Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 14. okt 2018, 15:54

9520AaB skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:
De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.
Præcis! Og Poul-Erik gjorde vel noget af det samme i 1995, godt hjulpet af en stor profil som Jes Høgh, der spillede på en helt anden hylde end resten af superligaen på det tidspunkt.
Hvis min hukommelse ikke svigter mig meget, så var Jes Høgh’s andel i 1995 mesterskabet begrænset til en halv sæson, han kom midtvejs fra Brøndby.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er rigtigt, men hvilken halv sæson. Han score 4 mål som venstreforsvarer, og spillede generelt helt fantastisk. Han havde en power og udstråling som ingen anden i superligaen.

Mesterskabet var nok mest kollektivets, men jeg husker en hel del af kampene, hvor han overstrålede alt og alle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træneremner

Indlæg af 9520AaB » 14. okt 2018, 16:12

Pastorius skrev:
9520AaB skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:
De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.
Præcis! Og Poul-Erik gjorde vel noget af det samme i 1995, godt hjulpet af en stor profil som Jes Høgh, der spillede på en helt anden hylde end resten af superligaen på det tidspunkt.
Hvis min hukommelse ikke svigter mig meget, så var Jes Høgh’s andel i 1995 mesterskabet begrænset til en halv sæson, han kom midtvejs fra Brøndby.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er rigtigt, men hvilken halv sæson. Han score 4 mål som venstreforsvarer, og spillede generelt helt fantastisk. Han havde en power og udstråling som ingen anden i superligaen.

Mesterskabet var nok mest kollektivets, men jeg husker en hel del af kampene, hvor han overstrålede alt og alle.
Tror det er så mange år siden, at vi husker forskellige ting, jeg husker specielt Jan Pedersen spillede fantastisk i den sæson.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 14. okt 2018, 17:39

Erik Bo's 24 mål hjalp også godt til.

Faktum var vel bare, at vi den gang havde et væsentlig bedre hold end nogen forventede. For det var fandme uvirkelig at vi kunne blive mestre den gang.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Gaarde6 » 15. okt 2018, 18:21

Ligger Kasper Hjulmand ikke til højre benet?
Udløber hans kontrakt ikke nu her med FCN?
Han stammer heroppe fra. Han arbejder med unge talenter. Han spiller offensivt.
Hans løn burde vi kunne matche.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 15. okt 2018, 18:45

Gaarde6 skrev:
15. okt 2018, 18:21
Ligger Kasper Hjulmand ikke til højre benet?
Udløber hans kontrakt ikke nu her med FCN?
Han stammer heroppe fra. Han arbejder med unge talenter. Han spiller offensivt.
Hans løn burde vi kunne matche.
Han er født i Aalborg, men stammer ikke heroppe fra.
Hans næste skridt er enten en af de 3 største klubber eller udlandet. Kan slet ikke se vi har en chance for at få ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 16. okt 2018, 08:59

Gaarde6 skrev:
15. okt 2018, 18:21
Ligger Kasper Hjulmand ikke til højre benet?
Udløber hans kontrakt ikke nu her med FCN?
Han stammer heroppe fra. Han arbejder med unge talenter. Han spiller offensivt.
Hans løn burde vi kunne matche.
Kasper Hjulmand gider sgu da ikke til AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Træneremner

Indlæg af le Cid » 16. okt 2018, 10:52

Gnu skrev:
16. okt 2018, 08:59
Gaarde6 skrev:
15. okt 2018, 18:21
Ligger Kasper Hjulmand ikke til højre benet?
Udløber hans kontrakt ikke nu her med FCN?
Han stammer heroppe fra. Han arbejder med unge talenter. Han spiller offensivt.
Hans løn burde vi kunne matche.
Kasper Hjulmand gider sgu da ikke til AaB.
Du har sandsynligvis ret, men det skal da helt sikkert prøves! Man har vel ret til at drømme? :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Rextherunt » 16. okt 2018, 10:56

Men er konklusionen ikke efterhånden at der ikke er en træner i DK som har de kompetancer der skal til for at løfte AaB både som hold men også som klub?
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Træneremner

Indlæg af le Cid » 16. okt 2018, 14:29

Rextherunt skrev:
16. okt 2018, 10:56
Men er konklusionen ikke efterhånden at der ikke er en træner i DK som har de kompetancer der skal til for at løfte AaB både som hold men også som klub?
Den konklusion er jeg ikke med på. Jeg var helt sikker på, at Kent Nielsen var den forkerte til jobbet - men der tog jeg fejl. Jeg troede til gengæld at Søndergaard kunne blive en fin succes i Aalborg, men der tog jeg også fejl.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 16. okt 2018, 14:42

le Cid skrev:
16. okt 2018, 14:29
Rextherunt skrev:
16. okt 2018, 10:56
Men er konklusionen ikke efterhånden at der ikke er en træner i DK som har de kompetancer der skal til for at løfte AaB både som hold men også som klub?
Den konklusion er jeg ikke med på. Jeg var helt sikker på, at Kent Nielsen var den forkerte til jobbet - men der tog jeg fejl. Jeg troede til gengæld at Søndergaard kunne blive en fin succes i Aalborg, men der tog jeg også fejl.
Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Træneremner

Indlæg af le Cid » 16. okt 2018, 14:49

Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42
le Cid skrev:
16. okt 2018, 14:29
Rextherunt skrev:
16. okt 2018, 10:56
Men er konklusionen ikke efterhånden at der ikke er en træner i DK som har de kompetancer der skal til for at løfte AaB både som hold men også som klub?
Den konklusion er jeg ikke med på. Jeg var helt sikker på, at Kent Nielsen var den forkerte til jobbet - men der tog jeg fejl. Jeg troede til gengæld at Søndergaard kunne blive en fin succes i Aalborg, men der tog jeg også fejl.
Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Noget i den retning - men jeg vil foretrække Lars Søndergaard, Magnus Pehrson eller Bruce Rioch (i nævnt rækkefølge) frem for MW!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 16. okt 2018, 15:23

Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42

Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Helt enig!

Nogle bud, som nok er noget dyrere end vi plejer at kigge, men alle ledige (så vidt jeg ved):

Heimir Hallgrimson - tidl. islandsk landstræner, var i spil i Basel i sommers. Ung, men kæmpe erfaring fra EM+VM og et par islandske klubber.
Kåre Ingebrigtsen - netop fyret efter et par successæsoner i Rosenborg. Erfaren vindertype. Dog pt. i retssag mod Rosenborg.
Dean Klafuric - Kroatisk talentudviklingsekspert, der i sommers vandt the double med Legia, men siden blev udskiftet i en kaotisk proces.
Andrea Stramaccioni - Tidligere Inter-træner - siden da et par svingende ophold i Athen og Prag. Stærk talentudvikler og meget dygtig taktiker.

Det er den hylde, vi skal op på, selvom det vil være ubekvemt for alle i klubben. De skal sikkert have deres egen stab med og vil næppe kunne bruge Augu og Poul Buus. So be it! AaB trænger lidt til et sportsligt og kulturelt spark i røven af en ny træner - der dog selvfølgelig skal være indstilet på i høj grad at arbejde med de spilere, vi har.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 16. okt 2018, 16:14

Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42
Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Jo, helt sikkert. Men ingen siger heller at det skal være en dansker.

Og så bunder det nok også i at en stor del af debatsiden ikke interesserer sig synderligt for særligt meget andet end dansk og engelsk fodbold. Og derfor heller ikke har evnerne til at kigge særligt meget længere end den gængse danske trænerkarrusel.

Jeg vil da gerne prøve at komme med nogle navne:

Goran Djuricin, tidl. Rapid Wien. Vi prøvede med sønnike, men den gik ikke. Er netop blevet fyret i Rapid, efter en ellers utroligt succesfuld trænertid der. Har en lang periode som assistent på de østrigske ungdomslandshold bag sig, og klarede sit første store trænerjob med bravour. Blev offer for Rapid-fansenes titelhunger.

Gertjan Verbeek, mange-årig træner i Eredivisie, der både i AZ, Heerenveen og Twente har haft talentudvikling som sit helt store speciale. Kan måske lokkes til Danmark.

Ulrich "Uli" Forte, schweizisk-italiensk træner der har flotte pointsnit med sig både fra Grasshoppers og Young Boys, og som sikrede Zürich oprykning sidste sæson. Kun 44 år gammel, men med solid ballast allerede. Har sørget for store gennembrud til unge spillere både i Grasshoppers og Young Boys.
Eksponent for en type fodbold, som ville falde helt i tråd med Gaardes spilfilosofi.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 17. okt 2018, 11:42

Gamen skrev:
16. okt 2018, 16:14
Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42
Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Jo, helt sikkert. Men ingen siger heller at det skal være en dansker.

Og så bunder det nok også i at en stor del af debatsiden ikke interesserer sig synderligt for særligt meget andet end dansk og engelsk fodbold. Og derfor heller ikke har evnerne til at kigge særligt meget længere end den gængse danske trænerkarrusel.

Jeg vil da gerne prøve at komme med nogle navne:

Goran Djuricin, tidl. Rapid Wien. Vi prøvede med sønnike, men den gik ikke. Er netop blevet fyret i Rapid, efter en ellers utroligt succesfuld trænertid der. Har en lang periode som assistent på de østrigske ungdomslandshold bag sig, og klarede sit første store trænerjob med bravour. Blev offer for Rapid-fansenes titelhunger.

Gertjan Verbeek, mange-årig træner i Eredivisie, der både i AZ, Heerenveen og Twente har haft talentudvikling som sit helt store speciale. Kan måske lokkes til Danmark.

Ulrich "Uli" Forte, schweizisk-italiensk træner der har flotte pointsnit med sig både fra Grasshoppers og Young Boys, og som sikrede Zürich oprykning sidste sæson. Kun 44 år gammel, men med solid ballast allerede. Har sørget for store gennembrud til unge spillere både i Grasshoppers og Young Boys.
Eksponent for en type fodbold, som ville falde helt i tråd med Gaardes spilfilosofi.
Dem Yankee og du nævner lyder alle spændende. Jeg gad bestemt også at man søgte udover skandinavien her. Vores liga er ved at ha et positivt ry ude i europa og den er også så småt begyndt at tiltrække fornuftige udlandske trænere. Desuden har Gaarde vist at han er i stand til at sælge klubben til potentielle tilgange med et renomme var til mere end vores klub pt. Udfordringen bliver dog at overbevise en højt profileret træner om at han skal indgå i en meget stor trænergruppe som jf. den etablerede kultur, også vil kræve at blive hørt. Hvis man ansætter en træner der vil isolere førsteholdet, eller sågar kræve mere indflydelse og topstyring, skal man vurdere om det er omkostningen værd, i forhold til potentiel uro i trænergruppen, og mht. til vores røde tråd.

Jeg hælder lidt til en forsigtig revolution på trænerposten.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 17. okt 2018, 13:06

Jeg fatter ikke hvorfor man aldrig overvejde Thomas Frank .. han var vel ledig dengang vi skulle have erstatte Kent Nielsen.....

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 17. okt 2018, 13:36

gravballe skrev:
17. okt 2018, 13:06
Jeg fatter ikke hvorfor man aldrig overvejde Thomas Frank .. han var vel ledig dengang vi skulle have erstatte Kent Nielsen.....
Det bliver et stort nej tak herfra!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 17. okt 2018, 13:42

Yankee skrev:
16. okt 2018, 15:23
Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42

Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Helt enig!

Nogle bud, som nok er noget dyrere end vi plejer at kigge, men alle ledige (så vidt jeg ved):

Heimir Hallgrimson - tidl. islandsk landstræner, var i spil i Basel i sommers. Ung, men kæmpe erfaring fra EM+VM og et par islandske klubber.
Kåre Ingebrigtsen - netop fyret efter et par successæsoner i Rosenborg. Erfaren vindertype. Dog pt. i retssag mod Rosenborg.
Dean Klafuric - Kroatisk talentudviklingsekspert, der i sommers vandt the double med Legia, men siden blev udskiftet i en kaotisk proces.
Andrea Stramaccioni - Tidligere Inter-træner - siden da et par svingende ophold i Athen og Prag. Stærk talentudvikler og meget dygtig taktiker.

Det er den hylde, vi skal op på, selvom det vil være ubekvemt for alle i klubben. De skal sikkert have deres egen stab med og vil næppe kunne bruge Augu og Poul Buus. So be it! AaB trænger lidt til et sportsligt og kulturelt spark i røven af en ny træner - der dog selvfølgelig skal være indstilet på i høj grad at arbejde med de spilere, vi har.
AaB er alt alt for indspist og tilbagelænede til at ville prøve en udenlandsk træner med egen stab.
Men jeg gad godt se en rigtig karakterstærk træner komme ind og rykke ved de nuværende metoder og værdier der pt er i AaB!! Det trænger klubben i høj grad til. Man har famlet og fejlet i 4 år, og der skal ændres i spillestil og måden at finde spillere på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 17. okt 2018, 13:59

gravballe skrev:
17. okt 2018, 13:06
Jeg fatter ikke hvorfor man aldrig overvejde Thomas Frank .. han var vel ledig dengang vi skulle have erstatte Kent Nielsen.....
Det forstår jeg så til gengæld godt. Han så ualmindelig svag ud i BIF, hvor han talte proces i flere år uden at komme nogen vegne (noget vi efterhånden selv kender alt for godt). Der skete noget dag 1 hvor han blev kylet ud til fordel for Zorninger som gik ind og rev op i en dårlig kultur og satte nye standarder for hvad der forventes. Jeg siger ikke at selvsamme krav er det rigtige i AaB, blot at Frank i hvert fald ikke evnede at sætte sig igennem eller udvikle noget i Brøndby.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 17. okt 2018, 14:03

FIDEL skrev:
17. okt 2018, 13:42
Yankee skrev:
16. okt 2018, 15:23
Buzz Killington skrev:
16. okt 2018, 14:42

Nærmere, er konklusionen ikke, at der ikke er nogen kandidat i det ganske land, som vi kan tiltrække, som er en åbentlys opgradering i forhold til MW? Altså, det kan da godt være vi kunne være heldige at ramme en træner der tilfældigvis vil udvikle truppen og spillet i en god retning, nogenlunde i tråd med vores ungdomsfilosofi. Men det er stadig afslørende, hvor få emner der bliver nævnt herinde, specielt i lyset af hvor mange der ønsker MW borte.
Helt enig!

Nogle bud, som nok er noget dyrere end vi plejer at kigge, men alle ledige (så vidt jeg ved):

Heimir Hallgrimson - tidl. islandsk landstræner, var i spil i Basel i sommers. Ung, men kæmpe erfaring fra EM+VM og et par islandske klubber.
Kåre Ingebrigtsen - netop fyret efter et par successæsoner i Rosenborg. Erfaren vindertype. Dog pt. i retssag mod Rosenborg.
Dean Klafuric - Kroatisk talentudviklingsekspert, der i sommers vandt the double med Legia, men siden blev udskiftet i en kaotisk proces.
Andrea Stramaccioni - Tidligere Inter-træner - siden da et par svingende ophold i Athen og Prag. Stærk talentudvikler og meget dygtig taktiker.

Det er den hylde, vi skal op på, selvom det vil være ubekvemt for alle i klubben. De skal sikkert have deres egen stab med og vil næppe kunne bruge Augu og Poul Buus. So be it! AaB trænger lidt til et sportsligt og kulturelt spark i røven af en ny træner - der dog selvfølgelig skal være indstilet på i høj grad at arbejde med de spilere, vi har.
AaB er alt alt for indspist og tilbagelænede til at ville prøve en udenlandsk træner med egen stab.
Men jeg gad godt se en rigtig karakterstærk træner komme ind og rykke ved de nuværende metoder og værdier der pt er i AaB!! Det trænger klubben i høj grad til. Man har famlet og fejlet i 4 år, og der skal ændres i spillestil og måden at finde spillere på.
Hvis du nu legede med tanken om at det ikke var inspisthed der var årsagen til at man foretrækker egen stab, hvad kunne forklaringen i stedet være? Hvad kunne være fordelen ved at beholde et fast setup på trods af cheftrænerudskiftninger?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 17. okt 2018, 14:23

Buzz Killington skrev:
17. okt 2018, 14:03

Hvis du nu legede med tanken om at det ikke var inspisthed der var årsagen til at man foretrækker egen stab, hvad kunne forklaringen i stedet være? Hvad kunne være fordelen ved at beholde et fast setup på trods af cheftrænerudskiftninger?
"Fordelen" er at man så ikke får en træner, der vil lave en masse om eller ændre på strukturerne omkring førsteholdet. I stedet får man nogle trænere, som man kan kontrollere og holde på sporet. Det kan være ganske fint og er jo tegn på en stærk og sund kultur i klubben, men efter min mening trænger AaB til en stærk, profileret træner, der kan sætte en ny retning og puste noget nyt liv ind i førsteholdet.

Besvar