DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2018, 08:20

Hvis ikke vi vinder samlet bliver det meget sort. Alternativerne er simpelthen ikke til at bære:

1) Blive slået ud af Fredericia. Håbløs med håbløs på.

2) Vinde over Fredericia, men tabe i semifinalen og gå glip af finalen. Ondt med ondt på.

3) Komme i finalen, men tabe. Ubærligt, stygt, ondt, bittert, håbløst.

Så vind nu den pokal for os.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af andreasaab89 » 10. apr 2018, 09:02

Iøvrigt skal vi huske at to af vores konkurrenter i pokalen i BIF og FCM kæmper om mesterskabet . Så hvis vi møder dem i semifinale eller finale har de forhåbentlig fokus placeret lidt på mesterskabet og ikke pokalen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2018, 10:41

Det er hårde odds at presse os selv til at vi absolut skal vinde pokalen. Vi burde - om nogen - have lært af historien at det ikke bare er sådan lige.

Det fungerer ikke på den måde, at fordi vi har udspillet vores rolle i ligaen, så bliver det nemmere for os at vinde fordi vi kan koncentrere os om pokalen, og de andre har en liga at spille.

Selvfølgelig skal vi vinde over Fredericia, alt andet vil være en fiasko, men i de resterende kampe er det ikke bare lige.

Silkeborg bør vi selvfølgelig også kunne slå, men det ser ikke for godt ud, hvis vi ser på vores resultater mod dem. Vi har fået ét point på udebane mod dem siden maj 2015. Det ser lidt bedre ud hjemme.

Superligastillingen viser et ret klart styrkeforhold mellem FCM og BIF ift. os. BIF ser faktisk ud som den mest overkommelige modstander med to uafgjorte (med en mand i overtalt i mere end halvdelene af kampene).

Det vil være en kæmpe overraskelse hvis vi vinder pokalen, så lad os lige få proportionerne på plads. Med det setup vi har nu, er vi ikke gode nok til at vinde. Så kan vi til hudløshed diskutere om det er Gaarde, Wieghorsts eller spillernes skyld (min holdning er vist klar nok der).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2018, 11:59

Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2018, 12:00

Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Hanga » 10. apr 2018, 12:32

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Gamen » 10. apr 2018, 12:47

Hanga skrev: Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Selvfølgelig, men dertil er der dæleme også lang vej. Spillerne ved at det her er sæsonens vigtigste kamp, men det er jo ikke ligefrem fordi vi er blevet forkælet med koncentrerede, spillemæssigt gode indsatser. Uanset succes på den ultrakorte bane, så overskygges det markant af de bekymrende langsigtede perspektiver i klubben. Det er svært at svinge sig op til noget for tiden - særligt når man ikke føler at det er de rette personer, der har ansvaret. Men selvfølgelig skal de have opbakning i Fredericia i morgen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Hanga » 10. apr 2018, 13:15

Gamen skrev:
Hanga skrev: Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Selvfølgelig, men dertil er der dæleme også lang vej. Spillerne ved at det her er sæsonens vigtigste kamp, men det er jo ikke ligefrem fordi vi er blevet forkælet med koncentrerede, spillemæssigt gode indsatser. Uanset succes på den ultrakorte bane, så overskygges det markant af de bekymrende langsigtede perspektiver i klubben. Det er svært at svinge sig op til noget for tiden - særligt når man ikke føler at det er de rette personer, der har ansvaret. Men selvfølgelig skal de have opbakning i Fredericia i morgen.
Vi er skam helt enige.
Jeg appellerer bare til Køllen og Pastorius om at være en anelse mindre ligeglade med om AaB kan få pokalsucces eller ej. Vi skal tage de succes'er vi kan få, især i de perioder hvor tingene ellers er lort.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Nitten » 10. apr 2018, 13:17

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Ja det er faktisk også den følelse jeg har. Man kan jo spørge om man tror at MW og Gaarde har evnerne til at ændre den nuværende tilstand. Hvis man ikke tror det, skal man jo nærmest håbe på en så tidlig exit fra pokalen som muligt da en succes i pokalen jo blot vil trække pinen længere ud og værst af alt helt ind i næste sæson

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2018, 13:28

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Selvfølgelig skal vi gå efter den, og pokaloverraskelser sker (det ved både vi og Fredericia).

