Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Bros
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bros » 13. aug 2019, 05:59

Gamen skrev:
12. aug 2019, 23:32
Bros skrev:
12. aug 2019, 22:55
Hvorfor spiller vi så med Kusk i angrebet.? ;)
Han har jo ikke scoret siden Brøndby kampen
Han bruger så sin tid på at kreere chancer til alle de andre...
Nu gik udsagnet at man ikke kunne bruge en spiller i angrebet der ikke kunne score....

Men ser man på kusk ja han kan noget fremad banen, enig.
men defensivt er håbløst og hans afslutninger i tiden er ikke imponerende han skylder sku nogle kasser efterhånden.

Jeg tror faktisk Pohl kunne være god på trænings banen og vise de andre at man skal give sig 100 %
At han så er uskarp foran mål ja dem er der så mange af i forvejen på vores hold.

Men generelt skabte Pohl jo selv mange af sine chancer selv ved at presse modstanderen højt og arbejde stenhårdt og brugte nok for meget energi til at kunne afslutte / tage den rette beslutning

Men om Pohl passer til AaB det må Gaarde og Friis afgøre.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kempes » 13. aug 2019, 07:28

Ingen kan vide hvor længe Van Weert er ude med hjernerystelse denne gang, men dette citat fra Hjernerystelsesforeningen gør mig ikke mindre bekymret for hans karriere.

"Har man først haft en hjernerystelse er sandsynligheden for at pådrage sig en ny størrer. Flere faktorer spiller ind her, men en af årsagerne er, at slag og stød mod hjernen ikke behøver samme styrke som førhen for at resultere i hjernerystelse. Specielt i helbredelsesfasen er man disponeret for en yderligere hjernerystelse som igen øger følsomheden."


Hvis man ser på situationen hvor han pådrog sig skaden, så var den da hård, men noget lignende sker vel for angribere 10-15 gange pr sæson.

Jeg kan sgu godt lide vores dansktalende hollandske ven, så synd for ham. Risikoen for alvorlige varige men er dog ret høj.

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af tRicky Martin » 13. aug 2019, 08:12

Jeg ville rigtig gerne se Pohl i AaB igen. Til trods for alle de gange jeg har forbandet ham og hans uskarphed langt væk, så var jeg alligevel en smule misfornøjet (og overrasket) da han blev solgt.
Om man ville kunne bygge hans selvtillid bedre op, ved at have Weert til at tage ansvaret og evt ved et positionsskifte vides ikke, men faktum er, at vi aldrig har kunnet bedømme en Pohl med selvtillid - for ingen har set ham. Ham ville jeg gerne se inden jeg afskriver ham. Og uden at bringe en udviklingsteoretisk diskussion i spil, så kan man altså træne og tænke sig til at blive en dygtigere målscorer - jeg abonnerer ikke på synspunktet om “at man enten har det eller ikke”- og alt det andet har Pohl så rigeligt til superliganiveau.

Ift. diskussionen om at hente gamle AaB’ere hjem, så bør deres AaB-historik vel hverken automatisk hverken kvalificere eller diskvalificere dem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2019, 08:25

tRicky Martin skrev:
13. aug 2019, 08:12
Ift. diskussionen om at hente gamle AaB’ere hjem, så bør deres AaB-historik vel hverken automatisk hverken kvalificere eller diskvalificere dem.
Hvis tingene skal hænge sammen, så kan vi ikke både give plads til at udvikle vores talenter og så begynde at tage udviklingsprojekter ind, med spillere der ikke længere kan betegnes som talenter.

Det han ikke så meget med Pohl at gøre, men han kan altså ikke gå for at være en tidligere profil, og han er ikke løsningen på et kortsigtet problem, som vi stadig har, selvom det gik fint mod EfB.

Det kunne være rigtig spændende at se hvad Pohl kunne blive til, hvis han blev bygget op til et hold og på en plads, vores hans styrker kommer til sin ret. Det skal ikke være AaB i denne omgang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af doukas » 13. aug 2019, 08:41

Jeg er også på Team Pohl - alt andet lige, vil det give flere forskellige taktiske muligheder, som der ikke er der i dag, hvor truppen ikke besidder en decideret dybdeløber

Pohl og Van Weert i en 4-4-2 kunne i nogen kampe være en spændende angrebskonstellation
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 13. aug 2019, 08:42

Vi skal selvfølgelig ikke have Jannik Pohl. Vi mangler en målscorer, og det har Jannik Pohl aldrig været. Han var ringe, da han var i AaB, og nu har han været gennem en sæson, hvor han stort set ikke har spillet for sin middelmådige hollandske klub, som bare vil af med ham. Det er han helt sikkert ikke blevet en bedre fodboldspiller af uanset, hvor meget han har tænkt på at blive en god målscorer.

Ser I rent faktisk fodbold, når I i ramme alvor foreslår Jannik Pohl, eller går tiden med at surfe fodboldnyheder og transfermarkt?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 13. aug 2019, 09:03

doukas skrev:
13. aug 2019, 08:41
Jeg er også på Team Pohl - alt andet lige, vil det give flere forskellige taktiske muligheder, som der ikke er der i dag, hvor truppen ikke besidder en decideret dybdeløber

Pohl og Van Weert i en 4-4-2 kunne i nogen kampe være en spændende angrebskonstellation
Er forslaget seriøst at vi skal købe Jannik Pohl og skrotte den nuværende 4-3-3-formation?

Jeg er godt nok et helt andet sted, det må jeg indrømme :o

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af tRicky Martin » 13. aug 2019, 09:08

Jeg tænker som sådan heller ikke Pohl som en løsning på det “akutte angriberproblem” - blot som et transferønske, som både besidder kvaliteter vi kan bruge med det samme og et udviklingspotentiale.
Du kan negligere effekten af selvtillid og tanker alt det du vil, der er knap noget der er tydeligere påvist at have betydelig effekt på angriberes målfarlighed, handlekompetence og målsnit.
Og nej, jeg ser naturligvis ikke fodbold, men baserer det hele på Pohls fremragende stats.
Du må vælge om du vil stikke næsen i sky eller være næsvis, at du er uenig er fint og kan fint formuleres uden fine fornemmelser 🤘🏼

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af doukas » 13. aug 2019, 09:10

Yankee skrev:
13. aug 2019, 09:03
doukas skrev:
13. aug 2019, 08:41
Jeg er også på Team Pohl - alt andet lige, vil det give flere forskellige taktiske muligheder, som der ikke er der i dag, hvor truppen ikke besidder en decideret dybdeløber

Pohl og Van Weert i en 4-4-2 kunne i nogen kampe være en spændende angrebskonstellation
Er forslaget seriøst at vi skal købe Jannik Pohl og skrotte den nuværende 4-3-3-formation?

Jeg er godt nok et helt andet sted, det må jeg indrømme :o
FFS, så læs dog det jeg skriver - jeg skriver, at Pohl i truppen, vil give flere taktiske muligheder (implicit, hvis det skulle blive nødvendigt), ikke at vi skal skrotte det der virker. Jøsses mand...

Friis har ikke overbevist mig om, at han formår at få vendt en kamp taktisk, men en af grundene til det kan være, at typerne han har til rådighed minder for meget om hinanden.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af tRicky Martin » 13. aug 2019, 09:12

Er forslaget seriøst at vi skal købe Jannik Pohl og skrotte den nuværende 4-3-3-formation?

Jeg er godt nok et helt andet sted, det må jeg indrømme :o
[/quote]

Jeg ser ham nærmere som supplement/alternativ i 4-3-3, særligt når vi står dybt 👍

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 13. aug 2019, 09:14

doukas skrev:
Yankee skrev:
13. aug 2019, 09:03
doukas skrev:
13. aug 2019, 08:41
Jeg er også på Team Pohl - alt andet lige, vil det give flere forskellige taktiske muligheder, som der ikke er der i dag, hvor truppen ikke besidder en decideret dybdeløber

Pohl og Van Weert i en 4-4-2 kunne i nogen kampe være en spændende angrebskonstellation
Er forslaget seriøst at vi skal købe Jannik Pohl og skrotte den nuværende 4-3-3-formation?

Jeg er godt nok et helt andet sted, det må jeg indrømme :o
FFS, så læs dog det jeg skriver - jeg skriver, at Pohl i truppen, vil give flere taktiske muligheder (implicit, hvis det skulle blive nødvendigt), ikke at vi skal skrotte det der virker. Jøsses mand...
"jøsses mand" er min første tanke når jeg ser folk foreslå Pohl igen.

Det var en gave at bytte ham til Tom og vi skal under ingen omstændigheder have ham retur.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 13. aug 2019, 09:15

doukas skrev:
13. aug 2019, 09:10
Yankee skrev:
13. aug 2019, 09:03
doukas skrev:
13. aug 2019, 08:41
Jeg er også på Team Pohl - alt andet lige, vil det give flere forskellige taktiske muligheder, som der ikke er der i dag, hvor truppen ikke besidder en decideret dybdeløber

Pohl og Van Weert i en 4-4-2 kunne i nogen kampe være en spændende angrebskonstellation
Er forslaget seriøst at vi skal købe Jannik Pohl og skrotte den nuværende 4-3-3-formation?

Jeg er godt nok et helt andet sted, det må jeg indrømme :o
FFS, så læs dog det jeg skriver - jeg skriver, at Pohl i truppen, vil give flere taktiske muligheder (implicit, hvis det skulle blive nødvendigt), ikke at vi skal skrotte det der virker. Jøsses mand...
Tal dog ordentligt. Det var jo derfor jeg satte et spørgsmålstegn på, da jeg ikke kunne tro at du foreslog at skifte formation for at gøre plads til Jannik Pohl. Det kan jeg så forstå at du ikke foreslår.

Jeg er dybt uenig i at Jannik Pohl bør være et transfermål, det må jeg sige. Jeg synes ikke han er nogen ret god angriber. Han har lavet 11 mål i 64 Superliga-kampe (heraf 3 på straffe).

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af tRicky Martin » 13. aug 2019, 09:19

"jøsses mand" er min første tanke når jeg ser folk foreslå Pohl igen.

Det var en gave at bytte ham til Tom og vi skal under ingen omstændigheder have ham retur.

For lige at bringe et tilsyneladende ledigt synspunkt i spil, nu hvor sammenligningen er konstitueret, så nærmer Van Weert sig vel snart at have kostet point på niveau med Pohl?
Jeg synes han er ganske sympatisk og tror også på han slår igennem, men ser vi på det konkrete han har leveret, så kunne I vel også finde Jeres hø-tyve frem her? 😎

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af doukas » 13. aug 2019, 09:20

Yankee skrev:
13. aug 2019, 09:15
doukas skrev:
13. aug 2019, 09:10
Yankee skrev:
13. aug 2019, 09:03
doukas skrev:
13. aug 2019, 08:41
Jeg er også på Team Pohl - alt andet lige, vil det give flere forskellige taktiske muligheder, som der ikke er der i dag, hvor truppen ikke besidder en decideret dybdeløber

Pohl og Van Weert i en 4-4-2 kunne i nogen kampe være en spændende angrebskonstellation
Er forslaget seriøst at vi skal købe Jannik Pohl og skrotte den nuværende 4-3-3-formation?

Jeg er godt nok et helt andet sted, det må jeg indrømme :o
FFS, så læs dog det jeg skriver - jeg skriver, at Pohl i truppen, vil give flere taktiske muligheder (implicit, hvis det skulle blive nødvendigt), ikke at vi skal skrotte det der virker. Jøsses mand...
Tal dog ordentligt. Det var jo derfor jeg satte et spørgsmålstegn på, da jeg ikke kunne tro at du foreslog at skifte formation for at gøre plads til Jannik Pohl. Det kan jeg så forstå at du ikke foreslår.

Jeg er dybt uenig i at Jannik Pohl bør være et transfermål, det må jeg sige. Jeg synes ikke han er nogen ret god angriber. Han har lavet 11 mål i 64 Superliga-kampe (heraf 3 på straffe).
Beklager, men bliver lidt pissed når folk med vilje søger misforståelsen og skyder mig noget i skoene.

Pohl's stats er ikke prangende, men det var holdet han spillede på heller ikke og kan ikke lade være med at tænke på, at for meget ansvar på hans skuldre fik konsekvenser for hans selvtillid i sidste ende.

Nu bliver det meget tænkt, men kunne virkelig godt tænke mig at se, hvad Pohl kunne udrette med LA, Kusk og van Weert som holdkammerater.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 13. aug 2019, 09:22

Jeg har altid været stor Pohl-fan, men han passer ikke ind i vores nuværende 4-3-3. Hans spidskompetencer ville være på højrekanten med en boksangriber foran sig, for han var eminent til at rykke til baglinien og i øvrigt løbe i dybden efter lange bolde.

Lige nu mangler vi en venstre-angriber, der kan gå med i småspillet omkring Kusk og Lucas - altså en teknisk stærk højrebenet offensivspiller, der kan afslutte.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 09:25

Det kunne være rigtig rigtig lækkert med et gedigent transferrygte idag!!! :cheers:

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af tRicky Martin » 13. aug 2019, 09:29

BoT skrev:
13. aug 2019, 09:22
Jeg har altid været stor Pohl-fan, men han passer ikke ind i vores nuværende 4-3-3. Hans spidskompetencer ville være på højrekanten med en boksangriber foran sig, for han var eminent til at rykke til baglinien og i øvrigt løbe i dybden efter lange bolde.

Lige nu mangler vi en venstre-angriber, der kan gå med i småspillet omkring Kusk og Lucas - altså en teknisk stærk højrebenet offensivspiller, der kan afslutte.
t

Sagligt og velfunderet, på trods af uenigheder - jeg giver dagens fidusbamse til dig 🐻

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 13. aug 2019, 09:37

tRicky Martin skrev:
13. aug 2019, 09:19
For lige at bringe et tilsyneladende ledigt synspunkt i spil, nu hvor sammenligningen er konstitueret, så nærmer Van Weert sig vel snart at have kostet point på niveau med Pohl?
Der er en grund til, at det synspunkt er ledigt. Tom van Weert har jo ikke været i nærheden af at koste lige så mange point/brænde lige så mange chancer som Jannik Pohl gjorde. Som en anden bruger allerede har nævnt, har han lavet 11 mål i 64 Superliga-kampe hvoraf 3 af dem var på straffe. Til sammenligning har Tom van Weert allerede scoret 10 mål i 29 Superliga-kampe og har endda brændt 2 af sine 3 straffe i processen. Du kan simpelthen ikke sætte det sådan op - også selvom TvW brændte en gigant chance mod SønderjyskE og sparkede et elendigt straffe mod FCM.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af tRicky Martin » 13. aug 2019, 09:48

Der er en grund til, at det synspunkt er ledigt. Tom van Weert har jo ikke været i nærheden af at koste lige så mange point/brænde lige så mange chancer som Jannik Pohl gjorde. Som en anden bruger allerede har nævnt, har han lavet 11 mål i 64 Superliga-kampe hvoraf 3 af dem var på straffe. Til sammenligning har Tom van Weert allerede scoret 10 mål i 29 kampe og har endda brændt 2 af sine 3 straffe i processen. Du kan simpelthen ikke sætte det sådan op - også selvom TvW brændte en gigant chance mod SønderjyskE og sparkede et elendigt straffe mod FCM.
[/quote]

Point taken!

Som sagt, så tror jeg også på kvaliteten 👍
Det kan bare undre mig hvornår fanskaren er tålmodig/utålmodig.
Weert har brændt et hav af store chancer (foruden de nævnte) men Aalborg er pjattede med ham.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af troelsh » 13. aug 2019, 09:52

BoT skrev:
13. aug 2019, 09:22
Jeg har altid været stor Pohl-fan, men han passer ikke ind i vores nuværende 4-3-3. Hans spidskompetencer ville være på højrekanten med en boksangriber foran sig, for han var eminent til at rykke til baglinien og i øvrigt løbe i dybden efter lange bolde.

Lige nu mangler vi en venstre-angriber, der kan gå med i småspillet omkring Kusk og Lucas - altså en teknisk stærk højrebenet offensivspiller, der kan afslutte.
Præcis, jeg kunne sagtens se Pohl få succes i eksempelvis Horsens eller Sønderjyske, hvor han kunne få lov til at jagte nogle bolde og genere modstanderens forsvars.

Men skal vi have endnu mere ud af Lucas og Kusk, har vi som du nævner brug for en teknisk stærk spiller til den venstre angrebsplads. Thomsen ville typemæssigt være perfekt til at udfylde den rolle, men han er nok ikke aktuel.

Låst