AaB Podcast...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: AaB Podcast...

Indlæg af 2009aLYH » 26. nov 2018, 15:51

Pålidelige vandrør siger om en uge... :aabfan:

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB Podcast...

Indlæg af 9520AaB » 5. dec 2018, 14:21

Tak for det nye afsnit, gode refleksioner og debatter denne gang.
Lyden er stadig ikke på toppen, men ved i arbejder med de midler i har til rådighed, så godt arbejde.
En lille tanke, Nordjydske optager Ridposten, måske man kunne rette henvendelse om at låne deres studie til optagelse. Det er da i Nordjydske’s interesse at få så meget interesse ud om AaB som muligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Frygah » 5. dec 2018, 15:04

9520AaB skrev:
5. dec 2018, 14:21
Tak for det nye afsnit, gode refleksioner og debatter denne gang.
Lyden er stadig ikke på toppen, men ved i arbejder med de midler i har til rådighed, så godt arbejde.
En lille tanke, Nordjydske optager Ridposten, måske man kunne rette henvendelse om at låne deres studie til optagelse. Det er da i Nordjydske’s interesse at få så meget interesse ud om AaB som muligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ah, jeg tvivler på Nordjyske vil give adgang til direkte konkurrenter på Podcast-markedet, på trods af det omhandler AaB.

Kan da i hvert fald huske hvor rigide Nordjyske har været i forbindelse med at linke til deres artikler og citater fra deres nyheder. Der var de pænt ligeglade med AaB-fans.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB Podcast...

Indlæg af 9520AaB » 5. dec 2018, 15:15

Frygah skrev:
9520AaB skrev:
5. dec 2018, 14:21
Tak for det nye afsnit, gode refleksioner og debatter denne gang.
Lyden er stadig ikke på toppen, men ved i arbejder med de midler i har til rådighed, så godt arbejde.
En lille tanke, Nordjydske optager Ridposten, måske man kunne rette henvendelse om at låne deres studie til optagelse. Det er da i Nordjydske’s interesse at få så meget interesse ud om AaB som muligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ah, jeg tvivler på Nordjyske vil give adgang til direkte konkurrenter på Podcast-markedet, på trods af det omhandler AaB.

Kan da i hvert fald huske hvor rigide Nordjyske har været i forbindelse med at linke til deres artikler og citater fra deres nyheder. Der var de pænt ligeglade med AaB-fans.
Ja, jeg var også bange for at det er holdningen hos Nordjydske, men synes man skal prøve alligevel, det værste der kunne ske, var et nej.
Jo mere hype, der kommer om AaB, jo mere ville Nordjydske også have at skrive om, hvilket vil give øget indtjening til dem også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB Podcast...

Indlæg af BassogogsVen » 5. dec 2018, 15:19

Frygah skrev:
5. dec 2018, 15:04
9520AaB skrev:
5. dec 2018, 14:21
Tak for det nye afsnit, gode refleksioner og debatter denne gang.
Lyden er stadig ikke på toppen, men ved i arbejder med de midler i har til rådighed, så godt arbejde.
En lille tanke, Nordjydske optager Ridposten, måske man kunne rette henvendelse om at låne deres studie til optagelse. Det er da i Nordjydske’s interesse at få så meget interesse ud om AaB som muligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ah, jeg tvivler på Nordjyske vil give adgang til direkte konkurrenter på Podcast-markedet, på trods af det omhandler AaB.

Kan da i hvert fald huske hvor rigide Nordjyske har været i forbindelse med at linke til deres artikler og citater fra deres nyheder. Der var de pænt ligeglade med AaB-fans.
Ak ja, atter står man i en situation, hvor Radio Aalborg i Bleggårdsgangen mangler.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB Podcast...

Indlæg af BassogogsVen » 5. dec 2018, 17:23

Dåsesodavand/-bajere er no go.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: AaB Podcast...

Indlæg af 2009aLYH » 6. dec 2018, 15:16

9520AaB skrev:
5. dec 2018, 14:21
Tak for det nye afsnit, gode refleksioner og debatter denne gang.
Lyden er stadig ikke på toppen, men ved i arbejder med de midler i har til rådighed, så godt arbejde.
En lille tanke, Nordjydske optager Ridposten, måske man kunne rette henvendelse om at låne deres studie til optagelse. Det er da i Nordjydske’s interesse at få så meget interesse ud om AaB som muligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordjyske sagde nej da der blev forespurgt

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Forza » 6. dec 2018, 21:17

2009aLYH skrev:
6. dec 2018, 15:16
9520AaB skrev:
5. dec 2018, 14:21
Tak for det nye afsnit, gode refleksioner og debatter denne gang.
Lyden er stadig ikke på toppen, men ved i arbejder med de midler i har til rådighed, så godt arbejde.
En lille tanke, Nordjydske optager Ridposten, måske man kunne rette henvendelse om at låne deres studie til optagelse. Det er da i Nordjydske’s interesse at få så meget interesse ud om AaB som muligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordjyske sagde nej da der blev forespurgt
Som forventet. Vel også fair nok, ellers burde de vel åbne døre for enhver nordjysk podcast der kommer forbi.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Raiman » 7. dec 2018, 09:02

Jeg synes, at det er fedt, at der endelig er kommet en fanbaseret AaB podcast. Det fortjener vi alle, og jeg synes det er fedt, at lytte med.

I har sikkert hørt det før, men lyden skal blive bedre. Den har været dårlig i de sidste to afsnit, så det håber jeg, at i vil arbejde med - ellers pisse godt arbejde :)

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Patmand » 7. dec 2018, 13:54

Det ødelægger rigtigt meget, at lyden er så dårlig som den er. Det er essentielt I får løst det problem hurtigst muligt, ellers er jeg personligt stået af.

Og det er jeg så måske alligevel. Jeg syntes efterhånden, at jer der laver podcasten - I er sgu nødt til at komme op med noget mere originalt indhold. Jeg gider personligt ikke sætte en time af, til at lytte til fire fans der sidder og diskuterer forhold omkring AaB og de foregående tre kampe.
Det er jo ikke en diskussion jeg har mulighed for at deltage i, modsat her på debatsiden. Når så samtidigt deltagerne er glade amatører (som herinde), og jeg i øvrigt ikke har noget forhold til dem/jer, så kommer jeg til at mangle den kant, indsigt eller underholdning, som jeg forventer en podcast om fodbold bør indeholde.
En laaaaang diskussion om ynglingstræner, fyringen af MW og den efterfølgende gennemgang af potentielle trænere - det var simpelthen for kedeligt for mig. Det er jo en diskussion der i den grad pågår her på debatside, og der foretrækker jeg så det skrevne format, hvor jeg i øvrigt også har mulighed for selv at give mit besyv med. Når samtidigt listen af træneremner var lånt herindefra, så kom der heller ikke noget nyt eller interessant frem.

Jeg syntes I mangler at finde et mere originalt udtryk. En podcast på en time og ni minutter, hvor det udelukkende er fire AaB-fans der sidder og snakker (med dårlig lyd), det er ikke noget der kan holde min interesse fanget.

Nu kom ovenstående måske til at lyde vel negativt, men det er såmænd blot for at give jer der laver podcasten noget feedback. Jeg mener det er lige så værdifuldt at høre noget ris, fremfor kun at få ros.
Nu kan man aldrig gøre alle tilfredse, og måske er der mange der nyder det nuværende format.
Jeg syntes det kunne være interessant at få at vide; har I andet på tegnebrættet eller bliver det mere af det samme?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Meelsen » 7. dec 2018, 14:55

Det er uden tvivl givtigt at modtage noget ris, Patmand og podcasten har heller ikke fundet sit endelige udtryk, omend jeg også gerne vil have at der er plads til at udtrykket er organisk og ikke eksempelvis fastlåst som Mediano's gennemgang af weekendens runde. Der arbejdes hele tiden med koncept/form og indlæg som dit, og andre der giver sit besyv med, er noget der tages til efterretning. Så en opfordring herfra skal være at der bydes ind med hvad I har af tanker - gerne konstruktivt selvfølgelig.

I henhold til at de debatter der tages i studiet minder om dem der er på debatsiden, kan jeg godt nikke genkendende til det, men vil samtidigt sige at jeg omgiver mig med mange AaB'ere i det daglige som ikke læser med på debatsiden. En stor del af den aktive scene, både officiele og uofficielle, bruger ikke debatsiden og har ikke gjort det i mange år. Jeg syntes at det er ærgerligt at det er sådan, da jeg selv er en aktiv, daglig bruger af siden, gennem nærmest alt den tid jeg er gået på stadion. Det er desværre bare sådan det forholder sig. Jeg håber at det med tiden ændrer sig, men kan have min frygt i forhold til den yngre generation der ikke er vokset op med phpBB-fællesskaber.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: AaB Podcast...

Indlæg af 2009aLYH » 7. dec 2018, 15:13

Patmand skrev:
7. dec 2018, 13:54
Det ødelægger rigtigt meget, at lyden er så dårlig som den er. Det er essentielt I får løst det problem hurtigst muligt, ellers er jeg personligt stået af.

Og det er jeg så måske alligevel. Jeg syntes efterhånden, at jer der laver podcasten - I er sgu nødt til at komme op med noget mere originalt indhold. Jeg gider personligt ikke sætte en time af, til at lytte til fire fans der sidder og diskuterer forhold omkring AaB og de foregående tre kampe.
Det er jo ikke en diskussion jeg har mulighed for at deltage i, modsat her på debatsiden. Når så samtidigt deltagerne er glade amatører (som herinde), og jeg i øvrigt ikke har noget forhold til dem/jer, så kommer jeg til at mangle den kant, indsigt eller underholdning, som jeg forventer en podcast om fodbold bør indeholde.
En laaaaang diskussion om ynglingstræner, fyringen af MW og den efterfølgende gennemgang af potentielle trænere - det var simpelthen for kedeligt for mig. Det er jo en diskussion der i den grad pågår her på debatside, og der foretrækker jeg så det skrevne format, hvor jeg i øvrigt også har mulighed for selv at give mit besyv med. Når samtidigt listen af træneremner var lånt herindefra, så kom der heller ikke noget nyt eller interessant frem.

Jeg syntes I mangler at finde et mere originalt udtryk. En podcast på en time og ni minutter, hvor det udelukkende er fire AaB-fans der sidder og snakker (med dårlig lyd), det er ikke noget der kan holde min interesse fanget.

Nu kom ovenstående måske til at lyde vel negativt, men det er såmænd blot for at give jer der laver podcasten noget feedback. Jeg mener det er lige så værdifuldt at høre noget ris, fremfor kun at få ros.
Nu kan man aldrig gøre alle tilfredse, og måske er der mange der nyder det nuværende format.
Jeg syntes det kunne være interessant at få at vide; har I andet på tegnebrættet eller bliver det mere af det samme?
Må jeg være så fræk at bede om et bud på hvad der kunne være såkaldt "originalt indhold?" Hvad er du interesseret at der er af elementer i podcasten, hvis de nuværende ikke er tilfredsstillende?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2018, 15:37

Jeg kan leve med lydkvaliteten, selvom den kan forbedres. Jeg håber/forventer dog at samtalen kommer til at køre mere glidende med tiden, med lidt mere energi og livsglæde fra deltagerne. Lidt for mange æh'er og øh'er. Bliver deltagerne forberedt tilstrækkeligt og er programstrukturen tydelig nok på forhånd for deltagerne? De lyder sommetider som om de bliver lidt tunge i det når de skal forholde sig til emner og spørgsmål. Det kan blive kedsommeligt at høre på.

Alligevel, i forhold til at det er så tidligt med projektet, syntes jeg det lyder lovende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Patmand » 8. dec 2018, 02:02

2009aLYH skrev:
7. dec 2018, 15:13
Må jeg være så fræk at bede om et bud på hvad der kunne være såkaldt "originalt indhold?" Hvad er du interesseret at der er af elementer i podcasten, hvis de nuværende ikke er tilfredsstillende?
Selvfølgelig må du det. Hvis du spoler tilbage til side 2, kan du finde mit bud på hvad podcasten kunne indeholde. Jeg gentog ikke de udmærkede forslag, der allerede var fremkommet.

Jeg tror basalt det handler om, at få gæster i studiet der har, eller har haft, en relation til AaB. Måske kan man nøjes med at få dem i tale telefonisk eller bånde et interview.
Hvis ikke lige det er så nemt at få Gaarde eller træneren i studiet (eller over telefonen), så må man se sig om efter nogle alternativer.
Et eller andet der bryder monotonien i en diskussion mellem Fan 1, Fan 2 og Fan 3. Hvis ikke lige man er et naturtalent, eller har erfaring med, at formidle sin viden på en engageret og/eller underholdende facon, så bliver det meget hurtigt kedeligt at lytte til, som Buzz også er inde på.

Jeg er helt med på, at det er glade amatører der laver podcasten i deres fritid, og de skal også lige finde det rigtige ben at stå på.
Det har jeg fuld forståelse for og jeg syntes det er et fantastisk initiativ, men som lytter vil jeg stadig underholdes, eller føle jeg er blevet lidt klogere på nogle personer eller forhold omkring AaB. Eller fanscenen hvis det er det I satser på.

Så kan det sagtens være, at podcastens primære målgruppe i virkeligheden ikke er de flittige læsere på debatside.dk, som Meelsen er inde på, for diskussionerne får en noget redundant karakter hvis man læser med herinde.

Når jeg giver mit besyv med, så er det ikke for at nedgøre podcasten, eller de personer der er inde over den.
Pøj pøj med det herfra. :cheers:

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: AaB Podcast...

Indlæg af 2009aLYH » 18. dec 2018, 18:00


AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: AaB Podcast...

Indlæg af AalBoyeBK » 19. dec 2018, 09:20

Jeg synes det var en rigtig fin podcast. Quizzen er en god tilføjelse og specielt den sidste type spørgsmål var sjov.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Buzz Killington » 19. dec 2018, 10:34

Rigtig god podcast denne gang. Gæsterne virkede langt bedre forberedte i forhold til tidligere. God stemning og energi blandt deltagerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Forza » 19. dec 2018, 11:11

Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 10:34
Rigtig god podcast denne gang. Gæsterne virkede langt bedre forberedte i forhold til tidligere. God stemning og energi blandt deltagerne.
Helt enig. Klart fremgang fra sidst. Det er stærkt arbejde!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Raiman » 5. feb 2019, 09:17


Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: AaB Podcast...

Indlæg af Lyngehoevdingen » 6. feb 2019, 08:52

Jeg vil gerne lytte med, når lyden bliver bedre. Det er godt nok skidt.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Besvar