Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Raiman » 17. jul 2018, 14:36

Edison Flores burde også være i spil til startopstillingen. AaB meldte i fredags ud, at han skulle vende tilbage igår og træne med - hvis han altså ikke var alt for fuld til det bryllup, som han deltog i i weekenden!

https://diariocorreo.pe/espectaculos/ed ... eo-830468/

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Hovedet » 18. jul 2018, 09:48

le Cid skrev:
16. jul 2018, 19:32
Og så tilbage på sporet: Vi har allerede set en del overraskelser i første runde, og jeg tror næsten, at AaB leverer den næste. Uafgjort er i hvert fald ikke umuligt i denne kamp!
På ingen måde. Måske ligefrem det sandsynlige resultat. 0-0 eller 1-1 er traditionen tro gode bud. Mens vi har været væk i Herning og tabt hhv. 1-4 og 0-3 i forrige sæson (dog var vi bedre med i det første opgør, end resultatet antyder - og i det andet opgør var vi stærkt skadesplagede), har det været ligeved og næsten mod FCM i Aalborg. Vi tabte 0-1 i grundspillet på et mål tæt på overtiden, ligesom vi mistede sejren langt inde i overtiden i slutspillet i 3-3 - kampen, hvor det mest af alt var dommeren, der drillede os.

Et kongerige for den skarpe afslutter; det er lige præcis dét, vi i min verden mangler for at tage et skridt op i toppen af rækken.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Stefanovic » 18. jul 2018, 12:46

MW har tænkt sig at overrumple FCM ved at skifte Safranko ud med Thellufsen i startopstillingen, jf. træningen i dag. KP trænede med for fuldt drøn, men ingen Flores. Børsting virkede også langt fremme.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Gamen » 18. jul 2018, 13:20

Stefanovic skrev:
18. jul 2018, 12:46
MW har tænkt sig at overrumple FCM ved at skifte Safranko ud med Thellufsen i startopstillingen, jf. træningen i dag. KP trænede med for fuldt drøn, men ingen Flores. Børsting virkede også langt fremme.
Så ingen 4-4-2, men nærmere 4-4-1-1. Ingen overraskelse.
Mon ikke han bare tager konsekvensen af Safranko’s elendige præstation mod Sønderjyske...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af De Fem » 18. jul 2018, 15:06

Gamen skrev:
18. jul 2018, 13:20
Stefanovic skrev:
18. jul 2018, 12:46
MW har tænkt sig at overrumple FCM ved at skifte Safranko ud med Thellufsen i startopstillingen, jf. træningen i dag. KP trænede med for fuldt drøn, men ingen Flores. Børsting virkede også langt fremme.
Så ingen 4-4-2, men nærmere 4-4-1-1. Ingen overraskelse.
Mon ikke han bare tager konsekvensen af Safranko’s elendige præstation mod Sønderjyske...
Vil skyde på Ris som makker til Pohl i angrebet og Thellufsen på kanten. Så kan du kalde det 4411 eller 442, nok afhængigt af hvor meget Risgård får løbet frem og tilbage.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2018, 15:11

Hvis ikke vi holder fast i 4-4-2 bare to kampe i træk, så bliver det samme slingrekurs som sidste sæson.

Så fastholde nu en spillestil
- FlæskeFrank

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Stefanovic » 18. jul 2018, 15:25

MW fastholder stabiliteten ved at fortsætte slingrekursen: Thellufsen spiller på kanten og Risgård bliver maksimalt hængende angriber, og mere realistisk bliver hans placering 15 meter foran Rinnes felt.

etbrugernavn
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2018, 02:38
Favoritspiller: Jacob Rinne

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af etbrugernavn » 19. jul 2018, 01:18

Min ønskeopstilling,

Rinne
Børsting - Hulk - Blåbær - Ahl
Würtz
Ris - Kusk
Wessam
Pohl

Begrundelse for Wessam er hans boldteknik. Han laver og vil fortsat lidt endnu lave hjerneblødninger, men jeg synes det er meget tydeligt at se på hans boldbehandling at han har en tiki-taka x-factor. Den eneste i vores aktuelle trup der nærmede sig Rolim's teknik.
Synes bare vi alle burde indrømme at vi har en angrebsduo som udfra det seneste år ikke dufter det mindste af medaljer, som burde være AaB's målsætning. Synes sgu det er på tide at give plads til andre, evt. give Wessam en startplads mod Hjørring og se hvad der sker..... Hvad har vi at tabe?

Derudover ville jeg foretrække stærkere spillere på banen end Blåbabs og Børsting. Meget uforstående overfor ledelsen manglende indkøb, så smid da de penge!!!

ET SIDESTYKKE
Føler at Gaarde, Mr. Nordsjælland osv. med små tag af gangen gør vores klub til et midter-hold uden passion og ambition.

År tilbage troede vi på en Europa deltagelse og resultater deri. Længe siden jeg har hørt en med-fan snakke den snak. Hvad er det vi vil? Top 6 og en ny sæson? 4.000 på stadion i april fordi det er så dødkedeligt alligevel?
Sidste sure opstød er at vores chef-træner har givet det samme post- og pre-match interview til pressen siden han startede. Han bløder sgu ikke AaB.
Er jeg helt ved siden af eller hvad?!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Yankee » 19. jul 2018, 07:39

etbrugernavn skrev:
19. jul 2018, 01:18
Min ønskeopstilling,

Rinne
Børsting - Hulk - Blåbær - Ahl
Würtz
Ris - Kusk
Wessam
Pohl

Begrundelse for Wessam er hans boldteknik. Han laver og vil fortsat lidt endnu lave hjerneblødninger, men jeg synes det er meget tydeligt at se på hans boldbehandling at han har en tiki-taka x-factor. Den eneste i vores aktuelle trup der nærmede sig Rolim's teknik.
Synes bare vi alle burde indrømme at vi har en angrebsduo som udfra det seneste år ikke dufter det mindste af medaljer, som burde være AaB's målsætning. Synes sgu det er på tide at give plads til andre, evt. give Wessam en startplads mod Hjørring og se hvad der sker..... Hvad har vi at tabe?

Derudover ville jeg foretrække stærkere spillere på banen end Blåbabs og Børsting. Meget uforstående overfor ledelsen manglende indkøb, så smid da de penge!!!

ET SIDESTYKKE
Føler at Gaarde, Mr. Nordsjælland osv. med små tag af gangen gør vores klub til et midter-hold uden passion og ambition.

År tilbage troede vi på en Europa deltagelse og resultater deri. Længe siden jeg har hørt en med-fan snakke den snak. Hvad er det vi vil? Top 6 og en ny sæson? 4.000 på stadion i april fordi det er så dødkedeligt alligevel?
Sidste sure opstød er at vores chef-træner har givet det samme post- og pre-match interview til pressen siden han startede. Han bløder sgu ikke AaB.
Er jeg helt ved siden af eller hvad?!
Ift. din opstilling synes jeg nu nok vi skal fortsætte med 11 mand i startopstillingen. ;)

Men det ændrer ikke på at dit indlæg er super godt og en rigtig god analyse, som jeg er 100% enig i. :thumbsup:

etbrugernavn
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2018, 02:38
Favoritspiller: Jacob Rinne

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af etbrugernavn » 19. jul 2018, 08:58

Yankee skrev:
19. jul 2018, 07:39
etbrugernavn skrev:
19. jul 2018, 01:18
Min ønskeopstilling,

Rinne
Børsting - Hulk - Blåbær - Ahl
Würtz
Ris - Kusk
Wessam
Pohl

Begrundelse for Wessam er hans boldteknik. Han laver og vil fortsat lidt endnu lave hjerneblødninger, men jeg synes det er meget tydeligt at se på hans boldbehandling at han har en tiki-taka x-factor. Den eneste i vores aktuelle trup der nærmede sig Rolim's teknik.
Synes bare vi alle burde indrømme at vi har en angrebsduo som udfra det seneste år ikke dufter det mindste af medaljer, som burde være AaB's målsætning. Synes sgu det er på tide at give plads til andre, evt. give Wessam en startplads mod Hjørring og se hvad der sker..... Hvad har vi at tabe?

Derudover ville jeg foretrække stærkere spillere på banen end Blåbabs og Børsting. Meget uforstående overfor ledelsen manglende indkøb, så smid da de penge!!!

ET SIDESTYKKE
Føler at Gaarde, Mr. Nordsjælland osv. med små tag af gangen gør vores klub til et midter-hold uden passion og ambition.

År tilbage troede vi på en Europa deltagelse og resultater deri. Længe siden jeg har hørt en med-fan snakke den snak. Hvad er det vi vil? Top 6 og en ny sæson? 4.000 på stadion i april fordi det er så dødkedeligt alligevel?
Sidste sure opstød er at vores chef-træner har givet det samme post- og pre-match interview til pressen siden han startede. Han bløder sgu ikke AaB.
Er jeg helt ved siden af eller hvad?!
Ift. din opstilling synes jeg nu nok vi skal fortsætte med 11 mand i startopstillingen. ;)

Men det ændrer ikke på at dit indlæg er super godt og en rigtig god analyse, som jeg er 100% enig i. :thumbsup:
Det ville nok være optimalt med 11 mand på banen ved første fløjt, så smid da Abildgaard mellem Ris og Kusk. Knægten har jo udviklet sig fra et sugerør til en klippe!

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af donjuul84 » 19. jul 2018, 09:03

Raiman skrev:
17. jul 2018, 14:36
Edison Flores burde også være i spil til startopstillingen. AaB meldte i fredags ud, at han skulle vende tilbage igår og træne med - hvis han altså ikke var alt for fuld til det bryllup, som han deltog i i weekenden!

https://diariocorreo.pe/espectaculos/ed ... eo-830468/
Flores er stadig i peru jf. Twitter og hans egen instergram. Det virker ikke til han har travlt med at komme til Aalborg igen, så tror tidligst han er i spil til fck kampen i næste uge, måske først slaget om Nordjylland mod vendsyssel den 6 august.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Kenneth K » 19. jul 2018, 09:53

Jeg hælder til, at vi skal nøjes med én angriber fra start -- og det skal selvfølgelig være Pohl. Og så Kusk og Wessam på hver sin kant, så vi har noget flair, hurtighed og teknisk duelstyrke, der kan udfordre et Midtjylland-hold som givetvis vil stå rimelig højt og presse aggressivt. Den centrale midtbane skal så polstres med både Würtz og Risgård, plus enten MC eller Lesniak. Det giver os et hold, der både kan stå imod defensivt samt true offensivt. Pretty simple.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af 9000AaB » 19. jul 2018, 10:04

donjuul84 skrev:
19. jul 2018, 09:03
Raiman skrev:
17. jul 2018, 14:36
Edison Flores burde også være i spil til startopstillingen. AaB meldte i fredags ud, at han skulle vende tilbage igår og træne med - hvis han altså ikke var alt for fuld til det bryllup, som han deltog i i weekenden!

https://diariocorreo.pe/espectaculos/ed ... eo-830468/
Flores er stadig i peru jf. Twitter og hans egen instergram. Det virker ikke til han har travlt med at komme til Aalborg igen, så tror tidligst han er i spil til fck kampen i næste uge, måske først slaget om Nordjylland mod vendsyssel den 6 august.
Kan ikke se hvorfor han stadig er I Peru hvis ikke det er fordi man er igang med at sælge ham og ved at han ikke kommer til at spille mere.
Han røg jo rimelig tidligt ud af VM så han har været hjemme længe.
Tror sku ikke vi kommer til at se ham mere i AaB for at være ærlig, men det bar min mavefornemmelse.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Forza » 19. jul 2018, 13:00

9000AaB skrev:
19. jul 2018, 10:04
donjuul84 skrev:
19. jul 2018, 09:03
Raiman skrev:
17. jul 2018, 14:36
Edison Flores burde også være i spil til startopstillingen. AaB meldte i fredags ud, at han skulle vende tilbage igår og træne med - hvis han altså ikke var alt for fuld til det bryllup, som han deltog i i weekenden!

https://diariocorreo.pe/espectaculos/ed ... eo-830468/
Flores er stadig i peru jf. Twitter og hans egen instergram. Det virker ikke til han har travlt med at komme til Aalborg igen, så tror tidligst han er i spil til fck kampen i næste uge, måske først slaget om Nordjylland mod vendsyssel den 6 august.
Kan ikke se hvorfor han stadig er I Peru hvis ikke det er fordi man er igang med at sælge ham og ved at han ikke kommer til at spille mere.
Han røg jo rimelig tidligt ud af VM så han har været hjemme længe.
Tror sku ikke vi kommer til at se ham mere i AaB for at være ærlig, men det bar min mavefornemmelse.
Din mavefornemmelse havde været rationel hvis man havde en spiller man kunne regne med overholdte reglerne.


https://nordjyske.dk/nyheder/flores-er- ... 5d808db81e
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af 9000AaB » 19. jul 2018, 13:26

Forza skrev:
19. jul 2018, 13:00
9000AaB skrev:
19. jul 2018, 10:04
donjuul84 skrev:
19. jul 2018, 09:03
Raiman skrev:
17. jul 2018, 14:36
Edison Flores burde også være i spil til startopstillingen. AaB meldte i fredags ud, at han skulle vende tilbage igår og træne med - hvis han altså ikke var alt for fuld til det bryllup, som han deltog i i weekenden!

https://diariocorreo.pe/espectaculos/ed ... eo-830468/
Flores er stadig i peru jf. Twitter og hans egen instergram. Det virker ikke til han har travlt med at komme til Aalborg igen, så tror tidligst han er i spil til fck kampen i næste uge, måske først slaget om Nordjylland mod vendsyssel den 6 august.
Kan ikke se hvorfor han stadig er I Peru hvis ikke det er fordi man er igang med at sælge ham og ved at han ikke kommer til at spille mere.
Han røg jo rimelig tidligt ud af VM så han har været hjemme længe.
Tror sku ikke vi kommer til at se ham mere i AaB for at være ærlig, men det bar min mavefornemmelse.
Din mavefornemmelse havde været rationel hvis man havde en spiller man kunne regne med overholdte reglerne.


https://nordjyske.dk/nyheder/flores-er- ... 5d808db81e
Havde da lidt ret i vi nok ikke kommer til at se ham igen ;)
Flores bliver væk og Pusic ophæver sin kontrakt efter 4 dage.....Det en spændende dag for superligaens udenlandske spillere ;)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af gravballe » 19. jul 2018, 13:46

gad vide hvad grunden er til han er udeblevet?
der gik jo ellers historier om hvor glade ham og konen var blevet for at være i Aalborg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Hanga » 19. jul 2018, 13:51

Mon ikke Flores forsøger at presse AaB til et salg, sikkert utilfreds med at vi har afvist bud. Det er illoyalt men efterhånden en adfærd man har set mange gange fra spillere fra den sydlige halvkugle.

Uanset en trist udvikling og Flores historien er efterhånden en stor fiasko for AaB, kun et stort salg kan redde den.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Skals
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jul 2018, 17:07
Favoritspiller: Edison Flores

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af Skals » 19. jul 2018, 17:17

håber på følgende opstilling, selvom det er usandsynligt!

Rinne
Ahlman - Okore - Blåbjerg - Thellufsen
Kusk- Flores - Lesniak - Børsting
Wessam - Pohl

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af emenike » 19. jul 2018, 17:32

Skals skrev:
19. jul 2018, 17:17
håber på følgende opstilling, selvom det er usandsynligt!

Rinne
Ahlman - Okore - Blåbjerg - Thellufsen
Kusk- Flores - Lesniak - Børsting
Wessam - Pohl
Ja, det er da i hvert fald usandsynligt. Ahlmann i den forkerte side og Thellufsen som back, samt Flores på den centrale midtbane (og som slet ikke er udtaget ;)).

Regner med det bliver stort set samme opstilling som mod SE. Måske med Børsting som højre back i stedet for Pallesen, selvom jeg synes han spillede fint senest.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 20.07.2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. jul 2018, 20:56

Husker stadigvæk hjemmekampen mod hedebønderne fra sidste sæsons grundspil hvor vi i 1. halvleg vel ikke var over midterlinjen. Det var pinligt at overvære at vi på hjemmebane parkerede bussen og overlod al initiativet til en lidet prangende modstander.

Håber at vi får et andet udtryk at se i morgen, nøglen til sejr bliver at få kampen over på vores præmisser. Vi skal være god på bolden, er vi det er det en kamp vi sagtens kan vinde.

Hvis vi ikke har kvalitet på bolden bliver vi mast fysisk og dermed tromlet tilbage på banen. Hvis FC Muuh får initiativet kommer vi til at indkassere dødbold efter dødbold. Med et luftvåben bestående af spillere som Sanneh, Sviasjenko, Okosun, Onauchu mv. er det noget som vi skal forsøge at undgå bedst muligt.

Besvar