Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Kempes » 20. aug 2018, 22:25

Forstår ikke helt kritikken af Pohl. Nej han spiller ikke sin bedste kamp, men han bliver godt nok heller ikke serviceret særligt godt. To gange i 2. halvleg kan han spilles fuldstændig fri, men afleveringerne er elendige.

I det hele taget har vi mange spillere hvis teknik er en "landsby i Tadsjikistan". At Abildgård har 16 fejlafleveringer ud af 38 afleveringer (ifølge Superstats.dk) siger alt.

Den her kamp burde have været vundet.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Stefanovic » 20. aug 2018, 22:27

Kempes skrev:
20. aug 2018, 22:25
Forstår ikke helt kritikken af Pohl. Nej han spiller ikke sin bedste kamp, men han bliver godt nok heller ikke serviceret særligt godt. To gange i 2. halvleg kan han spilles fuldstændig fri, men afleveringerne er elendige.

I det hele taget har vi mange spillere hvis teknik er en "landsby i Tadsjikistan". At Abildgård har 16 fejlafleveringer ud af 38 afleveringer (ifølge Superstats.dk) siger alt.

Den her kamp burde have været vundet.
Og ud af de 16 fejlafleveringer husker jeg fire som ekstremt kritiske. Manden kan ikke spille fodbold og skal omskoles til midterforsvarer snarest muligt. Han har store mangler når der skal tænkes hurtigt.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Kempes » 20. aug 2018, 22:43

Stefanovic skrev:
20. aug 2018, 22:27
Kempes skrev:
20. aug 2018, 22:25
Forstår ikke helt kritikken af Pohl. Nej han spiller ikke sin bedste kamp, men han bliver godt nok heller ikke serviceret særligt godt. To gange i 2. halvleg kan han spilles fuldstændig fri, men afleveringerne er elendige.

I det hele taget har vi mange spillere hvis teknik er en "landsby i Tadsjikistan". At Abildgård har 16 fejlafleveringer ud af 38 afleveringer (ifølge Superstats.dk) siger alt.

Den her kamp burde have været vundet.
Og ud af de 16 fejlafleveringer husker jeg fire som ekstremt kritiske. Manden kan ikke spille fodbold og skal omskoles til midterforsvarer snarest muligt. Han har store mangler når der skal tænkes hurtigt.
Jeg er fuldstændig enig, han har en god fysik der vil være brugbar i en 3 mandsforsvar.

Til sammenligning havde Bjarke Jacobsen i øvrigt blot 5 fejlafleveringer ud af 53 i alt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Forza » 20. aug 2018, 23:28

Kempes skrev:
20. aug 2018, 22:43
Stefanovic skrev:
20. aug 2018, 22:27
Kempes skrev:
20. aug 2018, 22:25
Forstår ikke helt kritikken af Pohl. Nej han spiller ikke sin bedste kamp, men han bliver godt nok heller ikke serviceret særligt godt. To gange i 2. halvleg kan han spilles fuldstændig fri, men afleveringerne er elendige.

I det hele taget har vi mange spillere hvis teknik er en "landsby i Tadsjikistan". At Abildgård har 16 fejlafleveringer ud af 38 afleveringer (ifølge Superstats.dk) siger alt.

Den her kamp burde have været vundet.
Og ud af de 16 fejlafleveringer husker jeg fire som ekstremt kritiske. Manden kan ikke spille fodbold og skal omskoles til midterforsvarer snarest muligt. Han har store mangler når der skal tænkes hurtigt.
Jeg er fuldstændig enig, han har en god fysik der vil være brugbar i en 3 mandsforsvar.

Til sammenligning havde Bjarke Jacobsen i øvrigt blot 5 fejlafleveringer ud af 53 i alt.
Jeg kan godt følge jer og tror også han kunne blive en god midterforsvarer. Men uagtet af hans fejlafleveringer idag synes jeg han har et større Midtbane potentiale end MC eksempelvist. Han tør lave risikable afleveringer fremad i banen. Langt fra alle med succes, men det kommer forhåbentligt med tiden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af 9800 » 20. aug 2018, 23:45

Okore mom med flere niveauer til de næste, hvor jeg har Wessam, Thelluf og helt bestemt MC, der spillede en af sine aller bedste kampe!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Frygah » 20. aug 2018, 23:50

Også værd at bemærke at Abildgård faktisk fik store roser af kommentatorerne, og det ikke kun var ris. Han havde en skidt periode i starten af 2. halvleg, og indimellem kommer han lidt i problemer. Men han slås sgu på den midtbane som var han oplært af Würtz. Det er heller ikke helt dumt at have sådan en gut på holdet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Funky » 21. aug 2018, 07:28

Det gav ikke en sejr denne gang, men billedet var igen, at AaB var fysisk fuldt på højde med modstanderen, og måske endda stærkere, ved kampens afslutning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2018, 07:31

Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Funky » 21. aug 2018, 07:45

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:31
Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Det er da heller ikke rigtigt, at vi 'stort set ingen chancer skaber'. Vi skaber rigeligt til at kunne have fået et mål eller to, uden at Horsens kunne have brokket sig en masse over det. Der var en del situationer hvor der var masser af AaB'ere i feltet, og det 'bare' var den sidste aflevering eller afslutning, som manglede kvalitet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2018, 07:55

Funky skrev:
21. aug 2018, 07:45
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:31
Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Det er da heller ikke rigtigt, at vi 'stort set ingen chancer skaber'. Vi skaber rigeligt til at kunne have fået et mål eller to, uden at Horsens kunne have brokket sig en masse over det. Der var en del situationer hvor der var masser af AaB'ere i feltet, og det 'bare' var den sidste aflevering eller afslutning, som manglede kvalitet.
Vi har 2 skud på mål. Hvis det nu var isoleret til denne kamp, så kunne det måske være tilfældet. Vi har stort set ingen kvalificerede afslutninger.
Det er muligt man kan kalde det chancer, hvis vi er ligeved at komme til afslutninger, men jeg synes heller ikke billedet af sæsonen er at der er fem-ti af dem pr kamp vi spiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Funky » 21. aug 2018, 08:02

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:55
Funky skrev:
21. aug 2018, 07:45
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:31
Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Det er da heller ikke rigtigt, at vi 'stort set ingen chancer skaber'. Vi skaber rigeligt til at kunne have fået et mål eller to, uden at Horsens kunne have brokket sig en masse over det. Der var en del situationer hvor der var masser af AaB'ere i feltet, og det 'bare' var den sidste aflevering eller afslutning, som manglede kvalitet.
Vi har 2 skud på mål. Hvis det nu var isoleret til denne kamp, så kunne det måske være tilfældet. Vi har stort set ingen kvalificerede afslutninger.
Det er muligt man kan kalde det chancer, hvis vi er ligeved at komme til afslutninger, men jeg synes heller ikke billedet af sæsonen er at der er fem-ti af dem pr kamp vi spiller.
Det er muligt, det ikke er billedet af sæsonen, men det er nu mit billede af denne kamp. Vi har tilløb til meget mere end Horsens har, med mindre vi skal tælle ethvert langt indkast som bare kommer i nærheden af vores felt med. En statistik som siger 2 skud på mål yder i hvert fald ikke AaB's indsats retfærdighed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2018, 08:08

Funky skrev:
21. aug 2018, 08:02
Det er muligt, det ikke er billedet af sæsonen, men det er nu mit billede af denne kamp. Vi har tilløb til meget mere end Horsens har, med mindre vi skal tælle ethvert langt indkast som bare kommer i nærheden af vores felt med. En statistik som siger 2 skud på mål yder i hvert fald ikke AaB's indsats retfærdighed.
Det er fint vi holder Horsens fra faddet. Det bliver aldrig fint at vi ikke kan skabe mere selv - hverken mod Horsens eller nogen andre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Frygah » 21. aug 2018, 08:17

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 08:08
Funky skrev:
21. aug 2018, 08:02
Det er muligt, det ikke er billedet af sæsonen, men det er nu mit billede af denne kamp. Vi har tilløb til meget mere end Horsens har, med mindre vi skal tælle ethvert langt indkast som bare kommer i nærheden af vores felt med. En statistik som siger 2 skud på mål yder i hvert fald ikke AaB's indsats retfærdighed.
Det er fint vi holder Horsens fra faddet. Det bliver aldrig fint at vi ikke kan skabe mere selv - hverken mod Horsens eller nogen andre.
Men skud på mål tæller vel heller ikke Pohls indlæg som Wessam misser 2 meter fra et frit mål? Heller ikke Wessams aflevering som er måske er lidt skæv til Thellufsen, så Nymann får ramt den inden Thellufsen ville have været helt blank. Eller de 2 stikninger til Pohl der bliver en knivspids for lange til at give ham en friløber.

Vi HAVDE muligheder igår, også flere end hvad vi tidligere har vist i den her sæson. Det ændrer en snak om 2 skud på mål ikke på.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2018, 08:30

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:55
Funky skrev:
21. aug 2018, 07:45
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:31
Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Det er da heller ikke rigtigt, at vi 'stort set ingen chancer skaber'. Vi skaber rigeligt til at kunne have fået et mål eller to, uden at Horsens kunne have brokket sig en masse over det. Der var en del situationer hvor der var masser af AaB'ere i feltet, og det 'bare' var den sidste aflevering eller afslutning, som manglede kvalitet.
Vi har 2 skud på mål. Hvis det nu var isoleret til denne kamp, så kunne det måske være tilfældet. Vi har stort set ingen kvalificerede afslutninger.
Det er muligt man kan kalde det chancer, hvis vi er ligeved at komme til afslutninger, men jeg synes heller ikke billedet af sæsonen er at der er fem-ti af dem pr kamp vi spiller.
Er det ikke lid tamt at kritisere vores antal af skud på mål, når vi har 4-5 chancer som nok ikke er med i din statistik på 2 skud på mål... en statistik du forholder dig til UDEN at have set kampen.
Havde vi vundet 3-0 havde ingen kundet sige noget til det...

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Mogens » 21. aug 2018, 08:44

Hinsur skrev:
20. aug 2018, 20:55
Det er da positivt at danskespil er nede i dag:D
Desværre ikke hvis man går ind i en fysisk forretning.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Gnu » 21. aug 2018, 09:00

hje1980 skrev:
21. aug 2018, 08:30
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:55
Funky skrev:
21. aug 2018, 07:45
Pastorius skrev:
21. aug 2018, 07:31
Jeg så ikke kampen, men jeg hader vi nu skal være tilfredse med 1 point, og en smule bedre spil (dét var tiltrængt), selvom vi stort set ingen chancer skaber.
Det er da heller ikke rigtigt, at vi 'stort set ingen chancer skaber'. Vi skaber rigeligt til at kunne have fået et mål eller to, uden at Horsens kunne have brokket sig en masse over det. Der var en del situationer hvor der var masser af AaB'ere i feltet, og det 'bare' var den sidste aflevering eller afslutning, som manglede kvalitet.
Vi har 2 skud på mål. Hvis det nu var isoleret til denne kamp, så kunne det måske være tilfældet. Vi har stort set ingen kvalificerede afslutninger.
Det er muligt man kan kalde det chancer, hvis vi er ligeved at komme til afslutninger, men jeg synes heller ikke billedet af sæsonen er at der er fem-ti af dem pr kamp vi spiller.
Er det ikke lid tamt at kritisere vores antal af skud på mål, når vi har 4-5 chancer som nok ikke er med i din statistik på 2 skud på mål... en statistik du forholder dig til UDEN at have set kampen.
Havde vi vundet 3-0 havde ingen kundet sige noget til det...
Havde vi vundet 3-0, havde det været et mirakel, for det var vi ikke i nærheden af.

Jeg er mest med Pastorius her, og ja, jeg har set kampen. Vi havde et godt udlæg på ti minutter, men bortset fra det var det, en forfærdelig dårlig kamp mellem to hold, der kan knokle, men som kan alt, alt for lidt i det fremadrettede spil. Det ændrer "tilløb til chancer" altså ikke på. Kusk var usynlig, og selvom Wessam tydeligvis prøver og vil en masse, så virkede det fuldstændig tilfældigt og ukoordineret, hvad han, Pohl og Thellufsen foretog sig.

Okore var stærk og lukkede Horsens ned. Men de var altså også ringe, og kom kun i nærheden af noget, når Blåbjerg slog hjernen fra.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2018, 09:05

Pastorius skrev:
21. aug 2018, 08:08
Funky skrev:
21. aug 2018, 08:02
Det er muligt, det ikke er billedet af sæsonen, men det er nu mit billede af denne kamp. Vi har tilløb til meget mere end Horsens har, med mindre vi skal tælle ethvert langt indkast som bare kommer i nærheden af vores felt med. En statistik som siger 2 skud på mål yder i hvert fald ikke AaB's indsats retfærdighed.
Det er fint vi holder Horsens fra faddet. Det bliver aldrig fint at vi ikke kan skabe mere selv - hverken mod Horsens eller nogen andre.
Forudsætninger var lidt specielle i går. Horsens spillede uden angriber og gik helt officielt efter at holde nullet. Der var ingen plads at spille på på sidste tredjedel. Se kampen Pastor.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af BoT » 21. aug 2018, 09:19

Det er sjovt, hvordan de forudfattede meninger kan influere folks bedømmelser af spillerpræstationerne SÅ meget.
Tag nu fx Blåbjerg og Okore. Blåbjerg laver måske 2 store fejl i går - Okore laver 1. Det udlægges til, at Okore konstant redder Blåbjergs utallige "hjerneblødninger". Ja: Okore er virkelig stærk. Men måske netop fordi, han er en del af en meget velafstemt forsvarskæde? Der er måske en grund til, at MW fortsætter med Blåbjerg centralt i stedet for KP, som spillede en glimrende forårssæson. Simpelthen, at Okore fungerer bedre med Blåbjerg ved siden af, end med KP?

Men det er jo selvfølgelig fodboldtekniske nuancer, som store dele af debatsiden er blind overfor.

Generelt store forbedringer i gårsdagens kamp. Fuld kontrol over kampen, men vores store problem er på ny, at vores mange kontra-chancer ikke bliver rigtig farlige pga. dårlige beslutninger eller dårlige sidste-berøringer. Vi kunne nemt have vundet denne kamp 2-0.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af Forza » 21. aug 2018, 09:55

BoT skrev:
21. aug 2018, 09:19
Det er sjovt, hvordan de forudfattede meninger kan influere folks bedømmelser af spillerpræstationerne SÅ meget.
Tag nu fx Blåbjerg og Okore. Blåbjerg laver måske 2 store fejl i går - Okore laver 1. Det udlægges til, at Okore konstant redder Blåbjergs utallige "hjerneblødninger". Ja: Okore er virkelig stærk. Men måske netop fordi, han er en del af en meget velafstemt forsvarskæde? Der er måske en grund til, at MW fortsætter med Blåbjerg centralt i stedet for KP, som spillede en glimrende forårssæson. Simpelthen, at Okore fungerer bedre med Blåbjerg ved siden af, end med KP?

Men det er jo selvfølgelig fodboldtekniske nuancer, som store dele af debatsiden er blind overfor.

Generelt store forbedringer i gårsdagens kamp. Fuld kontrol over kampen, men vores store problem er på ny, at vores mange kontra-chancer ikke bliver rigtig farlige pga. dårlige beslutninger eller dårlige sidste-berøringer. Vi kunne nemt have vundet denne kamp 2-0.
Måske skyldes det historikken at Blåbjerg laver sandkasse fejl i de fleste kampe. Personligt er jeg mere tilhænger af at bruge KP ved siden af Okore, men det er tydeligt at Wieghorst har stor tiltro til Blåbjerg.

Jeg synes ikke nødvendigvis debatsiden er blind overfor ideen om, at Wieghorst mener Okote og Blå er et bedre match, blot fordi man ikke er enig i denne vurdering.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 20.08.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 21. aug 2018, 10:18

Skal man gøre status for Wieghorsts påvirkning og så bruger kampen i december 2016, hvor Søndergaard blev reelt fyret for 3-0 nederlaget og så til gårsdagens 0-0 kamp mod samme hold, så kan jeg klart se fremskridt.

Der kører stadig på nethinden, hvor elendige vi var den gang og hvor gode Horsens kom til at fremstå.

I øvrigt skal man huske at vurdere vores kampe i denne sæson på den hele kamp og ikke kun den første time. Vi har åbenbart et fysisk/mentalt overskud, som gør at vi skaber en del chancer de sidste 15-20 minutter, så det samlede kampbillede bliver anderledes.

Og det virker på ingen måder som om, at det er tilfældige chancer, som vi skaber til sidst i kampene.
- FlæskeFrank

Besvar