Patmand skrev: ↑25. sep 2019, 13:45
Ja, det ville svare lidt til, at du henne på tanken havde fyldt en pose med alt dit favorit-slik. Så går du hen til kassen og så kigger ekspedienten på dig og udbryder: "nææææh nej, den går ikke - du skal også fylde nogle af de syrlige bolcher og de lidt for gamle skumfiduser i posen. Ellers vil vi ikke sælge dig det andet slik."
Altså divisionsforeningens fineste opgave må være at opnå den bedst mulige tv-aftale, i form af det højest opnåelige beløb, til deres medlemmer.
Det får man jo ikke hvis man stiller som modkrav, at køberen tvinges til at vise de mindre kommercielt interessante kampe, når der rent faktisk afvikles kampe der er større indtægter i for tv-stationen.
Det er jo ikke Sovjetunionen vi lever i - og tak for det i øvrigt.
Til det fremhævede: Det er i hvert fald den fortælling, Brøndby og klubbens tilhængere gerne vil have vedtaget. Men hvad nu hvis sagen ikke er så enkel? Hvad nu hvis den samlede kage for værdien af Superligaen i virkeligheden kan blive større med en anden tv-aftale? Hvis interessen for og eksponeringen af klubber i Odense, Aarhus, Esbjerg og Aalborg fik et hak opad, ville de klubber snildt kunne tjene meget mere på sponsorater, end de kan nu, hvor selv et opgør mellem Jyllands to største byer bliver gemt af vejen søndag klokken 12. (At den skandale ikke har givet mere ballade, er et mysterium for mig, men også et udtryk for, at AaB og andre sidder på hænderne og lader sig besnakke til tavshed).
Af en eller anden grund bliver det igen og igen fremstillet, som om det kun er tv-aftalen, Superligaen tjener på. Som om den er alfa og omega for klubbernes overlevelse. Men der er i høj grad også andre sponsorater i søen. Desværre for AaB og de andre i provinsen, er konkurrencen om fiskepladserne stor, mens især Brøndby er foræret den gode plads med de fede laks, der springer lige på krogen. For som det er nu (og har været i årtier) er det først og fremmest Brøndby og FCK, der får en tv-eksponering, der gør dem attraktive for store regionale og lokale og endda landsdækkende sponsorer. I provinsens største byer kan de lokale sponsorer holde eksponeringen af AaB, AGF, OB osv op imod eksponeringen af andre lokale fyrtårn som fx i håndbold og ishockey. Klubber der får kampe i bedste sendetid, fordi man i håndbold og ishockey sjovt nok ikke har en tv-aftale, der i sin udformning er sat i verden for at bringe én bestemt klub til tops.
For det er jo virkeligheden: De eneste, der har interesse i en skævvridning af tv-pengene til fordel for Brøndby - er Brøndby og Viasat. Brøndby af logiske grunde, fordi de får flere penge at brænde af i deres evige overforbrug. Og Viasat fordi de ved, at Brøndby giver flest seere. Derfor er det også i deres interesse, at Brøndby får succces (og endnu flere seere). Og derfor nyder de godt af, at de nyttige idioter (og det er de!) i AaB og andre klubber bakker op om en kommende tv-aftale, der favoriserer Brøndby endnu mere end den nuværende. Med endnu større mulighed for at bringe Brøndby tilbage til toppen.
Det er kulsort for mig, at Allan Gaarde i Ripodsten nærmest får det til at lyde som en naturlov, at Brøndby pr definition skal have flere penge at starte Matador-spillet på. Fordi de er populære. Så kan det godt være, at AaB får 6.000 kroner for at passere start i stedet for de tidligere 4.000 - men når Brøndby får 18.000, batter det ikke så fandens meget i en konkurrence med netop dem. Og når konsekvensen samtidig er ringere eksponering end muligt for de sponsorer, der holder AaB oppe, bringer det mit pis i kog, at man kan være så ligeglad med udviklingen. Allan Gaarde (som jeg gerne forsvarer i andre sammenhænge) har åbenbart ikke AaB's sponsorer kært, siden han kan være så ligeglad med, at sponsorer i AaB i den grad bliver nedgraderet med en tv-aftale, der er skruet sammen med det formål at få Brøndby til tops.
Jeg har skrevet det før, og jeg mener det stadig: Hvis jeg havde et firma med 50.000 kroner i budgettet at købe sponsorater for, ville jeg se mod Aalborg Håndbold og Aalborg Pirates, før jeg kiggede mod AaB. Alene af den grund, at de klubber gør mere for deres sponsorer end AaB, der åbenlyst (jævnfør Allan Gaarde i Ripodsten) er pishamrende ligeglad med, at sponsorerne ikke bliver eksponeret, som de fortjener. Skam jer, AaB!
Patmand skrev: ↑25. sep 2019, 13:45
Kom nu over det her Brøndby/FCK kompleks. Man må som Aalborgenser engang imellem affinde sig med, at vi ikke er verdens navle og det afspejler sig blandt andet i en mindre interesse for AaB kontra FCK/Brøndby.
Ærgerligt. Du begynder dit indlæg med sober argumentation og slutter det med to så tossedumme sætninger som dem der. Jeg lovede egentlig mig selv ikke at bide på, men jeg magter simpelthen ikke at lade den passere, så derfor: Hvorfor bringer du ikke også Janteloven ind i debatten? Så har du fuldendt din mission om at præstere årets dummeste afslutning på et ellers fint indlæg.