Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Silver77 » 16. apr 2018, 08:45

le Cid skrev:
Silver77 skrev:Jeg mener ikke, at vi skal have endnu en dansk træner, jeg ser hellere en tysk træner i AaB
Præcis! Det fungerer lige nu for BIF, derfor skal vi naturligvis også have en tysk træner... eller noget!
Det har intet at gøre med at det fungere for BIF, jeg har bare altid set tyske trænere som mere hårde i deres tilgang til spillet.
kæft, trit og retning metoden. De har en utrolig diciplin og kræver bare mere end danske trænere, hvilken jeg mener det er brug for i AaB, der skal ryddes op engang for alle.

Jeg har svært ved at se hvilken dansk træner der kan løfte AaB op fra det hul de er landet i.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af De Fem » 16. apr 2018, 08:51

Forza skrev:
Silver77 skrev:Jeg mener ikke, at vi skal have endnu en dansk træner, jeg ser hellere en tysk træner i AaB
Hvad gør denne nationalitet mere spændende end alle andre? Handler det ikke mere om erfaring, kompetencer og ambitionsniveau? At Brøndby er lykkedes med en tysker gør det jo ikke til løsningen for alle klubber.
Ha ha, pas på ellers en ender det med Felix Magath.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af le Cid » 16. apr 2018, 09:10

Silver77 skrev:
le Cid skrev:
Silver77 skrev:Jeg mener ikke, at vi skal have endnu en dansk træner, jeg ser hellere en tysk træner i AaB
Præcis! Det fungerer lige nu for BIF, derfor skal vi naturligvis også have en tysk træner... eller noget!
Det har intet at gøre med at det fungere for BIF, jeg har bare altid set tyske trænere som mere hårde i deres tilgang til spillet.
kæft, trit og retning metoden. De har en utrolig diciplin og kræver bare mere end danske trænere, hvilken jeg mener det er brug for i AaB, der skal ryddes op engang for alle.

Jeg har svært ved at se hvilken dansk træner der kan løfte AaB op fra det hul de er landet i.
Er Sepp Piontek mon ledig på markedet?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 16. apr 2018, 10:25

le Cid skrev:
Silver77 skrev:
le Cid skrev:
Silver77 skrev:Jeg mener ikke, at vi skal have endnu en dansk træner, jeg ser hellere en tysk træner i AaB
Præcis! Det fungerer lige nu for BIF, derfor skal vi naturligvis også have en tysk træner... eller noget!
Det har intet at gøre med at det fungere for BIF, jeg har bare altid set tyske trænere som mere hårde i deres tilgang til spillet.
kæft, trit og retning metoden. De har en utrolig diciplin og kræver bare mere end danske trænere, hvilken jeg mener det er brug for i AaB, der skal ryddes op engang for alle.

Jeg har svært ved at se hvilken dansk træner der kan løfte AaB op fra det hul de er landet i.
Er Sepp Piontek mon ledig på markedet?
Ellers er Horst Wohlers.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af CphAab » 16. apr 2018, 10:48

Hvornår mon der sker noget i AaB.

Nu mødte 40 fans op til træning i forgårs..
Skal vi begynde at dukke op hjemme i deres haver med bannere..

At vi vinder over Horsens ændrer ikke noget, derudover var vi klart banens dårligste hold.
RAUS!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 16. apr 2018, 11:32

CphAab skrev:Hvornår mon der sker noget i AaB.

Nu mødte 40 fans op til træning i forgårs..
Skal vi begynde at dukke op hjemme i deres haver med bannere..

At vi vinder over Horsens ændrer ikke noget, derudover var vi klart banens dårligste hold.
RAUS!

Tror ikke der sker en skid.... desværre.....

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af CphAab » 17. apr 2018, 00:08

Gaarde om fyringen af Søndergaard:

- Men vi finder det bekymrende, at vi i 36 superligakampe hen over kalenderåret 2016 blot har opnået et pointgennemsnit på 1,17, ligesom vi også rent spillemæssigt har haft udfordringer og bevæget os i den forkerte retning.


I denne sæson har vi et point gennemsnit på ca. 1,3 altså kun 0,17 point pr. kamp mere end søndergaard

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af doukas » 17. apr 2018, 06:56

CphAab skrev:Gaarde om fyringen af Søndergaard:

- Men vi finder det bekymrende, at vi i 36 superligakampe hen over kalenderåret 2016 blot har opnået et pointgennemsnit på 1,17, ligesom vi også rent spillemæssigt har haft udfordringer og bevæget os i den forkerte retning.


I denne sæson har vi et point gennemsnit på ca. 1,3 altså kun 0,17 point pr. kamp mere end søndergaard
Med et hold, der er smidt markant flere penge efter
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 17. apr 2018, 18:14

doukas skrev:
CphAab skrev:Gaarde om fyringen af Søndergaard:

- Men vi finder det bekymrende, at vi i 36 superligakampe hen over kalenderåret 2016 blot har opnået et pointgennemsnit på 1,17, ligesom vi også rent spillemæssigt har haft udfordringer og bevæget os i den forkerte retning.


I denne sæson har vi et point gennemsnit på ca. 1,3 altså kun 0,17 point pr. kamp mere end søndergaard
Med et hold, der er smidt markant flere penge efter
Sådan helt pedantisk så er det efter min talfornemmelse forkert eftersom Bassogog røg lige efter Wieggo tog over. I transfers står man vel i minus 10-15 mio. Men ja, pedantisk, og du har ret i at holdet er blevet forstærket kontra LS, hvilket gør MWs præstation underbevisende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Rextherunt » 24. apr 2018, 15:31

Hvis AaB har den holdning at vores hold skal bestå af 50% egne talenter så mener jeg da også at det stiller nogle høje krav til en evt. ny træner. Som jeg ser det har vi brug for nogen som kan være med til at styrke vores talentudvikling endnu mere så de spillere vi vælger at tage op har en højere kvalitet. Så når vi snakker om ny træner så mener jeg klart vi skal kigge ud i europa og se om vi kan finde en kapacitet som kan være med til at løfte vores ungdomsafdeling også. Udover at en udenlandsk træner typisk har en anden tilgang til at spille og træne fodbold, så må man formode at de har et kendskab til spillere i den liga og ungdomsliga i landet de træner i. Ex. en tysker eller spanier... og ja Gaarde kan ikke blive siddende... tag gerne en udlænding til denne post også. Det er min generelle holdning at Suppen trænger til at der sker noget nyt, ellers bliver det en grå kedelig omgang repeat bold at se på.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 24. apr 2018, 17:02

Rextherunt skrev:Hvis AaB har den holdning at vores hold skal bestå af 50% egne talenter så mener jeg da også at det stiller nogle høje krav til en evt. ny træner. Som jeg ser det har vi brug for nogen som kan være med til at styrke vores talentudvikling endnu mere så de spillere vi vælger at tage op har en højere kvalitet. Så når vi snakker om ny træner så mener jeg klart vi skal kigge ud i europa og se om vi kan finde en kapacitet som kan være med til at løfte vores ungdomsafdeling også. Udover at en udenlandsk træner typisk har en anden tilgang til at spille og træne fodbold, så må man formode at de har et kendskab til spillere i den liga og ungdomsliga i landet de træner i. Ex. en tysker eller spanier... og ja Gaarde kan ikke blive siddende... tag gerne en udlænding til denne post også. Det er min generelle holdning at Suppen trænger til at der sker noget nyt, ellers bliver det en grå kedelig omgang repeat bold at se på.
Efter som Hjulmand er taget og David Nielsen sikkert er udelukket i AaB er jeg tilbøjelig til at give dig ret i man skal tage en udlænding. Jeg har godt nok svært ved at se den danske træner, som er både er en dygtig nok til både at være en god træner og at kunne udvikle klubben. Jeg har lidt fidus til Bo Henriksen sådan generelt, men jeg er ikke sikker på han er den rigtige mand for AaB. Men vi bør gå efter en træner som da vi ansatte Hamren der kan være med til at løfte hele klubben. Vi har lavet de signings nogle gange; Hamren, Backe og Sepp. Ikke leverpostejtrænere som Søndergaard, Wieghorst og Kent Nielsen. Kent havde gode resultater, men er da på ingen måde en træner der har revolutioneret AaB.

For mig at se skal den nye træner udover at vinde kampe kunne

- Udvikle de unge spillere på 1. holdet
- Kunne nurse typer som Kusk, Flores og Rolim i det omfang det er nødvendigt
- Skabe en gejst og vinderklutur i holdet
- Sætte en klar retning for spillestil og hvordan vi skal arbejde i ungdomsrækkerne med den enkelte spiller
- Være med til at professionalisere talentudviklingen i AaB. Det virker som om, at det hele var i Figos hoved ud fra Grønskollinger af guld udsendelserne. Der er ikke skrevet en masse ned etc. men det var hvis mere know-how i de gode år. Vi må sikre der bygges noget nyt op som ikke smuldrer som det er gjort efter Figo osv. skred

Jeg kan ærligtalt ikke se, at Wieghorst bidrager til noget af ovenstående og det er skræmmende. Ang. udenlandsk sportsdirektør kan jeg ikke lige huske nogen klubber herhjemme har haft succes med at finde det. Der skal dog helt klart noget andet til en Gaarde.

Min ønskeløsning må dog være Hamren som manager på samme måde som Ståle er det i FCK og så Kuhn som first team coach.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af dyhrmaN » 8. maj 2018, 17:09

Er ham Joakim Mattsson der netop er blevet ledig fra Thisted interessant? Nogen der ved noget om ham?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2018, 18:49

dyhrmaN skrev:Er ham Joakim Mattsson der netop er blevet ledig fra Thisted interessant? Nogen der ved noget om ham?
Gjorde det godt i Vendsyssel indtil Erik Rasmussen kom ind. Fik Thisted til at overpræstere i efteråret, men de har været dårlige efter nytår og ikke vundet. Hans hold er blevet splittet af i vinter pga. folk der er smutter og folk der smutter til sommer så det virker lidt overilet. Som de husker det har de trods alt stadig spillet en del uafgjorte. Har hørt et par udsendelser med ham i Mediano, hvor jeg synes han lyder skarp, men jeg er usikker på om det er den type AaB har brug for. En dygtig træner, men vil gerne have en der er mere end KUN håndværker.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af strangecap » 8. maj 2018, 21:00

Jakobsen skrev:
dyhrmaN skrev:Er ham Joakim Mattsson der netop er blevet ledig fra Thisted interessant? Nogen der ved noget om ham?
Gjorde det godt i Vendsyssel indtil Erik Rasmussen kom ind. Fik Thisted til at overpræstere i efteråret, men de har været dårlige efter nytår og ikke vundet. Hans hold er blevet splittet af i vinter pga. folk der er smutter og folk der smutter til sommer så det virker lidt overilet. Som de husker det har de trods alt stadig spillet en del uafgjorte. Har hørt et par udsendelser med ham i Mediano, hvor jeg synes han lyder skarp, men jeg er usikker på om det er den type AaB har brug for. En dygtig træner, men vil gerne have en der er mere end KUN håndværker.
Så heller Bo Zinck eller Tryllerik

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af troelsh » 8. maj 2018, 21:51

strangecap skrev:
Jakobsen skrev:
dyhrmaN skrev:Er ham Joakim Mattsson der netop er blevet ledig fra Thisted interessant? Nogen der ved noget om ham?
Gjorde det godt i Vendsyssel indtil Erik Rasmussen kom ind. Fik Thisted til at overpræstere i efteråret, men de har været dårlige efter nytår og ikke vundet. Hans hold er blevet splittet af i vinter pga. folk der er smutter og folk der smutter til sommer så det virker lidt overilet. Som de husker det har de trods alt stadig spillet en del uafgjorte. Har hørt et par udsendelser med ham i Mediano, hvor jeg synes han lyder skarp, men jeg er usikker på om det er den type AaB har brug for. En dygtig træner, men vil gerne have en der er mere end KUN håndværker.
Så heller Bo Zinck eller Tryllerik
Bo Zinck lød mildt sagt ikke til at vide noget som helst om AaB da han deltog i ripodsted, så nej tal til ham.
Tryllerik kæmpe nej tak

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kristian » 8. maj 2018, 21:53

troelsh skrev:
strangecap skrev:
Jakobsen skrev:
dyhrmaN skrev:Er ham Joakim Mattsson der netop er blevet ledig fra Thisted interessant? Nogen der ved noget om ham?
Gjorde det godt i Vendsyssel indtil Erik Rasmussen kom ind. Fik Thisted til at overpræstere i efteråret, men de har været dårlige efter nytår og ikke vundet. Hans hold er blevet splittet af i vinter pga. folk der er smutter og folk der smutter til sommer så det virker lidt overilet. Som de husker det har de trods alt stadig spillet en del uafgjorte. Har hørt et par udsendelser med ham i Mediano, hvor jeg synes han lyder skarp, men jeg er usikker på om det er den type AaB har brug for. En dygtig træner, men vil gerne have en der er mere end KUN håndværker.
Så heller Bo Zinck eller Tryllerik
Bo Zinck lød mildt sagt ikke til at vide noget som helst om AaB da han deltog i ripodsted, så nej tal til ham.
Tryllerik kæmpe nej tak
At man vil have Bo Zinch som træner i AaB er jo helt godnat. Hvor dælen er ambitionerne henne.
Manden er spejlblank.
------------------
mvh Kristian

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af birk » 9. maj 2018, 06:27

Man kan også sige MW er spejlblank med nogen af AaB’s spillere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 9. maj 2018, 07:35

birk skrev:Man kan også sige MW er spejlblank med nogen af AaB’s spillere.
Det kan man, men det bliver ikke bedre bare af at skifte ham ud. Ligesom det ikke blev bedre af at skifte Søndergaard ud med Wieghorst.

Det kræver sgu man har en markant dygtigere mand at skifte med. Jeg tænker ikke at hverken Matson eller Zinck er den rette.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 9. maj 2018, 08:48

Tænk at man er der hvor det virker fuldstændig håbløst det der foregår i AaB. Dybt håbløst og trist!
Jeg har absolut 0% tiltro til vores sportslige ledelse, og mange såkaldte fans hævder, at de hellere bliver hjemme og ikke vil forlænge sit sæsonkort. Det er da dybt bekymrende, og hvis ikke en ny direktør er det første skridt til at få renset ud, så tror jeg AaB er på vej ind i en dyb dyb krise med en eventuel nedrykning.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af De Fem » 9. maj 2018, 08:54

FIDEL skrev:Tænk at man er der hvor det virker fuldstændig håbløst det der foregår i AaB. Dybt håbløst og trist!
Jeg har absolut 0% tiltro til vores sportslige ledelse, og mange såkaldte fans hævder, at de hellere bliver hjemme og ikke vil forlænge sit sæsonkort. Det er da dybt bekymrende, og hvis ikke en ny direktør er det første skridt til at få renset ud, så tror jeg AaB er på vej ind i en dyb dyb krise med en eventuel nedrykning.
Altså nu er det vel ikke værre. Klubben har placeret sig i midten af ligaen igen i år, denne gang lige over den arbitrære streg ved runde 22. Det er intet der lugter af "dyb dyb krise" som eks. Esbjerg. Blot kedelig midter-meter-vare.

Argumentet bliver svagere af at det skal råbes helt skingeret op.

AaB skal ud af midterfeltet og længere op. Det kræver en ny træner, bedre scouting og muligvis en ny sportsdirektør.

Låst