Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 22. maj 2018, 18:44

Martino skrev:
22. maj 2018, 18:18
strangecap skrev:
22. maj 2018, 17:54
AK48hamas skrev:
22. maj 2018, 17:47
Jeg synes ærlig talt at vi skal beholde pengene i lommen indtil vi har en fuldtidsscout. Gaarde har pisset +20mil væk, så hellere satse på Pohl, Ramkilde og wessam. Ved godt det er ærgerligt men vi ender jo bare med flere Safranko/Sloth/meilinger/Holgersen nu vi ikke har organisationen på plads.
Med den hastighed de har på at hyrer en scout så må man da håbe de unge så slår til ellers ender vi da i 1 div :D
Kuhn kigger allerede på spillere for Gaarde/AaB så lidt sker der da på den front.
Ja det er sgu fedt at Kuhn scouter for os.
Jeg håber dog Thellufsen får tillid næste sæson som starter. Han har noget energi og fart over sit spil som jeg godt kan lide. Og så er han meget målsøgende.
Yderligere skal vi altså have en ny bomber. En klog afslutter, som samtidig er løbestærk og har noget fysik. Ja det bliver nok svært at finde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 22. maj 2018, 19:19

Jeg er også med på, at Thellufsen skal have chancen. Han har altså set rigtig skarp og god ud.
Drømmen for det næste store AaB hold må være;

Rinne

Børsting, Okore, Lasse, Ahlmann

Vælg selv mellem alle vores 6'ere, Thomsen

Kusk, Lucas, Thellufsen

Pohl
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 22. maj 2018, 19:29

Jakobsen skrev:Jeg er også med på, at Thellufsen skal have chancen. Han har altså set rigtig skarp og god ud.
Drømmen for det næste store AaB hold må være;

Rinne

Børsting, Okore, Lasse, Ahlmann

Vælg selv mellem alle vores 6'ere, Thomsen

Kusk, Lucas, Thellufsen

Pohl
Skarp ud, som i når han høvler boldene ind på stribe?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 22. maj 2018, 19:33

Selvfølgelig skal der handles ind. Og meget gerne 2-3 profiler.
Der skal købes ind til toppen. Ellers kan det sgu være det samme.
En konge midterforsvar og en målscorer ind og Flores ud.
Kan man blive enig med Rolim, så er det fint. Hvis ikke så kunne man høre på Thomsen, som garanteret igen kommer i overkud i FCK, når Ståle skal ha købt et mesterhold til næste sæson.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af san » 22. maj 2018, 20:20

Dem der mener Pohl hamrede mål ind i u17-19 tiden . må da være tilfredse 8 mål er det han plejer at score +/-1
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Steven Madvig
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11. maj 2017, 17:30

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Steven Madvig » 22. maj 2018, 20:39

Hvad siger I egentlig til Martin Pusic? Han har et par transfervinduer tidligere været rygtet til os.

Han har kontraktudløb i AGF her d. 30. juni. Ved dog ikke om det ligger i kortene at han forlænger med dem.

Men han er inde i en god stime, så måske Gaarde lige kunne gafle ham? :)

https://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-hold?id=13

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kempes » 22. maj 2018, 23:06

Kan vi hente afløsere for de spillere der forlader os i næste sæson, samt en angriber i stedet for Safranko, synes jeg vi har holdet til at spille med om Europa Cup pladserne næste år. (forudsat at vi får en ny træner)

Lucas Andersen og Thomsen er naturlige drømmesignings.

Men mere realistiske transfermål kunne være

Centerforwards:
Patrick Mortensen
Andreas Albers
Thomas Mikkelsen
Adrian Petre

Kant/offensiv midt:
Bassel Jradi
Kadrii
Anders Dreyer

8ere:
Mark Brink
Vito Mistrati
Okosun


Så det er bare at komme frem med tegnedrengen Hr. Gaarde. Et salg af Flores på 7-8 mio. kr. bør dog kunne give "muskler" til et par af spillerne.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 23. maj 2018, 08:52

Pastorius skrev:
22. maj 2018, 15:47
BoT skrev:
22. maj 2018, 13:55
Jeg kan slet ikke se, at vi skal bruge ressourcer på forsvaret. I mine øjne er KP en rigtig fin makker til Okore, mens Blåbjerg kan være backup. I den ideelle verden hentede vi selvfølgelig en stærk spillende midterforsvarer, men lad os hellere bruge pengene, der hvor der er behov - nemlig på den sidste 1/3 af banen.

En makker til Pohl a la Spalvis vil være at foretrække - men er helt klart også den sværeste og dyreste plads at besætte. Vi KAN ikke hente etablerede angribere med målgaranti. Glem det. Vi kan hente nogen, der MÅSKE kan score 15 mål på en sæson - men som ligeså godt kan skuffe. Det handler jo så om, at gøre det "måske" så lille som muligt.

Hvad er status på Ramkilde? Kunne godt tænke mig at få ham i gang til at presse 1. og 2. angriberen. Han er vel det, man kalder en notorisk målscorer.
Jeg mener ikke at Blaabjerg nødvendigvis er bedre end KP, men jeg mener at Blaabjerg/Okore er stærkere end KP/Okore..
Og det er selvfølgelig et meget væsentligt aspekt. De indbyrdes relationer er ofte undervurderet. Jeg synes dog også, at KP og Okore fungerer rigtig fint sammen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 23. maj 2018, 09:13

Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 23. maj 2018, 09:23

Gaarde6 skrev:
23. maj 2018, 09:13
Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.
Jeg håber ikke man brænder flere penge af, før man har styr på klubben og i hvilken retning man vil gå. Alle indkøb pt har virket meget som i øst og vest, med få undtagelser (kusk, rinne og okore)... Hvorfor gik der så længe før man prøvede Børsting på back? flere her inde har råbt om at give ham et forsøg der i et års tid eller 2... Så kunne man have sparet pengene på pallesen, og Safranko, jeg kan godt li hans gå på mod, og jeg er sikker på hvis han flere bolde i kassen så vil han lave flere mål, da jeg syntes han virker mere træf sikker end pohl, men stadig... Hvem godkendte lige ham?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Uldahl » 23. maj 2018, 09:39

gravballe skrev:
23. maj 2018, 09:23
Gaarde6 skrev:
23. maj 2018, 09:13
Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.
Jeg håber ikke man brænder flere penge af, før man har styr på klubben og i hvilken retning man vil gå. Alle indkøb pt har virket meget som i øst og vest, med få undtagelser (kusk, rinne og okore)... Hvorfor gik der så længe før man prøvede Børsting på back? flere her inde har råbt om at give ham et forsøg der i et års tid eller 2... Så kunne man have sparet pengene på pallesen, og Safranko, jeg kan godt li hans gå på mod, og jeg er sikker på hvis han flere bolde i kassen så vil han lave flere mål, da jeg syntes han virker mere træf sikker end pohl, men stadig... Hvem godkendte lige ham?
Han udtaler også at Gaarde skal have hjælp til at scoute spillere. Han kan jo ikke være flere steder på en gang siger han.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-forman ... 3280853839

Så kan vi vel håbe på en lidt større succes rate på ind købene. :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2018, 09:55

Uldahl skrev:
23. maj 2018, 09:39
gravballe skrev:
23. maj 2018, 09:23
Gaarde6 skrev:
23. maj 2018, 09:13
Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.
Jeg håber ikke man brænder flere penge af, før man har styr på klubben og i hvilken retning man vil gå. Alle indkøb pt har virket meget som i øst og vest, med få undtagelser (kusk, rinne og okore)... Hvorfor gik der så længe før man prøvede Børsting på back? flere her inde har råbt om at give ham et forsøg der i et års tid eller 2... Så kunne man have sparet pengene på pallesen, og Safranko, jeg kan godt li hans gå på mod, og jeg er sikker på hvis han flere bolde i kassen så vil han lave flere mål, da jeg syntes han virker mere træf sikker end pohl, men stadig... Hvem godkendte lige ham?
Han udtaler også at Gaarde skal have hjælp til at scoute spillere. Han kan jo ikke være flere steder på en gang siger han.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-forman ... 3280853839

Så kan vi vel håbe på en lidt større succes rate på ind købene. :aabfan:
Det lyder jo lidt som om at det ikke har væet med Gaardes (eller MWs) gode vilje, at scoutingdelen har været nedprioriteret. Det er stadig helt fucking absurd og uansvarligt at man ikke har brugt lidt håndøre på at optimere scoutingdelen, når man har været villig til at investere så mange millioner i tilgange.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Uldahl » 23. maj 2018, 10:39

Han udtalte for et halvt års tid siden at det var et område der skulle kikkes på, det med scouting af spillere var det næste der skulle opgraderes. Kan dog ikke huske hvor jeg læste det. Men der er dælme også plads til forbedringer der. :cheers:

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Enevoldsen23 » 23. maj 2018, 11:24

Uldahl skrev:
23. maj 2018, 10:39
Han udtalte for et halvt års tid siden at det var et område der skulle kikkes på, det med scouting af spillere var det næste der skulle opgraderes. Kan dog ikke huske hvor jeg læste det. Men der er dælme også plads til forbedringer der. :cheers:
Mener det var da han var med i Ripodsten.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gentleman Finn » 23. maj 2018, 11:50

Anders Dreyer kunne jeg godt tænke mig, han virker som en med spandevis af selvtillid og kølighed foran kassen, et stort talent hvor man måske ville kunne lokke Esbjerg med en høj videresalgs %. Vi burde have en mulighed for at overtale ham, vi er helt sikker i stand til at ligge en udviklingsplan for ham der er bedre end de fleste andre klubber i top 6, en helt anden sikkerhed han vil have for at vi satser på ham og at han får spilletid. Men kommer EfB i superligaen så tror jeg ikke de er interesseret i at sælge ham, det kan blive svært at holde på ham hvis de ikke gør, så vil han formentligt et skridt op.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 23. maj 2018, 12:41

Gaarde6 skrev:
23. maj 2018, 09:13
Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.
Men hvordan skal den udtalelse forståes?

For er der ikke kun europæiske pladser til 1-3. pladserne + pokalvinderen?

Siger han så ikke at AaB har ambitioner om almindeligvis at være et subtop hold, der så hvert 5. år hiver bronze hjem?

Det er måske i virkeligheden meget realistisk ift. hvordan det lige for øjeblikket ser ud i Superligaen.

Tolker I det anderledes?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2018, 12:48

BoT skrev:
Pastorius skrev:
22. maj 2018, 15:47
BoT skrev:
22. maj 2018, 13:55
Jeg kan slet ikke se, at vi skal bruge ressourcer på forsvaret. I mine øjne er KP en rigtig fin makker til Okore, mens Blåbjerg kan være backup. I den ideelle verden hentede vi selvfølgelig en stærk spillende midterforsvarer, men lad os hellere bruge pengene, der hvor der er behov - nemlig på den sidste 1/3 af banen.

En makker til Pohl a la Spalvis vil være at foretrække - men er helt klart også den sværeste og dyreste plads at besætte. Vi KAN ikke hente etablerede angribere med målgaranti. Glem det. Vi kan hente nogen, der MÅSKE kan score 15 mål på en sæson - men som ligeså godt kan skuffe. Det handler jo så om, at gøre det "måske" så lille som muligt.

Hvad er status på Ramkilde? Kunne godt tænke mig at få ham i gang til at presse 1. og 2. angriberen. Han er vel det, man kalder en notorisk målscorer.
Jeg mener ikke at Blaabjerg nødvendigvis er bedre end KP, men jeg mener at Blaabjerg/Okore er stærkere end KP/Okore..
Og det er selvfølgelig et meget væsentligt aspekt. De indbyrdes relationer er ofte undervurderet. Jeg synes dog også, at KP og Okore fungerer rigtig fint sammen.
Jeg tænker mest det er fordi de typemæssigt supllerer hinanden godt. Okores hurtighed, kan lukke af for nogle Blaabjergs ups’s og Blaabjerg er god til at bakke af, når Okore buser lidt for hurtigt fremad.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 23. maj 2018, 12:51

Gentleman Finn skrev:
23. maj 2018, 11:50
Anders Dreyer kunne jeg godt tænke mig, han virker som en med spandevis af selvtillid og kølighed foran kassen, et stort talent hvor man måske ville kunne lokke Esbjerg med en høj videresalgs %. Vi burde have en mulighed for at overtale ham, vi er helt sikker i stand til at ligge en udviklingsplan for ham der er bedre end de fleste andre klubber i top 6, en helt anden sikkerhed han vil have for at vi satser på ham og at han får spilletid. Men kommer EfB i superligaen så tror jeg ikke de er interesseret i at sælge ham, det kan blive svært at holde på ham hvis de ikke gør, så vil han formentligt et skridt op.
Okay, jeg tror så Anders Dreyer og hans agent/rådgivere har en helt anden opfattelse af hvor attraktivt de ser et skifte til AaB.

Jeg kan slet ikke forestille mig han skifter til AaB. Jeg tror han kan få langt bedre og mere spændende tilbud andetsteds fra.

Men du har da ret i, at AaB med temmelig stor sikkerhed kan tilbyde en dygtig spiller fast spilletid. Det er fordi vi ikke har ret mange profiler og spiller en dødssyg omgang bold. Skulle det være et attraktivt hold at komme til?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2018, 12:52

gravballe skrev:
Gaarde6 skrev:
23. maj 2018, 09:13
Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.
Jeg håber ikke man brænder flere penge af, før man har styr på klubben og i hvilken retning man vil gå. Alle indkøb pt har virket meget som i øst og vest, med få undtagelser (kusk, rinne og okore)... Hvorfor gik der så længe før man prøvede Børsting på back? flere her inde har råbt om at give ham et forsøg der i et års tid eller 2... Så kunne man have sparet pengene på pallesen, og Safranko, jeg kan godt li hans gå på mod, og jeg er sikker på hvis han flere bolde i kassen så vil han lave flere mål, da jeg syntes han virker mere træf sikker end pohl, men stadig... Hvem godkendte lige ham?
Jeg tænker der er bundet en hel del økonomi op på Flores, som bliver frigjort, hvis/når han bliver solgt. Det vi får ind kan evt. gå til transfers og ellers så er afskrivninger og løn til rådighed til en evt. Ny spiller.

Jeg ved ikke om en forlængelse af Rolim også figurerer i de økonomiske forventninger der er meldt ud. I så fald vil der være endnu flere lønkroner til rådighed, hvis ikke han bliver forlænget.

Så selvom der er fyret mange penge af, så er det ikke sådan at vi er total afskåret fra at gøre noget, hvis Flores og Rolim forsvinder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2018, 12:53

Patmand skrev:
Gaarde6 skrev:
23. maj 2018, 09:13
Når vores formand er ude og sige at vi skal spille med om medaljer, og vi skal spille europæisk hver 3-5 år.
Så forventer jeg faktisk et stort transfer vindue.
Vi har ikke det, der ligner truppen til de forventninger.
Men hvordan skal den udtalelse forståes?

For er der ikke kun europæiske pladser til 1-3. pladserne + pokalvinderen?

Siger han så ikke at AaB har ambitioner om almindeligvis at være et subtop hold, der så hvert 5. år hiver bronze hjem?

Det er måske i virkeligheden meget realistisk ift. hvordan det lige for øjeblikket ser ud i Superligaen.

Tolker I det anderledes?
Han skelner muligvis mellem europæiske kvalifikationskampe (som der ikke er meget økonomi i) og kampe i hovedturneringen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst