Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Patmand » 16. apr 2018, 14:03

Hanga skrev:
Klaus skrev:
EINHILL skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/ga ... 71cbdfe181

Han er jo helt væk!! Ingen chancer i åbent spil er åbenbart tilfredstillende for Gaarde. Bliver spændene når vi bliver slagtet af FCK på onsdag...
:@ :@ :@

Det udtaler han bare ikke. Vi vinder med livrem og seler over Horsens på hjemmebane i en kamp, hvor vi ikke skaber en eneste målchance i åbent spil. Vores spil var dårligt igen, og det har i øvrigt kun udviklet sig negativt i Wiegorsts regeringstid. Ny træner nu. Og hvis Gaard virkelig mener, hvad han udtaler, bør han også lede efter et nyt job...
Helt enig.

Jeg ved godt at de gerne vil putte en positiv vinkel på, men det er sq nød til at være troværdigt, og det er det der ikke. Pånær resultatet og en okay fight fra spillerne, var det på alle måder en utrolig dårlig præstation. Det er simpelthen ikke godt nok at AaB udtrykker generel tilfredshed med indsatsen. Det giver ikke ligefrem lyst til at komme ud og bakke dem op. Hvis Gaarde skulle være i tvivl om hvad kritiken omkring ambitionsniveauet i klubben går ud på, så er det sådan noget som det her. Det er utroligt uambitiøse signaler at sende til AaBs interessenter.

Der er en relativ stor risiko for at vi får røvfuld i størstedelen af de resterende kampe, og så kan Allan altså ikke gemme sig bag floskler om, at vi skal udvikle holdet nu. Der har ingen væsentlig udvikling været med Wieghorst ved roret.
Han skal jo forsøge at tale produktet op, det er helt som forventet. Der er ikke en eneste vigtig kamp tilbage i denne sæson, men desuagtet vil AaB selvfølgelig helst ikke spille for tomme tribuner.

Sekundært kan han sikkert godt mærke sædet brænde under ham, så også i forhold til hans egen fremtid i AaB er der tale om damage control.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af martinaalborg » 16. apr 2018, 16:11

Ud:
Wieghorst og Gaarde

Ind:
Kuhn ( assistent)
Hamren ( træner & sportsdirektør)

BUM!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 16. apr 2018, 16:51

Patmand skrev: Han skal jo forsøge at tale produktet op, det er helt som forventet. Der er ikke en eneste vigtig kamp tilbage i denne sæson, men desuagtet vil AaB selvfølgelig helst ikke spille for tomme tribuner.

Sekundært kan han sikkert godt mærke sædet brænde under ham, så også i forhold til hans egen fremtid i AaB er der tale om damage control.
Selvfølgelig skal han fortælle den positive historie, men det er nød til at være troværdigt. Jeg tror ikke at mange forlod stadion i går med følelsen af at AaB havde vist en decideret trodsreaktion. Jeg tror heller ikke at mange gik derfra med forstærket lyst til at komme igen næste gang. Det var endnu en sløj præstation, hvor marginalerne tippede sejren i vores favør.

Selv Nordjyske er ude med riven: https://nordjyske.dk/plus/analyse--grun ... 2f182b256e
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Njak » 16. apr 2018, 17:38

Det virker lidt til at være kaostilstande, hvor respekten i klubben er forfalden. Augo og Friis får ikke meget respekt eller tiltro og kigger man på denne tråds indhold er der heller ikke meget tilovers for Wieghorst eller Gaarde. Kan sgu ikke rigtigt selv finde ud af hvilket ben jeg skal stå på. Uden tvivl har Gaarde haft nogle missere blandt sine mange transfers. Dog syntes jeg også at for mange er kommet til klubben og har underpræsteret heriblandt navne som flertallet herinde oprindeligt klappede i hænderne over, eksempelvis Sloth, Enevoldsen og Helenius.

Personligt begræder jeg at vi er blevet kraftigt overhalet af klubber som FCN, FCM, Brøndby, FCK og tildels Silkeborg, når det kommer til at udvikle talenter selv. Før har det næsten været garanti at man rykkede en spiller om, at denne ville kunne bidrage med noget. Dem som kommer op får alt for meget spilletid, ift. hvad de byder ind med i Superliga-kampene.

Har svært ved at se hvor man (jeg) præcis skal rette frustrationerne imod. Vi står så ekstremt langt tilbage som udgangspunkt, selv når vi har offensive folk på banen. Ligemeget om vi kalder det 4-5-1 eller 4-4-2, kommer vi til at stå alt for langt tilbage og der er oceaner af plads fra Pohl og ned til næste kæde. Der er ingen at slå bolden ind til i feltet på indlæg og omstillinger. Derfor er de mål vi scorer nødsaget til at komme på lange bolde efter Pohl eller dødbolde. Jeg syntes vi har spillerne til at være gode til det vi før har været kendt for: Omstillinger og overfaldsfodbold.

Har sgu længe forsvaret Wieghorst, da jeg ud fra hans FCN-tid, har antaget at han som udgangspunkt gerne vil fremad med bolden. Det kendetegnede også spillestilen under Søndergaard og i lange perioder også under Kent Nielsen at stå langt nede. Derfor har min undren gået på om Wieghorst indstiller holdet defensivt eller om holdet er for fastlåst. Det der dog kan få mit pis i kog er udtalelser a la dem som er kommet ovenpå kampen i går. Jeg er med på at det er svært at vinde 2-0 og gå ud og kritisere holdet. Dog skal man også have en finger på pulsen overfor de sidste par dages protester, folks forventninger og så helt generelt hvad man som minimum skal forvente når AaB spiller hjemme. Dette er en must-win kamp ud af de 10 kampe i mesterspillet og den sker på et hamrende grim måde. Spillet var ringe og usammenhængende og vi smider 34% af vores afleveringer væk.

Det er i dag nøjagtigt 4 år siden vi spillede mod Viborg, i den kamp som jeg mener opsummerer hele mesterskabssæsonen meget godt. 2-0 sejr, 75% boldbesiddelse, heriblandt over 8 min i træk, hvor vi uafbrudt havde bolden. Viborg blev spillet ud af deres egen hjemmebane og kom ikke frem til noget som helst og vi udnyttede vores chancer og alt gik ind kassen. Det er æbler og pærer at sammenligne vores hold dengang med det vi har idag. Nok heller ikke en fair sammenligning, men det jeg dog bider mærke i at det bare generelt virker til at standarden for en godkendt indsats for AaB, har ændret sig så meget.

Har desværre heller ikke opskriften på hvordan man retter skuden op, men jeg forestiller mig at noget skal laves markant om før der sker en ændring.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af CphAab » 16. apr 2018, 19:50

Njak skrev:Det virker lidt til at være kaostilstande, hvor respekten i klubben er forfalden. Augo og Friis får ikke meget respekt eller tiltro og kigger man på denne tråds indhold er der heller ikke meget tilovers for Wieghorst eller Gaarde. Kan sgu ikke rigtigt selv finde ud af hvilket ben jeg skal stå på. Uden tvivl har Gaarde haft nogle missere blandt sine mange transfers. Dog syntes jeg også at for mange er kommet til klubben og har underpræsteret heriblandt navne som flertallet herinde oprindeligt klappede i hænderne over, eksempelvis Sloth, Enevoldsen og Helenius.

Personligt begræder jeg at vi er blevet kraftigt overhalet af klubber som FCN, FCM, Brøndby, FCK og tildels Silkeborg, når det kommer til at udvikle talenter selv. Før har det næsten været garanti at man rykkede en spiller om, at denne ville kunne bidrage med noget. Dem som kommer op får alt for meget spilletid, ift. hvad de byder ind med i Superliga-kampene.

Har svært ved at se hvor man (jeg) præcis skal rette frustrationerne imod. Vi står så ekstremt langt tilbage som udgangspunkt, selv når vi har offensive folk på banen. Ligemeget om vi kalder det 4-5-1 eller 4-4-2, kommer vi til at stå alt for langt tilbage og der er oceaner af plads fra Pohl og ned til næste kæde. Der er ingen at slå bolden ind til i feltet på indlæg og omstillinger. Derfor er de mål vi scorer nødsaget til at komme på lange bolde efter Pohl eller dødbolde. Jeg syntes vi har spillerne til at være gode til det vi før har været kendt for: Omstillinger og overfaldsfodbold.

Har sgu længe forsvaret Wieghorst, da jeg ud fra hans FCN-tid, har antaget at han som udgangspunkt gerne vil fremad med bolden. Det kendetegnede også spillestilen under Søndergaard og i lange perioder også under Kent Nielsen at stå langt nede. Derfor har min undren gået på om Wieghorst indstiller holdet defensivt eller om holdet er for fastlåst. Det der dog kan få mit pis i kog er udtalelser a la dem som er kommet ovenpå kampen i går. Jeg er med på at det er svært at vinde 2-0 og gå ud og kritisere holdet. Dog skal man også have en finger på pulsen overfor de sidste par dages protester, folks forventninger og så helt generelt hvad man som minimum skal forvente når AaB spiller hjemme. Dette er en must-win kamp ud af de 10 kampe i mesterspillet og den sker på et hamrende grim måde. Spillet var ringe og usammenhængende og vi smider 34% af vores afleveringer væk.

Det er i dag nøjagtigt 4 år siden vi spillede mod Viborg, i den kamp som jeg mener opsummerer hele mesterskabssæsonen meget godt. 2-0 sejr, 75% boldbesiddelse, heriblandt over 8 min i træk, hvor vi uafbrudt havde bolden. Viborg blev spillet ud af deres egen hjemmebane og kom ikke frem til noget som helst og vi udnyttede vores chancer og alt gik ind kassen. Det er æbler og pærer at sammenligne vores hold dengang med det vi har idag. Nok heller ikke en fair sammenligning, men det jeg dog bider mærke i at det bare generelt virker til at standarden for en godkendt indsats for AaB, har ændret sig så meget.

Har desværre heller ikke opskriften på hvordan man retter skuden op, men jeg forestiller mig at noget skal laves markant om før der sker en ændring.

Meget af det du skriver om havde været muligt hvis Gaarde havde været kompetent.

Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik

"vi har fået penge.. lad os hente en 'måske' talent slovak... hvad med en reserve spiller i tottenham der aldrig har spillet senior bold, måske en fra bænken i 3. bundesligaen.. lad os hente en fra 1. division også... lad os se hvad er der mere på hylden"
Folk taler om vi bruger penge i dag, det gør vi også men vi køber stadig bland selv slik, vi tør ikke tage de fyldte chokolader ned fra hylden.


På grund af dårlige transfers er det i AaB nærmest blevet sådan lidt magisk det med at få spillere ind, jeg ved nogen vil sige til mig nu
"du kan jo ikke vide om de er gode eller ej, kan jo være de falder igennem dem du så vil bruge mange penge på"
Så derfor er det smartere at købe en hel blandet pose af 'måske' spillere, og så håbe på en af dem går igennem.

Jo... man kan godt vide om de kan gå ind hurtigt og blive profiler eller ej. Det betaler man for.
Penge -> Kvalitet, det er en forretning og ser bare på Kusk og delvist Okore. Dem vidste vi ville gå ind ret hurtigt og få betydning.
Det vidste vi ikke med Sloth, manden havde ikke spillet i månedsvis.

Hvis man vil betale for det, så kan man få en spiller man er ret sikker på går direkte ind i start 11'eren, men det kræver man så kun køber 2 spillere, i stedet for 7 lotto kuponer.

Grunden til vi så i dag sidder med alt for mange unge der bidrager med for lidt som du siger. Det er en konsekvens af den her bland selv sliks butik Gaarde har lavet. Hvor han ligesom så mange andre altså ikke vandt da han spillede lotto.

