AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 1. jul 2019, 10:18

Kokkefar skrev:
30. jun 2019, 11:21
Nej, bare nej. Han var en fin spiller der ikke havde en eneste at spille sammen med på vores knoldesparkerhold. Han havde brillieret på samme hold som Lucas. Desuden solgte vi ham for 5x købsprisen.
Kan vi ikke lige holde os til sandheden?!

Flores blev ikke solgt for 22 mio. Og selv ved et salg til 22 angav NORDJYSKE at ville få under halvdelen ud af det.
Vi ved at Universitario skulle have 40 %. Det var grunden til at vi kun skulle betale 3,5, og ikke de 10-11 mio. som Universitario ville have for de fulde rettigheder til ham jf. Feyenoord-handlen der gik i vasken.
Ifølge peruvianske medier (https://elbocon.pe/futbol-peruano/desce ... mx-172523/) så endte de med at få 200.000 dollars ud af handlen, hvilket indikerer at Gaarde måske har fået forhandlet deres procentandel ned senere hen, eller at beløbet ganske enkelt har været lavt.

Med en topløn, så har Flores dog ganske givet kostet AaB mere end de har tjent på ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 1. jul 2019, 17:21

Gamen skrev:
1. jul 2019, 10:18
Kokkefar skrev:
30. jun 2019, 11:21
Nej, bare nej. Han var en fin spiller der ikke havde en eneste at spille sammen med på vores knoldesparkerhold. Han havde brillieret på samme hold som Lucas. Desuden solgte vi ham for 5x købsprisen.
Kan vi ikke lige holde os til sandheden?!

Flores blev ikke solgt for 22 mio. Og selv ved et salg til 22 angav NORDJYSKE at ville få under halvdelen ud af det.
Vi ved at Universitario skulle have 40 %. Det var grunden til at vi kun skulle betale 3,5, og ikke de 10-11 mio. som Universitario ville have for de fulde rettigheder til ham jf. Feyenoord-handlen der gik i vasken.
Ifølge peruvianske medier (https://elbocon.pe/futbol-peruano/desce ... mx-172523/) så endte de med at få 200.000 dollars ud af handlen, hvilket indikerer at Gaarde måske har fået forhandlet deres procentandel ned senere hen, eller at beløbet ganske enkelt har været lavt.

Med en topløn, så har Flores dog ganske givet kostet AaB mere end de har tjent på ham.
Med fare for at undgå endnu en lang debat med dig om transferpriser ;) så var Gaarde selv ude og kalde det en god case som man samlet set tjente penge på. Jeg hørte også omkring de 20 mio ved handlen hvor de 40% skulle gives til den gamle klub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 1. jul 2019, 17:29

Forza skrev:
1. jul 2019, 17:21
Med fare for at undgå endnu en lang debat med dig om transferpriser ;) så var Gaarde selv ude og kalde det en god case som man samlet set tjente penge på. Jeg hørte også omkring de 20 mio ved handlen hvor de 40% skulle gives til den gamle klub.
Men det passer så ingenlunde med det beløb Universitario har fået. Nordjyske mente at prisen lå omkring 2 mio. euro.
Hvorom alting er, med en status som en af klubbens allerbedst lønnede og en sikkert heftig sign-on, så er AaB kun lige kommet igennem den handel med skindet på næsen. Under alle omstændigheder fik vi i hvert fald ikke 5 gange så meget, som vi have købt ham for...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 1. jul 2019, 17:59

Gamen skrev:
1. jul 2019, 17:29
Forza skrev:
1. jul 2019, 17:21
Med fare for at undgå endnu en lang debat med dig om transferpriser ;) så var Gaarde selv ude og kalde det en god case som man samlet set tjente penge på. Jeg hørte også omkring de 20 mio ved handlen hvor de 40% skulle gives til den gamle klub.
Men det passer så ingenlunde med det beløb Universitario har fået. Nordjyske mente at prisen lå omkring 2 mio. euro.
Hvorom alting er, med en status som en af klubbens allerbedst lønnede og en sikkert heftig sign-on, så er AaB kun lige kommet igennem den handel med skindet på næsen. Under alle omstændigheder fik vi i hvert fald ikke 5 gange så meget, som vi have købt ham for...
Det er jeg enig i. Og vi skal endda være glade for at komme ud af den handel uden et underskud for det er vel de færreste købende klubber det havde hentet ham hvis de havde scoutet hans kampe i superligaen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Klaus » 4. jul 2019, 03:27

Så scorede Flores i semifinalen... Jeg håber i den grad, vi har en klausul ved videresalg... Og så kan man da godt blive lidt træt af, at vi ikke formåede at forløse hans åbenlyse talent. Det sagt så under man ham al mulig succes. Han virker som en god og sympatisk gut....

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mr. Larsen » 4. jul 2019, 10:44

Klaus skrev:
4. jul 2019, 03:27
Så scorede Flores i semifinalen... Jeg håber i den grad, vi har en klausul ved videresalg... Og så kan man da godt blive lidt træt af, at vi ikke formåede at forløse hans åbenlyse talent. Det sagt så under man ham al mulig succes. Han virker som en god og sympatisk gut....
Det var i høj grad hans egen skyld, og mangel på modenhed/tilpasningsevner til en ny kultur som gjorde han ikke kunne præsterer.

Men jo, man kan da håbe Gaarde har gjort forarbejdet og fået en god videresalgs klausul med i handlen, selvom jeg tvivler på det.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Since » 7. jul 2019, 09:48

Helenius solgt til gjæf :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 7. jul 2019, 09:56

Since skrev:
7. jul 2019, 09:48
Helenius solgt til gjæf :)
Så havde jeg det alligevel bedre med at se ham i jeres trøje :S
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. jul 2019, 10:14

Hanga skrev:
7. jul 2019, 09:56
Since skrev:
7. jul 2019, 09:48
Helenius solgt til gjæf :)
Så havde jeg det alligevel bedre med at se ham i jeres trøje :S
Kirkevold rygtes til Fyn, et angreb med Basim Kadrii, AK og Kirkevold ser ikke dårligt ud.

Helenius kommer også til at kæmpe hårdt for at få spilletid i Århus

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 7. jul 2019, 10:18

Hvorfor har Frederikshavneren skiftet navn?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 7. jul 2019, 10:41

Since skrev:
7. jul 2019, 09:48
Helenius solgt til gjæf :)
Mærkelig handel. Hvad skal de dog bruge ham til?

GF’s SoMe ansvarlige lærer også på den hårde måde, at man ikke skal annoncere en “er i klar til en ny spiller” besked på et indkøb til periferien.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlemmingG » 7. jul 2019, 11:21

Den transfer fatter jeg intet af. Er han ikke stadig knæskadet? Bortset fra hans gennembruds sæsoner hos os, har han vist sig meget middelmådig... hvis den transfer åbner op for at OB henter Kirkevold, så ser deres offensiv også rimelig potent ud

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Uldahl » 7. jul 2019, 11:26

Forza skrev:
7. jul 2019, 10:41
Since skrev:
7. jul 2019, 09:48
Helenius solgt til gjæf :)
Mærkelig handel. Hvad skal de dog bruge ham til?

GF’s SoMe ansvarlige lærer også på den hårde måde, at man ikke skal annoncere en “er i klar til en ny spiller” besked på et indkøb til periferien.
Ja dybt underlig handel, nu har 4 klubber prøvet på at få ham igang igen, uden det rigtig er lykkedes. Men måske David kan, jeg tvivler dog. Men ønsker ham det bedste og god vind i cirkus GF.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... nt/7704160

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 7. jul 2019, 13:37

Uldahl skrev:
7. jul 2019, 11:26
Ja dybt underlig handel, nu har 4 klubber prøvet på at få ham igang igen, uden det rigtig er lykkedes. Men måske David kan, jeg tvivler dog. Men ønsker ham det bedste og god vind i cirkus GF.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... nt/7704160
Ja, det er lidt en AGF classic at betale spillere ud fra hvad de har præsteret fremfor hvad de kommer til at præstere. PC siger det jo ordret - at man har købt Helenius pga. et flot scoringssnit i Superligaen. Det er ganske vist kun omkring et mål hver tredje kamp og de fleste af dem ligger før hans depression og skade, men det er jo hvad det er. Håbløs transfer.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Danni » 7. jul 2019, 14:02

Folk er godt nok hårde ved ham herinde. Jeg synes han har spillet mange gode kampe for os, Silkeborg og OB. Han spillede trods alt også i de fleste kampe sidste sæson for en klub, der fik flere point end os. Jeg kan ikke se, hvorfor det nødvendigvis skulle være en dårlig handel, han er en ganske udmærket superligaspiller. At det så, i hvert fald for mit vedkommende, er meget mere træls, at se en gammel AaB'er i AGF end i OB er hvad det er.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kokkefar » 14. jul 2019, 13:44

Lansing starter for Horsens i dag. Ved ikke, om det er fordi Delac er skadet.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rams » 15. jul 2019, 20:14

Ham Hamse Hussein, der sidder på Hobros bænk er det ikke en tidligere AaB U19-spiller?
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kokkefar » 15. jul 2019, 20:20

Rams skrev:
15. jul 2019, 20:14
Ham Hamse Hussein, der sidder på Hobros bænk er det ikke en tidligere AaB U19-spiller?
Jo.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kristian » 16. jul 2019, 17:05

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... eller-ikke

Kan sq godt lide det her interview med Pohl..

"Jeg løb ind i en alvorlig skade, den scout, der anbefalede mig til klubben, er død, og træneren, som vildt gerne ville have mig, er her ikke længere"

Gad vide om det var samme scout der synes Weert skulle den anden vej:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Funky » 11. aug 2019, 12:48

Lesniak og Schwartz er ved at brænde en fin kamp af for SIF ude mod FCN. Lesniak som bølgebryder, og kan godt finde ud af at skille sig at med bolden relativt kvikt og fremadrettet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar