U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Rams » 1. maj 2019, 13:59

Gamen skrev:
1. maj 2019, 13:46
Silver77 skrev:
1. maj 2019, 13:45
Så kom Gaarde svar

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... jl/7615868
Selvfølgelig med en henvisning til CIES-listen :@
Synes nu det er et meget ædrueligt svar. Som jeg redegjorde for tidligere, så knækker filmen nok der, hvor personerne i AaB-staben har dobbelt-kasket samt, at Laila på kontoret både skal ordne rejseafregning for Bælum og for PEA.

I mine øjne er det mest beskæmmende ift til Nordkraft-cirkuset, at vi har fået to konkurrenter i baghaven samt at FCM og potentielt RFC gnaver af vores rekrutteringsbase samtidig med, at vi opfører os som de pæne drenge i klassen.

Hvis man graver i f.eks. FCM-akademiet, så vil man finde spillere, der har trådt deres barnesko i Køge (f.eks. Marco Larsen og Rømer-brødrene) og Århus (Fischer). I AaB er det store nyheder, når vi kan hapse i Viborg.

Skal jeg finde noget positivt ved systemet, så er det, at det vel, at det kan give et talentsatsende klub mulighed for at bevæge sig i klubhierakiet. F.eks. Slagelse, der ikke har kunne spille sig op i klubhierakiet trods gode årgange, og nu har solgt deres sjæl og er blevet samarbejdsklub med FCM.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2019, 14:00

Gamen skrev:
1. maj 2019, 13:46
Silver77 skrev:
1. maj 2019, 13:45
Så kom Gaarde svar

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... jl/7615868
Selvfølgelig med en henvisning til CIES-listen :@
Og hvad så egentlig? Gaarde har da en pointe om at succesfuldt talentarbejde bør forstås i forhold til ens evne udi bl.a. at lave superligaspillere (uanset om de så spiller i deres barndomsklub eller en anden). Derudover syntes jeg egentlig Gaardes svar er både fornuftigt og diplomatisk. Det kræver selvfølgelig en opfølgning når man har undersøgt hvad begrundelsen så er for den overraskende lave rangering, jf. " Vi tager et møde med DBU og de ansvarlige folk hurtigst muligt for at få en forståelse af den rangering, der er lavet".

Nedenstående er måske heller ikke helt ligegyldigt i denne sammenhæng:
Nogle klubber vælger så at gå andre veje, og det gør, at nogle passer på det her system, mens andre klubber ikke gør på samme måde. Vi kommer aldrig til at blande os i, hvilken retning klubberne går i forhold til talentarbejdet, men det er vigtigt at huske på, at det her system udformet til én type retning,
- Teddy

Det med fed lyder da som en anerkendelse af at deres system ikke nødvendigvis er udtryk for hvor god man er til talentarbejde, men måske bare hvor god man er til talentarbejde på DBU'sk.

Det med understreg er i øvrigt forkert, eftersom deres system bestemmer hvilken licens man opnår.

Slutteligt, så er tb's artikel mere udførlig:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... keligheden

Og her er DBU's svar:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ceeftersyn.

edit: siden tråden står stille: det lyder da godt nok også som om DBU er enige lidt hen ad vejen i at det er komplet åndsvagt at det er klubpersonale der har en auditørrolle overfor konkurrerende klubber.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 1. maj 2019, 14:57

DBU har brugt toethalvt år på at udvikle et licenssystem, hvor klubberne har været involveret undervejs, og så er de overraskede, når det viser noget, de ikke kan lide? Det lyder lidt mærkværdigt. Men det er fint, at DBU allerede har meldt ud, at der bliver et evalueringsmøde så der kan blive justeret på uhensigtmæssigheder.

Allan Gaarde fremhæver det uformelle som én af AaB's styrker ved talentudviklingen, men jeg er godt nok helt uenig i, at det skulle være en fordel med et så personafhængigt setup, hvor al viden er inde i hovederne på nogle få personer. Man har på fornemmelsen, at AaB er helt fucked, hvis PEA skulle gå hen og blive kørt ned i morgen. Få dog systematiseret og dokumenteret, hvad det er I gør.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Frygah » 1. maj 2019, 15:50

Gnu skrev:
1. maj 2019, 14:57
DBU har brugt toethalvt år på at udvikle et licenssystem, hvor klubberne har været involveret undervejs, og så er de overraskede, når det viser noget, de ikke kan lide? Det lyder lidt mærkværdigt. Men det er fint, at DBU allerede har meldt ud, at der bliver et evalueringsmøde så der kan blive justeret på uhensigtmæssigheder.

Allan Gaarde fremhæver det uformelle som én af AaB's styrker ved talentudviklingen, men jeg er godt nok helt uenig i, at det skulle være en fordel med et så personafhængigt setup, hvor al viden er inde i hovederne på nogle få personer. Man har på fornemmelsen, at AaB er helt fucked, hvis PEA skulle gå hen og blive kørt ned i morgen. Få dog systematiseret og dokumenteret, hvad det er I gør.
Synes også det er skræmmende at han selv melder ud at vi er i "den lave ende" i antal ansatte omkring vores talentudvikling. Især når det er det der skal være vores primære strategi mod sportslig succes. Er det også en del af Bilbao-modellen? For jeg havde fandme troet vi måske var top 4 når det kom til antal ansatte. Og her mener jeg ikke bare vi skal ansætte for at ansætte, men at vi vitterligt havde kørt strategien fuldt ud og havde et setup der kunne matche de bedste (måske på nær FCN's RTD akademi).
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 1. maj 2019, 16:12

Gnu skrev:
1. maj 2019, 14:57
Man har på fornemmelsen, at AaB er helt fucked, hvis PEA skulle gå hen og blive kørt ned i morgen. Få dog systematiseret og dokumenteret, hvad det er I gør.
Mon ikke også at PEA snart trækker stikket, jeg er sådan set overrasket over at han stadig er i gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 1. maj 2019, 16:37

Hanga skrev:
1. maj 2019, 16:12
Mon ikke også at PEA snart trækker stikket, jeg er sådan set overrasket over at han stadig er i gang.
Både godt og skidt. Fint, at han stadig er igang, men kvalitetsmæssigt er han nok gået i stå. Mener også at have hørt at han efterhånden er kørt godt og grundigt ud på et sidespor. Det er efterhånden nogen år siden Lynge tiggede og bad ham om at blive...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kokkefar » 1. maj 2019, 16:41

Buzz Killington skrev:
1. maj 2019, 14:00
Gamen skrev:
1. maj 2019, 13:46
Silver77 skrev:
1. maj 2019, 13:45
Så kom Gaarde svar

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... jl/7615868
Selvfølgelig med en henvisning til CIES-listen :@
Og hvad så egentlig? Gaarde har da en pointe om at succesfuldt talentarbejde bør forstås i forhold til ens evne udi bl.a. at lave superligaspillere (uanset om de så spiller i deres barndomsklub eller en anden).
CIES-undersøgelsen er problematisk i forhold til at måle talentarbejde, da den ikke siger noget om dygtigheden af spillerne. Det er netop ikke et udtryk for at vi udvikler spillere på superliganiveau (udover at vi ikke er rykket ned endnu), men blot et udtryk for at vi insisterer på at bruge vores egne spillere. På CIES-listen tæller spillere som Risgård, PK, Enevoldsen osv. med, men de er jo ikke repræsentative for vores nuværende talentarbejde. Jeg er enig i resten af dit indlæg, men vi er altså nødt til at afvise Gaardes CIES-argument som et udtryk for vores nuværende talentarbejde. Det er ligeså meget et udtryk for at AaB-spillere er loyale og vender tilbage, at vi insisterer på at bruge hjemmedyrkede spillere selvom de ikke er gode nok, eller at vores talenter ikke kan klare sig i udlandet og vender tilbage til os når de fejler.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 1. maj 2019, 16:43

Buzz Killington skrev:
1. maj 2019, 14:00

Og hvad så egentlig? Gaarde har da en pointe om at succesfuldt talentarbejde bør forstås i forhold til ens evne udi bl.a. at lave superligaspillere (uanset om de så spiller i deres barndomsklub eller en anden). Derudover syntes jeg egentlig Gaardes svar er både fornuftigt og diplomatisk. Det kræver selvfølgelig en opfølgning når man har undersøgt hvad begrundelsen så er for den overraskende lave rangering, jf. " Vi tager et møde med DBU og de ansvarlige folk hurtigst muligt for at få en forståelse af den rangering, der er lavet".
Det er jeg sådan set enig i, men vi skal huske på at klubberne jo allerede inden offentliggørelsen har fået en uddybende version af indrangeringen, så det burde være en smal sag at gennemskue hvor man mener at DBU evt. har taget fejl. Det har flere andre klubber gjort for længst, så jeg forstår ikke hvordan Gaarde kan være så forundret over fremgangsmåden.

Det havde også klædt Gaarde og AaB hvis man lyttede til auditørernes observationer og sagde at man ville arbejde konstruktivt med kritikpunkterne. Desværre fremstår Gaarde nu som en presset mand, der ikke kan overleve den ydmygelse som 12. pladsen er. Hvis han har ladet stå til i så alvorlig grad er det vel ikke noget, bestyrelsen kan sidde overhørigt og derfor er han nødt til at skyde skylden på DBU. Det er lettere patetisk i min verden.
Buzz Killington skrev:
1. maj 2019, 14:00
edit: siden tråden står stille: det lyder da godt nok også som om DBU er enige lidt hen ad vejen i at det er komplet åndsvagt at det er klubpersonale der har en auditørrolle overfor konkurrerende klubber.
Enig i dine fremhævninger - men hvad er alternativet? Hvis det var DBU-folk, der var auditører skulle de nok blive kritiseret for det. Hvis det var eksterne konsulenter, skulle de i allerhøjeste grad også nok blive kritiseret for det.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. maj 2019, 00:30

Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
At høre folk negligere den rangliste er pinligt.
Fastholder du det synspunkt? Også efter at den ansvarlige i DBU selv udtrykker sin forundring over AaB’s placering?
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
Faktum er at det er fuldstændig ødelæggende for vores strategi, hvis vi mister vores A-licens.

At man nu har lagt hele strategien an på at være talentklub, og så rangerer så dårligt er jo decideret grinagtigt.

Det betyder jo altså også, at mange ansættelser til trods så halter talentudvikling og organisation omkring den tydeligvis enormt.

Det her er AaB tvunget til at respondere på. Om ikke andet så for at give en forklaring på, at man baserer klubbens fremtid på et område, hvor man åbenbart er relativt middelmådige, for nu at sige det pænt.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Patmand » 2. maj 2019, 08:00

sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 00:30
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
At høre folk negligere den rangliste er pinligt.
Fastholder du det synspunkt? Også efter at den ansvarlige i DBU selv udtrykker sin forundring over AaB’s placering?
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
Faktum er at det er fuldstændig ødelæggende for vores strategi, hvis vi mister vores A-licens.

At man nu har lagt hele strategien an på at være talentklub, og så rangerer så dårligt er jo decideret grinagtigt.

Det betyder jo altså også, at mange ansættelser til trods så halter talentudvikling og organisation omkring den tydeligvis enormt.

Det her er AaB tvunget til at respondere på. Om ikke andet så for at give en forklaring på, at man baserer klubbens fremtid på et område, hvor man åbenbart er relativt middelmådige, for nu at sige det pænt.
Hvor udtrykker den ansvarlige i DBU sin forundring over AaB's placering?
Den udtalelse har jeg ikke set.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 2. maj 2019, 08:29

Patmand skrev:
2. maj 2019, 08:00
sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 00:30
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
At høre folk negligere den rangliste er pinligt.
Fastholder du det synspunkt? Også efter at den ansvarlige i DBU selv udtrykker sin forundring over AaB’s placering?
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
Faktum er at det er fuldstændig ødelæggende for vores strategi, hvis vi mister vores A-licens.

At man nu har lagt hele strategien an på at være talentklub, og så rangerer så dårligt er jo decideret grinagtigt.

Det betyder jo altså også, at mange ansættelser til trods så halter talentudvikling og organisation omkring den tydeligvis enormt.

Det her er AaB tvunget til at respondere på. Om ikke andet så for at give en forklaring på, at man baserer klubbens fremtid på et område, hvor man åbenbart er relativt middelmådige, for nu at sige det pænt.
Hvor udtrykker den ansvarlige i DBU sin forundring over AaB's placering?
Den udtalelse har jeg ikke set.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-und ... 024dc7d693

Her står der i hvert fald at DBU ikke afviser at der kan være fejl (har ikke adgang til hele artiklen)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Patmand » 2. maj 2019, 09:00

Pastorius skrev:
2. maj 2019, 08:29
Patmand skrev:
2. maj 2019, 08:00
sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 00:30
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
At høre folk negligere den rangliste er pinligt.
Fastholder du det synspunkt? Også efter at den ansvarlige i DBU selv udtrykker sin forundring over AaB’s placering?
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
Faktum er at det er fuldstændig ødelæggende for vores strategi, hvis vi mister vores A-licens.

At man nu har lagt hele strategien an på at være talentklub, og så rangerer så dårligt er jo decideret grinagtigt.

Det betyder jo altså også, at mange ansættelser til trods så halter talentudvikling og organisation omkring den tydeligvis enormt.

Det her er AaB tvunget til at respondere på. Om ikke andet så for at give en forklaring på, at man baserer klubbens fremtid på et område, hvor man åbenbart er relativt middelmådige, for nu at sige det pænt.
Hvor udtrykker den ansvarlige i DBU sin forundring over AaB's placering?
Den udtalelse har jeg ikke set.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-und ... 024dc7d693

Her står der i hvert fald at DBU ikke afviser at der kan være fejl (har ikke adgang til hele artiklen)
Udemærket men jeg tror ikke det er denne artikel som er sulakvelidze's kilde - men det bliver vi snart klogere på.

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 2. maj 2019, 12:36

Hvis man læser artiklen, så er der tale om at DBU-repræsentanten siger at han ikke kan afvise at der er sket fejl. Men at det i så fald har noget med mangelfuld udfyldelse af dokumentation at gøre. Klubberne har selv spillet en hovedrolle i udviklingen af det, og derfor også i bestemmelsen af hvad der skal dokumenteres.
Hvis det er tilfældet, så er det jo heller ikke specielt dygtigt af AaB.

DBU-Teddy undrer sig over, at AaB ligger lavt på produktivitet når de får mange spillere igennem til nationalt niveau... han udtaler sig vel ikke om at det undrer ham at AaB generelt ligger lavt.
Hos DBU har Teddy Pedersen ikke noget endegyldigt svar på, hvorfor AaB er placeret så lavt på det pågældende parameter, men han kan godt forstå, at de undrer sig i Aalborg.

- Jeg kan ikke vide det, men en forklaring kan være, at vi mangler nogle informationer fra AaB, men det er vi nødt til at dykke ned i, for den placering undrer jo også mig. Det er ikke sådan, at jeg vil stå og sige, at vi bare har lavet et ufejlbarligt system, men vi er også afhængige af, hvad klubberne melder ind til os, siger Teddy Pedersen.
Det ændrer stadig ikke på, at der er en lang række parametre hvor AaB halter massivt efter, hvis deres overordnede strategi skal tages seriøst - f.eks. på dokumentationsdelen, og på uddannelsesdelen.

Det jeg refererede til som pinligt, er at folk affejer kritikken fordi vi kan skabe en masse middelmådige fodboldspillere.
Talentudvikling er mere end at kunne sige man fører en liste over spilletid til egenudviklede spillere, sammen med to bundklubber fra Slovakiet og Tjekkiet...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 2. maj 2019, 12:48

Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. maj 2019, 16:42

Patmand skrev:
2. maj 2019, 09:00
Pastorius skrev:
2. maj 2019, 08:29
Patmand skrev:
2. maj 2019, 08:00
sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 00:30
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
At høre folk negligere den rangliste er pinligt.
Fastholder du det synspunkt? Også efter at den ansvarlige i DBU selv udtrykker sin forundring over AaB’s placering?
Gamen skrev:
30. apr 2019, 09:49
Faktum er at det er fuldstændig ødelæggende for vores strategi, hvis vi mister vores A-licens.

At man nu har lagt hele strategien an på at være talentklub, og så rangerer så dårligt er jo decideret grinagtigt.

Det betyder jo altså også, at mange ansættelser til trods så halter talentudvikling og organisation omkring den tydeligvis enormt.

Det her er AaB tvunget til at respondere på. Om ikke andet så for at give en forklaring på, at man baserer klubbens fremtid på et område, hvor man åbenbart er relativt middelmådige, for nu at sige det pænt.
Hvor udtrykker den ansvarlige i DBU sin forundring over AaB's placering?
Den udtalelse har jeg ikke set.
https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-und ... 024dc7d693

Her står der i hvert fald at DBU ikke afviser at der kan være fejl (har ikke adgang til hele artiklen)
Udemærket men jeg tror ikke det er denne artikel som er sulakvelidze's kilde - men det bliver vi snart klogere på.
Jo, det er den artikel. DBU-manden siger direkte, at han også undrer sig over AaB's placering. Lige som man med brug af almindelig sund fornuft også ville gøre det. At AaB skulle være nummer 13 i DK til talentudvikling er meningsløst - det er jeg ret sikker på, at alle klubber i Top 30 vil erklære sig enig i. Derfor ville jeg gerne vide, om du stadig betragter det som pinligt at så tvivl om validiteten af ranglisten.

Og det gør du så, hvilket jeg til gengæld finder pinligt, fordi det fortæller mig, at du er forudindtaget i din modstand mod Allan Gaarde og derfor bare leder efter skyts imod ham. Der er rigeligt af det, og denne rangliste kunne i princippet også være det. Der er bare nogle ret væsentlige parametre, der peger imod, hvilket gør det ret afslørende at fare ud med påstande om pinlighed mod dem, der i tråden her forholder sig tvivlende over for ranglistens resultat - lige som DBU også selv gør.

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 2. maj 2019, 18:14

sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 16:42
Jo, det er den artikel. DBU-manden siger direkte, at han også undrer sig over AaB's placering. Lige som man med brug af almindelig sund fornuft også ville gøre det. At AaB skulle være nummer 13 i DK til talentudvikling er meningsløst - det er jeg ret sikker på, at alle klubber i Top 30 vil erklære sig enig i. Derfor ville jeg gerne vide, om du stadig betragter det som pinligt at så tvivl om validiteten af ranglisten.

Og det gør du så, hvilket jeg til gengæld finder pinligt, fordi det fortæller mig, at du er forudindtaget i din modstand mod Allan Gaarde og derfor bare leder efter skyts imod ham. Der er rigeligt af det, og denne rangliste kunne i princippet også være det. Der er bare nogle ret væsentlige parametre, der peger imod, hvilket gør det ret afslørende at fare ud med påstande om pinlighed mod dem, der i tråden her forholder sig tvivlende over for ranglistens resultat - lige som DBU også selv gør.
Nej, han gør ej. Han kommenterer umiddelbart på, at AaB ligger meget lavt på parametret produktivitet, hvilket er en af Gaardes mest konkrete anker. Jeg har endda citeret ovenfor.

Jeg synes det er pinligt, at man farer ud og hagler ranglisten ned, bl.a. ved at forklare det med CIES-undersøgelsen og at vi har masser af førsteholdsspillere. Det er jo fint, men hvor mange af dem sælger vi til udlandet? Hvor mange af dem bliver mere end halv-middelmådige superliga-spillere? Samtidig så er de eneste der påstår at AaB er fremragende talentudviklere AaB selv. Man har endda baseret en hel strategi på det.

Gaarde er jo selv inde på, at de f.eks. på uddannelsesdelen og dokumentationsdelen halter efter. Så forsvarer han det med, at AaB hellere vil have ansatte der er gode til mennesker, men det er noget værre FCM-bavl. Selvfølgelig betyder det også noget, at vores trænere er fagligt kvalificerede, og kontinuerligt uddannes!

Uanset om AaB så har været ringe til at udfylde dokumentationen eller ej, så står det altså tilbage at man baserer hele sin fremtidige strategi på et ret tyndt grundlag.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Fromthecradle » 2. maj 2019, 18:49

Gamen skrev:
2. maj 2019, 18:14
sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 16:42
Jo, det er den artikel. DBU-manden siger direkte, at han også undrer sig over AaB's placering. Lige som man med brug af almindelig sund fornuft også ville gøre det. At AaB skulle være nummer 13 i DK til talentudvikling er meningsløst - det er jeg ret sikker på, at alle klubber i Top 30 vil erklære sig enig i. Derfor ville jeg gerne vide, om du stadig betragter det som pinligt at så tvivl om validiteten af ranglisten.

Og det gør du så, hvilket jeg til gengæld finder pinligt, fordi det fortæller mig, at du er forudindtaget i din modstand mod Allan Gaarde og derfor bare leder efter skyts imod ham. Der er rigeligt af det, og denne rangliste kunne i princippet også være det. Der er bare nogle ret væsentlige parametre, der peger imod, hvilket gør det ret afslørende at fare ud med påstande om pinlighed mod dem, der i tråden her forholder sig tvivlende over for ranglistens resultat - lige som DBU også selv gør.
Nej, han gør ej. Han kommenterer umiddelbart på, at AaB ligger meget lavt på parametret produktivitet, hvilket er en af Gaardes mest konkrete anker. Jeg har endda citeret ovenfor.

Jeg synes det er pinligt, at man farer ud og hagler ranglisten ned, bl.a. ved at forklare det med CIES-undersøgelsen og at vi har masser af førsteholdsspillere. Det er jo fint, men hvor mange af dem sælger vi til udlandet? Hvor mange af dem bliver mere end halv-middelmådige superliga-spillere? Samtidig så er de eneste der påstår at AaB er fremragende talentudviklere AaB selv. Man har endda baseret en hel strategi på det.

Gaarde er jo selv inde på, at de f.eks. på uddannelsesdelen og dokumentationsdelen halter efter. Så forsvarer han det med, at AaB hellere vil have ansatte der er gode til mennesker, men det er noget værre FCM-bavl. Selvfølgelig betyder det også noget, at vores trænere er fagligt kvalificerede, og kontinuerligt uddannes!

Uanset om AaB så har været ringe til at udfylde dokumentationen eller ej, så står det altså tilbage at man baserer hele sin fremtidige strategi på et ret tyndt grundlag.
Teddy Pedersen, DBU: "Det er et helt nyt system, og det kan godt tankes, at vi mangler nogle informationer fra AaB, eller at der er andre ting, der kan justere på forholdene". Så DBU manden kommenterer på andet end produktiviteten.

Derefter kommenterer han på produktiviteten: "... for den placering undrer jo også mig".
I øvrigt er produktiviteten målt på: "hvor mange spillere en given klub udvikler til internationalt topniveau eller til nationalt højeste, næsthøjeste eller tredje højeste senioniveau". Det er et faktum at AaB er godt med mht nationalt højeste niveau (=superligaen). Iflg Gaarde burde AaB ligge nr 1 eller 2 her - og ikke nr 11 - og derfor skal det undersøges.

Før systemet er kalibreret er det hysterisk at drage alle mulige konklusioner.
You pay for this?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hovedet » 2. maj 2019, 19:58

Der findes én liste, der betyder noget, og som udgør en sikker markør for værdien af AaBs strategi og udførelsen af samme: Det er stillingen i Superligaen. Der findes ligeledes en sikker markør for klubbens tag i det nordjyske publikum: Det er tilskuertallet.

Begge dele befinder sig på et all time low, og mere subjektivt vil jeg tilføje, at det efterhånden er længe siden, at en artikel om AaB har trukket mere end 10 kommentarer på bold.dk, og at det ligeledes er længe siden, at nogle landsdækkende medier har beskæftiget sig synderligt med AaB. Og hvilke andre end måske lige ham direktøren i Athletic Bilbao skulle være misundelige på AaB og deres 3. plads på CIES-listen, 8. plads i Superligaen og 12. plads på DBUs liste over talentudvikling?

Men godt så; vi ligger nr. 3 på CIES-listen, som ingen andre end Allan Gaarde tilsyneladende beskæftiger sig med. Jeg har endnu til gode at se en overskrift noget sted, der med flammeskrift proklamerer, at "AaB ligger nr. 3 på CIES-listen". Den siger netop intet om kvaliteten af egenudviklede spillere, og det er jo ingen præstation i sig selv at stille op med spillere af egen avl; det gør Nibe og Brønderslev også. Og den afslører ej heller, at AaB har brugt en formue på at hente tidligere egenudviklede profiler hjem, der ikke er slået til andre steder. Det afspejler altså heller ikke ligefrem højdepunktet af alverdens talentudvikling.

Jeg er selvfølgelig med på, at en sportsdirektør lægger lidt til og trækker lidt fra og glatter lidt ud, men jeg synes efterhånden, at Allan Gaardes kommunikation giver mindelser om Per Søndergaard og koncernens og synergiernes sidste tid. Det er blevet latterligt, fjollet og utroværdigt - og det er nærmest et større problem, end at strategien har slået fejl. For pokker, det sker jo, og jeg indrømmer blankt, at balancen mellem sportslig investering og økonomisk ansvarlighed er en kunstart forbeholdt de meget få (FCK). Men lad nu være med det her tredjerangsspin og leflen for en eller anden postuleret nordjysk identitet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 2. maj 2019, 20:19

Hovedet skrev:
2. maj 2019, 19:58
Der findes én liste, der betyder noget, og som udgør en sikker markør for værdien af AaBs strategi og udførelsen af samme: Det er stillingen i Superligaen. Der findes ligeledes en sikker markør for klubbens tag i det nordjyske publikum: Det er tilskuertallet.

Begge dele befinder sig på et all time low, og mere subjektivt vil jeg tilføje, at det efterhånden er længe siden, at en artikel om AaB har trukket mere end 10 kommentarer på bold.dk, og at det ligeledes er længe siden, at nogle landsdækkende medier har beskæftiget sig synderligt med AaB. Og hvilke andre end måske lige ham direktøren i Athletic Bilbao skulle være misundelige på AaB og deres 3. plads på CIES-listen, 8. plads i Superligaen og 12. plads på DBUs liste over talentudvikling?

Men godt så; vi ligger nr. 3 på CIES-listen, som ingen andre end Allan Gaarde tilsyneladende beskæftiger sig med. Jeg har endnu til gode at se en overskrift noget sted, der med flammeskrift proklamerer, at "AaB ligger nr. 3 på CIES-listen". Den siger netop intet om kvaliteten af egenudviklede spillere, og det er jo ingen præstation i sig selv at stille op med spillere af egen avl; det gør Nibe og Brønderslev også. Og den afslører ej heller, at AaB har brugt en formue på at hente tidligere egenudviklede profiler hjem, der ikke er slået til andre steder. Det afspejler altså heller ikke ligefrem højdepunktet af alverdens talentudvikling.

Jeg er selvfølgelig med på, at en sportsdirektør lægger lidt til og trækker lidt fra og glatter lidt ud, men jeg synes efterhånden, at Allan Gaardes kommunikation giver mindelser om Per Søndergaard og koncernens og synergiernes sidste tid. Det er blevet latterligt, fjollet og utroværdigt - og det er nærmest et større problem, end at strategien har slået fejl. For pokker, det sker jo, og jeg indrømmer blankt, at balancen mellem sportslig investering og økonomisk ansvarlighed er en kunstart forbeholdt de meget få (FCK). Men lad nu være med det her tredjerangsspin og leflen for en eller anden postuleret nordjysk identitet.
Jeg har markeret det med fed den del af dit indlæg der retter sig til den konkrete samtale.

Vi er en af de klubber i landet der udvikler flest spillere på superliganiveau. Det er muligt det ikke er tilstrækkeligt til at give os en topplacering, men det burde være tilstrækkeligt, efter DBU's egne krav, at give os en placering i nærheden af toppen i forhold til produktion alene. Det gør det så tilsyneladende ikke. Det er underligt. Og det stiller spørgsmålstegn ved vores placering på den liste i det hele taget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2019, 20:44

Buzz Killington skrev:
2. maj 2019, 20:19
Hovedet skrev:
2. maj 2019, 19:58
Der findes én liste, der betyder noget, og som udgør en sikker markør for værdien af AaBs strategi og udførelsen af samme: Det er stillingen i Superligaen. Der findes ligeledes en sikker markør for klubbens tag i det nordjyske publikum: Det er tilskuertallet.

Begge dele befinder sig på et all time low, og mere subjektivt vil jeg tilføje, at det efterhånden er længe siden, at en artikel om AaB har trukket mere end 10 kommentarer på bold.dk, og at det ligeledes er længe siden, at nogle landsdækkende medier har beskæftiget sig synderligt med AaB. Og hvilke andre end måske lige ham direktøren i Athletic Bilbao skulle være misundelige på AaB og deres 3. plads på CIES-listen, 8. plads i Superligaen og 12. plads på DBUs liste over talentudvikling?

Men godt så; vi ligger nr. 3 på CIES-listen, som ingen andre end Allan Gaarde tilsyneladende beskæftiger sig med. Jeg har endnu til gode at se en overskrift noget sted, der med flammeskrift proklamerer, at "AaB ligger nr. 3 på CIES-listen". Den siger netop intet om kvaliteten af egenudviklede spillere, og det er jo ingen præstation i sig selv at stille op med spillere af egen avl; det gør Nibe og Brønderslev også. Og den afslører ej heller, at AaB har brugt en formue på at hente tidligere egenudviklede profiler hjem, der ikke er slået til andre steder. Det afspejler altså heller ikke ligefrem højdepunktet af alverdens talentudvikling.

Jeg er selvfølgelig med på, at en sportsdirektør lægger lidt til og trækker lidt fra og glatter lidt ud, men jeg synes efterhånden, at Allan Gaardes kommunikation giver mindelser om Per Søndergaard og koncernens og synergiernes sidste tid. Det er blevet latterligt, fjollet og utroværdigt - og det er nærmest et større problem, end at strategien har slået fejl. For pokker, det sker jo, og jeg indrømmer blankt, at balancen mellem sportslig investering og økonomisk ansvarlighed er en kunstart forbeholdt de meget få (FCK). Men lad nu være med det her tredjerangsspin og leflen for en eller anden postuleret nordjysk identitet.
Jeg har markeret det med fed den del af dit indlæg der retter sig til den konkrete samtale.

Vi er en af de klubber i landet der udvikler flest spillere på superliganiveau. Det er muligt det ikke er tilstrækkeligt til at give os en topplacering, men det burde være tilstrækkeligt, efter DBU's egne krav, at give os en placering i nærheden af toppen i forhold til produktion alene. Det gør det så tilsyneladende ikke. Det er underligt. Og det stiller spørgsmålstegn ved vores placering på den liste i det hele taget.
Men når de ikke er gode nok til klubbens egen målsætning eller omverdenens forventninger kan det da være det samme. Der er jo ingen der anfægter, at AaB skal bruge spillere af egen avl herinde. Men at klynge sig så benhårdt udelukkende til CIES er simpelthen latterligt og fordummende. Vi er blevet tyndt øl i Superligaen og har været det i flere år efterhånden med den her strategi og vi har et hold der sagtens kunne fejle i en nedrykningsplayoff. Hvis vi for hver Lucas Andersen skal have 10 x Blåbjerg/Magnus C så er det her ikke vejen at gå.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar