Tom van Weert: Ny angriber

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2018, 09:19

Jakobsen skrev:
29. aug 2018, 07:50
Nå hvad bliver det til med Hr. Katten i Sækken? Problemet er ikke som sådan ikke, at vi som fans ikke kender Ham, men derimod at Gaarde har vist han ikke evner at finde ikke-skandinaver. Jeg har derfor svært ved at tro på, at man har gjort sit hjemmearbejde og har styr på hvad man henter. Jeg tivler på de har kendt van Weert før Gronningen henvendte sig og de åbenbart ikkr har haft penge nok. Derfor håber jeg til det sidste på, at det her er en and. Kan man få penge nok for Pohl så sælg da, men hvad nytter det at erstatte vores bedste angriber med en lottokupon som tilmed ikke lyder som en der kan give den dynamik i vores offensiv mangler. En poacher kunne gå hvis alt det bag ham spillede, men det gør det ikke.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Det er godt nok et snævert rekruteringsgrundlag hvis alt andet end skandinavere er no-go. Men her har vi jo også haft fiaskoer i form af Blomqvist, Holgersson, Sloth, Helenius og sikker en del flere i de seneste par år. Så i bund og grund bør vi slet ikke hente nogen jf. dit eget rationale.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Yankee » 29. aug 2018, 09:25

Jacob skrev:
29. aug 2018, 09:11
De bruger noget de kalder en scout...... Måske noget AaB skulle overveje på et tidspunkt ;)
Groningen har næppe ret mange scouts i Danmark længere.

Det er ikke for at være mr. negativ, men det her handler altså ikke om at Pohl er blevet headhuntet af en udenlandsk storklub. Det handler om at Groningen gerne ville af med van Weert og AaB gerne ville af med Pohl og så har man fundet en god løsning hvor begge parter kan få en frisk start.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Eksil » 29. aug 2018, 09:26

Yankee skrev:
29. aug 2018, 09:25
Jacob skrev:
29. aug 2018, 09:11
De bruger noget de kalder en scout...... Måske noget AaB skulle overveje på et tidspunkt ;)
Groningen har næppe ret mange scouts i Danmark længere.

Det er ikke for at være mr. negativ, men det her handler altså ikke om at Pohl er blevet headhuntet af en udenlandsk storklub. Det handler om at Groningen gerne ville af med van Weert og AaB gerne ville af med Pohl og så har man fundet en god løsning hvor begge parter kan få en frisk start.
Ud fra den optik er det mærkeligt at bruge penge på at komme af med topscoreren.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af hje1980 » 29. aug 2018, 09:26

Forza skrev:
28. aug 2018, 17:24
Gentleman Finn skrev:
28. aug 2018, 15:57
Random Gronningen supporter skrev: Maybe you remember Morten Nordstrand who played here for a short time. Van Weert is more or less that type of player, indeed a poacher with the ability to be in the right spot at the right time. He's more active than Nordstrand was, but still mainly useful for that final touch to get the bal over the goal line. Physicly quite strong and a hard worker, but lacks the speed and ball control to be a successfull sole-striker in a one-striker tactic. A bit of a nice guy, wouldn't harm anyone and therefore lacks the ability to make war in the box like a striker is supposed to. What I understand Pohl can do that part, but lacks the ability to get the ball in goal.. O well, we'll see where it takes us.
Her er hvad en af Gronningen supporterne skrev om Tom
Det lyder jo egentlig meget fint hvis man havde en træner der ønskede at skabe chancer i feltet. En mand som bytyqi gjorde det fremragende på backen igår i de under 10 min han fik på banen.

Når nu vi alle ved at dette hold ingen chancer skaber kan det undre at han ALDRIG får chancen. Han vil da om nogen kunne komme over kanten og lave indlæg.

Tom kan være nok så god foran kassen men når 8-9 spillere på holdet har et defensivt udgangspunkt så skaber man ikke mange chancer. Det ser vi nu for 2 år i træk under MW.
Hvem er de 8-9 spillere på holdet der først og fremmest skal tænke defensivt...?

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Tyskeren » 29. aug 2018, 09:27

Nogle der har Nordjyske login som kan referere til hvad Sander Fischer siger om ham??

