en vild nok påstand. Hvis man skal følge din logik her, så skal man bare smide unge spillere i ilden. Man kan ikke gøre noget for at optimere deres indkøring, og hvis de ikke lykkes, så er det bare fordi, de ikke er gode nok. Der er ikke noget, man kunne have gjort anderledes.

Men når du nu alligevel medgiver, at presset kan blive for stort, så lad mig spørge på den her måde: Hvem tror du, er mest tilbøjelig til at blive påvirket af presset?

A: En 17-årig nyoprykket, som aldrig har prøvet andet end ungdomsfodbold?
B: En 38-årig veteran med +15 sæsoner som senior under bæltet?
Selvfølgelig kan unge spillere nemmere påvirkes af presset, men det handler i mine øjne langt mere om at skabe de rigtige rammer for dem at præstere under, end om hvorvidt de skal spille hvis de er de bedste på deres position. Som jeg ser det, så handler det i langt højere grad om at vedblive med at tro på de unge spillere og have deres ryg, når de uundgåelige tilbageslag kommer, end det handler om hvor tidligt man giver dem chancen - det handler om at den unge spiller som spiller fordi han bedømmes til at være den bedste på sin position, dels har nogen at læne sig opad, og dels får lov og plads til at fejle. Så må vi sørge for at de mere erfarne spillere på holdet er i stand til at løfte mere end de har gjort i de senere år, og så handler det selvfølgelig samtidig om at tro på de rigtige unge fra start. Selvfølgelig skal man sørge for at unge spillere ikke knækker halsen pga. presset, men det ser jeg altså heller ikke nogen eksempler på er sket på det nuværende hold.
Jamen, så er vi jo enige. Det er bare ret ærgerligt, at vi gennem de seneste par år har været så dårlige til at give de unge den støtte, de har brug. Fx at give Pohl ansvaret som førsteangriber uden nogen at læne sig op ad.

PS: Held og lykke til VM i rygcrawl. Jeg tror, du har fine medaljechancer. :thumbsup:
Jeg ved ikke om du ikke kan, eller ikke vil forstå...

Du siger vi ikke skal kaste de unge for tidligt i ilden - jeg siger at vi skal kaste de unge i ilden, når de er den bedste på deres position, uanset alder eller erfaring.

Det som det handler om, er at det ikke er de unge som skal trække læsset på holdet som helhed. Det handler om at vore erfarne spillere skal være så dygtige at det er dem som skal løfte, og at det ikke er de unge som det forventes af... det har ikke noget med at gøre om Pohl eller andre skulle have behov for at der er en støttepædagog, som kan spille deres plads, så de kan få lov til at komme tilbage på bænken hvis presset er for stort. Faktisk synes jeg at netop Pohl er et godt eksempel på den rigtige måde at håndtere det på, og jeg synes vi har set udbyttet af det i efteråret, og i de to kampe her i foråret. Jeg synes Pohl spiller virkelig godt, og at han er en kæmpe trussel for modstanderne at forholde sig til, modsat de fleste andre af de spillere som skulle levere det samme i vores offensiv. Hans udvikling er i mine øjne en konsekvens af at man hele tiden har bibeholdt troen på ham, det som du betegner som et ansvar der har været for stort.
Har du set ham spille i denne sæson? Pohls allervigtigste opgave som førsteangriber og ofte eneangriber er at score mål, men i 21 superligakampe har han scoret tre mål i åbent spil og brændt et hav af chancer. Så kan det godt være, at han er den bedste på sin position, men det betyder jo ikke, at han så automatisk er god nok til at løse opgaven og løfte det ansvar, der er læsset over på ham. Og det er dér AaB fejler. Pohl burde slet ikke spille så meget. Han skulle have haft meget mere tid til at træne og forbedre sig på de områder, hvor han åbentlyst har mangler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2018, 10:22

To år mere med Patrick - jeg finder popcorn frem:

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 2feed03caa
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9000AaB » 22. mar 2018, 10:28

Pastorius skrev:To år mere med Patrick - jeg finder popcorn frem:

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 2feed03caa

Ja intet i AaB kan chokere mig mere....... skræmmende....

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Glenn Francisco » 22. mar 2018, 10:43

9000AaB skrev:
Pastorius skrev:To år mere med Patrick - jeg finder popcorn frem:

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 2feed03caa

Ja intet i AaB kan chokere mig mere....... skræmmende....
Han er forhåbenligt gået ned i løn i en backup / tutor rolle. Blot for at Football-Managersere det. Og hvis det er tilfældet er det vel okay :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2018, 10:44

9000AaB skrev:
Pastorius skrev:To år mere med Patrick - jeg finder popcorn frem:

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 2feed03caa

Ja intet i AaB kan chokere mig mere....... skræmmende....
Det giver da god mening at forlænge med vores startende højre back. Den del af ligningen vi aldrig rigtig kender er prisen. Det skal selvfølgelig ikke koste det samme som en kontrakt med Kusk - og det gør det ganske givet heller ikke.

...men vi er da enige i at vi gerne skulle have skubbet nogle af vores statere ud på bænken, hvis vores niveau skal løftes markant (og det skal det).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 22. mar 2018, 10:49

Umiddelbart et uambitiøst og indspist valg. Patrick har ikke niveauet mere og vi ville aldrig gå ud og signe ham fra en anden klub. Der kan være noget tutor/kulturbærer i det men der har vi også Risgård rendende som ikke har niveauet mere. Vi skal værne om vores egen avl, men vi skal ikke blive blinde for når det er slut.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 22. mar 2018, 11:18

Pastorius skrev:To år mere med Patrick - jeg finder popcorn frem:

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 2feed03caa
Tænk sig, at have haft over 10 år i AaB, nærmest uden at udmærke sig positivt bortset fra 1-2 sæsoner, og så alligevel være sikker på loyalitet fra ens arbejdsgiver. Det må være rart. For os andre? Ja, hvis det er niveauet, så kommer vi i hvert fald ikke i toppen af dansk fodbold på den position lige foreløbigt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 22. mar 2018, 11:37

2 år indikerer vel, at man ikke er afklaret på hverken venstre eller højre back. Hverken starter eller reserven - Ahlmann gør det godt, men man må også indrømme, at niveauet han havde, da han var omkring landsholdet viser sig lidt for sjældent.

Men spøjst at Würtz kun får 1 år, mens han får to år - aldersforskellen er der selvfølgelig, men de har forskellig betydning for holdet.

Men som Pastorius er inde på, så er man også nød til at erkende, at han har taget højrebacken fra Pallesen og derfor er startende højreback om man kan lide det eller ej.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 22. mar 2018, 11:44

FlæskeFrank skrev: Men som Pastorius er inde på, så er man også nød til at erkende, at han har taget højrebacken fra Pallesen og derfor er startende højreback om man kan lide det eller ej.
Jo udelukkende i kraft af, at Pallesen har vist sig ikke at være pengene værd. Man havde aldrig hentet Pallesen i første omgang, hvis ikke man vurderede at Patrick var for ringe.
Nu hænger vi på et millionkøb, og en backup som efterhånden er en stående joke. Det er trist.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Spanky » 22. mar 2018, 11:59

Sådan - kæmpe kapacitet for AaB!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9520AaB » 22. mar 2018, 12:50

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Men som Pastorius er inde på, så er man også nød til at erkende, at han har taget højrebacken fra Pallesen og derfor er startende højreback om man kan lide det eller ej.
Jo udelukkende i kraft af, at Pallesen har vist sig ikke at være pengene værd. Man havde aldrig hentet Pallesen i første omgang, hvis ikke man vurderede at Patrick var for ringe.
Nu hænger vi på et millionkøb, og en backup som efterhånden er en stående joke. Det er trist.

Jeg sagde allerede før købet af Pallesen at ingen spillere fra Viborg kunne forstærke AaB, så ham vil jeg gerne medgive er spild af penge. Meeen, det synes jeg satme også at PK er, omend han pt er det bedste af to onder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar