Kamptråd: BIF - AaB 18/08/19 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 19. aug 2019, 15:41

Gamen skrev:
19. aug 2019, 15:32
Lucas har da ikke været bedre end sin AaB-tid, end når han har spillet centralt i en semi-fri rolle. Han er alt, alt for nem at isolere på kanten.
Nu er kanten jo kun et sted han skal opholde sig i det defensive spil og fase 1 af opbygnigsspillet resten af tid skal han have den frie rolle midt på.
Men du har ret i at det fungerer fremragende for ham som 8er. Men i mangel af offensive kvaliteter i truppen og fordi vi nu har Fossum som ny mand på midten, mener jeg holdet er bedst med Lucas på kanten
Køber vi en kvalitets kant brokker jeg mig ikke over en midtbane med PO, IF og LA.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 19. aug 2019, 16:48

raekkeettre skrev:
19. aug 2019, 14:53
Se - det vil jeg også mene - men det bliver spændende at se når MC er 100% klar om han kommer ind, og Lucas bliver flyttet op på venstre kanten. Eller Lucas bliver hvor han er, og PO eller IF, kommer på bænken. Men som du også skriver, vores alternativer er bare ikke gode nok lige pt. på den venstre kant, så jeg vil mene Lucas derop, så der er plads til spillere som er meget mere dygtigere end O. Klitten lige nu.
Der er jeg så lodret uenig. Jeg synes Patrick Olsen gør det formidabelt som 6'er. Han blev overspillet et par gange igår, men i 4 ud af 5 kampe er han en perfekt løsning som eneste 6'er - og så kan han blive suppleret når vi spiller ude mod topholdene, fx. Vores spil er blevet 10 gange bedre efter vi har fået Patrick Olsen ind på den 6'er og Lucas ned som 8'er/10'er - hvorfor ændre på det? For at gøre plads til MC? Nej, nu må det stoppe.

Jeg synes virkelig folk overtænker tingene. Lad os nu bare bruge vores stjernespiller der, hvor han er bedst og med de spillere omkring ham, der gør ham gode - dvs. Patrick Olsen til at sætte ham op som regista fra 6'er-positionen og en dybdeløbende kant foran ham. Hvis Lucas fungerer, så fungerer AaB. Så simpelt er det.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. aug 2019, 17:00

Yankee skrev:
19. aug 2019, 16:48
raekkeettre skrev:
19. aug 2019, 14:53
Se - det vil jeg også mene - men det bliver spændende at se når MC er 100% klar om han kommer ind, og Lucas bliver flyttet op på venstre kanten. Eller Lucas bliver hvor han er, og PO eller IF, kommer på bænken. Men som du også skriver, vores alternativer er bare ikke gode nok lige pt. på den venstre kant, så jeg vil mene Lucas derop, så der er plads til spillere som er meget mere dygtigere end O. Klitten lige nu.
Der er jeg så lodret uenig. Jeg synes Patrick Olsen gør det formidabelt som 6'er. Han blev overspillet et par gange igår, men i 4 ud af 5 kampe er han en perfekt løsning som eneste 6'er - og så kan han blive suppleret når vi spiller ude mod topholdene, fx. Vores spil er blevet 10 gange bedre efter vi har fået Patrick Olsen ind på den 6'er og Lucas ned som 8'er/10'er - hvorfor ændre på det? For at gøre plads til MC? Nej, nu må det stoppe.

Jeg synes virkelig folk overtænker tingene. Lad os nu bare bruge vores stjernespiller der, hvor han er bedst og med de spillere omkring ham, der gør ham gode - dvs. Patrick Olsen til at sætte ham op som regista fra 6'er-positionen og en dybdeløbende kant foran ham. Hvis Lucas fungerer, så fungerer AaB. Så simpelt er det.
Helt og aldeles enig!

Nogle gange så virker det som om, at debattører skal lede efter en eller anden nål i høstakken og så kører argumentationen derfra. Det virker simpelthen så søgt og som om at tidligere debatter er svære at slippe i denne sammenhæng. Har man sagt at spiller x er god eller dårlig, så er det svært at skifte side - sådan virker det. Fremfor at indrømme ens over eller undervurdering af spilleren.

De sidste kampe uden Abildgaard og Magnus burde stå om et soleklart klart eksempel på, at det der sker nu og med de spillere, er den rette vej at gå. Vi kunne godt have fået point med fra brøndby af og ingen ville have kaldt det uretfærdigt.

Det var lidt organisatorisk, der i mine øjne skulle justeres på igår og ikke så meget spillerne. Aftaler ift når x løber frem, så dækker y af.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 19. aug 2019, 19:11

Gamen skrev:
19. aug 2019, 15:32
Lucas har da ikke været bedre end sin AaB-tid, end når han har spillet centralt i en semi-fri rolle. Han er alt, alt for nem at isolere på kanten.
Så er det jo lige før man skulle lave en diamant med et materiale vi har nu. Jeg vil helst have Lucas centralt, men jeg vil også gerne have ham noget tættere på feltet.

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 19. aug 2019, 19:36

Jeg mener stadig st vi skal bruge vores 11 bedste spillere og så må vi sætte holdet op efter det.
Det er ikke naturgivet at man skal sætte de bedste 11 ind. Men lige nu mener jeg det er det optimale qua den store kvalitetsforskel på alternativerne i kaufmann og Klitten. Så hellere spille kvalitet lidt ude af position
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af JonasK » 19. aug 2019, 19:44

Maglau skrev:
19. aug 2019, 19:36
Jeg mener stadig st vi skal bruge vores 11 bedste spillere og så må vi sætte holdet op efter det.
Det er ikke naturgivet at man skal sætte de bedste 11 ind. Men lige nu mener jeg det er det optimale qua at der så står kvalitetsforskel på alternativeren i kaufmann og Klitten. Så hellere spille kvalitet lidt ude af position
Helt uenig, det er bedre at have de folk som kan udfylde de rigtige positioner. Når Lucas ligger som 8’er skal han have en dynamisk kant som Klitten foran. Samt Ahlmann på back, så kan vi spille både bredt og dybt, og skabe det nødvendige rum til Lucas

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 19. aug 2019, 20:10

JonasK skrev:
19. aug 2019, 19:44
Maglau skrev:
19. aug 2019, 19:36
Jeg mener stadig st vi skal bruge vores 11 bedste spillere og så må vi sætte holdet op efter det.
Det er ikke naturgivet at man skal sætte de bedste 11 ind. Men lige nu mener jeg det er det optimale qua at der så står kvalitetsforskel på alternativeren i kaufmann og Klitten. Så hellere spille kvalitet lidt ude af position
Helt uenig, det er bedre at have de folk som kan udfylde de rigtige positioner. Når Lucas ligger som 8’er skal han have en dynamisk kant som Klitten foran. Samt Ahlmann på back, så kan vi spille både bredt og dybt, og skabe det nødvendige rum til Lucas
Jeg synes igen at kaufmann og klitten er alt andet dynamiske og at de virker som om vi spiller med 9,5 mod 11 når de er med.
Men ok hvis I vil have Lucas på midten så PO MC eller Fossum derop
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Brodernumsi » 20. aug 2019, 02:47

Maglau skrev:
19. aug 2019, 19:36
Jeg mener stadig st vi skal bruge vores 11 bedste spillere og så må vi sætte holdet op efter det.
Det er ikke naturgivet at man skal sætte de bedste 11 ind. Men lige nu mener jeg det er det optimale qua den store kvalitetsforskel på alternativerne i kaufmann og Klitten. Så hellere spille kvalitet lidt ude af position
Så 2 målmænd, ingen backs, kun KP i forsvaret og 6 på midtbanen? ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 20. aug 2019, 08:55

Maglau skrev:
19. aug 2019, 20:10
JonasK skrev:
19. aug 2019, 19:44
Maglau skrev:
19. aug 2019, 19:36
Jeg mener stadig st vi skal bruge vores 11 bedste spillere og så må vi sætte holdet op efter det.
Det er ikke naturgivet at man skal sætte de bedste 11 ind. Men lige nu mener jeg det er det optimale qua at der så står kvalitetsforskel på alternativeren i kaufmann og Klitten. Så hellere spille kvalitet lidt ude af position
Helt uenig, det er bedre at have de folk som kan udfylde de rigtige positioner. Når Lucas ligger som 8’er skal han have en dynamisk kant som Klitten foran. Samt Ahlmann på back, så kan vi spille både bredt og dybt, og skabe det nødvendige rum til Lucas
Jeg synes igen at kaufmann og klitten er alt andet dynamiske og at de virker som om vi spiller med 9,5 mod 11 når de er med.
Men ok hvis I vil have Lucas på midten så PO MC eller Fossum derop
Helt uenig. Lige nu har vi én superstjerne og det hele bør og skal dreje sig om ham. Alle andre på holdet skal placeres ud fra ham og han skal selvfølgelig ikke gemmes væk ude på en kant for at skabe plads til en eller anden ligegyldig spiller.

Det svarer til at flytte rundt på Mohamed Salah for at skabe plads til James Milner.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 20. aug 2019, 10:33

Yankee skrev:
20. aug 2019, 08:55
Helt uenig. Lige nu har vi én superstjerne og det hele bør og skal dreje sig om ham. Alle andre på holdet skal placeres ud fra ham og han skal selvfølgelig ikke gemmes væk ude på en kant for at skabe plads til en eller anden ligegyldig spiller.

Det svarer til at flytte rundt på Mohamed Salah for at skabe plads til James Milner.
Generelt helt enig. Hvis vi gerne vil være et offensivt hold, der skaber mange chancer, og dermed er underholdende at kigge på, skal vi gøre alt for, at Lucas og Kusk har så gode arbejdsbetingelser som muligt. Derfor skal resten af holdet formes omkring at få de to så meget i spil, som muligt.

På hjemmebane er det vel en relativt enkel ophave, da vi efterhånden har set, at Lucas er klart bedst, når han spiller helt centralt i en næsten absolut fri rolle - mens Kusk opererer ligeledes relativt frit fra sin højre kant.

Friis' opgave bliver så at docere resten af holdet til også at blive bedre til at få point i udekampene - uden at det hæmmer Lucas og Kusk alt for meget. Det bør de mange alternativer på midtbanen give ham ret mange muligheder for.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 20. aug 2019, 12:06

Yankee skrev:
20. aug 2019, 08:55
Maglau skrev:
19. aug 2019, 20:10
JonasK skrev:
19. aug 2019, 19:44
Maglau skrev:
19. aug 2019, 19:36
Jeg mener stadig st vi skal bruge vores 11 bedste spillere og så må vi sætte holdet op efter det.
Det er ikke naturgivet at man skal sætte de bedste 11 ind. Men lige nu mener jeg det er det optimale qua at der så står kvalitetsforskel på alternativeren i kaufmann og Klitten. Så hellere spille kvalitet lidt ude af position
Helt uenig, det er bedre at have de folk som kan udfylde de rigtige positioner. Når Lucas ligger som 8’er skal han have en dynamisk kant som Klitten foran. Samt Ahlmann på back, så kan vi spille både bredt og dybt, og skabe det nødvendige rum til Lucas
Jeg synes igen at kaufmann og klitten er alt andet dynamiske og at de virker som om vi spiller med 9,5 mod 11 når de er med.
Men ok hvis I vil have Lucas på midten så PO MC eller Fossum derop
Helt uenig. Lige nu har vi én superstjerne og det hele bør og skal dreje sig om ham. Alle andre på holdet skal placeres ud fra ham og han skal selvfølgelig ikke gemmes væk ude på en kant for at skabe plads til en eller anden ligegyldig spiller.

Det svarer til at flytte rundt på Mohamed Salah for at skabe plads til James Milner.
Og det har man faktisk gjort i nogle tilfælde hvor salah har spillet på midten.
klitten og kaufmann sammen er et no go og skal undgås.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 18/08 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 20. aug 2019, 12:31

Dennis Nielsen skrev:
19. aug 2019, 17:00
Yankee skrev:
19. aug 2019, 16:48
raekkeettre skrev:
19. aug 2019, 14:53
Se - det vil jeg også mene - men det bliver spændende at se når MC er 100% klar om han kommer ind, og Lucas bliver flyttet op på venstre kanten. Eller Lucas bliver hvor han er, og PO eller IF, kommer på bænken. Men som du også skriver, vores alternativer er bare ikke gode nok lige pt. på den venstre kant, så jeg vil mene Lucas derop, så der er plads til spillere som er meget mere dygtigere end O. Klitten lige nu.
Der er jeg så lodret uenig. Jeg synes Patrick Olsen gør det formidabelt som 6'er. Han blev overspillet et par gange igår, men i 4 ud af 5 kampe er han en perfekt løsning som eneste 6'er - og så kan han blive suppleret når vi spiller ude mod topholdene, fx. Vores spil er blevet 10 gange bedre efter vi har fået Patrick Olsen ind på den 6'er og Lucas ned som 8'er/10'er - hvorfor ændre på det? For at gøre plads til MC? Nej, nu må det stoppe.

Jeg synes virkelig folk overtænker tingene. Lad os nu bare bruge vores stjernespiller der, hvor han er bedst og med de spillere omkring ham, der gør ham gode - dvs. Patrick Olsen til at sætte ham op som regista fra 6'er-positionen og en dybdeløbende kant foran ham. Hvis Lucas fungerer, så fungerer AaB. Så simpelt er det.
Helt og aldeles enig!

Nogle gange så virker det som om, at debattører skal lede efter en eller anden nål i høstakken og så kører argumentationen derfra. Det virker simpelthen så søgt og som om at tidligere debatter er svære at slippe i denne sammenhæng. Har man sagt at spiller x er god eller dårlig, så er det svært at skifte side - sådan virker det. Fremfor at indrømme ens over eller undervurdering af spilleren.

De sidste kampe uden Abildgaard og Magnus burde stå om et soleklart klart eksempel på, at det der sker nu og med de spillere, er den rette vej at gå. Vi kunne godt have fået point med fra brøndby af og ingen ville have kaldt det uretfærdigt.

Det var lidt organisatorisk, der i mine øjne skulle justeres på igår og ikke så meget spillerne. Aftaler ift når x løber frem, så dækker y af.
Jeg er til dels uenig - jeg tror i nogle kampe kan det fungere med PO på 6eren - men jeg tror de fleste af kampene har vi brug for MC på den position. MEN jeg er enig med dig i, at jeg synes Lucas virker bedste fra hans 8er position - men tror han bliver rykket frem af Friis, for ellers virker det ikke naturligt at hente IF, frem for en venstre angriber. Men lad os se, fra nu af - uden skader - hvem af MC eller PO der får flest kampe på 6eren :cheers: "bet is on! :)"

Besvar