Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 11. jun 2018, 20:43

Jeg frygter virkelig MW vil over til en 4-4-2 med to angribere på linje foran 2 6”er på linjen

Jeg elskede den 4-1-4-1 vi spillede mod FCK med 4 offensive midtbane folk inklusiv 2 8”er foran 1”er

Det gav enorm sammenhæng mellem kæderne og dynamik og uforudsigelighed

Taktikken med 2 angribere og 2 6”er tror jeg kikser Big time

Den kan kun fungere på et fysisk stærkt hold hvor man slår mange indlæg mod 2 hovedstødsstærke angribere ala FCK da de var gode
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 11. jun 2018, 21:45

andreasaab89 skrev:
11. jun 2018, 20:43
Jeg frygter virkelig MW vil over til en 4-4-2 med to angribere på linje foran 2 6”er på linjen

Jeg elskede den 4-1-4-1 vi spillede mod FCK med 4 offensive midtbane folk inklusiv 2 8”er foran 1”er

Det gav enorm sammenhæng mellem kæderne og dynamik og uforudsigelighed

Taktikken med 2 angribere og 2 6”er tror jeg kikser Big time

Den kan kun fungere på et fysisk stærkt hold hvor man slår mange indlæg mod 2 hovedstødsstærke angribere ala FCK da de var gode
Min store drøm er flg. hold inden vi når 1/9.



De bagerste giver sig selv. Jeg så gerne Kasper P opgraderet selvom jeg gerne æder mine ord og anerkender han er blevet en habil Superliga-spiller. Hvis Thomsen er blevet trætte af den ulidelige nordmand skal han hjem og opgraderes til den 8'er han har potentialet til at blive. Nogen vil nok måbe over at jeg vil spille Thellufsen som starter, men når vi nu endelig har en af de boldspillere vi sukker efter og han viser fremgang så synes jeg sgu vi skal satse på det. Thellufsen skaber meget rigtig meget uro med hans udfordringer og jeg tror på ham som 3-violin. Lucas A er nok at stile højt, men jeg synes den skal prøves og han har potentiale til at kunne blive Superligaens bedste spiller. Med tre så kreative spillere bag Pohl skal der nok blive skabt så mange chancer at selv Pohl scorer mange mål + de tre bag ham også nok skal score 5+ hver.

Reserverne bliver så



Skal der hentes flere angribere skal det være et billigt fund eller en hvor vi virkelig er sikre. Ikke flere ligegyldige slovakker.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 11. jun 2018, 21:46

andreasaab89 skrev:
11. jun 2018, 20:43
Jeg frygter virkelig MW vil over til en 4-4-2 med to angribere på linje foran 2 6”er på linjen

Jeg elskede den 4-1-4-1 vi spillede mod FCK med 4 offensive midtbane folk inklusiv 2 8”er foran 1”er

Det gav enorm sammenhæng mellem kæderne og dynamik og uforudsigelighed

Taktikken med 2 angribere og 2 6”er tror jeg kikser Big time

Den kan kun fungere på et fysisk stærkt hold hvor man slår mange indlæg mod 2 hovedstødsstærke angribere ala FCK da de var gode
Jeg er helt enig og deler også din frygt. Wieghorst har fra starten af holdt fast i sine to 6’ere og har også gentagende gange spillet med to angribere.

At det var åbenlyst for enhver at 4-1-4-1 så spændende ud, tror jeg ikke nødvendigvis er klart i MW’s bog.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 12. jun 2018, 05:22

Så længe den ene forsvarsspiller hedder enten Blåbjerg eller Kasper P. Ja så længe tror jeg MW vælger at spille med to 6ere. Kunne man finde en makker til Okore på samme niveau som ham. Så tror jeg MW vil tænke at det ikke er nødvendigt med dobbelt gardering foran midter forsvaret.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9520AaB » 12. jun 2018, 07:04

Så længe den sikreste starter i angrebet hedder Jannik Pohl, er vi nød til at spille 4-4-2. Han er under ingen omstændigheder stærk nok til at agere eneangriber.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 12. jun 2018, 07:56

Ideelt set hentede vi en ny makker til Okore, en ny 8’ er, en ny angriber samt afløsere for Flores og Rolim hvis en af dem eller begge smutter. Men så store gaver får vi ikke.

Topprioriteten må derfor være afløser/afløsere af god kvalitet for de to samt en angriber.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. jun 2018, 08:50

Gaarde6 skrev:
12. jun 2018, 05:22
Så længe den ene forsvarsspiller hedder enten Blåbjerg eller Kasper P. Ja så længe tror jeg MW vælger at spille med to 6ere. Kunne man finde en makker til Okore på samme niveau som ham. Så tror jeg MW vil tænke at det ikke er nødvendigt med dobbelt gardering foran midter forsvaret.
Jeg tror vi skal til at stole noget mere på Kasper P. Jeg har selv været meget efter ham, men sammen med Okore og Rinne spillede han jo en strålende sæson. Det er et rigtig godt mix, vi har fået dernede. Med Rinnes enorme styrke i feltet og Okores duelstyrke kan Kasper P være den "overskydende" altmuligmand, der lukker huller bag Okore, er stærk i en høj bagkæde og udmærket i opspillet. Det skyldes i meget høj grad at vi har byttet en shot-stopper-målmand ud med en type som Rinne, der måske ikke redder så meget på stregen som Nicolai Larsen, men til gengæld dominerer luftrummet. Det passer meget bedre til vores forsvarere og gør at vi jo næsten ikke lukker mål ind på indlæg længere. Det plejede at være vores helt store problem, men det har vi altså ret dygtigt fået løst.

Det ville dog være utroligt dejligt med en no-nonsense markeringsspiller som reserve i stedet for en meget flagrende Jakob Blåbjerg.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 12. jun 2018, 09:16

Yankee skrev:
12. jun 2018, 08:50
Gaarde6 skrev:
12. jun 2018, 05:22
Så længe den ene forsvarsspiller hedder enten Blåbjerg eller Kasper P. Ja så længe tror jeg MW vælger at spille med to 6ere. Kunne man finde en makker til Okore på samme niveau som ham. Så tror jeg MW vil tænke at det ikke er nødvendigt med dobbelt gardering foran midter forsvaret.
Jeg tror vi skal til at stole noget mere på Kasper P. Jeg har selv været meget efter ham, men sammen med Okore og Rinne spillede han jo en strålende sæson. Det er et rigtig godt mix, vi har fået dernede. Med Rinnes enorme styrke i feltet og Okores duelstyrke kan Kasper P være den "overskydende" altmuligmand, der lukker huller bag Okore, er stærk i en høj bagkæde og udmærket i opspillet. Det skyldes i meget høj grad at vi har byttet en shot-stopper-målmand ud med en type som Rinne, der måske ikke redder så meget på stregen som Nicolai Larsen, men til gengæld dominerer luftrummet. Det passer meget bedre til vores forsvarere og gør at vi jo næsten ikke lukker mål ind på indlæg længere. Det plejede at være vores helt store problem, men det har vi altså ret dygtigt fået løst.

Det ville dog være utroligt dejligt med en no-nonsense markeringsspiller som reserve i stedet for en meget flagrende Jakob Blåbjerg.
Jeg stoler også mere på Kasper P end på Blåbjerg, som jeg synes laver fejl på lilleput niveau, i næsten hver kamp. Wieghorst ser dog ud til at stole mest på Blåbjerg.
Personligt synes jeg ikke nogen af dem er gode nok. Men skulle jeg vælge. Så vælger jeg klart Kasper P.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 12. jun 2018, 09:30

Gaarde6 skrev:
12. jun 2018, 09:16
Yankee skrev:
12. jun 2018, 08:50
Gaarde6 skrev:
12. jun 2018, 05:22
Så længe den ene forsvarsspiller hedder enten Blåbjerg eller Kasper P. Ja så længe tror jeg MW vælger at spille med to 6ere. Kunne man finde en makker til Okore på samme niveau som ham. Så tror jeg MW vil tænke at det ikke er nødvendigt med dobbelt gardering foran midter forsvaret.
Jeg tror vi skal til at stole noget mere på Kasper P. Jeg har selv været meget efter ham, men sammen med Okore og Rinne spillede han jo en strålende sæson. Det er et rigtig godt mix, vi har fået dernede. Med Rinnes enorme styrke i feltet og Okores duelstyrke kan Kasper P være den "overskydende" altmuligmand, der lukker huller bag Okore, er stærk i en høj bagkæde og udmærket i opspillet. Det skyldes i meget høj grad at vi har byttet en shot-stopper-målmand ud med en type som Rinne, der måske ikke redder så meget på stregen som Nicolai Larsen, men til gengæld dominerer luftrummet. Det passer meget bedre til vores forsvarere og gør at vi jo næsten ikke lukker mål ind på indlæg længere. Det plejede at være vores helt store problem, men det har vi altså ret dygtigt fået løst.

Det ville dog være utroligt dejligt med en no-nonsense markeringsspiller som reserve i stedet for en meget flagrende Jakob Blåbjerg.
Jeg stoler også mere på Kasper P end på Blåbjerg, som jeg synes laver fejl på lilleput niveau, i næsten hver kamp. Wieghorst ser dog ud til at stole mest på Blåbjerg.
Personligt synes jeg ikke nogen af dem er gode nok. Men skulle jeg vælge. Så vælger jeg klart Kasper P.
Kasper P er blevet rigtig solid. Mit bud er faktisk, at han vile blive set som en profil i klubber som Horsens, SønderjyskE og lignende. Han er dog måske ikke lige den kaliber vi bør have ved siden af Okore. Vi skal nok have en stopper der matcher vores spillestil lidt bedre. Jeg synes dog Kasper P har fortjent en plads i truppen og i hvert fad være 3. valg. I nedgangstider kunne jeg snildt leve med ham som starter, men vi skal fremad og der skal opgraderes ovenpå et par sløje år.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af martinaalborg » 13. jun 2018, 19:27

Hbornår er ferien slut Gaarde???

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. jun 2018, 22:18

martinaalborg skrev:
13. jun 2018, 19:27
Hbornår er ferien slut Gaarde???
Præcis. Andre klubber opruster pt. Jeg er lidt misundelig på OB har hentet Ludwig.
Vi SKAL have ny angriber.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 14. jun 2018, 00:12

FIDEL skrev:
13. jun 2018, 22:18
martinaalborg skrev:
13. jun 2018, 19:27
Hbornår er ferien slut Gaarde???
Præcis. Andre klubber opruster pt. Jeg er lidt misundelig på OB har hentet Ludwig.
Vi SKAL have ny angriber.
Det slovakiske ophørsudsalg starter først medio august.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Glenn Francisco » 14. jun 2018, 08:16

FIDEL skrev:
13. jun 2018, 22:18
martinaalborg skrev:
13. jun 2018, 19:27
Hbornår er ferien slut Gaarde???
Præcis. Andre klubber opruster pt. Jeg er lidt misundelig på OB har hentet Ludwig.
Vi SKAL have ny angriber.
OB bliver jo bare ved med at hente semiprofiler fra superligaen. Jeg tror ikke det rykker dem yderligere
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2018, 09:04

Er det ikke den samme sang hvert år ?

Horsens har jo også tyndet godt ud i truppen, så om de er foran eller bagefter sidste sæson er vel åben.
OB har nok hentet en god spiller, men har jo faktisk sagt farvel til en del. så ...
SønderjyskE ser jeg som lidt på samme niveau måske over ift. sidste sæson.
AGF virker ikke foran.
Hobro virker heller ikke foran.

Så de bagvedliggende er jeg ikke nervøse for.

At Brøndby og især FCM hamstrer spillere lige nu er selvfølgelig bekymrende. Men vi har vel aldrig vundet mesterskabet på "måle tissemand"-konkurrence. Hvis så er det vel kun 1999 mesterskabet. Så vi bliver ikke mestre ved at købe ind i bundter.

I øvrigt bemærker jeg, at Simon Kroon nok er kommet lidt på mellemhånd. Nok ingen fremtid i FCM og SønderjyskE har hentet Absalonsen, så de har måske ikke det store brug for ham. Hvis nu Rolim misses.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 14. jun 2018, 11:16

Status er vel at vi venter.

Vi har lige nu en trup på 19 mand plus fem uprøvede talenter (Bytyqi, Ramkilde, Wessam, Kakeeto og Lyngø). Derudover har vi et meget stærkt U19-hold, hvor et par stykker godt kunne presse sig på. Antalmæssigt er vi altså nogenlunde hvor vi skal være.

Der er dog et par klare issues:

1) Kvaliteten af vores talenter - efter min mening skal vi komme af med Bytyqi, Kakeeto og få udlejet Ramkilde og Lyngø. De giver en falsk tryghed ift. bredde, for det er ikke spillere, vi kan regne med over flere Superliga-kampe. Der skal skabes plads til det næste kuld af U19-drenge og de fire nævnte har ikke slået til. Til gengæld er vi ret tynde i centerforsvaret og oppe foran.

2) Venstrekant/offensiv midt. Det er et af de steder hvor vi venter. Venter på at få solgt Flores og en afklaring på Rolim, men der skal uden tvivl tilføres én, hvis ikke to spillere.

3) Pallesen og Safranko har været dyre i indkøb og løn, men er begge endt som tredjevalg på deres positioner. Et forsigtigt bud er at vi har 8-10 mio. kr. bundet i afskrivninger og løn over de næste 2-3 år, hvor deres kontrakter løber, og lige nu er deres værdi på holdet tæt på nul. Indtil da lægger det uden tvivl en tung begrænsning på vores råderum.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 14. jun 2018, 12:10

Jeg har skrevet et par gange jeg rigtig gerne så Okosun som en 8er i vores 4-5-1 med 2 8ere....men PIS FCM er lige løbet med ham!!! Der er sgu ikke mange 8ere tilbage i suppen....og vi skal have minimum en ind..da Flores nok også bliver solgt. Desværre for det han viste på den plads mod FCK var fantastisk...sååå...Gaarde skal trylle....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 14. jun 2018, 12:23

raekkeettre skrev:
14. jun 2018, 12:10
Jeg har skrevet et par gange jeg rigtig gerne så Okosun som en 8er i vores 4-5-1 med 2 8ere....men PIS FCM er lige løbet med ham!!! Der er sgu ikke mange 8ere tilbage i suppen....og vi skal have minimum en ind..da Flores nok også bliver solgt. Desværre for det han viste på den plads mod FCK var fantastisk...sååå...Gaarde skal trylle....
Hvad skal vi med en 8'er, så længe vi ikke har skiftet træner?
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 14. jun 2018, 12:40

Pastorius skrev:
14. jun 2018, 12:23
raekkeettre skrev:
14. jun 2018, 12:10
Jeg har skrevet et par gange jeg rigtig gerne så Okosun som en 8er i vores 4-5-1 med 2 8ere....men PIS FCM er lige løbet med ham!!! Der er sgu ikke mange 8ere tilbage i suppen....og vi skal have minimum en ind..da Flores nok også bliver solgt. Desværre for det han viste på den plads mod FCK var fantastisk...sååå...Gaarde skal trylle....
Hvad skal vi med en 8'er, så længe vi ikke har skiftet træner?
Jeg tror vi er videre....

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 14. jun 2018, 13:06

raekkeettre skrev:
14. jun 2018, 12:10
Jeg har skrevet et par gange jeg rigtig gerne så Okosun som en 8er i vores 4-5-1 med 2 8ere....men PIS FCM er lige løbet med ham!!! Der er sgu ikke mange 8ere tilbage i suppen....og vi skal have minimum en ind..da Flores nok også bliver solgt. Desværre for det han viste på den plads mod FCK var fantastisk...sååå...Gaarde skal trylle....

Synes det er godt købmandskab af FCM at man kan få en profil på et ACH hold til 3mil set i det lys af hvad vi giver for spillere i de sidste 2-3 vinduer

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 14. jun 2018, 13:57

:cheers:
strangecap skrev:
14. jun 2018, 13:06
raekkeettre skrev:
14. jun 2018, 12:10
Jeg har skrevet et par gange jeg rigtig gerne så Okosun som en 8er i vores 4-5-1 med 2 8ere....men PIS FCM er lige løbet med ham!!! Der er sgu ikke mange 8ere tilbage i suppen....og vi skal have minimum en ind..da Flores nok også bliver solgt. Desværre for det han viste på den plads mod FCK var fantastisk...sååå...Gaarde skal trylle....

Synes det er godt købmandskab af FCM at man kan få en profil på et ACH hold til 3mil set i det lys af hvad vi giver for spillere i de sidste 2-3 vinduer
Der er nogle der siger 4,5 plus 20% videresalgsklausul

Låst