Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af jonas386 » 30. jan 2019, 15:36

BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Samtidig er folk år efter år overraskede over, at AGF roder rundt nede i bunden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 30. jan 2019, 18:16

BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Sønderhof » 30. jan 2019, 21:01

Yankee skrev:
30. jan 2019, 18:16
BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.
vs. Lesniak, Pallesen og Holgersson? Jeg synes ikke den kritik bør komme fra os AaB'ere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2019, 21:14

Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:01
Yankee skrev:
30. jan 2019, 18:16
BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.
vs. Lesniak, Pallesen og Holgersson? Jeg synes ikke den kritik bør komme fra os AaB'ere.
Man vi kan da netop uddanne spillere på det niveau eller højere. Selvfølgelig har vi også hentet dårlige spillere. Det har alle vel.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Sønderhof » 30. jan 2019, 21:33

Buzz Killington skrev:
30. jan 2019, 21:14
Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:01
Yankee skrev:
30. jan 2019, 18:16
BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.
vs. Lesniak, Pallesen og Holgersson? Jeg synes ikke den kritik bør komme fra os AaB'ere.
Man vi kan da netop uddanne spillere på det niveau eller højere. Selvfølgelig har vi også hentet dårlige spillere. Det har alle vel.
Det er helt korrekt, og derfor synes jeg på sin vis det er fint at vi har stabile reserver, som PK og Børsting på lange kontrakter. Det kontra DAP/Spelmann/N.Pousen over en 4 årig periode. Tror sgu PK's hyre er givet godt ud i den sammenligning.

Jeg synes dog samtidig vi skal gå lidt stille med dørene, for vi har de seneste år brugt vanvittige summer, ifht. tidligere, på dyre udlændinge, som er ringere end de danskere GF har forsøgt sig med. Lige der har vi ikke noget at lade hinanden høre.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Stefanovic » 31. jan 2019, 07:03

Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:33
Buzz Killington skrev:
30. jan 2019, 21:14
Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:01
Yankee skrev:
30. jan 2019, 18:16
BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.
vs. Lesniak, Pallesen og Holgersson? Jeg synes ikke den kritik bør komme fra os AaB'ere.
Man vi kan da netop uddanne spillere på det niveau eller højere. Selvfølgelig har vi også hentet dårlige spillere. Det har alle vel.
Det er helt korrekt, og derfor synes jeg på sin vis det er fint at vi har stabile reserver, som PK og Børsting på lange kontrakter. Det kontra DAP/Spelmann/N.Pousen over en 4 årig periode. Tror sgu PK's hyre er givet godt ud i den sammenligning.

Jeg synes dog samtidig vi skal gå lidt stille med dørene, for vi har de seneste år brugt vanvittige summer, ifht. tidligere, på dyre udlændinge, som er ringere end de danskere GF har forsøgt sig med. Lige der har vi ikke noget at lade hinanden høre.
Nu gik diskussionen på evnen til at udvikle trupspillere - og her tror jeg ikke mange vil bestride, at AaB ligger lysår foran AGF, og AGF har direkte erkendt, at de har et problem med at finde U-spillere, som kan begå sig i superligaen.

Hvilke “vanvittige summer” taler du i øvrigt om? Er det Flores, som AaB endte med at tjene på?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BoT » 31. jan 2019, 08:49

Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:01
Yankee skrev:
30. jan 2019, 18:16
BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.
vs. Lesniak, Pallesen og Holgersson? Jeg synes ikke den kritik bør komme fra os AaB'ere.
Som flere skriver er det en mere principiel diskussion. Vi udvikler selv spillere i klassen Tingager, Poulsen, KP, Magnus - mange af vores konkurrenter bruger en relativ stor del af deres budget på at hente dem udefra. Dermed har vi et overskud i spillerbudgettet, som vi I TEORIEN kan hente spillere på et højere niveau udefra. At det så glipper en gang i mellem, er der ingen diskussion om. Men senest er Okore, Kusk, Lucas og Rinne gode beviser på det modsatte.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 31. jan 2019, 09:05

BoT skrev:
31. jan 2019, 08:49
At det så glipper en gang i mellem, er der ingen diskussion om. Men senest er Okore, Kusk, Lucas og Rinne gode beviser på det modsatte.
Jah - men AGF henter altså overhovedet ikke spillere i den prisklasse. Der er AaB på et helt anden klinge. Selv hvis de samlede alle deres ressourcer i ét køb om året ville de næppe kunne være med der, hvor vi har hentet Rinne, Okore, Kusk, Pallesen osv.

For AGF er det en drømmeverden at kunne betale 3 mio. kr. i ren transfer for en højreback. Og det er helt utænkeligt at de kan lægge de 5-6 mio. kr., som AaB vel lige nu går og overvejer at gøre ift. Lucas.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamling » 31. jan 2019, 09:32

Kom nu Gaarde. Stram dig lige op på transfervinduets sidste dag.

Du har haft det nemmeste transfer vindue i mands minde og har indtil videre kun færdiggjort venstrehåndsopgaverne med at lave aftaler med Ross og Bærtelsen og få sendt Bytyqi ud på leje i Jammersbugt.

Du mangler alle de "store" opgaver: Køb af Lucas, forlængelse/afklaring med KP og afskibning af Lesniak (og Kakeeto).
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2019, 09:34

Yankee skrev:
31. jan 2019, 09:05
Jah - men AGF henter altså overhovedet ikke spillere i den prisklasse. Der er AaB på et helt anden klinge. Selv hvis de samlede alle deres ressourcer i ét køb om året ville de næppe kunne være med der, hvor vi har hentet Rinne, Okore, Kusk, Pallesen osv.

For AGF er det en drømmeverden at kunne betale 3 mio. kr. i ren transfer for en højreback. Og det er helt utænkeligt at de kan lægge de 5-6 mio. kr., som AaB vel lige nu går og overvejer at gøre ift. Lucas.
Præcis, det er en myte og AaB har efterhånden distanceret AGF på både løn- og transferomkostninger. Sidstnævnte har høvlet en del millioner af deres lønbudget og er først færdig med at afskibe de sidste løntunge spillere til sommer.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BoT » 31. jan 2019, 09:38

Gamen skrev:
31. jan 2019, 09:34
Yankee skrev:
31. jan 2019, 09:05
Jah - men AGF henter altså overhovedet ikke spillere i den prisklasse. Der er AaB på et helt anden klinge. Selv hvis de samlede alle deres ressourcer i ét køb om året ville de næppe kunne være med der, hvor vi har hentet Rinne, Okore, Kusk, Pallesen osv.

For AGF er det en drømmeverden at kunne betale 3 mio. kr. i ren transfer for en højreback. Og det er helt utænkeligt at de kan lægge de 5-6 mio. kr., som AaB vel lige nu går og overvejer at gøre ift. Lucas.
Præcis, det er en myte og AaB har efterhånden distanceret AGF på både løn- og transferomkostninger. Sidstnævnte har høvlet en del millioner af deres lønbudget og er først færdig med at afskibe de sidste løntunge spillere til sommer.
Ja. Vi har - med lige dele held og dygtighed - fået etableret os i en stabil økonomisk position, som mange af vores konkurrenter misunder os. Det er selvfølgelig yderst vigtigt, at vi udnytter denne position til at skabe stabilitet, vinderkultur og et professionelt miljø på alle planer, så vi kan veksle den økonomiske fordel til en sportslig fordel. Det kræver omtanke og is i maven - også blandt os som fans!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2019, 09:40

Stefanovic skrev:
31. jan 2019, 07:03
Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:33
Buzz Killington skrev:
30. jan 2019, 21:14
Sønderhof skrev:
30. jan 2019, 21:01
Yankee skrev:
30. jan 2019, 18:16
BoT skrev:
30. jan 2019, 15:27
Endnu en klassisk AGF-signing: en standard superligaspiller, som de angiveligt gør til en af truppens højt-lønnede spillere. I modsætning hertil udvikler vi selv vores breddespillere og kan i stedet bruge pengene på spillere fra højere hylder.
Lige præcis. Det er hovedrystende at en klub som AGF ikke selv kan uddanne spillere på niveau med Nicolai Poulsen, Munksgaard og Tingager.
vs. Lesniak, Pallesen og Holgersson? Jeg synes ikke den kritik bør komme fra os AaB'ere.
Man vi kan da netop uddanne spillere på det niveau eller højere. Selvfølgelig har vi også hentet dårlige spillere. Det har alle vel.
Det er helt korrekt, og derfor synes jeg på sin vis det er fint at vi har stabile reserver, som PK og Børsting på lange kontrakter. Det kontra DAP/Spelmann/N.Pousen over en 4 årig periode. Tror sgu PK's hyre er givet godt ud i den sammenligning.

Jeg synes dog samtidig vi skal gå lidt stille med dørene, for vi har de seneste år brugt vanvittige summer, ifht. tidligere, på dyre udlændinge, som er ringere end de danskere GF har forsøgt sig med. Lige der har vi ikke noget at lade hinanden høre.
Nu gik diskussionen på evnen til at udvikle trupspillere - og her tror jeg ikke mange vil bestride, at AaB ligger lysår foran AGF, og AGF har direkte erkendt, at de har et problem med at finde U-spillere, som kan begå sig i superligaen.

Hvilke “vanvittige summer” taler du i øvrigt om? Er det Flores, som AaB endte med at tjene på?
Stefanovic - jeg tror godt du kan glemme at skrive nået der bare tilnærmelsesvis indikeret at nogle i AaB på nået tidspunkt, har gjort et okay stykke arbejde. Dette debatfora har igennem et par år nu, skubbet alle debattører ud, der har et positivet syn på vores klub og de mennesker der arbejder der. Det er som om, at en debat kun kan tage udgangspunkt i mavesure gamle mænds holdninger, og ikke en positiv vs. positiv debatter. Jeg prøver i ny og næ, men det er en umulig opgave.....Transferønsker tråden, handler om ønsker, og hvad kunne være fedt at få til AaB - men gang på gang bliver den af en lille gruppe af mennesker drejet over på fejltagelser, uduelighed, inkompetence, hvor dårlig AaB spillerne er, hvad fanden Gaarde laver...og ikke om ønsker og fremtidige forbedringer, uden at kaste lys for fortidens fejltagelser, som jo er i hver en klub, i enhver organisation og i enhver del af livet genneralt - men nogle vil og kan kun kaste lys på denne del....Dem der er tilbage, kunne jeg godt tænke mig begyndte at skrive og måske - overdøve negativiteten....hvad med vores lufthavnsspion, hvad med gode rygter :) Hvad med på sagligvis at debattere hvordan vi sikre bedre spil ud på den højre back, eller på midtbanen når de gamle holder, eller hvad med Rinne - skal vi ikke have en backup for ham, hvis han smutter - og Okore har lige sagt han gerne vil til udlandet igen - skal vi prøve at have nogle ønsker til hvordan og hvilken spillere vi måske kan få dertil - UDEN at vi sviner tidligere beslutninger, spillere og generelt alle i og omkring AaB til.....bare et ønske, i en transferønske tråd...Men jeg er nok lidt for naiv :)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2019, 09:42

Gamling skrev:
31. jan 2019, 09:32
Kom nu Gaarde. Stram dig lige op på transfervinduets sidste dag.

Du har haft det nemmeste transfer vindue i mands minde og har indtil videre kun færdiggjort venstrehåndsopgaverne med at lave aftaler med Ross og Bærtelsen og få sendt Bytyqi ud på leje i Jammersbugt.

Du mangler alle de "store" opgaver: Køb af Lucas, forlængelse/afklaring med KP og afskibning af Lesniak (og Kakeeto).
Enig - jeg havde godt nok lidt håbet på at Lesniak blev solgt! Køb af Lucas, kan måske godt vente - går ikke udfra vi skal gøre det i vinduet??? Eller tager jeg fejl? Jeg tænker Kakeeto er en god træningsspiller...til en billig løn :)…Men sælg gerne Lesniak nu - han har desværre ikke rigtig fungeret i AaB.

Edit: KP tror jeg vi holder indtil vinter, og så smutter han. For min skyld er det også okay. Jeg tror vi kan finde bedre løsninger - også med de talenter vi får op, dog betyder det Okore skal blive her et år endnu, ellers er vi godt nok tynde i forsvaret.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2019, 09:47

BoT skrev:
31. jan 2019, 09:38
Gamen skrev:
31. jan 2019, 09:34
Yankee skrev:
31. jan 2019, 09:05
Jah - men AGF henter altså overhovedet ikke spillere i den prisklasse. Der er AaB på et helt anden klinge. Selv hvis de samlede alle deres ressourcer i ét køb om året ville de næppe kunne være med der, hvor vi har hentet Rinne, Okore, Kusk, Pallesen osv.

For AGF er det en drømmeverden at kunne betale 3 mio. kr. i ren transfer for en højreback. Og det er helt utænkeligt at de kan lægge de 5-6 mio. kr., som AaB vel lige nu går og overvejer at gøre ift. Lucas.
Præcis, det er en myte og AaB har efterhånden distanceret AGF på både løn- og transferomkostninger. Sidstnævnte har høvlet en del millioner af deres lønbudget og er først færdig med at afskibe de sidste løntunge spillere til sommer.
Ja. Vi har - med lige dele held og dygtighed - fået etableret os i en stabil økonomisk position, som mange af vores konkurrenter misunder os. Det er selvfølgelig yderst vigtigt, at vi udnytter denne position til at skabe stabilitet, vinderkultur og et professionelt miljø på alle planer, så vi kan veksle den økonomiske fordel til en sportslig fordel. Det kræver omtanke og is i maven - også blandt os som fans!
Hørt!! ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 31. jan 2019, 10:23

BoT skrev:
31. jan 2019, 09:38

Ja. Vi har - med lige dele held og dygtighed - fået etableret os i en stabil økonomisk position, som mange af vores konkurrenter misunder os. Det er selvfølgelig yderst vigtigt, at vi udnytter denne position til at skabe stabilitet, vinderkultur og et professionelt miljø på alle planer, så vi kan veksle den økonomiske fordel til en sportslig fordel. Det kræver omtanke og is i maven - også blandt os som fans!
Det har du meget ret i. Det kræver dog snarere et spillersalg i Bassogog-klassen igen. Ellers er der ikke penge til at fastholde indkøbsniveauet fra de sidste par år og vi må ned i prisklassen 0-1 mio. kr. igen. Det synes jeg er ret åbenlyst når man ser på AaB's regnskaber.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2019, 10:31

Yankee skrev:
31. jan 2019, 10:23
BoT skrev:
31. jan 2019, 09:38

Ja. Vi har - med lige dele held og dygtighed - fået etableret os i en stabil økonomisk position, som mange af vores konkurrenter misunder os. Det er selvfølgelig yderst vigtigt, at vi udnytter denne position til at skabe stabilitet, vinderkultur og et professionelt miljø på alle planer, så vi kan veksle den økonomiske fordel til en sportslig fordel. Det kræver omtanke og is i maven - også blandt os som fans!
Det har du meget ret i. Det kræver dog snarere et spillersalg i Bassogog-klassen igen. Ellers er der ikke penge til at fastholde indkøbsniveauet fra de sidste par år og vi må ned i prisklassen 0-1 mio. kr. igen. Det synes jeg er ret åbenlyst når man ser på AaB's regnskaber.
Enig - det tror jeg du har ret I. Jeg er stadigvæk lidt chokeret over, hvorfor Bestyrelsen ikke har godkendt de organisatoriske ændringer iforhold til chefscout stillingen, som Gaarde snakkede om allerede i starten af hans indtræden. Vi har haft nogle gode handler - men dem vi ikke med 90% sikkerhed viste ville fungere: Okore, Lucas og Kusk, har der været en masse fejlskud i - Rinne er dog det bedste og mest iøjnefaldende eksempel på det kan lykkes - og TVV kan blive den næste :) Men i guder der har været mange som ikke er lykkes rigtigt. Så måske kan AaB bare ikke have penge at bruge :) Men når det så er sagt, så tror jeg man skal op i over 15 millioner klassen for at sikre en meget større træfsikkerhed - og der kan det nu også gå galt, se bare på FCK og FCM. Men ja - tror heller ikke vi kan holde det her niveau meget længere - men hvad sker der når Wurtz og Risgaard kontrakterne udløber - jeg tror faktisk de kan frigive en masse midler.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2019, 10:42

Yankee skrev:
31. jan 2019, 10:23
Det har du meget ret i. Det kræver dog snarere et spillersalg i Bassogog-klassen igen. Ellers er der ikke penge til at fastholde indkøbsniveauet fra de sidste par år og vi må ned i prisklassen 0-1 mio. kr. igen. Det synes jeg er ret åbenlyst når man ser på AaB's regnskaber.
Ja, det kræver et storsalg eller anden indtægt, hvis vi skal lægge på. Det er ikke meget, udover Bassogog, som Gaarde har ramt rigtigt, hvis vi ekskluderer større indkøb i 5-7 mio. klassen. Og bortset fra Lucas som måske kan medfinansieres af sponsorer, så har vi ikke råd til flere af den slags indkøb. De summer vi brugte på 2 fejlslagne vinduer, + sign-off til de spillere vi hældte ud med badevandet var jo altså forholdsvis store - direkte som indirekte i kraft af dårlige placeringer.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af raekkeettre » 31. jan 2019, 10:50

Ang Vito i Hobro - kunne jeg dælme godt se ham i AaB. Så lige at Sønderjyske havde budt på ham. Jeg vil mene, han kunne være den "perfekte" spiller på AaBs midtbane, hvis man kunne skibbe Lesniak afsted og frigive de midler. Så dette måtte meget gerne ske inden for de næste jaaaa...14 timer Gaarde!! :) Var han ikke nummer 6 på listen over mest chance skabene afleveringer i Suppen? Lidt vildt faktisk....

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Mogens » 31. jan 2019, 13:08

Jeg er med på, at det absolut ikke er første prioritet, men er vi tilfredse med, hvad vi har i front? Jeg er lidt i tvivl om, hvad vores foretrukne opstilling er, men personligt synes jeg ikke, at Lukas skal ligge helt i front, som han vel har gjort nogle gange. Med Wessams svingende kvalitet og en meget ubekendt i Ramkilde, så har vi i mine øjne kun en angriber, vi rigtig kan hænge hatten på.
Ovenstående bringer mig frem til Kenan Kodro, som jeg godt kunne tænke mig nogle kommentarer til i forhold til om han er et lejemål værdigt? Han har ikke udsigt til spilletid i fck, men jeg tror dog, at han har nogle kvaliteter i front, som mange hold i superligaen (herunder AaB) godt kunne bruge. I forhold til motivation, så kunne han, hvis ikke han bliver solgt i dette vindue, bruge foråret på at bringe sig i spil til et sommerskifte, mens vi kunne lade Lukas fungere på en plads, hvor han er mere chanceskabende (venstre kant???), mens Wessam (og Ramkilde) kunne være gode alternativer til når Van Weert og Kodro går kolde/ikke leverer. Medmindre de unge har taget et kæmpe ryk henover vinteren, så mener jeg stadig ikke, at de er gode nok til at starte inde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2019, 13:49

Mogens skrev:
31. jan 2019, 13:08
Jeg er med på, at det absolut ikke er første prioritet, men er vi tilfredse med, hvad vi har i front? Jeg er lidt i tvivl om, hvad vores foretrukne opstilling er, men personligt synes jeg ikke, at Lukas skal ligge helt i front, som han vel har gjort nogle gange. Med Wessams svingende kvalitet og en meget ubekendt i Ramkilde, så har vi i mine øjne kun en angriber, vi rigtig kan hænge hatten på.
Ovenstående bringer mig frem til Kenan Kodro, som jeg godt kunne tænke mig nogle kommentarer til i forhold til om han er et lejemål værdigt? Han har ikke udsigt til spilletid i fck, men jeg tror dog, at han har nogle kvaliteter i front, som mange hold i superligaen (herunder AaB) godt kunne bruge. I forhold til motivation, så kunne han, hvis ikke han bliver solgt i dette vindue, bruge foråret på at bringe sig i spil til et sommerskifte, mens vi kunne lade Lukas fungere på en plads, hvor han er mere chanceskabende (venstre kant???), mens Wessam (og Ramkilde) kunne være gode alternativer til når Van Weert og Kodro går kolde/ikke leverer. Medmindre de unge har taget et kæmpe ryk henover vinteren, så mener jeg stadig ikke, at de er gode nok til at starte inde.
Arrrrh... Urealistisk, og også på vej til La Liga. En hylde vi hverken kan eller vil være med på.

Låst