Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BassogogsVen » 10. okt 2018, 18:33

Frygah skrev:
10. okt 2018, 16:58
BassogogsVen skrev:
10. okt 2018, 16:35
FIDEL skrev:
10. okt 2018, 16:23
BassogogsVen skrev:
10. okt 2018, 15:45
FIDEL skrev:
10. okt 2018, 13:59
Gamen skrev:
10. okt 2018, 11:00


FIDEL har da skrevet det så sent som indenfor de sidste 24 timer.

Hvis man forventer sig at han scorer mål og laver assists hver evig eneste kamp, så... Jeg synes man har fået præcis det man har kunnet forvente. Han har bevist sig som værende en af de meget få kampafgørende spillere vi har, og har indtil for et par kampe siden taget et enormt ansvar i det offensive spil, ved konstant at tage gode løb for sin back, drive bolden fra fløjen og ind i mellemrummet osv. Og ja, som jeg listede op før så havde han en kæmpe andel i vores gode sæsonstart, og er dermed forskellen på en øjeblikkelig top 3-placering og en bund-4 placering.

Hans problem er at vi f.eks. ikke har særligt mange andre spillere der offensivt tager ansvar, udover ham og Lucas. Der mangler nogle relationer og en plan for offensiv ageren, som tydeligvis ikke er der.
Forrige hjemmekamp tog han et hav af drev ind over midten af banen, men var nødt til at vende den hjem eller ud på den anden kant. Den kreativitet ham og Lucas har, mangler vi hos en del af de andre spillere.
Jacob Friis har selv behandlet netop hans eminente evner i mellemrummene i en rapport på træneruddannelsen, hvor han lister hans evner op ud fra kampsituationer.



Hvis man ser efter i kampene, så vil man se at han stadig evner langt det meste, men det er som om offensiven slet ikke er afstemt efter det. Og vi vil jo vitterligt gerne spille i de mellemrum.
Ja jeg har været ude med riven efter Kusk på baggrund af de seneste 2-3 kampe, hvor han sammen med resten af offensiven ikke har leveret varen. Det der taler for, at han skal starte på bænken i næste kamp er, at han ikke er så god i modgang, og ikke er god defensivt, hvilket vi får brug for imod Agf. Yderligere kan det muligvis motivere Kusk at ryge på bænken fra start, da han så mærker noget konkurrence, hvilket kan udvikle ham.
Det er bare ikke sagen at gå og kigge mut ned i jorden når vi ikke kan finde ud af at score mål!! Vores hold mangler power og attitude samt selvfølgelig mål!
"Ikke er så god defensivt..."

Hvornår fanden har det Wieghorst-mantra sneget sig ind, at alle 11 spillere skal være omnipotente spillere, hvor fokus er på det defensive, mens nogle få OGSÅ godt må kunne noget offensivt. Hvis de vel at mærke behersker det defensive.
Er det ikke netop det lort, et flertal af alle her og i resten af fodboldkyndige i landet synes, er så pisse træls ved Wieghorst, og som skræmmer horderne væk fra stadion?

Nogle spillere er bare offensive, og de skal satanrendme ikke ødelægges med alle mulige defensive pligter, for det kvæler deres spil, deres kreativitet og deres spilleglæde. Så kan man afveje, hvor mange spillere af den slags, man har plads til på banen, men at en spiller ikke skal spille, fordi han ikke er god defensivt, ja så har Wieghorst og DBU-stilen bare vundet over fansenes hjerner også.

Og helt ærligt, mand - "det får vi brug for". Det er fucking AGF, ikke Liverpool eller Roma, vi skal møde.
Det er elementært, at kantspillere også skal arbejde defensivt. Det gør de jo i hele verden. Kusk er bare ikke så løbevillig og dygtig defensivt, og det syntes Ståle jo heller ikke. Modstanderne spiller jo også meget ned bag vores kanter og backs fordi der netop er plads. Det så vi også imod Brøndby.
Og det er faktisk det samme med Lucas. Derfor tror jeg ikke vi vil se os spille 442 længere. Vi bliver nemlig for åbne så.
Nej, det er ikke elementært. Det afhænger ganske af, hvordan træneren sætter holdet, samt hvilke roller han tildeler dem. Fx betyder to 6'ere jo, at kanterne ikke behøver at arbejde så defensivt. Hvis de to ellers er dygtige nok.
Men min anke går sådan set mest på, at det skal være så Satan's defensivt orienteret hele tiden. Den Wieghorst'ske syge har spredt sig vidt og bredt, og én ting kan være sikre på i den henseende. Det er, at man dræber spillere som Kusk og Lucas og får full blown Wieghorst.
Men hvis Kusk til stadighed ikke arbejder defensivt, som du argumenterer for han ikke skal(og som jeg er enig i), så er det sgu eddermame for ringe at vores største offensive profil i flere kampe totalt melder sig ud. Så må han vise så meget mere offensivt, kontinuerligt, så det mere end går op med hans defensive mangler.
Kusk har ikke defensive mangler. Det er netop den forskel i præmis, vi åbenbart debaterer ud fra.
At han så ikke har shinet de sidste par kampe, er jo åbenlyst for enhver. Det er bare slet ikke det, jeg bringer til torvs.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2018, 21:32

Uden at skulle forholde mig til hele leksika af diverse statistik og hakke i to-tre udvalgte sekvenser over 12 kampe er min anke mod Kusk, at han ikke rigtigt har sat sit præg på AaBs offensiv, og at vi bøvler med nøjagtig de samme ting, som vi har gjort i to år nu. Den vej rundt falder han lidt i samme gryde som Flores og Thellufsen.

Jeg har ikke fodboldfaglig indsigt nok til at vurdere, om det (også) skyldes træner og taktik, men det virker dog helt utroligt, at Morten Wieghorst egenhændigt. skulle være i stand til at ødelægge alle spillere, der slår deres vej forbi AaBs hold. Han ødelagde i hvert fald ikke Rolims hjørnespark, og lige præcis tabet af Rolim ærgrer mig gul og grøn, for han er den eneste spiller i årevis, der for alvor har leveret en offensiv vare i AaB.

Kusk er i mine øjne simpelthen ikke den samme spiller som ham, der forlod klubben i 2014. I det hele taget har det været en trist historie at følge kvartetten Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Nikolaj Thomsen, der tilsyneladende alle kulminerede som teenagere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. okt 2018, 23:29

Jeg har set et par kampe i TV med Vendsyssel og bliver mere og mere imponeret af deres midtstopper Andreas Kaltoft.

Han virker kort og godt til at have hele pakken. Kan se her til aften, at han faktisk også var udtaget til U20-landsholdet.

Mon ikke der bliver rift om ham ?

Han er 20 år, 191 cm høj og har deltaget i 9 af de første kampe for Vendsyssel(7 hele kampe).

Med kontraktudløb til sommer tror jeg mange klubber vil lure på ham. Tror han kunne være en god mand for os.

Konrektion: kan se, at kontrakten åbenbart løber til sommeren 2020. Men han er stadig interessant.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Rams » 11. okt 2018, 09:56

FlæskeFrank skrev:
10. okt 2018, 23:29
Jeg har set et par kampe i TV med Vendsyssel og bliver mere og mere imponeret af deres midtstopper Andreas Kaltoft.

Han virker kort og godt til at have hele pakken. Kan se her til aften, at han faktisk også var udtaget til U20-landsholdet.

Mon ikke der bliver rift om ham ?

Han er 20 år, 191 cm høj og har deltaget i 9 af de første kampe for Vendsyssel(7 hele kampe).

Med kontraktudløb til sommer tror jeg mange klubber vil lure på ham. Tror han kunne være en god mand for os.

Konrektion: kan se, at kontrakten åbenbart løber til sommeren 2020. Men han er stadig interessant.
Det der taler mod Kaltoft er vel primært, at vi selv har et par meget unge lovende stoppere på vej op. Gaarde sagde jo også netop i Ripodsten, at man havde barberet truppen ned til 22 spillere for, at gøre plads til et større ryk op af talenter fra vores lovende U-19 hold. På den baggrund er jeg ret sikker på, at AaB tænker Ross og Bærtelsen før de tænker Kaltoft. Så må Okore og Kasper P gøre det ud for rutinen i forsvaret.

Personligt håber jeg mere på en bold- og pasningsstærk tovejs-spiller til midten. Kigger man ud over fodbold-Europa, så har render Mads Albæk rundt i et kriseramt Kaiserslautern i 3. Liga. Selvom det er en fed traditionsklub, er det næppe et godt match på længere sigt, ligesom det er et spørgsmål om K´lautern kan holde den økonomiske damp oppe ved endnu en sæson i 3. Liga. Jeg tror Albæk ville være et rigtigt godt match til Abildgaard på midten.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 12:39

Rams skrev:
11. okt 2018, 09:56

Det der taler mod Kaltoft er vel primært, at vi selv har et par meget unge lovende stoppere på vej op. Gaarde sagde jo også netop i Ripodsten, at man havde barberet truppen ned til 22 spillere for, at gøre plads til et større ryk op af talenter fra vores lovende U-19 hold. På den baggrund er jeg ret sikker på, at AaB tænker Ross og Bærtelsen før de tænker Kaltoft. Så må Okore og Kasper P gøre det ud for rutinen i forsvaret.

Personligt håber jeg mere på en bold- og pasningsstærk tovejs-spiller til midten. Kigger man ud over fodbold-Europa, så har render Mads Albæk rundt i et kriseramt Kaiserslautern i 3. Liga. Selvom det er en fed traditionsklub, er det næppe et godt match på længere sigt, ligesom det er et spørgsmål om K´lautern kan holde den økonomiske damp oppe ved endnu en sæson i 3. Liga. Jeg tror Albæk ville være et rigtigt godt match til Abildgaard på midten.
Og, det er den type betragtninger der gør at jeg bliver lidt betænkelig ved om AaB også gør tingene rigtigt.

Det skal selvfølgelig være plads i truppen til unge talenter, men derfra og så til at komme på holdet, der skal der altså ske noget andet, end at vi bare rykker dem op. De skal kunne vise at de har lige så meget berettigelse på holdet som dem der allerede spiller der. Hvis Ross og Bærtelsen bare bliver vores nye midterforsvar fordi Okore forsvinder og vi ikke forlænger med KP/Blaabjerg så tror jeg ikke rigtig på det holder. De skal kunne nå at vise, at de er en reel konkurrence til de eksisterende, før det giver mening at bruge dem som førstevalg på førsteholdet.

Dvs. at hvis Okore bliver solgt, så skal vi finde en erstatning for ham (på det niveau) og så må de fandme vise at de er gode nok til at spille, hvis de vil være med hvor det er sjovt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Ham der Emil » 22. okt 2018, 17:44

Umiddelbart vil jeg mene, at vires primære fokus er en højreback. Jeg ser ikke meget lys i Børsting. Han er fin som backup, men det er også det. Og Pallesen, kan godt lide ham som spiller, men overall er han bare for ringe - offensivt og defensivt. At PK ikke har fået flere skud der, syntes jeg er en skam.

Dog har jeg ingen realistiske bud på hvem den næste HB kunne være. Mon ikke der er en svensker som vil en hylde op?
Et Hjerte - En Klub

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BassogogsVen » 22. okt 2018, 18:44

Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 17:44
Umiddelbart vil jeg mene, at vires primære fokus er en højreback. Jeg ser ikke meget lys i Børsting. Han er fin som backup, men det er også det. Og Pallesen, kan godt lide ham som spiller, men overall er han bare for ringe - offensivt og defensivt. At PK ikke har fået flere skud der, syntes jeg er en skam.

Dog har jeg ingen realistiske bud på hvem den næste HB kunne være. Mon ikke der er en svensker som vil en hylde op?
En HB og en indpisker på den centrale midt ville være det primære fokus lige nu.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Enevoldsen23 » 22. okt 2018, 20:51

Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 17:44
Umiddelbart vil jeg mene, at vires primære fokus er en højreback. Jeg ser ikke meget lys i Børsting. Han er fin som backup, men det er også det. Og Pallesen, kan godt lide ham som spiller, men overall er han bare for ringe - offensivt og defensivt. At PK ikke har fået flere skud der, syntes jeg er en skam.

Dog har jeg ingen realistiske bud på hvem den næste HB kunne være. Mon ikke der er en svensker som vil en hylde op?
Kender ikke til ham i virkeligheden, men Mads Roerslev fra FCK er et rigtig fornuftigt talent på HB.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Eksil » 22. okt 2018, 22:33

Jeg hører at Nicky Bille kan hentes gratis ;)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Ham der Emil » 22. okt 2018, 22:46

Enevoldsen23 skrev:
22. okt 2018, 20:51
Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 17:44
Umiddelbart vil jeg mene, at vires primære fokus er en højreback. Jeg ser ikke meget lys i Børsting. Han er fin som backup, men det er også det. Og Pallesen, kan godt lide ham som spiller, men overall er han bare for ringe - offensivt og defensivt. At PK ikke har fået flere skud der, syntes jeg er en skam.

Dog har jeg ingen realistiske bud på hvem den næste HB kunne være. Mon ikke der er en svensker som vil en hylde op?
Kender ikke til ham i virkeligheden, men Mads Roerslev fra FCK er et rigtig fornuftigt talent på HB.
Og sandsynligvis også meget urealistisk. Men han ville pynte!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2018, 23:13

Så er der sgu en lønnet deltidsstilling, som kan kombineres med at være vores scout i lufthavnen:
http://aal.hr-skyen.dk/show-job/35588?l ... A.facebook
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af strangecap » 23. okt 2018, 08:48

Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 22:46
Enevoldsen23 skrev:
22. okt 2018, 20:51
Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 17:44
Umiddelbart vil jeg mene, at vires primære fokus er en højreback. Jeg ser ikke meget lys i Børsting. Han er fin som backup, men det er også det. Og Pallesen, kan godt lide ham som spiller, men overall er han bare for ringe - offensivt og defensivt. At PK ikke har fået flere skud der, syntes jeg er en skam.

Dog har jeg ingen realistiske bud på hvem den næste HB kunne være. Mon ikke der er en svensker som vil en hylde op?
Kender ikke til ham i virkeligheden, men Mads Roerslev fra FCK er et rigtig fornuftigt talent på HB.
Og sandsynligvis også meget urealistisk. Men han ville pynte!
Vi skal have Pallesen ud før vi skal have flere HB'er ind, Gaarde snakker tit om at der snart kommer et stort kul talenter nede fra så tænker vi skal af med nogle på holdet først før vi køber flere spillere. Men tænker det er bedre at luge ud på midten først før vi kigger på om truppen skal suppleres.

Og hvis vi ser tilbage på da vi havde Martin P i forsvaret var der sku også fejl ala dem Børsting lavede mod AGF men gik ham nu nogle kampe til at udvikle sig, vi sluttede jo fint med MP på holdet :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2018, 09:39

strangecap skrev:
Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 22:46
Enevoldsen23 skrev:
22. okt 2018, 20:51
Ham der Emil skrev:
22. okt 2018, 17:44
Umiddelbart vil jeg mene, at vires primære fokus er en højreback. Jeg ser ikke meget lys i Børsting. Han er fin som backup, men det er også det. Og Pallesen, kan godt lide ham som spiller, men overall er han bare for ringe - offensivt og defensivt. At PK ikke har fået flere skud der, syntes jeg er en skam.

Dog har jeg ingen realistiske bud på hvem den næste HB kunne være. Mon ikke der er en svensker som vil en hylde op?
Kender ikke til ham i virkeligheden, men Mads Roerslev fra FCK er et rigtig fornuftigt talent på HB.
Og sandsynligvis også meget urealistisk. Men han ville pynte!
Vi skal have Pallesen ud før vi skal have flere HB'er ind, Gaarde snakker tit om at der snart kommer et stort kul talenter nede fra så tænker vi skal af med nogle på holdet først før vi køber flere spillere. Men tænker det er bedre at luge ud på midten først før vi kigger på om truppen skal suppleres.

Og hvis vi ser tilbage på da vi havde Martin P i forsvaret var der sku også fejl ala dem Børsting lavede mod AGF men gik ham nu nogle kampe til at udvikle sig, vi sluttede jo fint med MP på holdet :)
Det gik kun med Martin P, fordi vi havde en træner der forstod at udnytte vore spilleres gode egenskaber og kompensere for de svagere, samt at sætte et hold sammen på de præmisser. Spillere som mp, Michael Jakobsen og Olfers har ikke vist noget som helst fornuftigt under andre trænere end Hamrén.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 23. okt 2018, 11:18

strangecap skrev:
23. okt 2018, 08:48
Vi skal have Pallesen ud før vi skal have flere HB'er ind, Gaarde snakker tit om at der snart kommer et stort kul talenter nede fra så tænker vi skal af med nogle på holdet først før vi køber flere spillere. Men tænker det er bedre at luge ud på midten først før vi kigger på om truppen skal suppleres.
Vi skal ikke lægge transferstrategien ud fra et håb om at Klitten-brødrene, Ross eller Konnerup kan slå igennem fra dag 1. Det er et alt for vanvittigt pres at lægge på de drenge. Vi skal have en trup, der er fuldt ud konkurrencedygtig og så skal de unge drenge nok få chancen hvis de er gode nok. Ellers er der altså heller ikke noget i vejen med at få et par indhop og pokalkampe det første år for så at kunne slå igennem sidenhen. Vi kan jo se hvor godt Thellufsen, Abildgaard og MC har haft af et år uden ret meget spilletid hvor de har kunnet træne deres spilkompetencer fremfor kun at træne kampforberedende.

Derudover helt enig i at der skal skiftes lidt ud over de næste to vinduer. Det afhænger dog igen af hvilken spillestil man vil praktisere. Er det Børsting/Abildgaard-tonser-stilen eller skal vi til at have nogle boldspillere ind rundt omkring?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gnu » 23. okt 2018, 11:38

Det siger en hel del om AaB's scouting-evner og trupsammensætning at vi har tre-fire højrebacks, hvor en af dem endda er købt i dyre domme, og ingen af dem er gode nok.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 23. okt 2018, 12:38

Gnu skrev:
23. okt 2018, 11:38
Det siger en hel del om AaB's scouting-evner og trupsammensætning at vi har tre-fire højrebacks, hvor en af dem endda er købt i dyre domme, og ingen af dem er gode nok.
At man tilsyneladende stadig ikke ønsker at prioritere scouting-delen er ligeså problematisk. Det burde være noget af det man gjorde first thing ovenpå et par dyre vinduer. Ret beset har vores eneste succesfulde indkøb i den her periode været dem, som enhver med en lille smule europæisk fodboldindsigt kunne komme op med.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Forza » 23. okt 2018, 12:41

Gnu skrev:
23. okt 2018, 11:38
Det siger en hel del om AaB's scouting-evner og trupsammensætning at vi har tre-fire højrebacks, hvor en af dem endda er købt i dyre domme, og ingen af dem er gode nok.
Ideen med Pallesen købet var isoleret set fin. Vi havde netop solgt Mæhle og manglede en kvalitetsback. At Pallesen så har været en kæmpe skuffelse er det reelle problem.

Børsting var på daværende tidspunkt ikke tiltænkt en plads som back.

Men forlængelsen med PK var til gengæld hovedløs. Han er tydeligvis ikke tiltænkt en plads i nærheden af startopstillingen og er allerede overhalet af Bytyqi.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gnu » 23. okt 2018, 13:14

Forza skrev:
23. okt 2018, 12:41
Gnu skrev:
23. okt 2018, 11:38
Det siger en hel del om AaB's scouting-evner og trupsammensætning at vi har tre-fire højrebacks, hvor en af dem endda er købt i dyre domme, og ingen af dem er gode nok.
Ideen med Pallesen købet var isoleret set fin. Vi havde netop solgt Mæhle og manglede en kvalitetsback. At Pallesen så har været en kæmpe skuffelse er det reelle problem.

Børsting var på daværende tidspunkt ikke tiltænkt en plads som back.

Men forlængelsen med PK var til gengæld hovedløs. Han er tydeligvis ikke tiltænkt en plads i nærheden af startopstillingen og er allerede overhalet af Bytyqi.
Jeg er enig i, at vi manglede en kvalitetsback. Det har Pallesen bare aldrig nogensinde været hverken før eller efter sin tiltræden i AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BoT » 23. okt 2018, 13:46

Gnu skrev:
23. okt 2018, 13:14
Forza skrev:
23. okt 2018, 12:41
Gnu skrev:
23. okt 2018, 11:38
Det siger en hel del om AaB's scouting-evner og trupsammensætning at vi har tre-fire højrebacks, hvor en af dem endda er købt i dyre domme, og ingen af dem er gode nok.
Ideen med Pallesen købet var isoleret set fin. Vi havde netop solgt Mæhle og manglede en kvalitetsback. At Pallesen så har været en kæmpe skuffelse er det reelle problem.

Børsting var på daværende tidspunkt ikke tiltænkt en plads som back.

Men forlængelsen med PK var til gengæld hovedløs. Han er tydeligvis ikke tiltænkt en plads i nærheden af startopstillingen og er allerede overhalet af Bytyqi.
Jeg er enig i, at vi manglede en kvalitetsback. Det har Pallesen bare aldrig nogensinde været hverken før eller efter sin tiltræden i AaB.
Pallesen har da helt klart nogle kvaliteter som back. Problemet er jo bare, at han ikke har de kvaliteter, som vi har brug for på højreback. Og lige præcis dér, kunne grundig scouting have hjulpet os. Altså hvad gør Pallesen typisk, når han er på modstanderens banehalvdel? Hvilke løsninger vælger han, når han nærmer sig feltet? Og med hvilken kvalitet?

Samme med Safranko. Hvordan bevæger han sig, på banen? Hvilke beslutninger tager han? Hvordan afslutter han oftest og bedst?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BassogogsVen » 23. okt 2018, 13:56

Forza skrev:
23. okt 2018, 12:41
Gnu skrev:
23. okt 2018, 11:38
Det siger en hel del om AaB's scouting-evner og trupsammensætning at vi har tre-fire højrebacks, hvor en af dem endda er købt i dyre domme, og ingen af dem er gode nok.
Ideen med Pallesen købet var isoleret set fin. Vi havde netop solgt Mæhle og manglede en kvalitetsback. At Pallesen så har været en kæmpe skuffelse er det reelle problem.

Børsting var på daværende tidspunkt ikke tiltænkt en plads som back.

Men forlængelsen med PK var til gengæld hovedløs. Han er tydeligvis ikke tiltænkt en plads i nærheden af startopstillingen og er allerede overhalet af Bytyqi.
Nej. Idéen med Pallesen var isoleret set et enormt fint eksempel på AaB's manglende scouting. Ikke engang i en klub 80 km fra Aalborg kunne man scoute, at Pallesen siden 2013, i 79 kampe, havde leveret 2 assists og 0 mål, samt at han ikke har nogle særlige kompetencer i det defensive, hvor han tit bliver overløbet.

Til sammenligning nåede Mæhle 3 assists og 1 mål i 24 kampe, heraf 21 fra start, inden han blev solgt.
Dalsgaard 17 assists og 9 mål i 166 kampe, heraf 128 fra start, inden han blev solgt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Låst