Jeg håber hver gang vi kommer til penge at AaB har ændret kurs og tænker 'hvad med vi bare køber 1 super god spiller den her gang, en af dem der som vi skal smøre godt for at få til klubben?"

"Less is more" som man siger.

p.s. inden nogle af jer skriver 'vi kan ikke tiltrække gode spillere i Aalborg', så vil jeg sige det er noget værre pjat.
Vi tiltrak Okore og Kusk, og vi kan sagtens hvis vi vil betale for det få kvalitetsspillere til Aalborg, selvfølgelig kan man det. Man skal bare betale for det.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Elscorpio » 16. apr 2018, 22:59

EINHILL skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/ga ... 71cbdfe181

Han er jo helt væk!! Ingen chancer i åbent spil er åbenbart tilfredstillende for Gaarde. Bliver spændene når vi bliver slagtet af FCK på onsdag...
Man bliver lullet i søvn af de udtalelser.

Nogen der ved hvad vores gennemsnitlige tilskuertal for denne sæson på hjemmebane ligger på?
Vi spiller drønkedeligt og vi skal stadigvæk være glade for slutspilpladsen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 17. apr 2018, 08:03

Elscorpio skrev:
EINHILL skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/ga ... 71cbdfe181

Han er jo helt væk!! Ingen chancer i åbent spil er åbenbart tilfredstillende for Gaarde. Bliver spændene når vi bliver slagtet af FCK på onsdag...
Man bliver lullet i søvn af de udtalelser.

Nogen der ved hvad vores gennemsnitlige tilskuertal for denne sæson på hjemmebane ligger på?
Vi spiller drønkedeligt og vi skal stadigvæk være glade for slutspilpladsen.
5.534 - efter to år med nedgang. Dog skal det siges, at tendensen ses alle steder. Faktisk har AaB stadig det femtebedste snit på hjemmebane. Det gør det dog ikke just pragende, og udviklingen bør bekymre. Årsagen til udviklingen bør bekymre endnu mere.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 17. apr 2018, 08:08

CphAab skrev:
Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik
.
Det synes vi da allesammen. Problemet er at vi ikke kan tiltrække spillere der koster 5 eller 8 mio. kr. De vil bare ikke til AaB. Så det er noget lettere sagt end gjort.

Den nemme måde at forbedre vores hitrate på spillerindkøb ville være at ansætte én eller flere scouts, men det er jo allerede for sent ift. sommervinduet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 17. apr 2018, 08:20

Yankee skrev:
CphAab skrev:
Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik
.
Det synes vi da allesammen. Problemet er at vi ikke kan tiltrække spillere der koster 5 eller 8 mio. kr. De vil bare ikke til AaB. Så det er noget lettere sagt end gjort.

Den nemme måde at forbedre vores hitrate på spillerindkøb ville være at ansætte én eller flere scouts, men det er jo allerede for sent ift. sommervinduet.
Og et eller andet sted - hvad hjælper det med flere scouts når de gode spillere de udpeger Djuricin, Lucas Andersen osv vælger andre klubber så vi må nøjes med satsninger som Safranko(sat på spidsen, i know)
Jeg savner Winsnes

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af CphAab » 17. apr 2018, 08:28

Yankee skrev:
CphAab skrev:
Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik
.
Det synes vi da allesammen. Problemet er at vi ikke kan tiltrække spillere der koster 5 eller 8 mio. kr. De vil bare ikke til AaB. Så det er noget lettere sagt end gjort.

Den nemme måde at forbedre vores hitrate på spillerindkøb ville være at ansætte én eller flere scouts, men det er jo allerede for sent ift. sommervinduet.
Det er simpelthen noget pjat.. hvad belæg har du for at sige det?

Spillere ryger hen til dem der har ambitioner og betaler for det. Okore kom til AaB på den måde. Jønsson gjorde.
Og kusk var taget direkte hjem fra Twente havde vi gidet betale prisen.

Jeg hader den her taber mentalitet med det bedste vi kan håbe på er en 1 divisions spiller. For det er lodret løgn.
Vi har historisk set købt skandinaviske stjerner før.
Kræver bare vi gider betale de 8mill i stedet for 2

Du har simpelthen intet belæg for at skrive det ikke kan lade sig gøre. Jeg snakker ikke om
Premier league spillere. Men AaB er en stor klub i Danmark, og vi kan sagtens tiltrække bedre spillere end dem vi købte sidste sommer.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Sønderhof » 17. apr 2018, 08:38

Martino skrev:
Yankee skrev:
CphAab skrev:
Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik
.
Det synes vi da allesammen. Problemet er at vi ikke kan tiltrække spillere der koster 5 eller 8 mio. kr. De vil bare ikke til AaB. Så det er noget lettere sagt end gjort.

Den nemme måde at forbedre vores hitrate på spillerindkøb ville være at ansætte én eller flere scouts, men det er jo allerede for sent ift. sommervinduet.
Og et eller andet sted - hvad hjælper det med flere scouts når de gode spillere de udpeger Djuricin, Lucas Andersen osv vælger andre klubber så vi må nøjes med satsninger som Safranko(sat på spidsen, i know)
Havde man ansat en pisse dygtig scout, så havde vi netop ikke hentet Safranko, ligesom spillere som Meilinger og Holgersson aldrig ville være hentet til, når man ved hvilke typer der søges. Ser man på de beskrivelser Gaarde er kommet med af de omtalte spillere, så viser det med alt tydelighed at man ikke kender dem indgående og/eller han/dem som har udpeget dem ikke er i stand til at vurdere deres niveau og kompetencer.
Se bare en gut som Andreas Blomqvist. Hvordan kan det nogensinde gå til at man henter ham til? Det kan det fordi vores sportsdirektør og de folk omkring ham ikke er dygtige nok.

Jeg vil for 117. gang påpege at man sagtens kan hente de rigtige spillere til AaB (med top-4 som mål) ved at 90% af tilføjelserne sker fra det danske marked. Det kræver blot man har den rette mand til at finde spillerne, og det rette sportslige setup til at få dem udviklet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Martino » 17. apr 2018, 09:00

Sønderhof skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
CphAab skrev:
Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik
.
Det synes vi da allesammen. Problemet er at vi ikke kan tiltrække spillere der koster 5 eller 8 mio. kr. De vil bare ikke til AaB. Så det er noget lettere sagt end gjort.

Den nemme måde at forbedre vores hitrate på spillerindkøb ville være at ansætte én eller flere scouts, men det er jo allerede for sent ift. sommervinduet.
Og et eller andet sted - hvad hjælper det med flere scouts når de gode spillere de udpeger Djuricin, Lucas Andersen osv vælger andre klubber så vi må nøjes med satsninger som Safranko(sat på spidsen, i know)
Havde man ansat en pisse dygtig scout, så havde vi netop ikke hentet Safranko, ligesom spillere som Meilinger og Holgersson aldrig ville være hentet til, når man ved hvilke typer der søges. Ser man på de beskrivelser Gaarde er kommet med af de omtalte spillere, så viser det med alt tydelighed at man ikke kender dem indgående og/eller han/dem som har udpeget dem ikke er i stand til at vurdere deres niveau og kompetencer.
Se bare en gut som Andreas Blomqvist. Hvordan kan det nogensinde gå til at man henter ham til? Det kan det fordi vores sportsdirektør og de folk omkring ham ikke er dygtige nok.

Jeg vil for 117. gang påpege at man sagtens kan hente de rigtige spillere til AaB (med top-4 som mål) ved at 90% af tilføjelserne sker fra det danske marked. Det kræver blot man har den rette mand til at finde spillerne, og det rette sportslige setup til at få dem udviklet.

Satte det også på spidsen. Og jeg er da sådan set enig med dig - jeg kunne nok scoute ca lige så godt. Jeg mener man skal kigge mod Sverige til sommer og feks hente en Elias Andersson i IK Sirius - han kan umuligt være udenfor vores økonomiske rammer og kan både spille kant og en dynamisk 8er med flair og boldkontrol.
Men når typer som står øverst på vores liste ikke vil til AaB er det vi får problemer og må satse med typer som Meilinger og Sylvestr, som egentlig ikke er dårlige boldspillere, blot fejlcastet til det vores trænere vil.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 17. apr 2018, 09:02

CphAab skrev: Du har simpelthen intet belæg for at skrive det ikke kan lade sig gøre. Jeg snakker ikke om
Premier league spillere. Men AaB er en stor klub i Danmark, og vi kan sagtens tiltrække bedre spillere end dem vi købte sidste sommer.
Og det har du fint belæg for, eller hvad?

Jeg har meget svært ved at tro på at AaB i vores nuværende forfatning kan tiltrække bedre og dyrere spillere end Jores Okore, Jakob Rinne og Kasper Kusk, men hvis vi kan, så er det da klart at vi skal prøve at gøre det.

I fremtiden tror jeg bare ikke vi skal forvente gentagelser af 2017-vinduet. AaB kommer ikke regelmæssigt til at købe spillere for over 10 mio. kr. i ét transfervindue.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Silver77 » 17. apr 2018, 09:06

man bliver sgu så træt af ham Gaarde https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaa ... -AaB-spil/

Ja flot at AaB kommer i top 6 som det tynde øl ligesom Horsens hvor der intet er på spil.

Pokalen var vores eneste chance for succes i denne sæson også har man sådan en indkompotent træner som vælger at bænke vores anføre samt Rolim vores bedste offensive kort fordi men ikke ved om han spiller her efter sommerferien come on.

Ud med Gaarde og Wieghorst.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 17. apr 2018, 10:41

Silver77 skrev:man bliver sgu så træt af ham Gaarde https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaa ... -AaB-spil/

Ja flot at AaB kommer i top 6 som det tynde øl ligesom Horsens hvor der intet er på spil.

Pokalen var vores eneste chance for succes i denne sæson også har man sådan en indkompotent træner som vælger at bænke vores anføre samt Rolim vores bedste offensive kort fordi men ikke ved om han spiller her efter sommerferien come on.

Ud med Gaarde og Wieghorst.
Det er jo den sædvanlige varme luft. Det er jo intet nyt i det, han ytrer her. Udover, at han skønmaler det hidtige til et sted, hvor det ikke hører til.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af CphAab » 17. apr 2018, 10:53

Yankee skrev:
CphAab skrev: Du har simpelthen intet belæg for at skrive det ikke kan lade sig gøre. Jeg snakker ikke om
Premier league spillere. Men AaB er en stor klub i Danmark, og vi kan sagtens tiltrække bedre spillere end dem vi købte sidste sommer.
Og det har du fint belæg for, eller hvad?

Jeg har meget svært ved at tro på at AaB i vores nuværende forfatning kan tiltrække bedre og dyrere spillere end Jores Okore, Jakob Rinne og Kasper Kusk, men hvis vi kan, så er det da klart at vi skal prøve at gøre det.

I fremtiden tror jeg bare ikke vi skal forvente gentagelser af 2017-vinduet. AaB kommer ikke regelmæssigt til at købe spillere for over 10 mio. kr. i ét transfervindue.
Jeg forventer ikke bedre spillere end Kusk... men jeg forventer spillere på hylde som Kusk, spillere der kan være superliga profiler, ikke
kun i AaB men i ligaen.

Synes du , Safranko, Lesniak, Meilinger, Blomquist. Holgersson.. osv osv osv er på den hylde?

Og ja jeg har belæg for man kan hente den slags spillere, fordi det har vi gjort før.
Bare fordi vi konstant betaler små beløber for 1 divisionsspillere, betyder det jo ikke det er det eneste vi kan få vel? Det betyder det er det vi gider betale for.
Nu skriver du i 'vores nuværende forfatning' det er sådan noget man altid kan hive ud af røven, vores nuværende forfatning er åbenbart en evig forfatning.
Hvordan var vores forfatning i sommeren 2014? der synes jeg den var ret god, så vidt jeg husker blev vi kaldt Skandinaviens bedste fodboldhold den sommer.
hvor er profilerne fra det vindue?

Vi fik hvad 15 mill for Jaokim Mæhle? Du skal ikke fortælle mig Pallesen var den bedste back vi kunne tiltrække hvis vi havde taget bare halvdelen af de penge.

Vi er nærrige med vores indkøb, og vi vælger at erstatte 1 spiller med 3 potentialer og så håber vi en af dem slår igennem. Den taktik har nu kostet os og uden Okore og Kusk var vi helt på røven, så jeg synes det er på tide med præcis som KUSK og Okore at sige 'nu investere vi altså i noget kvalitet vi ved der kan gå direkte ind' og ikke en ung bænkevarmer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 17. apr 2018, 11:28

CphAab skrev:Og ja jeg har belæg for man kan hente den slags spillere, fordi det har vi gjort før.
Hvornår har vi sidst hentet en spiller for fem millioner kr. eller mere?
Nu skriver du i 'vores nuværende forfatning' det er sådan noget man altid kan hive ud af røven, vores nuværende forfatning er åbenbart en evig forfatning.
Hvordan var vores forfatning i sommeren 2014? der synes jeg den var ret god, så vidt jeg husker blev vi kaldt Skandinaviens bedste fodboldhold den sommer.
Du kan forhåbentlig godt se, at vores forfatning er meget, meget anderledes i dag, end den var i sommeren 2014.

I sommeren 2014 var vores forfatning den, at vi var nykårede doublevindere, kunne tilbyde europæisk bold, spillede attraktiv fodbold, kunne fremvise et godt udviklingsmiljø qua de mange unge spillere, som var med til at spille doublen i hus. Det er en forfatning, som gør en klub attraktiv for spillere.

I dag er vi i den forfatning, at vi ikke har noget som helst af ovenstående at tilbyde.

Så nej, 'vores nuværende forfatning' er sgu ikke bare noget man hiver ud af røven. Din påstand om, at vi bare skal hente spillere til fem millioner, derimod...
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af CphAab » 17. apr 2018, 11:34

Gnu skrev:
CphAab skrev:Og ja jeg har belæg for man kan hente den slags spillere, fordi det har vi gjort før.
Hvornår har vi sidst hentet en spiller for fem millioner kr. eller mere?
Nu skriver du i 'vores nuværende forfatning' det er sådan noget man altid kan hive ud af røven, vores nuværende forfatning er åbenbart en evig forfatning.
Hvordan var vores forfatning i sommeren 2014? der synes jeg den var ret god, så vidt jeg husker blev vi kaldt Skandinaviens bedste fodboldhold den sommer.
Du kan forhåbentlig godt se, at vores forfatning er meget, meget anderledes i dag, end den var i sommeren 2014.

I sommeren 2014 var vores forfatning den, at vi var nykårede doublevindere, kunne tilbyde europæisk bold, spillede attraktiv fodbold, kunne fremvise et godt udviklingsmiljø qua de mange unge spillere, som var med til at spille doublen i hus. Det er en forfatning, som gør en klub attraktiv for spillere.

I dag er vi i den forfatning, at vi ikke har noget som helst af ovenstående at tilbyde.

Så nej, 'vores nuværende forfatning' er sgu ikke bare noget man hiver ud af røven. Din påstand om, at vi bare skal hente spillere til fem millioner, derimod...
Nu kritiserer jeg jo sådan set også Gaarde for hvad han HAR gjort, ikke for hvad han VIL gøre.. og det er blandt andet sommer vinduet 2014.
Det er jo Gaardes egne lorte transfers der gør vi er endt i den her forfatning. og vores forfatning er stadigvæk et top 6 hold.
Du mener måske ikke vi kan tiltrække samme spillere som AGF og OB eksempelvis?

Og hvornår har vi sidst hentet en spiller til 5 millioner? .. 3 måneder siden...
http://indkast.dk/164998/bt%3A-s%C3%A5- ... asper-kusk

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 17. apr 2018, 11:54

CphAab skrev:
Gnu skrev:
CphAab skrev:Og ja jeg har belæg for man kan hente den slags spillere, fordi det har vi gjort før.
Hvornår har vi sidst hentet en spiller for fem millioner kr. eller mere?
Nu skriver du i 'vores nuværende forfatning' det er sådan noget man altid kan hive ud af røven, vores nuværende forfatning er åbenbart en evig forfatning.
Hvordan var vores forfatning i sommeren 2014? der synes jeg den var ret god, så vidt jeg husker blev vi kaldt Skandinaviens bedste fodboldhold den sommer.
Du kan forhåbentlig godt se, at vores forfatning er meget, meget anderledes i dag, end den var i sommeren 2014.

I sommeren 2014 var vores forfatning den, at vi var nykårede doublevindere, kunne tilbyde europæisk bold, spillede attraktiv fodbold, kunne fremvise et godt udviklingsmiljø qua de mange unge spillere, som var med til at spille doublen i hus. Det er en forfatning, som gør en klub attraktiv for spillere.

I dag er vi i den forfatning, at vi ikke har noget som helst af ovenstående at tilbyde.

Så nej, 'vores nuværende forfatning' er sgu ikke bare noget man hiver ud af røven. Din påstand om, at vi bare skal hente spillere til fem millioner, derimod...
Nu kritiserer jeg jo sådan set også Gaarde for hvad han HAR gjort, ikke for hvad han VIL gøre.. og det er blandt andet sommer vinduet 2014.
Det er jo Gaardes egne lorte transfers der gør vi er endt i den her forfatning. og vores forfatning er stadigvæk et top 6 hold.
Du mener måske ikke vi kan tiltrække samme spillere som AGF og OB eksempelvis?

Og hvornår har vi sidst hentet en spiller til 5 millioner? .. 3 måneder siden...
http://indkast.dk/164998/bt%3A-s%C3%A5- ... asper-kusk
Du snakker udenom. Du kan godt se, at vores forfatning - og dermed evne til at tiltrække spillere - er en anden end i 2014, ikke?

Og ifølge de tilgængelige kilder har Kusk kostet tættere på 4,5 end fem millioner. Så hvornår har vi hentet en spiller til fem millioner eller mere?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hovedet » 17. apr 2018, 12:04

Yankee skrev:
CphAab skrev:
Jeg siger altid noget, som måske er fjollet i jeres optik hvem ved. Her er min tese.
Hvergang AaB får 10 millioner til at handle for, så køber de 8 spillere til 1,2 millioner
hvor 4 af dem ender på bænken, 2 af dem skifter væk igen og 2 af dem får sporadisk spilletid.

I stedet håber jeg hver gang vi kommer til penge, at vi i stedet for 8 spillere til 1,2 millioner køber 2, til 5mill.
Jeg har rigtig svært ved den her bland selv butik
.
Det synes vi da allesammen. Problemet er at vi ikke kan tiltrække spillere der koster 5 eller 8 mio. kr. De vil bare ikke til AaB. Så det er noget lettere sagt end gjort.

Den nemme måde at forbedre vores hitrate på spillerindkøb ville være at ansætte én eller flere scouts, men det er jo allerede for sent ift. sommervinduet.
Men det har AaB da tidligere gjort mange gange; lad os da bare lige i flæng navne Ståle, Strandli, Winsnes, Andreas Johansson, Dan Sahlin, Martin Ericsson, Trond Andersen, Kleber Saaranpää, Jozo Matova, Rade Prica, Søren Frederiksen den Første og sikkert mange flere. Hvorfor i alverden skulle AaB ikke længere kunne hente spillere af den kaliber; altså selvfølgelig såfremt pengene er der.

Besvar