Det jeg opponerer imod at at gøre pokaldeltagelsen til et kriterie for succes i denne sæson. Vi har lige akkurat opnået top-6 i denne sæson, og hvadenten vi vinder pokalen eller ej, så skal der mere til før det er godt nok til at bringe os på vej mod målet.

En pokalsejr vil bestemt gøre det nemmere at få skabt lidt flere indtægter og tiltrække gode spillere (eller trænere), men det er ikke et tegn på at vi er ved at være der hvor vi skal være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af NIN » 10. apr 2018, 14:09

Pastorius skrev:
Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Selvfølgelig skal vi gå efter den, og pokaloverraskelser sker (det ved både vi og Fredericia).

Det jeg opponerer imod at at gøre pokaldeltagelsen til et kriterie for succes i denne sæson. Vi har lige akkurat opnået top-6 i denne sæson, og hvadenten vi vinder pokalen eller ej, så skal der mere til før det er godt nok til at bringe os på vej mod målet.

En pokalsejr vil bestemt gøre det nemmere at få skabt lidt flere indtægter og tiltrække gode spillere (eller trænere), men det er ikke et tegn på at vi er ved at være der hvor vi skal være.
Sandsynligheden for vi vinder Pokalen, er i cirka samme størrelsesorden som TV2 annoncerer, at nu er det slut med Vild med dans.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2018, 14:27

Mit bud på en formation må være



1) Det så faktisk ud til at kunne noget med to angribere uagtet, at jeg stadig ikke er kæmpe Safranko fan, men lad os prøve det igen.
2) Rolim skal spille før Flores og får den anden kant. Hvem fanden der skal spille ved siden af Würtz er uklart, men i Wieghorsts verden bliver det nok destruktivt med Lesniak eller MC. Jeg gider simpelthen ikke to 6'ere mere og kan Risgård ikke spille er jeg frisk på at prøve Flore som tydeligvis ikke er kant.
3) Pallesen skal med til at slå indlæg ind i boksen til de to angribere
4) Vi skal have en træner der kan skabe mod og frigjorthed blandt de her gutter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Gamen » 10. apr 2018, 14:40

Jakobsen skrev:
1) Det så faktisk ud til at kunne noget med to angribere uagtet, at jeg stadig ikke er kæmpe Safranko fan, men lad os prøve det igen.
Der er absolut ingen grund til at ophøje den formation til noget, blot fordi den virker mod et hold der spiller ret meget gung ho-fodbold. Mod et hold som Brøndby var vores midtbane ganske enkelt blevet kørt over. Igen, Nordsjælland er et spillende fodboldhold der tillader mange chancer og mål imod sig, fordi de selv scorer meget. At vi skaber pænt med chancer mod dem er ikke noget nyt, det har langt de fleste gjort denne sæson.

Jeg håber på at vi kryber tilbage i vores vante formation - det her Fredericia-hold er ikke et vi nødvendigvis bare sådan kan dominere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2018, 15:12

Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
1) Det så faktisk ud til at kunne noget med to angribere uagtet, at jeg stadig ikke er kæmpe Safranko fan, men lad os prøve det igen.
Der er absolut ingen grund til at ophøje den formation til noget, blot fordi den virker mod et hold der spiller ret meget gung ho-fodbold. Mod et hold som Brøndby var vores midtbane ganske enkelt blevet kørt over. Igen, Nordsjælland er et spillende fodboldhold der tillader mange chancer og mål imod sig, fordi de selv scorer meget. At vi skaber pænt med chancer mod dem er ikke noget nyt, det har langt de fleste gjort denne sæson.

Jeg håber på at vi kryber tilbage i vores vante formation - det her Fredericia-hold er ikke et vi nødvendigvis bare sådan kan dominere.
På den anden side så blev vores midtbane jo alligevel kørt over imod Brøndby.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af BoT » 10. apr 2018, 15:40

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Er I blevet vanvittige?
Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.

Gamen

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Gamen » 10. apr 2018, 15:57

BoT skrev: Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Jo jo, men en pokaltriumf ændrer ikke på at der stadigvæk er meget galt i denne klub. Og lad os nu lige lade være med at tale om noget der er dybt urealistisk som det ser ud til pt. Vi kan slet ikke hamle op med hverken Brøndby eller FC Midtjylland, og skal også lige forbi Fredericia.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2018, 16:03

BoT skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Er I blevet vanvittige?
Hvis vi ender med at vinde pokalfinalen, vil det være den 5. bedste sæson i nyere tid. Hvis I udelukkende fokuserer på at ville kigge på underholdende fodbold, bør I begynde at holde med et serie-hold. Der kan være masser af underholdning og offensivt spil.

Professionel fodbold handler om resultater. En pokaltriumf er et kæmpe-resultat - måske især i AaB.
Ja, men pointen er at vi ikke har det 5. bedste hold i nyere tid (uanset om vi vinder pokalen), og at afstanden op til de fire øverste hold er større end nogensinde før.

Det har ikke kun noget med underholdende fodbold at gøre. Det hænger ikke sammen i AaB lige nu, og jeg har meget lidt tiltro til at tid (læs: et stille transfervindue og ingen ændringer i det sportslige setup) gør nogen som helst forskel.

Hvis vi nu vandt Pokalen OG begynder at kunne spille med mod top-4 holdene resten af sæsonen, så er jeg villig til at overveje om jeg tog en lille smule fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Bundgaard » 10. apr 2018, 16:10

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er noget så uendeligt ligeglad med den skide pokal. Den tilstand vores hold er i pt er så demotiverende at en ligegyldig pokalsejr ikke kan bringe nogen glæde frem i mig. For min skyld kan vi ligeså godt ryge ud til Fredericia, det gør ikke tingene værre end de er i forvejen.
Præcis, der skal mere til før det bliver godt, og lige nu er tilliden til at det nogensinde bliver godt under det nuværende setup ikke særlig stor.
Jeg kan godt følge jer og genkende den følelse I sidder med, men vi nu må vi altså også tage os lidt sammen. Hvis vi kan komme i en pokalfinale og ligefrem vinde den, er det en stor begivenhed for AaB. Det skal vi naturligvis gå 100% efter og holdet skal have tilsvarende opbakning.
Jeg er også lidt derhenne hvis vi ryger ud (Gud forbyde det) må MW også!!!! Kuhn går jo og tripper, men så vil han have 7 kampe til at sætte holdet til næste sæson og prøve forskellige ting uden det koster noget
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2018, 17:40

Det er altså sort snak.

Selvfølgelig vil det være godt for klubben at vinde pokalen. Det vil give en europæisk mulighed.

Vi er heller ikke et kontinuerligt mesterhold, men alligevel vinder vi mesterskabet i gennemsnit hvert 6-7 år de sidste 25 år. OB vandt sølv tre år i træk og var nogle helvedes karle. Omkring den periode vandt vi mesterskabet i 2008 og 2014 og havde nok en større fest, selvom vi ikke var et fast tophold.

Det kan ikke være en dårlig ting at få succes.

At vi så godt kan blive enige om, at den evt. succes(pokal) ikke er ensbetydende med, at alt er godt i AaB, er en helt anden snak.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: FC Fredericia - AaB, 11.04.2018

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2018, 20:54

FlæskeFrank skrev:Det er altså sort snak.

Selvfølgelig vil det være godt for klubben at vinde pokalen. Det vil give en europæisk mulighed.

Vi er heller ikke et kontinuerligt mesterhold, men alligevel vinder vi mesterskabet i gennemsnit hvert 6-7 år de sidste 25 år. OB vandt sølv tre år i træk og var nogle helvedes karle. Omkring den periode vandt vi mesterskabet i 2008 og 2014 og havde nok en større fest, selvom vi ikke var et fast tophold.

Det kan ikke være en dårlig ting at få succes.

At vi så godt kan blive enige om, at den evt. succes(pokal) ikke er ensbetydende med, at alt er godt i AaB, er en helt anden snak.
Ja, selvfølgelig vil det være bedre, men en europæisk mulighed er ikke noget (penge) værd før man udnytter den. Vi er ikke i en forfatning hvor vi kan komme i et gruppespil, medmindre der sker noget helt vildt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar