Kamptråd: BIF - AaB 18/08/19 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 18. aug 2019, 21:23

Ham den nye så godt nok god ud. Masser af lækre bold berøringer, og når Brøndby spillerne gik på kroppen af ham, gled han flot af på dem... glæder mig til at se hvad han ellers kan bidrage med!

Brugeravatar
Julle
Drenge
Drenge
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jul 2010, 20:03

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Julle » 18. aug 2019, 21:43

Longtime lurker her...
Jeg synes at AaB spillede en fin kamp. Forskellen på succes og fiasko er jo hårfin (eller rettere overligger-tykkelse). Vi har siden Lyngby-kampen kun lagt på over hele linien. Bevares man kan altid finde fejl i en fodboldkamp, men helhedsindtrykket af AaB er altså med stor pil opad. Før sæsonstart og efter blamagen i Lyngby vurderede mange AaB som seriøs nedrykningskandidat. Nu kan vi tale om lige ved og næsten point i både Brøndby og Herning. Uheldigt, ja, men med så mange positive elementer i spillet at det burde være tydeligt for enhver at vi ikke er et hold i nedrykningsfare. 0 point i Brøndby og Herning har aldrig været en katastrofe. (Andet end for vores selvbevidsthed.) Vi har et hold i en opbygningsfase, spændende tekniske spillere, som måske lige mangler 5 pct for at få vægten til at tippe til den rigtige side. Jeg er optimist. Det er skrøbeligt fordi at mange af spillerne har fået suget selvtillid og offensive takter ud af kroppen under Wieghorst. En vindermentalitet skal genopbygges. Den er på vej. Støt drengene, og lad være med at stille urimelige krav. Friis har helt sikkert formået at vende inde i hovedet på spillerne at de kan spille bold. Det er så tydeligt, at glæden på banen er tilbage.

ruddi
1. div
1. div
Indlæg: 330
Tilmeldt: 7. mar 2008, 22:11
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af ruddi » 18. aug 2019, 21:44

Hva hjælper det med en skarp angriber når vi ikke formår at lave indlæg, alt skal igennem kusk og Lucas .

Brugeravatar
Chanchito
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 11. jun 2007, 23:44
Geografisk sted: Kbh

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Chanchito » 18. aug 2019, 21:45

BoT skrev:
18. aug 2019, 20:31
Fremragende indhop af Magnus, der totalt dominerer midtbanen. Indtil da var vores defensiv godt nok skidt. På svære udebane dur det altså ikke med Patrik Olsen som 6'er.
Og så var marginalerne ikke helt med os offensivt. Vi kunne godt have fortjent en scoring i første halvleg.
Jeg hoppede ind i kampen med en halv time tilbage, og måtte pudse brillerne ikke én men to gange: Magnus var altdominerende. Håber han kan følge op. Ellers er han altså et godt kort at smide ind i kampe som denne. At hans mange bolderobringer så ikke blev omsat i chancer, falder tilbage på andre spillere længere fremme.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af strangecap » 18. aug 2019, 21:48

Chanchito skrev:
18. aug 2019, 21:45
BoT skrev:
18. aug 2019, 20:31
Fremragende indhop af Magnus, der totalt dominerer midtbanen. Indtil da var vores defensiv godt nok skidt. På svære udebane dur det altså ikke med Patrik Olsen som 6'er.
Og så var marginalerne ikke helt med os offensivt. Vi kunne godt have fortjent en scoring i første halvleg.
Jeg hoppede ind i kampen med en halv time tilbage, og måtte pudse brillerne ikke én men to gange: Magnus var altdominerende. Håber han kan følge op. Ellers er han altså et godt kort at smide ind i kampe som denne. At hans mange bolderobringer så ikke blev omsat i chancer, falder tilbage på andre spillere længere fremme.
Jeg synes kampens skulle have endt 2-2 hvis det skulle være fair men fodbold er ikke fair og synes sku der igen var gode takter vi kan tage med videre

Gamen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Gamen » 18. aug 2019, 21:48

Det skal vist også med at Brøndby trak sig langt tilbage efter vores scoring. Svært at påstå en spiller er altdominerende, når der ikke er nogen at dominere. Brøndby stillede sig jo bare ned.
Men fint indhop fra reserven. Patrick Olsen er stadig klart bedst, og vi skaber sjovt nok også langt mere efter han er blevet bragt ind på den centrale midtbane, der var nærmest historisk svag.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 18. aug 2019, 21:53

Nøglen er, at vi skal fungere som et hold. For ofte har Lucas og Kusk ikke haft blik for medspillerne. De er begge så fantastiske spillere, men de skal ikke nødvendigvis vinde kampene helt alene. Jeg tænker vi bliver langt bedre, hvis de bliver lidt mere holdspillere. Og det vel at mærke uden at fjerne deres licens til selv at tage nogle chancer...

Jeg tænker Olsen har noget af det vi mangler. Han er virkelig godt scoutet, og har alt det der skal til for at blive en kæmpeprofil på vores hold.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. aug 2019, 22:00

7 point i 3 hjemmekampe er godkendt
0 point i 3 udekampe er en fiasko

Det irriterer mig grænseløst at vi har pisset så mange point væk på udebane, trods kampe på Vestegnen og Lars Tyndskids mark i Herning burde vi ha' hentet point i alle udebanekampene.

Ja der er positive takter at spore men vi skal blive skarpere i de tætte kampe. Top 3 er allerede ved at blive sat men vi har alle muligheder for at nå i top 5 hvor fynboerne ligner den hårdeste konkurrent til at blive 'Best of the rest'.
Jeg er overbevist om at vi kvalificerer os til slutspillet da der mildest talt ikke kræves meget ligaens ringe niveau i betragtning.

Brugeravatar
Julle
Drenge
Drenge
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jul 2010, 20:03

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Julle » 18. aug 2019, 22:05

Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2019, 22:00
7 point i 3 hjemmekampe er godkendt
0 point i 3 udekampe er en fiasko

Det irriterer mig grænseløst at vi har pisset så mange point væk på udebane, trods kampe på Vestegnen og Lars Tyndskids mark i Herning burde vi ha' hentet point i alle udebanekampene.

Ja der er positive takter at spore men vi skal blive skarpere i de tætte kampe. Top 3 er allerede ved at blive sat men vi har alle muligheder for at nå i top 5 hvor fynboerne ligner den hårdeste konkurrent til at blive 'Best of the rest'.
Jeg er overbevist om at vi kvalificerer os til slutspillet da der mildest talt ikke kræves meget ligaens ringe niveau i betragtning.
Katastrofal Lyngby-kamp, som med rette skulle have været tre sikre point og så BIF og Herning, som begge lige nøjagtig vippede den forkerte vej. Synes kun man kan tale om 3 spildte udebanepoint. Det er for tidligt at forvente at AaB skal blande sig i top3 kampen. Dertil er de stadig for skrøbelige. AaB bliver meget svære at bide skeer med fremadrettet, hvis vi holder takten.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 18. aug 2019, 22:06

Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2019, 22:00
7 point i 3 hjemmekampe er godkendt
0 point i 3 udekampe er en fiasko

Det irriterer mig grænseløst at vi har pisset så mange point væk på udebane, trods kampe på Vestegnen og Lars Tyndskids mark i Herning burde vi ha' hentet point i alle udebanekampene.

Ja der er positive takter at spore men vi skal blive skarpere i de tætte kampe. Top 3 er allerede ved at blive sat men vi har alle muligheder for at nå i top 5 hvor fynboerne ligner den hårdeste konkurrent til at blive 'Best of the rest'.
Jeg er overbevist om at vi kvalificerer os til slutspillet da der mildest talt ikke kræves meget ligaens ringe niveau i betragtning.
Meget ringe niveau ligefrem? San Marino har en meget ringe liga. Danmark ligger pt. nr. 13 på Europaranglisten. Har svært ved at se, at det skulle kvalificere til titlen "meget ringe niveau" ...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 18. aug 2019, 22:10

Chanchito skrev:
18. aug 2019, 21:45
BoT skrev:
18. aug 2019, 20:31
Fremragende indhop af Magnus, der totalt dominerer midtbanen. Indtil da var vores defensiv godt nok skidt. På svære udebane dur det altså ikke med Patrik Olsen som 6'er.
Og så var marginalerne ikke helt med os offensivt. Vi kunne godt have fortjent en scoring i første halvleg.
Jeg hoppede ind i kampen med en halv time tilbage, og måtte pudse brillerne ikke én men to gange: Magnus var altdominerende. Håber han kan følge op. Ellers er han altså et godt kort at smide ind i kampe som denne. At hans mange bolderobringer så ikke blev omsat i chancer, falder tilbage på andre spillere længere fremme.
han havde også flere afleværinger frem af i banen, der var gode!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Kristian » 18. aug 2019, 22:17

ruddi skrev:
18. aug 2019, 21:44
Hva hjælper det med en skarp angriber når vi ikke formår at lave indlæg, alt skal igennem kusk og Lucas .
Det kommer skam noget fra backs i ny og næ. I dag var det primært Pallesen men kvaliteten er bare ik god nok.

Det er vel fair nok at tingene går igennem de bedste spillere. Og for at vores offensiv skal fungere skal det omkring de bedste. Er sikker på at Fossum blander sig i den del de kommende kampe.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2019, 22:25

Jeg er lidt blandet. Jeg er enig med jer i, at vi overordnet spiller godt, MEN vi mangler kvalitet i begge ender. VI bør altså have fire på "starter niveau" i den forreste kæde og nu har vi kun Kusk som er under niveau, van Weert og Lucas afhængigtt af placering. VI kunne godt lige bruge den der kantangriber type med Superliga-niveau som kan spille i sådan en kamp her. Kauf og O. Klitten er lovende, men de er IMO kun indhopsmateriale på nuværende tidspunkt.

Derudover får jeg lange løg af Okore. I dag ligner han en der kunner spiller for sig selv og at vise sig selv fre, hvorefter han laver den ene oversatsning efter den anden. Han er altså et råddent æg vi skal have videre.

Nå. videre - masser af lovende takter og en mere end godkendt indsats af holdet.

I øvrigt hvor var ham bolddrengsmøgungen fra svinene øretæveindbydende.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af andreasaab89 » 18. aug 2019, 22:34

Nogle betragtninger

1) vi har mange muligheder med midtbanen. Er enig i at Magnus spiller godt da han kommer ind. Til gengæld skaber vi intet offensivt derefter.. jeg tror stadig løsningen er at sammensætte midtbanen efter modstanderne. På udebane mod FCK, FCM, BIF osv tænker jeg det giver mening at bringe Magnus fra start som et defensivt anker. Omvendt giver det ingen mening at bruge ham i hjemmekampe mod bundhold osv

2) jeg har det så svært ved Lukas. Han fylder intet defensivt i 1 halvleg. Omvendt er han meget på bolden og er med til at skabe alt offensivt. Da han ryger på
Kanten koster han ikke defensivt mere. Til gengæld er han usynlig og rører ikke bolden mere. Kanten er ikke løsningen med Lukas .

3) kusk er outstanding med bolden. Han suger den til sig og fordeler de offensive kugler flot. Det er bare ærgeligt at hans slutprodukt er forfærdeligt . Hans afslutninger er på niveau med pige u14 spillere. Ingen saft og kraft

4) klitten og kaufmann gør det egentlig ok som
Man kan forvente . Jeg vil ikke sige jeg er skuffet over dem. Omvendt kan man også se at de stadig ikke har niveau til en udekamp mod BIF. Der skal vi have mere kvalitet

5) Børsting skuffer mig idag. Men måske jeg bare havde fået nogle forventinger op efter sidste kamp

6) fossum ser meget spændende ud

7) jeg forstår ikke dem der forsvarer okore ? Han var forfærdelig . Ja han laver også gode ting og mener ikle han koster nogle af målene. Men han kunnet have koster 3-4 mål. Forfærdelige opspilsfejl, markeringsfejl. Herunder 2 indlæg i første halvleg der nemt sejler over ham direkte til en fri polak der normalt ville score på dem.

8) vores backs sejler. Det er “synd” for Pallesen at jan er så ringe til at slå indlæg og positionere sig defensivt . For han har faktisk et dejligt drive og attitude syntes jeg. PK er forfærdelig og ahlman må ind der

9) PO er min MoM. Fantatisk signing og spiller . Var måske lidt overmatchet defensivt i perioder i første halvleg . Men Lukas især og til dels bærsting/kusk hjælper ham heller ikke

10) generelt syntes jeg stadig vi har pil op. Samtidig har vi et meget spændende hold men mange muligheder

Jeg mener dog stadig klart vi mangler en offensiv spiller mere. Især hvis weert er ude lang tid. Vi har intet offensivt at bringe fra bænken. Vi mangler en kant eller angriber . Herude vil jeg gerne bygge okore med en ny .
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 18. aug 2019, 23:11

Jeg forstår ikke hvorfor der er så meget snak og debat om Lucas og Kusk ift position og præstationer. I min verden spiller begge to enormt godt uge efter uge og den nuværende offensive struktur skaber læssevis af chancer og masser af gode situationer til de to individualister. De mangler selvfølgelig en rigtig poacher, der kan forædle deres arbejde med kasser, men det skal nok komme med Kaufmann og/eller van Weert.

En kamp som idag bliver jo meget åben, men det var sgu da en fed kamp! Og det er da sådan et AaB-hold, jeg kan lide at se! Offensivt, teknisk, modigt og med et par super individualister. Så kan jeg godt leve med at tabe til et stærkt Brøndby-hold når vi har stolpe-ud. Præstationerne er der virkelig i øjeblikket og det er meget stærkt arbejde af Friis med en langt fra optimalt sammensat spillertrup.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Alexis » 19. aug 2019, 00:11

Hovedet skrev:
18. aug 2019, 22:06
Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2019, 22:00
7 point i 3 hjemmekampe er godkendt
0 point i 3 udekampe er en fiasko

Det irriterer mig grænseløst at vi har pisset så mange point væk på udebane, trods kampe på Vestegnen og Lars Tyndskids mark i Herning burde vi ha' hentet point i alle udebanekampene.

Ja der er positive takter at spore men vi skal blive skarpere i de tætte kampe. Top 3 er allerede ved at blive sat men vi har alle muligheder for at nå i top 5 hvor fynboerne ligner den hårdeste konkurrent til at blive 'Best of the rest'.
Jeg er overbevist om at vi kvalificerer os til slutspillet da der mildest talt ikke kræves meget ligaens ringe niveau i betragtning.
Meget ringe niveau ligefrem? San Marino har en meget ringe liga. Danmark ligger pt. nr. 13 på Europaranglisten. Har svært ved at se, at det skulle kvalificere til titlen "meget ringe niveau" ...
Du mener FCK er nr 13. Resten af holdene i DK er altså ringe. Vi kan godt lokkes til at tro det er god fodbold fordi vi holder med AaB, men objektivt set er holdene under FCK og delvist FCM på et ret ringe niveau

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af KongGulerod » 19. aug 2019, 00:45

Det var stolpe ud i dag, og jeg tror virkelig, at Tom kunne have gjort en forskel. Som så mange andre synes jeg, at MC havde et imponerende indhop rent defensivt, men det svækker os desværre offensivt. Derudover synes jeg, at Lucas forsvinder lidt ud af kampen efter han bliver rykket op på kanten. Lad os håbe, at Tom snart er klar igen, og at Fossum bliver spillet hurtigt ind på holdet, så han kan overtage Børstings plads på midtbanen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Brent » 19. aug 2019, 06:34

Ok præstation men Okore er godtnok ikke meget bevendt. Virker utrolig tung i røven, langsom og ofte fejlplaceret. Skuffende for en spiller med hans potentiale. Mon det er motivationen det kniber med?
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2019, 08:32

Ærgerlig kamp. Jeg synes vi var gode i lange perioder, men formår ikke at skabe de der 100% chancer der bare skal sparkes ind. Derudover mangler Kaufman forståeligt nok en del for at være effektiv i boksen imod en modstander som igår.
Fossum og Magnus med gode indhop. Okore svageste mand. Jeg synes dog, at vi var godt med, og på en bedre dag havde vi også taget minimum et point. Det er dog også tydeligt, at vi endnu engang lider under at vore backs ikke er i topklasse. Det hjalp en del at Ahlmann kom ind i venstresiden, omend jeg synes Patrick gør det helt udmærket.

Efter Fossum kom ind, synes jeg der kom mee styr på den centrale midtbane, hvilket også handler om at BIF skulle forsvare sejren hjem, men jeg synes også, at Lucas blev gemt for meget væk på venstrekanten, og havde ikke samme held med at blande sig i spillet. Imod Horsens ser jeg gerne vi prøver følgende opstilling



Hvis Van Weert er klar igen, så må han ind istedet for Kaufman.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 19. aug 2019, 08:56

Yankee skrev:
18. aug 2019, 23:11
Jeg forstår ikke hvorfor der er så meget snak og debat om Lucas og Kusk ift position og præstationer. I min verden spiller begge to enormt godt uge efter uge og den nuværende offensive struktur skaber læssevis af chancer og masser af gode situationer til de to individualister. De mangler selvfølgelig en rigtig poacher, der kan forædle deres arbejde med kasser, men det skal nok komme med Kaufmann og/eller van Weert.

En kamp som idag bliver jo meget åben, men det var sgu da en fed kamp! Og det er da sådan et AaB-hold, jeg kan lide at se! Offensivt, teknisk, modigt og med et par super individualister. Så kan jeg godt leve med at tabe til et stærkt Brøndby-hold når vi har stolpe-ud. Præstationerne er der virkelig i øjeblikket og det er meget stærkt arbejde af Friis med en langt fra optimalt sammensat spillertrup.
Enig. Lucas og Kusk giver allemodstander-trænere hovedpine.

Friis' hovedpine må til gengæld være, hvordan han skal dosere udekampene. Der er pludselig kommet ret mange muligheder på midtbanen, som det vel er mange år siden, vi har haft sidst. Patrik Olsen er en herlig fodboldspiller med en fed attitude, og på hjemmebane er det helt fint, at han spiller 6'er rollen, da vi skaber langt mere med ham som playmaker. På udebane - og evt. mod de bedste kontrahold på hjemmebane - vil jeg til gengæld skubbe ham længere frem og spille med Magnus. Jeg er generelt enig i, at det er forfriskende med en offensiv tilgang til kampene, men NOGLE kampe, kan jeg altså godt leve med at vinde 1-0 eller spille 1-1 ;)

Det helt afgørende er, at vi nu er et hold, der skaber chancer - inden kampen i går lå vi på en delt førsteplads over antal afslutninger. Det er jo helt vildt i forhold til Wieghorst-tiden.

Besvar