Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Træneremner

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 09:59

Ingen der har nævnt Brian Priske...

Men det er nok ikke realistisk, da vi ikke har penge til at købe ham fri, og FCM er ikke interesseret i at slippe ham midt i sæsonen, slet ikke når de har en uerfaren cheftræner, som har godt af at have noget "solidt" på bænken ved siden af sig.

Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Træneremner

Indlæg af Bongo12345 » 26. nov 2018, 10:01

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 09:41
Så...nu kan denne tråd godt stikke helt af!!! :thumbsup: :aabfan:

Realistiske danske træneremner. Jeg ved ikke en skid om de udenlandske.
- Henrik Pedersen
- Jonas Dal
- J. Askou
- K. Hjulmand (kan han mon blive løst fra sin kontrakt? Evt. købes fri? Det går jo ikke for godt for fcn.)
- K. Bordinggaard (håber det dog ikke. Han er simpelthen FOR tør).
- Lars Friis. Han er nok favorit i mine øjne, da han kender alt i klubben.
Gud forbyde det: Vi kommer nok heller ikke udenom Peter Sørensen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 10:05

Bongo12345 skrev:
26. nov 2018, 10:01
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 09:41
Så...nu kan denne tråd godt stikke helt af!!! :thumbsup: :aabfan:

Realistiske danske træneremner. Jeg ved ikke en skid om de udenlandske.
- Henrik Pedersen
- Jonas Dal
- J. Askou
- K. Hjulmand (kan han mon blive løst fra sin kontrakt? Evt. købes fri? Det går jo ikke for godt for fcn.)
- K. Bordinggaard (håber det dog ikke. Han er simpelthen FOR tør).
- Lars Friis. Han er nok favorit i mine øjne, da han kender alt i klubben.
Gud forbyde det: Vi kommer nok heller ikke udenom Peter Sørensen.
Hehe nej det gør vi nok ikke, men det vil godt nok være en skammens dag hvis det skulle ske.
Håber fanme heller ikke, at Thomas Frank fyres i Brentford snart, for så er han også i spil.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 10:07

Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 09:59
Ingen der har nævnt Brian Priske...

Men det er nok ikke realistisk, da vi ikke har penge til at købe ham fri, og FCM er ikke interesseret i at slippe ham midt i sæsonen, slet ikke når de har en uerfaren cheftræner, som har godt af at have noget "solidt" på bænken ved siden af sig.
Enig, men det kan jo være han har en klausul...
Men skal vi hente en assistent, som ingen cheftrænererfaring har? Så kan vi lige så vel bruge Friis. :cheers:

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træneremner

Indlæg af Rams » 26. nov 2018, 10:12

Man bør vel også bringe de to DBU-ansatte trænere i spil:

- Lars Knudsen (tidl. AaB og FCM), nu U18-20 landstræner
- Niels Frederiksen (selvom han måske vil have U-21 EM med)
In verbis simus faciles

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Træneremner

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2018, 10:17

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 10:07
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 09:59
Ingen der har nævnt Brian Priske...

Men det er nok ikke realistisk, da vi ikke har penge til at købe ham fri, og FCM er ikke interesseret i at slippe ham midt i sæsonen, slet ikke når de har en uerfaren cheftræner, som har godt af at have noget "solidt" på bænken ved siden af sig.
Enig, men det kan jo være han har en klausul...
Men skal vi hente en assistent, som ingen cheftrænererfaring har? Så kan vi lige så vel bruge Friis. :cheers:
Jaaaaa, meeeen der må man jo nok rent objektivt set sige, at Priske har væsentlig mere erfaring fra øverste niveau end Friis.. Så hvis man skulle sige, hvem af de to, der var mest klar til en cheftræner-tjans, ja så vil jeg mene, at det klare valg ville være Priske.
Men når man så tager med, at stillingen er i AaB, så er det klart, at Friis har noget frisk erfaring fra selve klubben, som han kan trække på.

Men isoleret set i en neutral klub, så er jeg ikke i tvivl om, at Priske ville være et bedre bud end Friis.

Tree Fiddy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. sep 2018, 13:55

Re: Træneremner

Indlæg af Tree Fiddy » 26. nov 2018, 10:24

Thomas Christiansen som var træner i Leeds indtil for nylig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 10:39

Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 10:17
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 10:07
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 09:59
Ingen der har nævnt Brian Priske...

Men det er nok ikke realistisk, da vi ikke har penge til at købe ham fri, og FCM er ikke interesseret i at slippe ham midt i sæsonen, slet ikke når de har en uerfaren cheftræner, som har godt af at have noget "solidt" på bænken ved siden af sig.
Enig, men det kan jo være han har en klausul...
Men skal vi hente en assistent, som ingen cheftrænererfaring har? Så kan vi lige så vel bruge Friis. :cheers:
Jaaaaa, meeeen der må man jo nok rent objektivt set sige, at Priske har væsentlig mere erfaring fra øverste niveau end Friis.. Så hvis man skulle sige, hvem af de to, der var mest klar til en cheftræner-tjans, ja så vil jeg mene, at det klare valg ville være Priske.
Men når man så tager med, at stillingen er i AaB, så er det klart, at Friis har noget frisk erfaring fra selve klubben, som han kan trække på.

Men isoleret set i en neutral klub, så er jeg ikke i tvivl om, at Priske ville være et bedre bud end Friis.
Det giver jeg dig ret i.
Mon ikke Gaarde går efter et friskt pust fra udlandet nu, efter 2 danske fusertrænere!? Med hans Holland-rejse i baghovedet så bliver det en spændende tid vi går ind i. Julen falder tidligt i år!!! :aabfan:

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Træneremner

Indlæg af strangecap » 26. nov 2018, 10:49

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 10:39
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 10:17
FIDEL skrev:
26. nov 2018, 10:07
Dalbjerg skrev:
26. nov 2018, 09:59
Ingen der har nævnt Brian Priske...

Men det er nok ikke realistisk, da vi ikke har penge til at købe ham fri, og FCM er ikke interesseret i at slippe ham midt i sæsonen, slet ikke når de har en uerfaren cheftræner, som har godt af at have noget "solidt" på bænken ved siden af sig.
Enig, men det kan jo være han har en klausul...
Men skal vi hente en assistent, som ingen cheftrænererfaring har? Så kan vi lige så vel bruge Friis. :cheers:
Jaaaaa, meeeen der må man jo nok rent objektivt set sige, at Priske har væsentlig mere erfaring fra øverste niveau end Friis.. Så hvis man skulle sige, hvem af de to, der var mest klar til en cheftræner-tjans, ja så vil jeg mene, at det klare valg ville være Priske.
Men når man så tager med, at stillingen er i AaB, så er det klart, at Friis har noget frisk erfaring fra selve klubben, som han kan trække på.

Men isoleret set i en neutral klub, så er jeg ikke i tvivl om, at Priske ville være et bedre bud end Friis.
Det giver jeg dig ret i.
Mon ikke Gaarde går efter et friskt pust fra udlandet nu, efter 2 danske fusertrænere!? Med hans Holland-rejse i baghovedet så bliver det en spændende tid vi går ind i. Julen falder tidligt i år!!! :aabfan:
Jeg er bange for at det ender med Friis som cheftræner og Wurtz og Risgaard som assistenttrænereassistenttræner.

Men jeg kunne godt tænke mig noget sydeuropæisk vildskab i stedet for en kedelig skandinavisk træner

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Træneremner

Indlæg af Halamadrid » 26. nov 2018, 10:51

Kunne det ikke være en mulighed at hente FIGO hjem - han har været hjernen bag vores fantastiske talentarbejde. Lad da ham få Chancen og så flanker ham af KEP og Risgaard.

Så er vi da sikker på at der kommer noget vildskab med ind til holdet :-)

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 10:55

Halamadrid skrev:
26. nov 2018, 10:51
Kunne det ikke være en mulighed at hente FIGO hjem - han har været hjernen bag vores fantastiske talentarbejde. Lad da ham få Chancen og så flanker ham af KEP og Risgaard.

Så er vi da sikker på at der kommer noget vildskab med ind til holdet :-)
Det siger en del om klimaet i AaB, når man fravælger stillingen som talentchef for at blive nogenlunde det samme i Fortuna Hjørring...

Så jeg tvivler på at vi ser ham her igen. Noget tyder på at han tabte en magtkamp, eller blev kørt ud på et sidespor. Ellers vælger man næppe at tage til en kvindefodboldklub for at blive elitechef...

http://www.xn--hjrringavis-hgb.dk/2018/ ... -og-elite/

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Træneremner

Indlæg af JonasNNielsen » 26. nov 2018, 10:58

Martino skrev:
16. nov 2018, 15:33
Hanga skrev:
16. nov 2018, 15:06
Yankee skrev:
16. nov 2018, 14:41


Rørende enig! Men det er rigtig, rigtig svært at time. Det har passet perfekt for FCM at kunne ansætte Kenneth Andersen, men hvis Thorup ikke lige var blevet købt på nuværende tidspunkt, ville Andersen måske have fået et cheftrænerjob et andet sted i løbet af sæsonen. Omvendt havde det måske været for tidligt for Andersen, hvis Thorup var blevet frikøbt eller fyret sidste efterår.

Et andet eksempel kan være FC Nordsjælland, som er rigtig stærke på karakter- og lederudvikling, men som lige nu måske ikke har en aftager klar for Kasper Hjulmand, hvor man for et halvt år siden måske havde det i Morten Karlsen.
Præcis.
Man skal heller ikke glemme, at AaB faktisk gør meget ud af at rekrutere internt, når nogen har forladt os, i hvert fald på ungdomsholdene. Og Friis er jo også en træner der er blevet rykket frem.

Så man giver i hvert fald egne folk chancen, når muligheden opstår. Hvor meget de så har gjort ud af arbejdet med den enkelte undervejs, skal jeg ikke kunne sige noget om.
Friis med Lars Stensgaard som assistent kunne være en fin løsning. Lars har lidt mere temperament, som der er flere som efterspørger i en assistent. Begge dygtige træner og noget billigere end så mange af de gamle travere og Jon Dahl. Lars Stensgaard er nuværende u19 træner blot til info.
Syntes folk er gode til at benytte navnet Lars herinde :P men Lasse kunne godt være en mulighed som en assistent, han er en rigtig dygtig træner af hvad jeg har bemærket til U19 (og U17 hvor han er assistent for David) og Jacob Friis tror jeg også godt kunne være god som chef, han har jo haft reserveligaen som spiller meget mere frit end hvad superliga holdet har gjordt, så jeg tror de to måske ville kunne gøre et godt team :)
Studerende, Fan og Videomand

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 26. nov 2018, 11:01

Kan Kuhn vende tilbage som assistent når vi finder vores nye cheftræner?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Træneremner

Indlæg af Frygah » 26. nov 2018, 11:04

MrDomoon skrev:
26. nov 2018, 11:01
Kan Kuhn vende tilbage som assistent når vi finder vores nye cheftræner?
Hvorfor skulle han gide det?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Træneremner

Indlæg af JonasNNielsen » 26. nov 2018, 11:06

Frygah skrev:
26. nov 2018, 11:04
MrDomoon skrev:
26. nov 2018, 11:01
Kan Kuhn vende tilbage som assistent når vi finder vores nye cheftræner?
Hvorfor skulle han gide det?
Tror umiddelbart heller ikke han vil herop igen, kunne være af frygt for at fejle heroppe?
Studerende, Fan og Videomand

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2018, 11:06

Gamen skrev:
26. nov 2018, 10:55
Halamadrid skrev:
26. nov 2018, 10:51
Kunne det ikke være en mulighed at hente FIGO hjem - han har været hjernen bag vores fantastiske talentarbejde. Lad da ham få Chancen og så flanker ham af KEP og Risgaard.

Så er vi da sikker på at der kommer noget vildskab med ind til holdet :-)
Det siger en del om klimaet i AaB, når man fravælger stillingen som talentchef for at blive nogenlunde det samme i Fortuna Hjørring...

Så jeg tvivler på at vi ser ham her igen. Noget tyder på at han tabte en magtkamp, eller blev kørt ud på et sidespor. Ellers vælger man næppe at tage til en kvindefodboldklub for at blive elitechef...

http://www.xn--hjrringavis-hgb.dk/2018/ ... -og-elite/
Det kan også være det siger noget om Figo. Hvis han vitterligt har evnerne til at begå sig på superliganiveau, så er det underligt at han først vælger at være skolelærer og derefter talentchef i en dameklub. Det kunne også være han bare ikke føler sig til rette menneskelight i en så cut throat professionel verden som herrefodbold på eliteniveau er. Jeg ville blive mere bekymret hvis han i morgen står i en anden superligaklub... eller Brentford.

Det kan selvfølgelig også være mere dramatisk som du antyder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 26. nov 2018, 11:08

JonasNNielsen skrev:
26. nov 2018, 11:06
Frygah skrev:
26. nov 2018, 11:04
MrDomoon skrev:
26. nov 2018, 11:01
Kan Kuhn vende tilbage som assistent når vi finder vores nye cheftræner?
Hvorfor skulle han gide det?
Tror umiddelbart heller ikke han vil herop igen, kunne være af frygt for at fejle heroppe?
I er nok sikkert ret... men det kan give manden endnu en chance til med et trænerteam med nyt ild i munden og friske taktiks.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 11:10

Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 11:06
Det kan også være det siger noget om Figo. Hvis han vitterligt har evnerne til at begå sig på superliganiveau, så er det underligt at han først vælger at være skolelærer og derefter talentchef i en dameklub. Det kunne også være han bare ikke føler sig til rette menneskelight i en så cut throat professionel verden som herrefodbold på eliteniveau er. Jeg ville blive mere bekymret hvis han i morgen står i en anden superligaklub... eller Brentford.

Det kan selvfølgelig også være mere dramatisk som du antyder.
Figo var den, der sammen med bl.a. Friis og PEA tog dag-til-dag beslutninger omkring spillere og deres udvikling. F.eks. hvis de var ude på et sidespor. Manden var benhård, men knashamrende dygtig.
AaB blev overraskede over at han sagde sin stilling op. Det synes jeg ikke ligefrem vidner om, at han bare ikke havde evnerne til at være her.
Rygterne gik på, at han ville mere - der var en grund til, at Lynge og Figo kørte tæt parløb i en del år. Det var ret overraskende, at han ikke blev kørt i stilling som hans afløser. Så jeg hælder nu mest til sidstnævnte.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Træneremner

Indlæg af Legum Magister » 26. nov 2018, 11:13

Et bud helt ud af det blå kunne være Kjetil Rekdal. Han har lige ført Start Kristiansand op i Tippeligaen og havde før da stor succes i Aalesund (Efter Aalesunds målestok). Han har før trænet Lierse og Kaiserslautern uden den store succes, og det kunne være, at han var frisk på at vise, at hans evner også rækker ud over Norges grænser.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Træneremner

Indlæg af Frygah » 26. nov 2018, 11:18

Gamen skrev:
26. nov 2018, 11:10
Buzz Killington skrev:
26. nov 2018, 11:06
Det kan også være det siger noget om Figo. Hvis han vitterligt har evnerne til at begå sig på superliganiveau, så er det underligt at han først vælger at være skolelærer og derefter talentchef i en dameklub. Det kunne også være han bare ikke føler sig til rette menneskelight i en så cut throat professionel verden som herrefodbold på eliteniveau er. Jeg ville blive mere bekymret hvis han i morgen står i en anden superligaklub... eller Brentford.

Det kan selvfølgelig også være mere dramatisk som du antyder.
Figo var den, der sammen med bl.a. Friis og PEA tog dag-til-dag beslutninger omkring spillere og deres udvikling. F.eks. hvis de var ude på et sidespor. Manden var benhård, men knashamrende dygtig.
AaB blev overraskede over at han sagde sin stilling op. Det synes jeg ikke ligefrem vidner om, at han bare ikke havde evnerne til at være her.
Rygterne gik på, at han ville mere - der var en grund til, at Lynge og Figo kørte tæt parløb i en del år. Det var ret overraskende, at han ikke blev kørt i stilling som hans afløser. Så jeg hælder nu mest til sidstnævnte.
Ville Figo have været den nye Lynge? Jeg troede egentlig han var i spil til at være den nye PEA, eller en ny cheftræner?

Jeg synes det er så forbandet han er væk, og gad virkelig godt høre noget uddybende om hvorfor vores "protegé" til en nøglerolle i klubben bare siger op og forsvinder.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar