Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 4. aug 2019, 20:57

Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Med en lækker 3 årig kontrakt som han modtog efter vi (dog tilsyneladende ikke Gaarde) havde set hans taktiske mangler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. aug 2019, 22:33

Kan tråden ikke bliver omdøbt til Gaarde/Friis raus tråden?
Wieghorst er ligesom ikke relevant længere

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Jakobsen » 5. aug 2019, 00:16

EINHILL skrev:Tænker at Gaarde og Trump skal slås om, hvem der er den mest inkompetente leder i verden...
Nu er du godt nok urimeligt hård ved Donald Trump.

Ang. Friis ved jeg sgu ikke. Romantikerne i mig vil gerne, at det lykkes og jeg tror ikke han er det største problem. Truppen har sine klare mangler og det falder tilbage på Gaarde og som i hele Gaardes regime er vores centrale stamme for svag og ikke på plads.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 2009aLYH » 5. aug 2019, 07:33

Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Friis ligger på 1.2 point pr. Superliga-kamp.
Rioch er nede på 0.8....

Men han nærmer sig da!!! Pt. er Friis ikke bedre end Svaghesten der i 66 kampe også hentede 1.2o i snit. Friis har altså ikke flyttet AaB pointmæssigt siden han overtog

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2019, 07:39

Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Remark » 5. aug 2019, 07:40

2009aLYH skrev:
5. aug 2019, 07:33
Friis ligger på 1.2 point pr. Superliga-kamp.
Rioch er nede på 0.8....

Men han nærmer sig da!!! Pt. er Friis ikke bedre end Svaghesten der i 66 kampe også hentede 1.2o i snit. Friis har altså ikke flyttet AaB pointmæssigt siden han overtog
Til gengæld er der noget mere vilje til at score mål, og indkøbet med Patrik Olsen og åbenbart også reservekeeperen er klasser over Wieghorsten og Søndergårds anbefalinger med Holgersson og Safranko, Vi er i den grad på vej i den rigtige retning, men pointene må dælme snart komme lidt mere stabilt.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mephisto2 » 5. aug 2019, 07:43

Så er det jo godt, stillingen i tabellen afgøres af gode intentioner og ikke point..... eller noget.

Har tabt troen på projektet og frygter, vi skal slås mod nedrykning.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2019, 07:46

Mephisto2 skrev:
5. aug 2019, 07:43
Så er det jo godt, stillingen i tabellen afgøres af gode intentioner og ikke point..... eller noget.

Har tabt troen på projektet og frygter, vi skal slås mod nedrykning.
Du har da ikke "tabt" troen. Du har været imod Friis siden day one. Det er ikke bare en påstand, det dokumenterer dine indlæg i denne tråd. Det er der ikke noget galt i, men der er da ingen grund til at påstå at det er præstationerne i sig selv der begrunder dit synspunkt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mephisto2 » 5. aug 2019, 07:52

Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:46
Mephisto2 skrev:
5. aug 2019, 07:43
Så er det jo godt, stillingen i tabellen afgøres af gode intentioner og ikke point..... eller noget.

Har tabt troen på projektet og frygter, vi skal slås mod nedrykning.
Du har da ikke "tabt" troen. Du har været imod Friis siden day one. Det er ikke bare en påstand, det dokumenterer dine indlæg i denne tråd. Det er der ikke noget galt i, men der er da ingen grund til at påstå at det er præstationerne i sig selv der begrunder dit synspunkt.
Det passer nu ikke. Der gik nogle kampe, før jeg tabte troen på Friis.

Men lige nu er det mere end bare Friis - desværre. Tror faktisk ikke, en fyring vil gøre det store isoleret set.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. aug 2019, 10:22

Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Forza » 5. aug 2019, 10:28

Dennis Nielsen skrev:
5. aug 2019, 10:22
Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?
Samt måden vi parkerede bussen med en mand i overtal. Tror de fleste havde set den komme at FCM ville score på en dødbold til sidst. Det fedtspilleri og manglen på taktiske manøvre koster point.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 5. aug 2019, 10:41

Forza skrev:
5. aug 2019, 10:28
Dennis Nielsen skrev:
5. aug 2019, 10:22
Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?
Samt måden vi parkerede bussen med en mand i overtal. Tror de fleste havde set den komme at FCM ville score på en dødbold til sidst. Det fedtspilleri og manglen på taktiske manøvre koster point.
Min største bekymring med Friis er egentlig ikke de taktiske dispositioner, selvom jeg er enig i overstående kritikpunkter. Jeg er mest af alt bekymret over at Friis alt for meget ligner vores to forrige trænere. Hvad enten vi taler om Lars Søndergaard, Morten Wieghorst eller Jacob Friis, er der tale om 3 trænere med stor faglig forståelse. Når kolleger og spillere har skullet beskrive Friis, er det første de nævner hans faglige formåen. Jeg er ikke i tvivl om at han er dygtig til at analysere spillet og gå ned i de små taktiske detaljer.

Det er bare ikke i de taktiske detaljer at vores største problem ligger. Det er ikke en lille taktisk justering der kommer til at rykke det her hold. De 3 trænere har nemlig også det til fælles, at de ikke har formået at give holdet en stærk mentalitet. Hverken i udtryk eller ageren under kampen. Vi er alt for lette at ryste og strammer ikke ballerne sammen når det skal til. Vi besidder ingen killerinstinkt overhovedet. Jeg tror vi kunne have rigtig godt af at kaste taktikbrættet og de små sedler væk, og arbejde mere på det udtryk vi leverer. Få nu banket noget tro og vilje ind i det her hold... og så skal Gaarde have fundet nogle spillere, der kan gå forrest i det projekt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. aug 2019, 11:22

Hanga skrev:
5. aug 2019, 10:41
Forza skrev:
5. aug 2019, 10:28
Dennis Nielsen skrev:
5. aug 2019, 10:22
Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?
Samt måden vi parkerede bussen med en mand i overtal. Tror de fleste havde set den komme at FCM ville score på en dødbold til sidst. Det fedtspilleri og manglen på taktiske manøvre koster point.
Min største bekymring med Friis er egentlig ikke de taktiske dispositioner, selvom jeg er enig i overstående kritikpunkter. Jeg er mest af alt bekymret over at Friis alt for meget ligner vores to forrige trænere. Hvad enten vi taler om Lars Søndergaard, Morten Wieghorst eller Jacob Friis, er der tale om 3 trænere med stor faglig forståelse. Når kolleger og spillere har skullet beskrive Friis, er det første de nævner hans faglige formåen. Jeg er ikke i tvivl om at han er dygtig til at analysere spillet og gå ned i de små taktiske detaljer.

Det er bare ikke i de taktiske detaljer at vores største problem ligger. Det er ikke en lille taktisk justering der kommer til at rykke det her hold. De 3 trænere har nemlig også det til fælles, at de ikke har formået at give holdet en stærk mentalitet. Hverken i udtryk eller ageren under kampen. Vi er alt for lette at ryste og strammer ikke ballerne sammen når det skal til. Vi besidder ingen killerinstinkt overhovedet. Jeg tror vi kunne have rigtig godt af at kaste taktikbrættet og de små sedler væk, og arbejde mere på det udtryk vi leverer. Få nu banket noget tro og vilje ind i det her hold... og så skal Gaarde have fundet nogle spillere, der kan gå forrest i det projekt!
Alle trænere i suppen har jo taktisk formåen og evne til at fluekneppe detaljernes detalje, så der adskiller Friis sig på ingen måde i min optik.

At Friis skulle være taktisk eller analytisk klogere end andre trænere, er et postulat jeg ikke køber.

Jeg spurgte i kamp tråden og prøver lige igen her.

Har Friis og holdet nogensinde vundet en anden halvleg?

Vi mangler en sportslig ledelse, som leverer ovennævnte udtryk selv. Det mangler en generel ærgerrighed og aggression ift at smadre igennem og ville både på ledelses og spillemæssig plan.11 mod 10 og så vælges der taktisk, at spille mere defensivt. Sådanne taktiske dispositioner giver netop en spillertrup manglende mentalitet. Der indgydes ikke ligefrem krigermentalitet og vinderinstinkt via sådanne valg.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2019, 11:26

Dennis Nielsen skrev:
5. aug 2019, 10:22
Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?
I stedet for Thellufsen og Wessam? Det er da et fedt, og så ved Kauf faktisk hvor målet står og magter et nogenlunde presspil. Jeg håber da godt nok ikke Friis begravelse bygger på den disposition, for i lyset af bænken kan den godt forsvares.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af 9520AaB » 5. aug 2019, 11:59

Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
5. aug 2019, 10:22
Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?
I stedet for Thellufsen og Wessam? Det er da et fedt, og så ved Kauf faktisk hvor målet står og magter et nogenlunde presspil. Jeg håber da godt nok ikke Friis begravelse bygger på den disposition, for i lyset af bænken kan den godt forsvares.
100% enig, hvis man skal til at klandre træneren for at fravælge Thellufsen, så er det halmstrå man griber efter. Af alle vores såkaldte talenter(MC, Klitten, Ross, Abildgaard etc.) er Ali og Thellufsen de to ringeste i mands minde, de bidrager med lige nøjagtig intet. Man må nok ikke klandre Pylle, men går ud fra at han har set noget i de to, det fatter jeg hat af.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. aug 2019, 12:05

Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 11:26
Dennis Nielsen skrev:
5. aug 2019, 10:22
Buzz Killington skrev:
5. aug 2019, 07:39
Mephisto2 skrev:
4. aug 2019, 19:59
Vi er vel snart ude i, at Friis er dårligst af alle AaB-trænere i Superligaens historie? Måske fraregnet Bruce Rioch.....
Jeg syntes det er fint at snakke snit. Men med undtagelse af Wessam-indskiftningen kan jeg ikke se relevansen netop i forlængelse af i går. Har du noget konkret at udsætte på trænerindsatsen mod fcm?
Skal vi prøve med den åbenlyse - Kaufmann på kanten?
I stedet for Thellufsen og Wessam? Det er da et fedt, og så ved Kauf faktisk hvor målet står og magter et nogenlunde presspil. Jeg håber da godt nok ikke Friis begravelse bygger på den disposition, for i lyset af bænken kan den godt forsvares.
Du spørger om en underlig disposition og får svar.

Dernæst er der også det faktum, at vi fik en mere defensiv tilgang til kampen, selv med en mand i overtal.

Skal vi ikke blive enige om, at Thellufsen har flere superliga mål end Kaufmann. Derudover er han naturlig kant. Det er fint du gerne vil "forsvare", men det er dælme desperat forsøgt, når det gøres på den måde.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Klaus » 5. aug 2019, 12:20

Jeg synes Hanga har fat i noget. Der mangler i den grad Killerinstinkt og ærgerrighed.. vi er helt vildt dårlige til at omstille os. I går da FCM mistede deres bedste defensive mand, skruede de andre op for energien og knoklede på. Vi var en mand mere på banen men det kunne ikke ses. Da vi selv i sin tid fik Okore smidt ud mod Horsens, faldt vores hold helt sammen. Det siger noget om en grundlæggende forskel på mentaliteten, og det er altså noget, der skal gøres noget ved.

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Aalborgmanden » 22. okt 2019, 11:02

Efter 1297 indlæg kan jeg endelig lukke tråden som jeg startede 11 april 2018.

Kun trist at det skulle tage så lang tid.

Tak for deltagelsen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hovedet » 22. okt 2019, 18:57

Så genåbner jeg den. Vi bør kunne nå 1300 indlæg :aabfan:

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Mephisto2 » 22. okt 2019, 19:06

Hov hov!!

Besvar