AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Hanga » 16. sep 2019, 09:23

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/aer ... dstaendig/

Endelig kom der en udtalelse fra holdet på præstationen, den savnede jeg i går.

Enig med Kusk - den er svær at sluge. Vi har set mange af disse nederlag de seneste år, men nu virkede vi til at have fået lidt styr på vores hold og jeg var/er ved at blive optimistisk på holdets fremtid... og så går de ind og leverer så tandløs en præstation, hvor ingen lod til at tage ansvar på banen. AGF ville det langt mere end os og lignede til tider et hold i overtal. Især skuffende at spillere, der burde være ledere og profiler, i den grad skuffede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Rextherunt » 16. sep 2019, 09:26

andreasaab89 skrev:
15. sep 2019, 17:22
martinaalborg skrev:
15. sep 2019, 17:18
Martin Bak skrev:
15. sep 2019, 16:36
Aalborg frederikshavner skrev:
15. sep 2019, 13:31
Bruun har godt nok svært ved at skjule sine gjæf sympati men han er jo også århusianer
Bortset fra at han er inkarneret sif fan ..
Som jeg har skrevet før....og som KLART bliver udstillet i dag...

Friss er IKKE kompetent nok til at væresuperligatræner.
Det er altså ikke Friis skyld at Lukas er skadet :)
Eller Friis skyld at thelander sejler rundt og koster 2 mål (han kunne dog vente med at bruge ham)

Man kan til dels klandre Friis for at spillere virkede kyste og skræmte af AGF. Vi blev mast ...

Lad os nu ikke konstant se øjebliksbilleder. Lad os se hvor Friis står senere på sæsonen. Pilen har peget opad i lang tid. En enkelt off-Day i en god periode skal vi ikke blive for bange af. Bare det ikke bliver en stime
Egentligt syns jeg ganske godt om Friis, men han har ret store udsving i hans taktiske dispositioner syns jeg. Ligesså blændende vi kan spille ligeså lort kan det være. Jeg er med på at der var flere spillere der bare ikke gjorde det godt i kampen i går, men så må Friis jo ændre på taktikken og skifte ud. Men i bund og grund virker det til at holde har fået et spillemæssigt løft.

Børsting er ikke en spiller der skal satses på... han er langsom og hans boldomgang er langtfra imponerende. Tilgengæld arbejder han som en hest...men det er altså bare ikke nok. Det samme gjorde Chanko og hans bidrag var vist også til at overse.

Jeg syns man burde smide en fornuftig 3-års kontrakt efter Rolim. Jeg er med på manden pt. er skadet men han har de kompetancer vi mangler og kan sagtens gå ind på holdet som erstatning for en af vores midtbanespillere såfremt han kommer sig godt over sin skade og kan finde niveauet. Kunne også blive til en giftig offensiv.

Her og nu er jeg enig i at en målmager kunne være rart... Kaufmann mangler også en til at vise ham vejen og det er ikke VW.

Vores backs har jo været en udfordring længe...især i vores højreside er der problemer. Tænker også at det må være et fokuspunkt til vintervinduet.

Men super tarvelig kamp der udstillede vores problemer og viste hvad der sker når man enter kan tage Lucas ud af spillet eller han ikke er med.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Kenneth K » 16. sep 2019, 09:35

andreasaab89 skrev:
15. sep 2019, 18:41
Som jeg ser det har vi mod de hold vi skal slå spillet

Tabt Lyngby
Uafgjort Sønderjyske
Vundet Horsens, Silkeborg, Esbjerg
Mod de øvrige tophold har vi vundet FCK og tabt BIF, FCM, AGF

Så jeg vil sige udover den shaky start mod Lyngby har vi netop leveret det forventede mod de hold vi skal slå.
Mod BIF og FCM var vi uheldige og idag har vi en off-Day

Nu mangler vi så Hobro, Randers som vi bør slå og OB og FCN som vi bør måle os mod.

Lad os nu se stillingen efter 13 spillerunder når vi har mødt alle en gang. Så er det lidt nemmere at gøre status

Jeg syntes vi har klar pil op efter Lyngby kampen
Idag har kæmpe offday. Jeg vil dog ikke male fanden på væggen . Begynder vi at skuffe i kampene mod de små hold bliver jeg bekymret
Det er et godt perspektiv at tage med her, synes jeg, for de sidste ugers tid har da i allerhøjeste grad været "højt at flyve, dybt at falde". Kampen i går var jo helt horribel og fortjener ingen ros, men omvendt falder den så langt udenfor skiven, at den heller ikke kan stå som noget generelt billede at evaluere på.

Får vi syv eller flere point i de resterende fire kampe, før vi er halvvejs i grundspillet, er den samlede pointhøst acceptabel, efter min mening. Her efter kan vi godt gå ind og bede om lidt mere stabile præstationer. Det er jo trods alt ikke småting, der er sket på mandskabsfronten hen over transfervinduet, og det er vel kun naturligt at præstationerne er ujævne i forlængelse heraf.

Som en sidste bemærkning: Ros til Kasper Kusk i går. Han forsøgte virkelig at gå ind og tage offensivt ansvar i går i Lucas' fravær, men hans offensive makkere gjorde det til en umulig kamp for ham. Patrick Olsen spiller sløjt, Kaufmann og Fossum blev i omklædningsrummet, og Børsting kunne ikke få noget til at fungere. Videre! Ny kamp! Ovre på det forpulede plastiktæppe i Farum...

Gamen

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Gamen » 16. sep 2019, 09:45

Kenneth K skrev:
16. sep 2019, 09:35
Som en sidste bemærkning: Ros til Kasper Kusk i går. Han forsøgte virkelig at gå ind og tage offensivt ansvar i går i Lucas' fravær, men hans offensive makkere gjorde det til en umulig kamp for ham. Patrick Olsen spiller sløjt, Kaufmann og Fossum blev i omklædningsrummet, og Børsting kunne ikke få noget til at fungere. Videre! Ny kamp! Ovre på det forpulede plastiktæppe i Farum...
Også derfor forekommer det lidt underligt, at påstå at han ikke har samme overblik som Lucas A. - i går skaber han ALT. Han havde potentialet til at blive kampafgørende i går, hvis ellers hans medspillere havde oppet sig. Hvis ikke på egen hånd, så via gode afleveringer til medspillerne. På et niveau som i går, så er han altså blandt Superligaens allerbedste offensiv-spillere. Det er ren utur at han ikke får scoret på 1 af de 2 genialiteter han laver. Super-redninger af Jovanovic.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Mogens » 16. sep 2019, 09:49

Jeg havde heldigvis ikke mulighed for at se kampen, men mine bange anelser uden Lucas, blev gjort til skamme, da jeg så opstillingen. Jeg har ikke orket at læse kamptråden igennem - det er ofte alt for deprimerende efter sådan en kamp, så jeg ved ikke, hvordan de enkelte spillere gjorde det, udover at Kusk vist har været ok.

Den opstilling jeg så havde Fossum i front, Kauf på kanten og både Børsting og MC på midten. Altså en midtbane med en chanceskabende spiller (Patrick), hvilket er for lidt, når man samtidig har en kant (Kauf) som vel er bedst centralt?

Ud fra de spillere vi havde til rådighed mener jeg, at vi burde have beholdt Fossum på midtbanen, Kauf (og hellere Van Weert) helt i front og så enten Klitten (eller Kauf) på kanten.

Summa summarum: Umiddelbart tænker jeg, at Friis fejlede med sin opstilling, ligesom det virker som om at spillerne fejlede med deres indsats.

Jeg er ikke så bekymret, men tænker, at vi med en anderledes opstilling og/eller Lucas tilbage næste gang nok skal få rettet op på det elendige resultat.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2019, 09:52

Gamen skrev:
16. sep 2019, 09:45
Kenneth K skrev:
16. sep 2019, 09:35
Som en sidste bemærkning: Ros til Kasper Kusk i går. Han forsøgte virkelig at gå ind og tage offensivt ansvar i går i Lucas' fravær, men hans offensive makkere gjorde det til en umulig kamp for ham. Patrick Olsen spiller sløjt, Kaufmann og Fossum blev i omklædningsrummet, og Børsting kunne ikke få noget til at fungere. Videre! Ny kamp! Ovre på det forpulede plastiktæppe i Farum...
Også derfor forekommer det lidt underligt, at påstå at han ikke har samme overblik som Lucas A. - i går skaber han ALT. Han havde potentialet til at blive kampafgørende i går, hvis ellers hans medspillere havde oppet sig. Hvis ikke på egen hånd, så via gode afleveringer til medspillerne. På et niveau som i går, så er han altså blandt Superligaens allerbedste offensiv-spillere. Det er ren utur at han ikke får scoret på 1 af de 2 genialiteter han laver. Super-redninger af Jovanovic.
Jeg nævnte vist noget om overblik. Kusk er en god spiller bl.a. fordi han er så direkte. Både i løb, afleveringer og afslutninger. I 13/14 var vores kontraspil helt fantastisk bl.a. takket være hans evner. Men jeg kunne ønske at han ligesom Lucas havde overblikket og overskuddet til at rumstere mere rundt med bolden så vores spil ikke bliver så hektisk, specielt i en kamp som i går hvor det ikke tjente os en disse. Den evne har Lucas.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af FIDEL » 16. sep 2019, 10:10

Rextherunt skrev:
16. sep 2019, 09:26
andreasaab89 skrev:
15. sep 2019, 17:22
martinaalborg skrev:
15. sep 2019, 17:18
Martin Bak skrev:
15. sep 2019, 16:36
Aalborg frederikshavner skrev:
15. sep 2019, 13:31
Bruun har godt nok svært ved at skjule sine gjæf sympati men han er jo også århusianer
Bortset fra at han er inkarneret sif fan ..
Som jeg har skrevet før....og som KLART bliver udstillet i dag...

Friss er IKKE kompetent nok til at væresuperligatræner.
Det er altså ikke Friis skyld at Lukas er skadet :)
Eller Friis skyld at thelander sejler rundt og koster 2 mål (han kunne dog vente med at bruge ham)

Man kan til dels klandre Friis for at spillere virkede kyste og skræmte af AGF. Vi blev mast ...

Lad os nu ikke konstant se øjebliksbilleder. Lad os se hvor Friis står senere på sæsonen. Pilen har peget opad i lang tid. En enkelt off-Day i en god periode skal vi ikke blive for bange af. Bare det ikke bliver en stime
Egentligt syns jeg ganske godt om Friis, men han har ret store udsving i hans taktiske dispositioner syns jeg. Ligesså blændende vi kan spille ligeså lort kan det være. Jeg er med på at der var flere spillere der bare ikke gjorde det godt i kampen i går, men så må Friis jo ændre på taktikken og skifte ud. Men i bund og grund virker det til at holde har fået et spillemæssigt løft.

Børsting er ikke en spiller der skal satses på... han er langsom og hans boldomgang er langtfra imponerende. Tilgengæld arbejder han som en hest...men det er altså bare ikke nok. Det samme gjorde Chanko og hans bidrag var vist også til at overse.

Jeg syns man burde smide en fornuftig 3-års kontrakt efter Rolim. Jeg er med på manden pt. er skadet men han har de kompetancer vi mangler og kan sagtens gå ind på holdet som erstatning for en af vores midtbanespillere såfremt han kommer sig godt over sin skade og kan finde niveauet. Kunne også blive til en giftig offensiv.

Her og nu er jeg enig i at en målmager kunne være rart... Kaufmann mangler også en til at vise ham vejen og det er ikke VW.

Vores backs har jo været en udfordring længe...især i vores højreside er der problemer. Tænker også at det må være et fokuspunkt til vintervinduet.

Men super tarvelig kamp der udstillede vores problemer og viste hvad der sker når man enter kan tage Lucas ud af spillet eller han ikke er med.
Vi er enormt udfordret på backs. Jeg mener helt oprigtigt, at AaB har nogle af ligaens svageste backs - ihvertfald defensivt. Der er simpelthen hverken nok fysik eller power i dem. PK er den vildeste alibispiller, Pallesen er bare dårlig, og Ahlmann er meget svingende. Her skal der virkelig opgraderes i det næste transfervindue.

Og så bør Gaarde hente en transferfri angriber nu!!

Gamen

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Gamen » 16. sep 2019, 10:18

Buzz Killington skrev:
16. sep 2019, 09:52
Jeg nævnte vist noget om overblik. Kusk er en god spiller bl.a. fordi han er så direkte. Både i løb, afleveringer og afslutninger. I 13/14 var vores kontraspil helt fantastisk bl.a. takket være hans evner. Men jeg kunne ønske at han ligesom Lucas havde overblikket og overskuddet til at rumstere mere rundt med bolden så vores spil ikke bliver så hektisk, specielt i en kamp som i går hvor det ikke tjente os en disse. Den evne har Lucas.
Jo, men det er ikke en kamp som i går hvor det er en mulighed. Modet til at dyrke småspillet, boldfastheden osv. bliver jo udfordret voldsomt af de første 15 min. hvor Kaufmann og midtbanen taber samtlige bolde. Jeg talte en 4-5 gange i træk, hvor den bliver spillet frem og AGF generobrer med det samme. Vi plejer at være gode på de 3-4 første aflveringer efter erobring, men var helt håbløse i går.

Det mindede meget om første halvleg i Lyngby, hvor de også konstant udfordrede rummet bag Ahlmann og var over os som høge.

Hektikken kunne vi ikke gøre så meget ved - det var AGF's plan. Men vi panikker totalt, og mange spillere leverer på et uhørt lavt teknisk niveau. Magnus, Patrick O., Børsting...

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af BoT » 16. sep 2019, 10:25

Altså det der skete i går var jo, at vi leverede en rigtig dårlig indsats som hold, og AGF leverede en rigtig god indsats som hold. Og så taber vi altså sådan en kamp.
At vi så taber så overbevisende, skyldes jo især, at AGF har en rigtig dygtig spiller, der leverede på sit absolutte topniveau.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Yankee » 16. sep 2019, 10:39

Mogens skrev:
16. sep 2019, 09:49
Jeg havde heldigvis ikke mulighed for at se kampen, men mine bange anelser uden Lucas, blev gjort til skamme, da jeg så opstillingen. Jeg har ikke orket at læse kamptråden igennem - det er ofte alt for deprimerende efter sådan en kamp, så jeg ved ikke, hvordan de enkelte spillere gjorde det, udover at Kusk vist har været ok.

Den opstilling jeg så havde Fossum i front, Kauf på kanten og både Børsting og MC på midten. Altså en midtbane med en chanceskabende spiller (Patrick), hvilket er for lidt, når man samtidig har en kant (Kauf) som vel er bedst centralt?

Ud fra de spillere vi havde til rådighed mener jeg, at vi burde have beholdt Fossum på midtbanen, Kauf (og hellere Van Weert) helt i front og så enten Klitten (eller Kauf) på kanten.

Summa summarum: Umiddelbart tænker jeg, at Friis fejlede med sin opstilling, ligesom det virker som om at spillerne fejlede med deres indsats.

Jeg er ikke så bekymret, men tænker, at vi med en anderledes opstilling og/eller Lucas tilbage næste gang nok skal få rettet op på det elendige resultat.
Det er nok årets mest bizarre indlæg. Det var jo ikke sådan, AaB stillede op? Det er godtnok svært hvis Friis skal stå til regnskab for en opstilling, han ikke har sat fra en kritiker, der ikke engang har set kampen.

Jeg har kun set Wyscout-sammendrag, man der var det da ret tydeligt Kauf på spids, Børsting på kant og Fossum+Olsen som 8'ere?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Hanga » 16. sep 2019, 10:53

BoT skrev:
16. sep 2019, 10:25
Altså det der skete i går var jo, at vi leverede en rigtig dårlig indsats som hold, og AGF leverede en rigtig god indsats som hold. Og så taber vi altså sådan en kamp.
At vi så taber så overbevisende, skyldes jo især, at AGF har en rigtig dygtig spiller, der leverede på sit absolutte topniveau.
Det er svært at modsige at AGF var gode og vi var dårlige, men hvad er din pointe?

Ingen tvivl om at Bundu gjorde en kæmpe forskel, men jeg er nød til at sige, at AGF var tættere på yderligere scoringer end vi var på reducering. Vi skaber næsten ingenting kampen igennem, pånær når Kusk tog sagen i egen hånd.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af BoT » 16. sep 2019, 11:26

Hanga skrev:
16. sep 2019, 10:53
BoT skrev:
16. sep 2019, 10:25
Altså det der skete i går var jo, at vi leverede en rigtig dårlig indsats som hold, og AGF leverede en rigtig god indsats som hold. Og så taber vi altså sådan en kamp.
At vi så taber så overbevisende, skyldes jo især, at AGF har en rigtig dygtig spiller, der leverede på sit absolutte topniveau.
Det er svært at modsige at AGF var gode og vi var dårlige, men hvad er din pointe?

Ingen tvivl om at Bundu gjorde en kæmpe forskel, men jeg er nød til at sige, at AGF var tættere på yderligere scoringer end vi var på reducering. Vi skaber næsten ingenting kampen igennem, pånær når Kusk tog sagen i egen hånd.
Min pointe er, at kampen i går viste, hvor meget fodbold er en holdsport. Og at AGF er virkelig godt kørende på præcis det parameter for tiden. Og når vi så samtidig leverer det stik modsatte, ja så taber vi selvfølgelig.

Vi har virkelig en dårlig udebanestatistik i år (modsat faktisk de seneste mange sæsoner), men skal også have med, at vi har spillet både i Herning, Aarhus og Brøndby, steder, hvor mange hold mister point.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2019, 11:33

Gamen skrev:
16. sep 2019, 10:18
Buzz Killington skrev:
16. sep 2019, 09:52
Jeg nævnte vist noget om overblik. Kusk er en god spiller bl.a. fordi han er så direkte. Både i løb, afleveringer og afslutninger. I 13/14 var vores kontraspil helt fantastisk bl.a. takket være hans evner. Men jeg kunne ønske at han ligesom Lucas havde overblikket og overskuddet til at rumstere mere rundt med bolden så vores spil ikke bliver så hektisk, specielt i en kamp som i går hvor det ikke tjente os en disse. Den evne har Lucas.
Jo, men det er ikke en kamp som i går hvor det er en mulighed. Modet til at dyrke småspillet, boldfastheden osv. bliver jo udfordret voldsomt af de første 15 min. hvor Kaufmann og midtbanen taber samtlige bolde. Jeg talte en 4-5 gange i træk, hvor den bliver spillet frem og AGF generobrer med det samme. Vi plejer at være gode på de 3-4 første aflveringer efter erobring, men var helt håbløse i går.

Det mindede meget om første halvleg i Lyngby, hvor de også konstant udfordrede rummet bag Ahlmann og var over os som høge.

Hektikken kunne vi ikke gøre så meget ved - det var AGF's plan. Men vi panikker totalt, og mange spillere leverer på et uhørt lavt teknisk niveau. Magnus, Patrick O., Børsting...
Kaufmann taber altid bolde. Det er et vilkår uanset hvem vi møder. Men midtbanen plejer at være mere boldfast, bl.a. pga. Lucas evner ud i at holde fast i bolden, som skaber ro. Det er selvfølgelig ikke fair at kræve Kusk er en anden spiller end han er, men min påstand er at han er en spiller der netop biddrager til at kampen bliver hektisk, hvilket overhovedet ikke var til vores fordel. Så kan det selvfølgelig være det er trænerens opgave at rette til på det, mere end det er Kusks.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Gamen » 16. sep 2019, 11:39

BoT skrev:
16. sep 2019, 11:26
Min pointe er, at kampen i går viste, hvor meget fodbold er en holdsport. Og at AGF er virkelig godt kørende på præcis det parameter for tiden.
Men det har vi jo altså også været, vil jeg stilfærdigt pointere ;)

Af samme årsag er det lidt uforståeligt, at vi kommer ud og ligner nogen der er dårligt forberedt på hvad der møder os.
Det falder næppe kun tilbage på spillerne.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Patmand » 16. sep 2019, 12:01

Jeg vil starte med at sige, at jeg syntes også pilen peger opad i øjeblikket. Det skal den også! Med et forventet underskud på ca. 30 mio. i år og -23 mio. sidste år, så skal det simpelthen munde ud i noget godt spil og en god placering - ellers så står verden ikke længere.
Det et i hvert fald fantastiske arbejdsbetingelser for Gaarde og Friis. Nu skal Friis og holdet så levere varen over en hel sæson som minimum.

Nu kan det godt være det "bare" var en offday og man manglede Lucas osv., men jeg syntes David Nielsen har en kedelig tendens til at sætte den rette taktik mod AaB.
Forudsat det er korrekt og ikke bare en vag fornemmelse, så kan jeg godt blive lidt bekymret for Friis - var det ikke hans kernekompetence? Altså taktikken.
Ja, så virkede AGF unægteligt også mere tændte, og det er David Nielsen helt givet dygtig til, altså at indgyde den motivation i spillerne til at yde en 100% indsats.

Der er ingen tvivl om, at Lucas Andersen har manifesteret sig som den helt store profil på holdet. Det er sgu lækkert at se ham i omdrejninger igen. Jeg havde kæmpe forventninger til hans videre karriere da han røg til Ajax, og nu kan det være det kommer lidt senere end forventet.
Jeg håber bare ikke, at vi ser holdet falde helt sammen når han ikke er med eller har en dårlig dag mv.
Man syntes jo efterhånden der er andre spillere der burde kunne løfte holdet, når Lucas ikke er i stand til det.

Ingen tvivl om at vi som minimum skal i top-6 og også helst spille med i medaljestriden. Lucas er i AaB på lånt tid, og de underskud kan vi ikke fortsætte med.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af BoT » 16. sep 2019, 12:18

Gamen skrev:
16. sep 2019, 11:39
BoT skrev:
16. sep 2019, 11:26
Min pointe er, at kampen i går viste, hvor meget fodbold er en holdsport. Og at AGF er virkelig godt kørende på præcis det parameter for tiden.
Men det har vi jo altså også været, vil jeg stilfærdigt pointere ;)

Af samme årsag er det lidt uforståeligt, at vi kommer ud og ligner nogen der er dårligt forberedt på hvad der møder os.
Det falder næppe kun tilbage på spillerne.
Helt enig. Vi har faktisk virket ret godt som hold.

Positivt dog, at Kusk var vores bedste mand i går. Endda i en modgangskamp, hvilket han tidligere har haft problemer med.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af FIDEL » 16. sep 2019, 12:25

BoT skrev:
16. sep 2019, 10:25
Altså det der skete i går var jo, at vi leverede en rigtig dårlig indsats som hold, og AGF leverede en rigtig god indsats som hold. Og så taber vi altså sådan en kamp.
At vi så taber så overbevisende, skyldes jo især, at AGF har en rigtig dygtig spiller, der leverede på sit absolutte topniveau.
Kampen viste også, at organisationen på holdet kunne være langt bedre. Og hvad var gameplanen egentlig? At stå passivt og lukrere på Agf-fejl? Istedet for at forsøge at få kampen over på egne præmisser. Jeg synes i høj grad, at taktikken under Friis, har set mystisk ud i flere kampe. Og hvornår har vi egentlig sidst vundet en kamp, hvor vi kom bagud??!! Er det et par år siden?

Jeg synes virkelig man har set nogle kedelige tendenser fra holdet og Friis på udebane. I Herning taber vi 11 mod 10 mand, hvor vi trækker os for langt tilbage på banen, og går ikke efter sejren. I Brøndby er vi igen for passive og iøvrigt hamrende ineffektive offensivt. I Lyngby taber vi på personlige fejl af Ross samt igen for passivt spil. Århus-kampen taler for sig selv.

Tidligere har vi været hamrende elendige på hjemmebane, og især 0-3 kampen imod Randers var en skamplet i AaBs historie. Det samme var 0-1 nederlaget til Vendsyssel.
Og så er der den famøse 3-1 sejr over agf, hvor vi bare mangler 1 mål, så vi kunne komme i top 6. Det gik holdet ikke efter, og jeg synes stadig det lugter helt vildt!!

Yderligere er det altså heller ikke videre klogt at stå passivt og vente på Agf, når vi har så ringe backs defensivt. Man ser jo gang på gang, at vores backs kommer til kort overfor de hold, der skruer tempoet op og presser os fysisk i 1. halvleg, såsom Agf, Brøndby og Lyngby.

Friis mangler stadig at bevise han kan noget taktisk - både hvad angår gameplan og i løbet af kampene.

Og ja jeg er indebrændt... :cheers:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2019, 12:27

Gamen skrev:
BoT skrev:
16. sep 2019, 11:26
Min pointe er, at kampen i går viste, hvor meget fodbold er en holdsport. Og at AGF er virkelig godt kørende på præcis det parameter for tiden.
Men det har vi jo altså også været, vil jeg stilfærdigt pointere ;)

Af samme årsag er det lidt uforståeligt, at vi kommer ud og ligner nogen der er dårligt forberedt på hvad der møder os.
Det falder næppe kun tilbage på spillerne.
Er det ikke en trend at vi kommer rigtig dårligt ud efter en pause?
Det skete efter vinterpausen, efter sommerpausen og nu efter landskampspausen. Jeg kan ikke husk eom der var landskampspauser i foråret og hvordan det gik dér.
Statistisk er det selvfølgelig et tyndt grundlag, men det er som om vi luller os i søvn når vi bare løbet og træner.

@Juntaen: Min IP er pludselig blevet spærret af Spamhaus (SBL). Jeg har dynamisk IP ved min udbyder (har kontaktet dem, men tænker ikke de gør nogetsomhelst) og er ret sikker på jeg ikke har en mailserver eller lignende kørende.

De der automatiske spamfiltre er noget skidt. Der er alt for mange falske positive, og det er nærmest umuligt at blive fjernet igen uden at gøre en stor indsats.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af FIDEL » 16. sep 2019, 12:33

Pastorius skrev:
16. sep 2019, 12:27
Gamen skrev:
BoT skrev:
16. sep 2019, 11:26
Min pointe er, at kampen i går viste, hvor meget fodbold er en holdsport. Og at AGF er virkelig godt kørende på præcis det parameter for tiden.
Men det har vi jo altså også været, vil jeg stilfærdigt pointere ;)

Af samme årsag er det lidt uforståeligt, at vi kommer ud og ligner nogen der er dårligt forberedt på hvad der møder os.
Det falder næppe kun tilbage på spillerne.
Er det ikke en trend at vi kommer rigtig dårligt ud efter en pause?
Det skete efter vinterpausen, efter sommerpausen og nu efter landskampspausen. Jeg kan ikke husk eom der var landskampspauser i foråret og hvordan det gik dér.
Statistisk er det selvfølgelig et tyndt grundlag, men det er som om vi luller os i søvn når vi bare løbet og træner.

@Juntaen: Min IP er pludselig blevet spærret af Spamhaus (SBL). Jeg har dynamisk IP ved min udbyder (har kontaktet dem, men tænker ikke de gør nogetsomhelst) og er ret sikker på jeg ikke har en mailserver eller lignende kørende.

De der automatiske spamfiltre er noget skidt. Der er alt for mange falske positive, og det er nærmest umuligt at blive fjernet igen uden at gøre en stor indsats.
Jo, du siger noget.
Vi har set ekstremt skidt ud efter pauserne.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Ala » 16. sep 2019, 12:33

Funky skrev:
15. sep 2019, 14:51
Hovedet skrev:
15. sep 2019, 14:41
Funky skrev:
15. sep 2019, 14:32
Hovedet skrev:
15. sep 2019, 14:29
jonas386 skrev:
15. sep 2019, 14:18
Jeg må så tilstå, at Lucas Andersen ikke havde gjort en nævneværdig forskel i denne kamp
Du tror ikke vi havde skabt flere chancer, holdt bedre i bolden og generelt været mere proaktive med Lucas på banen frem for Børsting? Det er godt nok en kontroversiel holdning, når deres to første mål er efter kontra.
Han havde selvfølgelig givet vores offensiv et pift, men denne kamp tabte vi altså primært i defensiven. Den mindede mig om kampen mod Randers i sidste sæsons forårspremiere samt denne sæsons premiere mod Lyngby, hvor vi jo altså også havde Lucas Andersen med. Vi var umanerlig ringe og virkede slet og ret overmatchet mod et - det må også erkende - stærkt AGF-hold.
Mine tanker faldt også tilbage på den horrible hjemmebanekamp mod Randers.
Ja, ikke? Og al respekt for Lucas, men han er jo ikke en indpisker á la Ståle i sin tid, og når vi falder til så lavt et niveau som i dag, kunne vel end ikke Messi for alvor have gjort en forskel. Lucas udgør forskellen i kampene, hvor vi i forvejen er godt med eller dominerende. Vi slipper i højere grad for 1-1 mod Vejle og 0-0 mod Vendsyssel og Horsens, men det er bekymrende - hvis vi igen skal til at kigge mod interessante placeringer - at vi har tabt 3 ud af 4 kampe til FCM, Brøndby og FCK og AGF. I forhold til de førstnævnte vil jeg dog påstå - uden at der var tale om tyveri - at vi burde have fået point i dem begge.
Jeg synes, det bekymrende ligger i, at de hold, vi gerne vil nå op på at måle os med, aldrig tillader at de bliver så outmatched som dette AaB-hold åbenbart kan blive. På banen såvel som på bænken.
Brøndby tabte selv 0-3 til AGF?

Besvar