Sæson 19/20

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Sæson 19/20

Indlæg af raekkeettre » 4. jun 2019, 13:01

Jeg synes ikke at kunne finde en tråd med vores kommende Sæson. Så nu starter jeg den bare her :)

Jeg har på fornemmelsen at det her kan blive enden fulg eller fisk! Enden ender vi i top 4 eller så slutter vi i bund 4. Hvorfor - jow fordi vi har haft nogle KÆMPE kulturbærer der har sagt farvel, og det giver et tomrum, som nogle skal fylde ud. Hvis nogle af spillerne nu kigger indad og stepper op, så tror jeg godt vi kan se nogle spillere rykke sig vildt meget - jeg tror fx sådan en som Kusk kan komme lidt mere i spil, jeg tror Abildgaard, MC og Lucas stepper gevaldigt op - og så kan det faktisk godt blive rigtig sjovt!

MEN

Faren er fandme også at ingen tager imod invitationen, og derved dukker ingen mentalt op, og derved bliver vi bare ikke klar til denne her SINDSYG vigtige sæson. Og så tror jeg sgu vi rykker ned! Alt afhænger selvfølgelig af hvad vi henter ind, men jeg tror ikke - lige meget hvad, at dem vi henter ind vil ændre så meget på vores hold, at det vil opveje den situation det vil skabe, hvis AaB spillerne kigger ned i gulvet når sæsonen starter op.

Så jeg tror enden top 4 eller bund 4 - det her bliver ikke en midtersæson igen, selvom man måske kan håbe det, med de odds.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Sæson 19/20

Indlæg af FIDEL » 4. jun 2019, 13:56

raekkeettre skrev:
4. jun 2019, 13:01
Jeg synes ikke at kunne finde en tråd med vores kommende Sæson. Så nu starter jeg den bare her :)

Jeg har på fornemmelsen at det her kan blive enden fulg eller fisk! Enden ender vi i top 4 eller så slutter vi i bund 4. Hvorfor - jow fordi vi har haft nogle KÆMPE kulturbærer der har sagt farvel, og det giver et tomrum, som nogle skal fylde ud. Hvis nogle af spillerne nu kigger indad og stepper op, så tror jeg godt vi kan se nogle spillere rykke sig vildt meget - jeg tror fx sådan en som Kusk kan komme lidt mere i spil, jeg tror Abildgaard, MC og Lucas stepper gevaldigt op - og så kan det faktisk godt blive rigtig sjovt!

MEN

Faren er fandme også at ingen tager imod invitationen, og derved dukker ingen mentalt op, og derved bliver vi bare ikke klar til denne her SINDSYG vigtige sæson. Og så tror jeg sgu vi rykker ned! Alt afhænger selvfølgelig af hvad vi henter ind, men jeg tror ikke - lige meget hvad, at dem vi henter ind vil ændre så meget på vores hold, at det vil opveje den situation det vil skabe, hvis AaB spillerne kigger ned i gulvet når sæsonen starter op.

Så jeg tror enden top 4 eller bund 4 - det her bliver ikke en midtersæson igen, selvom man måske kan håbe det, med de odds.
Det afhænger delvist af hvordan Gaarde håndterer transfervinduet, men jeg spår Nordkraften-projektet større succes end den latterlige possesion-strategi, der blev orkestreret af Wieghorst himself, og skræmte et hav af tilskuere væk fra Aalborg stadion.

Som jeg ser det, bør AaBs 1. prioritet i den nye sæson, være at blive markant bedre på hjemmebane, og forsøge at skabe et fort og dermed få flere tilskuere på lægterne. Men hvordan skal de gøre det? Jo.. der bør blive spillet aggressivt med et højt pres og både Weert og Kaufmann ind i boksen og tage slagsmålene. Det passer også fint med, at Friis ønsker sig spillere med kapacitet til at fighte, løbe og råbe holdet op i modgang. Dvs. holdets udtryk skal have et kæmpe nøk opad. Presspillet bliver Friis nye talisman i den nye sæson.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jun 2019, 19:16

Opstarten er offentliggjort. Bla træningskamp mod Ajax. Det kan måske tilfredsstille nogle herinde der år efter år sukker efter andre træningsmodstandere...
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Gamen » 4. jun 2019, 19:22

Også på tide. Vi spillede fremragende i kampen mod Ajax der endte 2-2 for 5 år siden, og selvom vi ikke var specielt mange aalborggensere dernede, så fik vi valuta for pengene. Flot, flydende pasningsspil.

Var en fornøjelse at se kampen - Van der Sar, Overmars, Bergkamp og en række andre Ajax-legender havde indfundet sig på stadion.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Spanky » 5. jun 2019, 12:24

Så er programmet for den nye sæson på plads.

http://www.superliga.dk/artikel/kamppro ... runde-1-26

Vi starter ude mod Lyngby.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Sæson 19/20

Indlæg af MrBangDK » 5. jun 2019, 12:42

Spanky skrev:
5. jun 2019, 12:24
Så er programmet for den nye sæson på plads.

http://www.superliga.dk/artikel/kamppro ... runde-1-26

Vi starter ude mod Lyngby.
Sååååå træt af de der sommerferiekampe, når det nu endelig er i baghaven. :D
Ska' vi hak'?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jun 2019, 14:14

Så møder vi igen gjæf i sidste spillerunde.
Er det nu tre ud af de fire sæsoner med den nye struktur at vi møder århusianerne i sidste spillerunde?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jun 2019, 14:22

Der er alle muligheder for en rigtig god start på den nye sæson, de første tre kampe er:

Lyngby BK - AaB
AaB - Sønderjyske
AaB - Silkeborg IF

Det skal resultere i maksimum point

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Sæson 19/20

Indlæg af 9000AA » 5. jun 2019, 14:54

Jeg var sikker på at det var fra den her sæson at det latterlige gruppespil blev afskaffet. Men åbenbart først fra næste sæson. Men så har vi da i det mindste en chance for at overleve selvom vi ender i nedryknings playoff.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Sæson 19/20

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2019, 15:04

Aalborg frederikshavner skrev:
5. jun 2019, 14:22
Der er alle muligheder for en rigtig god start på den nye sæson, de første tre kampe er:

Lyngby BK - AaB
AaB - Sønderjyske
AaB - Silkeborg IF

Det skal resultere i maksimum point

Ellers må det resultere i fyring af en eller anden.
- FlæskeFrank

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Gamling » 5. jun 2019, 17:54

FlæskeFrank skrev:
5. jun 2019, 15:04
Aalborg frederikshavner skrev:
5. jun 2019, 14:22
Der er alle muligheder for en rigtig god start på den nye sæson, de første tre kampe er:

Lyngby BK - AaB
AaB - Sønderjyske
AaB - Silkeborg IF

Det skal resultere i maksimum point

Ellers må det resultere i fyring af en eller anden.
Ja hvis de ikke vinder dem, Så må oplevelseschefen ud af røret !!!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Ham der Emil » 5. jun 2019, 20:24

Aalborg frederikshavner skrev:
5. jun 2019, 14:22
Der er alle muligheder for en rigtig god start på den nye sæson, de første tre kampe er:

Lyngby BK - AaB
AaB - Sønderjyske
AaB - Silkeborg IF

Det skal resultere i maksimum point
5-6 point må ihvertfald være et krav. SE har oprustet, så lad os se hvor vi har dem, når sæsonen starter.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Kenneth K » 6. jun 2019, 12:35

Umiddelbart ligner det et program, der kaster 76 til 78 point af sig.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Sanchez94 » 6. jun 2019, 12:45

Kenneth K skrev:
6. jun 2019, 12:35
Umiddelbart ligner det et program, der kaster 76 til 78 point af sig.
Enig, kan kun se os smide 2 point i Herning, hvor vi notorisk har det svært.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Sæson 19/20

Indlæg af raekkeettre » 12. jun 2019, 16:32

Fedt at høre Dan Hammer i den nyeste Mediano rose AaB for deres strategi og deres Nordjyske Bilbaro tilgang. Den har været under kritik her inde med de normale 4-5 mest højtråbende. Så det er skønt at høre nogle kompetente personer snakker godt om AaBs muligheder og den strategiske tilgang de har, og derved giver han AaB større muligheder for succes i fremtiden, foran GF, OB, Randers, Esbjerg....Jeg er nok lidt overrasket over den positivitet, men måske er man for tæt på alle træerne til at se skoven :)

PS. Nu er Dan Hammer jo ikke en orakel inden for Fodbold verden men aligevel en person med en vis pondus og succes. Men ja, jeg håber så vildt han har ret :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Buzz Killington » 12. jun 2019, 18:04

raekkeettre skrev:
12. jun 2019, 16:32
Fedt at høre Dan Hammer i den nyeste Mediano rose AaB for deres strategi og deres Nordjyske Bilbaro tilgang. Den har været under kritik her inde med de normale 4-5 mest højtråbende. Så det er skønt at høre nogle kompetente personer snakker godt om AaBs muligheder og den strategiske tilgang de har, og derved giver han AaB større muligheder for succes i fremtiden, foran GF, OB, Randers, Esbjerg....Jeg er nok lidt overrasket over den positivitet, men måske er man for tæt på alle træerne til at se skoven :)

PS. Nu er Dan Hammer jo ikke en orakel inden for Fodbold verden men aligevel en person med en vis pondus og succes. Men ja, jeg håber så vildt han har ret :)
Det er lidt åndssvagt at den der med nordjyske drenge er blevet sådan en joke herinde, for jeg er sikker på at Dan Hammer har ret i at den slags vitterligt er noget taler til vores regionale stolthed. Men fordi resultaterne svigter så har man så valgt at se sig sur på den idé.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Yankee » 12. jun 2019, 20:08

Buzz Killington skrev:
12. jun 2019, 18:04


Det er lidt åndssvagt at den der med nordjyske drenge er blevet sådan en joke herinde, for jeg er sikker på at Dan Hammer har ret i at den slags vitterligt er noget taler til vores regionale stolthed. Men fordi resultaterne svigter så har man så valgt at se sig sur på den idé.
Arh, det er sgu for letkøbt. Jeg synes kritikken af "Nordkraften" herinde har været ret saglig og påpeget en række konkrete kritikpunkter. Det er ikke noget med at "se sig sur på" eller fordi resultaterne har svigtet de sidste fem år.

Personligt tror jeg ikke man kan bygge en dansk topklub på den basis og det AaB, jeg har fulgt og holdt med, har sgu altid aspireret efter at blive et tophold. Jeg tror hverken fans eller sponsorer bliver tiltrukket af den strategi og fremgangsmåde, og det tyder det jo også på i øjeblikket.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Buzz Killington » 12. jun 2019, 20:20

Yankee skrev:
12. jun 2019, 20:08
Buzz Killington skrev:
12. jun 2019, 18:04


Det er lidt åndssvagt at den der med nordjyske drenge er blevet sådan en joke herinde, for jeg er sikker på at Dan Hammer har ret i at den slags vitterligt er noget taler til vores regionale stolthed. Men fordi resultaterne svigter så har man så valgt at se sig sur på den idé.
Arh, det er sgu for letkøbt. Jeg synes kritikken af "Nordkraften" herinde har været ret saglig og påpeget en række konkrete kritikpunkter.

Personligt tror jeg ikke man kan bygge en dansk topklub på den basis og det AaB, jeg har fulgt og holdt med, har sgu altid aspireret efter at blive et tophold. Jeg tror hverken fans eller sponsorer bliver tiltrukket af den strategi og fremgangsmåde, og det tyder det jo også på i øjeblikket.
Nu var det ikke nordkraften strategien som sådan jeg havde i tankerne. Men, at det at isoleret set have et hold bestående af mange regionale er noget der appelerer til lokalbefolkningen, og noget der kan skabe opbakning omkring klubben, måske i højere grad end det ville være tilfældet for nogen som helst anden landsdel. Det var netop det Dan Hammer nævnte. Selvfølgelig kan det ikke stå alene. Og hvis det ikke kan tilvejebringe god fodbold og/eller tilfredsstillende resultater hjælper det ikke så meget at slå sig på på lokalpatriotisme. Det kan ikke bære hele læsset.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sæson 19/20

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2019, 20:21

Buzz Killington skrev:
12. jun 2019, 18:04
raekkeettre skrev:
12. jun 2019, 16:32
Fedt at høre Dan Hammer i den nyeste Mediano rose AaB for deres strategi og deres Nordjyske Bilbaro tilgang. Den har været under kritik her inde med de normale 4-5 mest højtråbende. Så det er skønt at høre nogle kompetente personer snakker godt om AaBs muligheder og den strategiske tilgang de har, og derved giver han AaB større muligheder for succes i fremtiden, foran GF, OB, Randers, Esbjerg....Jeg er nok lidt overrasket over den positivitet, men måske er man for tæt på alle træerne til at se skoven :)

PS. Nu er Dan Hammer jo ikke en orakel inden for Fodbold verden men aligevel en person med en vis pondus og succes. Men ja, jeg håber så vildt han har ret :)
Det er lidt åndssvagt at den der med nordjyske drenge er blevet sådan en joke herinde, for jeg er sikker på at Dan Hammer har ret i at den slags vitterligt er noget taler til vores regionale stolthed. Men fordi resultaterne svigter så har man så valgt at se sig sur på den idé.
Resultater er essentielle i enhver proces der skal blive en succes. En halv sæson mere, uden fornuftige resultater, uanset hvad der sker eller ikke sker i transfervinduet vil være virkelig kritiske, og sætte strategi og planer under et endnu voldsommere pres end der er nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Sæson 19/20

Indlæg af raekkeettre » 12. jun 2019, 20:34

Yankee skrev:
12. jun 2019, 20:08
Buzz Killington skrev:
12. jun 2019, 18:04


Det er lidt åndssvagt at den der med nordjyske drenge er blevet sådan en joke herinde, for jeg er sikker på at Dan Hammer har ret i at den slags vitterligt er noget taler til vores regionale stolthed. Men fordi resultaterne svigter så har man så valgt at se sig sur på den idé.
Arh, det er sgu for letkøbt. Jeg synes kritikken af "Nordkraften" herinde har været ret saglig og påpeget en række konkrete kritikpunkter. Det er ikke noget med at "se sig sur på" eller fordi resultaterne har svigtet de sidste fem år.

Personligt tror jeg ikke man kan bygge en dansk topklub på den basis og det AaB, jeg har fulgt og holdt med, har sgu altid aspireret efter at blive et tophold. Jeg tror hverken fans eller sponsorer bliver tiltrukket af den strategi og fremgangsmåde, og det tyder det jo også på i øjeblikket.
Ja der er du jo så uenig med en meget anerkendt fodbold strateg. Lad os se hvem der får ret. Jeg håber ikke du gør, da vi jo så er på vej mod afgrunden.

Besvar