Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af PeterS » 30. aug 2018, 12:43

Tyskeren skrev:
30. aug 2018, 12:40
PeterS skrev:
30. aug 2018, 12:33
Præcis som jeg nævnte :aabfan:
Og nu er du under pres, for at finde ud af hvad det er vi har i kikkerten :D

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 30. aug 2018, 12:44

Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:29
Ifølge Nordjyske påvirkede pengene fra Flores ikke forventningerne til årsregnskabet, da de var tiltænkt til geninvestering i truppen. Her var der vel ikke tale om Van Weert, så vi må da gå ud fra at Allan er i gang med at spendere lidt basører her på de sidste dage. Med førnævnte udsagn in mente giver det vel ikke mening med endnu en lejeaftale, som én nævnte i går.

Noget helt andet; det er sgu spændende her sidst i vinduet. Man sidder med fornemmelsen af, at enten lykkedes det at få en spiller man længe har 'ventet på' fra en højere hylde, eller også ender det med et panikkøb fra Slovakiet.
Gaarde overlever ikke endnu en fejlslagen slovak.
Det kunne være et kæmpe scoop at leje Sylvester Igboun i 1 år med option på et køb. Han har kontrakt indtil næste sommer. Men den er sgu nok alligevel FOR urealistisk...
Det kunne være vanvittigt med et stort navn, og det kan skabe optimisme i Aalborg igen!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 12:45

Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:29
Ifølge Nordjyske påvirkede pengene fra Flores ikke forventningerne til årsregnskabet, da de var tiltænkt til geninvestering i truppen. Her var der vel ikke tale om Van Weert, så vi må da gå ud fra at Allan er i gang med at spendere lidt basører her på de sidste dage. Med førnævnte udsagn in mente giver det vel ikke mening med endnu en lejeaftale, som én nævnte i går.

Noget helt andet; det er sgu spændende her sidst i vinduet. Man sidder med fornemmelsen af, at enten lykkedes det at få en spiller man længe har 'ventet på' fra en højere hylde, eller også ender det med et panikkøb fra Slovakiet.
Du skal lige have med i din ligning, at der er et løngab mellem Pohl og Van Weert, og også en sign-on fee der skal medregnes. Han går helt sikkert til en højere løn end Pohl.
Så der er lidt færre penge at gøre med, men næppe meget mindre.

Jeg tror ikke Gaarde tør binde an med et panikkøb igen.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Tyskeren » 30. aug 2018, 12:48

PeterS skrev:
30. aug 2018, 12:43
Tyskeren skrev:
30. aug 2018, 12:40
PeterS skrev:
30. aug 2018, 12:33
Præcis som jeg nævnte :aabfan:
Og nu er du under pres, for at finde ud af hvad det er vi har i kikkerten :D
Kender folk i Jammerbugt og den vej rundt ved jeg der bliver arbejdet på en lejeaftale med Kakeeto. Det har de dog arbejdet med de sidste 3 uger!

Ang tilgang til AaB ved jeg bare der er en på vej. Har som sagt en bekendt der sidder med administrative opgaver for AaB hver gang der hentes en spiller - og han er pænt optaget lige nu.. Han havde jo ret ang Van Weert!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2018, 12:50

Gamen skrev:
30. aug 2018, 12:45
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:29
Ifølge Nordjyske påvirkede pengene fra Flores ikke forventningerne til årsregnskabet, da de var tiltænkt til geninvestering i truppen. Her var der vel ikke tale om Van Weert, så vi må da gå ud fra at Allan er i gang med at spendere lidt basører her på de sidste dage. Med førnævnte udsagn in mente giver det vel ikke mening med endnu en lejeaftale, som én nævnte i går.

Noget helt andet; det er sgu spændende her sidst i vinduet. Man sidder med fornemmelsen af, at enten lykkedes det at få en spiller man længe har 'ventet på' fra en højere hylde, eller også ender det med et panikkøb fra Slovakiet.
Du skal lige have med i din ligning, at der er et løngab mellem Pohl og Van Weert, og også en sign-on fee der skal medregnes. Han går helt sikkert til en højere løn end Pohl.
Så der er lidt færre penge at gøre med, men næppe meget mindre.

Jeg tror ikke Gaarde tør binde an med et panikkøb igen.
Vi har jo på den anden side frigjort Flores' lønkroner, samt en lille pose penge for Pohl (eftersigende), så selvom der skulle gå lidt af dem på Van Geert, så er der stadig en slat tilbage og en transfersum fra Flores. Der MÅ være penge til en transfer i størrelsesordnen Kusk, altså en ekstraordinær transfer set fra AaB-perspektiv.

EDIT: Det ser ud til AaB har fået en pose penge med.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 30. aug 2018, 13:17

Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:50
Gamen skrev:
30. aug 2018, 12:45
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:29
Ifølge Nordjyske påvirkede pengene fra Flores ikke forventningerne til årsregnskabet, da de var tiltænkt til geninvestering i truppen. Her var der vel ikke tale om Van Weert, så vi må da gå ud fra at Allan er i gang med at spendere lidt basører her på de sidste dage. Med førnævnte udsagn in mente giver det vel ikke mening med endnu en lejeaftale, som én nævnte i går.

Noget helt andet; det er sgu spændende her sidst i vinduet. Man sidder med fornemmelsen af, at enten lykkedes det at få en spiller man længe har 'ventet på' fra en højere hylde, eller også ender det med et panikkøb fra Slovakiet.
Du skal lige have med i din ligning, at der er et løngab mellem Pohl og Van Weert, og også en sign-on fee der skal medregnes. Han går helt sikkert til en højere løn end Pohl.
Så der er lidt færre penge at gøre med, men næppe meget mindre.

Jeg tror ikke Gaarde tør binde an med et panikkøb igen.
Vi har jo på den anden side frigjort Flores' lønkroner, samt en lille pose penge for Pohl (eftersigende), så selvom der skulle gå lidt af dem på Van Geert, så er der stadig en slat tilbage og en transfersum fra Flores. Der MÅ være penge til en transfer i størrelsesordnen Kusk, altså en ekstraordinær transfer set fra AaB-perspektiv.

EDIT: Det ser ud til AaB har fået en pose penge med.
Kusk handlen er vores største i mange mange år. Jeg tror du bliver skuffet hvis du forventer en lige så dyr handel her til sidst.

Hvis man køber en spiller forventer jeg maks man bruger de (efterhånden sædvanlige) 3-3,5 mio.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 13:18

Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:50
Vi har jo på den anden side frigjort Flores' lønkroner, samt en lille pose penge for Pohl (eftersigende), så selvom der skulle gå lidt af dem på Van Geert, så er der stadig en slat tilbage og en transfersum fra Flores. Der MÅ være penge til en transfer i størrelsesordnen Kusk, altså en ekstraordinær transfer set fra AaB-perspektiv.

EDIT: Det ser ud til AaB har fået en pose penge med.
Og hollænderne siger at det specielle ved aftalen er, at de nærmest har byttet ligeover. Altså, at der ikke har været det store beløb involveret.
"What is special about this transfer is that it is a deal that has been closed with a virtually closed exchange," says director Hans Nijland.

The amount of money ultimately involved remains unknown. Because, says Nijland, Aalborg BK is a listed club. ,, We are in any case very content with it. ''
Så vi taler et minimalt beløb, måske 100.000 euro eller sådan noget. (læs: dette er et gæt, ikke en påstand)

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2018, 13:19

Forza skrev:
30. aug 2018, 13:17
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:50
Gamen skrev:
30. aug 2018, 12:45
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:29
Ifølge Nordjyske påvirkede pengene fra Flores ikke forventningerne til årsregnskabet, da de var tiltænkt til geninvestering i truppen. Her var der vel ikke tale om Van Weert, så vi må da gå ud fra at Allan er i gang med at spendere lidt basører her på de sidste dage. Med førnævnte udsagn in mente giver det vel ikke mening med endnu en lejeaftale, som én nævnte i går.

Noget helt andet; det er sgu spændende her sidst i vinduet. Man sidder med fornemmelsen af, at enten lykkedes det at få en spiller man længe har 'ventet på' fra en højere hylde, eller også ender det med et panikkøb fra Slovakiet.
Du skal lige have med i din ligning, at der er et løngab mellem Pohl og Van Weert, og også en sign-on fee der skal medregnes. Han går helt sikkert til en højere løn end Pohl.
Så der er lidt færre penge at gøre med, men næppe meget mindre.

Jeg tror ikke Gaarde tør binde an med et panikkøb igen.
Vi har jo på den anden side frigjort Flores' lønkroner, samt en lille pose penge for Pohl (eftersigende), så selvom der skulle gå lidt af dem på Van Geert, så er der stadig en slat tilbage og en transfersum fra Flores. Der MÅ være penge til en transfer i størrelsesordnen Kusk, altså en ekstraordinær transfer set fra AaB-perspektiv.

EDIT: Det ser ud til AaB har fået en pose penge med.
Kusk handlen er vores største i mange mange år. Jeg tror du bliver skuffet hvis du forventer en lige så dyr handel her til sidst.

Hvis man køber en spiller forventer jeg maks man bruger de (efterhånden sædvanlige) 3-3,5 mio.
Måske, men vi har råd til det hvis det er den rigtige spiller.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2018, 13:22

Gamen skrev:
30. aug 2018, 13:18
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 12:50
Vi har jo på den anden side frigjort Flores' lønkroner, samt en lille pose penge for Pohl (eftersigende), så selvom der skulle gå lidt af dem på Van Geert, så er der stadig en slat tilbage og en transfersum fra Flores. Der MÅ være penge til en transfer i størrelsesordnen Kusk, altså en ekstraordinær transfer set fra AaB-perspektiv.

EDIT: Det ser ud til AaB har fået en pose penge med.
Og hollænderne siger at det specielle ved aftalen er, at de nærmest har byttet ligeover. Altså, at der ikke har været det store beløb involveret.
"What is special about this transfer is that it is a deal that has been closed with a virtually closed exchange," says director Hans Nijland.

The amount of money ultimately involved remains unknown. Because, says Nijland, Aalborg BK is a listed club. ,, We are in any case very content with it. ''
Så vi taler et minimalt beløb, måske 100.000 euro eller sådan noget. (læs: dette er et gæt, ikke en påstand)
Man kan så også sige at Groningen har en agenda i denne situation. For dem lyder det bedre ikke at give penge oveni deres topscorer for et talent der ikke laver mål. Den udtalelse vil jeg nok tage med et gran salt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 13:26

Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 13:22
Man kan så også sige at Groningen har en agenda i denne situation. For dem lyder det bedre ikke at give penge oveni deres topscorer for et talent der ikke laver mål. Den udtalelse vil jeg nok tage med et gran salt.
Og det modsatte kan man så også sige om Gaarde.
Der er ikke ét medie der har meldt om at vi skulle få andet end nogle få penge oveni. Mener endda en på Groningens forum allerede tidligt meldte at der var tale om De Weert + 50.000-100.000 euro? Det må Buzz kunne huske.
Uanset hvad er 750.000 eller 1 mio. ikke nok til at dække et markant løngab + sign-on fee - så lige på denne case tror jeg ikke vi har tjent så meget, hvis noget.
Men det er jo også bedøvende ligegyldigt, hvis vi føler at vi har fået en bedre spiller - og det er jeg helt sikker på at vi har!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. aug 2018, 13:26

Gamen skrev:
30. aug 2018, 13:18
Og hollænderne siger at det specielle ved aftalen er, at de nærmest har byttet ligeover. Altså, at der ikke har været det store beløb involveret.
"What is special about this transfer is that it is a deal that has been closed with a virtually closed exchange," says director Hans Nijland.

The amount of money ultimately involved remains unknown. Because, says Nijland, Aalborg BK is a listed club. ,, We are in any case very content with it. ''
Så vi taler et minimalt beløb, måske 100.000 euro eller sådan noget. (læs: dette er et gæt, ikke en påstand)
Jeg tænker - og det kan man vel også tolke ud den engelske tekst - at man har byttet tæt på lige over, dog med en væsentlig videresalgsklausul på Pohl.

Vi får en rimelig målmager, men 28 år. De får en lidt mere mager målmager, men med mere potentiale.

Så mon ikke betalingen er mere i potentielle procenter ?
- FlæskeFrank

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Munken83 » 30. aug 2018, 13:57


Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2018, 13:58

Gamen skrev:
30. aug 2018, 13:26
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 13:22
Man kan så også sige at Groningen har en agenda i denne situation. For dem lyder det bedre ikke at give penge oveni deres topscorer for et talent der ikke laver mål. Den udtalelse vil jeg nok tage med et gran salt.
Og det modsatte kan man så også sige om Gaarde.
Der er ikke ét medie der har meldt om at vi skulle få andet end nogle få penge oveni. Mener endda en på Groningens forum allerede tidligt meldte at der var tale om De Weert + 50.000-100.000 euro? Det må Buzz kunne huske.
Uanset hvad er 750.000 eller 1 mio. ikke nok til at dække et markant løngab + sign-on fee - så lige på denne case tror jeg ikke vi har tjent så meget, hvis noget.
Men det er jo også bedøvende ligegyldigt, hvis vi føler at vi har fået en bedre spiller - og det er jeg helt sikker på at vi har!
Jeg stoler nok bare lidt mere på Claus Jensen. Men kan vi ikke blive enige om, at det ikke er, hvor vidt vi har fået 50.000 eller 500.000 euro, der vælter mit oprindelige argument om, at der må være penge tilbage fra Flores salget at investere?
Og jeg er for øvrigt enig med dig i, at vi tilsyneladende har lavet en ret god byttehandel.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 30. aug 2018, 14:00

Det lyder meget sikkert med endnu en forstærkning. Spændende tider.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 14:04

Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 13:58
Jeg stoler nok bare lidt mere på Claus Jensen. Men kan vi ikke blive enige om, at det ikke er, hvor vidt vi har fået 50.000 eller 500.000 euro der vælter mit oprindelige argument om, at der må være penge tilbage fra Flores salget at investere?
Og jeg er for øvrigt enig med dig i, at vi tilsyneladende har lavet en ret god byttehandel.
Jojo, min pointe var bare, at der var mindre end før vi foretog Pohl-Van Weert byttet. Og så kan vi jo i øvrigt konkludere at det stadig svæver i det uvisse hvor meget vi egentlig fik ud af Flores-salget. Vi ved i hvert fald at det ikke var de nævnte 3 mio. euro, men også at Universitario ikke fik 40 % af den resterende sum. Med andre ord: Der er penge at handle for. Spørgsmålet er nærmere hvor meget, og det har jo pænt meget indflydelse på hvad vi kan tillade os at drømme om :-)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 30. aug 2018, 14:05

Buzz Killington skrev:
30. aug 2018, 14:00
Det lyder meget sikkert med endnu en forstærkning. Spændende tider.
Nogen er vist blevet hvisket i øret, at der sker ting og sager senere i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2018, 14:10

Gamen skrev:
30. aug 2018, 14:04
Kokkefar skrev:
30. aug 2018, 13:58
Jeg stoler nok bare lidt mere på Claus Jensen. Men kan vi ikke blive enige om, at det ikke er, hvor vidt vi har fået 50.000 eller 500.000 euro der vælter mit oprindelige argument om, at der må være penge tilbage fra Flores salget at investere?
Og jeg er for øvrigt enig med dig i, at vi tilsyneladende har lavet en ret god byttehandel.
Jojo, min pointe var bare, at der var mindre end før vi foretog Pohl-Van Weert byttet. Og så kan vi jo i øvrigt konkludere at det stadig svæver i det uvisse hvor meget vi egentlig fik ud af Flores-salget. Vi ved i hvert fald at det ikke var de nævnte 3 mio. euro, men også at Universitario ikke fik 40 % af den resterende sum. Med andre ord: Der er penge at handle for. Spørgsmålet er nærmere hvor meget, og det har jo pænt meget indflydelse på hvad vi kan tillade os at drømme om :-)
Godt godt (:
Helt sikkert. Det bliver spændende at se, hvad det ender med. Den næste (måske) transfer kan meget vel være definerende for, om vi kommer til at fungere offensivt det næste halve år.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2018, 14:10

Det irriterer mig grænseløst at vi ikke kastede os over Runar Már Sigurjonsson, der sidste sæson var lejet ud til St. Gallen fra Grasshoppers. Har nævnt ham herinde de sidste 2 år. Er nu startet alle 5 kampe efter sæsonstart, og står med 4 assists. Han ville have været den perfekte tilføjelse til en farveløs, ringe AaB-midtbane. ØV!

Paulinho fra Häcken, som jeg anbefalede i vintervinduet, og som vi havde gode chancer for at få, står med 7 x ugens hold og som en af de mest scorende i Allsvenskan denne sæson.

Hvad angår Lucas, så har Grasshoppers hentet 2 konkurrenter til ham. Han burde være til at lokke! Den seneste i går.

Kom så med en god tilføjelse, Gaarde!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 30. aug 2018, 14:11

Funky skrev:
30. aug 2018, 14:05
Buzz Killington skrev:
30. aug 2018, 14:00
Det lyder meget sikkert med endnu en forstærkning. Spændende tider.
Nogen er vist blevet hvisket i øret, at der sker ting og sager senere i dag.
No doubt. Ellers bragte Nordjyske det ikke, hvis ikke det kom direkte fra hestens mund.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 30. aug 2018, 14:13

Jeg synes Gaardsøes besøg på Hornevej ifm. at transfervinduet lukker imorgen kl. 24 er noget af et tilfælde. Det kan selvfølgelig godt være én af hans AaB-klienter, som han forsøger at få solgt eller udlejet, men udover det kan det muligvis også være:
- Moses Opondo. Han er stadig meget ung men er en profil på Vendsyssels hold. Det lugter af kvalitet. Og så kan han faktisk både spille central midtbane og på kanten.
- Sylvester Igboun. Ville være et kæmpe scoop hvis vi kan lande ham på evt. leje m. købsoption.
- Christian Jakobsen. Ikke en kanon transfer, men en kreativ og klog kantspiller.
- Lasse Nielsen. Vi kender ham ;)

Låst