DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Yankee » 25. sep 2019, 14:27

Patmand skrev:
25. sep 2019, 13:45
Ja, det ville svare lidt til, at du henne på tanken havde fyldt en pose med alt dit favorit-slik. Så går du hen til kassen og så kigger ekspedienten på dig og udbryder: "nææææh nej, den går ikke - du skal også fylde nogle af de syrlige bolcher og de lidt for gamle skumfiduser i posen. Ellers vil vi ikke sælge dig det andet slik."
Det er jo allerede det, man gør. Hvis de kunne, så ville Discovery og Viasat da helst nøjes med at købe København, Brøndby, AGF og måske AaB, OB og FCM.

Det Divisionsforeningen burde gøre, er at stille skarpere krav til spilletidspunkter og så pille de 1-2 mindst attraktive kampe hver uge ud af tv-aftalen. Det ville kun have marginal effekt på tv-aftalens værdi og til gengæld kunne de 1-2 mindst attraktive kampe foræres til DR, så man fik smidt Superliga-kampe ud i hovederne på langt flere danskere end ellers. Tænk engang hvis der var 2-300.000 seere til Lyngby-Randers søndag formiddag på DR1 i stedet for de nuværende 20-30.000. Sikke en værdi det ville have for både klubberne og ligaen som helhed.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af sulakvelidze » 25. sep 2019, 15:12

Patmand skrev:
25. sep 2019, 13:45
Ja, det ville svare lidt til, at du henne på tanken havde fyldt en pose med alt dit favorit-slik. Så går du hen til kassen og så kigger ekspedienten på dig og udbryder: "nææææh nej, den går ikke - du skal også fylde nogle af de syrlige bolcher og de lidt for gamle skumfiduser i posen. Ellers vil vi ikke sælge dig det andet slik."

Altså divisionsforeningens fineste opgave må være at opnå den bedst mulige tv-aftale, i form af det højest opnåelige beløb, til deres medlemmer.
Det får man jo ikke hvis man stiller som modkrav, at køberen tvinges til at vise de mindre kommercielt interessante kampe, når der rent faktisk afvikles kampe der er større indtægter i for tv-stationen.
Det er jo ikke Sovjetunionen vi lever i - og tak for det i øvrigt.
Til det fremhævede: Det er i hvert fald den fortælling, Brøndby og klubbens tilhængere gerne vil have vedtaget. Men hvad nu hvis sagen ikke er så enkel? Hvad nu hvis den samlede kage for værdien af Superligaen i virkeligheden kan blive større med en anden tv-aftale? Hvis interessen for og eksponeringen af klubber i Odense, Aarhus, Esbjerg og Aalborg fik et hak opad, ville de klubber snildt kunne tjene meget mere på sponsorater, end de kan nu, hvor selv et opgør mellem Jyllands to største byer bliver gemt af vejen søndag klokken 12. (At den skandale ikke har givet mere ballade, er et mysterium for mig, men også et udtryk for, at AaB og andre sidder på hænderne og lader sig besnakke til tavshed).

Af en eller anden grund bliver det igen og igen fremstillet, som om det kun er tv-aftalen, Superligaen tjener på. Som om den er alfa og omega for klubbernes overlevelse. Men der er i høj grad også andre sponsorater i søen. Desværre for AaB og de andre i provinsen, er konkurrencen om fiskepladserne stor, mens især Brøndby er foræret den gode plads med de fede laks, der springer lige på krogen. For som det er nu (og har været i årtier) er det først og fremmest Brøndby og FCK, der får en tv-eksponering, der gør dem attraktive for store regionale og lokale og endda landsdækkende sponsorer. I provinsens største byer kan de lokale sponsorer holde eksponeringen af AaB, AGF, OB osv op imod eksponeringen af andre lokale fyrtårn som fx i håndbold og ishockey. Klubber der får kampe i bedste sendetid, fordi man i håndbold og ishockey sjovt nok ikke har en tv-aftale, der i sin udformning er sat i verden for at bringe én bestemt klub til tops.

For det er jo virkeligheden: De eneste, der har interesse i en skævvridning af tv-pengene til fordel for Brøndby - er Brøndby og Viasat. Brøndby af logiske grunde, fordi de får flere penge at brænde af i deres evige overforbrug. Og Viasat fordi de ved, at Brøndby giver flest seere. Derfor er det også i deres interesse, at Brøndby får succces (og endnu flere seere). Og derfor nyder de godt af, at de nyttige idioter (og det er de!) i AaB og andre klubber bakker op om en kommende tv-aftale, der favoriserer Brøndby endnu mere end den nuværende. Med endnu større mulighed for at bringe Brøndby tilbage til toppen.

Det er kulsort for mig, at Allan Gaarde i Ripodsten nærmest får det til at lyde som en naturlov, at Brøndby pr definition skal have flere penge at starte Matador-spillet på. Fordi de er populære. Så kan det godt være, at AaB får 6.000 kroner for at passere start i stedet for de tidligere 4.000 - men når Brøndby får 18.000, batter det ikke så fandens meget i en konkurrence med netop dem. Og når konsekvensen samtidig er ringere eksponering end muligt for de sponsorer, der holder AaB oppe, bringer det mit pis i kog, at man kan være så ligeglad med udviklingen. Allan Gaarde (som jeg gerne forsvarer i andre sammenhænge) har åbenbart ikke AaB's sponsorer kært, siden han kan være så ligeglad med, at sponsorer i AaB i den grad bliver nedgraderet med en tv-aftale, der er skruet sammen med det formål at få Brøndby til tops.

Jeg har skrevet det før, og jeg mener det stadig: Hvis jeg havde et firma med 50.000 kroner i budgettet at købe sponsorater for, ville jeg se mod Aalborg Håndbold og Aalborg Pirates, før jeg kiggede mod AaB. Alene af den grund, at de klubber gør mere for deres sponsorer end AaB, der åbenlyst (jævnfør Allan Gaarde i Ripodsten) er pishamrende ligeglad med, at sponsorerne ikke bliver eksponeret, som de fortjener. Skam jer, AaB!
Patmand skrev:
25. sep 2019, 13:45
Kom nu over det her Brøndby/FCK kompleks. Man må som Aalborgenser engang imellem affinde sig med, at vi ikke er verdens navle og det afspejler sig blandt andet i en mindre interesse for AaB kontra FCK/Brøndby.
Ærgerligt. Du begynder dit indlæg med sober argumentation og slutter det med to så tossedumme sætninger som dem der. Jeg lovede egentlig mig selv ikke at bide på, men jeg magter simpelthen ikke at lade den passere, så derfor: Hvorfor bringer du ikke også Janteloven ind i debatten? Så har du fuldendt din mission om at præstere årets dummeste afslutning på et ellers fint indlæg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2019, 15:41

I forhold til TV, så forstår jeg ikke, at klubberne ikke selv må producere og sende pokalkampene. Nu har jeg efterhånden et par gange oplevet, at klubber rundt omkring kan transmitere venskabskampe/ungdomskampe over facebook eller youtube. Jeg er med på at Viasat betaler penge for rettighederne, men der er vel ingen der reelt tror på at der er konkurrende imellem de forskellige pokalkampe? Jeg kommer ikke til at se FCK - Hillerød istedet, da det først og fremmest ikke er hold der siger mig noget, og dernæst virker som en pænt stenet kamp med for stor niveauforskel (ala AaB - Nørresundby). Det er vel det samme for andre fans. Hvilke ikke-FCK/Hillerød fans er det man forventer skal se den kamp?
Jeg forstår sagtens at Viasat ikke selv gider opsætte en masse udstyr til samtlige pokalkampe, men så lad da klubberne gøre det selv. Det kan ikke være så svært. Og det må da også give lidt ekstra til turneringen, og sponsorater.

En ting er grådigheden hos Viasat, det er hvad man kan forvente, men jeg forstår ærlig talt ikke at de er så elendige til at udnytte deres produkt, som tilfældet er. Yankees forslag med lav-interesse kampe på eksempelvis DR er jo åbenlyst en god ide, og man kunne sikkert godt få lov til at smide et par reklamer ind for Alka, og hvad suppen ellers har af sponsorater. Men den type af fremsynethed ser man ikke hos Viasat. For man har en eller anden tåbelig overbevisning om, at det er bedre at gemme sit inferiøre produkt så langt væk som muligt, og gøre det så dyrt som muligt, fremfor at udbrede det til masserne. Det er som vi alle ved jo en idiotsikker forretningsmodel. Man kan i hvert fald være sikker på, at den er udtænkt af idioter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af martinaalborg » 25. sep 2019, 17:11

jonas386 skrev:
25. sep 2019, 15:41
I forhold til TV, så forstår jeg ikke, at klubberne ikke selv må producere og sende pokalkampene. Nu har jeg efterhånden et par gange oplevet, at klubber rundt omkring kan transmitere venskabskampe/ungdomskampe over facebook eller youtube. Jeg er med på at Viasat betaler penge for rettighederne, men der er vel ingen der reelt tror på at der er konkurrende imellem de forskellige pokalkampe? Jeg kommer ikke til at se FCK - Hillerød istedet, da det først og fremmest ikke er hold der siger mig noget, og dernæst virker som en pænt stenet kamp med for stor niveauforskel (ala AaB - Nørresundby). Det er vel det samme for andre fans. Hvilke ikke-FCK/Hillerød fans er det man forventer skal se den kamp?
Jeg forstår sagtens at Viasat ikke selv gider opsætte en masse udstyr til samtlige pokalkampe, men så lad da klubberne gøre det selv. Det kan ikke være så svært. Og det må da også give lidt ekstra til turneringen, og sponsorater.

En ting er grådigheden hos Viasat, det er hvad man kan forvente, men jeg forstår ærlig talt ikke at de er så elendige til at udnytte deres produkt, som tilfældet er. Yankees forslag med lav-interesse kampe på eksempelvis DR er jo åbenlyst en god ide, og man kunne sikkert godt få lov til at smide et par reklamer ind for Alka, og hvad suppen ellers har af sponsorater. Men den type af fremsynethed ser man ikke hos Viasat. For man har en eller anden tåbelig overbevisning om, at det er bedre at gemme sit inferiøre produkt så langt væk som muligt, og gøre det så dyrt som muligt, fremfor at udbrede det til masserne. Det er som vi alle ved jo en idiotsikker forretningsmodel. Man kan i hvert fald være sikker på, at den er udtænkt af idioter.
Tilbage til kampen!!!

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 599
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af KongGulerod » 25. sep 2019, 17:17

Hvordan gør Jeppe Pedersen det?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Hanga » 25. sep 2019, 17:18

Pause 0-0

Ud fra AaBs tweets lyder det til at vi sidder totalt på det men at det kniber med skarpheden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. sep 2019, 17:26

Hanga skrev:
25. sep 2019, 17:18
Pause 0-0

Ud fra AaBs tweets lyder det til at vi sidder totalt på det men at det kniber med skarpheden.
Det mangler da også bare mod en flok amatører som betaler kontingent for at spille i Vejgaard Boldspilklub.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Patmand » 25. sep 2019, 17:38

Mååååååååååååååååål

Paaaaaatrick.....KRISTENSEN!

Tak skal I ha'

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Kristian » 25. sep 2019, 17:40

Så er den kamp vist lukket :thumbsup:
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af FlæskeFrank » 25. sep 2019, 17:41

Sejr!!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af 634 » 25. sep 2019, 17:42

0-2 på straffe ved Kusken
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Hanga » 25. sep 2019, 17:43

634 skrev:
25. sep 2019, 17:42
0-2 på straffe ved Kusken
og 0-3 ved Kusken igen.

Så er den lukket :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Kristian » 25. sep 2019, 17:44

Kusk til 3-0 på et hovedstød!!!!choktilstand
------------------
mvh Kristian

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af martinaalborg » 25. sep 2019, 17:45

Kristian skrev:
25. sep 2019, 17:44
Kusk til 3-0 på et hovedstød!!!!choktilstand
Kusk som målschorer!!!!choktilstand

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af 9520AaB » 25. sep 2019, 17:48

Kusk shiner mod et 2. div hold. Er det niveauet??, vel hellere se ham shine mod Randers og ikke så usynlig i superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Brodernumsi » 25. sep 2019, 17:49

9520AaB skrev:
25. sep 2019, 17:48
Kusk shiner mod et 2. div hold. Er det niveauet??, vel hellere se ham shine mod Randers og ikke så usynlig i superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja! Lad os da finde noget at brokke os over.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Buzz Killington » 25. sep 2019, 17:49

9520AaB skrev:
25. sep 2019, 17:48
Kusk shiner mod et 2. div hold. Er det niveauet??, vel hellere se ham shine mod Randers og ikke så usynlig i superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror ikke de ting udelukker hinanden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af 9520AaB » 25. sep 2019, 17:53

Brodernumsi skrev:
9520AaB skrev:
25. sep 2019, 17:48
Kusk shiner mod et 2. div hold. Er det niveauet??, vel hellere se ham shine mod Randers og ikke så usynlig i superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja! Lad os da finde noget at brokke os over.
Er der regler på debatsiden om at man kun må tale skidt om MC, PK, Børsting, Fossum etc.
Kusk’s fagforening slår i hvert fald hårdt hvis man omtaler at han har været skidt spillendeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Hanga » 25. sep 2019, 17:58

9520AaB skrev:
25. sep 2019, 17:53
Brodernumsi skrev:
9520AaB skrev:
25. sep 2019, 17:48
Kusk shiner mod et 2. div hold. Er det niveauet??, vel hellere se ham shine mod Randers og ikke så usynlig i superligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja! Lad os da finde noget at brokke os over.
Er der regler på debatsiden om at man kun må tale skidt om MC, PK, Børsting, Fossum etc.
Kusk’s fagforening slår i hvert fald hårdt hvis man omtaler at han har været skidt spillendeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mon ikke mere at det handler om at du vælger at kritisere ham for at score 2 mål.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: DBU pokalen: Vejgaard - AaB, 25.09.2019

Indlæg af Mr. Larsen » 25. sep 2019, 18:01

Nyd nu bare vi ser ud til at vinde sikkert, det kan ofte være tricky imod de her små hold :)

FCK er fx. stadig på 0-0 imod Hillerød :thumbsup: :)

Update, ja nu er de sgu bagud 1-0 :D
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar