Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2018, 09:40

Jon Dahl er jeg personligt tændt på af flere grunde.

1. Han har et stort navn, hvilket i sig selv skaber respekt i truppen. Samtidig er han en ung træner.
2. Han er et friskt pust og ikke leverpostej som resten af den sportslige ledelse i AaB.
3. Han er dygtig til mandskabspleje og kan motivere særligt de unge.
4. Han har gode taktiske ideer. Bl.a. var det Jon Dahls idé at spille som vi gjorde i parken imod Polen, da DK vandt 4-0. Så han er ikke en ren DBU-fodboldromantiker.
5. Jeg ser ham lidt som en bedre udgave af Kuhn - altså som cheftræner. Dette pga. Jon Dahls taktiske evner.

Ulempen er nok, at han næppe vil være i AaB i mange år, særligt hvis han får succes, så står der nok flere udenlandske klubber og hiver i ham.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Rams » 15. nov 2018, 09:42

Ham her er ledig, og har også stor erfaring med at arbejde med unge spillere. Dog noget af et gøgler-CV med klubber i Kina, Grækenland og USA.

Men igen, der er ikke langt fra Göteborg til Aalborg.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dent-i-usa
In verbis simus faciles

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9000AaB » 15. nov 2018, 09:50

FIDEL skrev:
15. nov 2018, 09:40
Jon Dahl er jeg personligt tændt på af flere grunde.

1. Han har et stort navn, hvilket i sig selv skaber respekt i truppen. Samtidig er han en ung træner.
2. Han er et friskt pust og ikke leverpostej som resten af den sportslige ledelse i AaB.
3. Han er dygtig til mandskabspleje og kan motivere særligt de unge.
4. Han har gode taktiske ideer. Bl.a. var det Jon Dahls idé at spille som vi gjorde i parken imod Polen, da DK vandt 4-0. Så han er ikke en ren DBU-fodboldromantiker.
5. Jeg ser ham lidt som en bedre udgave af Kuhn - altså som cheftræner. Dette pga. Jon Dahls taktiske evner.

Ulempen er nok, at han næppe vil være i AaB i mange år, særligt hvis han får succes, så står der nok flere udenlandske klubber og hiver i ham.
Syntes godnok det er svært og se Jon ha Succes hos os.....

Ved godt han har klaret sig godt som assistent træner på Landsholdet, men der er sku os stor forskel på at træne et landshold hvor man kan vælge og vrage mellem alle danske spillere i verdenen, og så træne et klubhold med de samme 23-24 spillere kamp efter kamp.
Personligt gider jeg virkelig ikke og have en prøvekluds-træner igen igen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 15. nov 2018, 10:52

Forfærdelig personlighed. Forfærdelig DBU-stil. Mere af det samme middelmådige leverpostej.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2018, 11:07

Det kan jo også være at nogen bare koger lidt rygtesuppe på denne nyhed på bold.dk. Det er i hvert fald et pudsigt sammentræf at rygtet kommer samme dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"


FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2018, 12:30

9000AaB skrev:
15. nov 2018, 09:50
FIDEL skrev:
15. nov 2018, 09:40
Jon Dahl er jeg personligt tændt på af flere grunde.

1. Han har et stort navn, hvilket i sig selv skaber respekt i truppen. Samtidig er han en ung træner.
2. Han er et friskt pust og ikke leverpostej som resten af den sportslige ledelse i AaB.
3. Han er dygtig til mandskabspleje og kan motivere særligt de unge.
4. Han har gode taktiske ideer. Bl.a. var det Jon Dahls idé at spille som vi gjorde i parken imod Polen, da DK vandt 4-0. Så han er ikke en ren DBU-fodboldromantiker.
5. Jeg ser ham lidt som en bedre udgave af Kuhn - altså som cheftræner. Dette pga. Jon Dahls taktiske evner.

Ulempen er nok, at han næppe vil være i AaB i mange år, særligt hvis han får succes, så står der nok flere udenlandske klubber og hiver i ham.
Syntes godnok det er svært og se Jon ha Succes hos os.....

Ved godt han har klaret sig godt som assistent træner på Landsholdet, men der er sku os stor forskel på at træne et landshold hvor man kan vælge og vrage mellem alle danske spillere i verdenen, og så træne et klubhold med de samme 23-24 spillere kamp efter kamp.
Personligt gider jeg virkelig ikke og have en prøvekluds-træner igen igen.
Det er helt sikkert noget helt andet at være klubtræner. Jeg synes dog umiddelbart, at Jon Dahl virker til at have de rette kompetencer. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke kender indgående til hans kompetencer og måde at træne på. Jeg synes bare vi skal over i en anden grøft nu, og finde en træner, som har noget mere pondus, karisma, og som kan få en spillertrup til at tro på sit projekt.
Vi skal også huske på, at det betyder noget for vores bedste spillere hvilken træner vi har/får. Det kan jo sagtens være, at f.eks. Rinne, Okore og Lucas tænker, at de gerne vil prøve at spille under en Jon Dahl.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2018, 12:34

Patmand skrev:
15. nov 2018, 08:43
Buzz Killington skrev:
15. nov 2018, 07:59
Patmand skrev:
15. nov 2018, 07:42
Buzz Killington skrev:
13. nov 2018, 13:34
FIDEL skrev:
13. nov 2018, 12:59
Jeg synes egentlig stadig det er bemærkelsesværdigt så meget Gaarde og Wieghorst hylede op, da kritikken fra Dennis Søndergaard kom frem i Ripodsten.
Altså de er ansat i fodboldverdenen, og når der så en sjælden gang kommer en muligvis delvist forkert kritik, så spræller de herrer i nettet som 2 rådvilde makreller.
Jeg må bare erklære, at jeg ikke er vild med det nuværende AaB under Gaardes regime.
Du mener de skal holde deres kæft hvis der bliver bragt potentielt uroskabende usandheder om AaB i medierne, i stedet for at dementere? O.k. gider du evt. uddybe?
Wieggo gav den da meget godt som grædekone. Kan du uddybe hvilke usandheder, Dennis Søndergaard i dine øjne har præsenteret i Ripodsten?

Og ja, hvis han sagde der ingen dialog var mellem Morten Wieghorst og de unge spillere i truppen, så kan de fleste vist godt regne ud hvad der menes.
Nikolaj Lyngø skrev: Han ser desuden frem til at arbejde sammen med Jimmy Nielsen.

- Jeg tror, det bliver rigtig godt for mig. Jeg er en spiller, der gerne vil have dialog med træneren. Det synes jeg ikke ligefrem, jeg havde i AaB, men det har været bedre i Jammerbugt.

- Jeg har hørt, at Jimmy snakker med sine spillere og kalder en spade for en spade. Jeg ser rigtig meget frem til, at jeg får mere dialog med min træner, end jeg har været vant til, siger Lyngø.
Jeg er ikke sikker på hvad du vil have uddybet. Du skriver det jo selv. - At MW ikke taler med spillerne. Det var vist nogenlunde påstanden fra ripodsten.
Og påstanden kan altså sagtens være sand?

Nu er den så offentligt blevet bekræftiget af Nikolaj Lyngø.
Der er naturligvis ikke nogle i den nuværende trup, der har 'lyst' til at smide benzin på bålet.

Hvem ved? Måske var Gaarde allerede bekendt med problematikken, men kaster sig alligevel ud i et forsvar af MW og dermed AaB delvist. Det er dog ren spekulation, men skal en sportsdirektør ikke have føling med hvad der foregår i det daglige?

Under alle omstændigheder er jeg enig i, at de fremstod noget skingre i deres forsvar.
Jeg tænker vi skal tage det med et gran salt. De spillere som ikke spiller, vil nok for det meste mene, at træneren ikke taler nok med dem og ikke coacher dem nok. Og det er nok det der er tilfældet med Lyngø, samt muligvis et par andre marginalspillere i AaB. Og det er muligvis her Dennis Søndergaard har sin historie fra.
Jeg mener det er et tegn på svaghed hos en træner ikke at tale med marginalspillere i en trup, og ikke coache dem lige så meget, men det sker jo overalt er mit gæt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 15. nov 2018, 14:03

Jeg er vild med ideen om Jon Dahl - jeg er ikke i tvivl om at spillerne fra starten har respekten.
Allerhøjeste niveau som spiller. dybt professionel i hele karrieren, (scoret et heldigvis ikke afgørende mål på straffe i en CL finale), har prøvet sig som træner i en liga over den danske, hvor der traditionelt spilles godt og seværdigt fodbold.
Er af yngre model og må formodes at have nogle nye ideer til udviklingen af fodbolden og jeg er også vild med ideen om at vi prøver et talent af. Alle tidligere topspillere er startet deres træner et sted, nogen med succes andre uden.

Fremragende valg og ganske nytænkende ift en eller anden gammel svensker eller skør hollænder.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 15. nov 2018, 14:03

De skal træne Djurgården fremadrettet.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Frygah » 15. nov 2018, 18:44

Maglau skrev:
15. nov 2018, 14:03
Jeg er vild med ideen om Jon Dahl - jeg er ikke i tvivl om at spillerne fra starten har respekten.
Allerhøjeste niveau som spiller. dybt professionel i hele karrieren, (scoret et heldigvis ikke afgørende mål på straffe i en CL finale), har prøvet sig som træner i en liga over den danske, hvor der traditionelt spilles godt og seværdigt fodbold.
Er af yngre model og må formodes at have nogle nye ideer til udviklingen af fodbolden og jeg er også vild med ideen om at vi prøver et talent af. Alle tidligere topspillere er startet deres træner et sted, nogen med succes andre uden.

Fremragende valg og ganske nytænkende ift en eller anden gammel svensker eller skør hollænder.
Jeg har det dog lidt svært med hans "Vi boykotter pressen" fordi de fik kritik, tilbage da han var på landsholdet som spiller. Det var efter sigende ham der stod bag alene, og det var mildest talt pinligt i mine øjne. Hvis man brokker sig over MW's reaktion på Riposten, så kan man da kun håbe at Jon Dahl er blevet mere voksen end da han var landsholdsanfører.

Og ja, så er han sovset ind i DBU fra top til tå. Det ved jeg ikke om jeg er fan af, i forhold til spillestil.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af frederikshavneren » 15. nov 2018, 21:42

Frygah skrev:
15. nov 2018, 18:44
Maglau skrev:
15. nov 2018, 14:03
Jeg er vild med ideen om Jon Dahl - jeg er ikke i tvivl om at spillerne fra starten har respekten.
Allerhøjeste niveau som spiller. dybt professionel i hele karrieren, (scoret et heldigvis ikke afgørende mål på straffe i en CL finale), har prøvet sig som træner i en liga over den danske, hvor der traditionelt spilles godt og seværdigt fodbold.
Er af yngre model og må formodes at have nogle nye ideer til udviklingen af fodbolden og jeg er også vild med ideen om at vi prøver et talent af. Alle tidligere topspillere er startet deres træner et sted, nogen med succes andre uden.

Fremragende valg og ganske nytænkende ift en eller anden gammel svensker eller skør hollænder.
Jeg har det dog lidt svært med hans "Vi boykotter pressen" fordi de fik kritik, tilbage da han var på landsholdet som spiller. Det var efter sigende ham der stod bag alene, og det var mildest talt pinligt i mine øjne. Hvis man brokker sig over MW's reaktion på Riposten, så kan man da kun håbe at Jon Dahl er blevet mere voksen end da han var landsholdsanfører.

Og ja, så er han sovset ind i DBU fra top til tå. Det ved jeg ikke om jeg er fan af, i forhold til spillestil.
Boykotten af pressen efter kampen i Portugal må være blandt lavpunkterne i nyere landsholdshistorie, det var absolut ikke kønt.

Tomasson har navnet men er han egnet?
Jeg er i tvivl, min tvivl går først og fremmest på at han har ret begrænset erfaring som cheftræner.

Jeg tænker at klubben har godt af et frisk pust udefra som i den grad tør tænke stort og udfordre klubben. En ambitiøs type a'la Hamrén, det er svært at sætte navn på kandidater men en udlænding der kan se på klubben med nye øjne tror jeg vil være gavnligt.
Som inspiration synes jeg godt man kan skelne til hvad der sker på vestkysten (EfB)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 634 » 15. nov 2018, 22:09

Hvis man ønsker at skifte fra Wieghorst til Jon Dahl, er det fordi man ser Wieghorst som en god periode, som skal søges forlænges. Det er ikke opfattelsen, som jeg fornemmer og oplever den.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2018, 22:37

634 skrev:
15. nov 2018, 22:09
Hvis man ønsker at skifte fra Wieghorst til Jon Dahl, er det fordi man ser Wieghorst som en god periode, som skal søges forlænges. Det er ikke opfattelsen, som jeg fornemmer og oplever den.
Er det fordi Jon Dahl vil spille på samme måde? Det er jeg ikke så sikker på...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 634 » 15. nov 2018, 22:41

FIDEL skrev:
15. nov 2018, 22:37
634 skrev:
15. nov 2018, 22:09
Hvis man ønsker at skifte fra Wieghorst til Jon Dahl, er det fordi man ser Wieghorst som en god periode, som skal søges forlænges. Det er ikke opfattelsen, som jeg fornemmer og oplever den.
Er det fordi Jon Dahl vil spille på samme måde? Det er jeg ikke så sikker på...
Man må forvente det ja, andet kan selvfølgelig blive meldt ud
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 15. nov 2018, 23:28

634 skrev:
15. nov 2018, 22:41
FIDEL skrev:
15. nov 2018, 22:37
634 skrev:
15. nov 2018, 22:09
Hvis man ønsker at skifte fra Wieghorst til Jon Dahl, er det fordi man ser Wieghorst som en god periode, som skal søges forlænges. Det er ikke opfattelsen, som jeg fornemmer og oplever den.
Er det fordi Jon Dahl vil spille på samme måde? Det er jeg ikke så sikker på...
Man må forvente det ja, andet kan selvfølgelig blive meldt ud
Tænker mere det er fordi AaB til stadighed vil praktisere teknisk offensiv og seværdigt fodbold. Ikke at vi har set meget af dette.
Nogen der ved hvordan Jon Dahls hold spillede?

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Silver77 » 16. nov 2018, 10:17

https://www.transfermarkt.com/-/profil/trainer/1269

Hvad med Peter Bosz ?? Han har været træner både i Ajax og Dortmund, begge klubber spiller den form for offensiv fodbold, som jeg personligt gerne vil se i AaB, ligesom i 2013/2014.

Han har også været rygtet til Rosenborg

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Sanchez94 » 16. nov 2018, 10:32

Silver77 skrev:
16. nov 2018, 10:17
https://www.transfermarkt.com/-/profil/trainer/1269

Hvad med Peter Bosz ?? Han har været træner både i Ajax og Dortmund, begge klubber spiller den form for offensiv fodbold, som jeg personligt gerne vil se i AaB, ligesom i 2013/2014.

Han har også været rygtet til Rosenborg
Hvad med Pep Guardiola, han har været træner i både Barcelona, Bayern og Manchester City, alle 3 klubber spiller den for offensiv fodbold, som du personligt gerne vil se i AaB

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Uldahl » 16. nov 2018, 13:17

Nej tak til en ny DBU træner, så nej tak til Jon. Vi skal have en ind der kan flytte klubben og holdet. En Lammers type som kan ruske op i hele den sportslige ledelse.

Vi skal være meget mere pragmatiske i vores valg af spille stil, i stedet for krampagtigt at holde fast i at det skal være teknisk. Det virker som om at det er mantraret, teknisk, bold besidende fodbold er den eneste måde man kan være underholdende.

Det er kedeligt når vi ikke har et hold som i 14. Og dypt kedeligt at se et hold spille bolden lidt frem så til side lidt til siden igen også tilbage for at tabe bolden når den spilles lidt frem igen. Det virker som om vi spiller for at prøve på at lulle modstanderen i søvn så vi kan komme frem til en scoring.

Det er kedeligt at se på hvis ikke ikke vi har et hold som i 14. Det kræver rigtig dygtige spillere, og de er alt for dyre at købe ind og holde på. Det går mange år inden vi kan lave sådan et kuld igen, så helt ny stil. Tak

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2018, 19:44

FIDEL skrev:
15. nov 2018, 09:40
Jon Dahl er jeg personligt tændt på af flere grunde.

1. Han har et stort navn, hvilket i sig selv skaber respekt i truppen. Samtidig er han en ung træner.
2. Han er et friskt pust og ikke leverpostej som resten af den sportslige ledelse i AaB.
3. Han er dygtig til mandskabspleje og kan motivere særligt de unge.
4. Han har gode taktiske ideer. Bl.a. var det Jon Dahls idé at spille som vi gjorde i parken imod Polen, da DK vandt 4-0. Så han er ikke en ren DBU-fodboldromantiker.
5. Jeg ser ham lidt som en bedre udgave af Kuhn - altså som cheftræner. Dette pga. Jon Dahls taktiske evner.

Ulempen er nok, at han næppe vil være i AaB i mange år, særligt hvis han får succes, så står der nok flere udenlandske klubber og hiver i ham.
Det her må jeg simpelthen reagere på.

1. Masser af store navne er fucket op som trænere. Så der intet argument. Er han en klaphat er den væk på et par uger
2. Hvordan kan du vurdere han er et friskst pust? Reelt ved vi ikke hvad han står for, men i mod han er sovset ind i DBU-systemet kan sagtens stå for den nuværende forfærdelige ide om at spille en form for fodbold vi ikke har holdet til.
3. Hvordan ved du han er dygtig til mandskabspleje? Jeg afviser ikke, at han er det, men umiddelbart synes jeg mere han minder om en mobset revisor end en der får folk til at hvile i sig selv og være frigjorte.
4. Det vidste jeg ikke, men credit for du i det mindste har en ting at underbygge med. Hvor har du læst/set/hørt det?
5. Kan slet ikke se ham som 'en bedre Kuhn'. Kuhn er et sprudlende energibundt. Jon Dahl er mere mut end Wieghorst, Friis og Augu til sammen.

Derudover tror jeg simpelthen på ikke han har psyken til at være træner her. Det landshold der blev haglet ned i 2008 blev det med rette og en tøsefornærmet Jon Dahl håndterede det ved at tvinge hans trup ud i en yderst pinlig presseboykot. Sådan en tudeprinsesse gider jeg simpelthen ikke se her.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar