Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af MrBangDK » 27. sep 2018, 09:06

Spanky skrev:
26. sep 2018, 23:05
https://twitter.com/klausegelund/status ... 96736?s=21

Nogen der har adgang til at se, hvad Klaus Englund skriver om Lesniak på ovenstående link?

Filip Lesniak er ikke alsidig nok i sin stil, og han har haft utroligt svært ved at gøre fyldest efter sommerpausen. Han fik chancen efter Rasmus Würtz blev skadet, men Magnus Christensen og Oliver Abildgaard er ved at manifestere sig som det foretrukne makkerpar centralt. Og oftest er det veteranen Kasper Risgård, der sendes i aktion fra bænken.

Med Rasmus Würtz hastigt på vej retur efter sin skade og Lucas Andersen hentet ind på leje fra Grashoppers, så er Filip Lesniaks postion i klubben presset.

AaB er lige nu ved at drøfte fremtidens trup, og Filip Lesniaks rolle er et stort tema. Det er ikke tilfredsstillende, at en spiller med en Premier League-kamp på cv’et, ikke kan gøre en mærkbar forskel sammenlignet med jævnaldrende spillere fra AaB’s egen talentsektor.

Alt peger mod en snarlig skilsmisse.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 27. sep 2018, 09:40

MrBangDK skrev:
27. sep 2018, 09:06
Spanky skrev:
26. sep 2018, 23:05
https://twitter.com/klausegelund/status ... 96736?s=21

Nogen der har adgang til at se, hvad Klaus Englund skriver om Lesniak på ovenstående link?

Filip Lesniak er ikke alsidig nok i sin stil, og han har haft utroligt svært ved at gøre fyldest efter sommerpausen. Han fik chancen efter Rasmus Würtz blev skadet, men Magnus Christensen og Oliver Abildgaard er ved at manifestere sig som det foretrukne makkerpar centralt. Og oftest er det veteranen Kasper Risgård, der sendes i aktion fra bænken.

Med Rasmus Würtz hastigt på vej retur efter sin skade og Lucas Andersen hentet ind på leje fra Grashoppers, så er Filip Lesniaks postion i klubben presset.

AaB er lige nu ved at drøfte fremtidens trup, og Filip Lesniaks rolle er et stort tema. Det er ikke tilfredsstillende, at en spiller med en Premier League-kamp på cv’et, ikke kan gøre en mærkbar forskel sammenlignet med jævnaldrende spillere fra AaB’s egen talentsektor.

Alt peger mod en snarlig skilsmisse.
Desværre endnu et symptom på den manglende scouting i AaB, men ud fra forudsætningerne var det vel et OK eksperiment. Og desværre stak man jo manden en tre-årig kontrakt, der nok ikke er helt billig at komme ud af.

Derudover må vi håbe at den nævnte trup-drøftelse også kommer ind på Gaardes ruinhob af fallerede højrebacks.

Dog er vi nede i petitesserne, når vi snakker ubalancer i truppen. Sommervinduet har indtil videre været en ubetinget succes og det er lykkedes Gaarde at finansiere en ret markant offensiv forstærkning ved at afhænge dårligt præsterende spillere som Pohl og Flores. Igen synes jeg, man må tage hatten af for Gaardes købmandsskab og transfermanøvrer, hvorimod jeg stadig er kritisk overfor det manglende fokus på scouting og spillestilsudvikling.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 28. sep 2018, 03:19

Mogens skrev:
26. sep 2018, 21:38
Med tidligere bulletiner om Ramkildes evner som striker, så er jeg frisk på at lave en langtidskontrakt med ham. Det skal dog være til en ekstrem lav løn og med høj bonus for en plads i startopstillingen/spilletid på superligaholdet. Klubben skal ligeledes have en óption på at rive kontrakten i stykker, hvis ikke han er kommet tilbage efter et år. Meget FM-agtigt, men hvis man virkelig tror på hans evner skulle en ret lav udgift nok være satset værd, og da Ramkilde næppe får et bedre bud andetsteds er det vel heller ikke utænkeligt, at han selv er med på at give den en sidste chance?
Jeg synes den er svær mht Ramkilde. Spørgsmålet er hvor meget vi når at se fra hans side, inden kontrakten løber ud til sommer og dermed hvor godt et vurderingsgrundlag vi når at få. Jeg hører at der er lang vej til reel kamptræning for ham. At dømme ud fra photoshoot-videoen, ser det dog ud til at han har spist sine havregryn, så han kan også vende stærkere tilbage og måske opnå samme effekt som Abildgaard, efter han har fået mere kød på kroppen. Ramkilde hjælper lige nu med angrebstræning på U-holdene, hvilket godt kunne antyde, at vi kan forvente at se ham ude i frisk luft til træning, inden alt for længe. Valget beror vel også på hvad man vil med Abou Ali, skal han føres frem til et salg, eller satses på som stamspiller de næste år frem.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 28. sep 2018, 03:32

FIDEL skrev:
18. sep 2018, 22:53
Silver77 skrev:
18. sep 2018, 22:39
FIDEL skrev:
18. sep 2018, 21:53
Er jeg den eneste som synes det er spøjst at AaB sandsynligvis forlænger med Risgård!? Han får jo ikke lov at spille der hvor han er bedst, så hvad er meningen? Vi er altså nødt til at hente ind til den centrale midtbane. Alle kan se det!
Jeg synes også det virker som penge ud af vinduet, men jeg har hørt at han får forlænget med et halvt år, også til sommer skal han og Würst indgå i trænerteamet fordi der ikke er nok indspist folk omkring holdet og ledelsen ;) ;)

Min ønskeliste :

Ny træner
En bedre forsvar, så vi kan droppe at spille med 2 * 6 på midtbanen
En 8 på midtbanen en genrael som styre på midtbanen ligesom Ståle, Graven, men vi er afhængig af en bedre forsvar spiller.
Hvis Ross allerede som 17 årig kan gå ind i en svær udekamp, så synes jeg der skal satses på ham. Blåbjerg og KP har rigeligt bevist, at de ikke bliver bedre, og særligt Blåbjerg er decideret håbløs.
Det er vigtigere i mine øjne, at vi får en styrmand til den centrale midt. Det er fuldstændig afgørende for, at vi kan spille vores offensiv gode.
Enig i forhold til stoppersituationen, Ross skal have chancen og gøres til stamspiller ASAP. Vi må forvente at Okore smutter senest til sommer, efter han får fuld tid hver gang og det vel må antages at AaB skulle bruges som mellemstation i forhold til skifte til større klub. Jeg dør (måske med en stadionplatte i den gale hals) hvis vi står med Blå og P som løsningen i centerforsvaret til sommer, såfremt Okore smutter og vi ikke får enten ny mand ind, eller Ross/Anders Bærtelsen spillet op.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 3. okt 2018, 16:08

Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Halil » 3. okt 2018, 16:24

Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det sagde Gaarde også at det var, da Lucas Andersen blev signet. Så ikke en gigantisk kæmpestor mega overraskelse.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 3. okt 2018, 16:30

Halil skrev:
3. okt 2018, 16:24
Det sagde Gaarde også at det var, da Lucas Andersen blev signet. Så ikke en gigantisk kæmpestor mega overraskelse.
Nå, beklager, jeg har ikke læst det før i dag og det har mig bekendt ikke været nævnt herinde, men okay...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Halil » 3. okt 2018, 17:12

Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:30
Halil skrev:
3. okt 2018, 16:24
Det sagde Gaarde også at det var, da Lucas Andersen blev signet. Så ikke en gigantisk kæmpestor mega overraskelse.
Nå, beklager, jeg har ikke læst det før i dag og det har mig bekendt ikke været nævnt herinde, men okay...
Det er OK. Jeg har skrevet det med Gaarde et eller andet sted herinde, men indtil mine indlæg bliver obligatorisk læsning for alle på debatsiden, så er du selvfølgelig undskyldt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Buzz Killington » 3. okt 2018, 17:54

Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af strangecap » 4. okt 2018, 08:00

Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 17:54
Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
Uhyggeligt at tænke på at Rinne og Okore snart kan være fortid hvis vi ikke giver dem en lang forlængelse, hvem skal så bærer holdet opbygningen er godt nok gået mere trægt denne gang kontra de andre gange vi har været i opbygningsfasen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gnu » 4. okt 2018, 09:13

Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 17:54
Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
Transferpriserne er jo stukket helt af, så vi skal have meget, meget mere for ham. Han er kun 25 og på en lang kontrakt, så 24 millioner kan slet, slet ikke gøre det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 4. okt 2018, 10:10

Gnu skrev:
4. okt 2018, 09:13
Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 17:54
Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
Transferpriserne er jo stukket helt af, så vi skal have meget, meget mere for ham. Han er kun 25 og på en lang kontrakt, så 24 millioner kan slet, slet ikke gøre det.
Men vi må også være ærlige og sige at Rinne har nogle ret grimme fejl ind imellem. Det er ikke helt Rønnow/Robin Olsen-klasse, vi har med at gøre. Han er en rigtig god målmand og jeg elsker hvordan han dominerer luftrummet, men jeg tror ikke han kan sælges til klubber som Roma eller Frankfurt. Vi er nok tættere på en Jovanovic-case, selvom Rinne selvfølgelig skal være dyrere end ham.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gnu » 4. okt 2018, 11:31

Yankee skrev:
4. okt 2018, 10:10
Gnu skrev:
4. okt 2018, 09:13
Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 17:54
Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
Transferpriserne er jo stukket helt af, så vi skal have meget, meget mere for ham. Han er kun 25 og på en lang kontrakt, så 24 millioner kan slet, slet ikke gøre det.
Men vi må også være ærlige og sige at Rinne har nogle ret grimme fejl ind imellem. Det er ikke helt Rønnow/Robin Olsen-klasse, vi har med at gøre. Han er en rigtig god målmand og jeg elsker hvordan han dominerer luftrummet, men jeg tror ikke han kan sælges til klubber som Roma eller Frankfurt. Vi er nok tættere på en Jovanovic-case, selvom Rinne selvfølgelig skal være dyrere end ham.
Rinne laver fejl, men i mine øjne er han mindst på niveau med Robin Olsen, der lavede et hav af fejl for FCK i sidste sæson. Han spillede så en VM-slutrunde for Sverige, der havde en god defensiv, og det er formentlig dét, som fik Roma til at bide på krogen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2018, 12:54

Gnu skrev:
4. okt 2018, 11:31
Yankee skrev:
4. okt 2018, 10:10
Gnu skrev:
4. okt 2018, 09:13
Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 17:54
Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
Transferpriserne er jo stukket helt af, så vi skal have meget, meget mere for ham. Han er kun 25 og på en lang kontrakt, så 24 millioner kan slet, slet ikke gøre det.
Men vi må også være ærlige og sige at Rinne har nogle ret grimme fejl ind imellem. Det er ikke helt Rønnow/Robin Olsen-klasse, vi har med at gøre. Han er en rigtig god målmand og jeg elsker hvordan han dominerer luftrummet, men jeg tror ikke han kan sælges til klubber som Roma eller Frankfurt. Vi er nok tættere på en Jovanovic-case, selvom Rinne selvfølgelig skal være dyrere end ham.
Rinne laver fejl, men i mine øjne er han mindst på niveau med Robin Olsen, der lavede et hav af fejl for FCK i sidste sæson. Han spillede så en VM-slutrunde for Sverige, der havde en god defensiv, og det er formentlig dét, som fik Roma til at bide på krogen.
Hans reelle niveau er ikke det væsentligste her. Det er netop at Olsen spillede slutrundekampene for Sverige - og gjorde det godt.
Vi får ikke den pris for en keeper, uden noget af den samme forhistorie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Nestor » 4. okt 2018, 14:58

strangecap skrev:
4. okt 2018, 08:00
Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 17:54
Gamen skrev:
3. okt 2018, 16:08
Ifølge EB lyder frikøbsklausulen på Lucas på godt 6 mio. - det lyder overkommeligt for os!
Det er vel en kvart Rinne
Uhyggeligt at tænke på at Rinne og Okore snart kan være fortid hvis vi ikke giver dem en lang forlængelse, hvem skal så bærer holdet opbygningen er godt nok gået mere trægt denne gang kontra de andre gange vi har været i opbygningsfasen
Okore har vel kontrakt til sommeren 2020 og Rinne til sommeren 2022, så der er vel ikke noget, der brænder endnu.
Men det er så et helt andet spørgsmål, hvor AaB reagerer, hvis der bliver budt 10-15 mill. for en af dem.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamling » 4. okt 2018, 15:32

Hvorfor så meget. En 7-8 mio DKK (1 mio euro) plejer at være mere end iorden for AaB.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Buzz Killington » 4. okt 2018, 16:50

Gamling skrev:
4. okt 2018, 15:32
Hvorfor så meget. En 7-8 mio DKK (1 mio euro) plejer at være mere end iorden for AaB.
Lige med med undtagelse af Flores, Mæhle, Basso og Spalvis - hvis vi holder os til de sidste par år...
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Stefanovic » 4. okt 2018, 17:32

Youssef Toutouh kan streges fra listen. Er i Århus for at skrive kontrakt med AGF. Havde gerne set ham i AaB, men hvis valget har stået mellem ham og Lucas Andersen, er jeg meget tilfreds med udfaldet. Men tror desværre han kan blive forrygende god for ÅGF, hvis David Nielsen får trykket på de rigtige knapper.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gnu » 4. okt 2018, 17:54

Gamling skrev:
4. okt 2018, 15:32
Hvorfor så meget. En 7-8 mio DKK (1 mio euro) plejer at være mere end iorden for AaB.
Det er jo ikke Lynge der sidder ved kasseapparatet længere. Dér er heldigvis sket noget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2018, 14:04

Nicklas Røjkjer, tidligere SIF og FCK talent der nu gør sig i Viborg, bør være en spiller vi har i kiggerten. Har kontrakt til udgangen af 2019, og ser ud til at gøre det virkelig godt i Viborg. Mig bekendt kan han spille alle pladserne i offensiven. 5 og 4 assists i 9 kampe er ikke helt ringe, selvom Viborg nok er blandt de bedre hold i rækken.
Han har mig bekendt været udråbt som et stort talent i mange år efterhånden, og var mig bekendt også set som et større talent end Dolberg af folk i og omkring SIF i ungdommen. Kunne være fin som erstatning for Ochs til sommer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst