Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2018, 10:41

Altså hvis vi får både Toutouh og Kadrii ind. Så ville det hvis de var svenskere være to kanonsigninger.

Toutouh har vist sig på højeste niveau, kommet i klemme i hans gamle klub og har en god alder og højt topniveau.

Kadrii. Lidt det samme. Tidligere skadesramt, men skadesfri i det meste af sidste sæson og viste sit gamle niveau.

Guldet kommer hjem.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 12. jul 2018, 10:46

McMark skrev:
12. jul 2018, 09:20
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mor ... afklaring/

- Børsting kan komme i spil længere fremme på banen, men jeg ser ham primært som back nu her, og det er dér, han er tiltænkt en plads, når han atter er skadesfri.

- Vi har mistet Yann Rolim, der er tilbage i Brasilien, ligesom der er et stort spørgsmålstegn ved Edison Flores, der dog fortsat er AaB-spiller. Mister vi også ham, kan jeg godt være enig i, at vi ser lidt tynde ud på kanterne.

- Men jeg drøfter kun til- og afgange internt i klubben, og jeg arbejder ud fra den trup, jeg har til rådighed nu her. Hvad angår fredag har vi nok spillere, men udfordringen ligger i, at jeg ikke ved, hvad der sker med et par spillere, heriblandt Flores, afslutter han.

Det virker altså til, at Wieghorst ikke rigtig ved, om Flores bliver eller skal sælges. Umiddelbart skal vi nok ikke regne med nogle tilgange, før der er afklaring omkring vores lille peruvianer.
Det mest skræmmende er sku at han stadig ser Flores som kant :(

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af McMark » 12. jul 2018, 11:03

gravballe skrev:
12. jul 2018, 10:46
McMark skrev:
12. jul 2018, 09:20
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mor ... afklaring/

- Børsting kan komme i spil længere fremme på banen, men jeg ser ham primært som back nu her, og det er dér, han er tiltænkt en plads, når han atter er skadesfri.

- Vi har mistet Yann Rolim, der er tilbage i Brasilien, ligesom der er et stort spørgsmålstegn ved Edison Flores, der dog fortsat er AaB-spiller. Mister vi også ham, kan jeg godt være enig i, at vi ser lidt tynde ud på kanterne.

- Men jeg drøfter kun til- og afgange internt i klubben, og jeg arbejder ud fra den trup, jeg har til rådighed nu her. Hvad angår fredag har vi nok spillere, men udfordringen ligger i, at jeg ikke ved, hvad der sker med et par spillere, heriblandt Flores, afslutter han.

Det virker altså til, at Wieghorst ikke rigtig ved, om Flores bliver eller skal sælges. Umiddelbart skal vi nok ikke regne med nogle tilgange, før der er afklaring omkring vores lille peruvianer.
Det mest skræmmende er sku at han stadig ser Flores som kant :(
Ja jeg synes da helt klart, at han har været bedst som 10'er med to offensive kanter :(
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Freddie » 12. jul 2018, 11:06

Thomsen er ikke med i FCKs trup mod KuPS i aften.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... r-mod-kups

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 12. jul 2018, 11:09

Freddie skrev:
12. jul 2018, 11:06
Thomsen er ikke med i FCKs trup mod KuPS i aften.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... r-mod-kups
"Nicolaj Thomsen er på skadeslisten"
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Ski » 12. jul 2018, 11:17

Med de nuværende spillere bør vores opstilling se således ud:

Rinne
Børsting-Okore-Kasper P.-Ahlmann
Kusk-Würtz-Abildgaard-Pohl
Flores
Safranko

Jeg ville så gerne se dem prøve Flores på midten og Pohl på kanten.
(Nej, jeg kan ikke finde ud af at lave opstillingen på græs) :cool:

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Glenn Francisco » 12. jul 2018, 11:23

Ski skrev:
12. jul 2018, 11:17
Med de nuværende spillere bør vores opstilling se således ud:

Rinne
Børsting-Okore-Kasper P.-Ahlmann
Kusk-Würtz-Abildgaard-Pohl
Flores
Safranko

Jeg ville så gerne se dem prøve Flores på midten og Pohl på kanten.
(Nej, jeg kan ikke finde ud af at lave opstillingen på græs) :cool:
Flores og Safranko - Den mest målfårlige duo i Superligaen :money: :money: :money: :money:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Ski » 12. jul 2018, 11:31

Glenn Francisco skrev:
12. jul 2018, 11:23
Ski skrev:
12. jul 2018, 11:17
Med de nuværende spillere bør vores opstilling se således ud:

Rinne
Børsting-Okore-Kasper P.-Ahlmann
Kusk-Würtz-Abildgaard-Pohl
Flores
Safranko

Jeg ville så gerne se dem prøve Flores på midten og Pohl på kanten.
(Nej, jeg kan ikke finde ud af at lave opstillingen på græs) :cool:
Flores og Safranko - Den mest målfårlige duo i Superligaen :money: :money: :money: :money:
Jeg tror blot på, at vi kan få mere ud af Flores på midten. Safranko skal jo have chancen i front, ellers har vi jo meldt :thumbsdown: på ham.

Jeg er overbevist om, at Pohl vil blive en fremragende kant, med hurtighed og pågående spil.
Så har vi rigeligt defensivt tænkende bagude til at give ham lidt mere frihed derude.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. jul 2018, 11:39

andreasaab89 skrev:
11. jul 2018, 21:59
Jeg tror nu nok vi skal få en ok sæson og blive nr 5-8
Det er et rigtig godt indlæg, du har skrevet, så tag det ikke personligt.

Jeg har bare svoret at jeg vil stå fast og råbe NEJ, det er sgu ikke ok for AaB at være nr. 5-8. Det er for dårligt. Vi har formentlig det 4. højeste budget i ligaen og skal selvfølgelig stile højere. Vi skal ikke acceptere Gaardes glidebane mod bunden af rækken!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 12. jul 2018, 11:51

Ski skrev:
12. jul 2018, 11:31
Glenn Francisco skrev:
12. jul 2018, 11:23
Ski skrev:
12. jul 2018, 11:17
Med de nuværende spillere bør vores opstilling se således ud:

Rinne
Børsting-Okore-Kasper P.-Ahlmann
Kusk-Würtz-Abildgaard-Pohl
Flores
Safranko

Jeg ville så gerne se dem prøve Flores på midten og Pohl på kanten.
(Nej, jeg kan ikke finde ud af at lave opstillingen på græs) :cool:
Flores og Safranko - Den mest målfårlige duo i Superligaen :money: :money: :money: :money:
Jeg tror blot på, at vi kan få mere ud af Flores på midten. Safranko skal jo have chancen i front, ellers har vi jo meldt :thumbsdown: på ham.

Jeg er overbevist om, at Pohl vil blive en fremragende kant, med hurtighed og pågående spil.
Så har vi rigeligt defensivt tænkende bagude til at give ham lidt mere frihed derude.
Jeg tror også Pohl kunne blive en god kant, hvis han forsætter med ikke at kunne lave mål, bør man rykke ham ned på venstre kant, så have flores midt på og en angriber forand. Med flores i midten, så kunne han måske også fodre safranko nogle ordenlig bolde, som han letter vil kunne lave mål på, end de elendige indlæg han får.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. jul 2018, 12:01

gravballe skrev:
12. jul 2018, 11:51
Ski skrev:
12. jul 2018, 11:31
Glenn Francisco skrev:
12. jul 2018, 11:23
Ski skrev:
12. jul 2018, 11:17
Med de nuværende spillere bør vores opstilling se således ud:

Rinne
Børsting-Okore-Kasper P.-Ahlmann
Kusk-Würtz-Abildgaard-Pohl
Flores
Safranko

Jeg ville så gerne se dem prøve Flores på midten og Pohl på kanten.
(Nej, jeg kan ikke finde ud af at lave opstillingen på græs) :cool:
Flores og Safranko - Den mest målfårlige duo i Superligaen :money: :money: :money: :money:
Jeg tror blot på, at vi kan få mere ud af Flores på midten. Safranko skal jo have chancen i front, ellers har vi jo meldt :thumbsdown: på ham.

Jeg er overbevist om, at Pohl vil blive en fremragende kant, med hurtighed og pågående spil.
Så har vi rigeligt defensivt tænkende bagude til at give ham lidt mere frihed derude.
Jeg tror også Pohl kunne blive en god kant, hvis han forsætter med ikke at kunne lave mål, bør man rykke ham ned på venstre kant, så have flores midt på og en angriber forand. Med flores i midten, så kunne han måske også fodre safranko nogle ordenlig bolde, som han letter vil kunne lave mål på, end de elendige indlæg han får.
Pohl som en traditionel bred kantspiller ja tak! Men nu bruges kanterne i AaB jo som mellemrumsspillere, så det vil ikke give mening med Pohl.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 12. jul 2018, 12:23

gravballe skrev:
12. jul 2018, 10:46
Det mest skræmmende er sku at han stadig ser Flores som kant :(
Det er jo det. Han er helt væk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af McMark » 12. jul 2018, 13:28

Yankee skrev:
12. jul 2018, 11:39
andreasaab89 skrev:
11. jul 2018, 21:59
Jeg tror nu nok vi skal få en ok sæson og blive nr 5-8
Det er et rigtig godt indlæg, du har skrevet, så tag det ikke personligt.

Jeg har bare svoret at jeg vil stå fast og råbe NEJ, det er sgu ikke ok for AaB at være nr. 5-8. Det er for dårligt. Vi har formentlig det 4. højeste budget i ligaen og skal selvfølgelig stile højere. Vi skal ikke acceptere Gaardes glidebane mod bunden af rækken!
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 12. jul 2018, 13:37

Pastorius skrev:
12. jul 2018, 12:23
gravballe skrev:
12. jul 2018, 10:46
Det mest skræmmende er sku at han stadig ser Flores som kant :(
Det er jo det. Han er helt væk.
Han skal ind og være en Modric-type med Wurtz, Lesniak, Abildgaard eller MC ved siden af. At ingen i AaB kan se, fatter jeg hat af. Ligesom med Børstings omskoling - den har alle herinde jo kaldt for år tilbage. Måske der virkelig skal ryddes op i den sportslige sektor. Og hvad Poul Erik? Er det tid til fornyelse her også?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 12. jul 2018, 13:56

Martino skrev:
12. jul 2018, 13:37
Pastorius skrev:
12. jul 2018, 12:23
gravballe skrev:
12. jul 2018, 10:46
Det mest skræmmende er sku at han stadig ser Flores som kant :(
Det er jo det. Han er helt væk.
Han skal ind og være en Modric-type med Wurtz, Lesniak, Abildgaard eller MC ved siden af. At ingen i AaB kan se, fatter jeg hat af. Ligesom med Børstings omskoling - den har alle herinde jo kaldt for år tilbage. Måske der virkelig skal ryddes op i den sportslige sektor. Og hvad Poul Erik? Er det tid til fornyelse her også?
Jeg tror forklaringen skal findes i man ikke mener han er stærk nok defensiv til at spille centralt, dette passer meget godt ind i "livrem og seler" filosofien der har været Wieghorst mantra.

Man kan så undre sig over Pohl ikke er blevet prøvet af på kanten, han har massere af fart og kan udfordre en mod en, og hans manglende evner foran kassen har ikke så stor betydning på den position.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af PeterS » 12. jul 2018, 14:09

Kunne godt have set os gå efter Andrew Hjulsager, som brøndby angiveligt er ved at hente hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. jul 2018, 14:13

troelsh skrev:
12. jul 2018, 13:56
Martino skrev:
12. jul 2018, 13:37
Pastorius skrev:
12. jul 2018, 12:23
gravballe skrev:
12. jul 2018, 10:46
Det mest skræmmende er sku at han stadig ser Flores som kant :(
Det er jo det. Han er helt væk.
Han skal ind og være en Modric-type med Wurtz, Lesniak, Abildgaard eller MC ved siden af. At ingen i AaB kan se, fatter jeg hat af. Ligesom med Børstings omskoling - den har alle herinde jo kaldt for år tilbage. Måske der virkelig skal ryddes op i den sportslige sektor. Og hvad Poul Erik? Er det tid til fornyelse her også?
Jeg tror forklaringen skal findes i man ikke mener han er stærk nok defensiv til at spille centralt, dette passer meget godt ind i "livrem og seler" filosofien der har været Wieghorst mantra.

Man kan så undre sig over Pohl ikke er blevet prøvet af på kanten, han har massere af fart og kan udfordre en mod en, og hans manglende evner foran kassen har ikke så stor betydning på den position.
Dette er ikke et forsvar af wieghorst, men det har 100% noget med balancen på holdet at gøre, at han vil have to 6ere. Vores backs udgør bredden i vores angrebsspil, og derfor skal de to 6ere bla lukke af bagved backs når de går højt op.
Og skal vi ikke lukke snakken om Pohl på en kant.? Vi spiller ikke med traditionelle brede kanter, hvor Pohl ellers vil være god. Men som mellemrumsspiller får vi slet ikke pohls styrker at se.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. jul 2018, 14:45

McMark skrev:
12. jul 2018, 13:28
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
[/quote]

Selvfølgelig er det det. Se på sidste sæson. Alle AGFs indkøb var i prislejet 0-2 mio. kr. Alle AaBs var i prislejet 3-5 mio. kr. Vi henter spillere på en klart højere hylde end resten af ligaen minus Kbh, Midtjylland og Brøndby.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af bongo1234 » 12. jul 2018, 14:47

Her citat fra Ekstra Bladet. Det er Stig Tøfftnings vudering af AaB's transfer, samt kommende sæson.

"AaB – TO STJERNER

Der er stadig ikke sket en skid på transferfronten i Aalborg, og det passer perfekt til det røvkedelige fodbold, man praktiserede sidste sæson. 38 mål i 36 kampe siger alt, og det er stadig offensiven, der er den store svaghed.

Nordjyderne sluttede fint af i mesterskabsslutspillet, og den manglende transferaktivitet må betyde, at Allan Gaarde er tilfreds med truppen og forlanger, at Morten Wieghorst skal præstere med de spillere, han har til rådighed. I mine øjne går AaB en skuffende sæson i møde! "

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 12. jul 2018, 15:26

Yankee skrev:
12. jul 2018, 14:45
McMark skrev:
12. jul 2018, 13:28
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
Selvfølgelig er det det. Se på sidste sæson. Alle AGFs indkøb var i prislejet 0-2 mio. kr. Alle AaBs var i prislejet 3-5 mio. kr. Vi henter spillere på en klart højere hylde end resten af ligaen minus Kbh, Midtjylland og Brøndby.
[/quote]

Jeg tror nu også GF’s budget er højere. Vi har oppet vores budget, men tror stadig de topper os i Århus.

Indkøbspris alene kan du ikke bruge som indikator for signon fees, løn samt nuværende lønninger i truppen er en kæmpe ubekendt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst