Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af gravballe » 11. feb 2019, 10:19

Martino skrev:
11. feb 2019, 10:16
Hanga skrev:
11. feb 2019, 09:24
9000AaB skrev:
11. feb 2019, 09:04
FIDEL skrev:
10. feb 2019, 21:21
Martino skrev:
9. feb 2019, 20:00
Andreas Bruhn træner med i AaB. Jeg havde SÅ store forventinger til ham da han var U19 spiller under Friis...kunne man forestille sig en halvårlig kontrakt?
Endnu en humørspiller. Nej tak.
Forstod aldrig hvorfor man smed ham ud og satsede kun på Børsting for det er 2 vidt forskellige typer.
Fordi Børsting trods alt gjorde en forskel engang imellem hvilket Bruhn aldrig gjorde.

Andreas Bruhn har aldrig, pånær ganske få glimt, vist at han har niveauet til Superliga. Han kunne ikke slå sig fast i hverken AaB, Viborg eller Randers. At man overhovedet kan få tanken om at stikke ham en ny kontrakt eller undre sig over at han blev sorteret fra, er komplet uforståeligt for mig.
Jeg ser så til gengæld intet lys i Børsting, og at Friis kunne finde på at starte med ham igår efterlader mig en smule chokeret, ligesom jeg blev det da han fik forlænget sin kontrakt. Børsting er bare ikke dygtig nok.
Fuldkommen enig, det er mig en gåde at man konstant forsøger at bruge Børsting alle mulige steder. MW prøvede han enda som angriber. Det er korrekt der var en periode hvor han så lovende ud, men udviklingen har ikke rigtigt fuldt med. Det er på tide at opgive Børsting exprimentet, enten så staser man på Thelufsen, eller finder en ny spiller til pladsen.

Blåbjerg er samme historie. I alle de kampe jeg kan mindes, har han konsevent misset sine makeringer, sluppet sine markeringer, eller været skyld i flere farlige situationer.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. feb 2019, 10:45

gravballe skrev:
11. feb 2019, 10:19
Martino skrev:
11. feb 2019, 10:16
Hanga skrev:
11. feb 2019, 09:24
9000AaB skrev:
11. feb 2019, 09:04
FIDEL skrev:
10. feb 2019, 21:21
Martino skrev:
9. feb 2019, 20:00
Andreas Bruhn træner med i AaB. Jeg havde SÅ store forventinger til ham da han var U19 spiller under Friis...kunne man forestille sig en halvårlig kontrakt?
Endnu en humørspiller. Nej tak.
Forstod aldrig hvorfor man smed ham ud og satsede kun på Børsting for det er 2 vidt forskellige typer.
Fordi Børsting trods alt gjorde en forskel engang imellem hvilket Bruhn aldrig gjorde.

Andreas Bruhn har aldrig, pånær ganske få glimt, vist at han har niveauet til Superliga. Han kunne ikke slå sig fast i hverken AaB, Viborg eller Randers. At man overhovedet kan få tanken om at stikke ham en ny kontrakt eller undre sig over at han blev sorteret fra, er komplet uforståeligt for mig.
Jeg ser så til gengæld intet lys i Børsting, og at Friis kunne finde på at starte med ham igår efterlader mig en smule chokeret, ligesom jeg blev det da han fik forlænget sin kontrakt. Børsting er bare ikke dygtig nok.
Fuldkommen enig, det er mig en gåde at man konstant forsøger at bruge Børsting alle mulige steder. MW prøvede han enda som angriber. Det er korrekt der var en periode hvor han så lovende ud, men udviklingen har ikke rigtigt fuldt med. Det er på tide at opgive Børsting exprimentet, enten så staser man på Thelufsen, eller finder en ny spiller til pladsen.

Blåbjerg er samme historie. I alle de kampe jeg kan mindes, har han konsevent misset sine makeringer, sluppet sine markeringer, eller været skyld i flere farlige situationer.

Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Sanchez94 » 11. feb 2019, 10:48

Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 10:45
Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Det er fint nok, at du ikke bryder dig om Børsting, men han spillede ikke på bekostning af Ahlmann, det gjorde Ochs.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. feb 2019, 11:25

Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 10:48
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 10:45
Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Det er fint nok, at du ikke bryder dig om Børsting, men han spillede ikke på bekostning af Ahlmann, det gjorde Ochs.
Potato/potato. Børsting startede inde på bekostning af Ahlmann. Ochs skulle naturligvis have spillet på kanten og med Ahlmann på backen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Sanchez94 » 11. feb 2019, 11:33

Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:25
Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 10:48
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 10:45
Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Det er fint nok, at du ikke bryder dig om Børsting, men han spillede ikke på bekostning af Ahlmann, det gjorde Ochs.
Potato/potato. Børsting startede inde på bekostning af Ahlmann. Ochs skulle naturligvis have spillet på kanten og med Ahlmann på backen.
Det er jo så din subjektive holdning at Ochs skulle have været på kanten.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. feb 2019, 11:53

Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 11:33
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:25
Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 10:48
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 10:45
Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Det er fint nok, at du ikke bryder dig om Børsting, men han spillede ikke på bekostning af Ahlmann, det gjorde Ochs.
Potato/potato. Børsting startede inde på bekostning af Ahlmann. Ochs skulle naturligvis have spillet på kanten og med Ahlmann på backen.
Det er jo så din subjektive holdning at Ochs skulle have været på kanten.

Øh ja. Alt det jeg skriver herinde er min subjektive holdning :S
Janteloven eksisterer IKKE!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BassogogsVen » 11. feb 2019, 13:06

Martino skrev:
11. feb 2019, 10:16
Hanga skrev:
11. feb 2019, 09:24
9000AaB skrev:
11. feb 2019, 09:04
FIDEL skrev:
10. feb 2019, 21:21
Martino skrev:
9. feb 2019, 20:00
Andreas Bruhn træner med i AaB. Jeg havde SÅ store forventinger til ham da han var U19 spiller under Friis...kunne man forestille sig en halvårlig kontrakt?
Endnu en humørspiller. Nej tak.
Forstod aldrig hvorfor man smed ham ud og satsede kun på Børsting for det er 2 vidt forskellige typer.
Fordi Børsting trods alt gjorde en forskel engang imellem hvilket Bruhn aldrig gjorde.

Andreas Bruhn har aldrig, pånær ganske få glimt, vist at han har niveauet til Superliga. Han kunne ikke slå sig fast i hverken AaB, Viborg eller Randers. At man overhovedet kan få tanken om at stikke ham en ny kontrakt eller undre sig over at han blev sorteret fra, er komplet uforståeligt for mig.
Jeg ser så til gengæld intet lys i Børsting, og at Friis kunne finde på at starte med ham igår efterlader mig en smule chokeret, ligesom jeg blev det da han fik forlænget sin kontrakt. Børsting er bare ikke dygtig nok.
Frederik Børsting er også en 2. divisionsspiller - hvis han boede i København ville han måske være 1. divisionsspiller.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Pastorius » 11. feb 2019, 13:35

Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:53
Øh ja. Alt det jeg skriver herinde er min subjektive holdning :S
Alt jeg skriver herinde er *min* objektive holdning. Jeg er ikke engang sikker på der er en nuance til forskel ;-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Sanchez94 » 11. feb 2019, 15:31

Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:53
Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 11:33
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:25
Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 10:48
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 10:45
Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Det er fint nok, at du ikke bryder dig om Børsting, men han spillede ikke på bekostning af Ahlmann, det gjorde Ochs.
Potato/potato. Børsting startede inde på bekostning af Ahlmann. Ochs skulle naturligvis have spillet på kanten og med Ahlmann på backen.
Det er jo så din subjektive holdning at Ochs skulle have været på kanten.

Øh ja. Alt det jeg skriver herinde er min subjektive holdning :S
Det er jo bare faktuelt at det var Børsting som holdte Ahlmann ude af banen, lige meget hvor lidt du bryder dig om Børsting, så kan du ikke give ham skylden for hvad som helst.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 11. feb 2019, 15:36

Rasmus Elm forlængede med Kalmar, Ajdarevic skrev med Djurgården osv. - det piner én lidt at se, at vi tydeligvis ikke ønsker at finde en løsning på en central midtbane der IKKE fungerer, og hvor man har alt, alt for ens spillertyper. Lad os nu for helvede få nogen ind med noget fodbold i sig, så det ikke er 3 mand fremme der bærer alt ansvaret. Sådan er det nu, og det er tåbeligt.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af BassogogsVen » 11. feb 2019, 15:42

Gamen skrev:
11. feb 2019, 15:36
Rasmus Elm forlængede med Kalmar, Ajdarevic skrev med Djurgården osv. - det piner én lidt at se, at vi tydeligvis ikke ønsker at finde en løsning på en central midtbane der IKKE fungerer, og hvor man har alt, alt for ens spillertyper. Lad os nu for helvede få nogen ind med noget fodbold i sig, så det ikke er 3 mand fremme der bærer alt ansvaret. Sådan er det nu, og det er tåbeligt.
At det er bevidst strategi gør det endnu mere tåbeligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 11. feb 2019, 18:06

Gamen skrev:
11. feb 2019, 15:36
Rasmus Elm forlængede med Kalmar, Ajdarevic skrev med Djurgården osv. - det piner én lidt at se, at vi tydeligvis ikke ønsker at finde en løsning på en central midtbane der IKKE fungerer, og hvor man har alt, alt for ens spillertyper. Lad os nu for helvede få nogen ind med noget fodbold i sig, så det ikke er 3 mand fremme der bærer alt ansvaret. Sådan er det nu, og det er tåbeligt.
Ja, og der er jo også hjemlige typer som Vito Mistrati og Mathias Hebo, der kunne samles op, hvis vi ikke har det store checkhæfte fremme. Det gør jo næsten fysisk ondt at se Magnus Christensen prøve at føre bolden frem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af jonas386 » 11. feb 2019, 18:43

De sidste par år er min lyst til at følge AaB faldet ganske markant. Det hænger måske sammen med, at min generelle interesse i fodbold, og især dansk fodbold, er nærmest ikke-eksisterende. Men det handler i høj grad også om den frustration jeg oplever som almindelig fan. Man skal vel ikke have set specielt mange AaB kampe for at kunne se hvilke problemer vi har på banen, og hvor truppen er skævt sammensat. Det er vel efterhånden tre sæsoner hvor vi ikke har evnet at producere chancer, tillige score få mål og i det hele taget spille dødkedeligt fodbold med lunkne resultater. Det er efterhånden svært at finde de store lyspunkter, og jeg sidder tilbage med en stadig voksende uro over, at man bevidst vælger at lukke øjnene ude på Hornevej og tænker at det pludselig kommer. At spillere som eksempelvis MC pludselig bliver den superliga-profil på midten vi har manglet, eller at Blåbjerg pludselig får landsholdsklasse. Det sker selvfølgelig ikke, men er man klar over det? Hvorfor bliver man ved med at sylte midterforsvaret og midtbanen? Enhver kan jo se, at vores hold mangler en stærk stamme, men også at de tre forreste spillere absolut intet får at arbejde med, og dermed bliver blinde passagerer.

Der har været så meget snak om opgradering af scouting sektor, og at vi skal være en klub bygget på egne talenter osv., men jeg føler ikke rigtigt, at der er sammenhæng mellem ord og handlinger. Og jeg føler ikke, at man i AaB har et sundt netværk, eller en specielt sund sportslig sektor.
Det er efterhånden pinligt at være vidne til, og ikke mindst helt latterligt demotiverende. Det første søm blev slået i med salget af Mæhle, men jeg må indrømme at det sidste søm efterhånden også er banket helt ned. Jeg tror desværre ikke på at den nuværende ledelse er de rette folk til at få rettet op, og jeg kan godt frygte at vi efterhånden bliver uinteressante for dygtige spillere og dermed kan se frem til en tilværelse som ligegyldigt midt/bundhold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. feb 2019, 21:20

Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 15:31
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:53
Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 11:33
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 11:25
Sanchez94 skrev:
11. feb 2019, 10:48
Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2019, 10:45
Man kan være enig eller uenig i bedømmelse SF spillere gennem årene. Jeg kan sagtens finde positive ting ved både Blåbjerg, Andreas Bruhn, Holgersson osv. Men for mig er den største gåde i AaB i nyere tid altså hvorfor Frederik Børsting overhovedet har kunnet spille sig til en kontrakt. Jeg ser simpelthen ingen kompetencer ved ham og har aldrig gjort det. Jeg fatter hat af at 3-4 trænere efterhånden har givet ham spilletid og er voldsomt skuffet over at Friis (som jeg ellers havde stor tiltro til) vælger at lade ham spille på bekostning af Ahlmann. Jeg er simpelthen rystet.
Det er fint nok, at du ikke bryder dig om Børsting, men han spillede ikke på bekostning af Ahlmann, det gjorde Ochs.
Potato/potato. Børsting startede inde på bekostning af Ahlmann. Ochs skulle naturligvis have spillet på kanten og med Ahlmann på backen.
Det er jo så din subjektive holdning at Ochs skulle have været på kanten.

Øh ja. Alt det jeg skriver herinde er min subjektive holdning :S
Det er jo bare faktuelt at det var Børsting som holdte Ahlmann ude af banen, lige meget hvor lidt du bryder dig om Børsting, så kan du ikke give ham skylden for hvad som helst.

Børsting startede inde. Ahlmann startede ude. Jeg synes det er forkert prioriteret af Friis. Havde gerne set Ahlmann på backen og Ochs på kanten. Børsting havde jeg gerne set mindst 10 km fra stadion.

Jeg mener at Børsting startede inde på Ahlmanns bekostning men forstår godt hvad du mener. Der er bare ordkløveri.
Janteloven eksisterer IKKE!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Uldahl » 11. feb 2019, 22:12

jonas386 skrev:
11. feb 2019, 18:43
De sidste par år er min lyst til at følge AaB faldet ganske markant. Det hænger måske sammen med, at min generelle interesse i fodbold, og især dansk fodbold, er nærmest ikke-eksisterende. Men det handler i høj grad også om den frustration jeg oplever som almindelig fan. Man skal vel ikke have set specielt mange AaB kampe for at kunne se hvilke problemer vi har på banen, og hvor truppen er skævt sammensat. Det er vel efterhånden tre sæsoner hvor vi ikke har evnet at producere chancer, tillige score få mål og i det hele taget spille dødkedeligt fodbold med lunkne resultater. Det er efterhånden svært at finde de store lyspunkter, og jeg sidder tilbage med en stadig voksende uro over, at man bevidst vælger at lukke øjnene ude på Hornevej og tænker at det pludselig kommer. At spillere som eksempelvis MC pludselig bliver den superliga-profil på midten vi har manglet, eller at Blåbjerg pludselig får landsholdsklasse. Det sker selvfølgelig ikke, men er man klar over det? Hvorfor bliver man ved med at sylte midterforsvaret og midtbanen? Enhver kan jo se, at vores hold mangler en stærk stamme, men også at de tre forreste spillere absolut intet får at arbejde med, og dermed bliver blinde passagerer.

Der har været så meget snak om opgradering af scouting sektor, og at vi skal være en klub bygget på egne talenter osv., men jeg føler ikke rigtigt, at der er sammenhæng mellem ord og handlinger. Og jeg føler ikke, at man i AaB har et sundt netværk, eller en specielt sund sportslig sektor.
Det er efterhånden pinligt at være vidne til, og ikke mindst helt latterligt demotiverende. Det første søm blev slået i med salget af Mæhle, men jeg må indrømme at det sidste søm efterhånden også er banket helt ned. Jeg tror desværre ikke på at den nuværende ledelse er de rette folk til at få rettet op, og jeg kan godt frygte at vi efterhånden bliver uinteressante for dygtige spillere og dermed kan se frem til en tilværelse som ligegyldigt midt/bundhold.
Er ikke der hvor det sidste søm er ved at være banket ned. Min største frygt ligger i vi bare bliver en ligegyldig udgave af FCN og Vejle. Overlevelse i suppen, helst top 6. Ingen udmeldinger ud over et noget vagt top 6. tilføjet vi gerne skal gøre det bedre næste år.

vi har været den førende klub i provinsen efter fck de seneste årtier. Og nu er udsigten til succes 0 = med et salg af et kæmpe talent til 10-11 mio.

For så at bruge pengene på at hente gamle stjerner hjem der er gået i stå i udlandet. Kryddert med en sportsdirektør. I en særdeles tvivlsom kvalitet, udi i evner i at sammen sætte en trup.Der er skævere end tårnet i Pisa.

Kom frem og vis i har ambitioner om mere end bare at udvikle, sælge billigt. Og ellers bare nøjes med dem der ikke rigtig kan/kunne slå til andre steder. Selvfølgeli, tilsat direktørens udvalgte lotto kuponer.

Nu vi reddet økonomisk, gælds fri. Har tegning til noget rigtig stort offensivt, og med et par små investeringer , justeringer kunne vi være med helt fremme. Der som vi burde være. Qua vores seneste mesterskaber og pokaler.

Bælum siger der skal være fokus på fan oplevelsen. Uden oms tiltag, gøgl og gejl før kamp skal højne fan oplevelsen. Hvor for man ikke starter med det åbenlyse.

Spillet på banen, og sportslige ambitioner. Uden det sidste ser jeg ikke meget fremdrift for klubben. En vag top 6 er sgu ikke nok.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Frygah » 12. feb 2019, 11:36

jonas386 skrev:
11. feb 2019, 18:43
De sidste par år er min lyst til at følge AaB faldet ganske markant. Det hænger måske sammen med, at min generelle interesse i fodbold, og især dansk fodbold, er nærmest ikke-eksisterende. Men det handler i høj grad også om den frustration jeg oplever som almindelig fan. Man skal vel ikke have set specielt mange AaB kampe for at kunne se hvilke problemer vi har på banen, og hvor truppen er skævt sammensat. Det er vel efterhånden tre sæsoner hvor vi ikke har evnet at producere chancer, tillige score få mål og i det hele taget spille dødkedeligt fodbold med lunkne resultater. Det er efterhånden svært at finde de store lyspunkter, og jeg sidder tilbage med en stadig voksende uro over, at man bevidst vælger at lukke øjnene ude på Hornevej og tænker at det pludselig kommer. At spillere som eksempelvis MC pludselig bliver den superliga-profil på midten vi har manglet, eller at Blåbjerg pludselig får landsholdsklasse. Det sker selvfølgelig ikke, men er man klar over det? Hvorfor bliver man ved med at sylte midterforsvaret og midtbanen? Enhver kan jo se, at vores hold mangler en stærk stamme, men også at de tre forreste spillere absolut intet får at arbejde med, og dermed bliver blinde passagerer.

Der har været så meget snak om opgradering af scouting sektor, og at vi skal være en klub bygget på egne talenter osv., men jeg føler ikke rigtigt, at der er sammenhæng mellem ord og handlinger. Og jeg føler ikke, at man i AaB har et sundt netværk, eller en specielt sund sportslig sektor.
Det er efterhånden pinligt at være vidne til, og ikke mindst helt latterligt demotiverende. Det første søm blev slået i med salget af Mæhle, men jeg må indrømme at det sidste søm efterhånden også er banket helt ned. Jeg tror desværre ikke på at den nuværende ledelse er de rette folk til at få rettet op, og jeg kan godt frygte at vi efterhånden bliver uinteressante for dygtige spillere og dermed kan se frem til en tilværelse som ligegyldigt midt/bundhold.
Jeg er enig i dele af det her, men uenig i andre. Så jeg går kun ind i de punkter jeg er uenige.

Blåbjerg - Jeg forstår heller ikke forlængelsen. Men, manden er vel i realitet 4. valg til det centrale forsvar, og kan til nød være en back backup. Hvad forventer vi sådan helt realistisk af vores 4. valg på en given plads? Hvad KAN vi forvente? Nej, der er ingen der tror Blåbjerg nogensinde bliver landsholdsklasse. Men jeg tænker at man ser nødvendigheden i at have nogle billige back-ups (eller 3-4. valg), og her kan klubfolk som Blåbjerg, PK m.fl. være den løsning der gør at vi har råd til Kusk, Okore, Lucas Andersen. At Gaarde så fucker op mht til indkøb i øvrigt, smadrer lidt den strategi.

Jeg synes simpelthen det er for nemt at lade vores forreste folk og største profiler slippe så let for kritik, og tørre den af på MC osv. De må fucking selv byde ind, hvilket de jo også gjorde i kampene under Friis inden pausen. Men at se Kusk og Lucas Andersen mod Randers var under AL kritik, og det var fandme ikke bare fordi de ikke fik nok at arbejde med. De viste intet selv, tog intet initiativ eller viste at de ville noget. Der forventer jeg LANGT mere format fra hvad der er vores største profiler og som også får løn herefter. Det er i min verden slet ikke en undskyldning at de "absolut intet får at arbejde med". Så må de selv skaffe sig noget at arbejde med.

Selvom jeg også er utilfreds med salget af Mæhle (og skrev det da han blev solgt), så var det jo ikke til at vide at han ville blive SÅ god. Han kunne vel lige så godt have opleveret det samme som Kusk, Augu, Prica, Thomsen, Helenius, eller fået en hæderlig karriere som Lasse Nielsen. Hvis vi derimod snakker timingen for salget af Mæhle, er jeg helt enig i at det var forkert.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af FIDEL » 12. feb 2019, 12:41

Selvom vores talenter i Abildgaard og MC har udviklet sig, nogle mere end andre, så vil det være decideret uansvarligt og skammeligt, ikke at hente en profil til vores centrale midtbane til sommer. Würtz og Risgaard synger på sidste vers, og vi har brug for en god teknisk tempospiller centralt på midten. Det kan være en Kasper Fisker eller en Vito Mistrati. Spillere der kan tilføre mere støtte til offensiven, men samtidig lukke huller defensivt.

Endvidere skal vi ud og forstærke os i det centrale forsvar samt på målmandsposten. Jeg har svært ved at se det realistiske i at Rinne bliver, og vi skal tjene på ham. Desuden vil Okore sikkert gerne til en større klub. Jeg tror han sagtens kunne ende i Brøndby eller en hollandsk, belgisk eller tysk klub.
Og så står vi igen igen og skal til at finde nole centrale spillere, som skal løfte holdet. Og hvem skal hjælpe Gaarde med at scoute og finde de rette spillere? Så vidt jeg ved, har AaB endnu ikke gjort noget ved scoutingdelen i klubben, og der er virkelig ikke plads til, at der hentes en til to flops igen!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Jakobsen » 12. feb 2019, 12:50

FIDEL skrev:
12. feb 2019, 12:41
Selvom vores talenter i Abildgaard og MC har udviklet sig, nogle mere end andre, så vil det være decideret uansvarligt og skammeligt, ikke at hente en profil til vores centrale midtbane til sommer. Würtz og Risgaard synger på sidste vers, og vi har brug for en god teknisk tempospiller centralt på midten. Det kan være en Kasper Fisker eller en Vito Mistrati. Spillere der kan tilføre mere støtte til offensiven, men samtidig lukke huller defensivt.

Endvidere skal vi ud og forstærke os i det centrale forsvar samt på målmandsposten. Jeg har svært ved at se det realistiske i at Rinne bliver, og vi skal tjene på ham. Desuden vil Okore sikkert gerne til en større klub. Jeg tror han sagtens kunne ende i Brøndby eller en hollandsk, belgisk eller tysk klub.
Og så står vi igen igen og skal til at finde nole centrale spillere, som skal løfte holdet. Og hvem skal hjælpe Gaarde med at scoute og finde de rette spillere? Så vidt jeg ved, har AaB endnu ikke gjort noget ved scoutingdelen i klubben, og der er virkelig ikke plads til, at der hentes en til to flops igen!!
Men det uansvarlige er i følge AaB, hvis Patrick kristensen ikke længere har råd til afdragene på parcelhuset i Storvorde eller Blåbjerg må leve af en beskeden SU i stedet for vores lønbudget. Eller tænk hvis Frederik Børsting kun kunne få lov at pøle på deltid i jetsmark eller Magnus Christensen aldrig får chacnen i at slå William Kvists rekord i alibi-afleveringer. Du må da kunne se det er uansvarligt, at vi ikke sørger for vores egne gutter først og opfylder deres ambitioner før AaBs.

Derudover brækker jeg mig også over Gaardes syltning af den centrale akse siden 2014. Vi havde en gang en stærk solid akse de unge kunne læne sig opad. Nu har vi fallerede gamle mænd og en lidt for trigger(tackle)-happy centerforsvarer og en målmand der ikke kan redde hele holdet. Da vores talenter slog igennem lænede de sig op af Bøgelund, Wæhler, KEP, Augu, Würtz, Due, Curth og siden Risgård og Lasse da han blev modnet. Der er jo ingen til at lede det her hold. Lucas A er en profileret spiller, men det er jo ikke ham der trækker holdet med når det regner og de andre tackler hårdt. Jakob Blåbjerg har så lavt niveau, at han ingen autoriret kan have og Ahlmann og Pallesen er ikke ledere. Der mangler simpelthen en ordentlig stamme og det har Allan Gaarde smadret ved ikke at handle. Hvad vi en stamme og et hold der fungerede kunne det meget vel være, at de unge udviklede sig bedre og at flere af Gaardes eksotiske køb var blevet gode f.eks. Flores.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af FIDEL » 12. feb 2019, 13:23

Jakobsen skrev:
12. feb 2019, 12:50
FIDEL skrev:
12. feb 2019, 12:41
Selvom vores talenter i Abildgaard og MC har udviklet sig, nogle mere end andre, så vil det være decideret uansvarligt og skammeligt, ikke at hente en profil til vores centrale midtbane til sommer. Würtz og Risgaard synger på sidste vers, og vi har brug for en god teknisk tempospiller centralt på midten. Det kan være en Kasper Fisker eller en Vito Mistrati. Spillere der kan tilføre mere støtte til offensiven, men samtidig lukke huller defensivt.

Endvidere skal vi ud og forstærke os i det centrale forsvar samt på målmandsposten. Jeg har svært ved at se det realistiske i at Rinne bliver, og vi skal tjene på ham. Desuden vil Okore sikkert gerne til en større klub. Jeg tror han sagtens kunne ende i Brøndby eller en hollandsk, belgisk eller tysk klub.
Og så står vi igen igen og skal til at finde nole centrale spillere, som skal løfte holdet. Og hvem skal hjælpe Gaarde med at scoute og finde de rette spillere? Så vidt jeg ved, har AaB endnu ikke gjort noget ved scoutingdelen i klubben, og der er virkelig ikke plads til, at der hentes en til to flops igen!!
Men det uansvarlige er i følge AaB, hvis Patrick kristensen ikke længere har råd til afdragene på parcelhuset i Storvorde eller Blåbjerg må leve af en beskeden SU i stedet for vores lønbudget. Eller tænk hvis Frederik Børsting kun kunne få lov at pøle på deltid i jetsmark eller Magnus Christensen aldrig får chacnen i at slå William Kvists rekord i alibi-afleveringer. Du må da kunne se det er uansvarligt, at vi ikke sørger for vores egne gutter først og opfylder deres ambitioner før AaBs.

Derudover brækker jeg mig også over Gaardes syltning af den centrale akse siden 2014. Vi havde en gang en stærk solid akse de unge kunne læne sig opad. Nu har vi fallerede gamle mænd og en lidt for trigger(tackle)-happy centerforsvarer og en målmand der ikke kan redde hele holdet. Da vores talenter slog igennem lænede de sig op af Bøgelund, Wæhler, KEP, Augu, Würtz, Due, Curth og siden Risgård og Lasse da han blev modnet. Der er jo ingen til at lede det her hold. Lucas A er en profileret spiller, men det er jo ikke ham der trækker holdet med når det regner og de andre tackler hårdt. Jakob Blåbjerg har så lavt niveau, at han ingen autoriret kan have og Ahlmann og Pallesen er ikke ledere. Der mangler simpelthen en ordentlig stamme og det har Allan Gaarde smadret ved ikke at handle. Hvad vi en stamme og et hold der fungerede kunne det meget vel være, at de unge udviklede sig bedre og at flere af Gaardes eksotiske køb var blevet gode f.eks. Flores.
Touché ! Der er for mange under middel spillere i vores trup. Jeg kunne acceptere det bedre hvis de var mere driftsikre osv., men det er spillere som Blåbjerg, Børsting og PK jo ikke.
Jeg sætter min lid til, at der kommer nogle talenter op, som kan spille noget god BOLD og har teknik til at begå sig på topplan, samt har noget tempo i sig - og lige så vigtigt, har en stærk mentalitet. Håber virkelig Ross og Bærtelsen snart er at se nogenlunde fast på holdet. Så kan vi sende Blåbær videre til Jammerbugt.
Talenter som Jeppe Pedersen, Bærtelsen, Ross, 2xKlitten kan godt gå hen og blive profiler i AaB - medmindre de sælges ligesom Mæhle. Mæhle var/et kæmpetalent og pisse giftig, men det siger alligevel en del om AaBs trup, at han forholdsvist nemt kunne kapre højreback-pladsen i sin tid.

Ang. Gaarde, så gjorde han nogle gode signings i Rinne, Okore, Lucas, Kusk og Weert, men stammen på holdet udover de nyere profiler er simpelthen bare på et for lavt niveau, og det er Gaardes ansvar.
Abildgaard kan godt udvikle sig til at blive en bærende profil om ikke så længe, men generelt mangler vi altså flere driftsikre spillere i truppen.
Og jeg synes ikke Abildgaard og MC skal spille sammen centralt. Det bliver for tungt og udynamisk. Så Abildgaard må lægge yderligere på defensivt, så han kan spille den defensive midtbaneplads.

Jeg tror og håber iøvrigt snart på at se Ramkilde presse både Ali og Weert for en startplads. :aabfan:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 12. feb 2019, 14:56

Frygah skrev:
12. feb 2019, 11:36
Jeg synes simpelthen det er for nemt at lade vores forreste folk og største profiler slippe så let for kritik, og tørre den af på MC osv. De må fucking selv byde ind, hvilket de jo også gjorde i kampene under Friis inden pausen. Men at se Kusk og Lucas Andersen mod Randers var under AL kritik, og det var fandme ikke bare fordi de ikke fik nok at arbejde med. De viste intet selv, tog intet initiativ eller viste at de ville noget. Der forventer jeg LANGT mere format fra hvad der er vores største profiler og som også får løn herefter. Det er i min verden slet ikke en undskyldning at de "absolut intet får at arbejde med". Så må de selv skaffe sig noget at arbejde med.
Lucas har været ude af form i de fleste af træningskampene.

Vi havde 40 % af spillet, hvilket var resultatet af en uendelig række boldtab inde midtpå, og elendige clearinger fra særligt Blåbjerg og Pallesen i 1. halvleg.

Du kan ikke bebrejde spillere, at boldene aldrig kommer til dem. Ingen spillede en god kamp, men en forudsætning for at vi kan skabe noget, er at de bagerste 6 gør deres job og bringer bolden frem i stedet for at tabe den, så alt ikke handler om at forsvare. Har ikke set Würtz så ringe i umindelige tider, og Magnus var ikke Magnus Forlæns.

Låst