Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 23. jul 2018, 09:31

Stefanovic skrev:Lucas Andersen var ikke i truppen igår mod Young Boys. Iflg. Grasshoppers forum tjener han CHF 400.000 om året, ca. kr. 2,5 mio. Det er en slat, som vil kræve, at han også selv er villig til at investere i at reboote karrieren. Jeg har ikke set ham spille siden Ajax men kan ikke tro, at han skulle have mistet sine grundlæggende kvaliteter. I så fald skal han være mere end velkommen.
2.5 Millioner om året er vel egentlig ikke slemt for en nøglespiller. Würtz har tidligere lagt på 2.2 hos os i følge pressen. Man kommer dog nok længere for 2.2 Millioner i Schweiz end DK grundet skatten, men knægten kunne vel komme på en forsøgsordning? Findes den ikke stadig i et eller andet omfang?

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 23. jul 2018, 09:48

Jakobsen skrev:
23. jul 2018, 09:31
2.5 Millioner om året er vel egentlig ikke slemt for en nøglespiller. Würtz har tidligere lagt på 2.2 hos os i følge pressen. Man kommer dog nok længere for 2.2 Millioner i Schweiz end DK grundet skatten, men knægten kunne vel komme på en forsøgsordning? Findes den ikke stadig i et eller andet omfang?
Mit indtryk er at man i både Norge og Sverige i højere grad arbejder med sign on-fees end markante lønninger. Så Lucas kunne få et engangsbeløb stukket i hånden, og så få en millionløn.
Spørgsmålet er nok nærmere om han er klar til at komme hjem og få genstartet karrieren. Lige nu er den jo så at sige gået i stå.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 23. jul 2018, 09:57

Sauer skrev:
23. jul 2018, 09:13
Stefanovic skrev:
22. jul 2018, 21:19
Tak, Patmand. Har du den rigtige dato? :kiss:
Sommeren 2020

https://vafo.dk/sport/17-aarige-Arbnor- ... kel/446975
Alle øvrige artikler omkring samme kontraktforlængelse siger 2019. Så er spørgsmålet om de alle har skrevet forkert eller om det er lokalsprøjten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 23. jul 2018, 10:08

Plus kommentatorerne igår nævnte, at VB gerne ville forlænge med Mucolli, hvilket vel lugter mest af 2019.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 23. jul 2018, 12:17

I stedet for at snakke om navne og positioner er det mere værdifuldt at kigge på hvad holdet mangler lige nu. Generelt har vi præsteret rigtig fint i de første to kampe og som vi også drøftede inden sommeren er det jo et OK og ret solidt hold vi har. Vi har fået en stærk kerne på holdet (Rinne-Okore-Würtz-Kusk), som vi for alt i verden ikke må begynde at sælge af og bredden er de fleste steder OK. Der er dog nogle oplagte mangler:

1) Ekstrem hurtighed - vi mangler akut nogle spillere, der kan udfordre i dybden og forbedre vores ret tamme omstillingsspil. Det vil også gøre Pohl bedre at få nogle medspillere, der kan strække modstanderen. Thellufsen kom med lidt af det i lørdags, men er desværre slet ikke hurtig nok. Typer som Kadrii og Lucas kan have det på deres bedste dage, men egentlig ville jeg helst have en ekstrem speed-spiller i stil med Ernest Asante eller Aron Johansson, afhængigt af position.

2) Boldsikker spilstation - vores opspil er hele tiden fokuseret på at finde Kusk i mellemrummet eller en direkte bold på Thellufsen/Safranko, som de ikke løser ret godt. Vi har brug for en angriber eller kant, der kan modtage bolden med ryggen mod mål og skabe målchancer i det etablerede angrebsspil - gerne også en spiller, der er en pålidelig trussel ved afslutninger fra kanten af feltet og længere ude. Wessam har lidt af det og bør få masser af indhop, men han skal også føres langsomt og roligt ind på holdet. Vi skal ikke bruge flere store, stærke targetspillere som vi aldrig giver nogle høje indlæg, men i stedet en hurtig, teknisk type i stil med Gilberto Macena eller Cesar Santin, der kan arbejde i mellemrum og afslutte på førsteberøring.

3) Aktionshurtighed og dynamik på central midt - vores centrale midtbanespillere er enten meget langsomme i boldomgangen (MC, Abildgaard) eller uden offensive visioner i omstillingsspillet (Lesniak, Würtz). Derudover er alle fire (undtagen Würtz) meget stationære typer, der alt for sjældent kommer i aggressive presløb eller kan løbe bolden frem i en omstilling. Kasper Risgård kom med rigtig meget af det i lørdags, men han får jo ikke rigtig chancen.

4) Venstre back-reserve - i lørdags måtte Jakob Ahlmann udgå og så valgte man at sætte Frederik Børsting ind, selvom Bardhec Bytyqi sad på bænken. Det er et meget tydeligt signal om at vi ikke tror på Bytyqi. Hvis man ikke stoler på at en 21-årig spiller kan gå ind og løse opgaven i en helt almindelig Superliga-kamp, så skal han selvfølgelig sendes videre hurtigst muligt - og derfor har vi nu på fjerde år et gabende hul på venstrebacken, medmindre vi satser på at Ahlmann kan spille 36 kampe plus pokal uden pauser. Vi skal have en venstrebenet backreserve, som vi rent faktisk tror på og som ikke skal kigge på at diverse højrebacks får kampe før ham.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 23. jul 2018, 13:25

Virkelig velskrevet Yankee. Især fart over kanterne har jeg også tænkt på mangler. Har dog svært ved at komme på en dansker som har dette, så måske der skal smides en lottokupon ind her, sammen med en mere etableret kant og angriber.

Eneste men er, at jeg ikke gider flere backs. Jeg ser meget nødigt at der blev hentet endnu en back til klubben. Med omskolinger har man allerede Ahlmann, Børsting, Pallesen, PK og den meget lidt imponerende Bardhec Bytyqi. Blåbjerg kan også "stå" pladsen. Det må være nok til to af banens måske mindste vigtige positioner. En af Klitten brødrende hører også til derude en dag, hvis jeg husker korrekt.

(Vejle har forresten lige skrevet med en islandsk venstre back der var på besøg i Aalborg)

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Reyad » 23. jul 2018, 14:17

Jeg er helt enig med Yankee i, at vi virkelig mangler fart. Det er vores største hæmsko og den fart skal enten komme fra backs eller kanter. Både Pohl og Wessam har farten i angrebet.
Det virker ikke realistisk, at vi signer flere backs :-) men en hurtig kantspiller, der kan udfordre en-mod-en og true i dybden står højt på listen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 23. jul 2018, 14:33

Reyad skrev:
23. jul 2018, 14:17
Både Pohl og Wessam har farten i angrebet.
Det synes jeg jo ikke de har. De er OK hurtige over lidt længere distancer, men det vi har brug for er helt skarpe spidskompetencer - meget gerne en kant eller angriber, der kan accelerere og løbe fra en modstander på 5-10 meter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 23. jul 2018, 14:41

Jeg er enig med Yankee langt hen ad vejen, og ingen tvivl om at mere fart vil gavne os meget.

Jeg vil dog påpege at vi ikke havde et væsentligt hurtigere hold i 2013/14.

Thomsen på venstrekanten har et glimrende drev med bolden men er ikke en hurtigere spillere end Thellufsen, han er simpelthen bare meget bedre teknisk og i spilopfattelsen. Vi havde eksprestoget Dalle på backen hvilket var et væsentligt våben - der kan ingen af vores højrebacks være med, selvom Pallesen nu også er okay hurtig. Igen er der bare også stor forskel i kvaliteten på bolden.

På den centrale midt havde vi lidt yngre udgaver af Würtz og Risgaard, men hurtige har de aldrig været.

I angrebet havde vi Jönsson + AK/Spalvis - ingen af disse spillere var hurtigere end Pohl, men de var - igen - meget bedre spillere generelt. Bedre tekniske, bedre i spilforståelse, bedre i at time og se de rigtige dybdeløb og placeringer, bedre i afslutningerne, osv.

Den individuelle kvalitet hos vores offensive spillere er ikke i nærheden af det vi kunne stille med dengang. Det ser jeg som den største forskel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2018, 14:50

Jeg synes mange herinde undervurderer Thellufsen meget. Han har da masser af fart både med og uden bold. Og han har allerede været kampafgørende i denne sæson.
Thellufsen får sit gennembrud i denne sæson!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 23. jul 2018, 15:02

FIDEL skrev:
23. jul 2018, 14:50
Jeg synes mange herinde undervurderer Thellufsen meget. Han har da masser af fart både med og uden bold. Og han har allerede været kampafgørende i denne sæson.
Thellufsen får sit gennembrud i denne sæson!
Enig problemet er bare at når vi spiller med to 6er skal alt komme over kanterne og så bliver de bare lukket ned og så score vi ikke

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2018, 15:13

strangecap skrev:
23. jul 2018, 15:02
FIDEL skrev:
23. jul 2018, 14:50
Jeg synes mange herinde undervurderer Thellufsen meget. Han har da masser af fart både med og uden bold. Og han har allerede været kampafgørende i denne sæson.
Thellufsen får sit gennembrud i denne sæson!
Enig problemet er bare at når vi spiller med to 6er skal alt komme over kanterne og så bliver de bare lukket ned og så score vi ikke
Det er jo ikke Thellufsens skyld at der ikke kommer noget offensivt fra den centrale midtbane, undtagen når Abildgaard er med...
Men realistisk set så bliver det nok svært at få spilletid for Thellufsen efter der er blevet hentet et par forstærkninger.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2018, 15:41

Tror I egentlig at Masango står på Gaardes berømte liste? Nej vel?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 23. jul 2018, 15:45

Thellufsen er teknisk god. Men ikke så hurtig, og i virkeligheden heller ikke så meget mere. Han er da okay, men ligner for mig ikke på nogen måde en spiller der kan blive fast bestanddel af start-11’eren.
Igen, jeg savner fraværet af virkeligt eftersøgte spidskompetencer, særligt hos vores unge “talenter”. Det er mest tydeligt på den centrale midtbane. Alle kan det samme, men ingen af dem har nogle af de evner udlandet lægger penge for.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af McMark » 23. jul 2018, 16:20

FIDEL skrev:
23. jul 2018, 15:41
Tror I egentlig at Masango står på Gaardes berømte liste? Nej vel?
Efter det shit show som han har stået for i Randers? Og mens vi allerede har en utilfreds Flores i truppen?
Nej det tror jeg ikke, du skal satse på, at han gør :o
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2018, 16:40

Gamen skrev:
23. jul 2018, 15:45
Thellufsen er teknisk god. Men ikke så hurtig, og i virkeligheden heller ikke så meget mere. Han er da okay, men ligner for mig ikke på nogen måde en spiller der kan blive fast bestanddel af start-11’eren.
Igen, jeg savner fraværet af virkeligt eftersøgte spidskompetencer, særligt hos vores unge “talenter”. Det er mest tydeligt på den centrale midtbane. Alle kan det samme, men ingen af dem har nogle af de evner udlandet lægger penge for.
Synes ellers Abildgaard har spidskompetencer vi kan bruge. Det har han vist nogle gange, og de gange han er med får også sendt afslutninger afsted i modsætning til mc.
Thellufsen er hurtig. Forstår ikke du ikke synes det.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 23. jul 2018, 18:06

FIDEL skrev:
23. jul 2018, 16:40
Gamen skrev:
23. jul 2018, 15:45
Thellufsen er teknisk god. Men ikke så hurtig, og i virkeligheden heller ikke så meget mere. Han er da okay, men ligner for mig ikke på nogen måde en spiller der kan blive fast bestanddel af start-11’eren.
Igen, jeg savner fraværet af virkeligt eftersøgte spidskompetencer, særligt hos vores unge “talenter”. Det er mest tydeligt på den centrale midtbane. Alle kan det samme, men ingen af dem har nogle af de evner udlandet lægger penge for.
Synes ellers Abildgaard har spidskompetencer vi kan bruge. Det har han vist nogle gange, og de gange han er med får også sendt afslutninger afsted i modsætning til mc.
Thellufsen er hurtig. Forstår ikke du ikke synes det.
Jeg er enig i, at Thellufsen ikke er hurtig. Han er ikke langsom, men har ikke den speed der efterlyses længere oppe i tråden. Ramkilde var hurtigste mand da han kom op i truppen, faktisk hurtigere end Bassogog på 30 m. Manglende speed er også Lucas Andersens akilleshæl. Han "tvinges" for ofte til at gå indenom fra kanten, da han ikke har speed til at søge langs kanten. Det bliver også Thellufsens problem, med mindre han spilles med en medløbsbold og han får et mindre forspring den vej. Han er ikke nogen Jonathan Amon. Jeg siger ikke, at han ikke kan spille kanten, men han kommer til at skabe sine gennembrud via driblinger, ikke via fart alene. Jeg hilser dog Lucas Andersen velkommen på kanten. Han er tilpas opfindsom, utraditionel og meget stærk på bolden, noget vi også mangler i spillet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2018, 18:11

DobbeltA skrev:
23. jul 2018, 18:06
FIDEL skrev:
23. jul 2018, 16:40
Gamen skrev:
23. jul 2018, 15:45
Thellufsen er teknisk god. Men ikke så hurtig, og i virkeligheden heller ikke så meget mere. Han er da okay, men ligner for mig ikke på nogen måde en spiller der kan blive fast bestanddel af start-11’eren.
Igen, jeg savner fraværet af virkeligt eftersøgte spidskompetencer, særligt hos vores unge “talenter”. Det er mest tydeligt på den centrale midtbane. Alle kan det samme, men ingen af dem har nogle af de evner udlandet lægger penge for.
Synes ellers Abildgaard har spidskompetencer vi kan bruge. Det har han vist nogle gange, og de gange han er med får også sendt afslutninger afsted i modsætning til mc.
Thellufsen er hurtig. Forstår ikke du ikke synes det.
Jeg er enig i, at Thellufsen ikke er hurtig. Han er ikke langsom, men har ikke den speed der efterlyses længere oppe i tråden. Ramkilde var hurtigste mand da han kom op i truppen, faktisk hurtigere end Bassogog på 30 m. Manglende speed er også Lucas Andersens akilleshæl. Han "tvinges" for ofte til at gå indenom fra kanten, da han ikke har speed til at søge langs kanten. Det bliver også Thellufsens problem, med mindre han spilles med en medløbsbold og han får et mindre forspring den vej. Han er ikke nogen Jonathan Amon. Jeg siger ikke, at han ikke kan spille kanten, men han kommer til at skabe sine gennembrud via driblinger, ikke via fart alene. Jeg hilser dog Lucas Andersen velkommen på kanten. Han er tilpas opfindsom, utraditionel og meget stærk på bolden, noget vi også mangler i spillet.
Thellufsen har et hurtigt antrit og god fart. Han er også hurtigere end fx. Thomsen, men Thomsens boldomgang var bedre.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 23. jul 2018, 18:17

FIDEL skrev:
23. jul 2018, 18:11
DobbeltA skrev:
23. jul 2018, 18:06
FIDEL skrev:
23. jul 2018, 16:40
Gamen skrev:
23. jul 2018, 15:45
Thellufsen er teknisk god. Men ikke så hurtig, og i virkeligheden heller ikke så meget mere. Han er da okay, men ligner for mig ikke på nogen måde en spiller der kan blive fast bestanddel af start-11’eren.
Igen, jeg savner fraværet af virkeligt eftersøgte spidskompetencer, særligt hos vores unge “talenter”. Det er mest tydeligt på den centrale midtbane. Alle kan det samme, men ingen af dem har nogle af de evner udlandet lægger penge for.
Synes ellers Abildgaard har spidskompetencer vi kan bruge. Det har han vist nogle gange, og de gange han er med får også sendt afslutninger afsted i modsætning til mc.
Thellufsen er hurtig. Forstår ikke du ikke synes det.
Jeg er enig i, at Thellufsen ikke er hurtig. Han er ikke langsom, men har ikke den speed der efterlyses længere oppe i tråden. Ramkilde var hurtigste mand da han kom op i truppen, faktisk hurtigere end Bassogog på 30 m. Manglende speed er også Lucas Andersens akilleshæl. Han "tvinges" for ofte til at gå indenom fra kanten, da han ikke har speed til at søge langs kanten. Det bliver også Thellufsens problem, med mindre han spilles med en medløbsbold og han får et mindre forspring den vej. Han er ikke nogen Jonathan Amon. Jeg siger ikke, at han ikke kan spille kanten, men han kommer til at skabe sine gennembrud via driblinger, ikke via fart alene. Jeg hilser dog Lucas Andersen velkommen på kanten. Han er tilpas opfindsom, utraditionel og meget stærk på bolden, noget vi også mangler i spillet.
Thellufsen har et hurtigt antrit og god fart. Han er også hurtigere end fx. Thomsen, men Thomsens boldomgang var bedre.
Er der ikke en eller anden der kan skubbe til Tootle, så vi kan få nogle målinger :D :D

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2018, 18:31

DobbeltA skrev:
23. jul 2018, 18:17
FIDEL skrev:
23. jul 2018, 18:11
DobbeltA skrev:
23. jul 2018, 18:06
FIDEL skrev:
23. jul 2018, 16:40
Gamen skrev:
23. jul 2018, 15:45
Thellufsen er teknisk god. Men ikke så hurtig, og i virkeligheden heller ikke så meget mere. Han er da okay, men ligner for mig ikke på nogen måde en spiller der kan blive fast bestanddel af start-11’eren.
Igen, jeg savner fraværet af virkeligt eftersøgte spidskompetencer, særligt hos vores unge “talenter”. Det er mest tydeligt på den centrale midtbane. Alle kan det samme, men ingen af dem har nogle af de evner udlandet lægger penge for.
Synes ellers Abildgaard har spidskompetencer vi kan bruge. Det har han vist nogle gange, og de gange han er med får også sendt afslutninger afsted i modsætning til mc.
Thellufsen er hurtig. Forstår ikke du ikke synes det.
Jeg er enig i, at Thellufsen ikke er hurtig. Han er ikke langsom, men har ikke den speed der efterlyses længere oppe i tråden. Ramkilde var hurtigste mand da han kom op i truppen, faktisk hurtigere end Bassogog på 30 m. Manglende speed er også Lucas Andersens akilleshæl. Han "tvinges" for ofte til at gå indenom fra kanten, da han ikke har speed til at søge langs kanten. Det bliver også Thellufsens problem, med mindre han spilles med en medløbsbold og han får et mindre forspring den vej. Han er ikke nogen Jonathan Amon. Jeg siger ikke, at han ikke kan spille kanten, men han kommer til at skabe sine gennembrud via driblinger, ikke via fart alene. Jeg hilser dog Lucas Andersen velkommen på kanten. Han er tilpas opfindsom, utraditionel og meget stærk på bolden, noget vi også mangler i spillet.
Thellufsen har et hurtigt antrit og god fart. Han er også hurtigere end fx. Thomsen, men Thomsens boldomgang var bedre.
Er der ikke en eller anden der kan skubbe til Tootle, så vi kan få nogle målinger :D :D
Thellufsen havde også den bedste tid i cubatesten... Så han går op i at være i form.

Låst