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2018, 09:38

Tyskeren skrev:
29. aug 2018, 09:27
Nogle der har Nordjyske login som kan referere til hvad Sander Fischer siger om ham??
Han siger, at Weert arbejder stenhårdt, er en klinisk afslutter, går altid hårdt ind i duellerne, ingen svagheder i sit spil. Alt i alt beskriver han Tom som en super angriber, og lyder lidt overrasket over, at Weert nu skal til den danske liga. Fischer bor i Aalborg, så han regner med at de skal ses en del...
Meget positiv artikel.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BassogogsVen » 29. aug 2018, 09:40

FIDEL skrev:
29. aug 2018, 09:38
Tyskeren skrev:
29. aug 2018, 09:27
Nogle der har Nordjyske login som kan referere til hvad Sander Fischer siger om ham??
Han siger, at Weert arbejder stenhårdt, er en klinisk afslutter, går altid hårdt ind i duellerne, ingen svagheder i sit spil. Alt i alt beskriver han Tom som en super angriber, og lyder lidt overrasket over, at Weert nu skal til den danske liga. Fischer bor i Aalborg, så han regner med at de skal ses en del...
Meget positiv artikel.
Og han mener desuden, at Tom van Weert er et super køb sammenlignet med angriberne i superligaen generelt, samt at han altid er god for 12-15 mål.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2018, 09:44

BassogogsVen skrev:
29. aug 2018, 09:40
FIDEL skrev:
29. aug 2018, 09:38
Tyskeren skrev:
29. aug 2018, 09:27
Nogle der har Nordjyske login som kan referere til hvad Sander Fischer siger om ham??
Han siger, at Weert arbejder stenhårdt, er en klinisk afslutter, går altid hårdt ind i duellerne, ingen svagheder i sit spil. Alt i alt beskriver han Tom som en super angriber, og lyder lidt overrasket over, at Weert nu skal til den danske liga. Fischer bor i Aalborg, så han regner med at de skal ses en del...
Meget positiv artikel.
Og han mener desuden, at Tom van Weert er et super køb sammenlignet med angriberne i superligaen generelt, samt at han altid er god for 12-15 mål.
Det ville jeg ikke ligge så meget i nødvendigvis. Folk vil jo næsten altid udtale sig positivt i sådan en situation fordi de sjældent har nogen grund til at udtale sig negativt. Derudover har Fischer vel ikke rigtigt noget indtryk af Superligaen over tid?
Buzz Killington skrev:
29. aug 2018, 09:19
Jakobsen skrev:
29. aug 2018, 07:50
Nå hvad bliver det til med Hr. Katten i Sækken? Problemet er ikke som sådan ikke, at vi som fans ikke kender Ham, men derimod at Gaarde har vist han ikke evner at finde ikke-skandinaver. Jeg har derfor svært ved at tro på, at man har gjort sit hjemmearbejde og har styr på hvad man henter. Jeg tivler på de har kendt van Weert før Gronningen henvendte sig og de åbenbart ikkr har haft penge nok. Derfor håber jeg til det sidste på, at det her er en and. Kan man få penge nok for Pohl så sælg da, men hvad nytter det at erstatte vores bedste angriber med en lottokupon som tilmed ikke lyder som en der kan give den dynamik i vores offensiv mangler. En poacher kunne gå hvis alt det bag ham spillede, men det gør det ikke.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Det er godt nok et snævert rekruteringsgrundlag hvis alt andet end skandinavere er no-go. Men her har vi jo også haft fiaskoer i form af Blomqvist, Holgersson, Sloth, Helenius og sikker en del flere i de seneste par år. Så i bund og grund bør vi slet ikke hente nogen jf. dit eget rationale.

Men det er endnu værre med ikke-skandinaver. Flores, Meilinger, Sylvestr, Safranko, Lesniak, Lucic og Rolim som ikke var i form. Vi har ikke nogen god hånd med det. Læg dertil, at Holgersosn var hentet fra et marked vi ikke kendte (Cypern) og tydeligvis ikke var en vi kendte ordentligt inden han tog derned. Sloth var en lidt anden case, hvor jeg synes begge parter havde helt forkerte forventninger. Sloth havde ikke spillet bold i 2-3 år og at tro han kunne spille fast eller shine fra dag et var forkert af både ham og AaB. Sloth skulle have haft mere tålmodighed og det samme skulle AaB nok. Helenius kan man ikke sige, at vi ikke kendte, men det var en kæmpe fejl ikke at skele til hans personlige problemer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Yankee » 29. aug 2018, 09:44

Eksil skrev:
29. aug 2018, 09:26

Ud fra den optik er det mærkeligt at bruge penge på at komme af med topscoreren.
AaB har vel erkendt at man har et kæmpe angrebsproblem og at Pohl ikke er løsningen. Han er sågar ved at glide ud af holdet og derfor er vi lige nu et sted, hvor det giver god mening at få skibet ham af.

Omvendt har van Weert tilsyneladende bedt om at blive solgt til Danmark, og så er der formentlig en skarp agent der har set et match mellem de to "problemer" og sat klubberne sammen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Hanga » 29. aug 2018, 09:49

Yankee skrev:
Jacob skrev:
29. aug 2018, 09:11
De bruger noget de kalder en scout...... Måske noget AaB skulle overveje på et tidspunkt ;)
Groningen har næppe ret mange scouts i Danmark længere.

Det er ikke for at være mr. negativ, men det her handler altså ikke om at Pohl er blevet headhuntet af en udenlandsk storklub. Det handler om at Groningen gerne ville af med van Weert og AaB gerne ville af med Pohl og så har man fundet en god løsning hvor begge parter kan få en frisk start.
Men det ved du jo ikke rigtig, Yankee. Det er en antagelse.

Det kan også være at enten vi eller Groningen har haft interesse. Jeg forestiller mig at de har set noget i Pohl. Du og jeg kan hurtigt blive enige om hans kvaliteter men han spiller alligevel stadig på det danske u21. Jeg tror ikke det lå i kortene at man ville sælge ham, men da muligheden opstår, griber man den. Groningen tilbyder Weert som en del af betalingen og da vi jo er ret tynde oppe foran, og han måske får gode skudsmål de steder vi spørger, laver vi den aftale.

Hvorvidt han er en opgradering vil tiden vise. Jeg synes hans stats ser okay ud, omend jeg da klart hellere vil have Pål, men det er mest fordi man ved hvad man får.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk


Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Tyskeren » 29. aug 2018, 09:57

FIDEL skrev:
29. aug 2018, 09:38
Tyskeren skrev:
29. aug 2018, 09:27
Nogle der har Nordjyske login som kan referere til hvad Sander Fischer siger om ham??
Han siger, at Weert arbejder stenhårdt, er en klinisk afslutter, går altid hårdt ind i duellerne, ingen svagheder i sit spil. Alt i alt beskriver han Tom som en super angriber, og lyder lidt overrasket over, at Weert nu skal til den danske liga. Fischer bor i Aalborg, så han regner med at de skal ses en del...
Meget positiv artikel.
Super - tak for info. Det lyder jo meget positivt det hele!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BassogogsVen » 29. aug 2018, 09:59

Jakobsen skrev:
29. aug 2018, 09:44
BassogogsVen skrev:
29. aug 2018, 09:40
FIDEL skrev:
29. aug 2018, 09:38
Tyskeren skrev:
29. aug 2018, 09:27
Nogle der har Nordjyske login som kan referere til hvad Sander Fischer siger om ham??
Han siger, at Weert arbejder stenhårdt, er en klinisk afslutter, går altid hårdt ind i duellerne, ingen svagheder i sit spil. Alt i alt beskriver han Tom som en super angriber, og lyder lidt overrasket over, at Weert nu skal til den danske liga. Fischer bor i Aalborg, så han regner med at de skal ses en del...
Meget positiv artikel.
Og han mener desuden, at Tom van Weert er et super køb sammenlignet med angriberne i superligaen generelt, samt at han altid er god for 12-15 mål.
Det ville jeg ikke ligge så meget i nødvendigvis. Folk vil jo næsten altid udtale sig positivt i sådan en situation fordi de sjældent har nogen grund til at udtale sig negativt. Derudover har Fischer vel ikke rigtigt noget indtryk af Superligaen over tid?
Jeg referer også blot fra interviewet, der blev efterspurgt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Yankee » 29. aug 2018, 10:03

Hanga skrev:
29. aug 2018, 09:49
Men det ved du jo ikke rigtig, Yankee. Det er en antagelse.

Det kan også være at enten vi eller Groningen har haft interesse. Jeg forestiller mig at de har set noget i Pohl. Du og jeg kan hurtigt blive enige om hans kvaliteter men han spiller alligevel stadig på det danske u21. Jeg tror ikke det lå i kortene at man ville sælge ham, men da muligheden opstår, griber man den. Groningen tilbyder Weert som en del af betalingen og da vi jo er ret tynde oppe foran, og han måske får gode skudsmål de steder vi spørger, laver vi den aftale.

Hvorvidt han er en opgradering vil tiden vise. Jeg synes hans stats ser okay ud, omend jeg da klart hellere vil have Pål, men det er mest fordi man ved hvad man får.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Absolut - det er en antagelse. Skulle jeg nok have skrevet. Jeg tror ikke Groningen havde købt Pohl hvis ikke de stod med en anden spiller, der gerne ville til Danmark, men det er selvfølgelig et gæt og næppe noget, man vil indrømme.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af McMark » 29. aug 2018, 10:05

https://nordjyske.dk/plus/tidligere-hol ... 8f448196a6

Tak for resumé af denne artikel. Kunne dog godt tænke mig at læse det hele. Er der nogen som kan copy-paste det herind? :)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Hanga » 29. aug 2018, 10:08

Yankee skrev:
29. aug 2018, 10:03
Hanga skrev:
29. aug 2018, 09:49
Men det ved du jo ikke rigtig, Yankee. Det er en antagelse.

Det kan også være at enten vi eller Groningen har haft interesse. Jeg forestiller mig at de har set noget i Pohl. Du og jeg kan hurtigt blive enige om hans kvaliteter men han spiller alligevel stadig på det danske u21. Jeg tror ikke det lå i kortene at man ville sælge ham, men da muligheden opstår, griber man den. Groningen tilbyder Weert som en del af betalingen og da vi jo er ret tynde oppe foran, og han måske får gode skudsmål de steder vi spørger, laver vi den aftale.

Hvorvidt han er en opgradering vil tiden vise. Jeg synes hans stats ser okay ud, omend jeg da klart hellere vil have Pål, men det er mest fordi man ved hvad man får.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Absolut - det er en antagelse. Skulle jeg nok have skrevet. Jeg tror ikke Groningen havde købt Pohl hvis ikke de stod med en anden spiller, der gerne ville til Danmark, men det er selvfølgelig et gæt og næppe noget, man vil indrømme.
Det kan sådan set også være ligegyldigt, kan man sige. Det væsentlige er om han er god og passer ind på vores hold. Vi kan kun forholde os til hans CV, lidt WyScout stats, hans FM profil og lidt youtube klip. Jeg synes hans CV ser pænt ud og opfylder meget af det jeg længe har efterspurgt - en erfaren angriber der har spillet på et højere niveau end Superligaen, hvilket Æresdivisionen trods alt er. 12 mål i sidste sæson er ikke ingenting, det er ikke sådan at vi umiddelbart får en spiller helt ude af forfatning.

Men vi får se. Han ligner umiddelbart en spiller der er god i det lille felt. Vores udfordring kan være at få bolden derind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14


Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af BoT » 29. aug 2018, 10:14

McMark skrev:
29. aug 2018, 10:05
https://nordjyske.dk/plus/tidligere-hol ... 8f448196a6

Tak for resumé af denne artikel. Kunne dog godt tænke mig at læse det hele. Er der nogen som kan copy-paste det herind? :)
Alternativt kunne du jo overveje at betale for at få adgang. Du kan endda få første måned for 0 kroner.
En copy-paste af hele artiklen vil være et brud på ophavsretten og er strafbart.

Gamen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Gamen » 29. aug 2018, 10:15

Hanga skrev:
29. aug 2018, 10:08
Men vi får se. Han ligner umiddelbart en spiller der er god i det lille felt. Vores udfordring kan være at få bolden derind.
Men hvis det er dét der er et problem, på trods af at vi har brugt 30-35 mio. på spillere, så er det ikke de enkelte spillere der skal stå til ansvar, men sportsdirektøren. Det siger sig selv, at man er nødt til at have en transferplan for hvordan man agerer flere vinduer frem og hvis vi nu for 4. vindue i træk efter dette stadig ikke kan kreere chancer eller mål, så vender pilen kun én vej.
Uanset hvad folk herinde bliver ved med at komme med af undskyldninger for såvel træner som sportsdirektør. Vi har brugt langt flere penge end sammenlignelige klubber, og man kan stadig ikke aflæse det på hverken antal kreerede chancer eller scorede mål. Det er da et kæmpe-problem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Hanga » 29. aug 2018, 10:19

Gamen skrev:
29. aug 2018, 10:15
Hanga skrev:
29. aug 2018, 10:08
Men vi får se. Han ligner umiddelbart en spiller der er god i det lille felt. Vores udfordring kan være at få bolden derind.
Men hvis det er dét der er et problem, på trods af at vi har brugt 30-35 mio. på spillere, så er det ikke de enkelte spillere der skal stå til ansvar, men sportsdirektøren. Det siger sig selv, at man er nødt til at have en transferplan for hvordan man agerer flere vinduer frem og hvis vi nu for 4. vindue i træk efter dette stadig ikke kan kreere chancer eller mål, så vender pilen kun én vej.
Uanset hvad folk herinde bliver ved med at komme med af undskyldninger for såvel træner som sportsdirektør. Vi har brugt langt flere penge end sammenlignelige klubber, og man kan stadig ikke aflæse det på hverken antal kreerede chancer eller scorede mål. Det er da et kæmpe-problem.
Jeg er skam helt enig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af McMark » 29. aug 2018, 10:21

BoT skrev:
29. aug 2018, 10:14
McMark skrev:
29. aug 2018, 10:05
https://nordjyske.dk/plus/tidligere-hol ... 8f448196a6

Tak for resumé af denne artikel. Kunne dog godt tænke mig at læse det hele. Er der nogen som kan copy-paste det herind? :)
Alternativt kunne du jo overveje at betale for at få adgang. Du kan endda få første måned for 0 kroner.
En copy-paste af hele artiklen vil være et brud på ophavsretten og er strafbart.
Troede sgu jeg havde brugt min gratis måned, men åbenbart ikke :cool:
Tak for hjælpen!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Besvar